----------------------------------- Radha 9.10.2007, 05:31 Vaidhi sadhana bhakti ----------------------------------- Vaidhi sadhana bhakti Cuvântul “vaidhi” este derivat din cuvantul sanscrit “vidhi”, referindu-se la urmarea instrucțiunilor scripturale. vaidhi-bhaktir bhavet œāstraḿ bhaktau cet syāt pravartakam | rāgānugā syac ced bhaktau lobha eva pravartakaḥ || (rvc 1.3) “Când devoțiunea este cauzată de instrucțiunile scripturale, ea este numită vaidhi-bhakti, dar când cauza sa este lăcomia pentru iubirea spirituală, ea este numită raganuga-bhakti.” yatra rāgānavāptatvāt pravṛttir upajāyate | œāsanenaiva œāstrasya sā vaidhi-bhaktir ucyate || (brs 1.2.6) “Devoțiunea care nu cunoaște nici un fel de atașament sau lăcomie spirituală, ci este determinată de comandamentele scripturilor, este numită vaidhi-bhakti.” vidhi-bhaktye pārṣada-dehe vaikuṇṭhete yāya || (cc 2.24.87) ṭ “Prin vidhi-bhakti, se poate atinge forma unui asociat în Vaikuntha.” Vaikuntha este acea parte a lumii spirituale în care Personalitatea Supremă este prezentă în forma Sa maiestetică, opulentă, “regal㔠– aișvaria. aiœvarya-jńāne vidhi-bhajana kariyā | - vaikuṇṭhake yāya catur-vidha mukti pāńā || (cc 1.3.17) “Cei care venerează conform comandamentelor scripturale, fiind conștienți de puterile supranaturale ale Domnului ating cele patru tipuri de eliberare în Vaikuntha.” Spre deosebire de eliberarea impersonală în brahman, sayujia mukti, sau eka-tvam, literatura vedică mai vorbește de patru tipuri de eliberare în lumea spirituală Vaikuntha mat-sevayā pratītaḿ te / sālokyādi-catuṣṭayam necchanti sevayā pūrṇāḥ / kuto 'nyat kāla-viplutam (Srimad Bhagavatam 9.4.67) Devoții mei, care sunt întotdeuna satisfăcuți în serviciul iubirii divine către Mine, nu sunt interesați nici măcar în cele patru tipuri de eliberare începând cu sālokya