Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 18.4.2024, 17:40
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Emanuel Swedenborg - Despre credinta


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Emanuel Swedenborg - Despre credinta
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 6.4.2008, 02:41 View PostDownload Post

Emanuel Swedenborg - Despre credinta (1)


Credința este recunoașterea interioară a Adevărului

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.În zilele noastre, prin credință se înțelege ideea că un aspect este într-un anumit fel, pentru că așa ne învață Biserica și pentru că acel lucru nu este evident pentru înțelegerea noastră. Căci se spune astăzi: "Crede și nu te îndoi". Dacă răspunzi: "Nu înțeleg", ți se spune că acesta este și motivul pentru care acel lucru trebuie crezut. De aceea, credința din zilele noastre este o credință în ceea ce nu este înțeles și de aceea poate fi numită credință oarbă; și cum ea este transmisă de la o persoană la alta, ea are un caracter istoric. În cele ce urmează vom vedea că aceasta nu este de fapt adevărata credință spirituală.
Credința autentică este o recunoaștere a faptului că un anumit aspect este așa pentru că este adevărat. Iar cel care are o credință autentică gândește și vorbește astfel: "Acest lucru este adevărat și de aceea îl cred." Credința este în legătură cu adevărul și adevărul este corelat cu credința. Mai mult, dacă un asemenea om nu înțelege că un lucru este adevărat, el spune: "Nu știu dacă acest lucru este adevărat sau nu; și deci încă nu îl cred. Cum să cred ceva ce nu înțeleg? Ar putea să nu fie adevărat."

Dar, se spune de obicei, nimeni nu poate înțelege aspectele spirituale sau teologice pentru că ele țin de domeniul supranaturalului. Totuși, adevărurile spirituale sunt la fel de susceptibile de a fi înțelese ca și adevărurile naturale; și, deși înțelegerea lor ar putea fi neclară, atunci când sunt auzite, ele pătrund atât de adânc în conștiința ascultătorului, încât acesta poate discerne cu ușurință dacă sunt sau nu adevăruri; și acesta este valabil mai ales în cazul celor care iubesc adevărurile. Cunoașterea acestor lucruri mi-a fost acordată prin intermediul mai multor experiențe. Am avut posibilitatea să discut cu oameni ignoranți, întunecați la minte și proști; și, de asemenea, cu oameni născuți în sânul Bisericii și care auziseră ceva despre Dumnezeu, credință și caritate, dar cu toate acestea erau scufundați în minciună și rele. Am putut, de asemenea, să vorbesc cu acești oameni despre arcana (ceea ce este ermetic, secret, de la arceo-‚a închide și arca- ‚arc, cutie; semnificația uzuală- lucruri ascunse, ocultate, mistere) înțelepciunii; și cu toții au înțeles ce le-am spus și au recunoscut adevărul acelor lucruri; dar ei se aflau atunci în lumina cunoașterii limitate pe care o posedă orice om și în același timp în mândria de a fi inteligenți. Totuși, aceste aspecte au survenit și în timpul comunicărilor mele cu îngerii și cu diferite spirite din lumile subtile.

Mulți oameni care au asistat la aceste comunicări au fost convinși, în urma acestor experiențe, că aspectele spirituale pot fi înțelese la fel de bine ca și cele naturale atunci când acestea sunt explicate de către o ființă competentă; pe de altă parte, ele sunt greu de înțeles atunci când omul se gândește la ele singur, cu mintea lui. Motivul pentru care aspectele spirituale pot fi înțelese este acela că în privința cunoașterii, omul se poate înălța până în lumina cerească în care nu apare decât ceea ce este spiritual, adică adevărurile credinței: pentru că lumina cerească este lumina spirituală.
Prin urmare, acesta este momentul în care cei care iubesc adevărul capătă o recunoaștere interioară a acestuia. Cum îngerii au această dragoste de adevăr, ei resping complet dogma care afirmă că înțelegerea trebuie să fie subordonată credinței; căci ei spun: "Ce înseamnă să crezi un lucru, fără să vezi dacă este și adevărat?" Dacă cineva declară că, și în aceste condiții, acel lucru trebuie crezut, ei răspund: "Crezi că ești Dumnezeu pe care trebuie să-L cred sau că sunt nebun să cred o afirmație în care nu văd nici un adevăr? Fă-mă să văd acest lucru, dacă e așa." Și astfel dogmaticul se retrage. Înțelepciunea angelică constă în faptul că îngerii văd și în același timp înțeleg ceea ce cred.

Despre credință

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Dar, ca să se poată vedea și mai clar care este natura credinței atunci când ea este separată de caritate, și care este natura sa atunci când ea nu este separată de caritate, voi relata aici ceea ce am auzit de la un înger din ceruri. El mi-a spus că a vorbit cu mulți dintre reformați și a aflat care era natura credinței lor. Mi-a relatat discuțiile pe care le-a avut cu unul dintre ei, a cărui credință era separată de caritate și cu un altul, a cărui credință nu era atât de separată. Mi-a zis că le-a pus întrebări și că ei i-au răspuns. Întrucât conversațiile respective pot să facă lumină asupra acestui subiect, le voi relata.
Îngerul mi-a spus că discuția cu cel a cărui credință era separată de caritate a decurs în felul următor: "Prietene, ce ești tu?". Acela a răspuns: "Sunt un creștin reformat". "Care este doctrina ta și religia care decurge de aici?" El a răspuns că este credința. Îngerul a întrebat atunci: "Care este credința ta?" și el a răspuns: "Aceasta este credința mea: Dumnezeu Tatăl l-a trimis pe Fiul Său pentru a oferi satisfacție umanității, iar cei care cred aceasta sunt mântuiți." Îngerul l-a întrebat atunci: "Ce altceva mai știi despre mântuire?" El a răspuns că mântuirea se poate realiza doar prin acea credință. Îngerul l-a întrebat mai departe: "Ce știi despre răscumpărarea păcatelor?" El a răspuns că aceasta a fost realizată prin patimile de pe cruce și că meritul Fiului se răsfrânge și asupra celor care au această credință." Îngerul a întrebat atunci: "Ce știi despre renaștere?" El a răspuns că aceasta este realizată de credință. Din nou, "Ce știi despre pocăință și iertarea păcatelor?" și el a răspuns că acestea sunt realizate de către credință. Atunci îngerul a spus "Spune-mi ce știi despre iubire și caritate?" și el a răspuns că ele sunt acea credință. Din nou, "Spune-mi ce știi despre faptele bune?" și el a răspuns că ele sunt acea credință. Din nou îngerul a întrebat: "Ce crezi despre toate poruncile din Biblie?" și el a răspuns că ele sunt incluse în acea credință. Atunci îngerul a spus: "Prin urmare, nu vei face nimic?" La aceasta omul a răspuns "Ce aș putea face? Nu pot face binele prin mine însumi." Din nou îngerul a întrebat: "Poți avea credință prin tine însuți?" și el a răspuns că nu. Îngerul l-a întrebat atunci: "Atunci cum poți avea credință?" la care el a răspuns: "Nu îmi pun întrebări despre aceasta. Trebuie să am credință." După un timp îngerul a spus "Cu siguranță că știi totuși ceva mai multe despre mântuire?" și el a răspuns: "Ce ar trebui să știu în plus, când mântuirea este realizată doar prin această credință?" Atunci îngerul a spus: "Răspunzi ca unul care cântă la fluier o singură notă: nu am auzit altceva decât <<credință>>. Dacă nu cunoști decât asta și nimic altceva, atunci nu cunoști nimic. Du-te și alătură-te tovarășilor tăi." El a plecat și i-a găsit pe aceștia într-un loc pustiu, unde nu era iarbă. A întrebat de ce era așa și răspunsul pe care l-a primit a  fost: "Pentru că nu există nimic al Bisericii în ei".

Discuția îngerului cu cel a cărui credință nu era separată de caritate a fost următoarea: "Prietene, ce ești tu?" El a replicat: "Sunt un creștin reformat". "Care este doctrina ta și religia care decurge de aici?" El a răspuns că erau credința și caritatea. Îngerul a spus: "Acestea sunt două." Iar celălalt a replicat că ele nu pot fi separate. Îngerul a întrebat "Ce este credința?" și răspunsul a fost "Să crezi ceea ce ne învață Sfânta Scriptură". Îngerul a întrebat atunci "Doar ai crezut aceste lucruri sau ai și acționat în conformitate cu ele?" și acela a răspuns "Am și acționat în conformitate cu ele". Atunci îngerul paradisului, uitându-se la el, i-a spus: "Prietene, vino să locuiești cu noi!"  

Lumile subtile

În lumea spirituală apar toate lucrurile care pot fi văzute în lumea fizică. Există case și palate; paradisuri și grădini și, în ele, toate felurile de copaci; lanuri bogate și pământuri părăginite, câmpii și tufișuri, și, de asemenea,  și turme, toate semănând exact cu cele de pe pământ. Nu există nici o diferență între ele, cu excepția faptului că cele din urmă au o origine naturală (pământească) iar celelalte o origine spirituală. De aceea, îngerii, fiind spirituali, văd aceste obiecte de origine spirituală, la fel cum oamenii le văd pe cele de origine fizică.
Toate lucrurile care apar în lumea spirituală sunt corespondențe; căci ele corespund sentimentelor îngerilor și spiritelor. Din acest motiv, cei care iubesc binele și adevărul și implicit înțelepciunea și inteligența, locuiesc aici în palate magnifice, înconjurate de grădini pline de pomi încărcați cu rod, iar în jurul acestora sunt din nou câmpii și pășuni unde se odihnesc turme; toate acestea sunt simbolice.
Dar celor care iubesc răul le corespund aspecte cu un caracter opus. Aceste spirite se află fie în iaduri, în care sunt închise în case de corecție fără ferestre, dar în care există totuși o lumină (lumen) ca aceea provenind de la un ignis fatuus; fie se află în locuri pustii și trăiesc în colibe, în jurul cărora toate lucrurile sunt sterpe, unde sunt tot felul de jivine, șerpi, balauri, bufnițe și multe alte lucruri corespunzătoare păcatelor (relelor) lor.

Între cer și iad există un loc intermediar care este numit "lumea spiritelor". În această lume ajung toate spiritele oamenilor imediat după moarte; aici, spiritele interacționează unele cu altele într-un mod similar cu cel în care oamenii interacționează unii cu alții pe pământ. Toate lucrurile care apar în această lume sunt, de asemenea, corespondențe. Aici există grădini, crânguri, păduri cu copaci și tufișuri și, de asemenea, câmpii verzi și împodobite cu flori, și, în același timp, animale de diferite feluri, blânde sau sălbatice, toate conform sentimentelor spiritelor cărora le corespund. Aici am văzut adesea oi și capre, precum și lupte între ele, similare cu cea descrisă în Daniel  vii.i .

Am discutat în lumea spirituală cu unele spirite care au trăit pe pământ cu mult timp în urmă și care s-au adâncit (prin confirmare) în minciunile religiei lor. Am constatat că acestea continuau să creadă și în viața de dincolo cu tărie în aceste minciuni. Am avut de asemenea ocazia să discut cu spirite care au avut aceeași religie ca și primele și care au cultivat aceleași idei religioase, dar nu le-au confirmat. Am aflat astfel că după ce au fost instruite de îngeri, aceste spirite au ajuns să respingă minciunile și să accepte adevărurile autentice. Ele au fost mântuite, în timp ce primele nu au fost. După moarte, toți oamenii sunt instruiți de îngeri, iar în cer sunt primiți numai aceia care percep adevărurile, deosebindu-le de minciuni. Căci după moarte li se permite tuturor să vadă adevărurile în lumina lor spirituală, dar numai cei care nu au confirmat falsitățile ajung să le vadă cu adevărat, în timp ce ceilalți nu le văd, pentru simplul motiv că nu doresc să le vadă. Chiar dacă aceste adevăruri le sunt prezentate de îngeri, ei le resping și le întorc spatele, ridiculizându-le și falsificându-le în continuare.

Semnificația literală a Cuvântului (Bibliei) permite fuziunea omului cu Domnul și asocierea lui cu îngerii Săi
Cuvântul permite fuziunea omului cu Domnul, căci Cuvântul nu vorbește decât despre El. Domnul devine astfel Totul în toate lucrurile de care vorbește Cuvântul, fiind numit El Însuși Cuvântul, așa cum am arătat în Despre Domnul Iisus Cristos. Semnificația literală a Cuvântului permite o asemenea fuziune deoarece din această perspectivă, Cuvântul apare în toată plenitudinea, sfințenia și puterea sa, așa cum am demonstrat în capitolul anterior. Omul nu-și dă seama de această fuziune, dar ea se produce în inima sa, permițându-i să perceapă adevărul și amplificându-i iubirea și credința în Adevărul Divin.
Semnificația literală a Cuvântului permite inclusiv o asociere cu îngerii, căci Cuvântul vorbește de lucruri celeste și spirituale, care descriu exact natura îngerilor. Îngerii din împărăția spirituală sunt descriși în aspectele spirituale ale Cuvântului, iar cei din împărăția celestă în aspectele celeste de care vorbește el. Aceste semnificații sunt dezvăluite pornind de la semnificația naturală (literală) a Cuvântului, dar numai celor care sunt ferm stabiliți în adevăr. Această revelație este instantanee, deci și asocierea cu îngerii are aceeași natură.

Am trăit numeroase experiențe care mi-au dovedit că îngerii spirituali sunt descriși de semnificația spirituală a Cuvântului, iar cei celești de semnificația lui celestă. Mi s-a permis să percep comunicarea cu cerurile care s-a deschis în timp ce citeam Cuvântul în semnificația lui literală. Uneori mi s-a permis să comunic cu cerul superior (celest), iar alteori cu cel inferior (spiritual). Ceea ce eu înțelegeam din perspectiva semnificației naturale, îngerii spirituali înțelegeau din perspectiva semnificației spirituale, iar cei celești din perspectiva semnificației celeste, iar aceste fenomene se petreceau instantaneu. Am perceput această comuniune spirituală de mii de ori, așa că nu mai am de mult îndoieli în privința ei. Există chiar spirite din ceruri care abuzează de această comunicare, repetând anumite pasaje din perspectiva semnificației lor literale pentru a face observații referitoare la cei cu care comunică. Am asistat de foarte multe ori la acest procedeu. Experiența mi-a dovedit astfel că, prin semnificația ei literală, scriptura (Cuvântul) este un instrument divin care permite fuziunea cu Domnul și cu cerurile. În legătură cu aceasta, vă recomand să citiți de asemenea Paragrafele 303-310 din lucrarea Cerul și iadul.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Voi explica acum în câteva cuvinte cum se realizează această fuziune (prin dezvăluirea semnificațiilor corespondente ale Cuvântului). Am explicat anterior că planul celest, cel spiritual și cel natural se succed unul altuia, potrivit ordinii succesive, de la planul cel mai înalt până la cel mai de jos, dar ele coexistă unul lângă celălalt, potrivit ordinii simultane, de la aspectele cele mai interioare până la cele mai exterioare. În mod similar, înțelesurile succesive ale Cuvântului, cel celest și cel spiritual, se regăsesc simultan în cel natural. Numai dacă ați înțeles aceste explicații veți putea realiza (într-o oarecare măsură) cum este posibilă dezvăluirea înțelesurilor spiritual și celest pornind de la cel natural, atunci când omul citește Cuvântul. Îngerii spirituali percep și înțeleg aspectele spirituale ale scripturii, iar cei celești pe cele celeste. Acest lucru este de la sine înțeles, căci aceste aspecte corespund naturii lor esențiale.
Vom ilustra acest lucru printr-o serie de comparații preluate din cele trei regate din natură, respectiv cel animal, cel vegetal și cel mineral.

Mai întâi, din regatul animal: după ce hrana este transformată în cil, vasele sanguine extrag din acesta sângele de care au nevoie, nervii extrag sucurile cu care se hrănesc, iar fibrele își extrag spiritul lor animal.
Din regatul vegetal: trunchiul, ramurile, frunzele și fructele copacului sunt susținute de rădăcinile acestuia, care extrag din pământ o sevă mai grosieră cu care hrănesc trunchiul, ramurile și frunzele, una mai subtilă sau mai pură cu care hrănesc partea cărnoasă a fructelor și una extrem de pură cu care hrănesc semințele din fructe.

