Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 18:50
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
View Post  Topic: "Textele biblice si sensul lor tainic - Dicteu Divin prin Jakob Lorber" 
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator


PostPosted: 16.6.2019, 12:09    Post subject: Capitolul 9 Reply with quote

Capitolul 9
„Iar făcându-se seară, a venit cu cei doisprezece ucenici” (Marcu 14, 17)
4 ianuarie 1844, seara

1. Luați din nou un text și vom vedea cum se potrivește temei noastre!

2. „Iar făcându-se seară, a venit cu cei doisprezece ucenici.”

3. Deci avem textul în fața noastră și trebuie să fac iar vechea observație, că nu ați putut găsi un text care să nu servească temei noastre cât se poate de bine. Textul de față pare la prima vedere a nu avea legătură cu tema noastră, dar aici nu este cazul câtuși de puțin. Din contră, are o legătură cât se poate de importantă cu tema noastră, iar dacă voi nu ați fi ales acest text, l-aș fi ales Eu!

4. „Iar făcându-se seară, a venit cu cei doisprezece ucenici.”

5. Cine a venit? Domnul Veșniciei a venit.

6. Și când? Seara.

7. Unde a venit El? În sala de ospețe, pregătită de ucenicii Săi.

8. Cu cine? Cu cei doisprezece apostoli aleși de El.

9. Și ce a făcut El apoi în sala de ospețe? El a cinat, iar la această cină, unii s-au săturat, iar unii s-au supărat. În același timp, în aceeași seară, la aceeași cină, a fost arătat trădătorul.

10. Iată, tabloul complet se află în fața noastră, iar terna sa este evidentă.

11. Ce este seara? Este o parte din zi luminată pe jumătate, în care lumina este mereu în scădere până când, la sfârșit, nu se mai poate zări nici o acțiune a razelor solare.

12. Dar când este seara omului? Sigur, în sensul spiritual, este atunci când el deja a citit și a studiat mult, iar lectura intensă și studiul temeinic sunt asemenea căderii razelor solare de-a lungul întregii zile. Însă așa cum sunt aceste raze solare în apariția lor de un fel natural, așa sunt și razele citirii și studiului de un fel natural. Dar soarele apune la sfârșitul zilei și curând vine seara, iar apoi vine noaptea.

13. Deci așa merge și cu lumina din lectură și studiu; cel care citește și studiază, la sfârșit devine obosit și fără chef, pentru că nu este în stare să sporească lumina sa lăuntrică, cu toată lectura și cu tot studiul său, tot așa cum lumina soarelui nu poate fi sporită, ci rămâne constantă. Vara, lumina este mai puternică, iar iarna este mai slabă și mereu în scădere. Deci și lumina dimineții este mai slabă, până spre amiază ea este în creștere, iar spre seară, ea este în scădere.

14. Tot așa este și cu educația omului prin lectură și prin studiu. Atunci când el începe să citească și să studieze într-o bibliotecă bine aprovizionată, el este în dimineața lecturii și a studiului.

15. Atunci când el, în cursul mai multor ani, a citit până ce l-au durut ochii și este deja de părere că a mâncat cu lingura din înțelepciunea lui Solomon, atunci el este la amiază sau în plină vară.

16. Apoi, el citește și studiază mai departe, dar nu mai găsește nimic nou, ci se limitează la ideile pe care deja le cunoaște bine. Astfel el obosește, pentru că mai întâi nu mai poate primi hrană nouă și înviorătoare, iar în al doilea rând, el nu găsește în toată lectura și în tot studiul o dovadă pentru teoriile pe care le-a absorbit, iar nu rareori apar contrazicerile cele mai puternice ale lucrurilor pe care el și le-a însușit cu ardoare și efort.

17. Aurul său pe care l-a presupus a fi veritabil va deveni, nu rareori, doar plumb, iar când el va recunoaște în sine acest metal fără valoare în loc de aur, el va deveni posac și descurajat, își va pierde orice temei și la sfârșit va fi asemenea unui călător în Alpi când este înconjurat de cețuri groase.

18. Iată, această stare este seara omului. De obicei, se spune: „Când la om toate sforile s-au rupt, el merge încet către cruce” și ar fi desigur mai bine dacă s-ar putea spune: „Crucea merge încet pe lângă el.”

19. Deci la greu, omul începe să se gândească dacă învățăturile lui Hristos sunt bune de ceva, iar această gândire este asemenea acestui text: „Iar El, anume Domnul, a venit cu cei doisprezece, făcându-se seară.” Pentru că Domnul este înțeles aici de către cel asuprit, ca întemeietor al învățăturilor, iar cei doisprezece, ca învățăturile în sine.

20. Unde a venit El cu cei doisprezece? În sala pregătită cu mâncare și băutură!

21. Ce reprezintă această sală? Omul însuși, în seara sa. Pentru că el are în sine multă hrană și multă băutură. Dar întrucât nu-L are în sine pe Cel pentru care este pregătit acest ospăț sau pentru care ar trebui pregătit, ospățul va rămâne acolo până când va veni Acela care poate să binecuvânteze ospățul și apoi să se bucure de el, pentru că fără oaspete, ospățul este zadarnic și nu are nicio valoare.

22. Tot așa, toată știința și învățătura nu au nicio valoare, iar omul a comandat în zadar o sală și o masă de ospăț spiritual, dacă nu se află acolo Acela care să binecuvânteze acest ospăț.

23. Însă Domnul vine seara, împreună cu cei doisprezece, adică întemeietorul, împreună cu învățăturile Sale, intră în sală, se așează la masă, binecuvântează și mănâncă la acest ospăț. Dar deoarece ospățul este material, efectul său este același cu al acelei cine la care Domnul arată lucrările iubirii. Atunci, mulți ucenici se supără și spun: „Ce învățătură aspră! Cine poate să creadă și să urmeze această învățătură?” Ucenicii se îndepărtează și în curând trădătorul va fi numit.

24. Cine sunt ucenicii care se supără și pleacă? Sunt motivele greșite date de cei care citesc și studiază mult. Acestea sunt prezentate ca principii opuse învățăturilor lui Hristos, iar atunci se ridică o contradicție generală care sună astfel: „O învățătură care este atât de plină de contradicții nu este cu putință să fie de origine divină; deci, ea este doar un produs temporar și searbăd al oamenilor lipsiți de educație științifică și inconsecvenți, care au adunat cu osteneală câte ceva, în străvechile timpuri barbare, pe căile învățăturilor filosofice, pentru a face biata omenire tributară lor și supusă interesului.”

25. Trădătorul este numit, apoi el se îndepărtează curând și face lucrul care i s-a spus să-l facă: el predă morții Viața și se distruge astfel pe sine. Aceasta este noaptea ce urmează serii, adică totul este mort în om.

26. Iar dacă Eu vin cu adevărat seara la fiecare, cu cei doisprezece, Eu găsesc plină masa ospățului, dar este numai un ospăț material. Dacă mănânc sau dacă îl încuviințez, cu condiția ca acest ospăț să fie transformat în ospăț activ al iubirii și spun că omul trebuie să facă astfel după Cuvântul Meu sau în numele Meu - și nu în numele iubirii de sine, al stimei de sine și al laudei de sine -, atunci ucenicii încep să se înfurie și îmi devin potrivnici. Apoi Iuda se află în curând acolo și nu mai este mult până când se declară condamnarea Mea la moarte, pe calea acestei trădări.

27. De aceea nu așteptați seara, ci chemați-Mă mai bine dimineața, când sunteți în putere și asimilați mai bine, iar Eu voi veni la voi și vă voi spune: nu umblați prea mult în razele soarelui, pentru că ele vă obosesc și fac să fiți inactivi, ci deveniți puternici în umbra răcoroasă a pomului vieții, ca să aveți putere pentru toată ziua! Iar dacă Eu voi veni apoi seara la voi, Mă veți recunoaște ușor când vă voi întreba: „Cum este pregătită sala voastră de ospețe, oare nu aveți nimic de mâncat? Vă este foame?” Și chiar dacă voi veți putea să-Mi prezentați doar un ospăț sărăcăcios, Eu îl voi binecuvânta. Mă voi așeza cu voi la masa la care nu Mă mai așteaptă niciun trădător, sau puținele cunoștințe pe care voi le aveți Eu le voi extinde sub forma sorilor centrali de la care veți primi lumina într-un nesfârșit belșug.

28. Cred că textul „Iar făcându-se seară, a venit cu cei doisprezece ucenici” ar trebui să fie cât se poate de clar în fața ochilor tuturor și să epuizeze tema pe deplin. Dar cu toate acestea, Eu încă nu voi pune limite generozității Mele.
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
 

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !