Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 19.4.2024, 05:27
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
EPISCOPUL MARTIN - Evaluarea unui suflet din lumea cealalta (Jakob Lorber)


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 10
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 20.2.2010, 22:27 View PostDownload Post

Capitolul 10
Episcopul Martin în rătăcire. Indicații ale Domnului referitor la stări spirituale și însemnătatea lor

Acela dintre voi, care se pricepe la busola spiritului, va băga de seamă acuși că omul nostru în loc să se îndrepte acum către amiază el a ales calea dreaptă direct spre seară. El merge acum foarte curajos și încet înainte; dar nu descoperă nimic în afară de un pământ de câmpie pe care crește puțin mușchi și o iluminare slabă în nuanță de gri a firmamentului aparent, care devine tot mai întunecată cu cât megi mai departe și mai adânc înspre seară.

Această întunecare, care devine vizibil mai puternică, îl supăra puțin; dar ea nu-l poate convinge să nu-și mai continue mersul și aici am avea și motivul acestei stări: Recunoașterea și credința lui sunt aproape neânsemnate. Ceea ce este încă prezent, este convingerea greșită împotriva cuvântului pur din evanghelie, așa deci anticrestinism total și o ură împotriva sectelor cu intenția ascunsă sub o mască grotescă.

De acolo vine și mersul episcopului către seară devenind tot mai întunecoasă; de aceea și pământul slab acoperit cu mușchi, care arată uscăcimea și nimicnicia cea mai subțire a cuvântului Meu din inima acestui om. De acolo vine și întunecarea crescândă, fiindcă cuvântului lui Dumnezeu (în fața căruia se apleacă numai pentru aparență episcopii în haine roșii și aurii) i s-a dat prea puțină importanță sau chiar deloc; acest fapt l-a făcut pe el să nu se formeze în el niciodată acea căldură de viață, din care ar fi putut reieși atunci pentru suflet lumina minunată a veșnicei dimineți.

Asemenea oameni trebuie să ajungă în lumea spiritelor în cea mai mare părăsire aparentă și în cea mai adâncă noapte; abia atunci este posibil, să-i întorci. Cât de greu este aici pe pământ să-l aduci pe un asemenea episcop pe drumul apostolic adevărat, tot așa și chiar mult mai greu este acolo, fiindcă el fiind duh, bineînțeles că nu e accesibil din afară, dar în el nu se găsește nimic altceva decât conceptii spre pierzare, argumentații greșite și de fapt setea de domnie.

Din pricina milostivirii Mele sunt bineînțeles multe lucruri posibile, care ar fi imposibile în mersul obișnuit al lucrurilor! De aceea vreți să vedeți tocmai la acest om, unde poate el ajunge cu ceea ce se află în el și ce poate la sfârșit, când să spunem așa, toate frânghiile se rup, să facă milostivirea Mea, fără a interveni în libertatea spiritului. O asemenea milostivire i se împarte și acestui om, fiindcă el s-a rugat odată, ca Eu să-l cuprind o dată cu mâna Mea! Dar mai repede nu poate să-l cuprindă singura putere a milostivirii Mele, decât atunci când el îndepărtează de la sine tot balastul propriu care conține tot felul de idei greșite și răutăți ascunse, ceea ce se arată prin starea de întunecime deasă, care îl înconjoară. Dar acum să îndreptăm ochii noștri iarăși spre călătorul nostru! - Cu pas încet și calculat el pășește iarăși înainte, examinând pământul la fiecare pas, dacă acesta este destul de stabil pentru a ține. Fiindcă pământul devine pe ici pe colo mlăștinos și nămâlos, ce este un semn corespunzător, ca toate recunoașterile lui greșit argumentate se vor vărsa acuși într-o mare de secrete nepătrunsă. De aceea vă loviți deja acum de diferite mici mlaștini de secrete în tot mai deasa întunecare - o stare care se arată deja la mulți oameni pe pământ prin faptul că, atunci când începe a vorbi cu ei un înțelept despre viața spiritelor și a sufletelor după moarte, ei caută să mute discuția prin însemnătatea următoarelor cuvinte: așa ceva i-ar face zăpăciți, prost dispuși și posomorâți și omul ar deveni în primul rând nebun dacă s-ar gândi mult la asemenea lucruri.

Această frică nu e nimic altceva decât pășirea sufletului pe un asemenea pământ, care este deja mlăștinos și unde nimeni nu mai are curajul să măsoare nemărginitele adâncuri ale unor asemenea mlaștini cu grila lui de recunoaștere destul de scurtă din cauza fricii, să nu se scufunde astfel în locuri fără fund.

Priviți, pământul care îl poartă pe omul nostru, începe să dezvolte neâncetat lacuri mici întinse, între care se șerpuiesc numai unele cărări mici, înguste și aparente. Aceasta corespunde nebuniilor spuse a unui asemenea cuvântator de Dumnezeu fără recunoaștere, dar care în inimă este cel mai pur ateist.

Deci pe un asemenea pământ merge omul nostru drumul, pe care se duc multe milioane! Tot mai înguste devin aceste cărări între lacurile care devin tot mai mult fără fund, el fiind cu o nepătrundere disperată pentru recunoașterea sa. El se clatină deja tare, ca cineva, care merge pe un drum îngust , sub care curge un râu năvalnic. Dar totuși el nu se oprește, ci pășește mai departe clătinându-se mânat de o formă greșită de dorință de cunoaștere, pentru a găsi un oarecare capăt a lumii spirituale; în parte și pentru a căuta în secret oile frumoase cu mieii, fiindcă ele încă nu dispar din mintea lui!

Cu siguranță i s-a luat totul, ce l-ar putea aminti de acestea: cartea, câmpia, piatra (de impuls) împreună cu oile și mieii, care pe lume i-au pricinuit lui o dată multe momente fermecătoare și chiar încântătoare. Mai ales din această cauză l-a confruntat îngerul lui Petru cu ele, pentru a aduce la iveală slăbiciunea din el și pentru a-l săraci astfel și mai mult.

Acum și noi vedem, ce face omul nostru, până ce el va ajunge la marea nemărginită, unde se va zice așa: „Până aici și nici un pic mai departe ajunge orbirea, prostia și prea marea ta nebunie!”

Să-l lăsăm de aceea să meargă până la capătul extrem a prostiei lui, de care el nu mai e prea departe. Acolo vrem să-l ascultăm atunci căindu-se și ce fel de nebunii va arunca el în marea nopții sale sufletești!

Însă fiecare dintre voi să cerceteze părerile sale tainice și prostești, ca el să nu ajungă mai devreme sau mai târziu pe calea asta foarte tristă a acestui călător!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 11
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 20.2.2010, 22:43 View PostDownload Post

Capitolul 11
Situația critică a drumețului nostru; continuarea discuției cu sine și supărarea sa gravă

Uitați-vă acum: omul nostru a ajuns deja la mare; nici o limbă de tărâm nu împarte apa aceea fără margini a mării, ce reiese de fapt din nemărginita neântelegere a acestui om și se arată în forma cuvenită. Și descrie starea acelui om, în care nu ajunge aproape la nici o imaginare și nu înțelege de fel aproape ca și unul complet nebun, la care toate înțelegerile sale curg haotic într-o mare de nebunii.

Bosumflat și nedocil stă el acum la ultimul capăt, care este: la ultima înțelegere, adică la sine! Pe el însuși se mai recunoaște; restul a devenit totul o mare întunecată, în care nu se află nimic în afară de monștri întunecați și deformați care înoată orbi și muți în jurul omului nostru, așa de parcă ar vrea să-l devoreze. Mare este întunericul și umed și rece este acel loc; omul nostru obsearvă numai din valuri o lumină slabă și din zgomotul făcut de apă el vede, că se află la capătul unei mări imense. Ascultați-l acum pe el, ce lucruri ciudate spune, pentru ca să observați cum nu este numai acest om, ci cum l-i se întâmplă la o mare majoritate de oameni, care cu tot capul, în imaginația lor prostească, nu au posedat nimic sau deloc în inimile lor! Ascultați acum, el începe să vorbească:

(Spune episcopul Martin:) „Da, da, da, - acum este potrivit! O tu viață blestemată și groaznică! Cel puțin zece milioane de ani pământești a trebuit să rătăcesc eu suflet sărac, prin această noapte întunecată, în loc să ajung la capătul dorit a unei mări, care fără nici un pic de efort pentru veșnicie m-ar devora!

Aceasta ar fi pentru mine” Odihniți-vă în pace și lumina veșnică să vă lumineze! Pe pământ cu siguranță mi-au cântat des acest imn. Sigur mă odihnesc pentru lume acum pe veci și cenușa mea va fi luminată de un oarecare soare sau de aerul închis al unei cripte; dar eu, eul, eul meu real - ce s-a întâmplat cu mine?

Eu sunt tot același, care am fost; dar unde, unde sunt eu, unde am ajuns eu? Aici stau ca pe o limbă de pământ nesigură, dacă se poate numi acesta pământ și în jurul meu este întunecat și o nemărginită mare!
O oameni, care aveți pe pământ încă milostivirea cea mare, să posedati viața corpului - bineînțeles, dacă mai există pământul -, cât de nemărginit de fericiți și enorm de bogați față de mine voi toți și cei care cerșiți în zdremțe pentru un ban! Din păcate vă așteaptă aici un început ca și al meu său poate unul mai rău!

De aceea salvați-vă acolo, care se poate salva: ori prin sprijinul tare a legii lui Dumnezeu, sau să devină cu corpul și cu sufletul pisălog, ce este de preferat; tot restul nu este bun de nimic! Dacă aș fi făcut aceasta sau aceea, aș fi acum mai fericit; așa stau pe veci ca un bou și un măgar în același timp - nu în fața unui munte, ci în fața unei mari, care se întinde veșnic, care probabil mă va devora pentru veșnicie, dar imposibil să mă omoare, pentru că trebuie să fiu nemuritor!

Dacă ar putea ceva din această lume prostească a spiritelor să-mi dea moartea, atunci ar fi fără să dau greș foamea îngrozitoare, care mă chinuie deja de milioane de ani pământești! Dacă nu aș fi un suflet aerisit, atunci m-aș fi aruncat unui vârcolac să mă devoreze până la degetul mic de la picior; dar și așa aceasta nu este nimic și iar nimic!

Dar dacă mă va devora această mare, cu siguranță o va face, cum îmi va merge în nemărginita lume a peștilor? Câți rechini mă vor mânca și câți monștri mă vor încerca cu dinții lor și mă vor mânca și îmi vor pricinui cele mai mari chinuri, dar nu vor fi în stare să mă omoare pentru totdeauna? ! - O, cea mai frumoasă privire pentru viitorul veșnic!

Poate că acele oi și mielușori au fost un fel de sirene(ispite) și m-au atras aici, pentru a mă rupe și a mă mânca? Bineînțeles că nu mai este adevărat, că le-am văzut acum câteva milioane de ani pământești; dar totuși nu ar fi ceva de neconceput în această lume prostească a spiritelor, unde trăiești miile de ani, fără sa vezi altceva decât pe sine, să observi, fără să faci ceva, în afară ca din când în când să ai câțiva mii de ani discuții fără valoare și neroditoare cu sine, așa că cel mai nebun om cu corp de pe pământ!

Un singur lucru nu înțeleg, că nu am o frică mai mare în situația în care mă aflu? În fond sunt mai degrabă nervos decât fricos; dar cum nu am pe nimeni, la care să-mi descarc nervii justificați, așa trebuie să-l mestec ca un oțet care a stat mult timp.

Totuși mi se pare, că dacă Dumnezeu, dacă este cineva, ar veni la mine, atunci oțetul meu de nervi ar fii din nou iar proaspăt. Aș putea întra-devăr sa pun mâna pe un astfel Dumnezeu, dacă este, ca lumea anterioară a împodobit-o cu nenumărate minunății, dar această veșnică ca și un tiran de tată vitreg cu copiii vitregi care îi urăște și care fără vina lor au obținut viață și din păcate au ajuns copiii săi vitregi!

O cât de minunat ar fi, să-ți descarci furia la un asemenea Dumnezeu, dacă ar fi unul! Dar din păcate nu există Dumnezeu și niciodată nu a existat vreunul! Căci dacă ar fi un fel de ființă dumnezeiască mai înaltă, atunci ar fi necesar să fie mai inteligentă decât noi, creațiile sale; dar așa nu este de descoperit nici cea mai mică urmă de inteligență!

Căci aceasta trebuie să înțeleagă și un orb, că orice lucru și întâmplare trebuie să aibă rostul ei; și eu sunt un lucru și o întâmplare! Eu trăiesc, eu gândesc, eu simt, eu miros, eu gust, eu văd, eu aud, eu am mâini pentru lucru și picioare ca să merg, o gură, cu limbă și dinți și - cel mai gol stomac; și acest Dumnezeu să-mi spună: pentru ce? Pentru ce milioane de ani să posedezi aceasta, de care tot nu ai nevoie de ele niciodată?

Deci afară cu un astfel de Dumnezeu neânțelept! Să vină să stea cu mine de vorbă - dacă este unul - și să învețe de la mine înțelepciune! Dar eu aș putea să-l provoc de nenumărate ori, El tot nu ar apărea! De ce? Pentru că nu este!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 12
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 20.2.2010, 22:44 View PostDownload Post

Capitolul 12
Episcopul Martin la un punct mort - primirea lui de către vaporul dorit intens. Discursul de mulțumire a lui Martin către omul de pe vapor, care este însuși Domnul

După o pauză lungă, în care el a așteptat totuși puțin înspăimântat Dumnezeirea pe care a înjurat-o și a provocat-o chiar, începe el iarăși discuția următoare cu sine, o discuție puțin confuză:

(Episcopul Martin): „Nimic, nimic și iarăși nimic! Eu pot să provoc pe cine vreau eu; să defaimez pe cine vreau eu; să înjur dur pe oricine aș vrea eu; aici nu este nimeni, aici nu mă aude nimeni, eu sunt ca o vietate singură și conștientă de sine în întregul infinit!

Dar eu totuși nu pot să fiu singur! Numărul mare de o mie ori o mie de milioane de oameni de pe pământ, care au fost născuți așa că mine, care au trăit și au murit iarăși unde oare s-au dus aceștia? Oare au încetat ei de tot să mai fie, sau au avut ei ca mine același destin de măgar, aflându-se în toate acele puncte nenumărate a întregului infinit, fiind la o depărtare nespus de mare unul față de altul? Asta mi se pare, că e cea mai probabilă supoziție! Fiindcă conducătorul meu de mai înainte și după aceea oile frumoase împreună cu mieii au fost doar o dovadă sigură, pentru faptul că în această lume nemărginită probabil mai există încă oameni! Dar unde, unde, unde? Asta e o altă întrebare!

De aici încolo peste marea asta nemărginită mai sunt probabil numai foarte puține vietăți - dar cu mare probabilitate nemărginit de departe în spatele meu! Dacă aș putea numai să merg înapoi, atunci aș dori să fac și această încercare și i-aș căuta! Dar din păcate sunt înconjurat aici așa de tare de apă, că o întoarcere pare să fie aproape nerealizabilă.

Ah, dacă ar fi aici un vapor mic dar sigur, în care să pot intra așa liber și pe care să-l pot conduce, oriunde aș vrea eu: ce binecuvântare ar fi într-adevăr asta pentru mine, eu cu adevărat tare sărac om de-a lui sata - - oho, nu cu cuvântul; acest nume să nu-l am niciodată pe buzele mele! Chiar dacă există sata -, nu “diavol” tot atât de puțin ca însuși dumnezeirea; dar noțiunea însăși este așa de urâtă, că ce-i drept nu se poate pronunța ușor fără o cutremurare oarecum tainică!

Însă ce văd acolo pe nivelul apei, nu departe de aici? Este oare un monstru - sau cumva un vapor? Uite, tu ochi al meu posomorât, acel lucru vine tot mai aproape! În numele lui Dumnezeu, este într-adevăr un vapor, un vapor destul de agreabil cu pânză și cârmă! Nu, dacă ar veni el aici, atunci ar trebui totuși să încep a crede în Dumnezeu; fiindcă așa ceva ar fi o dovadă prea bătătoare la ochi împotriva a toate, ce am spus până acum! Intr-adevăr, el vine încontinuu tot mai aproape! Poate că el are chiar pe cineva la bord? Eu voi striga după ajutor: poate că mă aude cineva? !

(tare:) He încoace! He încoace! Ajutor! Aici se află un episcop nefericit deja de un timp nemărginit de lung, care a jucat cândva pe pământ rolul unui foarte mare domn, dar care acum s-a scufundat în lumea cealaltă în cea mai mare sărăcie și care nu se mai știe ajuta și sfătui pe sine! O Doamne, o tu Dumnezeul meu mare și atotputernic, dacă ești tu unul de felul acesta, ajuta-mă, ajuta-mă!”

Acum priviți, vaporul se apropie cu îndemânare de mal, unde se află omul nostru! La bord puteți vedea și un marinar iscusit, care Eu însuși sunt și în spatele omului nostru pe îngerul lui Petru, care acum, deoarece vaporul se lovește de mal, pășește ușor în vapor împreună cu episcopul nostru.

Episcopul însă Mă zărește numai pe Mine, Eu fiind pentru el marinarul, pe îngerul lui Petru el încă nu-l vede, fiindcă acesta călătorește tot timpul în spatele lui. El merge acum, cu o expresie a feței foarte prietenoasă, direct spre Mine și spune:

„Ce fel de Dumnezeu său un alt duh bun a făcut aceasta, ca tu cu vaporașul tău pe această mare nemărginit de imensă te-ai rătăcit sau chiar ai cârmuit cu bună știință exact în această împrejurime, unde eu aștept eliberarea de un timp neimaginabil de lung? Ești tu așadar chiar un cârmaci în astă lume spirituală sau cineva asemenea unui salvator? Oameni de teapa ta trebuie să fie aici incredibil de rari, fiindcă eu n-am găsit aici de un timp îndelungat nici cea mai vagă urma a unui om!

O tu prieten cel mai drag și binecuvântat! Tu îmi pari a fi de un caracter mult mai bun, decât unul care mi s-a impus cu un timp îndelungat în urmă ca, conducător în această lume, pentru a mă aduce pe drumul drept! Dar acesta îmi era un conducător de neântrecut! Dumnezeu domnul să-i ierte lui; fiindcă el m-a condus numai un timp scurt și atunci numai spre lucruri rele!

O dată a trebuit să mă dezbrac de îmbrăcămintea mea de episcop, care am adus-o cu mine din lume numai Dumnezeu știe cum și în loc de ea să îmbrac aceste haine țărănești care sunt acum pe mine, acestea trebuie să fie probabil făcute din cel mai bun material, că altfel ele n-ar fi ținut, chiar la un comportament grijuliu cu ele, milioane de ani pământești!

Dar cu această surpriză aș fi fost încă satisfăcut, bineînțeles cu speranța spre un destin mai bun. Singur, oare ce a făcut acel laș, care s-a vrut conducător? El singur m-a făcut cioban al oilor și mieilor lui, îndrumându-mă cu niște idei morale!

Eu am preluat slujba cu plăcere - chiar dacă pe un pământ luteran -, m-am dus afară cu o carte groasă cu nume în ea la turma lui și am vrut să fac, precum el mi-a arătat; însă privește, din turma de oi și miei s-au făcut numai fete frumoase! N-a mai fost nici urma de oi și miei!

Eu ar fi trebuit să citesc cu voce tare numele lor din carte, dar în toată împrejurimea nu s-au mai aflat asemenea animale, pe care le-am văzut mai înainte limpede din casa îndrumătorului luteran!

Însă au venit la mine în mare număr, fără să se fi lăsat strigate din carte, aceste fete dintre cele mai frumoase și glumeau în jurul meu și m-au și sărutat chiar. Și una dintre ele, cea mai frumoasă m-a cuprins cu cele două mâini ale ei și m-a strâns la pieptul ei gingaș cu o grație atât de fermecătoare, că am intrat într-un asemenea amalgam de sentimente, cum probabil n-am mai simțit niciodată ceva asemănător pe pământ.

Intreaga întâmplare n-a fost bineînțeles rea, mai ales pentru un novice ca mine în lumea asta; că am știut eu oare de dinainte, că voi primi în îngrijire asemenea fete în loc de oi și miei?

Dar acolo a și venit deja, că adus de fulger, îndrumătorul meu de treabă, m-a luat de mână și mi-a ținut o predică, care nu l-ar fi făcut de râs pe Martin Luther. El mi-a dat, sub unele amenințări, instrucțiuni noi, dar și mai prostești și aiuristice, pe care ar fi trebuit să le urmez cu foarte mare sârguință și sa duc la sfârșit toate oile cu miei pe un anume munte!

Eu singur, tocmai nefiind foarte mulțumit cu o asemenea sarcină stranie, nu l-am mai văzut nici pe îndrumător și nici turma, am așteptat Dumnezeu știe câte milioane de ani, - singur și degeaba; am vrut în sfârșit să-i pun înapoi cartea în casa îndrumătorului meu curat. Numai că cartea, probabil fiind un fel de automat spiritual, s-a făcut nevăzută, ca și întreaga împrejurime; și atunci m-am dus și eu în sfârșit. Am venit încoace și n-am mai putut merge mai departe, am înjurat o vreme, tot ce mi-a venit pe buze și într-un sfârșit m-am dezamăgit complet, fiindcă un timp atât de îndelungat nu s-a arătat din nici o parte nici cel mai mic semn al vreunei salvări.

În sfârșit ai venit încoace, tu cu adevărat înger salvator dumnezeiesc și m-ai luat în vehicolul tău sigur! Primește de aceea cea mai mare a mea mulțumire posibilă! Dacă aș fi avut ceva, ce ți-aș fi putut da, cât de dulce ar fi fost inimii mele ție veșnic datoare de mulțumire! Dar tu poți vedea, că eu sunt aici mai sărac decât toate stările, pe care le-ar putea omul numi sărace și nu posed nimic în afară de mine. De aceea mulțumește-te cu mulțumirea mea pentru marea ta prietenie și cu mine însumi, dacă mă poți folosi la o oarecare slujbă!

O Doamne, o Doamne, cât de liniștit și cât de sigur și cât de repede se deplasează vehicolul tău peste valurile spumegânde ale acestei mări nemărginite și ce sentiment agreabil! O tu prieten drag și dumnezeiesc, acum ar trebui să fie de față conducătorul meu redus la minte de altă dată! Atunci s-ar merita totuși efortul, să te prezint lui și să-i arat, ce sentiment ar tebui să aibe un adevărat conducător și salvator, dacă el dorește să fie un conducător! Eu însumi am fost pe lume un conducător, dar - depre aceasta, mai bine tac! - O îți mulțumesc ție! Mii de mulțumiri! Cât de minunat merge vaporașul!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 13
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 20.2.2010, 22:46 View PostDownload Post

Capitolul 13
Cuvintele dumnezeiești ale marinarului despre singurătatea binecuvântată. O oglindă de spovedanie pentru încurajarea recunoașterii de sine

După aceea vorbesc Eu, fiind marinarul prietenos: „Trebuie să fie destul de neplăcut, să te afli încontinuu singur; dar o asemenea singurătate îndelungată are totuși și părțile ei pozitive! Fiindcă atunci se câștigă timp, pentru a reflecta asupra unor obiceiuri prostești, pentru a le urî și a nu le mai face și a le lepăda de tot de la sine. Și uite, asta are mai mare preț decât cea mai numeroasă și luminoasă societate, în care apar tot timpul mai multe lucruri rele și prostii decât lucruri înțelepte și bune!

Însă mai urâtă este situația, dacă singurătatea este amenințată de un pericol de moarte, chiar dacă adesea numai pare a fi așa; totuși o asemenea singurătate e încă de o mie de ori mai bună, decât cea mai fermecătoare și frumoasă comunitate! Fiindcă într-o asemenea singurătate te amenință doar un declin aparent, pentru care ar mai fi o salvare, dacă el s-ar întâmpla într-adevăr. Dar în comunitatea încântătoare și frumoasă menționată îl amenință pe om nu rar mii de primejdii adevărate, fiecare fiind întru totul în stare să strice de tot sufletul și duhul și să-l aducă în iad, din care aproape nu mai este cale de ieșire! De aceea era starea ta de acum, totuși o stare neagreabilă pentru simțul tău, dar în nici un caz una nefericită pentru ființa ta.

Fiindcă uite, Domnul tuturor ființelor s-a îngrijit totuși de tine, te-a săturat pe măsură și a avut cu tine o răbdare mare! Fiindcă tu ai fost în lume un episcop romano - catolic, ceea ce Eu știu desigur și ți-ai făcut slujba păgână ce-i drept după cea mai riguroasă literă a legii, chiar dacă în interiorul tău tu nu dădeai acesteia prea multă valoare; dar așa ceva doar nu poate să aibă după judecata ta nici o valoare în fața lui Dumnezeu, care privește doar la inima și la faptele ei! În afară de aceasta ai fost tu foarte mândru și iubitor de domnie și ai iubit trupul femeilor peste măsură în ciuda jurământului tău depus să nu dorești femei tot timpul vieții tale! Ești tu oare de părere, că acestea ar putea fi fapte plăcute lui Dumnezeu?

Tu te-ai ostenit mult și cu mănăstirile și ai vizitat cu precădere pe acelea cu femei, în care erau destul de multe maici frumoase. Tu ai avut atunci o mare plăcere, că ele se aplecau în fața ta ca la un Dumnezeu și îți cuprindeau picioarele și tu le-ai pus atunci la o sumedenie de încercări morale, dintre care unele nu sunt cu nimic mai bune decât o curvie completă!Crezi tu oare, că așa o hărnicie morală era dreaptă de la tine pentru Dumnezeu Domnul?

Ce ai făcut tu împotriva legii lui Iisus, care i-a spus apostolilor săi, fără saci, deci fără bani, fără îmbrăcăminte, fără încălțăminte - în afară când este iarnă - și niciodată două rânduri de îmbrăcăminte să pozezi sau să îmbraci, sau bogății enorme! Ce fel de mâncare aleasă a fost pe masa ta, ce caleașcă strălucitoare, ce fel de bogate insigne episcopale au decorat dependența ta de putere!

Cât de des pe tribuna de vorbire ai jurat strâmb și te-ai blestemat singur când a trebuit sa fi un adevărat mesager al cuvântului lui Dumnezeu, așa să nu fie nici una nici alta adevărată, ce nu ai crezut tu însăși în toată viața ta!

Cât de des te-ai pătat singur - și ai fost pe scaunul de spovedanie, atâta timp cât ai fost acolo și ai fost nemilos în fața celor mici și pe cei mari i-ai lăsat așa de repede să pășască, așa cum un purece săre ușor printr-o poartă de cetate! Crezi tu oare, că Domnului i-ar place aceasta, căci Lui îi este o groaza Babilonul roman în cel mai bun fel al sau?

Ai spus tu vreodată în inima ta: “lăsați pe cei mici să vină la mine” ? - Ia te uită, numai cei mari au avut valoare în fața ochiilor tăi!

Sau ai luat la tine vreodată un copil sărac în numele meu și l-ai îmbrăcat, i-ai dat să mânânce și să bea? Câți care au fost dezbrăcați i-ai îmbrăcat, câți flămânzi ai săturat, câtor prinzonieri le-ai redat libertatea? - Ia te uită, eu nu cunosc pe nimeni; dar cu bună știință ai făcut prinzioneri mii și mii în spiritul lor și nu cu raritate prin blestemare ai lovit și ai făcut răni adânce sărăciei, în timp ce celor mari și bogați le spuneai libertate peste libertate - bineînțeles pentru bani, numai câteodată la marii domni ai lumii cu un fel de prietenie împunătoare era de gratis! Crezi tu întra-devar, că asemenea lucruri îi pot fi pe plac lui Dumnezeu și tu de aceea imediat după moartea corpului tău ar fi trebuit imediat să fi acceptat în ceruri?

Eu, omul tău salvator, nu-ți spun aceasta, pentru a te judeca, ci numai pentru ați arăta, că Domnul nu ți-a greșit cu nimic, dacă aparent te-a abandonat; și El ți-a fost foarte milostiv, pentru că nu a lăsat ca imediat după moartea ta să cobori în iad cum ai fi meritat în fața lui Dumnezeu!

Gîndește-te la aceasta și nu te mai răzbuna pe conducătorul tău, ci gândește-te umil, că din partea lui Dumnezeu nu valorezi nici cea mai mică milă, așa o poți regăsi iar! Căci cei mai smeriți oameni s-au descris ca fiind răi și de nimica buni, cu atât mai mult tu, care nu a făcut nimic spre voia lui Dumnezeu!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 14
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 21:58 View PostDownload Post

Capitolul 14
Părerea de rău cu adevărat a episcopului Martin și buna voiință spre întoarcere și căință

Spune episcopul Martin: „O tu, înaltrespectatul și demn de toate mulțumirile salvator! Eu nu pot să spun altceva la spusele tale decât: aceasta este vina mea, vina mea cea mare! Căci este adevărat cuvânt cu cuvânt. Dar ce se poate face?

Eu simt acum bineînțeles cea mai adâncă căință de cele întâmplate; dar cu toată căința mea nu se poate da înapoi cele întâmplate și așa rămâne și păcatul și vina de neclintit, acela este sămânța și rădăcina morții. Cum însă se poate găsi în păcat milostivirea lui Dumnezeu? - Vezi tu, mie mi se pare aceasta un lucru cu totul imposibil.

De aceea cred eu, cum înțeleg acum cu totul, sunt în această înfățișare copt pentru iad: lucrul aceasta nu se poate schimba în nici un fel, în afară dacă atotputernicul Dumnezeu cu sentimentele Sale m-ar pune mai încă odată pe pământ, pentru a putea îndrepta cât mai mult din greșelile mele. Sau - că am față de iad o frică groaznică - dacă ar binevoi Domnul să mă pună pentru veșnicie ca o ființă neânsemnată într-un colț, unde ca un țăran modest pe un pământ slab sa-mi cultiv necesitățile cu mâinile. La aceasta renunți și la vreun fel de înălțare mai mare, în care eu mă simt pentru cel mai neânsemnat grad al cerului fără valoare.

Aceasta este așa sentimentul meu; căci eu nu o pot numi părerea mea, pentru că o simt, că aceasta este menirea mea interioară a vieții. Nu se mai poate face nimic pe pământul încuiat; căci mersul curentului este întru-totul rău, așa că devine imposibil, să fi bun și să fi un înotător contra curentului.

Guvernele fac ce vor și de religie este nevoie numai atunci când este folosit ca opiu pentru poporul rău, pentru a putea ține mai bine în frâu populația și să fie pregătită pentru orice lucru! Să încerce singur Papa, să-i dea religiei, doar o altă denumire spirituală, așa va începe imediat un marș împotriva lui din toate părțile cu arme. Din aceasta însă reiese clar, cât de greu este acum, mai ales să fi episcop și să mergi drumul drept al lui Dumnezeu , unde este urmărit pe drumurile sale de observatori.

Toate acestea nu stau la dispoziția oamenilior și nici a unui episcop; dar cât de mult se îngreuneaza situația, da, în mii de cazuri este imposibilă - ce îi este Domnului cu siguranță cunoscut.
Ar fi bineînțeles corect și ieftin și în acest timp aproape necesar, să fi din cauza cuvintelor lui Dumnezeu un martir; dar pe cine ar ajuta aceasta? Să rostești numai un cuvânt, ce se întâmplă cu sfânta religie și ce folos se trage din ea și deja stai în gaura care are misiunea tăcerii pe vecie, sau se descotorocesc în secret de tine.

Intrebare: cui ar fi de folos, dacă vrea să înoate contra curentului, ca să spună tuturor adevărul curat și să se sacrifice pentru săraca omenire orbită?

Dar dacă reiese din experiență, că nu se poate face absolut nimic într-o lume, care stă din cap până în picioare în supărare groasă și nu-i se poate ajuta, devine la sfârșit aproape de iertat, dacă se strigă de la sine: “lumea vrea să fie înșelată, - de aceea să fie înșelată!”

Eu cred și faptul: că Domnul caută să fericească pe fiecare om; dar dacă omul preferă iadul în loc de cer, atunci nu poate Atotputernicul, la sfârșit să-l oprească, ca să nu călătorească în jos în veșnica smoală - care la acel moment va spune și cel atotștiutor nimic mai mult decât” dacă vrei să fi înșelat - atunci așa să fie!”

Cu aceasta nu vreau să mă înfrumusețez în fața ochilor tăi și să mai scap puțin din vină, ci vreau să-ți spun numai, că pe pământ ești un păcătos forțat decât unul liber și de aceasta sper că va ține cont și Domnul.

Eu nu spun, să-mi pună o vină mai mică decât este în realitate, ci să țină cont de faptul, că lumea este într-adevăr lume, cu care nici la cea mai mare bunăvoință nu se poate face nimic; și pentru faptul că la sfârșit trebuie să-ți pierzi bunăvoința, ca s-o ajuți, că vei cădea deacord, că nu se poate s-o ajuți.

Cel mai iubit salvator, nu fi supărat; căci eu vorbesc, cum am înțeles mai bine și cum am văzut. Cu siguranță vei înțelege mai bine și mă vei învăța despre aceasta; căci eu am înțeles din cuvintele tale, că ești plin de înțelepciune dumnezeiască și îmi vei da un răspuns corect, ce trebuie să fac, ca să scap cel puțin de iad.

La aceasta îți mai dau și asigurarea, că după dorința ta îl iert cu toată inima pe conducătorul meu! Eu am fost numai de aceea supărat pe el, că până acum nu am înțeles ce plan a avut de fapt cu mine! Bineînțeles a luminat doar puțin, ce ar avea de gând cu mine; dar această părăsire lungă a persoanei mele de el, m-a făcut la sfârșit să devin totuși supărat pe el! Dar acum totul s-a terminat și dacă ar veni acum încoace, i-aș cădea după gât numai de dragul tău și l-aș săruta ca un fiu care nu și-a văzut de mult tatăl!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 15
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 22:05 View PostDownload Post

Capitolul 15
Predica de căință a marinarului dumnezeiesc adresată episcopul Martin

Acum vorbesc Eu iar ca marinar: „Ascultă-mă acum cu atenție și ține bine minte, ce îți voi spune acum!

Vezi tu, știu, cum este creată lumea, pentru că știu aceasta, cum a fost creată în diferitele timpuri. Căci dacă nu ar fi lumea rea sau cel puțin numai câteodată mai bună decât altă dată, așa nu l-ar fi crucificat pe Domnul minunățiilor! Ce a făcut deja voința lor de curaj mare și rea la lemnul verde, cu cât mai puțin va avea grijă de cel uscat! De aceea este valabil pentru totdeauna faptul, ce scrie în Evanghelie din gura Domnului:

În aceste zile - în zilele pământești - are nevoie împărăția cerurilor de preluare; numai aceea o vor poseda, care o vor lua-o cu forța! Dar așa o forță morală, prietene, nu ai pricinuit impărăției cerești. De aceea nu ai voie să acuzi prea tare lumea, ca după știința mea înaltă și clară ai ținut mai mult cu lumea decât cu oricare spirit! În acest punct ai fost dușmanul principal al adevărului, un dușman al protestanților și i-ai urmărit ca niște păcătoși, cu multă ură și mânie

La tine nu a fost vorba niciodată: dacă vrea să fie înșelată lumea, ci fără pardon sau milă: lumea trebuie să fie înșelată - și aceasta fără excepție! Dar eu îți spun, că lumea nu este de obicei mai rea decât în sfera în care te-ai învârtit tu și alții ca tine! Voi ați fost în toate timpurile cei mai mari dușmani ai luminii și au existat timpuri, unde pe fiecare care a fost puțin mai luminat în gândire și în vedere l-ați aruncat imediat în foc!

Nu regii lumii caută să răspândească întunericul la poporul său, ci voi ați fost, care i-ați pus pe regi în blestem, dacă ar îndrăzni, să gândească puțin mai luminat, decât ar fi fost binevenită de regimul vostru de teroare care era întunecat și tiranic! Dacă sunt câțiva regi care sunt întunecați, atunci sunt cu siguranță lucrul vostru; dar voi nu ați fost niciodată un lucru a regiilor, ci ca și acum și în toate vremurile ați fost propria voastră capodoperă!

Că a mers mai greu în unele țări, care nu au nici un habar de lumină de la A la Z, să introducă lumina curată a lui Dumnezeu , aceasta știu; dar cine este de vină la aceasta? Vezi, nimeni altcineva decât voi!

Cine v-a spus vreodată să faceți temple de idolatrie și cele mai păgâne altare? Cine v-a ordonat să predicați slujba în latină? Cine a inventat slujbele de iertare a păcatelor contra bani, cine a afurisit scriptura lui Dumnezeu și a introdus în locul ei legendele cele mai absurde și mincinoase a așa numiților sfinți, cine a introdus cultul moaștelor , cine milioanele de icoane în toate felurile și lucrurile cioplite? - Uite, nimeni altcineva, nici un împărat și nici un domnitor, ci voi! Voi singuri ați fost în toate timpurile lucrătorii întunericului celui mai profund, pentru a prinde în plasa voastră pe fiecare, mic și mare, pentru sceptrul vostru!

Domnitorii sunt adesea plini de credință evlavioasă și ascultare față de învățătura voastră; însă spune-mi, ce fel de credință ai avut tu, care cunoșteai totuși scripturile? Și oare pe cine ai ascultat? Oare cât te-ai rugat, fără sa fi plătit pentru asta?

Spune, poți tu să aștepți de la Dumnezeu vreo luare în considerare după toate acestea, fiindcă nu lumea te-a făcut pe tine cu mult mai rău, ci numai tu ai făcut lumea din districtul tău cu foarte mult mai rea, decât ea a fost înainte?

Eu însă îți spun: Ceea ce privește martiriatul, pe care tu l-ai menționat, tu te-ai fi răstignit pe cruce de o mie de ori mai des din dragoste dornică de a domina, adică dragoste pentru întuneric, decât numai o dată pentru lumina dumnezeiască curată! Așa că nu trebuia atunci nici să te temi de domnitori, dacă ai fi propovăduit lumina și încă mai puțin de supraveghetorii lor. Fiindcă Eu știu prea bine, cum tu te-ai împotrivit domnitorilor, dacă ei se răzvrăteau împotriva pretenților tale fără sens, pretenții care disprețuiau și condamnau toate valorile omenești și frățești!

Uite, așa că îmi sunt cunoscute doar puține exemple, în care domnitorii au băgat la închisoare preoți cu adevărat iluminați, care se supuneau învățăturii lui Dumnezeu, sau poate chiar i-ar fi expediat în lumea spiritelor - ceea ce tu acuzi dur. Dar îmi este cu adevărat cunoscut un număr nespus de mare de exemple, în care voi ați făcut asta acelora, care au îndrăznit să trăiască după cuvântul curat al lui Dumnezeu!

Cine este aici înțelept ca un șarpe și nevinovat ca un porumbel, acela merge deci pe calea domnului: Ești tu însă de părere că bătrânul Dumnezeul s-a făcut mai slab, decât a fost El pe vremea apostolilor și astfel El să nu mai poată ajuta acelora, care sunt amenințaăi de lume?

O uite, Eu aș putea menționa pe lângă Luther încă un număr mare de frați, care au îndrăznit totuși în cea mai întunecoasă perioadă să mărturisească în fața lumii cuvântul curat a lui Dumnezeu. Și uite, domnitorii lumii n-au tăiat capul nimănui dintre aceștia; desigur i-a fost numai aceluia rău, care a ajuns cu sufletul mai curat în mâinile voastre!

E de sperat că tu vei admite, că aici, unde nimic altceva nu contează decât adevărul curat, împreunat cu dragostea veșnica, nu poți atinge aici nici un scop cu toate scuzele tale - în afară de asta, este însă acceptată singură Mea quam maxima culpa (Vina mea foarte mare)! Acesta este singurul lucru potrivit, toate celelalte nu au nici o valoare în fața Domnului! Fiindcă asta vei admite tu desigur, că Dumnezeu cunoaște din veșnicie mai bine lumea în cel mai mic amănunt al ei, decât tu o vei cunoaște vreodată. De aceea ar fi cea mai mare prostie, dacă tu ai chema pe Dumnezeu Domnul spre scuza ta, așa cum este ea; cu toate că tu ai spus, că tu nu spui asta pentru scuza ta, ci numai că Domnul să te ia în considerare - fără să te gândești nici cel mai puțin la faptul, că tu însuși ai fost un principal făcător de rele în lume!

Așa de mult cât tu meriti să fi luat în considerare ca fiind un prizonier al lumii, nu se va lua de loc de la tine meritul acesta; dar în toate lucrurile cu care tu o acuzi acum, nu ți se va socoti ca dreptate! Ceea ce lumea îți este datoare în fața lui Dumnezeu, asta va fi rezolvată cu o socoteală mică. Dar vinovăția ta nu ți-i se va ierta așa ușor, în afară de faptul dacă tu o mărturisești cu căință și dacă mărturisești și că este adevărat, că tu - care ai fost tot timpul rău și încă ești - nu poți să-ți îndrepți și să-ți ierți singur greșeala, ci numai singur Domnul poate.

Tu ai într-adevăr o frică mare față de iad, fiindcă tu te consideri în conștiința ta vrednic de el și ești de părere că Dumnezeu te va aruncă acolo ca pe o piatră în adânc. Însă tu nu iei în considerare, că tu te înspaimântezi numai de iadul tău de tine închipuit, dar la iadul adevărat ai mare plăcere și nu vrei sa ieși afară de acolo sub nici o formă!

Uite, tot, ce ai gândit până acum, a fost mai mult sau mai puțin iad în adevăratul sens al cuvântului! Fiindcă acolo unde se arată numai puțin interes de sine, înfumurare și acuzarea altora, acolo este iad; unde n-a fost încă osândit de bună voie dorirea cărnii, acolo încă mai este iad! Dar la tine se găsesc încă toate acestea; astfel ești tu încă foarte tare în iad! - Uite, cât de încrezută este acum frica ta!

Domnul însă, care se milostivește de toate ființele, vrea să te salveze de acolo - și nu vrea să te osândească mai adânc în el, nu ca ideea ta de bază romano- catolică! De aceea nu spune despre Dumnezeul tău, că El ar spune aceluia care vrea să meargă la iad: “Fiindcă tu vrei să mergi în iad, așa să fie!”

Uite, aceasta este o afirmație de a ta foarte neleguită! Tu ești tocmai unul, care de mult timp nu vrea să se lepede de iad; însă când ai simțit din partea Domnului o asemenea judecată asupra ta?

Gîndește-te bine la aceste cuvinte ale Mele și urmează-le, așa că Eu vreau să conduc acest vaporaș astfel, ca el să te ducă din iadul tău în împărăția vieții. Așa să fie!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 16
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 22:11 View PostDownload Post

Capitolul 16
Recunoașterea propriei vine de către episcopul Martin - Decizia lui Martin de a rămâne la conducătorul vaporului, la salvatorul său - Ingerul lui Petru că al treilea în uniune

Vorbește acum omul nostru: „O dragă prieten, din păcate eu trebuie să mărturisesc deschis, că astfel stau lucrurile în privința mea, cum tu mi-ai spus fără sa-mi ascunzi păcatele. Și eu admit, că eu nu pot să aduc împotriva acestor spuse nici cea mai mică scuză; fiindcă totul este adevărat! Dar numai un singur lucru vreau să aflu de la tine, unde mă vei duce acum și care va fi destinul meu pentru veșnicie?”

Vorbește marinarul: „Intreabă-ți inima, dragostea ta! Ce spune ea? Care îi este dorul? Dacă ți-a răspuns aceasta din viața ta foarte clar, atunci ți-ai decis deja destinul tău în tine însuți: fiindcă fiecare va fi judecat de propria sa iubire!”

Spune episcopul : „O dragă prieten, dacă aș fi judecat de propria mea iubire, atunci aș ajunge Dumnezeu știe unde! Fiindcă în mine se petrec încă astfel de lucruri ca în cugetul unei femei iubitoare de moda, care are acolo într-un magazin pământesc de vândut haine la modă sute de stofe de modă în fața sa și care le privește cu atenție de sus în jos și nu știe la sfârșit, pe care să o cumpere!

Luându-mă după sentimentul meu cel mai interior, aș vrea să fiu la Dumnezeu, creatorul meu. Dar îmi stau în drum păcatele mele multe și mari și eu privesc atunci realizarea unei asemenea dorințe de a mea, ca fiind irealizabilă!

După aceea mă gândesc iarăși la acele oi și miei bizare din lumea asta; cu o asemenea oaie n-ar fi chiar neplăcut să trăiesc împreună cu ea pe veci! Dar atunci îmi spune iarăși un gând din interior: “așa ceva veșnic nu te va aduce aproape de Dumnezeu, ci te va îndepărta tot mai mult de El!” , - și așa se scufundă și acest gând drag al meu în locurile fără fund ale acestei mari!

Iarăși îmi vine gândul, să trăiesc undeva într-un colț al acestei lumi spirituale veșnice ca un țăran simplu și să posed doar o singură dată milostivirea, să-l văd pe Iisus, chiar dacă numai pentru puține momente! Dar la acest punct mă avertizeaza iarăși conștiința mea nestăpânită și îmi spune: “pentru un asemenea lucru tu veșnic nu ești demn!” , - și eu mă scufund iarăși înapoi în nimicnicia mea plină de păcate și mă aplec în fața lui, celui Atotsfânt!

Numai un singur gând mi se pare cel mai ușor și posibil de realizat și eu trebuie să mărturisesc, că asta este ideea mea pe care o îndrăgesc cel mai mult: și anume, să fiu la tine și să petrec cu tine întreagă veșnicie, oriunde te-ai afla tu! Deși pe lume i-am putut suferi cel mai puțin pe aceea, care îndrăzneau să-mi spună adevărul în față, dar totuși te îndrăgesc înainte de toate tocmai pe tine pentru faptul că mi-ai spus adevărul direct în față ca un judecător atotștiutor, dar și ca unul dintre cei mai blânzi. La această idee îndrăgită de mine voi și rămâne pentru veșnicie!”

Vorbesc Eu: „Bine, dacă asta e îndrăgirea ta principală, de care trebuie însă să te convingi tu mai adâncit, atunci ea se poate îndeplini imediat! Uite, noi nu mai suntem acum departe de mal și tot la așa mică depărtare de coliba mea în care locuiesc. Ocupația mea o cunoști acum deja, că Eu sunt un cârmaci în sensul cel mai strict al cuvântului? ! Tu vei fi acum părtaș cu mine la această ocupație; răsplată pentru eforturile noastre ne va aduce mica noastră țarină, pe care o vom lucra după posibilitățile noastre în timpul în care suntem liberi de ocupația noastră. Și uită-te în jurul tău, lângă tine vei găsi pe încă cineva, care ne va ajuta cu sârguință!”

Episcopul se uită în spatele său pentru prima oară în timpul acestei călătorii pe mare și îl recunoaște imediat pe îngerul lui Petru; el îl îmbrățișează și îi cere scuze pentru ocara cu care l-a defăimat.

Ingerul îi arată episcopului aceași dragoste și îl slăvește pentru ca inima lui a făcut această alegere din cel mai adânc interior al inimii sale.

Vaporașul se lovește atunci de mal, unde el este fixat cu o sfoară de un bât și noi toți trei mergem în colibă.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 17
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 22:16 View PostDownload Post

Capitolul 17
În coliba cârmaciului - Micul dejun binecuvântat și spusele de mulțumire ale lui Martin. Noua ocupatie a lui Martin cu pescarii

Până acum a fost însă mai întuneric decât luminos. În colibă în schimb a început să se rărească întunericul tot mai mult și un revărsat al zorilor binefăcător îndepărtase tot mai mult noaptea de dinainte - bineînțeles în fața ochilor episcopului, fiindcă în fața ochilor Mei (a Domnului) și a acelora a îngerului lui Petru a fost încontinuu ziua cea mai luminoasă, veșnică, netrecătoare și neschimbătoare!
Fiindcă acum a început să se lumineze și în fața ochilor episcopului, s-a întâmplat din acel motiv, ca în interiorul său a început să apară dragostea, după ce episcopul prin milostivirea Mea a alungat din el de bună voie și încă mai alungă o cantitate mare de murdarie pământească.

„Dar ce se întâmplă acum în colibă?”, veți întreba voi. - Aveți numai puțină răbdare, imediat va fi arătată de Mine ordinea de zi pe care episcopul trebuie sa o urmeze de acum încolo, după ce înainte de aceasta el se va fi întărit puțin cu pânea Mea dătătoare de viață. Fiindcă voi puteți vedea ușor, că omului trebuie să-i fie cu siguranță foame foarte tare, fiindcă el în întreaga lui viață de pe pământ, precum și în perioada foarte scurtă a șapte zile normale (chiar dacă aparent un timp nespus de lung) n-a stat încă niciodată la această masă cu adevărat hrănitoare și n-a gustat niciodată pâinea vieții. De aceea trebuie să-l lăsăm totuși cum obișnuiți voi să spuneți, să se alimenteze puțin, adică să-și potolească prima foame a sa puternică.

Uitați-vă, cum el mănâncă o bucată de pâine una după alta și cum el, făcând asta, este mișcat în interiorul său până la lacrimi și vorbește acum:

(Episcopul Martin): „O tu prietenul meu cel mai bun și Domnului căruia îi slujesc acum pentru veșnicie, cât de nespus de bine este la tine! Acceptă mai înainte mulțumirea mea cea mai călduroasă și arată-i aceasta, în inima ta și domnului Dumnezeu. Fiindcă limba mea veșnic nu este vrednică, să-i spună Domnului o rugăciune de mulțumire, eu fiind totuși un păcătos prea mare și grosolan în fața lui!

Așa, așa; ah ce bună a fost asta! O cât timp s-a scurs în care am simțit foamea, setea și o noapte fără întrerupere! O mulțumesc! Multumescu-ți ție, cea mai mare mulțumire lui Dumnezeu, Domnul, fiindcă El a permis ca tu să mă salvezi și să mă și saturi, așa încât sa-mi fie bine acum, de parcă sunt acum proaspat născut! - Și uite, uite, se și iluminează ca într-o dimineață de primavară, astfel soarele se apropie de răsărit! O cât de minunat aici acum!

O dragă prieten și tu, bătrânul și primul meu conducător, fiindcă acum sunt săturat vreau să vă arat limpede dragostea mea către voi prin hărnicia mâinilor mele - chiar dacă într-un mod foarte simplu fața de binefacerea nespus de mare pe care mi-ați arătat-o mie!”

Acum vorbesc Eu: „Vino numai cu noi afară din colibă și vom avea curând mult de lucru! Uite, noi suntem acum iarăși afară pe malul mării! Acolo sunt mrejele de pescuit: du-te acolo împreună cu fratele tău și adu-le aici în corabie; fiindcă marea îi astăzi liniștită și noi vom face recoltă bogată!”

Cei doi aduc repede un năvod, îl pun în corabie, după care spune episcopul plin de bucurie: „Ah, aceasta este desigur o muncă înveselitoare! Așa îmi place marea; însă când m-am aflat la malul ei cel mai slab așteptându-mi scufundarea, atunci ea arăta altfel și foarte înfricoșătoare!

Dar există și pești aici în lumea spiritelor? - Cu adevărat, pe pământ nici n-am visat că este aici așa ceva!”

Vorbesc Eu: „Și încă ce pești! Te vei simți foarte straniu la lucrul acesta, mai ales că sarcina noastră este de a pescui toți peștii din marea asta. Dar nu trebuie sa ți se împuțineze curajul din cauza asta, totul va merge cum trebuie. Însă, așa cum am spus, este nevoie de răbdare, curaj și statornicie bărbătească!

Se vor ivi destul de multe pericole și nu rar te vei crede pierdut. Dar atunci privește la mine și fă ceea ce Eu fac, așa va trece tot cu bine și spre marele nostru avantaj! - Fiindcă orice lucru făcut bine necesită osteneală, răbdare și muncă osârduitoare! - Dezlegați acum corabia de bâtă, ca noi să ne avântăm imediat în ape adânci!”

Cei doi dezleagă corabia și un vânt dinspre miazăzi o duce repede ca săgeata în largul mării.

În timpul călătoriei vorbește episcopul iarăși: „O mii și mii! Dar prieteni, aici trebuie să fie apa deja înfricoșător de adâncă, fiindcă ea arată aproape neagră ca cărbunele din cauza adâncimii! Dacă aici ar naufragia corabia, cum ne-ar merge atunci? !”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 18
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 22:27 View PostDownload Post

Capitolul 18
La vânatoarea de pești

Vorbesc Eu: „Prietene, numai să nu-ți fie frică, fiindcă noi suntem cu cuget bun pe apă și astfel poate să fie cât o vrea de adânc, că nu trebuie să ne temem de nimic! Atenție acum, năvodul trebuie aruncat în afară! Acolo, unde apă se mișcă tare, este un pește imens! Numai cu îndemânare, ca el să nu ne scape!”

Cei doi aruncă mreaja afară și de-abia ce ea s-a extins, intră deja un monstru vizibil de pește în ea. Și fiindcă nu poate rupe mreaja tare, el duce cu sine corabia iute ca săgeata pe suprafața apei și nu face nici o pauză, ci tot mai nervos trage corabia după sine.

Episcopul, fiind plin de spaimă, strigă: „O pentru Dumnezeu, ce facem acum? Acum evident că suntem pierduți! Monstrul umple toată plasa de abia cu jumătatea de cap a lui! Corpul se întinde Dumnezeu știe cât de departe în apă; el e cu siguranță de trei ori mai mare decât corabia noastră! Chiar dacă l-am putea imobiliza, unde vrem să mergem atunci cu el? ! - Oh, oh, tot mai nervos și repede înnoată cu vehicolul nostru la. . . O Doamne ajută-ne!

Atunci vorbește Petru: „Nu fi copilăros! Lasă peștele să înnoate, unde el dorește și cât dorește! Atâta timp cât capul său se află în mreajă, nu se duce la fund, aceasta știu eu ca un pescar bătrân. Și când el se va fi săturat de innotat, va deveni astfel mai liniștit și noi vom avea o treabă ușoară cu el, să-l stăpânim și să-l ducem la mal! Căci uită-te acolo - peștele înnoată direct spre un mal; acolo îi va fi atunci mult mai greu cu fuga lui de noi!

Ai uitat tu oare, ce a spus învățătorul nostru iubit? - Privește, El este liniștit, de aceea să fim și noi așa! Dar când El va spune:” Acum după Mine, mâinile la lucru!” , de-abia atunci trebuie să ne mișcăm, cum poruncește El. Fiindcă mai mare maistru ca El nu este în arta pescuitului! Acum însă la treabă: Atenție, momentul începerii lucrului nostru va veni imediat!”

Acum vorbesc Eu: „Petru, ia tu cârligul mare și împungel cu putere în spatele fălcii! Și tu, prietene Martin, sari acum sprinten la mal, cuprinde acum partea din față a corabiei și trage-o la mal! Leag-o repede de bâta care se află acolo, sari atunci iarăși în corabie, ia al doilea cârlig și fă ceea ce a făcut Petru! Fiindcă uite, monstrul a intrat în stare de obosire numai bună pentru noi și noi îl vom stapâni acum ușor! Așadar fiți îndemânatici!”

Episcopul Martin face repede, ceea ce i-a fost poruncit. Corabia este legată și Martin al nostru e repede iarăși în corabie. El cuprinde cârligul și îl împunge ochit și tare în spatele celeilalte falci și astfel este monstrul bine înțepenit.
Și atunci poruncește Domnul: „Mergeți afară la mal, aduceți funia cea mare, de care este legat un cârlig de aruncat ascuțit; acolo aproape de colibă el stă deja pregătit! Intre timp Eu voi aduce peștele cu cele două răngi de cârlig mai aproape de mal, unde voi trebuie foarte repede să aruncați cârligul în capul animalului. Și tu, prietene Martin, nu trebuie să te sperii, fiindcă peștele va face o smucitură puternică, care bineînțeles ți se va părea foarte înfricoșătoare. Dar ai numai curaj și statornicie - atunci totul va merge! Așadar acum dați-mi cele doua răngi în mâna și voi grăbiți-vă la treabă!”

Totul se întâmplă la timp. Dar atunci când peștelui îi intră în corp cârligul greu și ascutit, el începe să se smucească și să se zbată îngrozitor (Pentru episcopul Martin). El aruncă astfel valuri imense spre mal, așa că uneori noul nostru pescar Martin este acoperit de tot de apă, ceea ce îl jenează cu atât mai mult, fiindcă uneori, în timp ce el ține funia strâns, botul peștelui cu o mie de dinți vine foarte aproape de el și încearcă să-l înhațe în același timp. Lui îi este frică mare, dar acum mai mult din pricina Mea decât pentru el, văzând că peștele cu coada sa imensă a ridicat deja de câteva ori corabia de tot peste suprafața apei și a dat cu ea iarăși în jos.

Petru vorbește însă cu el: „Ține-te bine frate! Strânge-ți toate puterile, altfel ne trage monstrul înfricoșător în adâncurile mării, unde tocmai nu ne va merge cel mai bine!”

Spune episcopul Martin: „O frate, dacă aș fi numai în spatele tău! Bestia încearcă încontinuu să mă înhate și peste toate, maistrul nostru o împinge încă cu totul sub nasul meu, în timp ce acest animal înfricoșător a deschis gura chiar în fața capului meu și și-a arătat botul îngrozitor ca la trei stânjeni lățime și l-a închis iarăși atât de impunător, aruncându-mi astfel cel puțin o sută de găleți de apă în față!

Ah, asta e o muncă dezamăgitor de grea și foarte primejdioasă! Muncă aceasta ar fi prea rea chiar pentru sclavi la galere! - Ah ah, m- m- m - brrr, brrr, - oh - oh, - iarăși o încărcătură plină cu apă în față! Eu mă voi îneca cu toate astea, dacă bestia îmi va mai vărsa de câteva ori apă în față! Eh - eh, botul se deschide iarăși! Nu, eu nu mai suport așa ceva! Apa este înspăimântător de rece, că îmi e acum deja așa de frig, de parcă m-aș afla întins pe gheață gol pușcă! Acum va încerca iarăși să mă înhațe!”

Spune Petru: „Ia de aici lancea și taie-i gâtu, așa ea nu va mai putea să te prindă cu gura!”

Spune episcopul Martin: „Dămi-o numai! - Este foarte de folos! - Oho, tu animal imens, acum va avea înhățarea ta desigur un sfârșit? Acesta a fost într-adevăr un gând bun din partea ta; numai că trebuia să îl spui cu câteva duzine de înhățări mai devreme, atunci n-aș fi fost udat atât de jalnic! Dar și așa e bine.”

Acum vorbesc Eu din corabie: „Bine-i așa; fixați acum și funia cu cârligul de o bâtă și veniți atunci repede iarăși în corabie! Acesta este cu siguranță peștele nostru, el nu ne va mai scapa nicicând! Însă noi vrem să facem imediat corabia noastră iarăși navigabilă și sa pătrundem în largul mării, poate vom face în scurt timp încă o captură mai respectabilă?”

Cei doi fac repede ceea ce le-a fost poruncit. Episcopul Martin nu este prea de acord - fiindcă lui îi ajunge deja peripeția asta; dar neținând cont, el face totuși foarte repede ceea ce Eu i-am poruncit.
Acum amândoi sunt iarăși în corabie, care pleacă acum iarăși iute ca săgeata de acolo.

Eu însă fac pe drum remarca către episcopul Martin: „Prietene, tu trebuie să te acomodezi aici, să nu fi niciodată supărat. Fiindcă cine se apucă de lucru puțin moroacănos, aceluia îi reușește rar lucrarea! De aceea ai răbdare, curaj și perseverență; bucuria vine de-abia după munca făcută!

Da, dragul meu prieten, aici în lumea spiritelor nu stau lucrurile precum ai spus tu adesea pe pământ: Odihnească-se în pace! , ci: munciți, că încă mai e ziuă! Este destul cât te odihnești noaptea, în care nimeni nu poate lucra! Când a fost pentru tine noapte, ai fost și tu fără lucru; dar fiindcă și pentru tine s-a făcut ziuă, trebuie sa muncești și tu - deoarece împărăția lui Dumnezeu este o împărăție a lucrului și nu o împărăție a puturoșilor și a leneșilor! De aceea fi numai cu mult curaj!

Uitați-vă acolo spre miazănoapte, unde se află încă un amurg puternic pe ape! Acolo spumegă tare marea, dar nu este vânt nici aici și nici acolo; în consecință nu poate să fie altul motivul unei asemenea mișcări agitate a valurilor decât un oarecare pește foarte mare! De aceea sa mânăm repede în acea direcție și să punem toate mâinile noastre la treabă; acest pește să răsplătească mai ales eforturile noastre!”

Spune episcopul Martin: „O prietene, acesta ne va face de petrecanie probabil chiar cu ajutorul a Doamne miluiește-ne. Dar de ce oare este nevoie aici în împărăția spiritelor de pești atât de mulți, năzdrăvani și mari? Se ține deci și aici post, în care nu este voie să mănânci decât carne de pește? Sau carnea și grăsimea unor asemenea pești se trimite și se comercializează și aici?”

Vorbesc Eu: „Acuma să ia fiecare repede o sabie în mâna; fiindcă aceasta este o hidră cu zece capete! Monstrul ne-a văzut și vine acum direct spre noi. Tu, Petru, știi cum se prind asemenea pești; Tu, episcope Martin, fă însă ceea ce va face fratele! Când această hidră cu zece capete își va apleca capetele ei de șarpe peste bord, atunci faceți repede, până ce toate cele zece capete vor fi despărțite de trupul său lung de șarpe; ce rămâne voi face Eu atunci! Animalul este aici, deci acum loviți cu sabia!”

Uitați-vă, Petru lovește unu după altul capul groaznicului balaur care are zece capete ce încep de la corpul negru cu un fel de solzi care seamănă ca un scut și care ia inspirat Episcopului Martin groaza. Dar episcopul Martin nu știa exact, unde trebuie să lovească, pentru a nimeri un cap, căci de frică aproape că nu mai vede nimic și ochii îi sunt mai tot timpul închiși decât deschiși.

Acum însă a separat Petru și al zecelea cap de al zecelea gât! Cascade de sânge curg acum din balaur. Marea este colorată până în depărtari de sânge și pentru ochii episcopului Martin era acest balaur de 111 noduri de lung și tot atât de lat.

Acum vorbesc Eu pentru a doua oară: „Petru pune sabia la locul său înapoi și dă-mi cârligul ca să-l înfig în burta acestui balaur și să-l scot iar afară! Tu, Martin, preia navigația și du-tu la șapte grade spre răsărit și așa vom ajunge cu această bogată captură imediat la mal!”

Totul se întâmpla după cea mai mare ordine și vasul care traga după sine prada, se grăbește iar la capătul binecunoscut a tărâmului

Că vasul este deja foarte aproape de tărâm, se uită episcopul Martin îngrijorat, după peștele cel mare care l-au prins mai devreme. Dar el nu se mira puțin, când nu vede nici unde peștele cel mare și vorbește îndată:

„Dar, dar, dar, - ce este aceasta? ! Acum am primit-o - acest de-al doilea balaur aproape că ne-a răpit toate forțele, până când l-am prins și l-am cărat până aici; în timp ce ne-am silit de milioane, prima noastră captură s-a dus! Mie mi s-a părut, că l-am legat puțin cam destrâns! Ei, ei, aceasta este fatală! Cât ne-am silit pentru această bestie și acum nu avem nimic pentru tot efortul și silința noastră! Dragi prieteni, această pradă trebuie s-o legăm puțin mai tare, dacă nu, se va duce și aceasta de râpă, așa dacă vom mai ieși să prindem!”

Vorbește Petru: „Nu-ți face griji de nimic - primul pește este deja îngrijit! Căci aici sunt mai mulți muncitori, care știu ce trebuie să facă, dacă le lăsăm o captură lângă tărâm! Acum însă, că ne aflăm deja la mal, sari repede afară și leagă repede nava. Eu și domnul maestru însă, vom trage captura la mal!”

Episcopul Martin, puțin mirat, face imediat ce a spus Petru; noi însă facem în fața ochilor săi, ce a spus Petru

A doua pradă este acum și ea legată și Eu vorbesc: „Că această capturaăa fost așa de bogată, cu aceasta am terminat lucrul nostru principal; de aceea haideți sa scoatem cu aceste bări peștii mai mici și să le aruncăm din apă la mal! Căci cei doi balauri mari i-am învins deja și sigur nu mai există așa ceva în aceste ape de aici; de aceea să mergem fără nici o grijă la lucrul mai ușor! Haideți să mergem iar pe vas și sa încercăm cum merge prinsul de pești mai mici!”

Așa se întâmplă, ce am poruncit Eu. Amândoi scufundă bările în apă și Eu conduc vasul. Lucrul se mișcă bine: fiecare scufundare umple butoaiele cu tot felel de pești, care cei doi le azvârlesc pe mal; peștii însă, care ating tărâmul, se duc imediat. -
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 19
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 4.3.2010, 22:38 View PostDownload Post

Capitolul 19
Cugetăriile episcopului Martin de lucrul în zadar - indiciile replicii bune ale lui Petru de episcopul roman care este gol și nespiritual

Această risipire a peștilor, cu cât mai mult durează cu atât mai mult începe să-l jeneze pe episcopul Martin, așa că deja începe să devină furios și începe să mormaie cu sine: „Aceasta este traznet de proastă și de nebună lucrare! Aproape că sunt terminat de atâta scoatere de pește și de aruncarea spre mal și aceasta pentru nimic și iar nimic! Căci și așa nu rămâne nici unul: fiecare se topește ca untul în soare! Devine aceasta aproape ciudat de prostesc? Nu, aceasta este un lucru extraordinar de trăznit, de prostesc!

Eu mai trebuie să mă uit mai încă odată mai atent, de unde vin așa de repede peștii! - Hm, hm, hm, nu pot observa nimic! - Iarăși o aruncare a colegului meu și nimic nu rămâne în împărăția nemuritoare! Frumoasă nemurire - aceasta! Pe pământ cel puțin nu rămâne prea multe din ce a fost; dar de nimic nu este vorba că și aici, căci aici nu rămâne nimic din ce a fost!

Eu deja m-am bucurat pe o știucă, mreană sau orice fel de pește. Dar la devorarea ascuțită a acestei lumi spirituale, care pentru pești se potrivește, așa ne vom vedea cu enorm de puțin! Bineînteles încă nu-mi este foame; dar un apetit simțitor mă atrage totuși și gândul la o știucă cald prăjită îmi lasă gura apă!

Aici este mai bine cu un milion de ori, decât poziția pe care am avut-o înainte; dar aerisitul lucru cu peștii nu va fi rea pentru veșnicie! Este ciudat, cât de mult se crapă de zorii; dar de un soare, care trebuie să răsară, nu se observă nimic!

Ciudată lume, ciudată existență! Se poate lua și se poate studia cum se dorește, așa este și așa prost se rămâne! Aceștia, singurii mei prieteni sunt foarte înțelepți în cuvintele care le rostesc, dar sunt cu totul proști în ceea ce fac! Să ne uităm la prinsul acesta inutil de pește! Ce lucru ușor și frumos este prinderea peștilor și totuși se comportă cei doi de parcă de aceasta depinde bunăstarea lumii! Dar ce vreau eu să fac? La ceva mai bun nu pot să mă aștept și așa trebuie să fie bine în numele lui Dumnezeu! De aceea numai cu umor să pescuiesc afară acești pești de aer; poate că se va zări după aceasta iar ceva!”

Petru îl întreabă pe episcopul Martin: „Ce mormăi acolo? Ești deja obosit?”

Spune episcopul Martin: „Obosit, nu sunt chiar, prietene. Dar trebuie să-ți mărturisesc deschis, că acest lucru mi se pare totuși puțin comic, cu toate că sunt convins, că tu și maestrul nostru sunteți niște bărbați foarte înțelepți!

Uite, uite, - lucrăm deja de un timp îndelungat doar pentru aer, sau mai bine pentru nimic! Peștele mare s-a dus de râpă și al doilea cel cu zece capete? Eu nu mai văd nimic din el! Acești pești mici sunt mai repede devorați de aer, înainte de a atinge deja pământul! Intrebare: pentru ce să fie bun tot acest lucru gol?

Eu vă recunosc ca fiind niște bărbați înțelepți și sigur va avea această muncă și un rost. Dar lăsați-mă și pe mine să aflu puțin de ce facem evident acest lucru gol, pentru ce este aceasta bine sau pentru ce va fi bine!”

Petru vorbește: „Uite, uite, dragă prietene și frate! Când ai fost pe pământ episcop;, spune: câte lucruri goale ai făcut? Dacă ar fi avut voie cineva să te întrebe, pentru ce sunt bune în realitate și dacă ar fi de folos - de exemplu la botezul de clopote, la inaugurarea orgei, la așa zisele haine preotești?

Ce înseamnă și ce putere ar avea, manta, rochia de cor și îmbrăcămintea preotului, îmbrăcămintea de slujbă, cămașa de predică și mii de astfel de lucruri? Ce putere se ascunde în spatele îmbrăcăminții de călugăr? De ce este o poză a Mariei mai miraculoasă decât alta? De ce este Florian pentru foc și Johann Nepomuk pentru apă, căci amândoi au fost aruncați în apă: unul în Austria în Linz lângă Dunăre și celălalt în Böhmen la Prag în Morava?

De ce nu se găsește printre cei paisprazece ajutători de urgență și Iisus? Și de ce se cere de la oameni în slujba sfântă să fie miloși, căci după aceea merg și așa la sfinți și își cer iar iertare? De ce se adresează întâi lui Dumnezeu și după aceea sfinților? Vor ei oare să-l miște pe Dumnezeu, sa asculte sfinții? Dacă pot de la început să-l miște pe Dumnezeu, pentru ce se mai adresează sfinților?

De ce la așa zisa coroană de trandafiri a lui Maria este chemată de zece ori și Dumnezeu doar la rugăciunea Domnului? De ce se găsesc din belșug în biserică crucifixe mari, mici, din lemn și din metal și de ce atâtea Maria în toate formele posibile?

Ce diferență este între o poziție festivă și între o slujbă tăcută pentru duh? De ce Hristos, Petru sau Paul a înființat aceste așa numite jefte din victime însângerate în bani? Cum trebuie să fie inima lui Dumnezeu, să aibă o plăcere înaltă, să-și vadă fiul zilnic măcelarit de zece ori?

Uite, uite, tu, dragul meu prieten, nenumărate legi fără nici un rost ai făcut în lume, fără a crede în ele cel puțin! Și tot nu ti-a intrat în minte la pescuitul acesta gol, să întrebi cel puțin: “pentru ce un lucru fără sens?” Ți-a fost deja plătită, vei spune tu! Bine, nici aici nu trebuie să lucri pe degeaba! Ce vrei atunci mai mult?

Eu îți spun ție, că acest lucru nu este nici pe departe fără sens, cum a fost lucrul tău lumesc! Pentru viitor nu mai mormăi pentru tine, ci vorbește deschis, ce te apasă, așa se va termina în curând pescuitul acesta fără rost! Dar dacă te mai prefaci mult ca fiind un secretos roman, atunci vom mai avea mult de pescuit; și captura se spulberă așa că și învățăturile noastre în inima ta! - Intelege aceasta! Acum ia iar plasa în mâna și lucră neclintit mai departe!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> UNIQUE - La răscruce de drumuri, Biblioteca Unique - tematică specifică -> Biblioteca - Din seria Spiritual, Spiritual Crestinism
   -> Biblioteca - Creștinism, Jakob Lorber - "Scribul lui Dumnezeu"
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 2 of 21  [ 205 Posts ]
 

Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !