Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 16.4.2024, 20:39
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "O evanghelie a muntilor - Dicteu Divin prin Jakob Lorber" 
Author Message
Fire
Initiator
Initiator


PostPosted: 24.3.2010, 17:31    Post subject: O evanghelie a muntilor - Jakob Lorber Reply with quote

Drumul spre perfecțiune al spiritelor naturii

         Al treilea fel de spirite se împarte la rândul său în trei grupe și anume: inferioară, medie și superioară. Din cea inferioară fac parte acele spirite care locuiesc în interiorul muntelui unde păzesc metalele și sursele ele apă, precum și rocile și bogățiile subsolului. Această categorie de spirite se divide și ea la rândul ei în trei categorii și anume în: spirite ale focului, ale pământului și ale apei. Ele sunt fie rele, fie bune, fie se găsesc la limita dintre bine și rău. De aici și scopul în care sunt folosite: spiritele focului pentru extragerea metalelor, spiritele apei pentru a domoli spiritele focului, iar spiritele pământului și ale pietrelor pentru a ține spiritele focului și ale apei la locul lor. Cel ce vrea să se convingă de existența acestor spirite, acela să facă cunoștință cu oamenii simpli de la munte. Cu siguranță va găsi printre aceștia mulți care au văzut măcar o dată, dacă nu de două-trei ori în viața lor un așa-zis spiriduș de munte (gnom). Aceste spirite își fac arareori apariția la suprafața pământului, lumea lor subterană fiind pentru ei mult mai minunată decât cea de deasupra. Pentru ei materia nu constituie un obstacol în plimbările lor încoace si încolo. Acest spirit poate să se miște liber oriunde vrea el, pentru că el poate trece prin apă, foc sau piatră cu o mai mare ușurință decât voi prin aer. Căci acolo unde voi vedeți materie, spiritul vede numai substanța care îi corespunde. Pentru el doar aceasta are stabilitate. Materia grosieră propriu-zisă este pentru el ca și inexistentă.
         Dacă aceste spirite sunt deranjate de un necredincios prin simpla lui prezență pe teritoriul lor, ei sunt gata să îl atace. Și ferească Dumnezeu de cel care ajunge în mâinile lor! Cel blând în schimb nu are de ce să se teamă. Dimpotrivă, dacă un om blajin și credincios s-a rătăcit în labirinturile subterane ale munților, ei îi arată imediat un drum de ieșire mai sigur. Puteți afla toate acestea de la bătrânii ciobani din cele mai diferite regiuni.
         A doua categorie de spirite, foarte numeroasă, se află în special la suprafața pământului. O parte din ele au grijă de copaci, tufișuri, plante, iarbă, mușchi și ciuperci. Ele ajută în activitatea lui spiritul aflat în plantă, captiv încă acolo, pentru ca fiecare plantă să primească forma și caracteristicile specifice. Cealaltă parte a acestor spirite coordonează fauna și au aceeași grijă, anume ca fiecare animal să corespundă cu forma, caracteristicile și activitățile prevăzute pentru el.
         Această categorie de spirite se face foarte puțin văzută de oameni pentru că nu are timp de aceasta fără un motiv special. Pe munți există totuși anumiți ciobani evlavioși care au văzut adeseori și astfel de spirite. Ei ar putea să vă povestească anumite întâmplări în care astfel de spirite le-au protejat adeseori vacile și oile de accidente în timpul unor furtuni puternice. Dacă un om mai puțin credincios „nu vede la faț㔠un astfel de spirit, totuși este adeseori puternic iritat de prezența lui mai ales în pădurile imense ale munților sau pe pășunile alpine, precum și printre hoardele de cai, vaci și oi. Această iritare este de fapt un sentiment mai mult sau mai puțin straniu, urmat în mod obișnuit de un mic frison. Dacă ați trăit vreodată așa ceva, puteți fi sigur că astfel de spirite au vrut să-și facă simțită prezența. În partea religioasă vom clarifica cărui stadiu de evoluție din lumea propriu-zisă a spiritelor îi aparțin aceste spirite.
         A treia categorie este mai puțin studiată. Aceste spirite se ocupă cu supravegherea aerului și eterului. De aceea ele sunt numite de bătrâni spirite ale aerului.
         Dacă observați atent vântul care vine dinspre nord-est și mai ales cel de la miezul nopții, câteodată și seara cu o oră-două înainte de apusul soarelui, ar trebui să sesizați prezența lor care se face simțită printr-un gen de înfiorare și prin neliniștea pe care o simt animalele domestice în acest interval de timp. Puteți să fiți siguri că aceste fenomene sunt provocate de spiritele aerului dintr-o categorie mai joasă. Dacă sunteți atenți la formele deosebite ale norilor puteți fi siguri că astfel de forme sunt cauzate de spiritele aerului. Aceste spirite nu formează norii propriu-ziși. Forma lor însă este modelată de spiritele aerului care rotesc un strat de aer după altul, astfel încât spiritele norilor - în special cei mai de jos, având o natură mai rea - pot să primească doar acea formă pe care i-o indică direcția stratului de aer. Acest fenomen are loc pentru ca spiritele păcii să își dea seama din aceste forme de prezența și intenția spiritelor răutăcioase. Aici poate fi văzut așadar doar rezultatul acțiunii spiritelor și nu spiritele care acționează. O altă categorie și mai înaltă a acestor spirite care se află deja în eter își fac simțită prezența în rarele apariții ale fenomenului Fata Morgana. În momentul în care spiritele cele mai de sus ale eterului au liniștit deplin suprafața aerului, această suprafață devine asemenea unei oglinzi, la fel cum este și o suprafață de apă. Dacă suprafața aerului este străbătută în permanență de valuri, asemenea celei ale unui lac sau a unei mări pusă în mișcare din cauza vântului sau de fluxul apei, oglindirea este imposibilă.
         Fata Morgana există în și prin ea însăși pentru ca spiritelor păcii care există în eterul înalt să le fie mai ușor să observe acțiunea comună a spiritelor răutăcioase în fisurile și crăpăturile munților; sau când astfel de spirite s-au ridicat deja în aer în forma norilor să poată cerceta cu atenție intențiile lor ascunse.
         Să nu credeți că aceste mișcări ale aerului ar putea să impieteze observarea. Ele pot să perceapă cu ușurință rotația spiritelor mânioase cu privirea ascuțită a spiritului lor ce pătrunde până departe. Liniștirea suprafeței aerului este doar o consecință a atenției pe care o îndreaptă cu o astfel de ocazie spiritele aflate deasupra către cele de dedesubt.
         Aceasta este așadar a treia categorie a spiritelor care se află în regiunea înaltă a ghețarilor într-o stare de pace împreună cu celelalte spirite ale păcii și care - dacă este necesar - pot să se răspândească cu viteza gândului în toate direcțiile Pământului. Doar că nu trebuie să înțelegeți că a treia categorie ar reprezenta formele spiritelor de jos ale norilor sau spiritele păcii, ci doar acele spirite ale eterului care nu sunt vizibile aproape niciodată cu ochiul fizic și care au grijă de această liniștire a suprafeței aerului.
         Există spirite libere și mai înalte care conduc în spațiile cosmice lumile și sorii și în cele din urmă spirite cu mult mai înalte decât acestea care se ocupă de ființa umană. Totuși pentru acestea este rezervat un alt loc mai mare, ele neavând nimic de a face cu ordinea pământească. De aceea nici nu este nevoie să dezvăluim mai multe despre ele aici.
         Cu aceasta am terminat partea despre spiritele muntelui Grossglockner în special și spiritele munților în general și ne vom îndrepta acum atenția asupra părții evanghelice.

Influenta binefăcătoare a unei ascensiuni montane asupra trezirii sufletului

         În ceea ce privește partea religioasă este necesar să vă familiarizați puțin cu forma unui astfel de munte. În acest scop este necesar fie să urcați efectiv pe munte, fie să priviți cel puțin imagini reușite ale acestuia. Căci prin aceasta firea se trezește, iar spiritul, în urma admirării unor astfel de munți, caută deja posibile căi pentru a ajunge în vârful acestora. Aceasta arată nerăbdarea de a urca pe munte și de a atinge pe cât posibil vârful cel mai înalt. Puneți-vă singuri întrebarea pe ce anume se bazează acest impuls? Credeți că se bazează doar pe bucuria pricinuită de vederea priveliștii panoramice sau constă în pofta de a savura aerul cel mai pur? Cel ce face astfel de presupuneri nu cunoaște decât jumătate de adevăr și își va da seama în cele din urmă că nu acesta este singurul motiv pentru care atât de mulți oameni sunt atrași de vârfurile înalte ale munților. Motivul principal este trezirea sufletului cu aceste prilejuri. Este evident și aici că ceea ce se aseamănă se adună.
         Spiritul atrage spirit, materia atrage materie și carnea atrage carne. În momentul în care o ființă umană își propune să urce un munte înalt, din această intenție pleacă în sus spre sferele înalte ale spiritului un impuls de viață. Prin acesta spiritele sunt înștiințate de intenția persoanei de a se apropia de sferele lor. Tot atunci spiritele trimit un contra-impuls. Spiritul care în ființa umană este încă slab și netrezit, este trezit în acest mod spiritual-magnetic de către aceste spirite, dar nu tot timpul, ci doar pe o anumită perioadă de timp, mai lungă sau mai scurtă.
         Spiritul unui om care a urcat cu adevărat astfel de înălțimi se bucură că se află printre ai săi. Spiritele de aici însă, dacă simt că cel care se apropie are un spirit necopt încă, consideră că nu poate să rămână prea mult aici și sistează orice legătură cu acesta. Atunci spiritul din om se adâncește din nou în somnul său, iar corpul fizic va începe să se simtă neplăcut la astfel de înălțimi. El va coborî din nou în vale, în mediul care i se potrivește mai mult.
         Vedeți așadar, acesta este motivul real pentru care omul se simte atras de munți și de vârfurile lui cele mai înalte! Nu este însă și cazul oamenilor apropiați de natură. Aceștia fie nu au nici o dorință pentru aceasta, spiritul lor fiind bolnav și slab, astfel încât nu mai este capabil să preia contacte de la alte spirite. Un alt caz este acela în care omul escaladează munți înalți fie din dorința de a câștiga, fie din fanfaronadă. Astfel de alpiniști sunt adeseori pedepsiți de către spiritele păcii din cauza strădaniilor lor de a deveni faimoși.
         Cel care urcă muntele dintr-un imbold înalt se manifestă însă cu totul altfel. Un astfel de om este tot timpul binecuvântat și întărit să se întoarcă din nou aici; spiritul lui rămâne treaz, el putând să devină astfel clarvăzător sau profet. Din această cauză Eu v-am sfătuit mereu să mergeți pe munte, pentru că fiecare dintre voi va fi întărit, chiar dacă trezirea sufletului va fi pentru unii doar temporară. Dacă omul se va lăsa adeseori magnetizat din punct de vedere spiritual de spiritele înalte și va folosi în plus și leacul „iubirii”, el va atinge în curând renașterea spirituală.

Munții - predicatori ai iubirii și înțelepciunii

         Pe lângă toate acestea un munte cu ghețari cum este muntele Grossglockner este un predicator permanent al iubirii și un profet plin de înțelepciune. Cum este posibil însă ca un munte să predice despre iubire și înțelepciune? Nu există pe lume nimic mai ușor decât să deslușești această voce a muntelui, căci muntele este locul spiritelor păcii care se dovedesc a fi mijlocitori benefic activi, acolo unde există un oarecare dezacord. Dacă ființe umane mai împrăștiate urcă împreună un munte, sufletele lor se înviorează din ce în ce mai mult, iar sentimentul iubirii se trezește în ele din ce în ce mai mult. În momentul în care acești oameni au atins culmea, sentimentul de afecțiune a crescut atât de mult la fiecare dintre ei, încât nu mai sunt capabili să se comporte neprietenos unul cu altul. Dacă sufletele sunt împietrite, spiritele trimit asupra a doi care se dușmănesc un mare necaz, astfel încât cei doi ajung să fie într-un aparent pericol de moarte. Această stare conduce apoi adeseori la o stare de ajutor reciproc, iar dușmăniile îndelungate se transformă dintr-o dată în strânse prietenii.
         O altă observație vine să întărească cele afirmate până acum. Astfel, când este vorba de fenomene ale naturii — ca de exemplu vijelii devastatoare, inundații mari etc. - până și animalele smucite în toate părțile devin după aceea atât de blânde și de familiare, încât se întovărășesc cu alte animale și cu oamenii asemenea unor porumbei. Dacă după ce s-au aflat în pericol de moarte, până și animalele se împrietenesc și se îmblânzesc, cu atât mai mult oamenii, ale căror suflete sunt influențate în taină de spiritele păcii.
         Munții dezvăluie ochilor celor însetați de cunoaștere imensa carte a preistoriei și vă povestesc cum arăta totul odinioară. Aici munții sunt martorii cei mai autentici ai întâmplărilor petrecute în natură și în întreaga lume. Urcând pe creasta unui munte, la vederea formațiunilor specifice care sunt aici, v-ați întrebat vreodată dacă munții au existat aici de la începuturi sau s-au format ulterior și cum au ajuns ei la forma lor actuală? Cel care se întreabă acest lucru va primi răspunsul de la pietre: „Noi ne-am schimbat foarte mult de la nașterea noastră. Mai mult de jumătate din lungimea noastră inițială se odihnește de mult timp îngropată în adâncurile văilor și gropilor. Dacă vei observa diferitele caracteristici ale rocii noastre, vei găsi nu arareori între straturile ei urme de plante și de animale care pot fi chiar recunoscute și care apar în mod normal numai în regiunile adânci ale pământului. Vei putea concluziona cu siguranță că noi singure am constituit un ținut de câmpie și numai din voința Creatorului am fost ridicate deasupra Pământului plat. Iar dacă observi mai departe crăpăturile și fisurile noastre, vei putea să îți dai seama cu ușurință cum și-au lăsat amprenta pe frunțile noastre tari forțele uriașe ale inundațiilor și furtunilor puternice!”
         Vedeți voi, astfel vorbesc munții și povestesc oamenilor despre modul în care s-au născut, felul cum au arătat și de ce arată astfel acum.
         Ce vă mai spun? Vedeți voi, dacă un om cu sunetul mai trezit nu găsește pe altitudinile muntelui nimic altceva decât pietre goale printre zăpadă și întinderi de gheață, munții îi spun acestuia: „Vezi, tu, omule, care aspiri mereu să te ridici mândru și să domnești asupra fraților tăi, cât de sărace sunt fructele înălțimilor? Așa cum este aici gol, rece și lipsit de viață și sentimente, tot astfel ești și tu în obsesia ta de a domina, învață de la noi în această privință! Pleacă-ți rațiunea rece și nefructuoasă așa cum ne plecăm și noi. Astfel iubirea ta va crește și viața ta se va îmbogăți. Lasă rațiunea ta ascuțită să fie înlocuită în permanență de umilință, pentru ca înțelegerea sa să se transforme în apă plină de binecuvântare; apă care curge în adâncul inimii tale pentru a o retrezi la viață”.
         Să ne îndreptăm atenția asupra unui alt gen de om, acela care nu iubește nimic mai mult decât aurul și argintul. Unui astfel de om munții îi dau o învățătură admirabilă: „Tu, om necugetat, cât de departe și adânc ai căzut! Vezi tu, ceea ce iubești nu reprezintă altceva decât deșeul nostru. Uite câte plante minunate cresc pe pășunile noastre și hrănesc animalele! Câte mii de copaci din cei mai frumoși cresc pe culmile noastre și își oferă lemnul pentru fabricarea atâtor lucruri folositoare! Numără măcar o dată izvoarele cristaline pe care le lăsăm să țâșnească și care binecuvântează câmpiile și văile! Cât de des vezi vârfurile noastre acoperite de nori și furtuni îngrozitoare vâjâind pe frunțile noastre? Noi luăm toate acestea asupra noastră pentru ca luncile și câmpiile binecuvântate de noi să fie protejate de devastări. Cât cuprinzi cu ochii vezi coama noastră îngropată veșnic în zăpadă și gheață. Noi atragem înghețul asupra noastră pentru ca luncile și câmpiile să se poată bucura de căldură. De aceea nu mai fi atât de nesăbuit și nu mai răscoli pe viitor în măruntaiele noastre, ci trage mai degrabă spre pășunile noastre și pe culmi și fii sigur că o plantă, o picătură din izvoarele noastre și o privire asupra înălțimilor noastre în raza îndepărtată de acțiune a atotputernicului tău Tată și Creator îți vor aduce un folos mult mai mare decât dacă ai scormoni în interiorul muntelui!”

Întărirea sunetului în lumea munților

         Ce altceva ne mai învață munții? Orice om care urcă pe munte poate simți în interiorul său foarte clar ceea ce îi transmite muntele: „Privește-ne tu, pelerin al Pământului, cum privim de liber și neatârnat din înaltul culmilor noastre în îndepărtările creațiilor lui Dumnezeu! Vântul bate liber peste frunțile noastre, iar raza soarelui se răsfrânge domol pe coamele noastre înalte! De aceea tu, călătorule, ești cu adevărat acasă pe înălțimile noastre!
         Cine urcă pe pășunile înalte ale munților poate cuprinde cu ochii o arie largă, iar sufletul său poate simți pe o arie extinsă. De aceea gândurile sale sunt unite cu sentimentele. Și cel care nu a simțit poate niciodată până atunci în inima sa, simte acum pentru prima dată cât de departe se pot întinde gândurile peste orizontul rațiunii. Aici călătorul liber învață ce înseamnă să fie liber în înălțimea gândurilor sale și în adâncul sentimentelor lui și cu câtă fericire își îndreaptă gândul spre Dumnezeu, simțindu-L în adâncul inimii sale, în marele templu al infinitului!
         Cel mai mare beneficiu pe care îl aduce muntele este așadar cel asupra spiritului, el fiind aici extrem de întărit pentru că se află în patria lui originară. Aici el va simți consolare, întreabă doar munții și ei te vor face în curând să simți ceea ce spun ei: „Ascultă ceea ce îți spune interiorul - poate încă neclar - este adevărul deplin! Căci tu ești aici cu adevărat acasă, mai ales în cercul nenumăraților tăi străbuni, ale căror spirite locuiesc de multă vreme în aceste regiuni!” Vedeți, aceasta vă povestește muntele, chiar dacă nu foarte clar pentru toți, totuși cu o insinuare perceptibilă în starea interioară a sufletului și prin aceasta în iubirea spiritului.
         Puteți fi convinși că astfel de stări nu sunt doar influența acestor înălțimi, ci provin de la spiritele fericite aflate aici care vin în întâmpinarea voastră pentru a vă pregăti o anumită continuitate. Ceea ce a fost spus aici este valabil aproape pentru fiecare copac. Veți vedea că veți trăi puține asemenea stări pe dealuri, de exemplu. Acestea se activează în primul rând acolo unde toporul lemnarului nu a ajuns încă.

Munții - lăcașuri de revelație divină

         Ce altceva mai predică munții? Aceasta vrem să vă arătăm printr-o istorioară simplă și scurtă: Un om evlavios se gândi odată dacă e posibil să Mă vadă chiar și pentru o secundă. În același timp s-a gândit ce ar trebui să facă pentru a beneficia de o astfel de grație. Bătrânul evlavios era cu toate acestea conștient de faptul că omul în această viață trupească nu este demn de o astfel de grație, dar pe de altă parte dorința lui era foarte puternică pentru a da ascultare acestor obiecții.
         De aceea s-a hotărât să își caute un adăpost pe un munte aflat în vecinătate ți acolo să se reculeagă în rugăciune atât cât îi permiteau timpul și împrejurările. Pentru a putea găsi de fiecare dată din nou locul acela, și-a construit o cruce pe care a fixat-o acolo. După aceea Mi-a lăudat numele cu ardoare și mi-a spus că nu va înceta să se roage în acest loc până când Eu nu îl voi auzi în sfârșit.
         Zis și făcut! Timp de trei ani s-a dus omul nostru la locul cu pricina și M-a rugat fierbinte, ore în șir, să îi ascult ruga. Cât timp se afla acolo, el era aproape tot timpul invizibil, înconjurat fiind de mii de spirite evlavioase. Acestea l-au întărit atât de mult conform Voinței Mele, încât, în decurs de încă jumătate de an, el se putea servi de vederea interioară a spiritului, îi era foarte ușor să vorbească în acest mod cu spiritele asemănătoare lui despre ce avea pe inimă.
         Spiritele bune l-au învățat că dorința lui este cam lipsită de modestie. Ele au adăugat că pentru el este o mare grație faptul că Eu i-am deschis ochii sufletului pentru a-și putea vedea frații spirituali și a putea vorbi cu ei. Cu toate acestea sfaturile au dat roade puține, căci el la toate acestea a replicat: „Dragii mei frați și iubiți prieteni ai Tatălui meu și al vostru! Eu nu pot decât să vă zic o dată pentru totdeauna că dacă îl voi vedea pe El și îl voi avea, toată această lume cu cerurile nu mai au importantă pentru mine. Iar voi spuneți ce vreți, căci nu mă veți abate din dorința mea! Eu vreau și trebuie să îl văd, căci pe El îl iubesc mai presus de toate!”
         De fiecare dată când aceste spirite bune îl auzeau cum vorbește, îl lăudau pentru imensa lui dragoste față de Mine. Cu toate acestea o perioadă de timp s-au ținut departe de el, astfel că el nu a mai văzut nimic altceva decât ceea ce apărea în fața trupului său. Văzând că spiritele l-au părăsit, s-a gândit că cererea lui ar putea fi păcătoasă. Și așa s-a tot gândit el o zi întreagă la ce ar trebui să facă: fie să urmeze sfatul spiritelor, fie să rămână fidel dorinței sufletului său.
          În cele din urmă sufletul a triumfat asupra tuturor spiritelor și el își spuse: „Fie așa cum vrea sufletul meu! Sunt un păcătos atât timp cât locuiesc în acest trup, dar ce poate face păcătosul altceva, când sufletul este aprins de un dor fierbinte, decât să îl privească pe cel care l-a creat pentru viața eternă? Voi rămâne așadar credincios primei mele intenții: Dragostea mea pentru Dumnezeu nu trebuie să slăbească. Eu nu pot să las din această dragoste!
         Bătrânul nostru a mers iar și iar în acel loc și s-a rugat și mai fierbinte. Când au trecut încă trei ani, un alt om ajunse în acele locuri și se adresă bătrânului nostru astfel: „Omule drag, ce faci aici pe înălțimile acestea? Nu știi că te poți ruga cu adevărat numai în biserici? Tu însă îți săvârșești rugăciunile numai pe acest munte!”  La acestea credinciosul nostru răspunse: „Iubite prieten, trebuie să recunosc sincer că nu am putut cu adevărat să mă rog în nici o biserică așa cum o fac pe aceste înălțimi cu adevărat sfinte. Dacă mă uit aici de jur împrejur, iarba, pădurile și deasupra mea cerul larg și liber, sufletul îmi spune: Aceste frumuseți ale marelui templu natural al lui Dumnezeu îi sunt Lui cu adevărat mai aproape decât sculpturile în lemn cu care sunt împodobite bisericile!”
          La acestea străinul răspunse: „Dragă prietene, sunt perfect de acord cu tine. Dar aș vrea să mai aflu de la tine încă ceva, și anume, din ce cauză profundă te rogi așa fierbinte?”
         Auzind această întrebare, credinciosul nostru rămase încremenit un timp, se gândi și răspunse: „Vezi tu, unii oameni se roagă pentru sănătate, unii pentru avere, pentru una sau alta. Eu însă pun accent numai pe un singur lucru și acela este Domnul Dumnezeul meu! Și de aceea vreau să Îl văd cel puțin o dată în viața mea pe acest pământ. Atunci voi avea mai mult decât cerul și pământul ar putea vreodată să îmi ofere. De aceea mai degrabă aș muri decât să renunț la această dorință a mea!
         Prietenul, auzind toate acestea întrebă din nou: „Cum ți-L imaginezi tu pe Dumnezeu? Este foarte posibil ca El să ți se fi arătat deja și să fi vorbit cu tine. Dacă tu însă nu L-ai recunoaște, împlinirea rugii tale ar fi în zadar!” La această întrebare omul nostru rămase și mai încremenit și în cele din urmă răspunse străinului: „Dragul meu prieten, trebuie să admit că în această privință nu am nici cea mai mică idee! Ideea mea despre forma în care apare Dumnezeu este atât de neclară, încât nu știu dacă Dumnezeu arată cam ca un om sau dacă e compus din trei oameni ce au un trup comun. Sau forma ființei lui Dumnezeu este o lumină infinită în care aceste trei persoane divine plutesc și acționează.” Aici străinul îi spuse credinciosului: „Nu ai citit niciodată ce a spus Hristos despre El însuși când apostolii L-au rugat să le arate pe Dumnezeu Tatăl? El a spus: „Eu și Tatăl suntem unul! Cine mă vede pe Mine îl vede pe Tatăl; căci Tatăl este în Mine și Eu sunt în Dumnezeu Tatăl!”
         Credinciosul nostru începu să mediteze la toate acestea. El își aminti atunci de cei doi tineri care călătoreau spre Emaus și îl întrebă ceva neașteptat pe străin: „Iubite prietene! Spune-mi dacă tu ești vreun eremit sau vreun evlavios ori învățat în scripturile sfinte, căci un om obișnuit nu rostește astfel de cuvinte!”
          La această întrebare străinul nu mai răspunse nimic, îl luă pe bătrân de mână și îl ridică de la pământ și îl duse până pe vârful muntelui. Abia aici el deschise gura din nou pentru a-i spune: „Frate, vezi tu, cel pe care îl implori de trei ani se află acum în fața ta. Eu însumi sunt Dumnezeul cerurilor și al pământului și nu mai există nimeni altcineva mai presus de Mine! Să îmi rămâi credincios în inima ta, chiar dacă nu mă vei mai vedea niciodată în această viață! Așa cum auzi acum vocea Tatălui Meu acum, tot astfel trebuie să o auzi atât aici pe această culme, cât și oriunde te vei afla în numele Meu! Tu ai găsit Viața și aceasta nu îți va fi luată în veci! Cu adevărat îți zic ție: „Sufletul tău nu va gusta moartea niciodată! Amin!”
         Spunând acestea El dispăru, iar credinciosul nostru plânse, îl lăudă și îl preamări pe Dumnezeu întreaga noapte și căută culmile și mai mult decât înainte.
         Vedeți deci, munții vă povestesc și astfel de întâmplări! De aceea mergeți cu drag pe munte sau cel puțin rugați-vă Mie imaginându-vă că sunteți pe munte - fapt care presupune un suflet pur - și veți întâlni și voi ce a întâlnit și evlaviosul nostru!
Munții - oglinda interiorului
         Ce ne mai învață munții? Ei vorbesc cifrat oamenilor care îi admiră. Cel care este un observator atent poate să deducă ușor în ce stare se află sufletul său. Așadar munții sunt o adevărată oglindă spirituală pentru cel care vrea să se privească în ei.
         Ați auzit deja probabil că pentru omul trezit spiritual, flecare apariție în natură are o semnificație profundă. Așadar, un astfel de om are nevoie să arunce doar o privire asupra unui munte pentru a vedea cât de luminat este, dacă este pe deplin pur sau înconjurat de o ceață albăstruie, mai apoi care părți ale muntelui sunt mai mult sau mai puțin încețoșate sau unde anume se află în jurul muntelui, în jos, la mijloc sau pe culmile sale și ce fel de ceață este. Astfel, el cunoaște fundalul spiritual al acestor apariții.
         În cazul în care el se află într-o stare plăcută sau melancolică, dacă a simțit o dorință arzătoare să urce la un moment dat pe munte sau dacă a simțit contrariul acesteia, el nu își va da seama ce stări au pus stăpânire pe el la vederea muntelui. La fel, dacă a avut sentimentul unei dimineți însorite sau ale unei după-amiezi obositoare sau sentimentul unei seri somnoroase sau un sentiment bizar și apăsător în timpul nopții și cât timp a ținut această stare.
         Trebuie avute în vedere toate aceste aspecte, pentru că astfel de apariții și senzații corespund exact stării interioare a celui care observă. Numai că trebuie avut în vedere faptul că senzațiile trebuie să concorde cu aparițiile. Căci aparițiile în sine nu sunt o mărturie valabilă. Când însă starea interioară este în concordanță cu apariția, atunci muntele îl înștiințează pe om cum stau lucrurile exact cu el.
         Dacă de exemplu cineva ar ieși dimineața și ar admira un munte pe deplin pur și acesta nu i-ar încânta sufletul, ci l-ar umple de îngrijorare - în acest caz apariția ar fi în dezacord cu starea interioară, muntele fiind o oglindă fidelă pentru observator. Căci imediat ce puritatea spirituală a muntelui atinge sufletul, muntele îi spune privitorului: „Cu câtă curățenie sufletească mă privești tu pe mine! Purifică-te pentru ca tu să te înalți în tine peste lumea ta senzorială, așa cum mă ridic eu deasupra noroaielor adâncurilor!” În acest caz privitorul își vede imaginea în oglinda muntelui așa cum ar trebui ea să fie și nu așa cum este.
         Un alt caz de dezacord ar fi acela când un om ar ieși dimineața sau într-un alt moment al zilei și ar privi un munte de-a dreptul întunecat și ar avea un sentiment foarte vesel și vioi. Ce ar trebui să simtă privitorul cu această ocazie în fața imaginii muntelui posomorât?
         Să lăsăm muntele însuși să ne spună câte ceva despre aceasta: „Privește-mă, tu călător vesel, în dimineața însorită a stării tale! Înainte de a mă privi erai trist și întunecat, așa cum sunt eu când sunt înconjurat de nori! Furtuni puternice se abătuseră asupra ta, iar eu te-am scos asemenea fulgerului din masa mea de nori. Tu însă nu te-ai descurajat, ci ai stat semeț în fața mea: o stâncă înaltă, de neclintit care înfruntă astfel de încercări. Furtunile care au amenințat că te nimicesc s-au transformat curând în îngeri salvatori care te-au eliberat de povara nopții tale. Astfel, micuțul meu prieten care ești acolo în vale, privește cu atenție imaginea ce îți stă înainte! Numai astfel vei rămâne în dimineața constantă a stării tale, dacă vei vedea suficient de des imaginea mea în fața ochilor tăi și îți va apărea așa cum m-ai văzut tu în starea mea. Pe mine nu mă va nimici această furtună, iar tu mă vei privi în curând și mai pur, căci eu îți arăt cum tu erai asemenea mie!”
         Vedeți, acestea sunt două puncte culminante ale raporturilor de dezacord dintre aparențe și stări! Între aceste două extreme mai pot interveni multe alte aparențe, mai mult sau mai puțin aflate în dezacord, toate fiind însă ușor de recunoscut pentru că ele nu se mai extind la întreg, ci doar la anumite părți ale sufletului. Cel mai dificil este să judeci corect apariția totală!
         În ceea ce privește însă aparițiile armonioase, acestea nu necesită explicații ulterioare. Căci acolo unde un suflet însorit privește un munte însorit, el devine și mai luminos și i se face dor de pura înălțime. Acolo însă unde un suflet întunecat privește un munte întunecat, devine și mai întunecat și unui astfel de om cu siguranță nu i se mai face dor de înălțimea muntelui.
         Când cineva are un suflet însorit și un munte întunecat îi strică dispoziția, o astfel de indispoziție nu este altceva decât o trezirea a stării propriu-zise în care sufletul se află ascuns. Muntele îi arată atunci omului tot ce se ascunde în el. Imagini ale unor munți înalți și mai ales ale munților cu ghețari, așa cum este muntele Grossglockner, au o precizie și mai mare decât în cazul unor munți mai puțin înalți, se înțelege de la sine, pentru cel care ia în considerație că rezonanta cu un munte se mărește cu atât mai mult cu cât vârful lui se înalță mai sus peste adâncimile Pământului; munții sunt mai plini de importanță datorită pajiștilor lor pure, pentru că acolo locurile sunt și mai spirituale. Din această cauză astfel de munți fac o impresie mai mare asupra fiecărui suflet.
         Imaginea este o corespondență a obiectului după care vedem o copie și poate fi adusă la viață și trăită ca în interiorul sufletului. Doar că o imagine copiată trebuie privită cu o și mai mare atenție pentru a deveni reală în spirit. Celui care reușește acest aspect, acela poate sa tragă unele învățăminte folositoare dintr-o astfel de observație.
         Nu este nevoie să detaliem faptul că un munte natural privit în realitate este mult mai indicat.
Altfel noi nu am fi prezentat numai muntele Grossglockner în toate părțile și influențele lui. Ceea ce am descris aici este valabil pentru toți munții. Să înțelegeți prin aceasta mai ales munții care au rezonanță în inimile oamenilor. Aceștia trebuie comparați cu cei din realitate pentru ca să aibă o acțiune utilă în inimă. Dacă veți avea în vedere toate acestea și veți acționa în consecință, binecuvântarea interioară a muntelui va inunda, așa cum munții inundă cu binecuvântarea lor exterioară, întregul ținut.
          Așa cum Eu am urcat cu drag pe munte și am săturat acolo atâția înfometați cu pâine puțină și m-am iluminat pe munte și de pe munte am coborât în împărăția Mea - tot astfel v-am zis vouă toate acestea despre munți, deschizându-vă cu aceasta o mare poartă către împărăția vieții veșnice. Meditați la faptul că nu este lipsit de importanță faptul că Eu, creatorul și zămislitorul munților, ultima dată când m-am rugat am făcut-o pe munte! De aceea urmați-Mă pe Mine în toate și astfel veți atinge scopul care sunt Eu!
         Aceasta vă zic Eu, Cel care odinioară a separat cerul de munți. Munții sunt tot o parte a cerului. Priviți-i ca pe o mare binecuvântare care pornește de la Mine și veți avea sufletul viu pentru totdeauna! Amin!
_________________
Focul îți dă viață, focul îți întreține viața, dar tot focul te arde când îi stai în cale !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !