Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 18.4.2024, 15:59
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 3 - Jakob Lorber" 
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar


PostPosted: 1.2.2011, 03:14    Post subject: Capitolul 71 - Reguli de comportament care sunt valabile pentru soți și judecători Reply with quote

Capitolul 71
Reguli de comportament care sunt valabile pentru soți și judecători

1. Și din nou a spus Cyrenius: “Desigur, Doamne și Stăpâne! Un singur lucru ar mai fi, și odată ce-mi vei spune și despre acesta măcar un cuvințel, cu asta chiar consider că am epuizat toate chestiunile care sunt legate de căsătorie.

2. Uite, să spunem că un bărbat care iubește, fiind cumpătat, și care altminteri trăiește într-o perfectă rânduială, are o nevastă foarte frumoasă care, trupește vorbind, este foarte senzuală - așa cum de fapt chiar există destul de multe femei care sexual sunt greu de săturat. Și o astfel de femeie foarte senzuală pretinde de la bărbatul ei chiar de mai multe ori pe zi satisfacerea și liniștirea poftelor ei trupești. Bărbatul îi spune femeii foarte ocrotitor: «Ai grijă, fiindcă acum sămânța a prins în trupul tău, iar tu ai nevoie - în perioada pe care a prevăzut-o Dumnezeu pentru dezvoltarea acesteia - de liniște, pentru ca în starea binecuvântată în care te găsești să nu-ți dăunezi în vreun fel și să-ți produci inutil suferință prin satisfacerea lipsită de orice folos a poftelor tale trupești.»

3. Femeia cea nesătulă nici nu vrea însă să audă de povețele cele bune și-i cere bărbatului ei cu o mare insistență să-i satisfacă pe deplin toate poftele ei trupești. Dacă atunci bărbatul dă curs dorințelor femeii sale, comite în mod evident o faptă imorală și totodată, după cuvintele Tale, și un mare păcat împotriva ordinii divine. Dacă însă refuză, atunci el păcătuiește față de dorința nevestei sale și, în mod indirect, o îndeamnă astfel pe aceasta spre tot felul de satisfacții sexuale nefirești sau spre adulter și desfrânare cu alți bărbați pe care ea nu-i iubește și care nici ei nu o iubesc.

4. Există, pe de altă parte, și asemenea țapi de bărbați care iubesc și care sunt întărâtați de pofte, care nu le cruță pe nevestele lor cele cuvioase nici măcar cu câteva ore înainte de naștere. Și despre asemenea lucruri apar mereu plângeri. Ce sentință poate să dea într-un asemenea caz un judecător, oricât de înțelept ar fi el, care să fie legală și armonioasă deopotrivă în fața lui Dumnezeu și a oamenilor?

5. Dacă bărbatul cel cumpătat care iubește sau femeia cea cuvioasă care iubește cere în numele ordinii drepte și a împărăției lui Dumnezeu desfacerea căsătoriei, trebuie ea să fie pronunțată într-un asemenea caz sau nu?”

6. Atunci Eu am răspuns: “Da, în asemenea cazuri se poate hotărî, la cererea uneia sau a alteia dintre părți, o desfacere a căsătoriei, e drept că nu una totală, dar oricum mai severă decât cea potrivit căreia cei doi trebuie să nu mai împartă bucuriile patului și ale mesei împreună. Se poate chiar anula datoria de întreținere reciprocă și a dreptului succesoral - două drepturi care, într-un proces mai puțin grav, se anulează abia atunci când una dintre părți s-a îndepărtat de tot, timp de mai bine de trei ani, de cealaltă parte, cu care ea nu mai împarte patul și masa, și nu se mai ocupă deloc de ea, ci umblă după felurite alte distracții.

7. La desfacerea căsătoriei însă, care în cazul prezentat de tine s-ar hotărî la cererea părții bune, trebuie să fie anulate concomitent și oricare alte pretenții la drepturi.

8. Trebuie avut însă grijă ca desfacerea căsătoriei să se hotărască doar atunci când ea este solicitată de partea cea bună, iar partea cea rea este și ea de acord; căci dacă cea din urmă nu este de acord, ci promite să se îndrepte, atunci nici părții bune nu trebuie să i se acorde dreptul la divorț, ci ea va fi doar luată în evidență și îndemnată să aibă răbdare.

9. Dacă însă niște soți care sunt astfel despărțiți vor să-și continue mai apoi viața din nou împreună, în bună înțelegere, ei nu mai au nevoie de o nouă cununie, ci, potrivit voinței celor două părți, vechea legătură își reia deplina ei valabilitate, iar o a doua cerere de desfacere a căsătoriei nu-i mai poate despărți pe cei doi, decât eventual de la bucuriile patului și ale mesei.

10. Atunci însă când un bărbat care iubește are o nevastă foarte nesătulă care îl iubește și, cu toată înțelepciunea sufletului său, el îi satisface aproape pe deplin dorințele soției sale în măsura în care forțele sale de bărbat îl ajută, el nu comite prin aceasta un păcat împotriva ordinii lui Dumnezeu; căci trupul plin de dorințe al unei astfel de neveste seamănă cu un ogor arid, pe care grădinarul este nevoit să-l ude în miezul verii fierbinți de mai multe ori pe zi, dacă vrea ca plantele care au fost semănate pe el să se dezvolte. De îndată ce vine însă toamna cea umedă, fiecare ogor va primi atunci umiditate din belșug. Dar bărbatul nostru, care o iubește, trebuie să se ocupe în același timp suficient de intens și de dezvoltarea spirituală a nevestei sale și s-o educe, iar această educație va da apoi roadele dorite dacă el o va învăța cu multă răbdare să-și deplaseze energiile poftelor trupești în sfera sufletească sau în cea spirituală.

11. Răbdarea, dublată de o mare iubire, este însă întotdeauna mult mai bună chiar și decât cea mai bună lege.

12. Mai în drept ca să ceară desfacerea căsătoriei este însă o nevastă cuvioasă și iubitoare din cauza poftelor trupești exagerate ale bărbatului ei, decât un bărbat din cauza poftelor trupești exagerate ale nevestei sale. Căci nevasta - odată binecuvântată cu un rod în pântece – are nevoie de liniște pentru perioada pe care a hotărât-o Dumnezeu pentru zămislirea rodului. Bărbatului nu i s-a stabilit însă nici o perioadă de timp și, de aceea, el are mai puțină nevoie de odihnă - potrivit naturii sale – decât o femeie care este binecuvântată cu rod în pântece; de aceea, la o astfel de judecată, trebuie să fie ascultată cu mai mare atenție o femeie care se află în stare binecuvântată (însărcinată) decât un bărbat cumpătat și iubitor.

13. În cazul bărbatului prea cumpătat, trebuie să fie cercetat totodată cu o mare atenție ce fel de viață a dus el înainte de căsătorie și dacă nu cumva o tinerețe plină de excese amoroase și păcate a fost aceea care l-a făcut să devină prea cumpătat și lipsit de vlagă. În cazul unei neveste frumoase, senzuale și nesătule, întrebarea aceasta cade aproape de la sine. Căci dacă încă de fecioară ea s-a aruncat de dragul câștigului în vâltorile unei vieți de destrăbălare, atunci firea ei sufletească s-a împietrit prin aceasta în mare măsură, și, de va deveni ulterior soția legitimă a vreunui bărbat oarecare, atunci el se va izbi cu dorințele sale de un bloc de gheață.

14. In comparație cu puterea naturii însă, orice sentință judecătorească, fie ea oricât de înțeleaptă, nu este nimic mai mult decât o nucă găunoasă, astfel că, în cazul unei femei frumoase și cu sângele prea fierbinte, s-ar mai putea folosi cu succes și unele mijloace corespunzătoare din domeniul naturii (plante de leac), obținându-se astfel prin ele o vindecare a inimii femeii și probabil că în felul acesta situația se va îmbunătăți. Iată că așa trebuie să se procedeze în asemenea cazuri. Dar dacă mai ai totuși vreo nedumerire, s-o auzim!”
_________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !