Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 11:37
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Textele biblice si sensul lor tainic - Dicteu Divin prin Jakob Lorber" 
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator


PostPosted: 16.6.2019, 11:51    Post subject: Capitolul 2 Reply with quote

Capitolul 2
O obiecție și combaterea acesteia
21 decembrie 1843, seara

1. Aici se va spune: „Este sigur că omul poate obține adevăratele roade ale cititului numai printr-o lectură eficientă, dar dacă i se dă cuiva atât de mult material, omul poate să lase totul la o parte de dragul faptelor și să citească din toate acestea numai pe cele de care este convins că le poate folosi în lucrarea lui.

2. Luând în considerare numai volumul mare al celor date în Sfânta Scriptură din Vechiul și din Noul Testament, apoi volumul imens de cărți cu adevărat exegetice, dacă cineva ar citi totul numai după gradul de eficacitate, într-adevăr ar trebui ca pe parcursul întregii sale vieți el să citească în cel mai bun caz doar câteva capitole.”

3. Însă Eu spun: cel ce privește lucrurile în acest fel are dreptate, deoarece dacă omul ar citi numai lucrurile de care este convins că le poate folosi, atunci și câteva capitole ar fi prea mult! Dar dacă privim din altă perspectivă, materialul dat nu este niciodată prea mult, iar cititorul poate să pună în practică tot ce a citit.

4. Pentru că cineva ar putea să spună și așa, de exemplu: dacă un țăran are o bucată mare de pământ pe un ogor bun și care-i aduce o recoltă însutită, de ce să cultive toată bucata sa de pământ? O zecime din aceasta îi aduce tocmai cât are nevoie țăranul pentru gospodăria lui.

5. Însă Eu întreb: dacă țăranul acesta va semăna tot ogorul său cu grâu bun, iar ogorul îi aduce recoltă însutită, din care îi este de ajuns o zecime pentru gospodăria lui, oare cele nouă zecimi de prisos îi vor dăuna? O, sigur că nu! Căci el poate să împartă săracilor jumătate din prisosul său, și aceștia îi vor fi recunoscători peste poate, iar cealaltă jumătate de prisos, el poate să o ducă la piață. Și pentru că sunt cereale bune, el va găsi numeroși cumpărători care îi vor oferi un preț bun, iar el va putea să prospere și va deveni un moșier de vază.

6. Iată, din acest exemplu reiese clar că acela care are în sine un ogor bun și are pentru acesta o mare cantitate de semințe bune, el nu trebuie să facă economie la semănat. Pentru că acela care seamănă din belșug, va recolta din belșug, însă cine seamănă puțin, va recolta puțin! Și atunci, ce trebuie făcut? Odată ce pământul este bine lucrat, trebuie să semănați destul grâu bun, iar grâul nu se va prăpădi în pământul bun, ci din fiecare sămânță va ieși o mlădiță puternică.

7. Deci, așa este și în privința lecturii, adică semănatul spiritual al Cuvântului.

8. Pentru lucrul pământului spiritual, omul nu are nevoie decât de cele două porunci ale iubirii. Cu acestea el își lucrează cu ușurință ogorul spiritual. Dacă acesta este pregătit, atunci se poate semăna doar atât cât poate și vrea omul, sau el poate să citească din lucrurile bune ce i s-au dat atât cât poate obține din acestea - din întreaga Sfântă Scriptură și toate explicațiile în legătură cu ea; iar el, din toate, nu va lua la sine nimic din ceea ce nu i-ar aduce o recoltă bogată.

9. Pentru că deosebirea dintre lectura rodnică și cea nerodnică este aceasta:

10. Dacă cineva, de exemplu, va lucra și se va deștepta pe sine doar prin lectură, el este întocmai ca un om care ar vrea să semene pe un ogor nelucrat, ce nu a fost nici îngrășat, nici arat. Oare nu vor veni repede păsările cerului, ca să mănânce mai toate semințele, în puțină vreme? Iar o mică parte din semințe, cele care au căzut sub buruieni, nu vor fi oare înăbușite curând de acestea, încât la sfârșit nu se va găsi nici măcar un singur pai de grâu?

11. Însă dacă semănătorul sau cititorul nu va afla niciun câștig după osteneala sa, oare el nu se va descuraja și nu va blestema ogorul și tot grâul semănat, care nu i-a adus nici o recoltă?!

12. Spus mai limpede: astfel de oameni vor deveni atunci necredincioși, se vor îndepărta de lucrurile bune și la urmă vor considera că toate sunt curată înșelăciune.

13. Dar este cu totul altfel atunci când cineva, prin iubirea adevărată pentru Mine și pentru aproapele său, și-a adus spiritul la viață sau mai curând la libertate și și-a îngrășat și arat ogorul astfel; acela nu citește atunci scrierile îndurării Mele, pentru că acestea trebuie să fie mai întâi lucrate, ca el să devină un ogor bun, ci le citește pentru a putea să Mă vadă mereu în față, din ce în ce mai bine, pe Mine, care i-am deșteptat spiritul prin iubirea lui pentru Mine și chiar să sporească mereu în această iubire, și astfel, în iubirea pentru aproapele său.

14. În acest caz, oare nu va găsi el viu și temeinic orice cuvânt al Meu, care să fie dinainte viu în sine? Dar dacă el nu era deja viu în sine, atunci cuvântul cel mai viu nu ar muri în el?

15. Dacă aruncați monezi de aur într-o mlaștină rău-mirositoare, sărurile sulfuroase de acolo vor dizolva aurul și-l vor transforma tot în noroi. Dar dacă, dimpotrivă, veți arunca metale neprețioase într-o soluție din aur veritabil, acestea vor deveni la sfârșit asemenea aurului.

16. Iată, așa este cazul și aici! Citind Cuvântul Meu sau ascultându-l, orice om poate cuprinde un câștig de neimaginat, dacă el însuși s-a transformat mai înainte, prin respectarea celor două porunci, fiind asemenea unei soluții de aur. Dar dacă el este încă asemenea unei mlaștini, atunci nu va transforma nici o monedă în soluția de aur.

17. Se cheamă așa: „Celui care are, i se va da, ca să aibă pe deplin; însă acela care nu are, va pierde și ceea ce are” (Matei 13,12). Prin „a avea” se înțelege aici a fi în posesia unui ogor bun, îngrășat și arat, sau a fi el însuși un vas plin cu soluție de aur veritabil, adică un spirit liber și viu. Prin „a nu avea” se înțelege însă aceasta: a împrăștia semințe pe un ogor nelucrat, de la care semănătorul nu are a se aștepta la o recoltă, ci va pierde și semințele pe care le-a răspândit; sau se înțelege și astfel: a fi, în sine, o mlaștină sulfuroasă, care niciodată nu se va transforma într-o soluție de aur prin aurul aruncat în ea, ci aurul aruncat se va pierde și el, pe deasupra.

18. Mă gândesc că lucrul acesta trebuie să fie destul de clar acum! Cel care la lumina acestei făclii încă nu vede adevărul, va fi cu greu vindecat de orbirea sa. Pentru că, așa cum s-a spus deja, orbul nu are niciodată prea multă lumină; tot astfel, dând acest soare, voi aduna la sfârșit lumina tuturor sorilor centrali într-un singur punct, pentru ca acela care este cu adevărat complet orb să ia ceva din această lumină atotputernică! - În continuare, mai multe astfel de revelații.
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !