Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 18.9.2018, 22:01
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Despre Aurobindo


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Unique
Gazda
Gazda

Unique is offline

Joined: 13 Feb 2005
Member: #2
Posts: 359
Country Flag: Romania
Style: subSilver (64)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Despre Aurobindo
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 21.3.2005, 03:18 View PostDownload Post

SRI AUROBIND0 – UN MAESTRU CARE A OBTINUT NEMURIREA FIZICA?

Sri Aurobindo si cei 18 siddhasi

Una dintre putinele persoane din timpurile moderne care au putut cu adevarat sa aprecieze maretia transformarii divine a umanitatii a fost Sri Aurobindo. In timp ce majoritatea punditilor si leaderilor ortodocsi religiosi au privit scrierile siddhasilor in care se vorbeau despre nemurirea fizica drept un produs al imaginatiei, Aurobindo a incercat timp de 40 de ani sa ajunga la un asemenea stadiu. Nu a sustinut niciodata ca ar face parte din traditia celor 18 siddhasi, dar este evident ca transformarile experimentate de Thirumoolar, Ramalinga, Aurobindo si Mama (principalul discipol al lui Aurobindo) au fost asemanatoare.

Viziunea inspirata a lui Aurobindo a fost exprimata in “Viata divina” si “Sintezele de yoga”, iar experientele sale transformatoare in poemul epic “Savitri”. Ultimele doua lucrari descriu in detaliu stagiile si dificultatiile pe care le implica aceasta transformare. Pentru Aurobindo nemurirea fizica reprezinta un stagiu in evolutia umanitatii. El este un rezultat al transformarii spirituale: punctul culminant al procesului in care Constiinta “Supramentala“ Divina coboara in planurile joase ale constiintei, chiar si la nivelul inconstient al Materiei. Modul in care Aurobindo descrie acest proces de transformare si rezultatele sale se aseamana izbitor cu cel al celor 18 siddhasi si cu cel al lui Ramalinga, in special in ceea ce priveste referintele cu privire la “corpul de aur” sau “luminoscenta aurie”. Profunda sa iubire pentru umanitate precum si orientare a catre problemele lumii fizice si actiunile sale sunt similare cu cele ale siddhasilor.

Aurobindo Ghose s-a nascut in Calcutta, 15 august, 1872. El a sudiat in Anglia de la varsta de 5 ani pana la 20 de ani. Dupa intoarcerea in India, in 1892, Aurobindo a lucrat ca profesor de franceza si de engleza si mai tarziu ca secretar al printului de Baroda. S-a casatorit in 1901. In urmatorii ani, el si-a orientat energia catre idealul de independenta indian. A devenit unul dintre principalii leaderi ai acestei miscari. Englezii l-au acuzat de subversine si a fost trimis la inchisoare, dar a fost achitat dupa un proces pentru lipsa de dovezi.

Intalnirea cu Yogi Lee

In mijlocul acestor activitati politice, pe 30 decembrie 1907, Aurobindo a intalnit un yoghin pe nume Vishnu Bhaskar Lele. A fost prima oara cand aintalnit un yoghin in urma unei cautari. El i-a spus acestuia: “Vreau sa fac yoga, dar pentru actiune, nu pentru sannyasa (renuntarea la lume) si Nirvana”. Cei doi au petrecut trei zile singuri intr-o camera. Lele i-a spus: “Aseaza-te in meditatie, dar nu gandi si fi atent la activitatea mintii tale; vei vedea cum ajung in minte gandurile; inainte de a intra alunga-le departe pana cand mintea va castiga o liniste totala.” Mai tarziu, Aurobindo spunea: “Primul rezultat a fost o serie de experiente cutremuratoare si schimbari radicale in constiinta, care nu au fost niciodata in intentia mea… si care au fost in totala contraditie cu vechile mele idei, determinandu-ma sa vad cu uimire lumea ca fiind un cinematograf urias pe care se misca formele universalitatii impersonale ale Absolutului Brahma”. Aurobindo a intrat in starea de nirvikalpa samadhi sau ceea ce budisti fac referinta ca fiind nirvana, stadiul final al traditiei mistice din intreaga lume, pe care putini l-au atins dupa eforturi deosebite. Dar acest punct a fost inceputul pentru alte experiente extraordinare: “Am ramas in nirvana timp de zile si nopti… in cele din urma am inceput sa ma topesc in Superconstiinta… nici o diminuare s-au cadere din experienta suprema, mai degraba o constanta inaltare si cuprindere a Adevarului… Nirvana in constiinta mea eliberata, a fost doar inceputul realizarii mele, un prim pas intr-o lucrare completa, deci nu realizarea ultima a sufletului sau finalul culminant.”;”Nirvana nu poate fi sfarsitul caii dincolo de care nimis nu mai poate fi explorat…este sfarsitul caii inferioare din Natura inferioara si inceputul Inaltei Evolutii.”

Aurobindo a continuat sa ramana in aceasta stare in timp ce edita ziarele sale zilnice si organiza manifestatii clandestine. Inainte de o asemenea manifestatie, el i-a spus lui Lele despre faptul ca ezita sa tina un discurs. Lele i-a cerut sa se roage, dar el era atat de absorbit de Tacutul Brahman incat nu se putea ruga. Lele i-a spus ca nu conteaza; se va ruga el si ceilalti; nu va trebui dacat sa mearga la manifestatie; sa faca o plecaciune in fata audientei, sa astepte si cuvintele vor veni din alta sursa decat mintea. Aurobindo a urmat aceste instructiuni si “cuvintele au venit de parca erau dictate. Mereu de atunci, discursurile, scrierile, gandurile si activitatile exterioare veneau din aceeasi sursa, dincolo de minte.” Aceasta a fost prima experienta in Supraconstiinta. Discursul sau a fost minunat: “Incercati sa realizati putera care se afla in voi, incercati sa o manifestati in continuu, astfel incat tot ceea ce faceti sa nu fie facut de voi ci de acel Adevar din interiorul vostru… pentru ca voi nu sunteti aceasta, este ceva din interiorul vostru. Ce pot face toate aceste tribunale, toate puterile lumii, Adevarului care este in voi, acel Vesnic, acel Nenescut, Cel fara de Culoare, pe care sabia nu-l poate patrunde si focul nu-l poate arde?... De ce v-ar mai fi teama, daca sunteti constienti de El, care se afla in interiorul vostru?”

Aurobindo a fost arestat de politia britanica a doua oara, in dimineata lui 4 mai 1908. In curtea inchinsorii din Alipore, in timpul unei perioade de exercitii zilnice, o serie de experiente spirituale au adus o schimbare in constiinta sa. El a inceput sa-l vada pe Dumnezeu in fiecare.

In cautarea “Secretului”

Dupa eliberarea sa din inchisoarea din Alipore, Aurobindo si-a reluat munca revolutionara. In urma experientei pe care a avut-o in inchisoarea Alipore, el a atins “constiinta supramentala” prin care adevarurile separate ale existentei – precum Pacea, Iubirea, Frumusetea, Puterea, Cunoasterea, Vointa – sunt experimentate in mod total, dar independent unul de altul. Totusi limitarile constiintei au iesit in evidenta in mod clar. Prin structura sa, constiinta supramentala divide unitatea si cu cat coboara in planurile joase, cu atat devine mai fragmentata. Era nevoie si de un adevar al corpului si al pamantului, nu numai de un adevar al spiritului si cerului. Era nevoie de o alta Putere care sa reziste in planurile joase unde natura umana este subiectul puterii de divizare. Aurobindo a inceput sa caute cheia pentru adevarata viata care poate fi traita si aici, in sferele joase.

In februarie 1910 la un an de la eliberea sa de la inchisoare, era sa fie arestat si deportat in insulele Andaman. Vocea i-a vorbit: “Du-te la Chandernagore”. A plecat imediat cu o barca, pe Gange, in jos.

La Chandernagore, in 1910, a gasit “secretul” pe care l-a cautat. Circumstantele nu au fost niciodata relatate de el. Totusi ,din scrierile sale tarzii, aflam ca el a fost in iad, in planurile joase ale existentei, si asta pentru ca cineva nu se poate ridica mai mult decat poate cobora.  “Cu fiecare inaltime pe care o cucerim trebuie sa aducem inapoi, in planurile vibratorii joase, puterea sa si iluminarea sa.”  Pentru ca Divinitatea sa coboare in noi si sa transforme natura umana, progresul nu are in vedere atat de mult inaltarea noastra, pe cat de mult tine de curatarea tuturor obscuritatilor din fiinta noastra josnica. Curatarea subconstientului de frici, dorinte si dureri este un lucru de importanta primara. Cel mai jos nivel al constiintei umane se afla in subconstient, care este rezultatul evolutiei vietii in Materie. El contine toate obiceiurile vietii, inclusiv cel care tine de boala si moarte. La Chandernagore, Sri Aurobindo a atins adancimile ultime ale subconstientului fizic. El a spus: “Nu, nu cu cerescul sunt ocupat; mi-as dori sa fiu. Mai de graba cu sfarsitul lucrurilor care se afla in opozitie.”

El a atins frontiera superioara a supramintii unde “magnificele valuri colorate” se topesc in Lumina alba. A trecut in alt Timp si Spatiu. Toate valorile s-au rasturnat. Inaltul intalneste josul, ambele intr-un singur plan. El a patruns in Supramental, care este adevarata baza a intregii materii si a experimentat iluminarea in fiecare celula a corpului. Secretul transformarii a fost urmatorul: constiinta de jos este constiinta de deasupra.

“Auriul” supramental

Descrierile “supramentalului” sunt reminescente ale descrierilor similare facute de cei 18 sidhasi cu referire la soruba samadhi, sau samadiul de aur. Principalul disciol al lui Aurobindo, Mama, dupa prima sa experienta a scris:

“Era o impresie de putere, de caldura, de aur: nu era fluida, era ca sclipirea prafului. Fiecare din aceste lucruri (nu pot fi numite particule sau fragmente, nici macar puncte, asa cum sunt enuntate in mod matematic) erau ca aurul vivid, un praf de aur cald – nu se poate spune ca era stralucitor sau intunecat sau facut din lumina, in sensul in care il intelegem noi. Totul era o adunare de mici puncte de aur, nimic altceva decat asta. As putea spune ca acestea atingeau fata mea, ochii mei. Si aceasta cu o formidabila putere. In acelasi timp, un sentiment plenitudine, de pace pentru toate puterile. Era atata bogatie, era atata plinatate. Era miscare la cota maxima, infinit mai rapida decat cineva isi poate imagina si in acelasi timp era o pace absoluta, o liniste perfecta… Am observat ca in aceasta stare de constiinta, Miscarea depaseste forta puterii care face ca celulele sa devina o forma individuala.” Aceasta descriere este o reminescenta a uneia din afirmatiile faimoase ale siddhasilor: “Stai in tacere si cunoaste ca eu sunt Dumnezeu”. Imobilitatea este baza puterii supramentale.

Pondicherry

Dupa doua saptamani in Chandernagore, Aaurobindo a auzit din nou Vocea cerandu-i “sa mearga la Podicherry”. La scurt timp dupa aceasta el a plecat in secret si a scapat la limita de politia britanica. Podicherry era o colonie franceza, in sud-estul coastei Indiei. Era ultimul loc in care cineva s-ar fi asteptat sa inceapa o revolutie spirituala.

A fost dificil pentru Aurobindo in primii ani la Podicherry. Cativa dintre revolutionarii sai au venit cu el, asteptand de la el sa isi rezume activitatile in acest domeniu. Dar Aurobindo nu avea nici o intentie sa faca astfel. Atunci cand s-a adus in discutie faptul ca trebuie sa duca la bun sfarsit lupta sa politica, el a raspus prompt ca era nevoie “nu de o revolutie impotriva guvernului britanic, prin care nimeni nu poate reusi cu usurinta… ci de o revolutie impotriva intregii Naturi universale.”

Aurobindo a citit Vedele, scrierile sacre vechi, in forma lor originala, pentru prima oara in timpul primilor ani la Podicherry. A gasit in ele experiente pe care le-a avut el insusi si a tradus o parte din ele in lumina experientei sale.

In 1910, Paul Richard, un scriitor francez, a venit in Podicherry. A doua oara a venit in 1914, cu intentia de a-l vedea pe Aurobindo si apoi i-a propus acestuia sa faca o revista filozofica lunara bilingva, Arya, sau O revedere a marilor sinteze. Din 1914 pana in 1920 Aurobindo a publicat aceasta revista precum si cele mai multe din lucrarile sale – aproape 5000 de pagini, care au fost cuprinse in mai multe carti. Acestea includeau: Viata divina, in care acesta si-a exprimat propria sa viziune fundamentala filosofica asupra evolutiei omului; Sintezele de yoga, in care a descris yoga sa integrala care este in contrast cu alte discipline yoghine; Eseu despre Gita, in care este interpretata Bhagavat Gita in lumina viziunii lui Aurobindo asupra coborarii “constiintei supramentale”; Secretul Vedei si Ciclul uman.

In 1921, el a lasat penelul deoparte. Editia finala pentru Arya a fost publicata. In urmatorii 30 de ani, scrierile sale au fost limitate la o enorma corespondenta precum si poemul Savriti, care cuprinde viziunea sa desavarsita asupra evolutiei umanitatii, munca sa cu subconstientul si inconstientul, precum si experienta sa in ceea ce priveste inaltele sfere de constiinta.

Crizele transformarii

Aurobindo a vazut umanitatea la o rascruce in evolutia ei. “Daca se afla un adevar spiritual pe Pamant si care da alta valenta nasterii noastre in Materie si daca in mod fundamental in natura a avut loc o evolutie a constiintei, atunci omul nu poate fi ultimul stagiu al acestei evolutii: el este o imperfecta expresie a spiritului si mintea lui este un instrument si o forma limitata; mintea se afla doar la jumatatea evolutie constiintei, fiinta mentala poate fi doar o fiinta trazitionala.”

Conform lui Aurobindo, noi am ajuns la o “criza a transformarii”, care este “atat de cruciala precum a fost criza care a marcat aparitia Vietii in Materie sau criza care a marcat aparitia Mintii in Viata”. Spre deosebire de crizele anterioare, umanitatea poate fi vazuta ca niste “colaboratori constienti la propia noastra evolutie”.

Totusi, pentru Aurobindo, nu sunt fortele noastre umane care vor aduce transformarea ci o constiinta care inconjoara Forta divina de deasupra.

Materia supramentala se va supune vointei constiintei si astfel va manifesta calitatile spiritului: imortalitate, maleabilitate, luminozitate, frumusete si beatitudine. Vor survenii semnificative transformari fizice: “Transformarea consta in faptul ca tot aranjamentul material va fi inlocuit de concentrari de forta, fiecare avand un mod diferit de vibratie; in loc de organe vor fi centre de energie constienta, puse in miscare de vointa constiintei. Nu va fi stomac sau inima, nici circulatie si nici plamani. Toate aceestea vor disparea si vor lasa loc unui joc de vibratii reprezentand ceea ce sunt aceste organe in mod simbolic”. Corpul va va fi facut dintr-o “energie concentrata care se va supune vointei”. “Schimbarea de constiinta va fi factorul principal, miscarea initiala, iar modificarea fizica va fi factorul subordonat, o consecinta.”

Aurobindo nu a fost deloc un teoretician ssau un scriitor de science fiction. El a scris pe baza experientei sale si experienta sa legata de “transformare” are trei faze distincte: prima, o faza stralucitoare, din 1920 pana in 1926, in care multe puteri si fenomene si puteri miraculoase sau manifestat prin puterea constiintei supramentale pe care Aurobindo a manifestat-o pentru prima oara in 1910; a doua, o faza de retragere, in care Aurobindo si principalul sau discipol, Mama, Mirra Richard, au testat pe propriile lor trupuri efectele mai multor experimente, lucrand la nivelul subconstientului si inconstientului din 1926 pana in 1940 si a treia faza, in care eforturile au avut in vedere intreaga umanitate si lume, din 1940 pana in prezent.

La sfarsitul primei faze, pe 24 noiembrie 1926, el a sfarsit brsc manifestarea puterilor si miracolelor si a anuntat retragerea in solitudine. Oficial, ashramul a fost infiintat sub conducerea Mamei.

Din 1926 pana in 1940 el si Mama au facut experimente asupra somnului, mancarii, asupra legilor naturii, trecand prin multe experiente la nivel celular si subconstient. A fost o cursa impotriva timpului care ne aminteste de ceea ce siddhasii au descris in stiinta ierburilor Kaya Kalpa prin care incercau sa prelungeasca viata suficient de mult pentru a permite fortelor spirituale mult mai subtile se desavarseasca indumnezeirea.

Pregatirea celulelor, tacerea mentala, pacea vitala, constiinta cosmica au fost vehicule care au permis constiintei celulare si fizice sa se largeasca si sa se universalizeze. Apoi a devenit clar faptul ca “trupul este peste tot” si nimeni nu poate transforma ceva fara a transforma totul. Aurobindo si  Mama au gasit ca transformarea completa nu este posibila pentru individ, daca nu are loc o minima transformare pentru tot.

“Pentru a ajuta umanitatea”, remarca Aurobindo, “nu este suficient pentru un individ sa gaseasca solutia ultima in mod individual pentru ca, atunci cand lumina este gata sa coboare, ea nu poate sta pana cand planul inferior, de jos, nu este pregatit sa suporte presiunea Descendetului.”

“Daca cineva vrea sa faca munca de unul singur”, spunea Mama, “este absolut imposibil sa fie facuta in mod total, pentru ca fiecare fiinta fizica, oricat de realizata ar fi, chiar daca apartine unei constiinte a totalitatii superioare, chiar daca ar fi facuta pentru o munca speciala care are invedere totalitaea, nu este decat o fiinta partiala si limitata. Acesta este adevarul si legea – transformarea completa nu poate fi realizata pe cont propriu, printr-un singur corp… asa ca daca cineva vrea sa aiba o actiune generala, sunt necesare cel putin un numar minim de fiinte fizice.”

A treia faza

Cu aceasta idee, perioada muncii individuale a sfarsit in 1940, iar Sri Aurobindo si Mama au inceput al treilea stadiu al muncii lor de transformare. In timpul acestei faze, orientarea a fost catre o transformare globala. “Acest ashram a fost creat… nu pentru renuntarea la lume ci ca un centru si un loc unde are loc evolutia altei forme de viata.” Ashramul a fost organizat pentru a fi deschis tuturor tipurilor de activitati care tin de natura creativa, precum si pentru toate tipurile de individualitati, barbati, femei si copii, din toate clasele sociale.

Activitatea in lume a fost de o importanta primara: “Viata spirituala gaseste expresia cea mai potenta in omul care traieste o viata obisnuita prin puterea Yogai… Printr-o  uniune a vietii interioare cu cea exterioara, umanitatea va fi ridicata si va deveni puternica si divina.”

Dilema leaderilor evolutionari

Cea de-a treia faza a crescut dilema pe care Sri Aurobindo si Mama au incercat sa o rezolve la sfarsitul celei de a doua faze. Aflandu-se fata in fata cu rezistenta colectiva a subconstientului si inconstientului, ei s-au intrebat daca ar putea sa realizeze o transformare a sinelui individual in izolare fata de altii si apoi sa se intoarca sa ajute umanitatea, ca lideri evolutionari. Ei au decis impotriva acestei strategii, deoarece, dupa cuvintele lui Aurobindo, ar rezulta un gol intre ei si umanitate.

Sri Aurobindo spunea: “Odata inceputa, munca nu va avansa rapid chiar de la inceputul stagiului decisiv. Pot fi secole intregi de efort… Chiar daca prima schimbare decisiva este atinsa, este cert ca nu toata umanitatea va fi capabila sa se ridice la acel nivel. Va fi o diviziune intre cei care vor fi capabili sa traiasca la nivelul spiritual si cei care vor fi capabili sa traiasca in lumina care coboara de la acest nivel catre nivelulmental. Si mai jos de acestea va fi o mare masa influentata de realitatea superioara dar care nu va fi pregatita pentru lumina. Dar chiar si aceasta va fi o transformare si un inceput care nu a mai fost atins nici pe departe.”

Aceasta inevitabila diviziune si “gol” care se va produce sunt probabil motivele pentru care Aurobindo si Mama nu au coborat “supramentalul” in propriile lor corpuri  si eventual sa-l mentina acolo. Si mai mult, nu cumva “corpul de aur” al siddhasilor, al lui Ramalinga si al chinezilor taoisti este doar o faza de inceput a lungii transformari colective a intregii umanitati?

In efortul sau de a incerca sa rezolve aceasta problema, autorul cartii Babaji and the 18 Siddha Kriya Yoga Tradition, Marshall Govindan, a vizitat Pondicherry si Valadurul. El a amintit o fraza pe care a vazut-o cu multi ani in urma, prin care Aurobindo si Mama afirmau ca “ceea ce ei au incercat sa atinga a fost deja atins de Ramalinga Swami cu doar 100 de ani in urma.” El s-a intalnit cu T.R. Thulasiram in Podicheri si a aflat ca au fost publicate de catre acesta doua volume de lucrari, Arut Perum Jothi si Corpul fara de moarte, in 1980, care contin subiectele de discutie care au fost avute in vedere la intalnirile cu Mama in ceea ce-l priveste pe Ramalinga, precum si tot ce a scris Aurobindo despre Ramalinga.

In studiul sau exhaustiv, Thulasiram a observat: “Sri Aurobido a ajuns sa inteleaga in ultima parte a vietii sale ca putin yoghini au atins transformarea supramentala ca o siddhi (putere supranaturala) personala mentinuta prin Yoga-Siddhi si nu ca o dharma (lege) a naturii”.  

Fascinantul studiu al lui Thulasiram aduce dovezi ca experientele transformatoare ale lui Thirumoolar, Ramalinga, Aurobindo si Mama au fost toate asemanatoare. “Luminoscenta aurie” pe care Aurobindo a manifestat-o la moartea sa ne aminteste de “corpul de aur” al imortalitatii la care s-a referit Ramalinga si cei 18 siddhasi.

Moartea lui Sri Aurobindo

Catre sfarsitul lui noiembrie, 1950, Sri Aurobindo a inceput sa manifeste simptomele unei boli de sange, care a revenit din timp in timp pe parcursul a mai multor ani. In contrast cu ocaziile anterioare, el a spus ca nu isi va mai folosi puterile yogine pentru a se vindeca. Cand a fost intrebat de ce, el a spus: “Nu pot explica, nu veti intelege”. Pe 4 decembrie simptomele au disparut in mod miraculos. Dar tarziu, in acea noapte a devenit evident ca el se va retrage pentru un scop bine definit. Pe 5 decembrie, in 1950, el a decis sa amane aceasta pana cand corpul va arata semne de descompunere. Corpul a capatat o noua stralucire, “o luminoasa mantie de luminoscenta aurie in jurul lui”, dupa cum a fost descrisa de Mama. Multi altii au relatat despre aura aurie din jurul lui. Pentru mai mult de patru zile corpul a ramas intact, cu o persistenta nuanta aurie. Pe 8 decembrie Mama i-a cerut lui Aurobindo, intr-o intalnire oculta, sa se reintoarca la viata, dar el a raspuns astfel conform marturisirii Mamei: “Mi-am parasit acest corp cu un scop precis. Nu il voi lua inapoi. Ma voi manifesta din nou prin primul Corp Supramental construit prin Calea Supramentala.”… “Lipsa de receptivitate a pamantului si a oamenilor” a spus Mama pe 8 decembrie, “este cea mai responsabila pentru decizia lui Sri Aurobindo in ceea ce priveste corpul sau”. Pe 9 decembrie, dimineata, dupa mai mult de 100 de ore, corpul a inceput sa arate primele semne de descompunere si a fost ingropat dimineata, in curtea ashramului.

Scrierile lui Sri Aurobindo continua sa ne furnizeze o viziune pentru evolutia noastra colectiva si importanti indicatori pentru fiecare individ astfel incat sa atingem o transformare divina a vietii.
_________________
Dumnezeu este UNIC !
Back to top See my Info
Unique
Gazda
Gazda

Unique is offline

Joined: 13 Feb 2005
Member: #2
Posts: 359
Country Flag: Romania
Style: subSilver (64)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Sri Aurobindo
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 31.12.2005, 06:12 View PostDownload Post

Sri Aurobindo


“Daca Pamântul cere si Supremul raspunde, clipa realizarii poate fi chiar aceasta”

un articol de Florentina Alexandru


“A fost nevoie de geniul  suprem al lui Sri Aurobindo, pe care numai spiritul si viziunea creatoare a Indiei îl putea da, pentru a imprima cea mai îndrazneata întelegere a filozofiei, culturii, religiei si spiritualitatii legate de Tripla Realitate.” (Swami Shivananda)

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.La 5 decembrie 1950, în Pondichery, în vârsta de 78 de ani,  Sri Aurobindo si-a parasit corpul fizic. A fost supranumit “exploratorul constiintei”, iar viata sa “o aventura a constiintei si a bucuriei”.

Sri Aurobindo este considerat unul dintre marii întelepti contemporani ai planetei. La 50 de ani de la moartea sa, în Occident sunt publicate continuu lucrarile sale filozofice, spirituale si literare. În ultimul timp au aparut si în România, la câteva edituri prestigioase, volume din importanta si vasta sa opera. Personalitate desavârsita în multiple directii, Sri Aurobindo este apreciat de filozofi, pentru filozofia sa profunda si riguroasa, pretuit de poeti, pentru sensibilitatea sa de exceptie si venerat de mistici, pentru revelatiile sale de inspiratie divina.

Din scrierile aparute, unii au reusit sa cunoasca câte ceva despre viata lui. Ca si Mahatma Gandhi, Aurobindo si-a petrecut multi ani luptând prin toate mijloacele sa obtina independenta tarii sale. Desi nu a reusit sa-si vada “visul cu ochii”, India si-a recâstigat independenta la doi ani de la moartea sa. Si, un fapt demn de remarcat si care dovedeste ca “nimic nu poate fi întâmplator” este ca acest act istoric s-a petrecut exact la 15 august, data la care Sri Aurobindo îsi sarbatorea ziua de nastere.

Foarte putini stiu însa ca, în ultimii 40 de ani, el a trait experiente spirituale fascinante despre care nu se cunosc amanunte, dar se pot face anumite afirmatii în lumina unei intuitii spirituale. În ashramul de la Pondichery, maestrul, împreuna cu cei câtiva yoghini si cu Mama (supranumita astfel) au atins atunci puteri paranormale exceptionale. Daca ar fi fost revelate, miracolele petrecute acolo ar fi zguduit cu siguranta, întreaga lume.

“Eu nu am avut nici un impuls catre spiritualitate, dar am dezvoltat spiritualitatea. Am fost incapabil sa înteleg metafizica, dar m-am transformat într-un filozof. Nu am avut ochi pentru pictura, dar mi l-am deschis prin Yoga”

S-a nascut la 15 august 1872, la Calcutta într-o familie de indieni europenizati. Tatal sau, medic de profesie, îsi facuse studiile în Anglia. Aurobindo a primit astfel un prenume englez - Akroid - si o guvernanta englezoaica; limba sa “materna” fiind, bineînteles, engleza. La 7 ani paraseste India împreuna cu cei doi frati ai sai pentru a studia în Anglia. Sunt încredintati unui pastor care avea instructiuni sa nu-i lase în contact cu nici o persoana de origine indiana si sa-i sustraga de la absolut orice influenta orientala.

La scoala a fost un elev deosebit, apreciat de profesori. Cunostea la perfectie franceza si latina si desigur, engleza. La 18 ani primeste o bursa la Cambridge unde câstiga în primul an toate premiile de poezie greaca si latina. În acest moment încep sa-l intereseze figurile revolutionarilor si marile revolutii ale lumii. Astfel îsi descopera o vocatie politica si devine preocupat de independenta tarii sale.

La 20 de ani, cu diploma universitatii Cambridge sub brat, se întoarce în India. Parcursese drumul Occidentului în 13 ani si îi vor trebui tot atâtia pentru a parcurge drumul Indiei.

Întors în tara sa natala, Sri Aurobindo învata abia acum limba bengali. Citeste foarte mult devenind pasionat de textele sacre ale Indiei: Upanisadele, Bhagavad-Gita, Ramayana. Începe sa studieze singur sanskrita. Este absorbit de aceasta lume fascinanta a misterului si a traditiei spirituale indiene. Se instaleaza la Calcutta si se avânta în mod deschis în lupta politica. Scrie articole care stârnesc vâlva, dorind sa mobilizeze natiunea într-o miscare revolutionara. Si, surprinzator! În aceste texte nu îi ataca pe englezi, ci pe indieni, acuzându-i de slabiciune, lasitate si sentimentalism. Paralel cu aceasta activitate politica, Sri Aurobindo se desavârseste ca fiinta spirituala. Pe aceasta planeta foarte putine fiinte reusesc sa manifeste un echilibru practic, perfect activ, între viata politica si cea spirituala. Iar numarul persoanelor este cu atât mai mic, daca acestea sunt integrate si unei cai spirituale autentice si deci ghidate permanent de o prezenta divina. Sri Aurobindo face parte din aceste extrem de putine fiinte pentru ca, în întreaga sa viata, actiunea si prezenta lui Sri Aurobindo în planul social si politic s-au îmbinat perfect cu realizarile uluitoare din planul spiritual.

“Cerurile de dincolo sunt mari si minunate, dar înca si mai mari si mai minunate sunt cerurile din voi însiva”

Aceasta preocupare de a se integra unei cai spirituale are ca punct de început ziua în care a fost martorul unei scene miraculoase, dar în acelasi timp relativ banale în India.

La fratele sau, Barin, care era grav bolnav, soseste un calugar ratacitor, pe jumatate gol, cu capul acoperit de cenusa. Era un naga-sannyasin ce îsi cersea hrana. Vazându-l pe bolnav, calugarul cere un pahar cu apa, face un semn deasupra lui si rosteste o mantra. La cinci minute dupa ce bea apa, Barin se vindeca.

Aurobindo este astfel martorul unei situatii paradoxale: a vazut real un yoghin demonstrându-si puterile paranormale.  Aceasta “întâmplare” a declansat în el veritabile revelatii interioare. “Eram totodata si gnostic, si ateu, si sceptic si nici macar nu eram absolut sigur ca exista un Dumnezeu.... simteam doar ca în Yoga trebuie sa fie un adevar puternic.” Ca urmare se decide sa practice Yoga si rosteste aceasta rugaciune: “Doamne, daca existi, Tu îmi cunosti inima. Tu stii ca eu nu cer nici eliberarea spirituala, nici nimic altceva din ceea ce ce îti cer altii. Nu cer decât forta de a ridica aceasta natiune si puterea de a trai si de a muncii pentru acest popor pe care îl iubesc.”  

Si astfel, Aurobindo începe sa faca din întreaga lui viata o practica Yoga. Urmatorii ani si-i petrece scriind poezii în stari de inspiratie supramentala. Apoi experimenteaza somnul constient. Interiorizarea sa atinge niveluri spirituale atât de înalte încât, în momentele de exteriorizare, manifesta o liniste coplesitoare. Multi dintre cei care l-au cunoscut spun ca ceea ce îi impresiona înca din primele momente când se aflau în prezenta lui era linistea care se revarsa din el.

Este deja celebru episodul petrecut în timpul dezlantuirii unei ploi extraordinar de puternice, furtuna care de obicei rupe copaci si darâma case. Discipola lui, supranumita Mama, a urcat în camera maestrului pentru a închide ferestrele larg deschise. Aurobindo scria cufundat într-o stare de inspiratie divina si linistea sa interioara era atât de profunda încât întreaga sa camera se decupase parca din planul fizic, fiindca nici o picatura de ploaie si nici o suflare de vânt nu patrundea de afara.

Urmeaza o perioada în care traieste experiente spirituale paradoxale alaturi de yoghinul Vishnu Baskar Lele. Cei doi s-au retras timp de trei zile, într-o camera izolata. Aurobindo experimenteaza atunci culmea linistii mentale si desavârsita pace interioara. Prin acest nou nivel spiritual atins, el constientizeaza ca întreaga sa practica Yoga de pâna atunci a fost o enorma Iluzie. Si tocmai pentru ca relatarile marilor yoghini despre propriile lor experiente spirituale sunt rare, reproducem în continuare un citat în care Aurobindo ne reveleaza trairea sa exceptionala: “Am fost proiectat brusc într-o stare extrem de înalta. Aici nu existau gânduri, ego sau lume reala. Într-o liniste absoluta percepeam o lume de forme vide, de umbre fara substanta veritabila. Nu era unul sau mai multi, ci doar Acela, absolut, pur, indescriptibil. Nu se poate spune ca era o realizare mentala sau ceva perceput undeva <sus>, ci o singura realitate pozitiva care umplea, ocupa, inunda si îneca aparenta lumii fizice, nelasând loc sau spatiu pentru nici o alta realitate, în afara ei însisi, si nepermitînd ca nimic altceva sa para cu adevarat real, pozitiv sau substantial. Aceasta experienta mi-a adus o pace de nedescris, o liniste formidabila si o infinita eliberare si libertate.”

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Se spune ca acesta a fost momentul când Aurobindo a atins starea de constiinta nirvanica. Considerata în multe traditii drept starea finala, cea mai înalta, pentru Aurobindo ea a fost doar punctul de plecare catre noi experiente divin inspirate, înca si mai înalte. “Traiam zi si noapte în aceasta Nirvana, care nu admitea nici un alt lucru în ea si nici nu se modifica. Apoi si ea a început sa dispara într-o Supraconstiinta. Aspectul iluzoriu al lumii lasa loc, treptat unui alt aspect în care iluzia nu era decât un mic fenomen de suprafata, în spatele caruia exista imensa Realitate Divina Suprema în inima tuturor lucrurilor care îmi aparusera la început ca forme vide sau imagini cinematografice. Si aceasta nu era o încatusare în simturi, o diminuare sau o cadere din experienta suprema ci, din contra, o elevare si o largire constanta a Adevarului.”

Aurobindo ajunsese astfel la realizari spirituale deosebite, iar practica sa yoghina parea la acest moment al vietii sale sa-l îndeparteze de actiune.

“Orice ati face nu considerati ca este actiunea voastra, ci actiunea Adevarului din voi”

Totusi, paralel cu aceasta formidabila “cucerire” interioara, Aurobindo duce o lupta revolutionara intensa pentru independenta Indiei. Împreuna cu fratele sau, Barin, organizeaza unitati de gherila în Bengal, mascate sub numele de cluburi sportive sau culturale. El îsi justifica aceasta atitudine care încalca aparent non-violenta, astfel: “Nici violenta, nici non-violenta nu pot elimina sursa raului. Razboaiele nu sunt purtate între fortele binelui si ale raului, ci între doua aspecte ale aceleiasi ignorante.”

Înfiinteaza un cotidian de limba engleza unde declara deschis ca scopul acestei activitati este independenta Indiei. Devine liderul unui partid nationalist, participa la reuniuni secrete unde se lanseaza în discursuri politice. Cuvintele lui veneau acum dintr-o alta sursa decât mentalul. Sri Aurobindo gândea, scria si vorbea fiind inspirat din planul Supraconstient. “Urmariti sa fiti constienti de aceasta forta din voi si s-o manifestati. Orice ati face nu considerati ca este actiunea voastra, ci actiunea Adevarului din voi”, sunt cuvinte spuse oamenilor care îi ascultau discursurile revolutionare.

Dar toata aceasta efervescenta revolutionara ia sfârsit la 4 mai 1908, când politia britanica îl aresteaza. Sri Aurobindo este acuzat ca a participat la un atentat împotriva unui magistrat britanic, motiv pentru care va fi închis la Alipore timp de un an. În timpul acestei privari de libertate îsi aminteste ca o luna înainte simtise chemarea de a abandona orice activitate pentru a intra într-o fuziune deplina cu Divinul. Nu a vrut sa renunte la actiunile sale si constientizeaza ca prin aceasta asa-zisa întâmplare a fost fortat sa-si continue transformarea spirituala.

Închisoarea s-a transformat astfel în laboratorul sau de experimentare. Aurobindo a explorat succesiv planurile supramentale, mentinându-se permanent în contact cu Dumnezeu si primind, prin gratia Sa, Cunoasterea Ultima. El a atins astfel, starea de Constiinta Cosmica.

Este eliberat din închisoare la 37 de ani si un an mai târziu paraseste definitiv viata politica.

Din acest moment, în viata sa se disting trei etape: Chandernagor (1910-1920), Pondichery (1920-1926) si retragerea sa totala (1926-1950).  

“ Tot ceea ce gândirea inspirata îmi sugereaza pot realiza; tot ceea ce gândirea inspirata îmi reveleaza pot deveni”

În ultimii 40 de ani, Aurobindo se va dedica în întregime vietii spirituale. Idealul sau nu era acela de a-l descoperi pe Dumnezeu doar în spirit. El dorea sa trezeasca si materia, s-o prefaca si s-o includa în acest proces de spiritualizare.

Viata eliberata te îndreapta catre eternitate. Dar numai în spirit. Aurobindo a vrut sa înteleaga cum ar putea trai o viata eterna cu tot cu corpul fizic. “Din moment ce spiritul, materia, energia sunt de fapt una”, spunea el, “de ce nu am putea pastra corpul, pentru ca astfel, dimensiunea fizica, viata în globalitatea ei sa devina spiritualizata si îndumnezeita?”        

Aceasta transformare a materiei, Aurobindo o concepea posibila doar ca pe o consecinta a unei translatii a constiintei la nivel planetar. El era convins ca o fiinta umana înzestrata cu o forta spirituala colosala ar putea declansa si sustine un câmp general de sublimare suficient de puternic pentru a realiza o ascensiune globala a nivelului de constiinta planetar. Aceasta translatie ar trebui sa produca saltul de la nivel mental, la supramental.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.În cadrul evolutiei planetare au fost mai multe perioade care au marcat asemenea translatii la nivelul constiintei. Aparitia vietii, a regnului vegetal si ulterior a celui animal reprezinta astfel de ascensiuni pe un nivel superior. Translatia de la animal la om s-a realizat, de fapt, prin trezirea si dinamizarea mentalului. Omul este singurul care are acces constient la acest nivel; animalele nu au mentalul complet trezit, vegetalele nici atât. Cu exceptia fiintelor care sunt initiate si a celor eliberate spiritual, umanitatea în general se plaseaza la nivelul mentalului gregar, de milioane de ani de existenta. În aceasta etapa nu mai este necesara aparitia unei noi specii. Numai în constiinta umanitatii trebuie sa se produca transformari, astfel ca omul sa treaca de la nivel mental, la supramental.

“Am trait toate conflictele pe care o fiinta umana le-a trait vreodata, altfel nu as fi capabil sa asigur pe nimeni ca si aceste stari pot fi învinse”

Aceasta întelegere profunda l-a determinat pe Aurobindo sa spere ca poate grabi saltul global la nivel supramental. Marii profeti ai planetei si scrierile secrete spun ca va veni o epoca - Satya Yuga - când se va împlini total aceasta translatie. Numai ca, pâna la instaurarea ei, tot ceea ce se petrece acum si în viitor sunt evenimente purificatoare care ne pregatesc gradat pentru aceasta trecere.

Gratie nivelului si fortei sale spirituale, Aurobindo a sperat, la fel ca si Buddha, ca atunci când exista sustinerea divina necesara, chiar si un singur om ar putea constitui focarul de manifestare al unei astfel de translatii, ceea ce, în anumite cazuri, este perfect posibil. Însa, daca tinem cont ca el chiar si-a asumat aceasta misiune, putem spune ca Aurobindo nu ajunsese înca la nivelul de eliberare suprema. Fiintele pe deplin eliberate spiritual spun ca în momentul în care atingi stadiul acesta îti dai seama ca oricum toata evolutia se integreaza într-un plan cosmic divin.

Sa examinam putin modul în care a parut sa fie posibila ascensiunea, din punctul de vedere al lui Aurobindo! El si-a dat seama ca, oricât de mult ar urca în stari foarte înalte de constiinta, în acelasi timp, ca o reflexie, o alta parte a sa cobora în abisurile interioare. Acest fenomen nu este neaparat usor sesizabil pentru ca, în acele stari de constiinta cosmica, esti focalizat asupra aspectelor spirituale, înalte. Totusi, Aurobindo a sesizat ca în acelasi timp cu “urcarea” se petrecea si “coborârea” spre zonele cele mai profunde ale subconstientului. El a urmarit deci sa-si purifice aceste abisuri coborând lumina divina în întunericul lor. Purificarea subconstientului propriu a fost pentru el un proces oarecum simplu, dar Aurobindo a cautat sa o extinda la nivelul subconstientului colectiv, gândind ca aceasta ar fi o modalitate suficient de eficienta prin care lumea s-ar putea spiritualiza mai repede. Se spune ca el “cobora” chiar în zonele infernale ale manifestarii si, prin influenta psihica subtila, începea sa sublimeze entitatile demoniace sau chiar satanice ale acelor planuri. Iar când “se ridica”, multe fiinte de acel gen erau deja transformate.

“ Dumnezeu este acelasi pentru toti cei care Îl cauta si omul nu trebuie sa fie extraordinar ca sa-l urmeze. Aceasta este greseala pe care o faceti - insistati asupra maretiei, ca si cum numai maretia poate fi spirituala.”

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Aceasta forta exceptionala de care dispunea l-a facut sa experimenteze împreuna cu Mama si discipolii sai apropiati de atunci (alesi cu maxima exigenta), multe din puterile spirituale paranormale. În ashramul de la Pondichery, ei traiau cu totii într-o atmosfera cu totul speciala în care, cele mai dificile experiente spirituale erau uimitor de usor de obtinut, ca în joaca. Se parea ca voalurile dintre aceasta lume si celelalte erau din ce în ce mai subtiri, de parca zeii si fortele supramentalului se aflau tot timpul printre ei, manifestându-se prin ceea ce noi numim în mod obisnuit miracole. Astfel, ei au experimentat pe propriul lor corp puterile constiintei, de exemplu, postul prelungit fara aparitia nici unei urme de devitalizare. Apoi levitatia si rând pe rând au verificat toate asa-zisele legi naturale, descoperind ca ele sunt supuse unor anumite stadii ale constiintei si, prin urmare, pot fi depasite gratie controlului si apoi transcenderii acelor niveluri. Odata, Aurobindo chiar a consumat o cantitate imensa de otrava care, datorita controlului pe care constiinta sa îl avea asupra corpului fizic, nu a avut nici un efect. Constienti ca nu acesta este scopul ultim pe calea spirituala, într-o buna zi, ei au pus capat acelor experimente. Putin mai târziu Aurobindo si Mama au hotarât sa deschida larg portile ashramului lor, extinzându-si învatatura la nivel de masa.

Viata lui Sri Aurobindo a fost daruita total ideii de a atinge ceea ce pentru alti oameni parea a fi Imposibilul. A dorit cu ardoare acest aparent imposibil, l-a dublat de o daruire totala si le-a aplicat pe amândoua, în primul rând în transformarea sa, apoi a tuturor celorlati oameni si chiar în destinul tarii sale. Noi stim ca, daca el a îndraznit mai mult decât a fost posibil de realizat efectiv, este pentru ca a crezut cu toata taria în aceasta idee forta care îi apartine: “Daca Pamântul cere si Supremul raspunde, clipa realizarii poate fi chiar aceasta.”

Un articol preluat din revista Yoga Magazin nr. 16


http://yogaesoteric.net/content.aspx?item=2173&lang=RO
_________________
Dumnezeu este UNIC !
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Maeștrii și învățătorii spirituali ai planetei, AUROBINDO
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 2 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !