Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 18.4.2024, 11:45
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Imparatia copiilor din Lumea de Apoi" 
Author Message
Fire
Initiator
Initiator


PostPosted: 6.3.2008, 11:29    Post subject: Sala a șaptea - a 7-a poruncă Reply with quote

Sala a șaptea - a 7-a poruncă


      Noi suntem în sala a șaptea. Priviți, în mijlocul acesteia pe o tablă aflată pe o columnă strălucitoare și albă stă scris cu un scris limpede citeț: „Să nu furi! ” - Aici, se impune totuși fiecăruia imediat întrebarea la vederea acestei table de legi:
      Ce să se poata fura aici, deoarece nimeni nu posedă o proprietate, ci fiecare este numai un uzufructuar a aceea ce Domnul dă? Această întrebare este naturală și își are bunul ei sens, poate însă să fie pusă cu același drept pe corpul lumesc; pentru că pe corpul lumesc dă totul, ce este acolo, Domnul și totuși pot oamenii să se fure unii pe alții în toate formele posibile.
      Nu s-ar putea și aici întreba și spune: N-a făcut Domnul toată lumea pentru toți oamenii la fel și nu are fiecare om același drept asupra a tot ce ofera lumea creată spre savurarea de tot felul? Dacă însă Domnul n-a creat lumea cu siguranță numai pentru câțiva, ci pentru toți și astfel, fiecare posedă dreptul, să savureze produsele lumii după necesitațile sale, - pentru ce a fost deci bună această lege, prin care totuși evident i s-a dat omului un oarecare drept de avuție și prin care fapt de-abia a devenit posibil furtul? Pentru că acolo unde nu există un al meu și al tău, ci doar un universal tot al nostru, acolo eu aș vrea totuși să-l văd pe acela, care la toată dorința lui să-l fure pe aproapele său ar putea face ceva.
      N-ar fi fost astfel mai inteligent, în loc de această poruncă, prin care un drept de proprietate separat se admite într-un mod periculos, să se anuleze fiecare drept de proprietate pentru totdeauna? Astfel, ar fi atunci această poruncă pe deplin inutilă, toate judecățile de proprietate ale lumii nu s-ar fi format niciodată și oamenii ar putea să trăiască între ei în cel mai ușor mod ca adevărați frați.
      La aceasta, mai trebuie încă se se ia în considerare, că Domnul a dat această poruncă prin Moise exact într-un timp, în care nici măcar un om din toți copiii numeroși ai lui Israel n-a avut vreo bogăție proprie; pentru că aurul și argintul luat cu ei din Egipt a fost proprietatea întregului popor sub supravegherea conducătorului lor.
      Însă, în ceea ce privește îmbrăcămintea, ea a fost foarte simplă așa de sărăcăcioasa, că o singură haină în timpul vostru actual n-ar întrece cu siguranță valoarea unor bani amărâți. În afară de aceasta, n-a avut nici măcar unul dintre evrei o provizie de haine, ci ceea ce el purta pe trup, a fost tot, ce el deținea.
      Atunci a venit astfel această poruncă. Cu siguranță trebuia să se fi întrebat poporul evreu între ei cu ochi mari: Ce să furăm într-adevăr unii de la alții? Cumva copiii noștri, deoarece totuși fiecare este bucuros în această situație de strâmtorarea de față, dacă el este așa de sărac în copiii precum este posibil? Să ne furăm cumva unii de la alții oalele noastre? Ce să câștigăm însă astfel? Pentru că cine nu are o oală, acela are oricum dreptul, să-și fiarbă în oala vecinului, dacă el are ceva de fiert. Dacă însă el are o oală, atunci el nu va fi nevoit, să-și însușească încă o a doua și astfel să aibă încă mai mult de cărat încoace și încolo. Este într-adevăr de neânțeles, ce am putea fura noi aici unii de la alții. Cumva onoarea? Noi suntem toți slujitori și servitori al unuia și aceluiași Domn, care știe foarte bine prețul fiecărui om. Dacă noi am și vrea să ne facem mai mici unii pe alții, ce vom înfăptui cu aceasta în fața aceluia, care ne pătrunde din temelie? Noi nu știm așadar deloc, ce să facem din această poruncă. Să fie această poruncă valabilă pentru vremuri viitoare, dacă Domnul ar vrea să ne dea o dată o proprietate separată? Dacă așa este, atunci El să ne lase mai degrabă așa, cum suntem noi și porunca se anulează de la sine.
      Vedeți, așa a cugetat într-adevăr pe ici pe colo și poporul evreu și așa ceva nici nu i-a fost de luat în nume de rău în situația lui în deșert; pentru că, acolo, a fost doar fiecare la fel de bogat și la fel de mare în cinstea sa.
      N-ar putea însă acum nici poporul actual, credincios în Noul Testament să ceară insistent cu critică și să spună: O Doamne! de ce ai dat Tu așadar atunci o asemenea poruncă, prin care cu timpul oamenilor de pe pământ li s-a permis un drept de proprietate separat și tocmai în consecința acestui drept de proprietate s-a format o grămadă nenumărată de hoti, tâlhari de stradă și criminali? De aceea, anulează această poruncă, că oastea hoților, a criminalilor și a tâlharilor și a tot felul de înșelăciuni și o a doua oaste de judecători lumești să înceteze a mai fi în funcțiune, fiecare în forma ei scutită de toată dragostea pentru aproapele!
      Eu spun aici: strigătul este demn de luat în seamă și apare sub această analiză critică pe deplin îndreptățit. Cum și de ce, deci? Mai întâi nu se poate aștepta de la Dumnezeu cel mai înalt Tată plin de dragoste totuși cu siguranță nimic altceva decât ce-i mai bun. Cum am putea aici într-adevăr să ne gândim că Dumnezeu, ca cel mai bun tată al tuturor oamenilor, a vrut în acest caz să le dea lor o constituție, care evident că trebuie să-i facă nefericiți și anume din punct de vedere al timpului și al veșniciei?
      Dacă trebuie spus de Dumnezeu că are cea mai mare milă, cea mai înaltă înțelepciune și prin aceasta este atotștiutor, prin urmare trebuie doar El să știe cu certitudine, ce fel de roade va avea o astfel de poruncă, pentru că oricum nu se poate pune întrebarea: Doamne! De ce ne-ai dat o astfel de poruncă, prin care deseori ne faci fără margini nefericiți? A fost într-adevăr voința Ta, sau nu ai dat Tu această poruncă, ci oamenii au introdus-o spre folosul lor, prin care și-au propus, să se debaraseze de numărul fraților lor și în această stare, să-și strângă comori pentru a se ridica, ca stăpâni cu ajutorul lor mai ușor peste frații lor mai săraci? Vedeți, toate acestea se pot auzi și nimeni nu poate pune aceasta la îndoială. Ar trebui pe lângă aceasta aruncate judecății omenești câteva bucăți adevărate de tămâie, dacă în aceste timpuri s-a sinchisit, să ilumineze legile lui Moise în acest fel critic. Dar cine a câștigat ceva la această critică? Oamenii nu au câștigat și Domnul cu siguranță nu, căci în această critică nu se poate înțelege nimic din dragostea dumnezeiască și înțelepciune. Cum însă să fie luate și văzute legile, pentru a putea fi desăvârșit de sfânte în fața lui Dumnezeu și a tuturor oamenilor, că este rostită cea mai înaltă dragoste dumnezeiască și înțelepciune și în sine poartă cea mai înțeleaptă grijă a Domnului în acea vreme și veșnicile câștiguri de fericire? Deci, cum a fost până acum explicat și mai ales în acest timp, ar fi trebuit bineânțeles să răspândească doar nenorociri. De aceea vrem noi să dezvăluim prin milostivirea Domnului adevăratul sens al acestei porunci, pentru ca oamenii să găsescă în ea o alinare și nu nenorocirea lor. Dar pentru a reuși aceasta, vom clarifica mai întâi, ce trebuie înțeles prin cuvântul furt. -
_________________
Focul îți dă viață, focul îți întreține viața, dar tot focul te arde când îi stai în cale !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !