Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 24.4.2024, 18:49
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 3 - Jakob Lorber" 
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar


PostPosted: 24.12.2010, 04:50    Post subject: Capitolul 39 - Discursul lui Suetal despre Templu și despre Mântuitorul din Nazaret Reply with quote

Capitolul 39
Discursul lui Suetal despre Templu și despre Mântuitorul din Nazaret

1.Argumentele aduse în sprijin de către Iulius i-au încremenit pentru moment pe cei anchetați, iar Suetal nu prea știa bine ce răspuns potrivit să-i dea. După un timp însă, el a răspuns, cu toată seriozitatea: “Ai perfectă dreptate, însă dreptatea este în același timp și de partea noastră! Căci, iată, dacă unui copil i-ai tot repetat fără încetare, încă din leagăn, că două nuci și cu alte două nuci fac împreună cinci nuci, copilul va sfârși până la urmă prin a te crede și va susține și el același lucru, la fel ca tine, și nu va fi deloc ușor să-i mai scoți din cap tânărului de-acum înaintat în vârstă ideea aceasta deja bine fixată în mintea lui. Cine oare ne-a explicat nouă până acum legea lui Moise așa cum ai făcut-o tu? Și, atunci, ce altă alternativă am avut decât să primim legea așa cum ne-a fost ea explicată încă din leagăn?! Nici bătrânii noștri n-au înțeles-o vreodată altfel, și întregul Templu fie că n-a înțeles-o nici el în alt chip, fie nu vrea s-o înțeleagă altfel. Cum să fi înțeles atunci noi lucrurile așa cum trebuie? Ba mai mult, noi, ca templieri în devenire, nici n-am dat vreodată, cu ochii de scrierea lui Moise în întregime, căci așa ceva este dreptul exclusiv al bătrânilor și al învățaților! Așa că, spune-ne tu, pe ce cale am fi putut dobândi noi o înțelegere corectă a poruncii? Cine să ne-o fi explicat, așa cum ai făcut-o tu?”

2. La care Iulius a răspuns: “Bine, dar este totuși de necrezut că niște oameni, odată ajunși slujitori ai lui Dumnezeu în haine preoțești, nu au ajuns de-acum să cunoască propria lor învățătură divină măcar atâta cât o cunoaște un păgân! Eu unul am acordat întotdeauna cea mai mare importanță religiei oricărui popor, pentru că, prin ea, poți cunoaște cel mai bine poporul respectiv în toate manifestările sale; și astfel sunt îndreptățit să cred că oricine trebuie să fie interesat să cunoască cât se poate de bine religia străbunilor săi, tocmai fiindcă ea singură reprezintă un fel de îndreptar al conviețuirii sociale dintre oameni! În plus, voi nu mai sunteți niște adolescenți, ci sunteți de-acum adevărați bărbați, de la care te aștepți să-și cunoască - cu atât mai mult ca preoți - propria religie, cel puțin atât cât o cunosc eu, care sunt un străin! Ce se învață de fapt în școlile voastre?”

3. Suetal: “Înveți să citești, să scrii și să socotești, înveți apoi și tot felul de limbi străine, și, în sfârșit, și o anumită sinteză din scriptură, în care cerința primordială este aceea de a considera tot ceea ce dorește și predică Templul ca fiind un adevăr desăvârșit, venit de la Dumnezeu. Așa stând lucrurile, este firească întrebarea: de unde să fi ajuns noi la o înțelegere mai profundă a religiei noastre? Pentru tine este simplu; căci tu ești stăpânul, ai puterea și forța de partea ta; poți să intri în oricare sinagogă și să ridici pretenții; și oricare dintre superiorii de acolo îți va permite să studiezi totul în cele mai mici amănunte - și vai de el de va încerca să-ți ascundă ceva! Căci știe prea bine că poți porunci să fie cercetat totul cu de-amănuntul, iar de vei găsi ceva tăinuit, știe la ce trebuie să se aștepte! Vezi tu, reprezentanții de frunte ai sinagogilor știu lucrul acesta și de aceea îți vor arăta și dezvălui de bunăvoie totul, așa cum și pontiful de la Ierusalim, căruia - potrivit credinței - nu-i este îngăduit să fie văzut pășind de mai mult de două ori pe an în așa-zisul sanctuar sfânt, se vede totuși nevoit să-l arate pe acesta zi de zi nobililor străini preaputernici, și-l arată de fapt pentru bani și altor străini; să îndrăznească însă numai unul ca noi să emită o asemenea pretenție, că i se și întinde apa blestemată!

4. Unii dintre slujitorii Templului, cei așa-ziși de taină, știu fără îndoială cum arată pe dinăuntru sfântul sanctuar; aceștia sunt însă pe de o parte foarte bine plătiți, iar pe de alta se află sub permanenta amenințare a pedepsei însutite cu moartea pentru cea mai mică trădare, astfel că știu să-și țină gura. Și iată că se naște întrebarea: de unde ne-ar putea veni nouă lumina în religia noastră atât de misterioasă?

5. Iar dacă lucrurile stau într-adevăr așa cum ți le-am înfățișat noi, spre justificarea noastră, atunci tu, ca judecător și ca om, sigur că nu vei putea pronunța împotriva noastră altă sentință decât una dreaptă!

6. Faptele de care putem fi acuzați îți sunt de-acum bine cunoscute; cât privește gradul nostru de vinovăție în comiterea lor, de acesta sperăm că te-ai putut convinge din toate câte ți le-am povestit fără teamă și reținere. Iar dacă ai și alte acuzații împotriva noastră, rostește-le și-ți vom răspunde la fel, fără teamă și fără reținere; căci cel care are curajul să înfrunte moartea, acela are curaj să și vorbească!”

7. Iulius a spus atunci, foarte, liniștit: “Departe de mine intenția de a mai privi cu suspiciune explicațiile voastre, căci sunt acum pe deplin convins că astfel stau într-adevăr lucrurile în Templu, așa cum le-ați prezentat voi, și de aceea vă declar nevinovați. Căci un om care cade de pe un acoperiș și, în căderea sa, rănește grav un copil care se juca sub acel acoperiș, acela nu poate fi declarat vinovat de fapta sa. Astfel că rechizitoriul nostru s-a încheiat, iar pe voi vă declar nevinovați.

8. Mai am însă o mică problemă. Vă voi mai pune deci o întrebare, și de răspunsul vostru va depinde dacă de acum înainte eu vă voi socoti prieteni sau dușmani - fiți deci atenți!

9. În timpul călătoriilor voastre ați aflat fără îndoială și voi că prin ținutul Nazaretului umblă un oarecare Iisus, fiul unui tâmplar de pe acolo, care se prezintă drept Mântuitor și care se pare că a și înfăptuit tot felul de lucruri teribile, nemaiauzite, în văzul tuturor, împărtășind oamenilor o nouă religie! Dacă știți ceva despre toate acestea, spuneți-mi degrabă, căci sunt foarte interesat!”

10. A vorbit atunci Suetal: “Am auzit și noi vorbindu-se una-alta despre acest Iisus, dar cu siguranță că nu știm nici a mia parte din ceea ce se pare că știi tu. În primul rând, noi ne-am petrecut timpul mai mult prin părțile de miazăzi în scopul îndeplinirii «minunatei» noastre însărcinări, și abia de vreo câteva zile am ajuns prin câmpiile Galileii, unde am fost apoi destul de repede prinși; așa că știm prea puține lucruri despre Mântuitorul amintit de tine. Un lucru este însă cert, și anume că faima sa a ajuns până la Damasc și Babilon; ce fel de om este el însă, ce anume face și cum îi vindecă pe bolnavi, despre acest lucru nu știm mai nimic, și chiar suntem foarte curioși să aflăm amănunte! Căci asta este situația, iar dacă mai există undeva un Dumnezeu, atunci este sigur că nu mai poate îndura fărădelegile Templului și trebuie să le trimită oamenilor un Mântuitor!

11. Ascultă-ne pe noi: tot ce-i poate trece prin minte, în ticăloșia sa, unui om cu o imaginație diabolică, totul își găsește o reală împlinire între zidurile Templului. Infamii fără seamăn și fără de număr sunt comise aici împotriva omenirii, și asta cu o asemenea obrăznicie și nepăsare cum nici nu-ți poți imagina! Mai-marii din Templu par a nutri tot atâta respect față de oameni cât nutrești față de o vrabie nefolositoare. Nici nu vreau să vorbesc despre ușurința cu care se încalcă poruncile lui Dumnezeu. Mai mult, în locurile amintite se inventează și se înfăptuiesc mârșăvii de tot felul, care cu siguranță că bunului nostru Moise nici nu i-ar fi trecut prin minte, căci altfel ar fi prevăzut ca pedeapsă pentru asemenea mârșăvii moartea înmiită și iadul însutit! Pentru binele omenirii însă este mai potrivit să nici nu mai amintim de asemenea lucruri!

12. Ar fi fără îndoială un mare bine făcut omenirii să poți distruge într-o noapte - dintr-o singură lovitură - întregul Templu cu toți cei din el. Deci iată cât de multă nevoie este de un Mântuitor pentru omenire. Misiunea acestuia ar trebui să fie însă eliberarea oamenilor de dominația ticăloasă a Templului, și nicidecum eliberarea noastră, a evreilor, de voi, romanii - căci și voi sunteți de fapt un fel de eliberatori! Atunci, stăpâne, poporul va jubila de fericire că a fost mântuit de cel mai crâncen dușman al lui!

13. Căci spune, prietene, poate să existe oare un gând mai necugetat decât acela cum că Dumnezeu cel atotputernic i-ar fi putut încredința celui mai hidos vierme al pământului toată puterea Sa asupra oamenilor și asupra tuturor celorlalte vietăți, pentru ca viermele acela păcătos să-și bată joc, după bunul său plac, de însăși puterea lui Dumnezeu, precum și de oameni și de toate viețuitoarele, și să rămână totuși nepedepsit? Nu, nu, stăpâne. În cazul acesta fie nu există Dumnezeu, fie Dumnezeu le lasă pe spurcăciunile astea să își umple din nou paharul lor diavolesc ca pe vremea lui Noe sau Lot! O, Dumnezeule mare și sfânt, unde ești și de ce zăbovești? Căci, cu adevărat, fărădelegile Templului depășesc orice imaginație! În afară, el arată același chip îndatoritor și plin de bunătate ca și pe vremea lui Solomon; pe dinăuntru însă, a ajuns să fie un iad al iadurilor! Dar este mai bine să nu mai vorbim despre lucrurile astea, așa că nu vom mai rosti despre ele nici un cuvânt și așteptăm să aflăm de la tine mai multe despre Mântuitorul din Nazaret!”
_________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !