----------------------------------- 1% 1.7.2010, 22:35 Sfântul Ioan Botezătorul ----------------------------------- Probabil ca nu e intamplatoare asocierea intre filozofia, practica si teoria yoghina sau cea orientala in general si asocierea avatarului tau, adica Arhanglelul Mihail. Poate nu ar strica deschiderea unui dialog pe tema analogiilor dintre "teoria" orientala si cea crestina, avand in vedere ca noi romanii suntem preponderenti crestini. De exemplu dialog despre ierarhiile angelice si ierarhiile de zei din filozifia orientala. Iminenta venirii in lume a unui avatar divin, viziune impartasita de mai toate religiile si caile spirituale ale lumii. Este evident ca nu o sa vina cate un avatar pentru fiecare religie sau fiecare profetie care aminteste de venirea unui Fiu al lui Dumnezeu, sau avatar, sau cum doriti sa-l numiti, este unul si acelasi chiar daca El poarta un nume diferit functie de religia sau profetia care il prezinta. Strict referitor la acest subiect vreau sa evidentiez cateva informatii pe care le putem numi intr-o prima faza ca fiind "ipoteze". In biblie Iisus ne spune ca spiritul lui Ilie este in Ioan Botezatorul. Adeptii filozofiilor orientale, dar nu numai ei, ne spun ca de fapt Ioan era reincarnarea lui Ilie. Mai mult decat atat, in Capitolul 2 Spiritul Sfântului Arhanghel Mihail a fost întrupat în Ioan Botezătorul pentru a aduce astfel mărturie despre Domnul nostru Iisus 1 . Un om numit Ioan propovăduia pocăința; pe malul Iordanului, el îi boteza cu apă pe cei care se reîntorceau către Dumnezeu. Spiritul profetului Ilie sălășluia în acest om; era același spirit angelic al celui care l-a învins pe Lucifer, în momentul creației, același spirit care a fost chemat pe muntele Sinai pentru a readuce la viată trupul lui Moise și pentru a i-l răpi lui Lucifer. In capitolul 5 Iisus ne spune; Capitolul 5 Mărturia lui Ioan Botezătorul, care neagă ar fi spiritul lui Ilie, dar care mărturisește cu umilință este precursorul lui Mesia (Ioan 1, 19-30) 8. Rămâne să mai lămurim de ce nu recunoaște Ioan că el este Ilie sau un alt profet, când de fapt - după propria Mea mărturie absolută - el era deopotrivă și profet, și Ilie. Am spus chiar Eu însumi, într-o ocazie potrivită, apostolilor și altor persoane care Mă ascultau: Trebuie să acceptați această mărturie, Ioan a fost Ilie, cel care trebuia să preceadă". 9. Rațiunea acestei negări ține de faptul că Ioan se referea atunci la noua sa misiune și nu la vechea activitate pe care el a desfășurat-o atunci când spiritul său, la timpul respectiv, a venit pe pământ sub forma lui Ilie. .... 23. Ioan a repetat încă o dată, atunci, ceea ce el spusese despre Mine cu o zi înainte. El a dorit să spună, pe de o parte, Eu le arăt oamenilor ca într-o oglindă adevărul și umilința. Și că, prin această umilință, Eu am venit în ajutorul oamenilor, sustinându-i în slăbiciunea lor (care generează smerenia) și nu în presupusa lor forță pe care, de fapt, ei nu o au. Pe de altă parte, Ioan a dorit să spună cel pe care el îl numește Mielul lui Dumnezeu este Cel care a existat înaintea oricărui lucru. Expresia "El a fost înaintea mea" semnifică aici faptul că Ioan a dorit să îi facă înțeleagă pe acei trimiși că, din moment ce recunoaște în El elevarea spiritului său divin, în el există același spirit originar, de aceeași calitate și de aceeași constituție, care de fapt provine din acel spirit originar, care este acela care sălășluiește în acest Miel, nu prin propria sa putere, ci prin puterea acestui spirit originar (al lui Dumnezeu Tatăl), care a fost pus într-o ființă complet liberă și perfect independentă. Ori, trebuie să se știe că printr-o asemenea creație, care este cu adevărat o operă a spiritului originar (al lui Dumnezeu Tatăl), începe o nouă epocă înaintea căreia nimic n-a existat în tot infinitul, în afara spiritului originar al lui Dumnezeu care este, dincolo de orice îndoială, cel care apare (fiind întrupat) în acest Miel al lui Dumnezeu, care vine la Ioan pentru a fi botezat. Acum fiecare sa inteleaga dupa cat de deschisi sunt ochii si urechile personale.