Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 15.11.2018, 21:58
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Shambala este reală


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


Goto page Previous  1, 2
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 515
Country Flag: Romania
Style: subSilver (65)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Shambala este reala - Mesagerul purtator al cunoasterii (XI)
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 5.4.2008, 07:11 View PostDownload Post

Shambala este reala
- Mesagerul purtator al cunoasterii -

de Monica Dascalu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.


Calatoria catre Shambala ii fascineaza si in zilele noastre pe toti cautatorii spirituali care cunosc existenta si realitatea concreta a Centrului initiatic planetar. Inca de la prima mentionare istorica a Shambalei in textele traditionale tibetane, multi yoghini si-au pus intrebarea fireasca si foarte practica a drumului care trebuie urmat pentru a ajunge acolo. Desigur, yoghinii pot calatori in Shambala in corpul lor astral, dar mult mai incitanta pentru cei indrazneti este calatoria care porneste din planul fizic.

Daca urmarim un anumit scop sau vrem sa ajungem la o anumita destinatie, putem privi drumul catre telul nostru final cu doua atitudini complet diferite. Astfel, unii calatori - prea putin daruiti telului lor sublim – considera ca drumul reprezinta distanta pe care o mai au de parcurs pana sa ajunga la destinatie, sau altfel spus spatiul care ii separa si ii mentine departe de telul final si astfel ei ajung chiar sa urasca drumul pe care il mai au de parcurs. Alti calatori insa il privesc precum un fir calauzitor care ii leaga de telul lor, conducandu-i in final acolo. Adevaratii cautatori spirituali, ne invata traditia intelepciunii planetare, iubesc calea spirituala pentru ca ea ii conduce la Dumnezeu. Adevaratii calatori catre Shambala sunt indragostiti de calea catre Shambala, de drumul pe care il mai au de parcurs.

Traditia tibetana referitoare la Shambala contine un anumit numar de Ghiduri de calatorie care descriu calea catre acest taram tainic al inteleptilor. Majoritatea acestor ghiduri sunt inspirate din Tenjur (sau Tengyur), cea de-a doua parte a canonului tibetan, care este alcatuit din 255 de volume de comentarii ale invataturilor traditionale budiste. Vom prezenta in continuare cateva fragmente dintr-un text de o factura oarecum diferita de celelalte, pentru a ilustra modul in care initiatii tibetani au prezentat, intr-o forma codificata, drumul catre Shambala.

Ghidul de calatorie din care vom cita cateva pasaje-cheie se numeste "Mesagerul purtator al cunoasterii" si difera de toate celelalte in primul rand prin stilul in care este scris si contextul in care este integrat. Autorul acestui Ghid este un print tibetan, Rinpung Ngawang Jigdag (pe scurt, Rinpungpa), care a trait in secolul al XVI-lea si a domnit peste o parte considerabila a Tibetului. El este considerat pana in zilele noastre unul dintre cei mai mari poeti tibetani – chiar Ghidul este scris sub forma de poem – dar, din pacate, se pare ca nu a fost la fel de priceput si in rolul de conducator, fiind de altfel inlaturat de la domnie de un ministru de-al sau, la cativa ani dupa ce a compus acest text.

Rinpungpa a compus "Mesagerul purtator al cunoasterii" in 1557, sub forma unei scrisori catre tatal sau, care parasise planul fizic si, credea el, renascuse in Shambala. In aceasta scrisoare, printul tibetan mai intai se confeseaza tatalui sau, ii explica acestuia diferitele probleme de ordin administrativ si social cu care se confrunta, se lamenteaza cu privire la dificultatile pe care le intampina etc. Partea din poem care contine Ghidul catre Shambala este introdusa foarte ingenios: autorul vizualizeaza manifestarea unui "Mesager", un yoghin caruia ii incredinteaza scrisoarea catre tatal sau. Apoi autorul ii indica Mesagerului care este drumul pe care trebuie sa-l parcurga pentru a ajunge in Shambala. Dar sa-i dam cuvantul, in continuare, acestui initiat tibetan care a descris intr-un mod detaliat drumul spre Shambala cu jumatate de secol inainte de traducerea Ghidului de calatorie inclus in Tenjur. Textul este parafrazat in proza, deoarece poezia culta tibetana este extrem de stufoasa, plina de inflorituri si intorsaturi de fraza.

In poemul "Mesagerul purtator al cunoasterii" scris de poetul initiat Rinpungpa putem distinge si un nivel pur interior al calatoriei initiatice, datorita atentiei pe care autorul o acorda experientelor launtrice, in special in ceea ce priveste meditatia yoghina. Aceasta interpretare simbolica porneste de la analogia fundamentala dintre microcosmosul fiintei umane si Macrocosmos (Univers): tot ceea ce exista in Univers exista, intr-o anumita forma si intr-o anumita masura, si in fiinta umana – si reciproc. Astfel, Centrului initiatic planetar suprem ii corespunde "centrul" fiintei umane, Inima sa spirituala, Sinele suprem, nemuritor, Atman. Drumul catre Shambala este analogic pus in corespondenta cu calea spirituala care ne conduce de la conditia initiala profana la revelarea Sinelui nostru suprem, Atman.

Ghidul lui Rinpungpa este cu siguranta destinat unor yoghini care stapanesc destul de bine anumite procedee si tehnici yoghine secrete, tantrice. Pentru acesti adepti tantrici avansati, distinctia uzuala dintre exterior si interior dispare si, in consecinta, lumea exterioara si lumea interioara a yoghinului se intrepatrund si se reflecta reciproc in mod explicit si evident. De asemenea, calatoria exterioara catre Shambala are in mod firesc si semnificatii launtrice puse in corespondenta cu diferitele etape pe care le parcurge yoghinul pentru a atinge eliberarea suprema.

In primul rand, este profund semnificativ faptul ca autorul poemului cauta la inceput pe cineva exterior pentru a-i incredinta mesajul pentru tatal sau, dar nu reuseste sa gaseasca pe nimeni potrivit pentru aceasta sarcina dificila. Acest esec il face sa-si indrepte atentia catre interiorul fiintei sale, el vizualizand un yoghin inzestrat cu puterea si intelepciunea necesare pentru a ajunge in Regatul ascuns. Ca si divinitatile vizualizate in anumite forme de meditatie din yoga tantrica tibetana, acest yoghin este manifestarea unui nivel mult mai pur si mai profund al fiintei decat constiinta din starea de veghe. Altfel spus, in aceasta interpretare, cel care va intreprinde calatoria este chiar Rinpungpa, dar nu in starea comuna de constiinta a majoritatii oamenilor (care este de fapt o stare de inconstienta), deoarece nimic din aceasta stare de constiinta nu poate oferi nici energia, nici intelepciunea necesare pentru a avea acces in Shambala. Numai trezirea aspectelor profunde superioare ale mentalului si ale sufletului ne poate ajuta sa invingem obstacolele care apar pe aceasta cale.

"Ia acest mesaj si du-i-l tatalui meu in Shambala. Fie ca aceste cuvinte purtatoare de adevar sa cucereasca muntii dualismului si sa te ghideze de-a lungul drumului, ajutandu-te, de asemenea, sa depasesti toate obstacolele care se vor manifesta in calea ta. Du-te mai intai la altarul aflat in palatul de la Rinpung si cere-i Tatalui meu sa te binecuvanteze. De acolo, indreapta-te spre Shigatse, manastirea patronata de divinitatile mele tutelare si cere-le ajutorul pentru a izbandi in calatoria ta spre Shambala. Trebuie sa traversezi apoi Tibetul central, vizitand manastirile si altarele aflate de-a lungul drumului"... (aici textul include un lung traseu de pelerinaj prin Tibet, Himalaya, Nepal, reintorcandu-se apoi in Tibet, la muntele sacru Kailasa. Mesagerul este sfatuit sa caute sa obtina astfel sprijinul diferitelor divinitati, dar si sa caute sa intalneasca diferiti mari yoghini).

Rinpungpa il trimite pe mesagerul sau intr-un pelerinaj la locurile sacre din Tibet si Nepal, ceea ce corespunde in termeni interiori cu constientizarea amprentei pe care mediul cultural in care suntem formati o impregneaza asupra modului nostru de a gandi, a actiona si a simti. Aceasta amprenta a mediului ne afecteaza, de asemenea, toate perceptiile, viziunea despre noi insine si despre lume. Constientizarea acestor influente ne permite autocunoasterea care ne va ajuta in cele din urma sa patrundem pana la "radacinile" ego-ului nostru, pentru a reusi sa il anihilam. Chiar si la acest nivel al mediului cultural si spiritual, yoghinul poate primi anumite indicatii si poate avea intuitii inspiratoare, semnificate de binecuvantarile pe care le primeste. Ideea de baza este ca nu e posibil sa progresam spiritual daca ne ignoram complet conditia actuala, imaginandu-ne ca suntem cu totul altfel (de exemplu, mai inteligenti, mai generosi, mai liberi, mai elevati) decat suntem in mod obiectiv.

"De la Muntele Kailasa continua-ti drumul catre nord-vest, spre Ladakh, iar dupa aceea du-te spre sud, prin munti si paduri, pana cand vei ajunge in valea Kashmirului. Acolo sunt minunate dumbravi de sofran si santal care raspandesc parfumuri suave, precum si incantatoare pajisti verzi. In acel loc paradisiac exista trei milioane de localitati si in toate aceste localitati toate casele sunt impodobite cu pietre pretioase si au pereti din cristal... Femei frumoase cu ochii albastri intunecati si sani incitanti iti vor arunca priviri seducatoare ... fii atent si evita capcana pasiunii, aminteste-ti de telul tau si porneste mai departe."

Urmatoarea etapa a calatoriei il conduce pe yoghin in incantatoarea vale a Kashmirului, unde intreaga descriere ne sugereaza o stare de reverie in care apar multe elemente fantastice, stare care se manifesta de multe ori la yoghinii incepatori in practica meditatiei, care aluneca in astfel de stari de reverie extrem de placute. Aceasta stare idilica, foarte placuta, a mintii, este primul obstacol major pe calea catre Shambala, deoarece ea da nastere unui puternic atasament pe care yoghinul trebuie trebuie sa-l depaseasca amintindu-si de telul pe care il urmareste. In special fanteziile erotice (simbolizate de femeile incantatoare) sunt foarte tentante la acest nivel, si, desi ele pot fi profund benefice pentru fiinta umana, locul lor nu este in acele meditatii!

"Calatoria va deveni dupa aceea mai dificila. Va trebui sa urmezi carari inguste printr-un labirint de munti infricosatori. Multe dintre aceste carari duc in vai de unde calatorul nu se mai poate intoarce. Daca alegi una dintre aceste carari gresite vei fi, fara speranta, pierdut. Dar daca vei fi indraznet si iti vei consacra toate eforturile pentru binele tuturor fiintelor umane, vei reusi sa razbesti prin munti si vei ajunge intr-o regiune locuita de tribul Paksik, tribul calaretilor care poarta turbane albe si tunici umplute cu bumbac. Desi au pieptul larg si o privire amenintatoare, ei sunt destul de prietenosi si nu iti vor face nici un rau.

Lasa-i in urma pe acesti calareti si indreapta-te catre nord, traversand campiile. Dupa mai multe zile de calatorie, vei intra intr-o padure deasa cu copaci atat de inalti incat ajung pana la nori. Din acest motiv, tot ceea ce se afla sub ei este cufundat intr-un intuneric apasator. Desi nu vei avea nici un fel de lumina care sa te ajute sa vezi drumul, va trebui sa-ti gasesti calea prin padure. De partea cealalta a acestui pasaj intunecat si sumbru vei da peste un rau salbatic si inspumat, care este raul Sita."

In cele mai multe Ghiduri de calatorie spre Shambala, raul Sita (identificat de unii cercetatori ca fiind raul Tarim din Asia Centrala) este ultimul reper identificabil pe hartile geografice cunoscute.

Parasind Kashmirul, yoghinul intra intr-un labirint ametitor si inspaimantator de munti unde nenumarate carari inselatoare il pot devia definitiv de la drumul sau. Acesti munti simbolizeaza domeniul deocamdata nefamiliar si derutant al subconstientului propriu, unde exista riscul ca yoghinul incepator sa se rataceasca, sa devieze de pe calea spirituala urmand falsi maestri sau false cai spirituale, sau in anumite conjuncturi chiar sa aiba probleme psihice sau mentale care uneori pot fi ireversibile. In acest stadiu al evolutiei sale, yoghinul trebuie sa caute cu staruinta si credinta inlauntrul sau, devenind receptiv fata de ghidarea tainica a propriei sale voci interioare, asa cum sugereaza foarte expresiv calatoria prin padurea cea intunecata unde yoghinul, desi nu are nici o sursa de lumina exterioara, trebuie sa-si gaseasca in el insusi resursele si o anumita forma de cunoastere directa, experimentala, care ii va permite sa traverseze tenebrele nivelurilor profunde ale "padurii" subconstientului.

In numarul urmator vom continua prezentarea initiatica a drumului spre Shambala.


sursa: Yoga Magazin
Editura LuxSublima
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 515
Country Flag: Romania
Style: subSilver (65)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Shambala este reala (XII) - Mesagerul purtator al cunoasterii (II)
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 6.4.2008, 03:40 View PostDownload Post

Shambala este reala
- Mesagerul purtator al cunoasterii (II) -


de Monica Dascalu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Drumul catre Shambala este jalonat de obstacole dificile. Pentru yoghinul tantric, osmoza dintre lumea interioara si lumea exterioara face ca tot ceea ce se manifesta in exterior sa aiba un corespondent interior. Astfel, pentru cei initiati ghidurile de calatorie catre Shambala se traduc in termenii evolutiei spirituale launtrice si obstacolele interioare ridicate de ego sunt mult mai dificile si mai periculoase decat orice obstacol exterior. Ghidul de calatorie spre Shambala a carui prezentare am inceput-o in numarul anterior al revistei ne invata cum sa abordam aceste obstacole pentru a reusi sa le depasim cu succes.

Text original
1. De partea cealalta a acestui pasaj intunecat si sumbru vei da peste un rau salbatic si inspumat, care este raul Sita. Apele sale tumultoase fac un zgomot asemenea vuietului vantului turbat care bate atunci cand se sfarseste lumea. Orice lucru stropit de aceasta apa se preschimba imediat in piatra. Fereste-te. Apuca o creanga de copac, trage-o cu grija inapoi precum coarda unui arc si ea te va arunca prin aer, astfel incat vei zbura precum o pasare peste rau.

Interpretarea textului
1. Dupa ce a traversat "padurea" subconstientului, yoghinul ajunge la raul Sita, periculos deoarece este deopotriva turbulent si foarte rece. Precum privirea Meduzei din mitologia greceasca, apa raului Sita transforma tot ceea ce atinge in stana de piatra. Aceasta metafora exprima cea mai completa forma de inlantuire posibila, caci ea este consecinta "fixarii" mintii intr-o anumita imagine despre sine insasi.
Aceasta inlantuire vine din dorinta eronata a egoului de a obtine un fel de nemurire a unei forme materiale, ceea ce este pe de o parte imposibil, pe de alta parte chiar moartea spiritului. Prin urmare obstacolul constituit de raul Sita simbolizeaza esenta tuturor fortelor inconstiente care se opun eliberarii spirituale; turbulenta raului ilustreaza plastic natura grosiera si impura a energiei teribile pe care aceste forte o poseda. Yoghinul reuseste sa depaseasca acesta bariera dificila cu ajutorul ramurii unui copac care il poate face sa zboare fara a fi atins de nici o picatura ucigatoare. Copacii simbolizeaza, printre altele, sursa vitalitatii interioare in care yoghinul gaseste resursele necesare pentru a invinge fortele ucigatoare si inlantuitoare pe care le descopera in el insusi.

Text original
2. Pe celalalt mal vei descoperi cu incantare un parc linistit unde elefantii se joaca pe sub arcade de vegetatie salbatica, verde stralucitoare precum gatul paunului. Crengi de santal, umezite cu picaturi de roua se arcuiesc deasupra precum niste cobre, alcatuind bolti de umbra racoroasa. Fructe delicioase, de culoare galben-aurie, atarna din copaci, asteptand sa fie culese si mancate. Caprioarele au lasat lapte pentru puii lor in frunze de forma unor farfurioare, ca si cum zeii insisi ti-ar oferi sa bei. Opreste-te acolo si odihneste-te un pic.

Interpretarea textului
2. Ca urmare a zborului sau peste acest obstacol (zbor care reprezinta de fapt un salt in transendenta), yoghinul trece deodata intr-o binecuvantatea stare de pace launtrica si armonie, simbolizata de parcul linistit de pe celalalt mal al raului. Tot ce are el nevoie se manifesta spontan, aparent fara efort: laptele caprioarelor, fructele hranitoare, umbra racoroasa, toate vin in intampinarea nevoilor yoghinului. Astfel de stari de aparenta realizare spirituala survin pe calea spirituala de cate ori este depasita o incercare dificila. Dar ele nu dureaza prea mult: dupa parcul cel linistit urmeaza o padure teribila.

Text original
3. Odihneste-te, pentru ca vor urma apoi multe zile obositoare de calatorie printr-o padure intunecata si infricosatoare. Turme de animale ucigase cu ochii ca niste scantei de foc si coame tepoase de blana incalcita manjita cu sange cutreiera desisul padurii, indopate cu grasimea si sangele victimelor lor. Peste tot in jur, pe masura ce vei inainta, le vei auzi maraind amenintator si rupand oase cu un zgomot oribil asemanator topoarelor care ciopartesc lemnul. Bucati de carne si de oase, calde inca, ale victimelor recente, sunt presarate de-a lungul potecii. Din desisul intunecat din ambele parti, ochi demoniaci, rosii ca arama, te vor spiona cand treci. In timpul zilei vor aparea vrajitoare in forma umana, iar noaptea ele vor lua forma unor lei sau tigri. Precum niste mesageri ai Stapanului Mortii, hoarde de calatori nocturni fantomatici care se hranesc cu carne vor incerca sa se hraneasca cu carnea ta. Indreptand asupra tuturor acestor monstri infricosatori o stare de compasiune profunda si inepuizabila, le poti supune furia de a ucide si poti trece in siguranta prin padure.

Interpretarea textului
3. Calatoria pare a consta mai mult dintr-un sir demoralizant de obstacole: tocmai atunci cand crezi ca ai atins o stare de liniste permanenta, se revarsa din profunzimile subconstientului valuri de haos interior, deseori mai cutremuratoare decat orice ai experimentat anterior. Lucrurile se petrec asa tocmai pentru ca aceste stari iluminatorii de armonie sunt insotite de o clarificare la nivelul constiintei, care la randul ei reveleaza continutul reprimat al subconstientului pe niveluri din ce in ce mai profunde, pana atunci ascunse, care in continuare vor trebui armonizate. Manifestarea acestor obstacole dintr-un punct de vedere indica chiar progresul pe calea spirituala.
Creaturile inspaimantatoare din padurea de dincolo de parc simbolizeaza continutul "feroce" al subconstientului pe care Rinpungpa trebuie sa-l infrunte acum. Impulsurile destructive ale maniei reprimate, poftei si invidiei se ridica sub forma unor animale ucigase, demoni si alti "mancatori de carne". Macelul care are loc in padure reprezinta carnagiul interior provocat de aceste impulsuri razboinice – conflictele interioare il vlaguiesc pe yoghin si deseori il fac sa piarda nivelul de constiinta atins anterior. Vrajitoarele care se manifesta ziua in forma umana, iar noaptea in forma unor lei sau tigri ne indica natura iluzorie si schimbatoare a fortelor subconstiente. A cauta sa indepartam aceste forte sau a lupta impotriva lor cu agresivitate duce cel mult la reprimarea lor, ceea ce in final le va face sa aiba o si mai mare putere asupra noastra. Asa incat Rinpungpa recunoaste si accepta fortele cu care se confrunta ca fiind propriile sale impulsuri si nu manifestarea unor dusmani exteriori. Nemaifiind intaratate prin suprimare, dar nici ascunse in cotloane de unde sa macine, ele isi pierd caracterul feroce si inceteaza sa-si mai dezlantuie razbunarea asupra lui. Privind cu compasiune catre fiintele care il ameninta, yoghinul face sa dispara ura lor si dorinta de a ucide.

Text original
4. Dupa aceea vei ajunge la o imensa intindere de apa, care pare la fel de vasta si fara sfarsit precum cerul. Sansa datorata acumularii de merite va face ca o barca sa te astepte pe tarm pentru a te purta peste aceasta intindere de apa. Tot virtutea datorata faptelor tale anterioare va face ca un vant placut sa se starneasca si, daca manevrezi barca cu atentie, acest vant te va purta pe tarmul indepartat, unde doresti sa ajungi.

Interpretarea textului
4. Iesind din padure, yoghinul ajunge la o apa imensa care pare a nu avea sfarsit. Nemaifiind acum incorsetat de teama de impulsurile salbatice care vin din interiorul lui, Rinpungpa experimenteaza deodata vastitatea subconstientului si in primul moment este coplesit de ea. Ajutorul ii vine acum ca o consecinta a faptelor sale bune si virtuoase din trecut, sub forma barcii si a brizei care il poarta peste ape.
Conform unei metafore budiste, imaginea unei barci si a vantului care o impinge simbolizeaza corpul si forta karma-ei. Folosindu-le pe acestea doua cu pricepere si intelepciune, calatorul poate traversa oceanul iluziei – vastele si inselatoarele domenii ale subconstientului care il separa deocamdata pe Rinpungpa de starea de constiinta pura a supramentalului.

Text original
5. De acolo trebuie sa mergi spre nord, strabatand un desert dezolant lipsit de apa care se va intinde inaintea ta precum cararile dezolante ale suferintei care strabat aceasta lume a iluziei. Reflectata orbitor de nisip, caldura neostenita a soarelui te va praji precum focul unui furnal care topeste argintul si il transforma in picaturi de lichid.
Daca vei incerca sa te racoresti facandu-ti vant cu evantaie din frunze uscate, nu vei reusi decat sa-ti arzi pielea cu aer fierbinte. Suieratul tanguitor al vantului care sufla prin iarba uscata te va face sa oftezi de tristete si de disperare.
Aminteste-ti cunostintele mistice pe care le ai si foloseste-le. Freaca-ti gatlejul (amigdalele) pentru ca un nectar racoros sa picure din luna secreta din interiorul fiintei tale. Daca stii cum sa savurezi acest lichid calmant, setea si foamea vor disparea, ca de altfel si varsta inaintata sau moartea.

Interpretarea textului
5. Strabaterea desertului, care urmeaza apoi, simbolizeaza un stadiu comun tuturor cautarilor mistice: sentimentul aproape de nesuportat de "sete" spirituala si dezolare care apare atunci cand cautatorul spiritual trebuie sa abandoneze anumite idei si sentimente inspiratoare care, desi l-au sustinut pana acum, nu ii mai sunt folositoare si trebuie abandonate inainte de a deveni piedici pe calea spirituala. Iluziile linistitoare nu ii mai ofera de acum protectie exterioara yoghinului, de aceea el trebuie sa caute in interiorul sau resursele necesare pentru a rezista acestei etape dureroase.
Centrul secret al lunii se refera fara indoiala la centrul secret de forta soma chakra, cel care este izvorul lui soma, nectarul nemuririi, iar procedeul prin care yoghinul face sa se declanseze in fiinta lui curgerea lui soma este probabil o referire la celebra kechari mudra din hatha si tantra yoga.

Text original
6. Dupa desert, la capatul caruia vei ajunge dupa multe zile si nopti de mers, va trebui sa treci peste un lant de munti foarte inalti. Pe masura ce vei urca, un vant napraznic va arunca aupra ta nisip aspru, bucati de frunze si crengi care iti vor lovi fata, zgariindu-ti pielea si provocandu-ti dureri foarte mari.
Din nou va trebui sa iti folosesti cunoasterea pentru a prepara un unguent secret care iti va proteja pielea impotriva vantului. Acest medicament este foarte puternic si de asemenea iti va purifica viziunea si iti va face ochii mai stralucitori.

Interpretarea textului
6. In acest punct al calatoriei insa, fortele subconstiente care se opun calatoriei interioare catre Sinele Suprem izbucnesc din nou, sub forma unui munte inalt si a vantului care arunca in fata yoghinului nisip, frunze uscate si crengi – teribila rezistenta a legaturilor care se opun progresului spiritual prin mentinerea unei anumite imnagini a egoului despre el insusi. Pentru a face fata acestui atac salbatic al "vantului" care ii arunca in fata resturi ale imaginii sale despre el insusi si despre lume, yoghinul trebuie sa isi faca un unguent protector care in acelasi timp ii va clarifica si vederea spirituala: ca si inainte, confruntarea cu un anumit nivel al subconstientului ne poate duce la aprofundarea viziunii spirituale, la o stare de constiinta mai pura si mai profunda. Si din nou, stimulandu-ne sa ne dezvoltam forta launtrica pentru a le putea depasi, obstacolele pot juca un rol pozitiv in calatoria noastra interioara catre Shambala. Abordate corect si depasite cu succes, obstacolele pe calea spirituala pot fi alchimizate in oportunitati care ne ajuta sa ne trezim aspecte din ce in ce mai profunde ale sufletului si ale mentalului.

Text original
7. Dupa munti, drumul va cobori catre inspaimantatoarea Padure de Arama, unde isi au vizuina niste serpi gigantici cu maxilare mari cat o casa. Ei au ochi rosii de cupru si trupuri mari si negre care de la distanta arata ca niste munti. Sase luni pe an, acesti serpi dorm, dar apoi se trezesc pentru a ucide ca sa se hraneasca. Respiratia lor este ca un abur otravitor care improasca la o distanta de un kilometru un suflu care tranforma in praf tot ce-i sta in cale. Dar daca vei pregati antidotul potrivit, acesta iti va reface corpul si te va ajuta sa treci prin respiratia otravitoare a serpilor fara sa fii ranit.
Vei ajunge apoi la un munte inalt cu trei piscuri ascutite. Pantele sale sunt acoperite de pietre cu muchii ascutite, astfel incat nimeni nu il poate strabate avand incaltari obisnuite. Folosindu-ti inca o data cunostintele secrete, iti poti face talpile picioarelor dure si rezistente precum o placa metalica si astfel poti reusi sa traversezi acest obstacol dureros.

Interpretarea textului
7. Acelasi proces este ilustrat si in cazul urmatoarelor doua obstacole care apar: primul, rasuflarea otravitoare a serpilor gigantici, simbolizeaza fortele destructive ale egoului care il fac sa creada pe aspirantul spiritual ca evolutia spirituala prin transcenderea egoului ii va distruge insasi existenta. Cunoscand faptul ca evolutia si cunoasterea spirituala ii vor distruge doar iluziile despre el insusi, si nu natura sa reala, Rinpungpa are "antidotul" necesar pentru depasirea acestui obstacol. Aceasta cunoastere spirituala ii da curajul necesar sa treaca prin procesul mortii egoului si renasterii spirituale, care il va elibera de identificarea cu egoul.
Si din nou, urmatorul obstacol, muntele acoperit de pietre ascutite si taioase, ne arata cum renuntarea la anumite iluzii duce mai intai la constientizarea, dureroasa si neplacuta, a unor aspecte si mai profund reprimate ale constiintei superficiale. Si aici, cunosterea secreta pe care Rinpungpa o utilizeaza pentru a-si proteja talpile picioarelor simbolizeaza o intelegere si mai profunda care ii permite sa priveasca in fata aceste parti ascunse ale egoului sau, fara a fi coplesit de reactii precum dezgustul si rusinea, simbolizate de pietrele ascutite.

Text original
8. Cativa kilometri spre nord se afla un alt pisc, care se numeste Muntele de Tamaie. Pajistile sale verzi si frunzisul vegetatiei bogate ii dau acestui munte aparenta unei gramezi de smaralde stralucitoare. Ierburi de leac si copaci parfumati cresc pe pantele sale dulci, umpland aerul cu o mireasma incantatoare. Numerosi intelepti si yoghini inzestrati cu puteri oculte traiesc pe acest munte in pesteri de pietre pretioase. Drepti, nemiscati, cufundati permanent in meditatie, ei privesc drept inainte cu pleoapele intredeschise, iar ochii lor profunzi si albastri nu clipesc niciodata. Pielea lor este aurie si un zambet usor le arcuieste buzele. Cand ii vezi, prosterneaza-te in fata lor in semn de omagiu si ofera-le ofrande de flori. Apoi cere-le ajutorul si sfatul pentru a ajunge in Shambala. Deoarece ei sunt capabili sa indeplineasca tot ceea ce isi doresc, ei te pot proteja de pericolele calatoriei si te pot ajuta sa depasesti toate obstacolele pe care le vei intampina.

Interpretarea textului
8. Dupa eforturile considerabile pe care le-a facut pentru a invinge toate aceste obstacole, yoghinul ajunge in cele din urma la un nou popas linistit si odihnitor: minunatul Munte de Tamaie, locuit de sfinti si intelepti. Yoghinii care mediteaza acolo, intr-o atmosfera de sublima sanctitate, simbolizeaza un nivel foarte profund si pur al constiintei individuale.
De fapt, acest nivel reflecta chiar lumina naturii ultime a yoghinului, Sinele Suprem, Atman, care insa nu este, deocamdata, experimentat direct. La acest stadiu al evolutiei sale, el poate percepe doar "reflectarea" acestui adevar ultim si il poate intui privindu-i pe inteleptii Muntelui de Tamaie. Prosternarea in fata inteleptilor simbolizeaza supunerea capriciilor si dorintelor inferioare ale egoului in fata aspectelor superioare ale fiintei. In acest fel, yoghinul are din ce in ce mai mult acces la intelepciunea supramentalului, care ii da si puterea de a-si continua calatoria initiatica.
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 515
Country Flag: Romania
Style: subSilver (65)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Shambala este reală (XIII) - Cum să comunici cu lumea și Regele Shambalei
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 20.2.2009, 09:31 View PostDownload Post

Shambala este reală (XIII)
Cum să comunici cu lumea și Regele Shambalei

de Monica Dascălu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
A fi într-o stare de comuniune spirituală cu Shambala înseamnă a ne pune la unison conștiința cu realitatea tainică a acestei lumi, a vibra la unison cu ea și cu ființele extrem de pure și de elevate care trăiesc acolo, pe un fond de maximă receptivitate elevată, neutralitate psihică și, pe cât posibil, absență a gândurilor. Înseamnă să ne deschidem cât mai mult lăuntric, sufletește și mental totodată, pentru a fi în acele clipe, asemenea înțelepților din Shambala. Atunci vom putea să ne „contaminăm” cu stările spirituale minunate de aspirație spirituală, bucurie, dragoste, lumină, iubire pentru Dumnezeu, dăruire, înțelepciune care sunt trăite mai mereu de ființele care trăiesc în Shambala.

Tărâmul cel tainic al înțelepților, Shambala, în calitatea sa de centru spiritual fundamental al planetei Pământ, a inspirat, de-a lungul istoriei planetare, atât toate școlile spirituale autentice, cât și pe marii eroi, marii conducători, creatorii de geniu, marii inventatori ai umanității. Inspirația, susținerea și ghidarea lumii Shambalei se manifestă însă cel mai adesea într-un mod nebănuit de ființele umane ignorante precum în cazul extrem de elocvent al inventatorilor care visează anumite lucruri care îi ajută apoi să ducă la capăt munca în care sunt angrenați (Mendeleev, de exemplu, a visat celebrul tabel periodic al elementelor chimice). Cu excepția unor puțini inițiați, majoritatea ființelor umane care beneficiază de ajutorul Shambalei nu au bănuit niciodată nici existența acestei lumi, nici influența majoră profund benefică, uneori chiar salutară, pe care ea a avut-o asupra lor. În ceea ce privește aspiranții spirituali, ființele umane angrenate cu sinceritate, din tot sufletul pe o cale spirituală autentică, cu atât mai mult acestea sunt – desigur și în funcție de deschiderea lor lăuntric㠖 permanent ajutate, susținute, ghidate, inspirate de către înțelepții din Shambala. „Orice cale spirituală autentică trece prin Shambala”, spunea un inițiat tibetan citat de Nicholas Roerich.

Ca yoghini, noi putem nu numai să conștientizăm această legătură tainică ce ne leagă precum un sui-generis cordon ombilical cu lumea Shambalei, ci și să o amplificăm și să o aprofundăm, beneficiind astfel înmiit de ghidarea și susținerea Shambalei și a Regelui ei. Antrenamentul spiritual în această direcție necesită o mare perseverență și dăruire și, de asemenea, o cât mai mare autenticitate sau sinceritate a aspirațiilor noastre spirituale.
Putem percepe în starea de comuniune spirituală anumite imagini din lumea Shambalei sau chipurile unor înțelepți sau chiar chipul Regelui Lumii, precum și alte senzații (sunete, mirosuri, atingeri, arome). Și chiar mai important decât acestea, putem percepe telepatic anumite idei și gânduri benefice, putem primi răspunsuri la anumite întrebări care ne frământă, putem fi inspirați să realizăm anumite acțiuni benefice sau ne pot fi exemplificate anumite stări spirituale model. Practic în starea de comuniune spirituală profundă are loc un foarte mare transfer de energie și informații care se acumulează în aura noastră, chiar dacă noi nu le putem decodifica explicit mental.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.A fi în stare de comuniune spirituală profundă cu un mare înțelept sau un model divin, cu o anumită formă de energie divină, cu un anumit aspect profund benefic al manifestării sau cu o anumită lume subtilă etc., necesită în primul rând intrarea în rezonanță cu respectiva ființă, energie, aspect, plan, lume subtilă etc. Pentru a iniția această stare de rezonanță avem întotdeauna nevoie de o cheie tainică de punere în rezonanță, cum ar fi o MANTRA sau o fotografie (dacă este vorba de un mare înțelept), o reprezentare simbolică etc. Pentru a intra în rezonanță cu lumea Shambalei avem la dispoziție o astfel de „cheie” extrem de eficientă, și anume YANTRA Shambalei. Primul pas și cel mai important este acela de a ne concentra profund, focalizându-ne cu atenție privirea asupra acestei YANTRA, de preferință zilnic, la aceeași oră, un anumit interval de timp. Cu cât acesta este mai mare, cu cât antrenamentul nostru spiritual este mai perseverent, cu atât mai semnificative vor fi rezultatele. Practicând cu perseverență concentrarea asupra YANTRA-ei Shambalei, vom remarca obiectiv faptul că ea ne facilitează accesul la o nouă stare de conștiință, specifică acestei lumi, caracterizată, printre altele, de o pace profundă și euforică, de înțelepciune, iubire, forță spirituală. Atunci când simțim că această stare de comuniune spirituală este stabilă, putem iniția un inefabil dialog tainic lăuntric, cerând, de exemplu, răspuns la anumite întrebări care ne preocupă, cerând exemplificarea unor stări spirituale sau solicitând susținerea și protecția lumii Shambalei.

Reguli de aur pentru a aprofunda comuniunea și comunicarea cu lumea Shambalei și cu Regele său:

- dacă primiți un răspuns clar, însoțit de o stare de certitudine lăuntrică, și vi se sugerează să realizați un anumit efort spiritual (TAPAS) sau unele acțiuni profund benefice, respectați întotdeauna aceste indicații cu cât mai multă rigurozitate, consacrând întotdeauna fructe acelor acțiuni către Dumnezeu Tatăl, către o Mare Putere Cosmică sau chiar către Regele Shambalei;
- nu uitați niciodată să mulțumiți pentru ajutorul primit;
- căutați întotdeauna să vă confirmați percepțiile; de exemplu, dacă vi se sugerează o anumită acțiune, urmăriți să percepeți detașat efectele ei;
- dacă anumite lucruri percepute sunt mai greu de înțeles, vă nedumeresc sau vă contrariază, formulați din nou, dar în alt mod, dintr-o altă perspectivă, întrebarea, și nu renunțați la ea;
- urmăriți să vă preocupați în primul rând de aspecte legate de practica voastră spirituală, orientând întotdeauna întrebările mai ales în sensul creșterii spirituale, al modului în care vă puteți apropia mai mult de Dumnezeu etc.;
- întotdeauna răspunsurile cu adevărat inspirate de înțelepții Shambalei și de Regele Shambalei au o foarte mare încărcătură spirituală pe care o putem simți în spatele cuvintelor – dacă aceasta nu există, dacă ele nu ne generează niciun fel de trăiri spirituale profund pozitive, atunci sigur că nu este vorba de o comunicare autentică;
- nu uitați că răspunsurile primite sunt cel mai adesea personale, deci nu căutați niciodată să impuneți și altora revelațiile voastre;
- dacă doriți cu adevărat să folosiți ceea ce ați perceput pentru a-i ajuta și pe colegii voștri să se transforme spiritual, urmăriți mai degrabă să îi contaminați cu starea voastră de aspirație și entuziasm legată de comuniunea și comunicarea cu lumea Shambalei.

Dacă aspirați să comunicați telepatic cu înțelepții din Shambala și cu Regele Lumii din Shambala, este bine să țineți cont de următoarele sfaturi practice:

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.- realizați întotdeauna consacrarea fructelor acestei comunicări spirituale către Dumnezeu Tatăl, către o Mare Putere Cosmică sau chiar direct Regelui Lumii;
- înainte de a începe dialogul propriu-zis, urmăriți să intrați în stare de comuniune profundă cu Shambala, realizând fie concentrarea pe YANTRA, fie o meditație de comuniune spirituală cu Shambala, timp de minim 15 minute;
- urmăriți să vă stabiliți într-o stare de pace profundă sufletească și o stare de vid mental (absența gândurilor);
- mențineți permanent o stare de transfigurare și chiar respect față de ființele elevate din Shambala și față de Regele Shambalei, care este, de asemenea, și Regele Planetei noastre și al nostru, al fiecăruia dintre noi;
- formulați apoi întrebarea la care doriți să primiți un răspuns foarte clar, cât mai simplu și direct, menținând-o atât la nivel mental cât și în inimă;
- urmăriți apoi ca într-o stare de neutralitate și receptivitate elevată să percepeți obiectiv toate trăirile, ideile, gândurile, eventual imaginile care apar atunci;
- nu analizați mental aceste percepții, doar observați-le detașat și urmăriți să le memorați;
- notați-vă cu atenție, în final, tot ceea ce ați perceput, dar nu încercați nici acum să analizați aceste lucruri; cel mai bine este să recitiți ceea ce ați scris după 3-4 ore și să vă gândiți atunci la semnificația răspunsului primit;
- este posibil să stabiliți o comunicare fluidă, în care să scrieți chiar ca după dictare anumite lucruri inspirate de ființele cu care comunicați, dar trebuie să aveți o foarte mare puritate mentală și să vă abandonați atunci complet voința individuală în fața Voinței Divine, căci altfel nu veți scrie decât propriile voastre idei. Și în acest caz se recomandă să nu recitiți decât peste 3-4 ore ceea ce ați notat și dacă veți sesiza, de exemplu, că anumite lucruri scrise vă surprind și că e ca și cum le-ați citi pentru prima dată, atunci e foarte probabil să fie niște percepții autentice.

Precauții

- nu puneți întrebări puerile, absurde sau care nu sunt semnificative pentru voi;
- preocupați-vă, pe parcursul acestor comunicări, în special de aspectele spirituale care vă preocupă foarte mult și mai puțin de problemele materiale sau sociale;
- de multe ori este greu să percepem corect răspunsul referitor la o problemă de ordin concret în care suntem foarte implicați; cel mai bine este atunci să cerem să ni se reveleze lecția tainică spirituală pe care trebuie să o învățăm grație acelei probleme;
- întotdeauna răspunsurile sunt primite în termenii (și limitele) mentalului nostru, dar cu siguranță anumite exprimări „de cartier” nu au ce căuta în aceste comunicări;
- a păstra tăcerea asupra comunicărilor este un semn de maturitate spirituală;
- dacă simțiți imperios nevoia să transmiteți tuturor revelațiile primite, crezând că face parte din menirea voastră să îi îndrumați pe ceilalți, opriți-vă! Orgoliul este cel care vă sugerează această idee și este imperios necesar să vă amplificați starea de umilință;
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.- nu vă preocupați de problemele altora, punând întrebări de genul: „Ce ar trebui să facă X ca să se transforme?”;
- nu comunicați doar de dragul comunicării, adunând tone de informații;
- dacă în toate răspunsurile pe care le primiți vi se spune (credeți voi) numai „DA”, de genul: „Tu ai dreptate, Gigel, așa este foarte bine, cum te-ai gândit tu, persoanele cu care ești în conflict sunt întotdeauna cele care greșesc, tu ești foarte umil, iar ceilalți sunt orgolioși, ceilalți ar trebui să te asculte și să te ia de exemplu sau să te considere un profet, spune tuturor ce ai perceput acum etc.”, este clar că atunci voi dialogați, de fapt, cu propria voastră minte sau altfel spus cu propriul vostru ego!;
- evitați să vă destăinuiți și să vă deschideți sufletul referitor la comunicarea subtilă pe care ați avut-o în prezența unor persoane sceptice.

Cele mai mari obstacole în calea comunicării cu entitățile subtile care ne pot ghida spiritual sunt orgoliul și voința egotică (urmărirea unor interese personale), acestea alcătuind o veritabil㠄carapace” aurică prin care nu vom putea percepe niciodată nimic diferit de propriile noastre intenții și păreri despre noi înșine.
Câteva întrebări fundamentale pe care fiecare dintre noi ar trebui să le adreseze cât mai curând Regelui Shambalei:

Care este menirea mea spirituală în această existență?

Ce trebuie să fac pentru a mă angrena eficient în sensul împlinirii menirii mele spirituale?

Care sunt calitățile mele care mă pot susține cel mai mult în transformarea mea interioară?

Cum pot depăși încercarea spirituală cu care mă confrunt (în cazul în care ne confruntăm cu o astfel de încercare)?

Cum să procedez pentru a-mi amplifica iubirea?

Care este pentru mine modalitatea cea mai eficientă de a-mi transcende ego-ul și a mă apropia de Dumnezeu?

O modalitate inedită de a aprofunda comuniunea spirituală cu Regele Lumii din Shambala este aceea de a îi consacra lui fructele acțiunilor noastre (mai ales în cazul unor acțiuni inspirate de el sau pe care le realizăm tocmai pentru a ne apropia de el).

Articol preluat din Revista YOGAESOTERIC nr. 47

sursa: yogaesoteric
februarie 2009
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 515
Country Flag: Romania
Style: subSilver (65)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Shambala este reală (XIV) - Cum să atragem grația ființelor din Shambala
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 26.6.2009, 09:35 View PostDownload Post

Shambala este reală (XIV)
Cum să atragem grația ființelor din Shambala


de Monica Dascălu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Pentru a înțelege intuitiv mesajul acestui articol, vom porni de la o analogie. Imaginați-vă că faceți parte dintr-un grup de adulți însărcinați cu supravegherea și îndrumarea unei mulțimi de copii. Imaginați-vă în plus că dispuneți de anumite modalități tehnice sau paranormale care fac posibil să știți ce face, ce gândește și ce simte fiecare copil în parte în fiecare moment. Astfel, trebuie să îi vegheați permanent pe copii (nu numai atunci când învăță, dar și atunci când se joacă, și când mănâncă, și când dorm etc.), să îi protejați, să îi ajutați la lecții, să îi îndrumați pentru a deveni niște ființe umane armonioase, echilibrate, pregătite pentru Jocul Divin al Vieții. Ca îndrumători ai copiilor, aveți desigur acces la diferite informații, cărți, obiecte care ar putea fi necesare acestora. Dar în plus, imaginați-vă și faptul că aveți buzunarele pline de bomboane pe care le puteți dărui cui doriți voi… Această poveste include și o regulă suplimentară: voi nu interacționați întotdeauna direct cu copiii, ci sunteți, ca să spunem așa, în ierarhia superioară a școlii.

Cui îi dați bomboanele?

Și acum căutați să vă ipostaziați ca ființe înțelepte, armonioase, iubitoare, echilibrate, mature. Haideți să răspundem împreună la câteva întrebări.
În primul rând, pe care dintre copii i-ați sprijini mai mult la învățătură? Desigur, pe cei care sunt dornici să învețe, pe cei care se străduie în acest sens, care manifestă bunăvoință. În care copii ați investi însă cel mai mult în ceea ce privește studiul? Cu siguranță, în cei care sunt extraordinar de dotați, dar totodată manifestă și dorința de a aprofunda studiile. Pe cei care au aptitudini către artă îi veți îndruma către un domeniu artistic, pe cei care manifestă înclinații filozofice îi veți ghida către studiul filosofiei, pe cei fascinați de matematică îi veți sprijini în studiul acesteia. Ce veți face însă dacă un copil se îndreaptă, datorită anumitor idei preconcepute, către un domeniu care nu este cel cu care el are cea mai mare afinitate nativă sau, chiar mai rău, nu i se potrivește deloc? Probabil veți discuta cu el și veți căuta să îl ajutați să se orienteze către ceea ce ar trebui el să facă de fapt. Dacă nu va asculta, îl veți forța să facă ceea ce voi știți, datorită discernământului spiritual, că ar trebui el să facă? Cu siguranță nu. Îl veți lăsa să decidă singur, conform liberului său arbitru.

Să presupunem că aveți o carte foarte rară de alchimie. Cui o veți da? Probabil unui copil care este preocupat de acest subiect și care ar aprecia-o, mai ales dacă acesta v-a și întrebat anterior despre ea.
Dacă apar conflicte între copii, pe cine veți sprijini? Probabil pe acei copii despre care știți că sunt „buni”. Dacă unii dintre copii fac mereu pozne și chiar sunt răutăcioși sau cruzi, îi veți lăsa de capul lor? Nu! Probabil că le veți da câteva avertismente și apoi chiar îi veți pedepsi, până când vor renunța la atitudinea lor negativă. Iar dacă sunt excesiv de răi, până la urmă chiar îi veți da afară din școală.
Haideți să ne gândim acum că ați remarcat câțiva copii excepționali, care manifestă și diferite calități umane cum ar fi altruismul, onestitatea, generozitatea, bunul-simț, veselia dar totodată sunt și foarte serioși în studiul lor și excelează pe domeniile pe care și le-au ales. Nu credeți că, cel puțin periodic, veți căuta să vă apropiați de ei și să interacționați direct cu ei?

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Dar, poate cea mai importantă întrebare, pentru ca această poveste să nu devină prea serioasă: cui veți da bomboanele? Atenție, aveți oricât de multe bomboane la dispoziție și le puteți da absolut oricui doriți, fără nicio regulă. Cred că, dezbătând această problemă, vom ajung la concluzia unanimă că vom da bomboane mai ales acelor copii care se joacă cel mai frumos. Aceia care ne încântă prin puritatea, drăgălășenia și frumusețea lor sufletească și prin aceasta ne fac să îi îndrăgim cel mai mult. Le vom da acelor copii care ne iubesc și prin aceasta atrag spontan un răspuns. Ne vom apropia deci deseori de acești copii minunați și le vom dărui bomboane, chiar dacă ei nu sunt cei mai buni la învățătură, la sport sau cei mai dotați artistic. Îi vom iubi cel mai mult, chiar dacă nu sunt cei mai ordonați sau cei mai cuminți sau cei mai riguroși în a-și face temele. Și fiindcă tot suntem împreună cu ei, îi vom ajuta în diferite moduri astfel încât ei, cu timpul, să devină exemplari din toate punctele de vedere. Aceștia vor fi copiii pe care, ca pedagogi, ni-i vom aminti peste generații, chiar mai mult decât pe cei ultradotați.
În concluzie, care sunt copiii care vor beneficia cel mai mult de ghidarea, susținerea și atenția noastră? Cei puri și frumoși sufletește, cărora le vom dărui bomboane, astfel încât ei ne vor cunoaște apoi direct. Ei sunt și cei care ne iubesc cel mai mult și se raportează transfigurator la noi. Apoi urmează cei care au anumite aspirații pozitive, clar definite și conforme cu înzestrările sau menirea lor. Cine credeți că sunt cei care vor beneficia cel mai puțin? Desigur, cei care sunt orientați negativ, care sunt recalcitranți față de autoritatea noastră, care urmăresc anumite scopuri precise neconforme menirii lor și, de asemenea, cei foarte orgolioși, chiar dacă ei sunt excepțional dotați.

Porțile tărâmului magic sunt larg deschise

De ce am făcut această analogie? Pentru că este foarte important să reușim să ne depășim anumite șabloane mentale care ne blochează foarte mult atunci când este vorba de comuniunea cu lumea Shambalei. De-a lungul ultimelor secole din istoria umanității, ideea că Shambala este inaccesibilă sau accesibilă doar unor foarte puțini aleși s-a întipărit foarte puternic în subconștientul colectiv. Astfel, în loc să se raporteze firesc și direct la ființele din Shambala, oamenii au anumite stresuri și idei preconcepute, preferă să citească texte absconse decât să-și folosească intuiția spirituală și astfel ei își închid singuri accesul către ajutorul, ghidarea și susținerea Shambalei. Este adevărat că lumea Shambalei s-a ocultat în ultimele secole, dar este, de asemenea, adevărat că această perioadă s-a încheiat. Din ce în ce mai mult, Shambala revine în conștiința oamenilor. În această perioadă de mari prefaceri spirituale în care trăim noi acum, putem spune că porțile Shambalei sunt larg deschise pentru toți cei care doresc să cunoască această lume și care, desigur, se angrenează într-un demers spiritual just și susținut în acest sens. Prin aceasta nu înțelegem neapărat faptul că oricine vrea să meargă în Shambala poate ajunge oricând vrea el acolo. Înțelegem în special faptul că orice ființă umană poate beneficia de grația, sprijinul, protecția, ghidarea ființelor din Shambala AICI și ACUM.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Trebuie să știți că, deși analogia anterioară își are desigur limitele ei, totuși ea vă poate ajuta să înțelegeți intuitiv cum acționează ființele din Shambala și ce anume puteți face pentru a vă atrage grația lor. Probabil că ați ghicit deja că, în această analogie, grația este sugerată în primul rând de bomboane, dar și de toate celelalte forme de ajutor. În libertatea lor, ființele din Shamabala și Regele Shambalei își oferă grația absolut oricui doresc ei să o facă, în deplin acord cu voința divină. Noi nu putem în niciun fel să le determinăm (obligăm) pe aceste ființe să ne acorde grația lor. Nici ținând TAPAS-uri, nici urmând mecanic anumite prescripții spirituale. Dar deși nu putem determina acordarea grației ființelor din Shambala, noi putem totuși să atragem această grație, prin modul nostru de a fi, de a gândi și de a acționa, printr-o practică spirituală perseverentă, prin asumarea matură a menirii noastre spirituale, dar mai ales iubindu-L foarte mult pe Dumnezeu Tatăl. Adeseori grația ființelor din Shambala se revarsă mai degrabă asupra ființelor umane pure și altruiste, chiar dacă ele nu cer explicit această grație, chiar dacă ele nici nu au auzit vreodată despre Shambala, decât asupra celor care se angrenează într-un efort spiritual încrâncenat și egotic. Astfel, o ființă umană care este angrenată într-un dificil efort pentru a-i ajuta pe ceilalți oameni, fie că este vorba de acte de caritate, fie că este vorba de servicii cotidiene sau de lucruri mai grandioase, cum ar fi un proiect pacifist sau cercetarea științifică în vederea eradicării unor maladii grave, beneficiază întotdeauna de sprijinul Shambalei, exact în sensul în care ea este angrenată.

Astfel, din invizibil, înțelepții din Shambala acționează de multe ori ca și pedagogii din povestea pe care am prezentat-o. Ei sunt cei care oferă anumite informații, fie că ele se manifestă sub forma unor revelații, fie chiar a unor cărți pe care le primesc cei care sunt implicați într-un efort de studiu sau cercetare în scopuri pozitive. Ei sunt, de asemenea, cei care ne îndrumă în mod tainic spre a descoperi care este menirea noastră fundamentală în această existență. Din păcate, tocmai în această direcție care este crucială, obtuzitatea și închiderea ființelor umane este – în epoca noastr㠖 maximă. Deseori, ființele din Shambala îi protejează, din invizibil, pe aceia care luptă pentru o cauză dreaptă. Ei îi susțin pe cei angrenați în acțiuni dificile și ample care vizează binele umanității. Ei ne îndrumă spiritual și ne sprijină chiar în eforturile noastre spirituale. Toate acestea se pot petrece atât de firesc și discret încât noi nici să nu bănuim acest lucru. Dar, dacă acum cunoaștem aceste realități de natură spirituală, este infinit mai bine să medităm asupra acestor aspecte și să ajungem să avem o viziune realistă asupra diferitelor moduri în care putem interacționa cu ființele din Shambala, pentru a beneficia cât mai mult de ajutorul lor, atât în practica noastră spirituală, cât și în acțiunile pe care noi le facem, în special în sensul împlinirii menirii noastre fundamentale.
Ca yoghini, noi putem cu certitudine să facem anumite demersuri, care, mai ales dacă vin dintr-o inimă pură și iubitoare, vor fi recompensate – în timp – de primirea grației Shambalei.

Pentru a atrage grația ființelor din Shambala, este necesar ca mai întâi să renunțăm la orice idee preconcepută despre Shambala și înțelepții care trăiesc acolo. Să renunțăm, altfel spus, la șabloanele noastre mentale și să ne raportăm la Shambala cu aceeași încredere și dragoste cu care ne raportăm, de exemplu, la îngerul nostru păzitor sau la ghidul nostru spiritual. Sau cu aceeași încredere cu care copiii din povestea noastră se raportează la pedagogii și protectorii lor. Trebuie să devenim conștienți de faptul că nenumărate entități elevate, inclusiv ființele din Shambala, ne veghează permanent și sunt foarte dornice să ne vină în ajutor, dacă noi reușim lăuntric să ne creăm un spațiu sacru propice manifestării lor. Toate aceste ființe sunt atât de pure și generoase, încât noi aproape că nu ne putem imagina cum gândesc ele și cât de mare este bunătatea lor și dorința de a ne ajuta. Ele nu cunosc niciun fel de supărare, neîncredere sau ranchiună, având ceea ce am putea numi un „spirit de fairplay” de neînțeles uneori pentru oameni. Astfel, deseori ele ne iartă greșelile, suspiciunile și neîncrederea, chiar și o anumită închidere afectivă și mentală pe care noi o menținem față de ele. Ceea ce însă le poate îndepărta definitiv de noi este lipsa noastră de recunoștință, deoarece aceasta ne face să nu mai putem beneficia efectiv de ajutorul lor.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.O modalitate privilegiată prin care noi putem atrage grația ființelor din Shambala este aspirația noastră sinceră de a ne descoperi menirea noastră fundamentală în această existență. Textele sacre precum BHAGAVAD-GITA afirmă că, dacă nu ne îndeplinim menirea spirituală sau rostul nostru în această viață, atunci noi am trăit degeaba și ne-am ratat existența. Astfel, conștientizarea menirii noastre este un moment cheie al existenței noastre și trebuie să facem toate eforturile necesare în acest sens.

Cu siguranță, yoghinul care aspiră sincer să își reveleze menirea fundamentală, fiind perfect deschis sufletește și mental către orice revelație va avea atunci, chiar dacă ea nu se potrivește cu ideile sale anterioare și cu viața pe care a dus-o până în acel moment, va atrage asupra sa ghidarea telepatică a ființelor din Shambala. Iar acel yoghin care va începe apoi, cu dăruire, să își îndeplinească menirea spirituală, va resimți din plin revărsarea copleșitoare de grație echivalentă cu susținerea, ghidarea, ajutorul ființelor din Shambala și a Regelui Shambalei.

(va urma)

Articol preluat din Revista YOGAESOTERIC nr. 48

sursa: yogaesoteric
martie 2009
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 515
Country Flag: Romania
Style: subSilver (65)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Shambala este reală (XV)
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 26.6.2009, 10:07 View PostDownload Post

Shambala este reală (XV)
Cum putem atrage grația ființelor din Shambala


de Monica Dascălu


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Dacă dorim în mod sincer să atragem asupra noastră grația lumii Shambalei, ne vor ajuta foarte mult:
- puritatea sufletească și aspirația arzătoare către Dumnezeu;
- practica spirituală perseverentă, mai ales atunci când ea NU este realizată într-un mod mecanic, egotic sau încrâncenat, ci atunci când suntem animați de iubire pentru Dumnezeu și de aspirația sinceră de a-L cunoaște pe Dumnezeu;
- aspirația sinceră, izvorâtă din iubire, de a cunoaște direct lumea Shambalei sau anumite ființe care trăiesc acolo, inclusiv pe Regele Shambalei;
- abandonarea voinței individuale egotice în fața voinței lui Dumnezeu Tatăl și, deopotrivă, abandonarea oricăror scopuri și interese personale, egotice, pentru a ne putea împlini menirea spirituală;
- altruismul, compasiunea, orientarea noastră către acțiuni prin care vom face cât mai mult bine celorlalte ființe umane din imediata noastră apropiere sau întregii umanități;
- apelarea ajutorului lumii Shambalei în tot ceea ce facem benefic și altruist orientat, precum și în practica noastră spirituală.

Descoperă sacrul în tot ce te înconjoară

Planeta Pământ este pentru ființele umane precum o școală spirituală, iar înțelepții din lumea Shambalei sunt pentru noi pedagogi, profesori, protectori, chiar dacă de multe ori acțiunea lor, subtilă fiind, rămâne ascunsă percepției noastre. În procesul laborios și lung de creștere spirituală a noastră, de transformare lăuntrică, primim de multe ori ajutorul unor entități elevate, a căror menire în complexa ierarhie a Creației Divine implică, printre altele, intermedierea relației noastre cu Dumnezeu, acordarea Grației Divine (ajutorului divin), în diferite forme, ființelor umane.

Pentru a atrage grația ființelor din Shambala, este bine să ne obișnuim să avem o viziune transfiguratoare asupra realității și asupra ființelor umane, căutând permanent să descoperim sacrul în tot ceea ce ne înconjoară. Trebuie, altfel spus, să învățăm să ne deschidem lăuntric față de planurile și aspectele benefice „nevăzute”, subtile, ale manifestării și față de entitățile subtile elevate. În timp, putem ajunge ca aproape permanent, grație atenției noastre distributive, să putem percepe în simultaneitate atât lumea fizică,cât și influența tainică, subtilă a Shambalei, care ne ghidează din invizibil.

Participă conștient la jocul creșterii tale spirituale

Este, prin urmare, necesar să devenim conștienți de faptul că nenumărate entități elevate, inclusiv ființele din Shambala ne veghează permanent și sunt foarte dornice să ne vină în ajutor, dacă noi reușim lăuntric să ne creăm un spațiu sacru propice manifestării lor. Toate aceste ființe sunt atât de pure și generoase, încât noi aproape că nu ne putem imagina cum gândesc ele și cât de mare este bunătatea lor și dorința de a ne ajuta. Ele nu cunosc niciun fel de supărare, neîncredere sau ranchiună, având ceea ce am putea numi un „spirit de fairplay” de neînțeles uneori pentru oameni. Astfel, deseori ele ne iartă greșelile, suspiciunile și neîncrederea, chiar și o anumită închidere afectivă și mentală pe care noi o menținem față de ele. Ceea ce însă le poate îndepărta definitiv de noi este lipsa noastră de recunoștință, deoarece aceasta ne face să nu mai putem beneficia efectiv de ajutorul lor. Aceste minunate entități elevate acționează într-un mod armonios concertat, astfel încât uneori este foarte dificil pentru noi să înțelegem sau să percepem modul în care acțiunile diferitelor entități subtile divine se împletesc, se completează, decurg una din alta etc. Mai ales atunci când noi participăm conștient, cu sufletul deschis și plin de recunoștință, la acest inefabil joc divin al creșterii spirituale, vom remarca faptul că toate aceste interferențe și influențe benefice subtile acționează în mod armonios, întotdeauna la unison, într-o impresionantă stare de unitate. În acest joc divin, Ghidul nostru spiritual ocupă de multe ori un rol central.

Ia nota maximă la examenul vieții tale

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Să ne gândim deci că aici, pe Pământ, noi suntem la „școală”, și că, printre altele, rostul existenței noastre implică să ne dezvoltăm calitățile spirituale latente ale ființei noastre, pentru a atinge cât mai curând starea de desăvârșire spirituală și a ne apropia cât mai mult de realitatea cea tainică a lui Dumnezeu Tatăl. Aceia dintre noi care nu vor reuși să învețe anumite „lecții” și să treacă anumite „examene” spirituale, vor „repeta clasa” din nou și din nou, adică se vor naște în condiții KARMA-ice similare, se vor confrunta în mod repetat cu același gen de dificultăți, suferințe, tentații. De multe ori, încercările cu care ne confruntăm și ființele din jurul nostru sunt pentru noi veritabili „profesori”, care ne ajută să asimilăm diferite lecții spirituale. În acest veritabil proces educativ, ne va ajuta foarte mult să înțelegem faptul că totuși noi nu suntem singuri și că cea mai mare grație de care putem beneficia din această perspectivă este aceea de a întâlni un ghid spiritual autentic. Dar există și alte ființe care ne însoțesc și ne ajută permanent, cum ar fi, de exemplu, îngerul păzitor al fiecăruia dintre noi.

Fii atent la semnele divine

Printre nenumăratele entități subtile divine care ne veghează și ne inspiră, înțelepții din lumea Shambalei ocupă un loc aparte. Ca niște excelenți pedagogi, ei ne pot ajuta să ne dăm seama cât mai curând care sunt înzestrările noastre native, ce ne pot ajuta cel mai mult în procesul creșterii noastre spirituale și care sunt calitățile pe care trebuie să ni le dezvoltăm, tot așa cum un foarte bun profesor își încurajează elevii să se orienteze către domeniile de studiu cu care ei au cea mai mare afinitate și îi ajută deopotrivă să își compenseze carențele sau lipsurile pe care le au în alte direcții. De multe ori, atunci când suntem foarte preocupați de anumite aspecte, primim, prin intermediul unor sincronicități, exact informațiile de care noi avem atunci nevoie. Aceste sincronicități, care exprimă în mod tainic omniprezența lui Dumnezeu Tatăl, se petrec de multe ori prin intermedierea entităților divine din lumile invizibile. Altfel spus, așa cum un profesor îi dă unui elev care se preocupă cu seriozitate de studiul unei anumite discipline o carte ce depășește programa școlară, tot astfel și „profesorii” noștri din lumile invizibile fac să ne parvină, în diferite ocazii, informații sau cărți de care avem mare nevoie, alteori oferindu-ne și un sprijin material mult mai concret. Aparent, toate acestea ne vin prin intermediul unor conjuncturi și ființe din planul fizic, dar și evenimentele din planul fizic se înscriu, la rândul lor, în perspectiva mai vastă a tainicului joc divin.

Observă impactul acțiunilor tale asupra celorlalți

Prin urmare, fiind cu toții înscriși la școala spirituală a vieții și înțelegând semnificația acestui proces „educativ” și rolul pe care îl joacă în cadrul acestui proces lumea Shambalei, este relativ ușor să ne dăm seama că există diferite atitudini, acțiuni, gânduri, modalități de a fi și de a acționa, care atrag în mod spontan grația ființelor din Shambala, tot astfel cum, la școală, anumiți copii atrag mai mult decât alții atenția, bunăvoința și sprijinul profesorilor lor. Cu foarte rare excepții, și anume în cazul ființelor umane orientate în totalitate malefic, toți oamenii sunt ghidați spiritual de Shambala, dar ghidarea și ajutorul Shambalei se pot manifesta în  moduri și măsuri foarte variate.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.- Cei fascinați de știință sau de cunoaștere trebuie să știe că și aici ajutorul Shambalei se va manifesta copleșitor, dacă studiul și cercetările lor sunt orientate într-un sens complet benefic și altruist (ceea ce nu este cazul, din păcate, pentru foarte multe domenii ale științei contemporane, care sunt fie orientate într-un sens negativ, fie complet inutile).
- Dintre domeniile predilecte a căror dezvoltare este susținută de Shambala menționăm: științele vindecării; cercetările științifice din diverse domenii (fizică, chimie, biologie etc.), care pot evidenția anumite realități tainice divine și astfel să îi ajute pe oameni să se deschidă la nivel intelectual pentru a înțelege corect, de exemplu, existența diferitelor forme de energie, a diferitelor planuri ale manifestării etc.; domeniile de „graniță”, precum parapsihologia, transcomunicația, radionica, alchimia, istoria reală a planetei noastre, contactarea ființelor extraterestre benefice și multe, multe altele, cu condiția să existe la modul fundamental o orientare benefică.
- Și cei fascinați de artă, mai ales dacă urmăresc prin ceea ce fac să contribuie la depășirea bizarei orientări a artei contemporane și revenirea la adevărata artă încărcată de frumusețe, vor beneficia din plin de ajutorul Shambalei.
- Atunci când ne angrenăm în acțiuni benefice, generoase, inspirați de un ideal nobil, mai ales dacă realizăm aceste acțiuni în spiritul sistemului KARMA-YOGA, consacrând cu anticipație lui Dumnezeu toate fructele acțiunilor noastre, atragem în mod spontan susținerea lumii Shambalei.
- Dacă, de asemenea, aproape permanent vom urmări ca în tot ceea ce facem frumos și bun să ne dezvoltăm totodată și capacitatea de a percepe modul în care această acțiune a noastră are un impact benefic asupra ambianței sau asupra ființelor umane care se află atunci în preajma noastră sau se află în stare de rezonanță cu noi, de asemenea vom fi susținuți de Shambala. De exemplu, atunci când facem o meditație yoghină, atunci când practicăm arta binecuvântării, atunci când facem dragoste cu continență sau atunci când suntem foarte fericiți sau foarte veseli, noi deopotrivă influențăm foarte mult în bine ambianța subtilă planetară. Acesta este un alt mod de a face bine. În acest sens, este bine să nu lăsăm să treacă nici măcar o singură zi fără ca noi să facem ceva bun, ceva complet dezinteresat pentru cei din jur.
În lumina legii oculte a rezonanței, pentru a intra cu ușurință în starea de comuniune cu lumea Shambalei, pentru a atrage grația ființelor înțelepte ce trăiesc în această lume subtilă și mai ales a Regelui Shambalei, orice acțiune, stare, atitudine spirituală inspirată de modelul acestor ființe nobile, reprezintă o modalitate eficientă de a ne amplifica rezonanța cu Shambala. Pentru că în acest mod și noi, în măsura în care suntem deocamdată capabili, aspirăm să fim asemenea lor și, în timp, putem să devenim veritabile „canale” de manifestare a lumii Shambalei. Astfel, puritatea, iubirea, generozitatea, abnegația, spiritul de sacrificiu, dăruirea, aspirația plină de dragoste către Dumnezeu Tatăl, pacea profundă, studiul textelor spirituale și, în special, acțiunile dezinteresate prin care urmărim să îi ajutăm pe ceilalți oameni din punct de vedere material, sufletesc, intelectual sau spiritual, sunt tot atâtea modalități de a ne amplifica starea de rezonanță cu Shambala și de a atrage grația ființelor din Shambala. De asemenea, orice demers sincer de autocunoaștere și transformare spirituală, prin care noi urmărim pe de o parte să ne dezvoltăm calitățile spirituale și pe de altă parte să eliminăm din ființa noastră inerția, egoismul, orgoliul, obiceiurile negative și toate rezonanțele inferioare care ne împiedică să ne apropiem de Dumnezeu și să ne împlinim menirea noastră proprie în această existență, vor atrage cu certitudine sprijinul și  ghidarea Shambalei. Mai ales dacă ne vom raporta cât mai des, cu aspirație și dăruire, la Shambala și la Regele Lumii din Shambala, implorând cu umilință ajutorul lor subtil, acest ajutor va fi foarte mult amplificat.

(va urma)

Articol preluat din Revista YOGA MAGAZIN nr. 49

sursa: yogaesoteric
aprilie 2009
_________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> Spiritualitatea Universală, Shambala - tărâmul înțelepților
   -> Shambala - tărâmul înțelepților, Generalitati Shambala
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 2 of 2  [ 15 Posts ]
 

Goto page Previous  1, 2
Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !