|
|
Fi binevenit calatorule ! |
|
Author |
Message |
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 39 - Masa la Irhael. Predica de pe Munte, (Matei V, 3-12) |
Posted: 15.1.2010, 23:02 |
• View Post • Download Post |
Capitolul 39
Masa la Irhael. Predica de pe Munte, (Matei V, 3-12)
(3) Ferice de cei săraci, în duh, căci a lor este împărăția cerurilor!
(4) Ferice de cei ce plâng, căci ei vor fi mângâiații
(5) Ferice de cei blânzi, căci ei vor moșteni pământul!
(6) Ferice de cei flămânzi și însetați după neprihănire, căci ei vor fi săturați!
(7) Ferice de cei milostivi, căci ei vor avea parte de milă!
(8) Ferice de cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu!
(9) Ferice de cei împăciuitori, căci ei vor fi chemați fii ai lui Dumnezeu!
(10) Ferice de cei prigoniți din pricina neprihănirii, căci a lor este împărăția cerurilor!
(11) Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni și vor spune tot felul de lucruri rele și neadevărate împotriva voastră!
(12) Bucurați-vă și veseliți-vă, pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot așa au prigonit pe proorocii, care au fost înainte de voi.
1. In Europa, acest mic dejun n-ar fi avut nimic special, dar în această țară în care curge laptele și mierea, el a fost cea mai minunată masă, mierea și laptele Pământului Făgăduit fiind atunci și de-a pururi cele mai bune din lume.
2. La sfârșitul mesei au fost servite fructe minunate și toți I-au mulțumit și L-au slăvit pe Dumnezeu, care a dat un gust atât de bun fructelor și a permis albinelor să culeagă mierea cea dulce a florilor de câmp, și să o ducă în fagurii lor miraculoși!
3. Unul dintre samariteni, care era un înțelept, a spus: "înțelepciunea, puterea și bunătatea lui Dumnezeu nu vor fi niciodată cunoscute îndeajuns. Ploaia cade, mii și mii de specii de plante, arbori și mărăcini trăiesc pe pământ și beau aceeași apă; fiecare are un alt gust, un alt parfum, o altă formă; fiecare formă este frumoasă și plăcută; nimic nu crește fără un motiv anume, fără o anumită necesitate, nici măcar cel mai mic mușchi de pe o piatră!
4. Și toate animalele de pe pământ, din apă și din aer, ce multiplicitate, ce diversitate! De la țânțar la elefant, de la arahnidă la leviatan - monstrul de neîmblânzit care poate ține munții pe spatele său și se poate juca cu cedrii din Liban! Oh, Doamne, ce putere, ce forță, ce profundă înțelepciune sălășluiește în Dumnezeu, care susține și ghidează soarele, luna și toate stelele, care păstrează marea în adâncurile ei și ridică munții, care a făcut pământul!"
5. Eu am spus: "Ai vorbit bine, este adevărat. Dumnezeu este infinit de bun, infinit de înțelept, infinit de drept și nu are nevoie de sfaturile și de învățăturile nimănui. Dar Eu vă spun, omul de pe acest pământ nu a fost făcut pentru a fi inferior lui Dumnezeu care este complet desăvârșit.
6. Până acum acest lucru era aproape imposibil, pe acest pământ, care s-a aflat sub sceptrul morții, dar începând de acum va fi posibil pentru cel care va urmări cu seriozitate să trăiască respectând în totalitate Cuvântul Meu.
7. Iar Eu cred că, dacă este atât de ușor de trăit respectând în totalitate Cuvântul Meu, care nu presupune altceva decât ca faptele voastre să fie în conformitate cu preceptele pe care Dumnezeu vi le-a dat sub formă de porunci, omul nu trebuie să precupețească nici cel mai mic efort pentru a atinge cea mai înaltă elevare spirituală".
8. Marele preot a spus: "Da, Doamne, omul trebuie să riște tot dacă vrea cu adevărat să atingă cea mai înaltă elevare spirituală. Cel care vrea cu adevărat să se bucure de o vedere frumoasă, fiind pe vârful muntelui, trebuie mai întâi să-l urce cu greutate. Cine vrea să culeagă roadele, trebuie mai întâi să are și apoi să semene; prin urmare, dacă vrem să câștigăm ceva (care este bun), trebuie să începem înainte de toate prin a risca; cine nu riscă nimic, nu va avea nimic! Dacă Tu ne arăți căile Tale, nu ne va fi greu să ajungem la ceea ce Tu ai anunțat, adică să devenim și noi la rândul nostru desăvârșiți, așa cum Tatăl nostru ceresc este desăvârșit în ceruri!"
9. Eu am spus: "Fără îndoială", după care am adăugat: "Jugul meu este blând, povara Mea este ușoară, dar oamenii au avut poveri grele de purtat și nu au obținut nimic astfel. Problema este de a ști cum se va mări credința lor, dacă ei își vor schimba povara grea cu o nouă povară, ușoară, dar neobișnuită. Nu vor sfârși ei oare prin a ne spune: 'Cu trudă și cu suferință n-am obținut nimic. Ce vom obține noi atunci dacă eforturile noastre vor fi la fel ca acelea ale copiilor care se joacă?'
10. "Eu vă spun, va trebui să schimbați vechiul om ca pe o haină veche și să îmbrăcați o haină nouă, care va fi poate neplăcută la început; dar cel care nu se va lăsa tulburat de o astfel de bagatelă și care nu va căuta să îmbrace din nou vechea haină cu care era obișnuit, ci dimpotrivă chiar îi va plăcea haina cea nouă, acela va atinge desăvârșirea despre care v-am vorbit.
11. Fiți gata, Eu voi pleca acum pe munte! Cine vrea să Mă urmeze, să pornească; și tu, Matei, du-te și ia-ți tabla de scris și vino repede înapoi, vezi că sunt gata să plec!"
12. Matei a zis: "Doamne, știi că sunt gata să Te urmez. Dar dacă mă duc la oficiu, la bariera orașului, unde lucrez în solda romanilor ca vameș și ca scrib, voi avea neplăceri, iar gărzile romane nu mă vor lăsa să plec înainte de a-mi fi terminat treaba. Aș prefera să găsesc aici materialul care îmi este necesar astăzi și în seara asta voi merge să iau de la mine de acasă ceea ce îmi lipsește pentru următoarele două zile. De fapt, nu am material decât pentru trei zile, căci romanii nu-mi dau decât pentru această perioadă!"
13. Eu i-am spus: "Prietene, du-te, fă ceea ce-ți spun și vei fi mulțumit; du-te, astăzi nu vei avea nimic de făcut, nimeni nu te așteaptă la barieră, dar ia-i pe cei care lucrează cu tine pentru ca să copieze Cuvântul Meu în mai multe exemplare". Matei a spus: "Dacă este așa, atunci mă duc".
14. Și Matei, vameșul, a plecat și a găsit lucrurile așa cum i-am spus. S-a întors în mare grabă cu încă trei scribi și am pornit cu toții către Muntele Garizim, împreună cu toți cei care erau acasă. După o oră de mers pe jos, am ajuns la poalele muntelui și Marele Preot M-a întrebat dacă trebuia să deschidă Templul antic.
15. Eu i-am arătat împrejurimile și pe toți oamenii care ne-au urmat și i-am spus: "Ei bine, prietene, Templul cel mai vechi și cel mai autentic este aici. Eu îl voi reconstrui, la fel cum am restaurat casa lui Irhael. Dar nu am nevoie pentru aceasta de această clădire veche; împrejurimile de la poalele muntelui sunt de ajuns și, iată, printre altele, că sunt aici mai multe bănci și mese decât au nevoie scribii voștri. Deschideți-vă urechile, ochii și inimile și fiți gata. Iată, sub ochii voștri, în fața voastră, Făgăduiala profetului Isaiia!"
16. Matei a spus: "Doamne, suntem gata sate ascultăm".
17. Aici începe Predica de pe Munte (Matei V, 3-12). Această predică a durat trei ore, căci am vorbit rar, pentruca scribii să poată să scrie. |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 40
Preoții critică Predica de pe Munte. Nu trebuie înțelese imaginile, ci spiritul care este ascuns în ele.
1. La sfârșitul predicii, mulți dintre cei care M-au ascultat au protestat și câțiva preoți au spus: "Cine poate să ajungă la beatitudine? Noi, care suntem obișnuiți cu Scripturile, predicăm în mod corect legea pe care Moise a dictat-o poporului de pe vârful muntelui. Dar aceasta nu este decât o rouă, un vânticel de seară în comparație cu această învățătură severă și cu această predică atotputernică. Nu este nimic de spus în afara faptului că este prea dură și că oricui îi va fi greu să o aplice.
2. Cine poate să-și iubească dușmanul și să facă bine celor care i-au făcut rău? Cum să îi binecuvântezi pe cei care te urăsc și care nu au în gură decât cuvinte de ură și de mânie? Oare nu ar trebui eu să mă fac că nu-l aud și să-mi închid inima în fața celui care îmi cere un împrumut, dacă observ că el nu va fi niciodată capabil să-mi dea înapoi ceea ce i-am împrumutat? Ah, ce naive sunt toate aceste lucruri! Dacă leneșii și toți cei cărora le este fiică de muncă ar afla de ele, nu s-ar duce oare ei la bogătași pentru a lua cu împrumut tot ceea ce au aceștia, iar după ce bogații respectivi le vor fi împrumutat toate bunurile lor, cine ar mai munci și cine ar mai putea împrumuta apoi?
3. Este limpede că o astfel de învățătură este împotriva naturii instituțiilor umane și că în scurt timp, ea ar aduce întreaga lume în mizerie. Cine ar putea să mai învețe atunci această învățătură? Căci instituțiile nu ar putea să existe fără sprijinul filantropilor și al fondatorilor.
4. O astfel de învățătură nu va putea fi luată în considerare. Oamenii răi, dușmanii oamenilor de bine și cei care sunt invidioși trebuie pedepsiți. Dacă dușmanul meu îmi dă o palmă, trebuie să-l las să-mi dea încă două palme, în speranța că nu va mai avea poftă să-mi mai dea și alte palme? Datornicul necuviincios trebuie închis într-un lagăr de muncă pentru a învăța să muncească cu sudoarea frunții. Mâinile lui trebuie să muncească din greu, în loc să cerșească și astfel, numai cel cu adevărat sărac va avea dreptul la pomană. Aceasta este o lege veche și foarte bună, fără de care societatea nu ar putea să subziste. Dar aceste legi, date de către acest așa-zis Hristos, nu pot fi aplicate în viața de zi cu zi. Deci, ele nu pot fi acceptate.
5. Cât despre rest, nici nu vreau să mai vorbesc, atât de stupidă este această poruncă de a te mutila tu însuți atunci când un braț te deranjează sau să nu faci niciodată nimic pentru tine și să nu cauți decât împărăția lui Dumnezeu, crezând că totul vine de Sus! Oamenii nu au decât să încerce să nu mai muncească timp de câteva luni și vor vedea dacă peștele fript înoată în gura lor!
6. Această mutilare a membrului care te deranjează este într-adevăr stupidă! Dacă cineva ia o secure în mâna dreaptă pentru a-și tăia mâna stângă și a o arunca, ce va face atunci dacă îl va jena mâna dreaptă? Cu ce o să și-o smulgă? Cum își va smulge el ochii sau picioarele care îl deranjează? Ah! Sunt dezgustat de această învățătură, care nu este valabilă nici măcar pentru un crocodil. Este o lege foarte îndepărtată de om. Este suficient să tragem câteva concluzii pentru a ne da seama că nu este decât rezultatul fanatismului evreiesc.
7. Și chiar dacă toți îngerii cerului ar veni să-i invite pe oameni să urmeze o astfel de cale pentru a putea ajunge în ceruri și pentru a avea parte de viața eternă, ar trebui să-i alungăm în cerurile lor stupide! De ce nu mai este bun dictonul 'Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte'? El găsește aceasta nedrept și atroce și predică blândețea și răbdarea, pentru a deschide poarta tuturor hoților, atunci când spune: 'Dă-i și haina de pe tine celui care îți cere cămașa'. Frumoase cuvinte, dar pentru asta ar trebui să-ți smulgi ochii și să-ți tai mâinile și picioarele! S-a mai auzit vreodată despre o asemenea nebunie?"
8. Aici, Marele Preot s-a apropiat de Mine și a spus: "O învățătură atât de puțin practică cum este cea din predica Ta se află într-o totală contradicție cu gândirea riguroasă pe care o ai și de care nu mă îndoiesc, căci Te-am auzit vorbind în casa lui Irhael cu o mare înțelepciune. Dacă nu ar fi toate dovezile vii că Tu ești Mesia, noi am fi obligați să Te considerăm drept un magician ieșit dintr-o școală fanatică a Egiptului antic și sate clasăm printre șarlatanii care își spun Mesia.
9. Reflectează deci Tu însuți asupra acestei învățături violente și vei vedea ușor că această cale pentru a ajunge la viața eternă este impracticabilă și nu poate fi urmată de nimeni. Cine ar dori să ajungă astfel în ceruri și-ar pierde foarte rapid orice poftă, căci va ajunge să-și dorească mai bine să nu se fi născut decât să ajungă într-un cer unde nu pot ajunge decât infirmii! Sincer îți spun, dă-ti seama! Sau Tu chiar crezi că această învățătură poate fi luată în serios?"
10. Eu i-arn răspuns: Tu ești Marele Preot, dar ești la fel de orb ca o cârtiță aflată sub pământ! Ce trebuie să cred și să aștept atunci de la ceilalți? Eu v-am dat niște pilde dar voi nu vedeți decât partea materială, care vă strivește; s-ar părea că nu aveți nici o idee despre spiritul intrinsec care se află în aceste pilde.
11. Crede-Mă, noi suntem tot atât de înțelepți pe cât credeți voi că sunteți și știm tot atât de bine ca și voi cât de inutil este ca un om să se automutileze pentru a ajunge la viața veșnică! Dar știm, de asemenea, că voi nu înțelegeți spiritul acestei învățături și, de aceea, nu o înțelegeți deloc! Dar nu voi retrage ceea ce am spus. Tu ai urechi, dar nu auzi ceea ce este just. Ai ochi, dar aceștia sunt orbi din punct de vedere spiritual și cu urechile și cu ochii tăi larg deschiși nu auzi și nu vezi nimic". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 41
Urmarea criticii Predicii de pe Munte, sensul ascuns și sensul real al metaforei: "Să-ți smulgi un membru care te jenează". Răbdarea Domnului față de Marele Preot.
1. Marele preot a spus: "Da, da, fără îndoială că Tu ai dreptate și deocamdată nu vreau și nici nu pot să discut despre spiritualitatea ascunsă a pildelor Tale, dar vei înțelege, spre exemplu, că în momentul când predau cuiva o învățătură, eu vreau ca el s-o înțeleagă și, ca un adevărat discipol, să o pună în practică; o voi prezenta deci în felul în care discipolul meu poate să o înțeleagă, în spiritul adevărului său interior. Voi putea atunci să mă aștept, pe bună dreptate, ca faptele sale să fie conforme cu învățătura mea.
2. Dar dacă parabolele învățăturii mele sunt însă de neînțeles, elevii mei mă vor întreba, de pildă, de ce trebuie să-ți pierzi viața pentru a câștiga viața și cum se poate, mort fiind, să ajungi la o nouă viațăl Eu mai degrabă le-aș spune: 'Uite, prietene, cum trebuie să înțelegi aceasta: există o corespondență între parabola care ți-a fost prezentată și adevărul pe care ea îl conține. Tu trebuie să-ți conduci viața potrivit acestei corespondențe și nu după sensul real al parabolei'.
3. Atunci, învățătorule, discipolul ar înțelege și, așa cum am mai spus, ar fi justificat să îi cer să trăiască după spiritul adevărului învățăturii mele! Dacă vreau însă să îi cer așa ceva, fără să fiu sau să par un nebun, trebuie să îi traduc această parabolă. Dacă îi cer discipolului meu un asemenea lucru, cu toată seriozitatea și fără să-i traduc despre ce este vorba, mă comport în fața ființelor gânditoare precum omul care are o amforă cu apă bine închisă și care, întâlnind pe cineva căruia îi este sete și care îi cere de băut, îi dă amfora spunând: 'Uite, ține amfora, bea'. Celălalt încearcă să bea, întoarce amfora pe toate părțile fără să găsească orificiul și spune: 'Cum pot să beau, amfora este închisă pe toate părțile!' Omul îi răspunde: 'Dacă ești orb și nu poți să găsești orificiul, înghite amfora întreagă, căci astfel, vei înghiți și apa în același timp!'
4. Spune-mi, dragă învățâtorule, ce ar trebui să răspundă cel căruia îi este sete? Eu cred că ar avea dreptate să îl considere nebun pe cel care poartă această apă!
5. Nu vreau să Te consider nebun, dar dacă spui că surzenia și orbirea noastră ne împiedică să înțelegem spiritul învățăturii Tale, învățătura Ta este la fel ca și apa acestei amfore ermetic închisă pe care însetatul trebuie să o înghită cu amforă cu tot! Doar un profet scăpat dintr-o casă de nebuni poate pretinde o asemenea nebunie! Ia-o cum vei dori, dar nu-mi voi schimba părerea atâta timp cât nu vei adăuga lămuriri suficiente acestei învățături care, totuși, cuprinde în parte lucruri excelente. Mărturisește că nu Te poți aștepta ca noi să ne tăiem picioarele și mâinile și să ne câștigăm pâinea cu sudoarea frunții sau să nu-l mai pedepsim pe cel care va căuta gâlceava.
6. Noi nu-i vom da haina celui care ne va fura cămașa și îl vom arunca în închisoare pe hoț, pentru ca el să ispășească pedeapsa atât cât va fi nevoie și să devină după aceea un om cinstit. Dacă Tu ești un adevărat înțelept trimis de Dumnezeu, vei fi de acord că este necesar să păstrezi Legea lui Moise, pe care Dumnezeu însuși a dat-o israeliților în deșert, cu fulgere și tunete puternice. Dar dacă Tu vrei să anulezi Legea cu învățătura Ta, va trebui să vezi cum aranjezi lucrurile cu Dumnezeu!"
7. I-am răspuns: "Eu sunt de părere că Legislatorul are puterea de a lăsa Legea în vigoare și de a o îndeplini El însuși întru spirit și adevăr, precum și de o revoca în întregime, în anumite condiții".
8. Marele Preot a spus: "Aceste cuvinte sună curios în gura Ta! Mi-ar fi plăcut să Te aud vorbind așa azi-de-dimineață; atunci, aveam profunda impresie că Tu ești cu adevărat Mesia. Dar de când ne-ai dat învățătura Ta, îmi pari ieșit dintr-un azil de nebuni, cu ideile Tale fixe pe care le iei drept adevărul lui Mesia. De aceea, te rog vorbește mai explicit, căci fără lămuriri suficiente, nimeni nu poate înțelege și pune în practică prea riguros învățătura Ta.
9. Eu i-am răspuns: "Spune-mi atunci ce te nedumerește atât de mult la învățătura Mea și te voi ajuta!"
10. Marele Preot a zis: 'Ți-am spus deja de mai multe ori! Dar pentru a-ți da seama că sunt drept și chibzuit, îți voi spune că accept toate celelalte puncte ale învățăturii Tale și că sunt gata să le pun în practică, numai că nu pot să-mi scot un ochi sau să-mi tai piciorul sau mâna, fără a risca să mor din cauza hemoragiei! Și odată mort, care ar putea fi rezultatul unui asemenea principiu?
11. Acesta este punctul cel mai neverosimil al învățăturii Tale. Este imposibil de realizat. Și dacă s-ar găsi un nebun care să îl pună în practică, nu ar obține nici un rezultat, căci dacă cineva și-ar pune capăt zilelor, el nu-L va mai putea slăvi pe Dumnezeu, atât de mare ar fi suferința în care îl va arunca această învățătură. Așa că, dacă moare, ceea ce este neîndoielnic, mă întreb, împreună cu David: 'Doamne, cum Te va mai putea slăvi cineva care este mort, cine Te va mai adora în mormânt?' Explică-mi măcar acest punct; cât despre rest, noi am vrea foarte mult să credem că este o învățătură umanitară împinsă la extrem".
12. Eu am spus: "Cererea ta este justificată și Eu îți spun: de la Samuel, tu ești cel mai înțelept dintre toți preoții, fiindcă ai o inimă bună. Tu nu respingi total învățătura Mea, ci dorești lămuriri, așa că Eu te voi lumina, nu prin gura Mea, ci prin cea a unuia dintre discipolii Mei, pentru a vedea că oamenii au înțeles deja învățătura Mea, fără a le da Eu explicații". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 42
Natanael explică ceea ce nu poate înțelege omul rațional, înțelegerea planului spiritual.
Diferența între Cuvântul lui Dumnezeu și cuvântul oamenilor.
1. Marele Preot s-a întors atunci către Natanael și i-a spus: "După sfatul învățătorului vostru, mă adresez ție, la întâmplare: explică-mi punctul cel mai dificil al învățăturii învățătorului vostru. Dar, te rog, fâ-o în cuvinte simple și clare, fiindcă brumă peste brumă nu dă lumină. Vorbește deci!"
2. Natanael a spus: "Ești chiar așa de lipsit de perspicacitate încât nu înțelegi o învățătură atât de limpede? Nu au anunțat oare profeții că Hristos le va vorbi oamenilor doar în parabole și că se va exprima doar în metafore?"
3. "Da, ai dreptate, așa este scris, într-adevăr!"
4. Natanael a continuat: "Dacă știi că așa este scris, atunci de ce îl consideri pe Domnul nebun? De vreme ce, după Scriptură, El vorbește în parabole, îi poți cere foarte bine Domnului să te lumineze pentru a înțelege, dar nu-L poți lua drept nebun numai fiindcă tu nu înțelegi modul Său de a vorbi în parabole, tu, care nu ești capabil să înțelegi lucrările lui Dumnezeu.
5. Iată: în natură, lucrurile au o ordine și nu pot supraviețui decât datorită ei. Lucrurile spiritului au și ele o ordine a lor, nu pot exista și nu pot fi gândite și exprimate în afara ei. Dar există o corespondență între lucrurile spiritului și lucrurile naturii, căci acestea din urmă provin din primele și nimeni nu le cunoaște mai bine decât Domnul.
6. Dacă Domnul ne vorbește nouă celorlalți despre lucrurile spiritului, nouă, care ne aflăm încă în ordineafixă a naturii, El nu ne poate vorbi decât prin comparații și parabole. Pentru a le înțelege, trebuie să facem unefort să ne trezim spiritul, ținând seama de poruncile lui Dumnezeu. Doar atunci când vom începe să ne trezim astfel vom putea înțelege ceea ce a vrut să spună și să ne reveleze Domnul prin aceste parabole; atunci, Cuvântul Său divin se va distinge pe veci de cuvântul nostru omenesc!
7. Dar, atenție! Ochiului fizic îi corespunde în lumea spiritului puterea de a discerne între lucrurile divine și cerești, care nu au legătură decât cu existența ființei spirituale, pentru fericirea sa eternă.
8. Din cauza unei ordini divine absolut necesare, spiritul trebuie să coboare, un anumit timp, în materia acestei lumi, pentru a se întări în libertatea sa și pentru a-și dezvolta o independență aproape totală față de Dumnezeu, fără de care el nu l-ar putea vedea niciodată pe Dumnezeu, nici n-ar putea exista întru Dumnezeu, lângă Dumnezeu și prin Dumnezeu.* Dar dacă spiritul se maturizează în materie și își afirmă libertatea și independența față de Dumnezeu, el se află în pericolul inevitabil de a fi absorbit de materia însăși și de a fi astfel anihilat; putem vorbi astfel de o moarte spirituală, din care trezirea la viața întru Dumnezeu este foarte dureroasă și dificilă. De aceea, făcând aluzie la omul spiritual și nu la omul carnal, Domnul a spus: 'Dacă ochiul tău gândește să facă rău, smulge-l și aruncă-l departe, căci este mai bine să mergi în cer cu un singur ochi, decât cu amândoi în infern'. Ceea ce înseamnă: dacă lumina lumii te seduce prea mult, forțează-te să te îndepărtezi de această lumină care te împinge în moartea materiei. Fie ca spiritul tău să te elibereze de bucuria deșartă a felului tău de a vedea această lume și să-ți întoarcă privirile către lucrurile pur cerești. Căci este mai bine să intri în împărăția vieții eterne, fără toată cunoașterea acestei lumi, decât să fii absorbit de moartea materiei, cunoscând-o prea mult și având prea puține cunoștințe spirituale.
9. Când Domnul vorbește de cei doi ochi, de mâini și de picioare, El nu se referă la ochii, mâinile și picioarele corpului, ci, evident, la dubla capacitate a spiritului de a vedea totul și de a progresa. El invită spiritul, nu corpul, să nu caute să înțeleagă această lume, în cazul în care spiritul ar fi prea fascinat de această lume, fiindcă este mult mai bine să intri în viața eternă fără toate aceste cunoștințe, decât să sfârșești prin a fi devorat de judecata logică a lumii!
10. Cu toate acestea, spiritul trebuie de asemenea să privească această lume și să o cunoască, dar fără a-i găsi însă prea multe calități; dacă simte că lumea începe să-l atragă prea mult, trebuie să se îndepărteze imediat de ea, căci îl pândește pericolul. Este vorba de a-ți întoarce privirea: aici apare analogia cu ochiul pe care trebuie să-l smulgi. Cine poate vorbi prin asemenea parabole trebuie să fi experimentat pe deplin toate cunoștințele spirituale și materiale ale omului; după părerea mea, singurul capabil de așa ceva este Cel a cărui putere de a iubi și a cărui înțelepciune stau la originea tuturor lucrurilor spirituale și materiale. Cred că m-ai înțeles acum și sper că îți dai seama că ai greșit grav împotriva Celui care ține viața ta și viețile noastre în mâna Sa atotputernică.
(* Vezi mai explicit :http://www.scribd.com/doc/5603236/Cine-este-Dumnezeu-cine-este-Lucifer-ce-este-omulExplicate-de-insusi-Dumnezeu-prin-Bertha-Dudde- n.r.) |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 43
Sihar. Despre necesitatea încolțirii și maturizării lucrurilor.
1. Foarte surprins, la fel ca și mulți alții din asistență, Marele Preot a spus după un moment de uimire: "Da, da, înțeleg bine! Dar atunci, Domnul de ce nu se face înțeles, așa cum ai făcut-o tu? Căci astfel, nu aș fi păcătuit împotriva Lui!"
2. Natanael a spus: "Dacă un băiat de șapte ani ar fi pus întrebarea, nu ar fi fost de mirare, dar aceasta mă miră la tine, care ești unul dintre cei mai mari înțelepți ai orașului!
3. N-ai vrea poate să-i pui Domnului și întrebarea savantă: de ce a dat semințelor, care nu seamănă cu nimic, proprietatea de a se dezvolta și de a conține forma latentă a arborelui care va rezulta? Nu ar fi fost mai bine să lase fructele să cadă din cer, în brațele oamenilor? La ce servește această creștere lentă a arborilor, pornind de la o sămânță? Și de ce să trebuiască să aștepți atât de mult să se coacă fructele? Iată, iată cât ești încă de prost!
4. Cuvântul și învățătura Domnului sunt la fel ca toată opera Sa. El ne oferă învățătura sub forma unor semințemititele, pe care trebuie să începem să le semănăm în solul spiritului nostru și acest sol se numește iubire; acolopoate crește sămânța, pentru a deveni un arbore al adevăratei cunoașteri a lui Dumnezeu și a noastră, iar din acest copac, la momentul dorit, să putem recolta fructele coapte ale vieții veșnice.
5. Iubirea este lucrul cel dintâi: fără iubire, nici un fruct al spiritului nu poate crește. Seamănă semințele în aer și vei vedea dacă cresc și dau fructe. Adevărata iubire este pământul veritabil ce poate primi sămânța spirituală care ne-a fost dată prin gura Domnului!
6. De aceea, Domnul ne eliberează de severa lege mozaică a pedepsei, pentru a găsi un sol fertil în inimile noastre. De fapt, cel care condamnă, după lege, nu are adeseori decât prea puțină iubire sau deloc, iar sămânța Cuvântului divin nu ar putea niciodată să se dezvolte în el. Cel care este condamnat este judecat. In judecată nu există iubire, fiindcă judecata este moartea iubirii.
7. Ar fi deci mai bine să nu vezi întotdeauna greșeala aproapelui, ci mai degrabă să fii răbdător și indulgent. Dacă, în slăbiciunea lor, ceilalți vă cer ceva, voi nu trebuie să le refuzați; astfel, iubirea va crește în voi, ca și în frații voștri mai slabi, iar când veți fi copleșiți cu toții de această iubire, sămânța divină va fi încolțit în voi; atunci, cel slab, devenit acum puternic și el, vă va da înapoi de mai multe ori ceea ce ați făcut voi altădată pentru el, pe când era slab.
8. Dar dacă voi sunteți meschini și duri cu frații voștri mai slabi, nu veți fi niciodată voi înșivă un fruct al lui Dumnezeu și, în cele din urmă, veți fi supuși judecății celor slabi.
9. Când Domnul spune: 'Dă-i haina celui care îți cere cămașa', aceasta înseamnă că voi sunteți proprietari bogați și că trebuie să dați din abundență celor care vin la voi. Astfel, veți deveni bogați în inimile voastre. Această bogăție vă va aduce fericirea și săracii vă vor binecuvânta, căci ei vor auzi în inimile voastre predica adevăratei Evanghelii a lui Dumnezeu, pusă în practică și vă vor susține. Dar dacă voi calculați cu zgârcenie ceea ce dați, nu veți fi mai avantajați decât frații voștri săraci". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 44
Sihar. Predica de pe Munte. Corespondențe: ochiul drept și mâna dreaptă.
1. Marele Preot, care a urmărit acest discurs cu mare atenție, a spus: Totul este bine și cred că am înțeles tot ce mi-ai spus, dar trebuie să-ți atrag atenția că învățătorul nu a vorbit decât despre smulgerea ochiului drept și a mâinii drepte. În entuziasmul meu, eu am adăugat și picioarele, iar tu mi-ai explicat sensul picioarelor, ca și sensul ochilor și mâinilor despre care a vorbit învățătorul. Și tu ai spus: numai Cuvântul învățătorului care se adresează spiritului omului are o corespondență; cum se face atunci că tu ai găsit una la ceea ce am adăugat eu?"
2. Natanael a răspuns: Te înșeli, Domnul a vorbit și despre piciorul drept; numai că El a făcut semn scribilor să omită acest detaliu, căci cei care și-au întors privirea către ceruri (adică cei care au renunțat la propria lor voință, voința corespunzând mâinii stângi și care au renunțat deja la mâna lor dreaptă, aceasta corespunzând activității terestre), nu mai este necesar sa-și smulgă piciorul drept, ochiul văzând adevărata lumină, iar mâna - sau voința - alegând acțiunea cea bună; progresele spre desăvârșire vin atunci de la sine, piciorul drept - care reprezintă înaintarea în această lume terestră - nemaifiind necesar.
3. Voi, samaritenilor, puteți însă începe cu picioarele, căci deși privirea voastră este întoarsă către Dumnezeu și mâinile voastre se întind către acțiuni drepte, piciorul vostru, din cauza setei voastre de afirmare, este întors numai către lume. Voi așteptați de la Mesia altceva decât v-au anunțat profeții și piciorul drept este cel pe care trebuie să-l smulgeți, dacă vreți să apucați pe calea care duce către împărăția lui Dumnezeu. Iată de ce Domnul v-a vorbit despre piciorui drept, dar nu a vrut ca aceste lucruri să fie scrise, căci viitorii discipoli ai Domnului vor ști bine unde și ce este împărăția lui Mesia și ce trebuie făcut pentru a ajunge la ea. Mai ai alte observații de făcut?"
4. Marele Preot a spus: "Pentru mine lucrurile sunt acum limpezi, atât cât pot eu să vad de limpede!. Și în ciuda a tot ceea ce mi-a fost explicat, trebuie să mărturisesc că învățătura voastră, așa cum este transmisă, este foarte dură și dificilă. Veți vedea că mulți se vor împiedica de ea!
5. Nu vreau să cobesc, dar pot să vă spun că nu veți reuși să obțineți de la evreii orgolioși ceea ce ați obținut de la noi, în ciuda prostiei noastre. Noi bănuim, chiar dacă nu este decât un vis, dar evreii nu vă vor crede; ei vor vrea semne și în cele din urmă vor sfârși prin a vă persecuta chiar din cauza acestor semne. Noi nu v-am cerut nici un semn și cu toate acestea le-ați făcut de bunăvoie.
6. Noi vă credem, dar nu din cauza miracolelor pe care și alți oameni sunt mai mult sau mai puțin capabili să le facă, ci din cauza învățăturii pe care ne-ați daț-o. Ar trebui deci să rămâneți la noi, căci la acești evrei orgolioși nu veți face o afacere prea bună și nici la greci". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 45
Sihar. Confesiunea lui Natanael
1. Natanael a spus: "Am vorbit până acum cu tine, dar de acum înainte totul este în mâna Domnului! Noi vom face ce va dori El! Și noi suntem încă foarte săraci întru spirit; prin urmare, vrem să rămânem cu El pentru a putea intra în împărăția Cerurilor. Vrem să suportăm alături de El orice suferință și orice persecuție, pentru a găsi în El adevărata pace divină, în numele Său, vrem să fim îngăduitori în toate gândurile noastre, în toate judecățile, legămintele și dorințele noastre, în toate faptele și să ne abandonăm voinței Lui pentru a descoperi adevărata împărăție, care este iubirea pură de Dumnezeu din inimile noastre.
2. Nu vom ocoli acele ținuturi unde domnesc împietrirea și nedreptatea. Ne este foame și sete de dreptate, fiindcă îl avem aici cu noi pe Cel care într-adevâr ne poate sătura pe veci.
3. Vom fi plini de compasiune pentru toți, fie că aceștia vor fi pentru sau împotriva noastră pentru ca astfel să fim demni de compasiunea lui Dumnezeul
4. Noi vrem cu orice preț să ne păstrăm inimile curate și neprihănite, pentru ca Domnul pe care îl vedem să nu plece, căci nu ne putem apropia de Dumnezeu cu o inimă impură, într-adevăr, acum nu putem vedea încă întru spirit chipul Său și plenitudinea miracolelor operelor Sale!
5. Dar având inimile curate, vom putea fi împăciuitori, blânzi și răbdători cu oricine, o inimă mânioasă nefiind niciodată pură, căci mânia crește întotdeauna pe terenul orgoliului. Și dacă inimile noastre sunt la fel de pure precum cele ale copiilor, ne vom putea apropia cu siguranță de Cel care ne-a chemat să fim copiii lui Dumnezeu și care ne-a învățat să ne rugăm lui Dumnezeu ca propriului nostru Părinte.
6. Și chiar dacă va trebui să fim persecutați, aici sau în altă parte, pentru cauza noastră dreaptă, aceasta nu înseamnă nimic, prietene, căci noi îl avem pe Hristos cu noi și, prin El, avem de partea noastră cerul".
7. Uimit de discursul ferm al lui Natanael, Marele Preot a spus: "într-adevăr, dacă nu aș fi fost de folos aici, dacă nu aș fi avut soție și copii, v-aș fi urmat și eu!"
8. Natanael i-a spus: "Noi ne-am părăsit soțiile, copiii și bunurile și, iată, soțiile și copiii noștri sunt încă în viață! îți spun, cine nu este capabil să abandoneze totul din iubire pentru El, nu este demn de grația Sa, fie că asta îți place sau nu! Inima mi-o spune și în inimă se află tot adevărul, dacă spiritul este trezit față de gândirea vie întru Dumnezeu. El nu are nevoie de noi, în schimb, noi suntem cei care avem nevoie de EÎ.
9. L-ai ajutat tu cumva s[ ridice soarele deasupra orizontului ;i să-și; răspândească lumina deasupra pământului întins? L-ai ajutat tu cumva pe Domnul să-și țină în frâu vânturile, fulgerele, tunetul și marea, cu toate adâncurile sale? Cine poate pretinde că L-a ajutat vreodată pe Domnul în vreun fel? Cum vă mai puteți gândi încă la soțiile sau copiii voștri și la afacerile voastre atunci când Domnul vă spune să-L urmați pe El, Domnul întregii vieți, al tuturor cerurilor și al tuturor lumilor, pe care L-am așteptat atât de mult timp, și care a venit, așa cum au anunțat toți profeții și patriarhii?"
10. Marele Preot a răspuns: "Măcar dacă n-aș fi fost Mare Preot, aș fi făcut ceea ce ați făcut voi toți, dar mai sunt încă preot și, după cum am aflat, voi nu mai rămâneți aici decât o singură zi. Oamenii de aici, atât de slabi în credința lor, au tot atâta nevoie de mine ca și de ochii lor pentru a vedea; vei înțelege acum că nu-mi po.t lăsa soția, copiii și treburile și că trebuie să rămân aici din cauza acestor oameni slabi în credința lor și încă departe de a fi în stare sâ-și abandoneze falsele lor idei despre Mesia, îmi va fi foarte greu să-i fac să-și schimbe ideile, atât sunt de înrădăcinate în ei. Dar ce pot eu să fac?
11. Cred cu tărie că învățătorul vostru este Mesia Cel Făgăduit, dar oare o cred și ceilalți? Ai văzut foarte bine cât erau de numeroși cei care voiau să plece în timpul predicii. Oamenii sunt lipsiți de credință și agresivi și caută să își răspândească ideile în jurul lor. Astfel, mulți dintre cei care sunt încă aici și care erau ieri plini de credință, sunt deja plini de îndoială și nu mai știu-ce să creadă.
12. Gândeștie-te la munca pe care o voi avea de făcut eu, care sunt un oracol pentru ei! Dacă nu îi întorc eu din drumul lor, ei vor rămâne ceea ce sunt până la sfârșitul lumii, fie că poți să accepți acest lucru sau nu! Iată principalul motiv pentru care eu trebuie să rămân aici și sper că Domnul nu va fi lipsit de îndurare față de mine. Dacă nu-L pot urma fizic, voi fi totuși prezent mereu întru spirit acolo unde se va găsi El; îl voi sluji ca un servitor credincios și mă voi încumeta să fiu păstorul turmei Sale, după învățătura Sa, pe care nea dat-o aici; cred că El va fi de acord cu mine!"
13. Am spus atunci: "Da, este bine, este drept, fiindcă tu trebuie să pregătești pentru Mine această comunitate și răsplata ta în ceruri va fi mare. Dar se lasă seara, să ne întoarcem. Așa să fie!"
14. Am coborât atunci cu toții muntele și ne-am întors acasă. Dar mai erau încă mulți oameni în jurul nostru, chiar dacă numeroase alte persoane plecaseră înainte de sfârșitul predicii, pline de mânie și îndoială. |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 46
Sihar. Vindecarea leprosului. Cum să fii milos cu măsură.
1. Așa cum am mai spus, nu ne aflam propriu-zis pe vârful muntelui, ci pe primii versanți, într-un spațiu întins, mai ușor accesibil oamenilor din oraș, numeroșilor bătrâni și tuturor celor slabi care Mă urmaseră și care, datorită căldurii excesive de peste zi, nu puteau în nici un caz să ajungă pe vârf. Cu toate acestea, ne aflam destul de sus, iar când cortegiul format din toți acești oameni a început să coboare, la căderea nopții, pentru mulți drumul nu mai era atât de ușor de recunoscut.
2. Când am ajuns la câmpie, mergând cu multă atenție, am întâlnit în drumul nostru un om atins de o lepră urâtă. Acest om s-a ridicat imediat, a venit la Mine și Mi-a spus cu o voce plină de durere: "Oh, Doamne, dacă Tu ai vrea, M-ai putea vindeca!" Am întins imediat mâna deasupra lui și am spus: Vreau, fii pur!" Iar bolnavul a fost imediat vindecat de lepra sa, toate tumorile, raia și pielea solzoasă căzând pe loc de pe el. Era o lepră urâtă, pe care nici un medic nu o putuse vindeca; toți ceilalți au rămas uimiți să-l vadă pe acest om vindecat brusc de lepră.
3. Omul astfel vindecat a vrut să-Mi mulțumească, dar Eu l-am împiedicat, spunându-i: Iți cer să nu spui nimănui ce s-a petrecut, decât Marelui Preot. Du-te și caută-l; el merge în urma noastră, împreună cu discipolii Mei. După ce el va recunoaște că ești vindecat întoar- ce-te acasă și fă pe altar sacrificiile poruncite de Moise".
4. Omul vindecat a făcut imediat ceea ce îi spusesem. Marele preot, mai mult decât uimit, a spus: "Dacă un medic mi-ar fi spus: Privește, îl voi vindeca pe acest om', i-aș fi râs în nas și i-aș fi spus: 'Nebunule, du-te pe malul Eufratului și încearcă să-l golești cu o găleată; după ce-ți vei goli găleata, vei mai avea de golit încă alte o sută de mii și, cu toate acestea, îți va fi mai ușor să golești Eufratul decât să-l vindeci pe acest lepros, a cărui carne este deja aproape în întregime în putrefacție'. Și acest om, pe care noi l-am recunoscut drept Mesia, a reușit printr-un singur cuvânt! într-adevâr, asta este de ajuns; El este Hristos, nu mai avem nevoie de alte dovezi.
5. Adevăr grăiesc, cel care îmi va cere azi o haină, va primi nu numai haina, ci toată garderoba mea. Cu acest preț, îi voi da până și cămașa, căci văd că într-adevâr Cuvântul Său este în întregime divin, El este Dumnezeu însuși, prezent printre noi. Ce vrem mai mult? Voi face pe crainicul toată noaptea și voi anunța prezența Lui pe toate străzile și străduțele".
6. Apoi, el s-a avântat către Mine, Eu aflându-Mă în acel moment aproape de fântână și s-a prosternat în fața Mea, spunând: "Doamne, oprește-Te un moment ca să Te pot slăvi, Tu nu ești numai Hristos, un Fiu al lui Dumnezeu, ci Dumnezeu însuși, întrupat printre noii"
7. Am spus: "Prietene, lasă asta, Eu v-am arătat cum să vă rugați: roagă-te deci în liniște, va fi de ajuns. Nu face astăzi prea mult, de teamă să nu faci mâine prea puțini Orice lucru trebuie făcut cu măsură. Dacă îi mai dai săracului și haina pe lângă celălalt veșmânt va fi suficient să-ți faci din acest sărac un prieten pe vecie; dar dacă tu îi dai toată garderoba, atunci când el nu-ți cere decât un veșmânt, asta îl va pune în încurcătură și el se va gândi că ai vrut să-l umilești sau că ți-ai pierdut bunul simț. Nu va ieși nimic bun.
8. Dacă cineva îți cere o monedă de argint și tu îi dai două sau trei, îi vei bucura inima celui care îți cere și propria ta inimă va fi bucuroasă. Dar dacă îi dai o mie de monede celui care îți cere doar una, el se va înspăimânta și va gândi în sinea lui: 'Ce înseamnă asta? Eu nu i-am cerut decât o monedă și el vrea sâ-mi dea toate bunurile lui! Mă ia oare drept un nesățios, vrea să mă umilească, sau a înnebunit?' Vezi, inima ta nu va câștiga astfel nimic, nimic mai mult decât a sa. Măsura este necesară în orice lucru".
9. Marele preot a fost fericit să primească această învățătură și și-a spus în sinea iui: "Da, are dreptate întotdeauna. Ceea ce spune să facem este drept, contrariul ar fi prostesc și fals. La ce ar servi să dau astăzi totul, dacă mâine nu voi mai avea nimic de dat altuia care ar veni la ușa mea, având o și mai mare nevoie? M-ar durea atunci inima să nu pot veni în ajutor unuia și mai sărac!
10. Domnul are perfectă dreptate în toate și știe care este măsura justă în toate. Doar a Lui să fiegloria, onoarea și slava tuturor inimilor". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 47
Sihar. Cina miraculoasă la Irhael în compania îngerilor. Mânia și necredința galileenilor care-l consideră pe Iisus drept esenian.
1. In cele din urmă, am ajuns la casa lui Irhael și Joram, unde totul era pregătit, la fel ca și în ajun, pentru o cină încă și mai fastuoasă. La ușa casei, toți locuitorii din Sihar care veniseră pe munte au vrut sa-și ia rămas bun, dar printre ei se aflau o mulțime de bâiețandri îmbrăcați într-un alb imaculat care i-au poftit la cină.
2. Uimit să vadă atâția tineri minunați și fiind foarte surprins de amabilitatea, blândețea și omenia lor, Marele Preot s-a apropiat de Mine pentru a Mă întreba cu multă umilință: "Doamne, Te rog, spune-mi, cine sunt acești tineri minunați? Nu au mai mult de șaisprezece ani și fiecare dintre gesturile lor, fiecare dintre cuvintele lor, trădează cel mai uluitor rafinament. Oh! Spune-mi, de unde vin ei, cărei școli îi aparțin? Ce ținută frumoasă și ce forme desăvârșitei Ce plăcute sunt vocile lor, ca un balsam pe inimă! Doamne, spune-mi deci, cine sunt acești băiețandri și de unde vin ei?"
3. Eu i-am răspuns: "Nu ai auzit niciodată ce a fost anunțat încă din noaptea vremurilor? Fiecare Domn are valeții săi, are servitorii săi. Tu Mă numești Domn; nu este atunci normal ca și Eu să am valeți și servitori? Faptul că sunt atât de cultivați dovedește că Stăpânul lor este un Domn foarte înțelept și plin de iubire, în timp ce domnii acestei lumi sunt oameni fără inimă, la fel ca și servitorii lor. Dar Stăpânul, care este Domnul cerurilor și care a coborât pe pământ în această lume atât de dură a oamenilor, are servitori care vin de unde a venit El și servitorii Lui îi seamănă, căci nu sunt numai servitorii Lui, ci sunt în același timp copiii înțelepciunii Sale și ai iubirii Sale. M-ai înțeles?"
4. Marele preot a spus: "Da, Doamne, am înțeles atât cât putem noi înțelege din cuvintele Tale simbolice. Ar mai fi încă o mulțime de întrebări de pus pentru a putea înțelege pe deplin! Dar să lăsăm asta deocamdată, sper că vom mai vorbi cu o altă ocazie".
5. Eu i-am spus: "Oh, cu siguranță! Să mergem acum să mâncăm, căci totul este pregătiți"
6. întreaga mulțime de credincioși a venit la masă. Numai o parte din ea, cea care era formată din necredincioși, s-a temut de o ambuscadă și s-a întors acasă. Cea mai mare parte dintre aceștia erau nazarineeni emigrați. Prin urmare, ei Mă cunoșteau, căci îi văzuseră adeseori pe discipolii Mei la piața cu pește. Ei le-au spus samaritenilor: "Noi îî cunoaștem bine, pe El și pe discipolii Lui. El este dulgher, discipolii Săi sunt pescari. El a fost la școala esenienilor, care sunt pricepuți în toate artele, știu să vindece și să facă tot felul de magii. Acolo a învățat si a experimentat El arta Sa, pentru a atrage adepți pentru esenieni. Acești băieți sunt deghizați, ei sunt de fapt fete crescute de esenieni, pe care fe-a cumpărat din Caucaz și pe care le-a adus pentru a vă impresionai Dar noi nu ne lăsăm înșelați atât de ușor, fiindcă noi știm bine că nu trebuie să glumești cu Dumnezeul iui Avraam, Isaac și Iacov. Esenienii, care cred că părinții lor au creat lumea, speră că ne pot face să credem ce vor ei! Atât timp cât noi vom crede în Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov, noi nu ne vom lăsa orbiți de acești esenieni și mesajele lor ridicole nu ne vor putea oferi nimic nouă. Ei nu vor decât să ne facă să semănăm cu saducheii, care nu cred în înviere și în viața veșnică. Să ne ferească Dumnezeul" Spunând acestea, ei au plecat. La masă nu au mai rămas atunci decât samaritenii. Urrnându-Mi exemplul, aceștia s-au așezat la masă, lăsându-se serviți de îngeri și am putut astfel să ne recăpătăm forțele după oboseala zilei, căci Eu lucrasem în deșert și, după cum sta scris, atunci când Satana a fost constrâns (a fost îngenuncheat), îngerii au venit să-L slujească pe Domnul. |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
Acustic Milenar
Joined: 30 May 2007
Member: #229 Posts: 1062
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Capitolul 48
Sihar. Oaspeții și slujitorii cerului. Misiunea martirilor.
1. Puțini dintre cei așezați la această rnasă înțelegeau că erau serviți de îngeri. Ei credeau că aveam într-adevăr o sumedenie de servitori, cumpărați cu aur din Asia Mică, pe care îi purtam după Mine. Dar ei nu puteau înțelege bucuria, amabilitatea și educația rafinată a acestor tineri, fiind obișnuiți ca acest gen de oameni să servească mașinal, cu o figură încruntată, fără a mai pune problema vreunei educații sau a omeniei. Pe scurt, oaspeții se bucurau de masă, dar Marele Preot, din ce în ce mai convins că toți acești servitori erau ființe supranaturale, se simțea cape spini, jenat să vadă că toți oaspeții, deși rezervați, erau - după părerea sa - mult prea relaxați atunci când se adresau acestor servitori minunați.
2. Cei care, în ciuda tuturor semnelor venite din cerurile deschise, se. întorseseră acasă, îl șocau cel mai mult. Cu inima strânsă, el a spus: "Doamne, Dumnezeul Meu, cine le-ar putea trezi credința acestor oameni; dacă semnele pe care Tu le-ai dat au rămas fără nici un rezultat? Dacă Tu și îngerii Tăi, Doamne, nu ați putut să convingeți aceste brute, ce-o să mă fac eu cu ei, căci nu sunt decât un biet om. Oare nu vor începe să mă scuipe în față dacă voi încerca să le explic învățătura Ta?"
3. Eu i-am răspuns: "Ai destui credincioși în jurul tău, ia-i în ajutor și vei avea mai puțină bătaie de cap. Omul care trebuie să ridice o greutate mare și nu are destulă putere, trebuie să-și ia un ajutor, chiar două sau trei dacă este nevoie, dacă vrea să reușească. Acest lucru este ușor atunci când numărul credincioșilor îl depășește pe cel al necredincioșilor!
4. Lucrurile stau însă cu totul altfel atunci când nu există credincioși; fă cel puțin o tentativă, pentru ca nimeni să nu poată spune: nu am auzit niciodată vorbindu-se despre asta!
5. Dacă vei găsi un credincios, rămâi alături de el pentru a-i revela împărăția și grația lui Dumnezeu. Dacă nimeni nu primește cuvântul tău, urmează-ți drumul și scutură-ți praful de pe picioare, căci acel loc nu este demn de nici o grație, în afară de cea acordată animalelor din păduri și câmpii. Acum știi cum să te comporți cu necredincioșii.
6. Dar îți spun: rămâi ferm în credința ta, dacă nu vrei ca opera ta în slujba domniei Mele să fie ineficientă. Nu te lăsa indus în eroare de anumite povești care ți se vor spune, peste câțiva ani, la Ierusalim, în legătură cu Mine. Fiindcă Eu voi fi târât în justiție și evreii Mă vor condamna la moarte, dar Eu voi reînvia în a treia zi și voi rămâne atunci, în eternitate, cu voi și printre voi, până la sfârșitul lumii. Dar la Ierusalim, brutele nu vor crede în înviere, ele nu vor înțelege că nu pot să Mă omoare pe Mine.
7. Și pretutindeni în lumea întreagă, oamenii înverșunați îi vor masacra pe toți cei ce vor propovădui Evanghelia. Dar acești morți le vor trezi credința acestor oameni înverșunați, atunci când ei vor vedea că nu-i pot ucide pe cei care trăiesc spiritual din Cuvântul Meu; căci cei care vor fi masacrați vor reveni, în diverse feluri, să-i învețe căile Mele pe discipolii lor.
8. Dar nici Eu, nici discipolii Mei, nu vorn merge după oameni îndărătnici, fără credință, sau care trăiesc ca și cum n-ar avea credință! Noi nu vom căuta să le îndepărtăm îndoiala adâncă din inimă. Și când va veni ora morții trupului lor, ei vor simți răul comis prin necredința lor și vor vedea consecințele faptului de a nu fi vrut să-Mi urmeze învățătura, în timp ce aceia care vor crede în Mine și își vor pune credința în practică, nu vor simți, nici nu vor gusta moartea.
9. Căci atunci când voi deschide ușa trupului lor, ei vor ieși din corp la fel ca prizonierii eliberați din închisoare, prin îndurarea suveranului lor.
10. Așa că să nu te lași niciodată indus în eroare, indiferent ce vei auzi spunându-se despre Mne. Căci cel ce va rămâne neclintit în iubire și credință până la sfârșit, așa cum v-am învățat Eu și cum vă voi învăța mereu, va atinge beatitudinea împărăției Mele din cerurile pe care le vezi deasupra ta, de unde coboară și unde urcă îngerii". |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial ! |
|
|
|
|
|
Page 5 of 25 [ 245 Posts ]
|
Goto page Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25 Next
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot post attachments in this forum You can download attachments in this forum
|
Orice sfârșit e un nou început !Cunoaște Adevărul și acesta te va face liber ! Powered by phpBB © 2001, 2024 phpBB Group All content is copyright © UNIQUE : FORUM - PORTAL spiritual romanesc and its original authors 216 pages loaded in last 5 mins | 538 unique hits in last 24 hours |