Din regatul mineral: în anumite locuri din măruntaiele pământului există minereuri impregnate cu aur, argint și fier. Acestea își extrag elementele din expirația ascunsă a pământului.
Putem ilustra acum prin exemple cum extrag îngerii celești și cei spirituali semnificațiile lor corespondente pornind de la semnificația naturală a Cuvântului (respectiv cea pe care o percep oamenii). Spre exemplu, să luăm cinci porunci din Decalog:

"Să-i cinstești pe tatăl și pe mama ta". Prin tată și mamă, omul îi înțelege pe părinții săi pământești, precum și pe toți cei care le-au ținut locul. Prin cinstire, el înțelege respectarea și ascultarea lor. Un înger spiritual consideră însă că tatăl său este Domnul, iar mama sa este biserica. Prin cinstire, el înțelege iubirea acestora. În schimb, un înger celest consideră că tatăl său este Iubirea Divină a Domnului, iar mama sa este Înțelepciunea Divină a Acestuia. Prin cinstire, el înțelege faptele bune făcute în numele celor două virtuți.

"Să nu furi". Omul obișnuit înțelege această poruncă în sensul ei natural. El știe că nu are dreptul să fure și să își priveze aproapele de bunurile sale, sub nici un pretext. Un înger spiritual înțelege prin furt privarea altora de adevărurile credinței lor și de beneficiile carității, prin minciună și răutate. În schimb, un înger celest înțelege prin furt asumarea acelor atribute care îi aparțin Domnului, cum ar fi dreptatea și virtuțile.

"Să nu comiți adulter". Omul de rând înțelege această poruncă în sensul ei literal. El știe că nu are dreptul să comită adulter, să meargă la prostituate, să se complacă în practici obscene, în conversații lascive și în gânduri triviale. Un înger spiritual înțelege prin adulter violarea beneficiilor oferite de Cuvânt și falsificarea adevărurilor sale. În schimb, un înger celest înțelege prin adulter negarea divinității Domnului și profanarea Cuvântului.

"Să nu ucizi". Omul de rând înțelege această poruncă în sensul ei literal. El știe că nu are dreptul să ucidă un alt om, din ură sau din dorința de răzbunare. Un înger spiritual înțelege prin ucidere comportamentul diabolic sau demoniac care distruge sufletul omului. În schimb, un înger celest înțelege prin ucidere ura față de Domnul și față de toate atributele divine ale Acestuia.

"Să nu depui mărturie falsă". Omul de rând înțelege această poruncă în sensul ei literal. El știe că nu are dreptul să mintă și să defăimeze pe altcineva atunci când se află sub jurământ. Un înger spiritual înțelege prin mărturia falsă susținerea și prezentarea minciunii ca adevăr, a răului ca bine, și invers. În schimb, un înger celest înțelege prin mărturie falsă orice blasfemie la adresa Domnului și a lumii creației.
Din exemplele de mai sus vă puteți da seama cum pot fi extrase semnificația spirituală și cea celestă a Cuvântului pornind de la cea naturală, care le conține în sine. Procesul este absolut minunat, căci îngerii își extrag semnificațiile corespondente fără a ști care sunt gândurile omului care citește scriptura, deși se află într-o corespondență perfectă cu acestea, la fel cum sunt finalitatea, cauza și efectul. Finalitățile nu există decât în împărăția celestă, cauzele în cea spirituală, iar efectele în cea terestră sau naturală. Întreaga creație are la bază corespondențele. Acesta este mecanismul prin care Cuvântul permite asocierea cu îngerii.
Asocierea omului cu îngerii se realizează pornind de la semnificația literală a Cuvântului, căci în orice om există trei nivele ale vieții: unul celest, unul spiritual și unul natural. Atât timp cât se află pe pământ, el trăiește însă pe nivelul natural al vieții sale. Nivelul spiritual nu se trezește în el decât în măsura în care cultivă adevărurile autentice, iar cel celest numai în măsura în care își pune viața la unison cu aceste adevăruri.


sursa: http://angelinspir.ro/
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> UNIQUE - La răscruce de drumuri, Biblioteca Unique - tematică specifică -> Biblioteca - Din seria Spiritual, Spiritual Crestinism
   -> Biblioteca - Creștinism, Emanuel Swedenborg
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You cannot download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !