Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 7.12.2019, 16:45
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 3 - Jakob Lorber" 
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar


PostPosted: 21.12.2013, 23:27    Post subject: Capitolul 196 - Întrebarea Domnului despre Mesia Reply with quote

Capitolul 196
Întrebarea Domnului despre Mesia

1. (Domnul): “Ce părere aveți despre Mesia cel făgăduit, care, după previziunile tuturor profeților, trebuie să vină tocmai în această vreme pentru mântuirea evreilor? Voi, ca oameni inteligenți, puneți vreun preț pe aceste proorociri sau, la fel ca în cazul celor mai mulți, vi se par prea mistice pentru înțelegerea omenească și nu le luați în seamă?”

2. Trimisul: “Sublimul meu prieten! Aceasta este o chestiune deosebit de delicată! Să nu se ia în seamă ar fi totuși - pentru un evreu adevărat - o îndrăzneală prea mare, iar să le luăm în seamă cu toată seriozitatea este iarăși o îndrăzneală mare, pentru că astfel putem deschide porțile celei mai bogate superstiții!

3. Dacă lipsa oricărei credințe este de preferat unei superstiții obscure sau invers - las să hotărască alții, mai inteligenți decât mine. Dar rațiunea mea mereu trează îmi spune că lipsa oricărei credințe pare să aibă un mare avantaj în fața unei superstiții obscure.

4. Căci lipsa oricărei credințe poate fi asemănată, după mine, cu un copil nou-născut sau cu un ogor gol, părăginit, pe care nu s-a semănat încă nimic. Copilul poate deveni, printr-o educație bună, un om pe deplin înțelept, iar pe ogorul în paragină se poate sădi sămânța oricărui soi nobil. Dacă însă ogorul apucă să fie năpădit de buruieni de tot felul și un copil se învață cu toate prostiile, atunci înțelepciunea se va lipi mai greu de el, sau chiar deloc. Și cât de greu se curăță un ogor de toate buruienile, asta știe cel mai bine un țăran harnic, care are mereu grijă să-și curețe ogoarele! Ei bine, sublimul meu prieten, cam asta este părerea noastră.

5. Noi nu spunem nici «nu», nici «da», în privința făgăduitului Mesia. Dar dacă vreun înțelept adevărat, cunoscător al Scripturii, ar dori să ne lumineze în această chestiune, ne va îndatora foarte mult, ca evrei și ca oameni. Dacă știi ceva cu temei în privința asta, spune-ne, și niciodată nu îți va lipsi recunoștința noastră!”

6. “Ai judecat foarte bine!” - i-am răspuns Eu trimisului. “Lipsa oricărei credințe este cu mult mai bună decât superstiția obscură. Cu toate acestea, ea are și aspectele sale negative care, până la urmă, când ajung să fie bine conturate, sunt la fel de greu de îndepărtat pe cât de greu se curăță un ogor năpădit de buruieni.

7. Dar ogorul plin de buruieni arată cel puțin că pământul este bun, altminteri n-ar crește nici buruienile pe el.

8. Vezi tu, atunci când așa-numita rațiune pune stăpânire asupra unui om, credința sublimă și înțeleaptă în ceva pur spiritual devine o problemă. Un astfel de om al rațiunii vrea până la urmă să i se demonstreze totul. De lucrurile pe care nu le poate vedea și măsura nici nu vrea să știe.

9. Acum judecă singur dacă acceptarea aspectelor spirituale de către un asemenea om poate fi un lucru ușor!”

10. Trimisul: “Ai dreptate, sublimul și înțeleptul meu prieten! Dar cred că putem susține cu destulă convingere că astfel de oameni sunt puțini, și cu aceste câteva flori nu se face primăvară. Asemenea învățați ai rațiunii sunt totuși mai deschiși spre adevăr decât toți eroii întunecați ai superstiției, mai ales acolo unde aceasta a devenit o adevărată meserie! Căci, odată ce superstiția ajunge să folosească la câștigarea pâinii, nu se mai poate discuta cu ea, și ea caută să treacă prin foc și sabie tot ceea ce i-ar putea sta în cale. Asta vedem noi la preoțimea noastră, căreia nimic nu i se pare prea mult atunci când e vorba să-și apere șarlataniile întunecate!

11. Nu vreau nicidecum să spun că preoții ar crede cât de cât în ceea ce îi silesc pe ceilalți să creadă, căci motivul lor este pâinea, pâinea cea mai bună, și aurul, argintul și nestematele. Dar omenirea, care a fost mereu orbită și este și acum, crede de cele mai multe ori cu fanatismul cel mai crud și cel mai revoltător.

12. Ei bine, în fața acestor nebuni fanatici, chiar și omul celei mai stereotipe rațiuni este mult mai aproape de mântuire! El este cel puțin prietenul unui adevăr, chiar dacă stereotip, în timp ce omenirea robită superstiției alungă de la sine orice tip de adevăr și preferă să vadă într-un trunchi de copac o maimuță, în loc de ceea ce este de fapt.

13. Că oamenii cu o gândire prea matematică sunt greu de adus la credința adevărată este un lucru cunoscut. Dar dacă un asemenea om a acceptat odată un lucru, chiar și ca ipoteză, el va ține cu tărie de el și va depune toate eforturile pentru a dovedi, chiar și prin mijloace matematice, că este un adevăr solid.

14. Va face vreodată acest lucru un superstițios?! În ochii acestuia, excrementele și aurul veritabil sunt același lucru. Iar eu rămân la părerea mea, că lipsa oricărei credințe este mai bună decât o credință ca cea de la mine de acasă, de pildă!

15. După câte am auzit însă, preoțimea din templele Ierusalimului nu este cu mult mai bună decât preoțimea noastră persană. Se spune că miraculosul chivot a apucat-o de mult pe anumite căi. Noi știm prea bine când și unde a fost construit unul nou în locul celui vechi - bineînțeles că nu la Ierusalim, ci la noi, în țara perșilor, ca să nu se afle. Dar tot nu le-a folosit prea mult, pentru că până la urmă au trebuit să plătească artiștilor persani de zece ori prețul chivotului, iar aceștia au povestit după aceea celor din neamul lor, și aceștia nouă, evreilor. De aceea, sublimul meu prieten, noi ținem cu tărie de legea lui Moise, chiar dacă și în ea găsim lucruri care, din punctul de vedere al legilor naturii, sunt lipsite de sens. Dar nimeni nu le poate găsi un sens sănătos și de aceea nimeni nu mai meditează asupra lor. În ceea ce privește legea și morala, ele sunt fără egal de bune și de înțelepte, și nimeni nu ar putea visa nici în cel mai luminos vis de dimineață la ceva mai înțelept și mai bun!

16. Această parte a Scripturii, și numai pe aceasta, noi o considerăm dumnezeiască. Restul, și anume partea profetică, pe care nici un om nu o poate înțelege, ne interesează foarte puțin sau chiar deloc.

17. Metafora lui Ilie, pe care tu ne-ai explicat~o, este foarte potrivită și frumoasă în ceea ce Îl privește pe așteptatul Mesia, care probabil că trebuie înțeles doar dintr-un punct de vedere pur spiritual - dar ceea ce proorocesc în privința aceasta ceilalți profeți este cât se poate de mistic și cere o explicație profundă și o credință încă și mai profundă care, din nefericire, la noi nu mai există!

18. Este demn de laudă că noi nu mai credem decât foarte puțin sau deloc în asemenea povești extravagante. În schimb, credem cu atât mai mult în unicul Dumnezeu adevărat, care a vorbit într-adevăr prin Moise copiilor acestui pământ!

19. Dar, în foarte mare măsură, noi îi datorăm credința noastră de neclintit și lui Platon, ale cărui scrieri le citim și le urmăm. Moise este practic și trasează drumul vieții cu linii bine conturate. Platon însă este spirit și suflet, și îi arată sufletului - sufletul, și spiritului - spiritul. Și toate acestea împreună: Moise, Platon, Socrate și mai mulți profeți, înțeleși cum se cuvine, în lumina potrivită, înseamnă pentru noi Mesia cel adevărat, cel de sus, de unde vine toată lumina pe pământ și de unde ea va veni la toți oamenii care au bunăvoință.

20. Acum, sublimul și înțeleptul meu prieten, ți-am dezvăluit cum suntem, ce gândim și ce simțim noi. Acum e rândul tău, dacă știi ceva mai bun, să ne spui și nouă, dacă vrei! De pildă, ce părere ai tu despre profeți și despre Mesia cel făgăduit?”
_________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !