Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 18.4.2024, 23:47
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Marea Evanghelie a lui Ioan - volumul 2 - Jakob Lorber" 
Author Message
Unique
Gazda
Gazda


PostPosted: 7.4.2007, 20:48    Post subject: Capitolele 101-105 Reply with quote

101. Proba de credință a lui Petru.
Ev. Matei. 14, 25-33

        Dar la aceasta a înaintat vremea și a venit timpul celei de-a patra străji din noapte. Atunci s-a potolit puțin vîntul și Andrei s-a uitat cu ochii săi buni în toate părțile pe marea care încă era agitată și a zărit un om mergînd printre valurile mării așa de parcă acesta ar păși pe țărîm uscat. (Matei. 14, 25)
        Atunci i-a chemat Andrei pe frații săi și le-a arătat omul care se afla printre acele valuri și a spus: „Frați, nu este un semn bun, este o nălucă a mării! Atunci cînd se arată astfel de ființe, atunci nu se pot aștepta la nimic bun pescarii!“ (Matei, 14, 26)
        De părerea lui Andrei sunt toți, au început de îndată să se înfricoșeze și au început cu toții să strige: „O Iisus, de ce ne-ai părăsit Tu oare, ca noi să ne prăpădim fără nici cea mai mică salvare!? Oh, dacă Tu te afli undeva, atunci gîndește-te la noi și salvează-ne de prăpădul sigur!“
        În vreme ce ucenicii zbierau și strigau după ajutor, m-am apropiat Eu la zece pași de vas și am vorbit așa către cei infricoșați: „Fiți liniștiți, Eu sunt! Nu vă temeți!“ (Matei 14, 27) - și atunci au tăcut ucenicii.
        Andrei a vorbit: „Pentru toate cerurile, este Iisus, Domnul și Învățătorul nostru!“
        Petru a avut încă dubii și a spus: „Dacă El este, atunci trebuie să mă lase să urc pe mare, ca eu să stau cu picioarele ca El pe apă de parcă aș sta pe pămînt!“
        Spune Andrei: „Vei avea și tu curajul, dacă El te-ar striga, să mergi pînă la El pe marea neliniștită?“
        Spune Petru: „Bineînțeles! Eu știu foarte bine că aici este marea cea mai adîncă; dacă El este, atunci mie nu mi se va întîmpla nimic, - dar dacă nu este El, ci o nălucă, atunci suntem și așa pierduți. Eu mă voi scufunda înaintea voastră doar cu cîteva clipe și vă voi ține un loc liber pe fundul adînc al mări!“
        La aceasta a mers Petru în mijlocul cel mai jos al vasului și a strigat către Mine: „Doamne, dacă ești Tu, atunci cheamă-mă la Tine pe apă!“ (Matei 14, 28)
        Atunci am vorbit Eu spre el: „Vino aici și convinge-te!“
        Atunci a coborît Petru din vas printre țipetele de spaimă ale fraților săi. Dar cînd frații au văzut că Petru nu se scufundă, ci mergea pe apă, la fel ca Mine, au devenit încrezători și fiecare a crezut cu tărie că Eu sunt Acela.
        Petru se grăbea însă să vină la Mine. (Matei 14, 29) Dar cînd el se afla la o depărtare de șapte pași de Mine, a văzut el cum se apropia un vînt puternic, împingînd în fața sa valuri înalte. El s-a speriat de aceea, a început să se gîndească, că acele valuri îl vor trage în adîncuri, și-a pierdut credința puternică și a observat, că se scufunda cu picioarele pînă la genunchi în apă. Atunci a început să strige, spunînd: „Doamne, ajută-mă!“ (Matei14, 30)
        Eu am mers imediat lîngă el, i-am întins mîna și l-am tras din nou pe mare, care îl purta ca și înainte, - dar i-am spus după această întîmplare următoarele cuvinte: „O tu puțin credinciosule! De ce te-ai indoit? (Matei14, 31) Nu ști tu doar, că credința de neclintit este maestrul tuturor elementelor?“
        Petru a vorbit însă așa: „Doamne, iartă-mă! Deoarece Tu poți vedea, că eu sunt încă un om foarte slab. Vîntul și valurile care veneau spre noi, m-au speriat!“
        Spune Eu: „Acum totul este bine! Noi suntem acum lîngă vas și de aceea să ne urcăm în acesta!“
        După aceasta ne-am urcat în vas și vîntul s-a potolit într-o clipă. (Matei 14, 32)
        Toți, ucenicii și slujitorii vasului, au venit la Mine, M-au slăvit și au spus deodată: „Acum recunoaștem de abia, că Tu ești Fiul lui Dumnezeu!“ (Matei 14, 33)
         Și Ioan al Meu M-a strîns în brațe puternic M-a alintat mult și a vorbit: „O, Tu, Iisus al meu, bine că te avem pe Tine! Acum s-a spulberat toată frica! Dar să nu ne mai părăsești; căci este groaznic de rău, să fim fără Tine! Într-adevăr, această călătorie nocturnă, eu mi-o voi aminti o viață întreagă! Deroarece niciodată nu mi-a mai fost atît de frică și nu am mai fost vreodată așa de înspăimîntat! Acum se poate dezlănțui furtuna în jurul nostru, așa cum dorește; deoarece avem acum un învățător în jurul nostru, care îi poate porunci tăcerea și monstrul trebuie să asculte de vocea Atotputernicului!“

102. Sosirea în orașul liber Ghenizaret.
Ev. Matei 14, 34.

        Spun Eu: „Dacă Mă vedeți sau nu, Eu totuși sunt la voi; căci dacă Ma credeți, construiți pe numele Meu, aveți încedere și sperați și Mă iubiți într-adevăr, atunci sunt Eu mereu la voi și între voi; dar cine se îndoiește de Mine, la acela nu sunt totuși - și dacă M-ar și vedea stînd tare alături de el!
        De altfel, a făcut însă fratele Bartolomei foarte bine, în ceea ce privește faptul că el i-a deschis ochii mai ales lui Iuda despre ființa eseenilor. Va crește pentru el, ce-i drept, puțină mîntuire din aceasta; dar cu atît mai mult pentru voi, ceilalți! Pentru că Iuda se complace în secret în asemenea acțiuni de amăgire și este de părerea: ‘Dacă nu învăț de la Iisus realitatea (înfăptuirea miraculoasă), mă duc la eseeni!’ - Pentru că el este și rămîne un zgîrcit și zece livre de aur îi sunt mai dragi, decît adevărul cel mai ceresc și viața veșnică pe lîngă acesta! Dacă Irod îi face astăzi o ofertă însemnată, atunci ne trădează și ne vinde pe noi toți! Acest pămînt îl va îndrepta cu greu vreodată!
        De aceea, nu este pentru om nimic mai periculos  spre viața veșnică, decît comorile mari ale acestei lumi! Ce i-ar folosi însă totuși omului, dacă el ar și poseda comorile lumii întregi, dar la aceasta ar suferi pagubă la sufletul său? Mai repede decît bagă de seamă, va da ultima împărtășanie, i se va lua  sufletul său de la el și se va arunca în întunericul mare, unde domnesc tînguirea și scrîșnirea dinților veșnice! Cît îi vor folosi atunci toate comorile lui!?
        De aceea, să-și adune fiecare dintre voi comori ale duhului, care nu pot fi distruse de rugină și molii, atunci veți avea voi de toate în mare îndestulare, pe veci!
        Vedeți, aici jos, pe fundul mării, se află deja îngropată cîte o corabie plină cu domnii și marinarii ei! Care cîștig au acum aceia, care vroiau să prădeze aici sume mari în piețe? O furtună a pus sfîrșit la tot modul lor de a poceda și purtării lor ușuratice și sufletele lor au fost și ele îngropate în adînc!
        Voi, însă, n-ați avut pe corabia voastră, care avusese de luptat în decursul acestei nopți cu o furtună foarte puternică, nimic altceva încărcat decît comorile de nedistrus pentru duh și viață din Dumnezeu, - și iată, orcanul nu a putut nici cu toată puterea sa tumultoasă, să vă arunce în jos, la fund! Și Eu am venit de aceea pe jos la voi, peste valuri furtunoase, pentru a vă arăta într-adevăr, că acela, care poartă singurele comori veșnice ale cerului în sine, se poate ridica ușor peste toate furtunile vehemente și valurile agitației lumești și poate să meargă peste acestea frumos fără vătămare și este și rămîne la sfîrșit totuși Domnul peste tot necazul lumii.
        Iar dacă își îngreunează corabia lui de viață cu comorile lumii și furtuna îl prinde peste valurile grijilor lumești ale sale, atunci se vor scufunda amîndoi, corabia și corăbierul! - Înțelesa-ți voi toți bine aceste spuse?“
        Spun toți: „Da, Doamne, aceasta a fost limpede și foarte bine de înțeles și peste toate măsurile de deplin adevărat.“
        Spun Eu: „Așadar bine atunci, să trecem atunci dincolo cu corabia la orășelul Ghenizaret și în pămîntul mic și liber, care poartă acolo numele orașului mic al său!“
         Și slujitorii au început să vîslească și noi am ajuns la țărm la o jumătate mică de oră depărtare, mai jos de orașul Ghenizaret (Matei. 14, 34). Marea avea însă către Ghenizaret un golf mare și era legat cu acesta numai printr-o strîmtoare a mării lată de-abia zece stînjeni, de aceea și purta așadar acest golf îndeosebi numele de ‘lacul Ghenizaret’. La limba de pămînt din stînga, ne-am și urcat, așadar, la țărm, pentru că corăbiile, care treceau prin strîmtoarea mării și se îndreptau către lacul Ghenizaret, trebuiau să plătească vamă. Noi am rînduit atunci să se lege corabia noastră de limba de pămînt și am lăsat înapoi doar doi slujitori în aceasta ca străjeri, ceilalți șase s-au dus însă cu noi în oraș și au cumpărat în acesta pentru necesitatea lor pîine, sare și puțin vin; noaptea îi făcuse să aibă foarte tare nevoie de o întărire.
        Eu, însă, le-am binecuvîntat puținul, pe care l-au cumpărat, în așa fel că ei toți aveau de mîncare și de băut în decursul a mai multor zile.
         Eu M-am aflat în Ghenizaret mai multe zile la rînd; pentru că acesta era un oraș liber și nu se putea acolo să fii atacat nici din Ierusalim, nici de templu și tot așa de puțin de către Irod, pentru că acest oraș se afla sub protecția severă a romanilor, care țineau acolo o tabără permanentă, care era coordonată din Capernaum. Nu este, ce-i drept, scris așa ceva în vreo scriere, pentru că era prea neînsemnat, dar, lăsînd aceasta de-o parte, toate lucrurile stăteau astfel.

103. Domnul cu ai Lui la birtașul Ebahl.

        Atunci cînd am ajuns în oraș, ne-am dus în gazda unui om cinstit, care se numea Ebahl.
        Ebahl ne-a primit foarte ospitalier și spuse: „După toate aparențele și după îmbrăcăminte sunteți voi galileeni din împrejurimea Nazaretului!?“ Noi i-am confirmat aceasta și el a rînduit de îndată să ni se aducă pîine, vin și pești și spuse: „Trei zile și trei nopți neîntrerupt sunteți voi pe deplin scutiți de plată! Dacă puteți voi însă, ca nazarinieni, să-mi dați o lămurire despre Mîntuitorul vestit pe nume Iisus, care se spune că vindecă în modul cel mai miraculos toate bolile posibile, atunci vă țin viața voastră întreagă fără plată și voi puteți mînca și bea, ce vreți și doriți!
        Dacă treaba cu vestitul Iisus se desfășoară astfel, atunci dau totul, ca să-l găsesc și atunci, mergînd lîngă el în genunchi, să-l aduc încoace! Pentru că țărișoara noastră, de altfel bună și liberă, are însă totuși contiunuu partea rea, că este mereu bîntuită de tot felul de boli rele. Nu sunt bolile, ce-i drept, tocmai de un fel așa de tare mortal; dar, la aceasta, cu atît mai supărătoare și nu scapi de ele!
        Dacă ar fi acum, așadar, posibil, să-l aducem pe acest vindecător la noi, - pe Iehova, eu n-aș ști, ce aș da pentru acest lucru! Eu însumi am o casă de oaspeți foarte mare plină de bolnavi, care nu pot călători nici un pas mai departe de dureri și sunt unii veniți de departe; chiar egipteni, persieni și indieni printre aceștia și nu pot pleca. Astfel zac la mine grav bolnavi și farisei și învățători de lege din Ierusalim și doi frați eseeni și nici un doctor și Mîntuitor, atîția cîți au și fost aici dintre aceștia din toate părțile, nu poate deveni maestrul bolii lor!
        Dacă voi mi-ați aduce deci pe acest Iisus din Nazaret sau mi-ați putea spune numai cel puțin, unde îl găsesc într-u cîtva sigur, atunci sunteți voi toți, cum am spus, oaspeții mei viața voastră întreagă!“
        Spun Eu: „De ce n-ai trimis tu, deci, deja de mult mesageri la El, deoarece știai, că El se află în Nazaret?“
        Spune Ebahl: „Acest lucru nu l-am făcut o dată, ci de mai multe ori, n-am avut însă niciodată norocul, să aud de la mesagerii veniți înapoi: ‘Noi l-am găsit!’ Într-adevăr, mi-au povestit mii de lucruri miraculoase despre el, care le-au fost povestite de alții; dar ei înșiși n-au avut încă niciodată norocul, să facă cu el personal cunoștință.“
        Spun Eu: „Așadar deci, deoarece văd Eu, că nu te însuflețește nici un folos propriu în privința Mîntuitorului Iisus, ci că ai pe deplin adevărat numai dorința singură, să le aduci ajutor celor suferinzi, de ce nații ar și aparține - ceea ce M-a și adus, deci, încoace, - de aceea să știi spre bucuria și alinarea ta, că Eu sunt tocmai acel Iisus, pe care l-ai căutat tu așa de des în zadar și bolnavilor din casa ta de oaspeți să le fie ajutat în acest moment! Trimite acum slujitorii tăi la casa de oaspeți și întreabă-i, dacă mai este de găsit vreun bolnav în aceasta!“
         Atunci a fost Ebahl aproape pierdut de bucurie și spuse: „Invățătorule, dacă tu ești acela, atunci te cred pe cuvînt și nu mai vreau absolut de loc să mă interesez mai departe; tu ești într-adevăr foarte sigur acela și eu nu pot deja dinainte să-L slăvesc și să-L laud pe Dumnezeu îndeajuns, că El a lăsat să se întîmple casei mele o mîntuire așa de neașteptat de mare! Invățătorule, mare, Dumnezeiesc Invățător, fă (cere) acum pentru tine și pentru cei ai tăi; pentru că acum ești tu pe deplin Domn în casa mea! Totul ce găsești în aceasta, trebuie să se supună voii tale!“
        Cînd vorbi el însă așa mai departe, a venit deja noutatea de la casa sa mare de oaspeți, că cei în jur de două mii de bolnavi deveniseră dintr-o dată pe deplin sănătoși. Trebuie că s-a întîmplat acolo o minune, căci, altfel, ar fi așa ceva curat imposibil! Vindecații ar veni acuși ei înșiși i-ar da domnului casei de oaspeți cea mai fierbinte mulțumire a lor cu cuvîntul și cu fapta!
        Spune Ebahl: „Mergeți acolo și spuneți-le lor, că eu în primul rînd nu am nevoie de toate acestea și că de aceea nu mi se cuvine nici cea mai neînsemnată mulțumire, ci lui Dumnezeu singur, care l-a condus milostiv pe Mîntuitorul miraculos în localitatea noastră! Cere-ți pentru voi de la bogații care sunt străini aici, o plată potrivită pentru șederea în casa de oaspeți, dar să nu cumva să-i cereți cuiva prea mult! Cei din aceste locuri sunt însă scutiți!“
        La aceste cuvinte, se îndepărtează cei aducători de știre și fac, ceea ce domnul lor le-a poruncit.
        Apoi, însă, mi se adresează Ebahl iarăși Mie, cade în fața Mea pe genunchii săi și Îmi mulțumește cu lacrimi multe de bucurie mare pentru binefacerea minunată acordată casei sale.
         Iar Eu îl îndemn să se ridice și să-Mi prezinte femeile și copiii săi.
        Și el merge și face, ceea ce am cerut de la el.
        Atunci cînd aduse el cele două femei ale sale și cei șaisprezece copii ai lui la Mine, printre aceștia zece de gen bărbătesc și șase de gen femeiesc, spune el (Ebahl): „Vezi în persoana mea încă un israelit adevărat! Așa cum odată Iacov, strămoșul nostru, avusese o Lea și o Rahela ca soții ale sale și a zămislit copii cu amîndouă, astfel mi-am luat și eu două soții, care nu sunt însă surori și am zămislit cu soția mai mare zece băieți și cu cea mai tînără șase fetițe; singur, cum vezi tu, cei zece băieți sunt acum deja bărbați și tineri voinici și cele șase fetițe sunt și ele deja, fiecare peste zece ani, fecioare maturizate și eu am șaptezeci de ani.
        Toți acești copii sunt crescuți după scriptură și fiul meu cel mai în vîrstă este un învățător de lege, dar neaflîndu-se în slujba templului, ci numai pentru sine și odată pentru urmașii lui! Dar și ceilalți copii ai mei sunt bine cunoscători ai scripturii, cunosc voia curată a lui Dumnezeu și sunt totdeauna îndemnați sever, de a înfăptui conform acesteia. Ei îl iubesc pe Dumnezeu, dar au și frică față de El; pentru că frica de Dumnezeu este începutul înțelepciunii. În casa mea sunt aplicate sever versetele de înțelepciune adevărate ale lui Isus Sirah. - Ești tu, mare învățător, bine mulțumit cu ordinea casei mele?“
        Spun Eu: „Așa cum a fost pînă acum obicei, nu este nimic de criticat în privința ordinii casei tale și Eu nici nu-i interzic cuiva, ca să aibă două, trei și încă și mai multe soții; pentru că femeia este creată pentru reproducerea (înmulțirea) oamenilor. O femeie stearpă (sterilă) nu-i este bineplăcută lui Dumnezeu, ar fi însă cazul, că ea este stearpă din fire, - ceea ce este o treabă, pentru care nici un om n-are vreo vină.
        Dar, în viitor, să-și ia fiecare bărbat de soție nu mai mult decît numai o fecioară sau o văduvă, care mai este încă în stare să facă copii; pentru că, dacă ar fi fost voia lui Dumnezeu, ca un bărbat să aibă mai multe decît o singură soție, atunci El i-ar fi facut lui Adam desigur și mai multe decît numai o singură femeie. Dar Dumnezeu vroia, ca fiecare bărbat să aibă numai o femeie și i-a și dat de aceea lui Adam numai o femeie.
        Că oamenii s-au îndepărtat după aceea de aceste cele mai întîi legi - ceea ce mai ales la păgîni s-a transformat adesea în rău pătimaș, cînd mai ales un conducător și-a luat imediat ca soții toate fecioarele frumoase ale țării sale și, pe lîngă aceasta, și-a mai și cumpărat mai multe de la domni străini - , nu a fost voia lui Dumnezeu, ci cea a oamenilor senzoriali; pentru că multe dintre femeile unui conducător și ale unui alt bogat, nu erau soții pentru înmulțire, ci desfrînate pure pentru plăcere spre trezirea bărbăției care s-a prăpădit și a desfrîului acesteia. Fiecare bărbat nu mai trăiește, însă, atunci pe deplin în ordinea Dumnezeiească, dacă nu ține prima lege din începuturi a lui Dumnezeu!
        Ah, cu totul altceva ar fi, dacă femeia ar fi stearpă (sterilă), cum a fost cazul la Rahela; atunci poate bărbatul să-și ia și o a doua soție și să-și facă cu ea urmași. Însă, la tine este totuși totul în ordine; tu ai avut totdeauna un cuget drept, care îi este bineplăcut lui Dumnezeu și astfel ești tu un drept în fața lui Dumnezeu și al oamenilor, căci, altfel, n-aș fi venit în casa ta!“

104. Domnul binecuvîntează familia lui Ebahl și îi dojenește pe eseeni.

        După aceasta, i-am binecuvîntat pe copii și pe cele două soții ca pe o  s i n g u r ă  soție, care erau amîndouă de u n  cuget și de o inimă și nu s-au întîmpinat niciodată în ceartă și pizmă. După binecuvîntare, le-Am dat iarăși drumul celor două soții și celor șaisprezece copii și îi spusei lui Ebahl: „Tu poți să ai o bucurie pe măsură pentru copii tăi; pentru că printre aceștia, nu este niciunul stricat, nici duhovnicește, nici natural. Toți sunt sănătoși tun și mai au încă inimi cu totul curate ca și cristalul, pline de evlavie și ascultare și cele două soții ale tale arată încă foarte tineresc de bine! Asupra casei tale nu pare să aibă vreo influență aerul bolnăvicios al acestei împrejurimi!“
        Spune Ebahl: „Da, pentru cei născuți aici este aerul și apa cu totul nevătămător, - dar nu așa pentru străini; pentru că aici poate cineva să se afle adesea numai cîteva zile și el devine așa de rău bolnav, că nu arareori nu poate părăsi un an întreg patul de boală! Dacă a trecut el o dată cu bine peste boală, atunci poate el după aceea să stea aici, atîta timp cît vrea, - și el rămîne sănătos.
        Dar asta e totuși o jale pentru această țară! Pentru că noi primim numai cu greu muncitori și călătorii străini, dacă nu au treburi deosebite, se feresc de aceste împrejurimi ca de hoit și aceia, care ajung în treburi foarte importante, rămîn cu siguranță peste jumătate bolnavi la noi. Așa zac bolnavi și două treimi bune ale soldaților romani și nici un doctor nu poate să se facă stăpîn pe boala lor! După un an, adeseori și abia doi se fac ei de la sine iarăși sănătoși rămîn sănătoși.
        Cel mai ciudat lucru este însă, că aici nu se fac bolnavi niciodată doi de una și aceeași boală! Unul se îmbolnăvește de febră, al doilea de lepră, al treilea de diaree, al patrulea de tuse usturătoare și astfel fiecare de altceva și nici un doctor nu știe atunci, ce să înceapă el cu bolnavii. Și așa există în țara noastră mică o grămadă mare de oameni suferind de tot felul de boli; și la acestea nu i se poate ajuta nimănui. Mortalitatea este, ce-i drept, la toate acestea scăzută, dar cu atît mai mare numărul suferinzilor care suferă continuu.
        Poate ți-ar fi și aceasta posibil, ca să-i vindeci pe toți acești bolnavi și să-mi numești atunci leacuri pentru țara întreagă, prin a căror folosire din timp, oamenii s-ar putea proteja de atacurile bolilor ale acestei regiuni?“
        Spun Eu: „Pentru că și așa Mă voi afla aici cîteva zile, vor auzi bolnavii țării prin cei vindecați, că Eu mă aflu aici. Cei care vor veni, li se va da ajutor, - însă cei care nu vor veni, aceia nici nu vor fi vindecați; deoarece nimeni nu este atît de grav bolnav în toată țara, ca să nu poată parcurge drumul pînă aici!“
        Spune Ebahl: „Dacă ți-ar fi ție pe plac, Tu, învățătorul meu dumnezeiesc, atunci eu aș trimite în țară mai mulți mesageri!“
        Spun Eu: „Lasă aceasta deoparte, toți vor afla destul de devreme aceasta!“
        Imediat după aceasta vin mai mulți vindecați, printre care se aflau farisei și cunoscători ai scripturii din Ierusalim și doi frați eseeni, pentru a-mi aduce mulțumirile lor din pricina vindecării și pentru a afla știința de la Mine, cum este posibil ca Eu să-i vindec pe acei bolnavi doar prin cuvînt.
        Eu însă nu am stat prea mult la povești cu ei și am spus doar atît: „Ce cercetați voi? Lucrul vostru este lumea și doar materia ei costisitoare; aici însă este vorba de spiritualitate pură! Voi nu ați înțeles niciodată, ce este materia și prin urmare cum vreți voi să pricepeți ce este pur spiritual? Și mai ales voi, eseeni, care predicați, cărora vă recunosc, despre un Dumnezeu și a unei învieri și înfăptuți pentru multe comori lucruri miraculoase, pentru a avea mai mulți adepți învățăturilor vostre oarbe! Principiul vostru este: ‘Cu o voință bună trebuie înșelați oamenii, dacă vrem ca ei să fie fericiți; căci adevărul omoară bunăstarea acestor oameni de pe pămînt!’
        Dar dacă motivul vostru spre fericirea oamenilor este minciuna, cum vreți voi acum să auziți de la Mine adevărul? Voi nu dați nimic pentru recunoașterea împărăției lui Dumnezeu pe pămînt și voi sunteți ultimii, cu toate că doriți să fiți primii! Într-adevăr, dacă rămîneți așa cum sunteți, nu veți avea în veci parte de împărăția lui Dumnezeu!
        La ce vă folosește voința bună, dacă voi îi fericiți pe oameni prin minciună și înșelătorii, dar prin aceasta omorîți sufletele celor orbi?
        Motivul Meu este: cu orice preț a trupului și a fericirii sufletului să salvez și să-i pricinuiesc o viață adevărată și veșnică!
        Dar cum vă veți simți în lumea de apoi, cînd cei înșelați de voi vor deveni judecătorii voștri!? Voi bineînțeles că nu credeți aceasta, că așa se va întîmpla; dar totuși așa va fi, cum Eu v-am spus acum.
        Dacă nu credeți cuvintele Mele, atunci credeți faptele Mele, pe care Eu le înfăptuiesc și care nu le-a înfăptuit vreodată un om înaintea Mea!
        Dacă, însă, sunt faptele Mele adevărat și pure și dau mărturie cuvintelor Mele, atunci vor fi și cuvintele Mele adevăr deplin!?
        Nimeni nu vă poate spune cum arată India, decît doar acela, care a fost acolo și a venit aici la voi; tot așa nu vă poate spune nimeni un amănunt despre lumea de apoi, decît acela, care a venit de acolo aici, - și acela sunt doar Eu!
        Cine va crede în cuvintele Mele, acela va avea viața veșnică; dar cine nu va crede, acela va avea parte de moartea eternă! Deoarece cuvintele Mele nu sunt ca și cuvintele unui om de pe acest pămînt; ele sunt viață și dau viață aceluia, care le primește în inima sa și care se ghidează după sunetul cuvintelor și după spiritul lor care dăruiește viața!
        Cuvintele voastre, pe care voi eseenii le predicați poporului, sunt doar minciuni pure și înșelătorii, deoarece voi nu credeți ceea ce învățați! Căci voi aveți o dublă învățătură; una pentru popor și o cu totul alta pentru voi, de care spuneți voi că este adevărată, dar care nu are voie să fie auzită de popor, pentru ca acesta să trăiască fericit în așa zisa minciună.
        Dar Eu vă spun, că voi predicați în așa zisa minciună a voastră, poporului adevărul, mai mult decît credeți voi! Deoarece ce credeți voi că este adevăr, este doar minciună, dar ceea ce ați învățat poporul, este doar pe jumătate minciună; de aceea ați și fost suportați de Dumnezeu.
        Dar pe viitor învățați adevărul și credeți în el și răsplata voastră va fi că veți deveni slujitori adevărați pe dealurile de vie ale lui Dumnezeu; dar minciuna și înșelătoria trebuie s-o lăsați deoparte și să nu vă mai folosiți de ea, căci altfel se va năpusti într-o vreme apropiată o judecată groaznică asupra voastră!“
        Spun cei doi eseeni: „Învățătorule, noi recunoaștem că ai vorbit drept, - și ce are de-a face cu noi doi, vom face tot posibilul, pentru a deschide intrarea pentru cuvintele tale în comunitatea noastră; dar nu putem să garantăm nimic! Nu sunt deloc înspăimîntători frații noștri și în spatele ușilor închise se poate vorbi deschis și toată lumea este ascultată, - dar, dacă ceea ce s-a discutat va avea vreun efect, este o cu totul altă întrebare! Dar de vorbit, vom vorbi amîndoi și suntem convinși de pe acum, că vom fi ascultați cu cea mai mare atenție!“
        Spun Eu: „Faceți voi ceea ce trebuie, așa nu va uita nici Dumnezeu să facă ceea ce trebuie! Primiți adevărul deplin și acesta vă va elibera pe veci!“
        Spun cei doi eseeni: „Domnul nostru și Învățătorule, îngăduiește-ne, să rămînem atîta timp în preajma Ta, cît Tu te vei afla aici!“
        Spun Eu: „Voi sunteți liberi și puteți rămîne aici atîta timp cît doriți!“

105. Domnul și căpitanul roman.

        Cu aceste cuvinte, au fost amîndoi mulțumiți și Ebahl a venit și m-a invitat pe Mine și pe ucenicii Mei la masa de prînz, pe care el a pregătit-o pentru noi ; în afară de familia sa, nu a avut voie să participe nici un oaspete străin. Dar aceasta le-a fumegat enorm de tare fariseiilor în nas; deoarece gîndul lor era, să fie peste tot primii și să se lase salutați și respectați de fiecare. Ei au fost foarte bine serviți într-o odaie de mîncare alăturată, dar nu au fost totuși mulțumiți, pentru că au observat, că Ebahl îmi acorda Mie cu mult mai multă atenție decît lor. Ei au întrebat după terminarea mîncării un paznic, dacă stăpînul casei ținea atît de puțin cont de compania lor, deoarece el nu a dorit ca ei să mînînce la o masă cu el.
        Dar paznicul a fost înțelept și a vorbit: „Stăpînul trebuie să vorbească din cauza bolnavilor cu doctorul minunat și din această pricină a dorit să fie singur cu el!“
        Spun fariseii și cunoscătorii scripturii: „Nu știi tu și stăpînul tău, că într-o casă unde am venit noi, trebuie să ni se divulge toate secretele? Deoarece noi suntem aceia, care vă curățăm, dacă voi v-ați murdărit și noi vă vindecăm, dacă sunteți chinuiți de boli grave!“
        Spune paznicul: „Dacă sunteți așa mari aducători de vindecare, de ce nu v-ați putut ajuta pe voi? Dacă minunatul vindecător din Nazaret nu ar fi fost adus aici din greșeală de vînt, nu v-ar fi părăsit nici pînă în clipa aceasta reumatismul vostru; doar unei asemenea puteri minunate puteți să-i mulțumiți, că stați din nou complet sănătoși în această sală de mese!“
        La acest răspuns direct al paznicului nu mai spun fariseii și învățații nici un cuvînt și se mulțumesc, dar nu din inimă, ci dintr-un fel de necesitate forțată.
        Dar, spre seară, vin din casele orașului și din apropieri mai mult de o sută de oameni chinuiți cu tot felul de boli și Mă roagă, ca Eu să-i însănătoșesc; și Eu ies afară și îi vindec pe toți într-o clipă doar prin cuvînt.
        Cei vindecați îl laudă și îl slăvesc pe Dumnezeu, care i-a dat omului o astfel de putere și merg bucuroși sănătoși acasă.
        Dar spre seară vine un căpitan, care comanda în acest loc soldații și m-a rugat, dacă Eu nu-i pot ajuta pe cei mulți soldați bolnavi.
        Și Eu am vorbit către el: „Du-te și ție să ți se întîmple după credința ta!“
        Și căpitanul menționat mai sus a mers în tabără și a găsit, că nici unul dintre soldații lui nu mai era bolnav în vreun fel. Așa s-a întors el bucuros la Mine și a vrut să Mă răsplătească cu aur și argint.
        Dar Eu am refuzat aceasta și i-am spus căpitanului: „Prietene, pentru comorile lumii, Eu nu vindec oameni, ci doar pentru comorile cerului; și acestea sunt în primul rînd o credință vie și, în al doilea rînd, o dragoste fără favoruri pentru Dumnezeu și pentru aproapele său, de orice rang ar fi el!
        Să-ți fie dragi cei pe care îi comanzi, așa de parcă ar fi frații tăi adevărați și nu-i ține prea dur, căci așa Mă vei răsplăti cel mai mult! Dar aurul și argintul, pe care ai vrut să mi-l dai, dăruieșt-i lui Ebahl; deoarece hanul său îl costă mult și este bine, ca acesta să existe.
        Dar, în viitor, ar fi și așa bine, dacă voi, romanii, ați construi în loc de templele voastre de idoli, mai degrabă adăposturi pentru cei săraci; deoarece zeii voștri din lemn, piatră și bronz sunt imagini moarte, construite de mîini omenești; și voi puteți să îngenunchiați ani de-a rîndul în fața lor și ei tot nu vă vor ajuta, deoarece sunt morți. Dar dacă vă ocupați de cei mulți săraci, bolnavi, infirmi, schilozi, ologi, orbi și surzi și încercați să le oferiți adăposturi și ajutor bolnavilor, atunci va vedea singurul și adevăratul Dumnezeu faptele voastre și, din această pricină, El vă va binecuvînta de nenumărate ori; dar zeii voștri morți, nu vă vor binecuvînta pentru binele pricinuit și nici nu vă vor pedepsi pentru răul comis.
        Și dacă voi vreți să mențineți în împărăția voastră dreptatea și ordinea, atunci voi trebuie să puneți mîna pe lancie și pe sabie! Atunci faceți voi cu armele în mînă ceea, ce ar face Dumnezeu pentru voi, dacă l-ați recunoaște și dacă v-ați ține de poruncile Lui!“
_________________
Dumnezeu este UNIC !
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !