Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 1.7.2022, 17:20
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Yoga pentru începători" 
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator


PostPosted: 15.10.2010, 18:23    Post subject: Câtă practică, atâta flexibilitate Reply with quote

Câtă practică, atâta flexibilitate

de Mihai Vlădăreanu
Motto: "Asana este o simultană strădanie a corpului, a sufletului și a minnții de a vibra la unison cu nemărginirea" - Gregorian Bivolaru


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Raluca S. și-a dat seama că atunci când era tristă, stătea cu umerii strânși și coloana curbată. Și-a propus așadar să își îndrepte de fiecare dată spatele și să scoată pieptul înainte. Uimitor, după câteva minute uita de amărăciune și gânduri mai luminoase îi apăreau în minte. Pentru că, într-adevăr, „atitudinea naște aptitudinea”.

Poziția de rugăciune a creștinului, în genunchi, cu palmele lipite, sau a musulmanului, cu fruntea pe pământ ori poziția corpului în practica Zazen arată că și alte culturi au intuit același principiu. Însă yoghinii au studiat acest aspect timp de milenii, în detaliu, și au identificat chiar corespondența dintre poziția corpului și energia cu care ființa practicantului intră atunci în rezonanță.

De aceea, asana nu este o banală postură pentru întărirea musculaturii sau elasticizarea articulațiilor. Efectele fizice apar, evident! Sunt însă doar partea vizibilă a iceberg-ului; beneficiile subtile ale asanei reprezintă fața nevăzută. La fel cum coarda unei chitare va vibra la sunetul corespunzător emis vocal, la fel asana, pentru cel care o practică, este canalul prin care primește energie și chiar informație, specific modulată, din Macrocosmos.

Cu toții ne dorim să beneficiem de pe urma asanelor, să ne umplem carențele energetice, să ne armonizăm. Dar ce facem în situația în care lipsa flexibilității ne împiedică să abordăm postura sau să o menținem suficient de mult timp?

Există practicanți care se descurajează după primele tentative nereușite și abandonează practica respectivei posturi. Din păcate, conform legii universale a rezonanței, exact asana pe care o executăm cu greutate ne-ar aduce energia care ne trebuie. Dar o rigiditate anume este semnul necesității de a lucra tocmai la acel aspect. Iată cum devine important să ne mobilizăm, să nu permitem punctelor noastre slabe să ajungă cât călcâiul lui Ahile.

Singura regulă este cea a bunului simț. Aurita cale de mijloc. Nu trebuie să abandonăm, dar nici să forțăm, provocându-ne suferințe regretabile. De altfel, încrâncenarea, încordarea excesivă se opun însăși realizării scopului. Avem la dispoziție sfaturi simple, cum ar fi o alimentație mai puțin sărată sau masajul articulației cu ulei volatil de turmeric. La care trebuie să adăugăm o doză mare de perseverență și de răbdare, căci „pe maestru îl face exercițiul”.

De la cinci minute la o oră

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Pentru a realiza corect o asana, cea mai importantă este concentrarea, grație căreia se poate crea rezonanța cu energiile infinite din univers. De asemenea este necesar să cunoaștem centrii de forță pe care acționează postura, tipul energiilor pe care le dinamizează, traseele acestora în corp

Folosindu-ne de legea rezonanței putem obține rezultate neașteptate. Putem profita de câmpul subtil creat de o persoană sau mai multe care practică respectiva asană corect, sau de prezența maestrului.

Paul B. își amintește: „Eram la concursul de yoga de la sfârșitul anului al treilea. Niciodată până atunci nu reușisem să fac Padmasana, Postura lotusului, deși încercasem de mai multe ori. Spre disperarea mea aud: următoarea etapă, Padmasana, realizată 15 minute. Am început, fără prea mari speranțe, să fac niște exerciții de elasticizare… Eram la capătul rândului, mai aveam până se ajungea la mine. Mă uitam cu jind la colegii mei care își încrucișau picioarele cu eleganță, fără efort, și rămâneau concentrați în postură… Și, dintr-o dată, încerc (pentru a câta oară anul acela?!) și constat cu uimire că genunchii mei nu mai opun rezistență! N-am executat-o decât 10 minute, însă am reușit, și de atunci am crescut gradat timpul de execuție.”

Mihaela V. vorbește despre una dintre cele mai speciale perioade din viața ei: „Eram îndrăgostită de un bărbat care realiza zilnic 3 ore Shirshasana, Postura statului pe cap. Eu abia dacă o făceam 5 minute! Cum lucram de multe ori împreună, mi-am dorit să fac și eu mai mult. Chiar dacă la început coboram și mă urcam la loc de nenumărate ori, am constatat după un timp că puteam să realizez Shirshasana mai bine de o oră fără probleme! Și uite-așa s-a dovedit din nou că dragostea face minuni”, spune Mihaela cu un zâmbet radios.

Dorința sinceră, arzătoare, lipsită însă de încrâncenare și orgoliu pare să fie soluția.

Cristian G. povestește tot despre Padmasana: „Îmi doream atât de mult să o realizez, încât mă gândeam în fiecare zi numai la asta. Nu puteam atunci nici măcar să urc al doilea picior peste pulpa primului. Cred că mă preocupa într-atât, încât într-o noapte m-am visat stând în Padmasana, fără nici cea mai mică jenă sau durere din cele de peste zi. Dimineața următoare m-am trezit atât de fericit! Iată, se poate!, mă gândeam încântat. Deși a fost doar un vis, am căpătat încredere și curând după aceea am putut să o fac de câte ori voiam!”

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Mihai N. a reușit să își elimine rigiditatea corpului prin intermediul vizualizării și conștientizării: „Se terminaseră primii doi ani de yoga, și asanele erau încă, cu puține excepții, un adevărat chin pentru mine. Îmi plăceau în schimb foarte mult meditațiile și Laya yoga, atâta vreme cât aveam un scaun pentru asta. Mă gândeam atunci mult la ce înseamnă că puncte din microcosmosul ființei mele intră în rezonanță cu sfere nesfârșite de energie din Macrocosmos și pot să spun că intuiam deja realitatea acestei afirmații. Făceam, de exemplu, meditații în care simțeam clar ca Anahata mea se hrănește, este inundată cu energii pe care le simțeam venind din afară, dintr-o sursă misterioasă… M-am gândit atunci: dacă există deci o Maha Anahata, poate că există și o Maha Bhujangasana sau o Maha Halasana! Din momentul acela am făcut asane raportându-mă mereu la Maha asana corespunzătoare. Ca și cum eu n-aș mai fi aici, într-un corp mic și rigid, ci aș realiza postura perfect într-un corp uriaș și desăvârșit. Dacă aș fi deschis ochii, aș fi văzut cei 10 cm pe care îi mai aveam până să îmi ating degetele de la picioare… Înăuntru însă, conștientizam energii gigantice care parcurgeau exact circuitul ideal. După câteva săptămâni am reușit să mă relaxez ca niciodată înainte, și nu mică mi-a fost mirarea când articulațiile mele, țepene înainte, s-au înmuiat ca prin farmec și am reușit să fac asane de durată, fără nici un fel de disconfort!”

„Acțiune” – execuția unei posturi, de exemplu – înseamnă altceva decât efort inutil, încordare. Flexibilitatea este mai mult decât elasticitate fizică. Este deschidere, calm, echilibru interior. Nu e doar practică yoga pentru o oră sau mai multe în fiecare zi. Este o atitudine de viață. Un mod de a trăi.
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !