Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 24.4.2024, 20:55
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 2 - Jakob Lorber" 
Author Message
Unique
Gazda
Gazda


PostPosted: 7.4.2007, 18:00    Post subject: Capitolele 71-75 Reply with quote

71. Bab și nevasta sa se minunează de miracol.
Prezicerile de nemurire către Josoe.


        Acest lucru a fost pentru Bab și femeia sa prea mult și ea a vorbit așa spre bărbatul ei: „Dragă Bab, nu observi tu, că noi doi suntem mari păcătoși că aici în omul Iisus se află din belșug Dumnezeu? Nu este El acela, pe care toți profeții l-au prezis în afară de Zaharia și fiul său Ioan? Nu este El acela, pe care David l-a numit Domnul, spunînd: ‘Zis-a Domnul Domnului Meu’? Nu este El acela, de care vorbește marele David și spune: ‘Deschide-ți larg porțile cetății, ca să intre înpăratul slavei! Dar cine este acesta, împăratul slavei? El este Domnul Iehova Savaot!’? Soțul meu drag, aici nu se află nimeni altcineva decît Insuși Iehova! Noi însă suntem păcătoși nu suntem demni, să pășim în fața Lui! Vino, ca noi să ne curățăm după legea lui Moise, atunci de abia ne putem noi reîntoarce ca să ne apropiem de El!“
        Spun Eu către cei doi profund emoționați: „Acela care poate învia morții, Acela vă poate curăța și fără Moise! De aceea rămîneți; căci Moise nu este mai mult decît Mine și Acela, care l-a trezit să fie ceea ce a fost! Păcatele voastre vă sunt iertate și prin aceasta voi sunteți curați și nu mai aveți nevoie de Moise al vostru; căci Moise nu este nimic fără Mine!“
        Spune Bab: „Dacă așa stau lucrurile, eu nu mai am nici cel mai mic dubiu și de aceea rămînem; căci mai curat decît Însuși Atotputernicul nu ne va putea spăla Moise!“
        Spune femeia sa: „Eu sunt într-una o fată a Domnului și așa să se întîmple, ce vrei tu și ce crezi că e bine și drept! Dar pe mine mă strivește aproape prezența prea sfîntă a lui Dumnezeu!“
        Spun Eu: „Femeie, Eu am auzit de adorația ta pentru Dumnezeu în Nazaret și am făcut, ceea ce ai văzut tu acum, mai ales din pricina ta! De aceea vei putea tu foarte bine să suporți prezența Mea! Dar, acum, vă spun vouă, ca nu cumva să spuneți cuiva vreo silabă și aceasta nu din cauza Mea și nici din pricina voastră, ci doar din cauza celor mulți oameni necredincioși, ca ei să nu creadă forțat în Fiul omului, ci ei să creadă liber, atunci cînd li se va predica Evanghelia!
        Căci oamenii actuali ar fi forțați prin lanțuri să creadă din pricina faptei, în Mine, prin care viața lor liberă ar fi afectată, dar urmașii nu ar accepta oricum astfel de dovezi și le-ar considera exagerate și le-ar privi ca niște fantezii pure răsărite din imaginația omenească și s-ar lovi prin aceasta de învățătura pură și de adevărul veșnic; și prin urmare este mai bine, ca astfel de fapte, care sunt desăvîrșite de Mine, să nu fie rostite, căci nu ar folosi nimănui - mai ales în întîia vreme a învățăturii Mele.
        Tu însă, Iair, care va trebuie să-l duci înapoi pe acest băiat părințiilor săi într-o vreme favorabilă și să le spui acestora cu încredere, cum trebuie să privească el acest fapt. El trebuie să creadă, dar să nu atragă atenția oamenilor! Acest băiat înviat, care a trecut prin descompunere, nu va mai muri după trup; ci atunci cînd va veni vremea sa, va fi chemat de doi îngeri și el va urma liber această chemare, - și după aceasta nu-l va mai zări vreodată un ochi omenesc, pășind pe acest pămînt.
        Dar acum, pentru că a mîncat și a băut băiatul pîinea și vinul și pentru că s-a înserat destul de mult, vrem ca noi să ne întoarcem din nou acasă!“
        Noi mergem imediat din sinagogă, a cărui criptă este închisă de Iair și Borus, după ce ei i-au rugat pe cei doi tineri, să ducă înapoi în criptă coșciugul, ce au făcut acești doi într-o clipă.

72. Adevărata slujbă pentru Dumnezeu.  

        Ajunși în aerul liber, spune Cireniu către Mine: „Doamne, dacă astfel de lucruri s-ar întîmpla în Roma, atunci ar îngenunchia în fața Ta chiar și pietrele și te-ar adora cu voce tare; și noi ne comportăm aici de parcă s-ar fi întîmplat ceva obișnuit! Doamne, să ia răbdare cu - ori slăbiciunea noastră sau cu marea noastră prostie!“
        Spun Eu: „Dacă aș fi vrut; m-aș fi născut în Roma și nu în Nazaret! Dar faceți voi ceeea ce am cerut de la voi! Tot ce este peste aceasta, aparține păgînilor și este un păcat. Nu ști tu încă, c㠑iubește-L pe Dumnezeu mai presus de toate și pe aproapele tau ca pe tine însuți’ este de nerostit mai mult, decît să-i construiești Domnului din ceruri și al pămîntului temple din pietre și din lemne?
        Dacă, cum a vorbit Solomon, sunt prea mici cerul și pămîntul, să cuprindă majestatea lui Dumnezeu, cum să-L poată cuprinde o amărîtă clădire din pietre cioplite sau arse, cu toate că întreg pămîntul, cît și tot universul sunt create de Dumnezeu?!
        Spune-Mi: Ce ar spune un tată spre copiii săi, dacă aceștia ar fi destul de proști, să construiască din excrementele tatălui lor o casă mare cît pentru o muscă, sau poate mai mare și ar vrea să facă din excrementele tatălui o imagine, care să-l reprezinte pe tatăl și atunci cînd toate acestea ar fi gata, să se arunce în genunchi în fața templului de excremente și să-l cinstească și să-l laude așa pe tatăl lor? Ce ai face tu dacă ți-ar face una ca aceasta copiii tăi, chiar dacă le explici că este prostește, ei însă să se tîrească cu mai multă hărnicie în jurul templului și să cinstească imaginea ta făcută din aceeiași stofă, da chiar împotriva voinței tale și pe lîngă aceasta să-i forțeze spre aceasta pe frații și surorile lor mai luminate prin amenințarea cu pedeapsa cu moartea și să le mai ceară pentru aceasta impozite credincioase? Spune, ce ai face tu atunci? Te-ar putea îmbucura o astfel de cinste porcoasă și prostească a copiilor tăi?
        Iată, tu refuzi aceasta foarte ferm în inima ta și Eu îți spun, că o astfel de cinste din partea copiilor proști pentru tatăl lor lumesc, ar fi cu mult mai bună decît templele pe care oamenii le-au construit pentru Dumnezeu! Căci copiii folosesc spre construirea unor astfel de temple, din ce a mîncat tatăl lor; dar oamenii construiesc din excrementele lui Satana - temple și se roagă în acestea la Dumnezeu și Tatăl lor! Spune, prin urmare cum îți convine o astfel de cinste pentru Dumnezeu - și o astfel de adorație?“
        Spune Cireniu: „Doamne, acum aș vrea să distrug cu o mie de fulgere toate templele din întreaga lume! Sau pe îngerii Tăi i-ar costa doar o clipă și toate templele s-ar prăbuși dintr-o dată!?“
        Spun Eu: „Prietene, aceasta s-a întîmplat, se întîmplă și se va mai întîmpla deseori în viitor și oamenii tot nu se vor opri ca să construiască temple! Acela din Ierusalim va fi distrus și nici acele temple de idoli nu vor mai exista. Dar, în locul cîtorva temple vor veni mii și atîta timp cît pămîntul va fi locuit de oameni, ei vor construi temple, mici și mari și în acestea ei își vor căuta vindecarea; dar să construiască un templu viu pentru Dumnezeu în inimile lor, în care să fie recunoscut El singur demn în acesta, să fie prețuit și lăudat, pentru că doar de aceasta depinde viața veșnică a sufletului, se vor apuca doar puțin de această construire!
        Atîta timp cît oamenii vor trăi în Palestina și se vor lăsa respectați doar din cauza palatelor, de cei care nu au palate, se vor construi pe lîngă acestea mici temple pentru vreun zeu și el va fi cinstit în acestea, chiar dacă nu în adevăr, dar totuși spre faima palatului și a aceluia care a construit templul.
        Și așa va veni vremea, în care vor lua oamenii cinstea, pe care ei ar trebui s-o dăruiască lui Dumnezeu; dar răsplata pentru lucrăriile lor să fie tot aceeiași, ce și-au luat ei! În lumea de apoi însă nu vor fi recunoscuți și ei vor fi alungați în întunericul deplin, unde răsplata lor va fi văitatul și urlatul, care este războiul și cearta veșnică din cauza întunericului! De aceea, să lăsăm totul cum este acum; căci toate nodurile își au dezlegările doar în lumea de apoi!“

73.Cina la Maria.

        După ce i-am spus aceasta lui Cireniu, am ajuns noi deja acasă, unde ne aștepta o cină îmbelșugată, care era alcătuită ca de obicei din pîine, vin și o grămadă de pești bine pregătiți. Băiatul Josoe avea mai ales poftă pe acei pești și-a arătat bucuria pentru mesele îmbelșugate.
        Iair, însă, a vorbit către el: „Dragul meu nepot, tu nu trebuie să te apuci cu atîta poftă de cină, pentru că stomacul tău creat din nou nu poate fi încă apt, să suporte o masă așa de mare cu mîncăruri lumești!“
        Spune băiatul: „Dragul meu unchi, din această pricină tu să nu-ți faci griji! Acela care m-a înviat de la moarte, nu ar fi sădit în stomacul meu o așa de mare poftă de mîncare, dacă ar fi fost dăunător pentru stomacul meu, să primească mai multă mîncare decît în starea normală de săturare; căci nu este nici o glumă pentru un om, să fie mort un an și jumătate și chiar fără pic de hrană! Dacă ai afla tu aceasta vreodată pe pielea ta și ai avea în tine un stomac nou creat, atunci ai înțelege tu cu ușurință pofta mea de mîncare. Dar nu fiecare om poate ajunge în situația mea și de aceea nu poți tu să începi cu mine o ceartă din această pricină. Eu știu cel mai bine alături de Acela, care m-a înviat, cum îmi merge mie și nu-ți fă tu griji, că mie nu îmi vor dăuna cîțiva pești, o bucată de pîine și doar un singur pahar de vin!“
        Spune Iair: „Din partea inimii mele tu să primești totul; eu ți-am vrut doar binele.“
        După această discuție mică între Iair și nepotul său Josoe ne-am dus noi la masă și am început să mîncăm cina cu bucurie și fericire; și s-a vorbit despre multe, ce s-au întîmplat și despre ce se vorbește în Ierusalim de toate acestea.
        Ucenicii însă s-au interesat de acel băiat și nu știau ce să creadă despre el. Acum îl întrebau pe băiat, acum pe Iair, acum pe cei doi tineri, care erau și ei așezați la masa principală, cine și de ce era băiatul aici. Trebuia să fie ceva extraordinar; căci lor le era prea bine cunoscut, că Domnul nu stătea prea mult în compania unor băieți obișnuiți. Dar întrebările uceniciilor erau în zadar aici, deoarece nimeni nu le-a dat un răspuns satisfăcător.
        Dar cînd Maria a observat nerăbdarea uceniciilor, a început ea să vorbească spre ei: „Ce vă privește, nu vi se ascunde; dar pentru că aceasta se pare că nu vă privește, atunci de ce cercetați în continuare? Faceți, ce vă spune El și să nu vreți niciodată să știți mai mult, decît vă lasă El să aflați, căci așa veți trăi și veți acționa conform voinței Sale și vă va fi asigurată răsplata veșnică; dar totul ce vreți împotriva voinței Lui, este un păcat împotriva Învățătorului, care este Mîntuitorul vostru - trupește și spiritual! Rețineți această învățătură!“
        La această atenționare cît se poate de înțeleaptă a mamei Maria întrerup ucenicii cercetările despre acel băiat și vorbeau doar printre ei și Petru s-a întors spre dragul Meu Ioan și l-a întrebat ce părere are despre acel băiat.
        Dar Ioan a vorbit spre el: „Nu ai auzit tu cuvintele dragi ale minunatei mame, ca să nu te mai preocupe prea mult, ceea ce Domnul nu vrea să divulge din motive cît se poate de înțelepte? Iată, pe mine nu mă interesează; noi știm, ceea ce știm și aceasta este suficient! Dar dacă noi am vrea să știm, ce știe Domnul nemărginit de mult peste cunoștința noastră, atunci ar fi această cerere din partea noastră cu siguranță cea mai mare prostie și noi am merita mai degrabă orice altceva - decît să fim ucenicii Săi!“
        Spune Petru: „Da, da și tu ai dreptate; dar și setea de a cunoaște este un mare bine, pusă de Domnul Insuși în inima omului și dacă n-ar avea omul această pornire foarte aleasă, atunci ar fi el asemenea unui animal, care după cunoștințele mele nu posedă desigur nici cea mai mică urmă de o pornire însetată de a știi în inima lui obtuză. Ceea ce este curat Dumnezeiesc a instinctului de a cunoaște îmi pare cel puțin mie să se afle deja în faptul, că acesta se aseamănă cu o sete în vis, la a cărei potolire sufletul visător consumă nu arareori  vase imense pline cu apă sau vin și la aceasta rămîne însă totuși continuu însetat și capătă atracția de nesecat pentru cantități mereu mai mari de băuturi pentru potolirea setei. Setea noastră nepotolită de a cunoaște ne și spune clar și limpede, că în Dumnezeu trebuie să sălășluiască un belșug nemărginit de înțelepciune, pe care nici un duh cercetător nu o va putea veșnic vreodată cerceta în adîncime! Și astfel sunt eu, așadar, de părere, dragă frate, că și setea mea actuală de a cunoaște nu este un păcat.
        Uite, mie și mai multor frați ai noștri le merge acum precum așa de multor copii lacomi de dulciuri, care nu au nici o lăcomie de a mînca tot felul de delicatese, atîta timp cît ei nu știu nimic despre acele dulciuri și nu primesc nimic la vedere; pune-i însă la o masă plină cu tot felul de mîncăruri dulci și interzice-le, să mănînce ceva din acestea și tu vei descoperi acuși lacrimi în ochii lor și încă mai multă apă de apetit în gura lor. Dar, lăsînd aceasta la o parte, ai tu totuși dreptate; pentru că așa cum un tată înțelept le va și pune copiilor săi din cînd în cînd în față mîncăruri de delicatesă, pentru a-i antrena în virtutea foarte importantă a abnegației, pe care delicatese să le mănînce le este interzis, tot așa pare Tatăl nostru ceresc să ne și pună din timp în timp pe masă mîncăruri duhovnicești, pe care să le mîncăm ne este atîta timp interzis, pînă ce noi am devenit tari într-un anumit grad al abnegației. Cînd am ajuns la acest grad după ordinea Lui, pe care El ni l-a impus ca fiind necesar pentru sufletele noastre, atunci ne va da El mîncarea spre savurare, pe care o poftim acum. Și astfel vrem noi astăzi și pentru atîta timp cît vrea El aceasta, să fim pe deplin satisfăcuți cu ceea ce știm și avem noi și totdeauna să se întîmple numai singură voința Lui sfîntă!“
        Spun Eu: „Dragul Meu frate Simon Iuda, așa este bine și adevărat! Nu ori și ce cunoaștere și experiență folosește la trezirea duhului și la înviorarea sufletului. Pentru că iată, este scris: ‘și Domnului i-a spus lui Adam: Dacă vei mînca tu din pomul cunoașterii, vei muri!’ și așa este!
        În cunoaștere se află legea și judecata; pentru că, atîta timp cît nu îți este o lege dată sau ție făcută cunoscută, atîta timp nici nu este o judecată, care pășește încoace după lege. De aceea dorește tu să știi numai ceea ce Eu vă spun spre a ști și tu știi prin aceasta pe veci îndeajuns pentru partea ta. Cînd va fi timpul, îți va fi totul evident.“

74. Ceartă între Iuda și Toma.

 Cu această informare se mulțumesc toți ucenicii în afară de Iuda și laudă bunătatea și înțelepciunea Mea și puterea lui Dumnezeu, care stăpînește prin Mine; Iuda fu însă înbufnat și spuse destul de tare ca pentru el: „Despre fariseii, care lasă străini să vadă în secret sfînta sfintelor pentru bani buni, se înfurie El pînă la ploaia cu pucioasă din cer; dar dacă El arată străinilor sfințenia Lui și ne exclude pe noi copii autohtoni, aceasta este atunci foarte potrivit și pe deplin conform ordinii Dumnezeiești! A trăit cineva dintre noi deja așa ceva? Dacă fac aceasta cei din Ierusalim, atunci este greșit la ceruri și pe pămînt; dar dacă El face practic aproape același lucru, atunci este asta potrivit și pe deplin conform ordinii lui Melchisedec! Firește că nu se poate face și inteprinde nimic împotriva acestui fapt; dar trebuie așadar totuși să te superi!“
        Spune Toma, ca fiind ucenicul care încă mai pune ascuțit ochii pe Iuda Iscarioteanul: „Așadar, nu-ți este ceva pe plac în sfîrșit deja iarăși o dată? Pe mine mă minunează deja foarte mult faptul, că tu n-ai început deja de mult o ceartă cu Domnul pentru faptul, că El a pus soarele așa de departe de pămînt și nu poți să încălzești mai bine oalele tale în apropierea lui sigur foarte fierbinte decît prin obișnuitul lemn de foc!
        Vezi, cît de bine ar fi, să poți zbura asemenea păsărilor! Da, m-a supărat chiar și pe mine deja de cîteva ori și mi s-a părut, de parcă ar trebui eu să plec în zbor cu un stol de cocori iute plutitor într-acolo; eu am încercat să salt și să sar, dar trupul greu nu vroia absolut de loc să se ridice numai un stînjen peste pămînt!
        Eu m-am mulțumit însă cu aceasta acuși iarăși mi-am spus: Dacă Dumnezeu ar fi vrut, ca oamenii să fi putut zbura asemenea păsărilor, atunci El i-ar fi dat aripi folosibile tot așa de bine ca și păsărilor; dar Dumnezeu a văzut, că o asemenea capacitate i-ar dăuna omului mai mult decît i-ar folosi și i-a dat de aceea mai degrabă o pereche de picioare bune și puternice, cu care el se poate duce foarte bine de la un loc la celălalt. De asemenea i-a dat El pe lîngă cele două picioare puternice o pereche de mîini foarte folositoare și o minte care ajunge mai departe în afară decît toate stelele, cu ajutorul căreia în locul unei perechi de aripi utilizabile poate el să-și procure mii de alte comodități, care pot evident să-i pricinuiască mai multă plăcere, decît păsărilor aripile lor; pentru că este foarte tare cu semnul întrebării, dacă păsările înțeleg să prețuiască aripile lor în așa fel ca omul picioarele lui, mîinile lui și mintea lui!
        Uite, omul poate și în apă să se miște înainte numai foarte rău, - pentru că el n-are aripioare înnotătoare și n-are piele de înnotat între degetele de la picioare și de la mîini; dar mintea lui dată de la Dumnezeu îl învață să construiască corăbii, cu ajutorul cărora poate el să facă acum călătorii mai îndepărtate pe apă decît un pește, căruia o băltoacă îi este casa de locuit, de la care el niciodată nu se îndepărtează prea mult. Și noi putem admite cu cea mai deplină certitudine, că urmașii noștri tîrzii vor mai face încă foarte mari progrese în arta de construcție a corăbiilor. Cine știe, dacă nu-i va reuși din nou încă unui oarecare înțelept, să se ridice în aerul liber cu ajutorul unei perechi artificiale de aripi, asemenea vechilor indieni.
        Aici îl întrerupe Iuda pe Toma și spune puțin supărat: „Te-am pus eu, deci, vreodată să fii maestrul meu de curte, că îmi faci predici la fiecare ocazie? Ține tu înțelepciunea ta pentru tine și pentru copiii tăi și lasă-mă pe mine în pace, căci altfel mă vei face nevoit, să trec o dată foarte ascuțit peste gura ta! Pentru că la așa ceva mă pricep foarte bine, dacă vreau aceasta. Eu nu ți-am dat la toate cuvîntările și faptele tale care sunt libere asemenea cu ale mele încă niciodată un cuvînt necreat (neascuțit) și nu știu de aceea într-adevăr, ce ai tu totdeauna de cioplit și sculptat în privința mea! Mătură tu numai harnic în fața ușii tale, pentru cea a mea mă voi îngriji eu într-adevăr! Dacă ceva nu-mi este pe plac, atunci este aceasta astfel pentru mine singur și nu trebuie doară să fie și pentru tine pe neplac; pe tine să nu te intereseze persoana mea și aceasta de acum încolo pentru totdeauna! - Înțelegi tu așa ceva?
        Gîndește-te numai înapoi la Kis, cum Domnul a rezolvat treaba de ceartă între mine și tine; aceasta să-ți ajungă ție și mie și alte lucruri nu mai avem noi amîndoi de-a face cu și între noi! Dacă te voi întreba de ceva, atunci poți tu să-mi dai un răspuns bun la întrebare, - cu condiția că tu ești în stare de unul ca acesta! Dar tu vei trăi cel mai tîrziu faptul, că eu îți voi arăta o asemenea cinste!“
        Spune Toma: „Dar spune-mi, frate Iuda, ce lucruri rele și jignitoare ți-am spus deci acum, din care cauză ești tu chiar așa de supărat pe mine? Este,deci, cumva neadevărat, că tu numai prea des, după cunoștința mea bună, te-ai sfădit cu Dumnezeu Domnul, că El a pus soarele așa de departe de la pămînt și că El nu ți-a făcut aripi de zbor asemenea tuturor acelor păsări mute de sub ceruri?“
        Spune Toma mai departe după un timp, pentru că iuda Iscarioteanul nu vroia să-i dea un răspuns: „Dacă vrei să fii supărat pe mine, atunci nu fii supărat pe mine fără motiv și temei! În prezența Domnului nu se arată cel mai lăudabil o asemenea purtare foarte nefrățească! Un cuget ca cel al tău nici nu-și are absolut de loc locul printre numărul ucenicilor Domnului și tu ai face de o mie de ori mai bine, dacă te-ai duce acasă la olăritul tău, decît ca să incomodezi și necurățești compania lui Iisus pentru nimic și iarăși nimic cu cugetul tău foarte tare împotriva ordinii lui Dumnezeu. Ai uitat tu, oare, deja de tot cuvîntarea Domnului de pe munte la Sichar în Samaria, unde Domnul poruncește, să-ți iubești chiar și dușmanii, pe cei care ne blestemă să-i binecuvîntăm și să le facem bine acelora, care ne fac rău?
        Dacă tu nu vrei însă să urmezi cuvîntul lui Dumnezeu și nu vrei să te încerci la fiecare ocazie în abnegație, atunci întreabă-te în numele lui Dumnezeu tu însuți, pentru ce incomodezi compania noastră cu prezența ta!
        Tu nu vorbești cu nici unul dintre noi nici măcar un cuvînt zile în șir; și dacă te întreabă cineva despre ceva, atunci tu nu-i dai ori nici un răspuns, sau tu îl bruschezi așa de dur și aspru pe cît este numai totdeauna posibil, așa încît el nu-ți mai vine a doua oară desigur niciodată cu o întrebare. Este, deci, aceasta o purtare pentru un ucenic al Domnului? Pfui, să-ți fie rușine și devino un alt om, - altfel, du-te de aici!
        Cu adevărat, mă căiesc acum deja mai mult, decît dacă aș fi comis o crimă cu jaf, că tocmai eu te-am adus la această companie! Eu vreau să-L rog în genunchi pe Domnul, ca El să te îndepărteze de la noi cu puterea lui atotstăpînitoare, în caz că n-ai putea fi schimbat în bine cu bunătatea!“
        Spune în sfîrșit Iuda cu o furie vizibil încăpățînată, dar cu o mină zîmbitoare: „Nici tu, nici Domnul nu puteți să-mi porunciți (să-mi comandați), dacă să plec sau să rămîn! Pentru că eu sunt așa de bine ca și oricare altul dintre voi un om cu totul liber și pot face ce vreau eu! Uite, dacă aș știi, că ți-aș fi mai puțin un spin în ochi, decît îți sunt cu siguranță acum, atunci aș fi părăsit comopania voastră deja de mult și mi-aș fi căutat o alta; dar, pentru a te supăra așa de bine după voia inimii mele, rămîn și vreau să-ți servesc ca o piatră de poticneală, la care tu poți să-ți pui mereu răbdarea, indulgența și dragostea față de dușman a ta la cea mai frumoasă încercare și vreau să învăț de la tine predica de pe munte a lui Iisus pusă în practică și s-o exercitez atunci eu însumi! - M-ai înțeles, tu înțeleptule Toma?“
        Spune Toma, întorcîndu-se către Mine: „Doamne, eu și noi toți Te rugăm pentru alungarea acestei oi rîioase! Pentru că lîngă ea nu este imaginabilă o existență frățească și nouă ne este imposibil să punem în practică învățătura Ta sfîntă; pentru că el este și rămîne mereu un ațîțător și trădător! De ce să fie el, așadar, aici între noi, dacă el nu numai că nu vrea să pună în practică nimic din învățătura Ta sfîntă, ci se rîde numai tot timpul de noi, cînd ne dăm străduința de a trăi și acționa după cuvintele Tale?“

75. Avertizarea Domnului către Iuda.
                 
        Spun Eu către Iuda Iscarioteanul: „Fratele Toma s-a plîns pe bună dreptate împotriva ta! Eu îți spun: avertizează-ți inima și încearcă să devii om! Ca un diavol nu îmi ești pe plac și poți să pleci! Căci compania Mea este o companie sfîntă și într-o astfel de companie nu poate și nu are voie să reușească un diavol!“
        Aceste cuvinte au avut efectul la Iuda că s-a aruncat imediat în genunchi în fața lui Toma și îi cere iertare.
        Toma însă spune: „Prietene, nu mie trebuie să-mi ceri iertare, ci Celuia, a cărui învățătură ai încălcat-o în fața mea!“
        Atunci se ridică Iuda, vine repede la Mine, se pune în genunchi în fața Mea și începe să-Mi ceară iertare.
        Iar Eu îi spun aceste cuvinte: „Avertizează-ți inima; căci iertarea ta rostită cu gura nu are nici o valoare în fața Mea fără îmbunătățirea interioară, deoarece Eu îți văd inima și mi se pare că este într-u totul rea. Doar forma exterioară este prietenoasă ca cea a unui șarpe, care prin mișcările sale ademenește păsările, pentru ca acestea să zboare direct în gîtlejul său pentru a-i deveni hrană. Eu îți spun: Ferește-te, ca să nu devi în scurt timp prada lui Satana! Căci el nu dă cu ușurință ceea ce s-a numit odată a lui.“
        La aceste cuvinte s-a ridicat din nou Iuda și a vorbit către Mine: „Doamne, Tu trezești morții din morminte și ei trăiesc; de ce lași ca inima mea să se zdrobească în mormîntul stricăciunii? Eu vreau ca să devin un om mai bun și totuși nu reușesc, deoarece nu-mi pot schimba inima; de aceea schimbă-Mi Tu inima și eu voi deveni un alt om!“
        Spun Eu: „Chiar în aceasta se află marele secret al formării proprii a omului! Totul îi pot face Eu omului; dar inima este a sa, pe care el trebuie s-o pregătească, dacă vrea să-și dăruiască viața veșnică. Căci dacă aș forma Eu mai întîi inima omului, atunci el ar deveni o mașinărie și nu ar deveni niciodată independent; dar dacă omul primește învățătura, prina care să știe ce trebuie să facă, pentru a-și forma inima în fața lui Dumnezeu, atunci trebuie s-o urmeze pe aceasta în libertate și să-și formeze inima după aceasta!
        Dacă și-a format inima, a purificat-o și a curățat-o, atunci voi intra Eu cu duhul în ea și voi locui în aceasta și întregul om este renăscut în spirit și nu se va mai putea pierde pe veci, deoarece a devenit una cu Mine, cum sunt Eu una cu Tatăl, de la care Eu am venit în această lume, pentru a le arăta și a le deschide drumul tuturor copiilor omenești, pe care ei trebuie să-l parcurgă, pentru a ajunge la Dumnezeu în abundența adevărului!
        De aceea tu trebuie, ca fiecare, să-ți formezi mai întîi inima, căci altfel vei fi pierdut, - și dacă te-aș fi înviat de o mie de ori din mormînt în viața cărnii!“
        Spune Iuda Iscarioteanul: „Doamne, atunci sunt pierdut! Căci eu am o inimă neastîmpărată și nu pot să mă îndrept singur!“
        Spun Eu: „Atunci ascultă-i pe frații tăi și nu fii furios din pricina lor, dacă ei te avertizează cu dragoste și prietenie; căci ei te ajută să-ți formezi inima!
        Uită-te la Toma, care nu se lasă înfricoșat de duritate ta și te avertizează atunci, cînd tu îi lași inimii tale prea mult spațiu de joacă; ascultă de aceea cuvintele sale grijulii de avertisment, atunci va deveni din ce în ce mai bună inima ta! Dar dacă în continuare nu vei accepta să îți spună careva vreun cuvînt, atunci tu te vei prăpădi în scurt timp și cum am mai spus, vei pica pradă Satanei; căci atunci nu voi locui Eu, ci Satana în inima ta.
        Ferește-te mai ales de furie și de lăcomie, căci altfel vei deveni un copil al morții veșnice! Căci părerile de rău și căința deasupra mormîntului au o valoare mică și nu ajută prea mult unui suflet necurat și negru. Du-te și gîndește-te bine la aceste cuvinte ale Mele!“
        Iuda se îndepărtează acum, gîndindu-se, se hotărește pe jumătate, să se îndrepte după cuvintele Mele și spune către Toma: „Acum frate, vei vedea, cum Iscarioteanul va deveni un alt om și la sfîrșit un exemplu pentru voi toți! Căci Iscarioteanul poate multe dacă vrea; și el vrea acum și va deveni prin urmare altfel!“
        Spune Toma: „Frate, dacă te lauzi deja de pe acum, atunci va rămîne fapta în urmă și tu vei putea sau vei deveni un exemplu, dar nu unul minunat, ci unul sperietor, - și pe acest pămînt îți va fi greu, ca tu să devii un om mai bun!“
        Deoarece iată, dacă tu vrei să devii mai bun, decît suntem noi toți, cu toate că ne cunoaștem slăbiciunile chiar și fără exemplele tale și putem observa limpede, cît de puțin valorăm noi în fața Domnului, atunci tu trebuie să te consideri mai prejos decît frații tăi pentru toate timpurile și să nu te gîndești, ca să devii un exemplu nouă, bun de urmat, ci să te consideri într-una ultimul și fără vreo valoare; atunci vei fi tu așa, fără să vrei, în fața noastră ceea, ce îți propui tu acum cu atîta aroganță. - Trăiește prin urmare după această regulă, care nu a crescut pe pămîntul meu, ci pe cel sfînt al Domnului, a cărui fundament este adevărata umilință și abnegație, deoarece așa vei ajunge după ordinea lui Dumnezeu acolo, unde tu dorești! - Dar du-te tu la Domnul și asigură-te, dacă eu te-am învățat nedrept și neadevărat, cu ceea ce am vorbit!“
_________________
Dumnezeu este UNIC !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !