Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 29.3.2024, 04:33
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 3 - Jakob Lorber" 
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar


PostPosted: 18.7.2013, 01:50    Post subject: Capitolul 137 - Discuția cu fariseii Reply with quote

Capitolul 137
Discuția cu fariseii


1. Matael i s-a adresat atunci pe ascuns lui Cyrenius: “Iată din nou un sâmbure prea tare pentru dinții noștri! Marcu și-a făcut treaba foarte bine, dar ce putem face dacă pe baza legilor lor nu le putem dovedi că și-au nesocotit îndatoririle? Dar mai bine să-i ascultăm pe Ebahl și pe Iulius! Deși nici ceea ce vor spune ei nu ne va folosi prea mult, căci bătrânul e prea sigur pe domeniul lui și e în stare să-și justifice orice faptă, oricât de mârșavă, prin scriptură. Ce putem face?”

2. Cyrenius a spus: “Bine, atunci eu, prin atotputernicia mea, condamn toate pasajele scripturii care sunt îndreptate împotriva judecății sănătoase a omului, și în acest fel o să-l prindem!”

3. Matael i-a răspuns: “Nu o să meargă, pentru că atunci el va putea spune: «Tot judecata sănătoasă a omului cere ca mai întâi să se dea și să se legifereze o lege, înainte de a judeca după ea». Și atunci ce vei răspunde? Va trebui găsită o formulă neobișnuită pentru a putea face ceva prin puterea omenească împotriva indivizilor ăstora! În curând ar trebui să sosească Cornelius, Faustus, Kisjonah din Kis și un oarecare Philopold din aceeași zonă; cred căci ne vor ajuta! Mă bucură foarte mult venirea lor!”

4. După ce s-a gândit puțin la cele spuse atât de mai-marele fariseilor, cât și de Matael, și văzând bucuria acestuia din urmă la gândul venirii lui Cornelius și a tovarășilor săi, Cyrenius l-a poftit pe Ebahl să spună ce are de spus în legătură cu fariseii.

5. Iar Ebahl s-a ridicat și a spus: “Mărite prieten! Vulpile și proteicii (n.n, cei precum Proteus – oameni schimbători) sunt greu de prins; vulpile pentru că au întotdeauna două ieșiri, iar proteicii pentru că se pot preschimba în orice, chiar și în elemente. De aceea, părerea mea este următoarea: în urma celor spuse despre acești oameni de martorul nostru fidel și integru, pe care îl cunoști la fel de bine ca și mine, nu poți avea nici o îndoială asupra felului în care stau lucrurile; dar, pe de altă parte - ca judecător laic - nu poți emite o judecată în fața lumii decât după ceea ce poți verifica tu însuți, cu ochii și cu urechile tale. Iată care ar fi sfatul meu: dă-le drumul acestor solicitanți incomozi, fără să le acorzi nimic din ceea ce îți cer și fără a-i condamna la vreo pedeapsă! În acest fel, vei satisface atât cerințele adevărului spiritual interior, cât și pe cele lumești! Cam asta ar fi părerea mea!

6. Aș putea să-ți relatez multe despre felul în care este înșelat și oprimat poporul, situații pe care le-am trăit alături de acești prefăcuți slujitori ai lui Dumnezeu, dar la ce ți-ar folosi? Cu siguranță că vor găsi mereu câte o crăpătură prin care să se strecoare! Ei se protejează cu grijă de orice vânt neprielnic cu păturile lui Moise și cu haina lui Avraam și a profeților, și nici un vânt, oricât de rece ar fi, nu le poate provoca nici măcar un guturai!

7. Iar ceea ce poate face rațiunea, pornind de la scrierile profeților, știm prea bine; ele pot fi folosite în orice fel, câtă vreme nu li se cunoaște sensul spiritual, interior. Aici se află ascunzătoarea principală a acestor oameni! De aceea, nu cred că vei putea face prea multe în afară de ce te-am sfătuit.”

8. Cyrenius a spus: “Da, da, ai perfectă dreptate, îmi dau seama de asta. Și totuși cred că am putea găsi niște fapte cu adevărat incriminante comise de ei, așa încât să nu ne mai scape.”

9. Ebahl i-a răspuns: “Orice altă soluție este mai bună decât asta, pentru că indivizii aceștia cunosc fiecare literă a legii romane și se pricep mai bine decât oricine să ocolească legea, astfel încât nici Satana să nu-i poată prinde. Probabil că ei au comis asemenea fărădelegi, fiecare în parte sau împreună. În fața lui Dumnezeu desigur că nu se vor putea ascunde, dar noi nu le putem face nimic, câtă vreme îi urmărim cu legile noastre. Poate Kisjonah, Cornelius, Faustus sau grecul Philopold să reușească aceasta, dar dintre noi, în afară de Domnul și de îngerul Rafael, nici unul nu îi va putea dovedi!”

10. Cyrenius a dat atunci din cap și a spus: “Aș putea totuși să poruncesc să fie supravegheați, ca fiind suspecți. Poate că asta le-ar zgudui puțin conștiința...”

11. Ebahl i-a răspuns: “Încearcă, dar îți garantez că, după primele proteste ale mai-marelui lor, nu vei ști cum să-ți retragi paznicii mai repede! Pentru cei din afară noi nu avem nici urmă de causa criminis (cauză incriminatorie). Nu există nici un acuzator, așadar nu poate exista nici judecător. Mărturia tăcută a Domnului nu poate fi privită ca acuzație, din două puncte de vedere: în primul rând, în fața legilor lumești, ea nu are putere doveditoare, iar, în al doilea rând, Domnul însuși nu apare în fața lumii decât pe jumătate ca martor, pentru că, cel puțin în acest moment, legea Ante forum romanum nu acceptă originea Lui divină, ba nici măcar darul Său de prezicător! Noi știm - desigur - cum stau lucrurile, dar legea romană rigidă nu Îl recunoaște câtuși de puțin pe Stăpânul și învățătorul nostru, deci nu recunoaște nici afirmațiile izvorâte din înțelepciunea Sa, iar tu, în ciuda convingerilor tale intime, nu poți să-i judeci pe acești oameni altfel decât sprijinindu-te pe dovezile vizibile pe care le poți culege de la oameni. Și, pentru asta, ai nevoie în primul rând de un acuzator, și abia apoi de martori sub jurământ! Cred că nici la voi cuvântul unui profet sau al unui oracol nu are nici o valoare dacă aceștia nu aparțin religiei voastre!”

12. Iar Cyrenius a spus: “În cazuri extreme da, mai ales dacă acesta a fost considerat demn de încredere de către un tribunal! Dacă tribunalul nu are rețineri în privința lui, el însuși sau afirmația unui oracol este o probă suficientă! Pentru că numai judecătorul singur are dreptul să accepte sau să nu accepte un martor!”

13. Ebahl i-a răspuns: “Bine, dar ce se întâmplă dacă un profet nu se lasă folosit nici ca reclamant, nici ca martor? Cum îl vei putea constrânge? Poate l-ai putea convinge să apară ca martor, dar ca acuzator niciodată! Aici avem un asemenea profet, dar cum îl vei constrânge pe Cel Unic și pe îngerul Său, Rafael, să apară ca reclamanți sau ca martori?”

14. Cyrenius a spus: “Evident că nici nu poate fi vorba de constrângere! Nu ne rămâne decât să așteptăm, pentru că cei anunțați nu cred că se vor mai lăsa așteptați multă vreme! Mi se pare chiar că văd la o oarecare distanță, pe mare, vâsle în mișcare!”

15. Matael: “Asta văd și eu de o jumătate de ceas, dar, la fel ca și povestea noastră, se pare că rămân pe loc. Ei bine, cum stați cu audierea? Vă aflați în același punct?”

16. Cyrenius: “Nu am avansat câtuși de puțin! Ai avut dreptate, la fel ca și Ebahl, iar eu recunosc că nu vom reuși mai nimic în privința lor cu toată cunoașterea noastră asupra lucrurilor lumești, iar cei pe care îi așteptăm nu vor putea face probabil nici ei prea multe.”
_________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !