Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 20.9.2020, 16:37
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Aspecte inedite și revelatoare despre Operațiunea Christ" 
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar


PostPosted: 20.4.2010, 11:20    Post subject: Aspecte inedite și revelatoare despre Operațiunea Christ Reply with quote

Aspecte inedite și revelatoare despre Operațiunea Christ (partea a IV-a)

de Oltea Mutulescu


Martie 2004 rămâne o pată pe obrazul Justiției române. Nu doar prin mandatele emise cu seninătate pentru infracțiuni electronice imaginare, adică un fel de praf în ochi pentru a motiva descinderea brutală în șaisprezece locuințe ale yoghinilor și ridicarea unor zeci de computere împreună cu tone de obiecte personale, fără nicio legătură cu scopul declarat al perchezițiilor. Nu doar prin brutalitatea strigătoare la cer și sfidătoare de convenții internaționale pentru drepturile omului – tinerii care au fost ținuți la podea ore în șir, amenințați de  jandarmi, bătuți cu arma, intimidați de țeava armei lipită de tâmplă, își amintesc încă și își vor aminti multă vreme de acum înainte. Ei știu că aceste cuvinte nu sunt o exagerare. O exagerare vecină cu tortura a fost însă purtarea autorităților față de oameni care nu au avut dreptul la avocat, au fost ridicați cu forța și duși la Procuratură, au fost amenințați, șantajați, umiliți, incriminați fără temei, fără dovezi, ca într-un proces din vremea Inchiziției când „judecata” nu cântărea faptele reale, ci țintea distrugerea psihică a celui hăituit, înainte de a se ajunge la distrugerea sa fizică.

Martie 2004 este o pată pe obrazul Justiției române și pentru tot ce s-a petrecut de atunci până astăzi. Pentru faptul că abuzurile la care s-au pretat în acele zile autoritățile au fost consolidate și multiplicate prin reacțiile de mai târziu ale instituțiilor care aveau datoria să restabilească adevărul. Raportul Consiliului Superior al Magistraturii din 2006 este o dovadă că realitatea a fost măsluită, fără precauția de a oferi interpretări măcar verosimile. Acest raport susține nici mai mult nici mai puțin decât faptul că yoghinii au înscenat perchezițiile din martie 2004, pentru a discredita autoritățile române! „În acest sens, pe lângă aspectele prezentate deja în raportul restituit, referitoare la agresionarea polițistului, la instigarea unor persoane vătămate la schimbarea declarațiilor etc., menționăm și încercarea de a discredita autoritățile române, prin înregistrarea pe casete video a unor fapte de violență și agresiune pretins a fi comise de agenții publici și polițiști asupra unor practicați yoga din cadrul MISA. În realitate, cu ocazia verificărilor, s-a constatat că persoanele ce purtau uniformele agenților publici și polițiștilor ce se urmărea a fi denigrați, nu făceau parte din corpul jandarmilor sau al organelor de poliție, totul fiind de fapt o înscenare, așa cum rezultă din dovezile din anexa III la prezenta lucrare.” – Nota CSM din 2006

Am menționat într-un articol anterior faptul că, pe 12 martie 2004, a fost prezentat un film care anticipa în mod uluitor evenimentele care aveau să urmeze peste doar câteva zile.
(recitiți aici articolul: Aspecte inedite și revelatoare despre Operațiunea Christ – partea a II-a)

Dar acest film, dincolo de rolul său prevestitor, a jucat și un rol inedit în desfășurarea ulterioară a faptelor. Una din explicațiile care a avut drept scop să scoată basma curată forțele de ordine responsabile de grave abuzuri în timpul perchezițiilor s-a referit la acest film artistic, un film despre simbolurile sabiene prezentat la ziua mentorului MISA, profesorul yoga Gregorian Bivolaru.

Simbolurile sabiene: un film premonitor

Filmul a fost realizat de un studio de artă esoterică și s-a bazat pe studiul hărții natale a lui Gregorian Bivolaru din perspectiva unei astrologii mai puțin cunoscute, dar foarte profunde și complexe. Cu rădăcini în cultura Mesopotamiei, redescoperite de părintele astrologiei moderne umaniste Marc Edmund Jones și de clarvăzătoarea Elsie Wheeler, simbolurile sabiene oferă o viziune încifrată asupra semnificației celor 360 de grade ale zodiacului, considerate 360 de faze fundamentale de experiență umană. Fiecărui grad îi corespunde o imagine arhetipală, de genul celor pe care le esențializează cărțile de Tarot. Poziția fiecărei planete din astrogramă este interpretată în funcție de această imagine care aduce semnificații foarte subtile despre zestrea pe care o are fiecare om la naștere și mai ales despre menirea sa spirituală.

Realizatorii filmului artistic incriminat de Raportul CSM au observat că în astrograma profesorului Gregorian Bivolaru toate imaginile corespondente gradelor sabiene conduc la aceeași semnificație – vocația sa de Ghid spiritual și dificultățile pe care le întâmpină în împlinirea acestei meniri. Acest fapt li s-a părut incitant și au dorit să comunice într-o formă artistică descoperirea pe care o făcuseră. Scenariul care a stat la baza filmului a construit câte o narațiune, o situație, pentru fiecare simbol sabian din astrograma lui Gregorian Bivolaru. De aceea simbolul sabian care indic㠄Doi oameni arestați” a devenit o scenă în care sunt reținute două personaje, doi yoghini.

„Filmarea s-a desfășurat într-un parc din apropierea Casei Poporului, care se vede în fundal. Omul legii purta o uniformă de milițian din perioada ceaușistă, desigur, ca o aluzie la evenimente din trecutul profesorului Bivolaru care a fost persecutat politic în acei ani, cercetat de Securitate și condamnat la închisoare pentru infracțiuni inventate. Personajele din film făceau asane în parc, iar milițianul îi întrerupe cu violență. Cei doi sunt filmați apoi în spatele unor gratii, la închisoare. Dar efectele vizuale, muzica, imaginile suprapuse ale unor ființe care meditează scăldate în lumină, toate acestea sugerează că yoghinii respectivi au reușit să treacă de limitele regimului politic, de limitele lumii de zi cu zi, să găsească libertatea adevărată, să îl trăiască în interiorul lor pe Dumnezeu,” povestește regizoarea Mihaela Crețu.

Filmul artistic despre simbolurile sabiene a fost vizionat în cadrul spectacolului de ziua lui Gregorian Bivolaru. Șase zile mai târziu s-au declanșat descinderile și violențele autorităților îndreptate împotriva școlii de yoga MISA.

Scena din film devine realitate

„Ne-am trezit la ușa studioului cu jandarmii. Era dimineață, pe la ora 9. De fapt ne-am trezit prin ușă cu ei, pentru că nu au sunat, au intrat spărgând geamul ușii. Jandarmii erau mascați și au năvălit în toate încăperile din casă. Ne-au somat să închidem telefoanele mobile, ne-au interzis să ne apropiem de telefonul fix. Nu aveam voie să sunăm pe nimeni, nu aveam voie  să răspundem la apeluri. Era și un comisar de Poliție cu ei, domnul Dumitraș Ilie. Cu el am discutat și i-am solicitat să consemneze în detaliu în procesul verbal de percheziție toate obiectele pe care le ridică… Pe lângă zeci de casete audio și video – care oricum n-aveau nimic de-a face cu obiectul mandatului – ne-au fost confiscate, mie și colegilor care erau atunci în studio, o mulțime de bunuri personale: telefoane mobile, agende, cd-player… Domnul comisar nu a considerat necesar să facă asta, să noteze însă tot ce confiscă. Sunt prea multe obiecte, ne apucă Anul Nou dacă stăm să le scriem pe toate. Acesta a fost argumentul său.
În acea percheziție a dispărut și caseta cu filmul despre simbolurile sabiene. Au trecut șase ani de atunci. Nu știm de ce Procuratura nu ne-a înapoiat-o împreună cu celelalte casete video și cd-uri ale studioului. Am făcut o mulțime de cereri, am participat la zeci de mitinguri de protest… Parcă trăim în țara surzilor”, spune Raul Szanto, unul dintre yoghinii care s-a aflat în dimineața de 18 martie 2004 în studioul luat cu asalt de jandarmi.

Au urmat într-adevăr cereri, plângeri, sesizări adresate de MISA autorităților române și asociațiilor naționale și internaționale de apărare a drepturilor omului. Acestea din urmă au comentat cu îngrijorare abuzurile de care sunt responsabile autoritățile române. Procuratura în schimb a dispus neînceperea urmăririi penale pentru polițiștii, jandarmii și procurorii care au încălcat legea în acțiunea de represiune din martie 2004.  

Yoghinii au continuat mitingurile. În fiecare săptămână. În fața instituțiilor române care ar fi trebuit să repună adevărul în drepturi. Dan Dunăre, operator de film, a venit să filmeze de multe ori la aceste mitinguri. La unul dintre protestele desfășurate în Piața Victoriei, în fața Guvernului, în aprilie 2004, a avut parte de o ciocnire cu trupele de ordine.

„Totul a fost foarte pașnic în timpul mitingului. Yoghinii au scandat lozinci, jandarmii ne-au păzit. Când s-a încheiat totul și lumea se pregătea de plecare a apărut o mașină din care au coborât alți jandarmi care au început să-i bruscheze pe yoghini, fără niciun motiv, pentru că nimeni nu se opunea, nimeni nu se arătase agresiv. Eu m-am apropiat să-l filmez pe unul dintre jandarmii care împingea yoghinii. Alt jandarm s-a apropiat prin spate de mine și mi-a smuls camera video. Cameră profesională, de mii de dolari. Am cerut camera înapoi, mi s-a spus că nu am aprobare să filmez decât în timpul mitingului și nu îmi returnează nimic. Abia după două săptămâni de plângeri și audiențe am recuperat camera și caseta.”

Antena1 difuzează un film de pe caseta furată

Chiar în zilele în care operatorul Dan Dunăre bătea pe la uși oficiale să-și recupereze  camera video, la jurnalul de știri al Antenei1 s-a difuzat un material care îi acuza pe yoghini că și-au înscenat perchezițiile și violențele din 18 martie 2004. Iar afirmațiile prezentatorilor erau ilustrate cu imagini din filmul artistic despre simbolurile sabiene: secvența arestării celor doi yoghini.

„În primele momente am crezut că sunt imagini de pe caseta cu filmul artistic despre simbolurile sabiene, casetă pe care ne-au confiscat-o jandarmii la percheziția din martie 2004. Dar se auzea vocea mea dând indicații de regie pentru actori, indicații pentru operator… Mi-am dat seama că materialul prezentat de Antena1 este de fapt un rest de câteva minute, niște secvențe brute, cum se spune în limbaj de specialitate, înainte de montajul final al filmului despre simbolurile sabiene. Nu știam însă cum ajunseseră aceste secvențe la televiziune. După ce am recuperat caseta confiscată de jandarmi la mitingul din fața Guvernului am observat că pe ea se aflau acele secvențe difuzate de televiziune la știri. Rămăseseră din perioada în care lucrasem filmul artistic despre simbolurile sabiene… deși pe caseta respectivă se mai înregistraseră între timp și alte filmări, care, evident, ștergeau filmarea anterioară. Totuși aceste secvențe rămăseseră spre finalul casetei… supraviețuiseră,” comentează regizoarea Mihaela Crețu.

După aproximativ un an și jumătate, raportul Consiliului Superior al Magistraturii relua această acuzație: yoghinii și-au înscenat violențele de care se plâng, și-au înscenat brutalitățile din timpul perchezițiilor desfășurate în 18 martie 2004. Nu jandarmii i-au agresat, nu mascații. Yoghinii s-au costumat în uniforme ale forțelor de ordine și au filmat scene în care bruschează alți yoghini. Dovada? Materialul difuzat de Antena1.

Logica după care a funcționat onoratul for al magistraților este stupefiantă. Cât de atent au analizat domniile lor materialul cu pricina? Cu câtă bună credință au înregistrat detaliile și le-au intepretat?

„Nu mi-a venit să cred când am citit concluziile legate de povestea cu înscenările. Nu mi-a venit să cred că o asemenea ipoteză invocă drept dovezi imbatabile secvențele acelea de film nemontate. Cum să înscenăm abuzuri ale forțelor de ordine îmbrăcând un actor, unul singur, într-un costum de milițian din epoca ceaușistă și nu de jandarm? Și nici măcar nu era vorba de un costum ca la carte… Abia am reușit la vremea când lucram pentru Simbolurile sabiene, abia am reușit să găsim un chipiu și o tunică… de altfel fără grade. Cămașa albastră am împrumutat-o de la cineva, iar chipiul era de pe vremea lui Pazvante…”, își amintește regizoarea Mihaela Crețu.

Să presupunem totuși că magistrații care au acuzat MISA de înscenare au considerat că secvențele difuzate de Antena1 sunt doar o parte mică din filmul care ar fi înscenat brutalitățile organelor de ordine. Poate și-au imaginat că aceste secvențe sunt un fel de încălzire pentru filmarea scenelor cu zeci de jandarmi lovind ușile cu patul puștii și trântind la podea tineri neînarmați, deloc periculoși, simpli practicanți yoga. Chiar dacă ar fi înscenat și filmat un studio MISA aceste scene, cum ar fi fost cu putință ca un asemenea film să ajungă la toate televiziunile importante din România? Avea cumva MISA acces la orice canal media? Cum ar fi reușit MISA să convingă toate televiziunile importante din România să difuzeze cu o rară voluptate și insistență acele imagini, vreme de mai multe zile? Și mai cu seamă, cum ar fi reușit MISA și performanța de a convinge prezentatorii de știri să anunțe că acele imagini sunt surprinse de cameramanii Poliției și Jandarmeriei Române?

Întrebările acestea așteaptă încă un răspuns de la Consiliul Superior al Magistraturii.

(sfârșit)

sursa: yogaesoteric
19 aprilie 2010
_________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !