Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 1.5.2024, 03:59
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Shambala este reală" 
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator


PostPosted: 6.4.2008, 03:40    Post subject: Shambala este reala (XII) - Mesagerul purtator al cunoasterii (II) Reply with quote

Shambala este reala
- Mesagerul purtator al cunoasterii (II) -


de Monica Dascalu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Drumul catre Shambala este jalonat de obstacole dificile. Pentru yoghinul tantric, osmoza dintre lumea interioara si lumea exterioara face ca tot ceea ce se manifesta in exterior sa aiba un corespondent interior. Astfel, pentru cei initiati ghidurile de calatorie catre Shambala se traduc in termenii evolutiei spirituale launtrice si obstacolele interioare ridicate de ego sunt mult mai dificile si mai periculoase decat orice obstacol exterior. Ghidul de calatorie spre Shambala a carui prezentare am inceput-o in numarul anterior al revistei ne invata cum sa abordam aceste obstacole pentru a reusi sa le depasim cu succes.

Text original
1. De partea cealalta a acestui pasaj intunecat si sumbru vei da peste un rau salbatic si inspumat, care este raul Sita. Apele sale tumultoase fac un zgomot asemenea vuietului vantului turbat care bate atunci cand se sfarseste lumea. Orice lucru stropit de aceasta apa se preschimba imediat in piatra. Fereste-te. Apuca o creanga de copac, trage-o cu grija inapoi precum coarda unui arc si ea te va arunca prin aer, astfel incat vei zbura precum o pasare peste rau.

Interpretarea textului
1. Dupa ce a traversat "padurea" subconstientului, yoghinul ajunge la raul Sita, periculos deoarece este deopotriva turbulent si foarte rece. Precum privirea Meduzei din mitologia greceasca, apa raului Sita transforma tot ceea ce atinge in stana de piatra. Aceasta metafora exprima cea mai completa forma de inlantuire posibila, caci ea este consecinta "fixarii" mintii intr-o anumita imagine despre sine insasi.
Aceasta inlantuire vine din dorinta eronata a egoului de a obtine un fel de nemurire a unei forme materiale, ceea ce este pe de o parte imposibil, pe de alta parte chiar moartea spiritului. Prin urmare obstacolul constituit de raul Sita simbolizeaza esenta tuturor fortelor inconstiente care se opun eliberarii spirituale; turbulenta raului ilustreaza plastic natura grosiera si impura a energiei teribile pe care aceste forte o poseda. Yoghinul reuseste sa depaseasca acesta bariera dificila cu ajutorul ramurii unui copac care il poate face sa zboare fara a fi atins de nici o picatura ucigatoare. Copacii simbolizeaza, printre altele, sursa vitalitatii interioare in care yoghinul gaseste resursele necesare pentru a invinge fortele ucigatoare si inlantuitoare pe care le descopera in el insusi.

Text original
2. Pe celalalt mal vei descoperi cu incantare un parc linistit unde elefantii se joaca pe sub arcade de vegetatie salbatica, verde stralucitoare precum gatul paunului. Crengi de santal, umezite cu picaturi de roua se arcuiesc deasupra precum niste cobre, alcatuind bolti de umbra racoroasa. Fructe delicioase, de culoare galben-aurie, atarna din copaci, asteptand sa fie culese si mancate. Caprioarele au lasat lapte pentru puii lor in frunze de forma unor farfurioare, ca si cum zeii insisi ti-ar oferi sa bei. Opreste-te acolo si odihneste-te un pic.

Interpretarea textului
2. Ca urmare a zborului sau peste acest obstacol (zbor care reprezinta de fapt un salt in transendenta), yoghinul trece deodata intr-o binecuvantatea stare de pace launtrica si armonie, simbolizata de parcul linistit de pe celalalt mal al raului. Tot ce are el nevoie se manifesta spontan, aparent fara efort: laptele caprioarelor, fructele hranitoare, umbra racoroasa, toate vin in intampinarea nevoilor yoghinului. Astfel de stari de aparenta realizare spirituala survin pe calea spirituala de cate ori este depasita o incercare dificila. Dar ele nu dureaza prea mult: dupa parcul cel linistit urmeaza o padure teribila.

Text original
3. Odihneste-te, pentru ca vor urma apoi multe zile obositoare de calatorie printr-o padure intunecata si infricosatoare. Turme de animale ucigase cu ochii ca niste scantei de foc si coame tepoase de blana incalcita manjita cu sange cutreiera desisul padurii, indopate cu grasimea si sangele victimelor lor. Peste tot in jur, pe masura ce vei inainta, le vei auzi maraind amenintator si rupand oase cu un zgomot oribil asemanator topoarelor care ciopartesc lemnul. Bucati de carne si de oase, calde inca, ale victimelor recente, sunt presarate de-a lungul potecii. Din desisul intunecat din ambele parti, ochi demoniaci, rosii ca arama, te vor spiona cand treci. In timpul zilei vor aparea vrajitoare in forma umana, iar noaptea ele vor lua forma unor lei sau tigri. Precum niste mesageri ai Stapanului Mortii, hoarde de calatori nocturni fantomatici care se hranesc cu carne vor incerca sa se hraneasca cu carnea ta. Indreptand asupra tuturor acestor monstri infricosatori o stare de compasiune profunda si inepuizabila, le poti supune furia de a ucide si poti trece in siguranta prin padure.

Interpretarea textului
3. Calatoria pare a consta mai mult dintr-un sir demoralizant de obstacole: tocmai atunci cand crezi ca ai atins o stare de liniste permanenta, se revarsa din profunzimile subconstientului valuri de haos interior, deseori mai cutremuratoare decat orice ai experimentat anterior. Lucrurile se petrec asa tocmai pentru ca aceste stari iluminatorii de armonie sunt insotite de o clarificare la nivelul constiintei, care la randul ei reveleaza continutul reprimat al subconstientului pe niveluri din ce in ce mai profunde, pana atunci ascunse, care in continuare vor trebui armonizate. Manifestarea acestor obstacole dintr-un punct de vedere indica chiar progresul pe calea spirituala.
Creaturile inspaimantatoare din padurea de dincolo de parc simbolizeaza continutul "feroce" al subconstientului pe care Rinpungpa trebuie sa-l infrunte acum. Impulsurile destructive ale maniei reprimate, poftei si invidiei se ridica sub forma unor animale ucigase, demoni si alti "mancatori de carne". Macelul care are loc in padure reprezinta carnagiul interior provocat de aceste impulsuri razboinice – conflictele interioare il vlaguiesc pe yoghin si deseori il fac sa piarda nivelul de constiinta atins anterior. Vrajitoarele care se manifesta ziua in forma umana, iar noaptea in forma unor lei sau tigri ne indica natura iluzorie si schimbatoare a fortelor subconstiente. A cauta sa indepartam aceste forte sau a lupta impotriva lor cu agresivitate duce cel mult la reprimarea lor, ceea ce in final le va face sa aiba o si mai mare putere asupra noastra. Asa incat Rinpungpa recunoaste si accepta fortele cu care se confrunta ca fiind propriile sale impulsuri si nu manifestarea unor dusmani exteriori. Nemaifiind intaratate prin suprimare, dar nici ascunse in cotloane de unde sa macine, ele isi pierd caracterul feroce si inceteaza sa-si mai dezlantuie razbunarea asupra lui. Privind cu compasiune catre fiintele care il ameninta, yoghinul face sa dispara ura lor si dorinta de a ucide.

Text original
4. Dupa aceea vei ajunge la o imensa intindere de apa, care pare la fel de vasta si fara sfarsit precum cerul. Sansa datorata acumularii de merite va face ca o barca sa te astepte pe tarm pentru a te purta peste aceasta intindere de apa. Tot virtutea datorata faptelor tale anterioare va face ca un vant placut sa se starneasca si, daca manevrezi barca cu atentie, acest vant te va purta pe tarmul indepartat, unde doresti sa ajungi.

Interpretarea textului
4. Iesind din padure, yoghinul ajunge la o apa imensa care pare a nu avea sfarsit. Nemaifiind acum incorsetat de teama de impulsurile salbatice care vin din interiorul lui, Rinpungpa experimenteaza deodata vastitatea subconstientului si in primul moment este coplesit de ea. Ajutorul ii vine acum ca o consecinta a faptelor sale bune si virtuoase din trecut, sub forma barcii si a brizei care il poarta peste ape.
Conform unei metafore budiste, imaginea unei barci si a vantului care o impinge simbolizeaza corpul si forta karma-ei. Folosindu-le pe acestea doua cu pricepere si intelepciune, calatorul poate traversa oceanul iluziei – vastele si inselatoarele domenii ale subconstientului care il separa deocamdata pe Rinpungpa de starea de constiinta pura a supramentalului.

Text original
5. De acolo trebuie sa mergi spre nord, strabatand un desert dezolant lipsit de apa care se va intinde inaintea ta precum cararile dezolante ale suferintei care strabat aceasta lume a iluziei. Reflectata orbitor de nisip, caldura neostenita a soarelui te va praji precum focul unui furnal care topeste argintul si il transforma in picaturi de lichid.
Daca vei incerca sa te racoresti facandu-ti vant cu evantaie din frunze uscate, nu vei reusi decat sa-ti arzi pielea cu aer fierbinte. Suieratul tanguitor al vantului care sufla prin iarba uscata te va face sa oftezi de tristete si de disperare.
Aminteste-ti cunostintele mistice pe care le ai si foloseste-le. Freaca-ti gatlejul (amigdalele) pentru ca un nectar racoros sa picure din luna secreta din interiorul fiintei tale. Daca stii cum sa savurezi acest lichid calmant, setea si foamea vor disparea, ca de altfel si varsta inaintata sau moartea.

Interpretarea textului
5. Strabaterea desertului, care urmeaza apoi, simbolizeaza un stadiu comun tuturor cautarilor mistice: sentimentul aproape de nesuportat de "sete" spirituala si dezolare care apare atunci cand cautatorul spiritual trebuie sa abandoneze anumite idei si sentimente inspiratoare care, desi l-au sustinut pana acum, nu ii mai sunt folositoare si trebuie abandonate inainte de a deveni piedici pe calea spirituala. Iluziile linistitoare nu ii mai ofera de acum protectie exterioara yoghinului, de aceea el trebuie sa caute in interiorul sau resursele necesare pentru a rezista acestei etape dureroase.
Centrul secret al lunii se refera fara indoiala la centrul secret de forta soma chakra, cel care este izvorul lui soma, nectarul nemuririi, iar procedeul prin care yoghinul face sa se declanseze in fiinta lui curgerea lui soma este probabil o referire la celebra kechari mudra din hatha si tantra yoga.

Text original
6. Dupa desert, la capatul caruia vei ajunge dupa multe zile si nopti de mers, va trebui sa treci peste un lant de munti foarte inalti. Pe masura ce vei urca, un vant napraznic va arunca aupra ta nisip aspru, bucati de frunze si crengi care iti vor lovi fata, zgariindu-ti pielea si provocandu-ti dureri foarte mari.
Din nou va trebui sa iti folosesti cunoasterea pentru a prepara un unguent secret care iti va proteja pielea impotriva vantului. Acest medicament este foarte puternic si de asemenea iti va purifica viziunea si iti va face ochii mai stralucitori.

Interpretarea textului
6. In acest punct al calatoriei insa, fortele subconstiente care se opun calatoriei interioare catre Sinele Suprem izbucnesc din nou, sub forma unui munte inalt si a vantului care arunca in fata yoghinului nisip, frunze uscate si crengi – teribila rezistenta a legaturilor care se opun progresului spiritual prin mentinerea unei anumite imnagini a egoului despre el insusi. Pentru a face fata acestui atac salbatic al "vantului" care ii arunca in fata resturi ale imaginii sale despre el insusi si despre lume, yoghinul trebuie sa isi faca un unguent protector care in acelasi timp ii va clarifica si vederea spirituala: ca si inainte, confruntarea cu un anumit nivel al subconstientului ne poate duce la aprofundarea viziunii spirituale, la o stare de constiinta mai pura si mai profunda. Si din nou, stimulandu-ne sa ne dezvoltam forta launtrica pentru a le putea depasi, obstacolele pot juca un rol pozitiv in calatoria noastra interioara catre Shambala. Abordate corect si depasite cu succes, obstacolele pe calea spirituala pot fi alchimizate in oportunitati care ne ajuta sa ne trezim aspecte din ce in ce mai profunde ale sufletului si ale mentalului.

Text original
7. Dupa munti, drumul va cobori catre inspaimantatoarea Padure de Arama, unde isi au vizuina niste serpi gigantici cu maxilare mari cat o casa. Ei au ochi rosii de cupru si trupuri mari si negre care de la distanta arata ca niste munti. Sase luni pe an, acesti serpi dorm, dar apoi se trezesc pentru a ucide ca sa se hraneasca. Respiratia lor este ca un abur otravitor care improasca la o distanta de un kilometru un suflu care tranforma in praf tot ce-i sta in cale. Dar daca vei pregati antidotul potrivit, acesta iti va reface corpul si te va ajuta sa treci prin respiratia otravitoare a serpilor fara sa fii ranit.
Vei ajunge apoi la un munte inalt cu trei piscuri ascutite. Pantele sale sunt acoperite de pietre cu muchii ascutite, astfel incat nimeni nu il poate strabate avand incaltari obisnuite. Folosindu-ti inca o data cunostintele secrete, iti poti face talpile picioarelor dure si rezistente precum o placa metalica si astfel poti reusi sa traversezi acest obstacol dureros.

Interpretarea textului
7. Acelasi proces este ilustrat si in cazul urmatoarelor doua obstacole care apar: primul, rasuflarea otravitoare a serpilor gigantici, simbolizeaza fortele destructive ale egoului care il fac sa creada pe aspirantul spiritual ca evolutia spirituala prin transcenderea egoului ii va distruge insasi existenta. Cunoscand faptul ca evolutia si cunoasterea spirituala ii vor distruge doar iluziile despre el insusi, si nu natura sa reala, Rinpungpa are "antidotul" necesar pentru depasirea acestui obstacol. Aceasta cunoastere spirituala ii da curajul necesar sa treaca prin procesul mortii egoului si renasterii spirituale, care il va elibera de identificarea cu egoul.
Si din nou, urmatorul obstacol, muntele acoperit de pietre ascutite si taioase, ne arata cum renuntarea la anumite iluzii duce mai intai la constientizarea, dureroasa si neplacuta, a unor aspecte si mai profund reprimate ale constiintei superficiale. Si aici, cunosterea secreta pe care Rinpungpa o utilizeaza pentru a-si proteja talpile picioarelor simbolizeaza o intelegere si mai profunda care ii permite sa priveasca in fata aceste parti ascunse ale egoului sau, fara a fi coplesit de reactii precum dezgustul si rusinea, simbolizate de pietrele ascutite.

Text original
8. Cativa kilometri spre nord se afla un alt pisc, care se numeste Muntele de Tamaie. Pajistile sale verzi si frunzisul vegetatiei bogate ii dau acestui munte aparenta unei gramezi de smaralde stralucitoare. Ierburi de leac si copaci parfumati cresc pe pantele sale dulci, umpland aerul cu o mireasma incantatoare. Numerosi intelepti si yoghini inzestrati cu puteri oculte traiesc pe acest munte in pesteri de pietre pretioase. Drepti, nemiscati, cufundati permanent in meditatie, ei privesc drept inainte cu pleoapele intredeschise, iar ochii lor profunzi si albastri nu clipesc niciodata. Pielea lor este aurie si un zambet usor le arcuieste buzele. Cand ii vezi, prosterneaza-te in fata lor in semn de omagiu si ofera-le ofrande de flori. Apoi cere-le ajutorul si sfatul pentru a ajunge in Shambala. Deoarece ei sunt capabili sa indeplineasca tot ceea ce isi doresc, ei te pot proteja de pericolele calatoriei si te pot ajuta sa depasesti toate obstacolele pe care le vei intampina.

Interpretarea textului
8. Dupa eforturile considerabile pe care le-a facut pentru a invinge toate aceste obstacole, yoghinul ajunge in cele din urma la un nou popas linistit si odihnitor: minunatul Munte de Tamaie, locuit de sfinti si intelepti. Yoghinii care mediteaza acolo, intr-o atmosfera de sublima sanctitate, simbolizeaza un nivel foarte profund si pur al constiintei individuale.
De fapt, acest nivel reflecta chiar lumina naturii ultime a yoghinului, Sinele Suprem, Atman, care insa nu este, deocamdata, experimentat direct. La acest stadiu al evolutiei sale, el poate percepe doar "reflectarea" acestui adevar ultim si il poate intui privindu-i pe inteleptii Muntelui de Tamaie. Prosternarea in fata inteleptilor simbolizeaza supunerea capriciilor si dorintelor inferioare ale egoului in fata aspectelor superioare ale fiintei. In acest fel, yoghinul are din ce in ce mai mult acces la intelepciunea supramentalului, care ii da si puterea de a-si continua calatoria initiatica.
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !