|
|
Fi binevenit calatorule ! |
|
Author |
Message |
Hoper Initiator
Joined: 31 May 2007
Member: #232 Posts: 642
Style: subSilver (582) Medals: None
Groups:
|
Ce urmărește yoghinul prin practica yoga
un articol de profesor yoga Gregorian Bivolaru
Ce urmărește de fapt yoghinul?
Ce vrea el prin practica yoga?
El vrea ceea ce mai puțin sau mai mult vrem cu toții, cel mai adesea poate fară să știm foarte clar. Yoghinul aspiră frenetic să îmbratișeze cu microcosmosul sau conștientizat Macrocosmosul sau Universul care întotdeauna îl îmbrățișează, el caută să cuprindă cuprinderea infinită ce îl cuprinde neîncetat.
Prin urmare yoghinul vrea sa îmbrațișeze și năzuiește să cuprindă cuprinderea ce îl cuprinde. Fie ca suntem yoghini sau ființe umane comune, fară preocupări spirituale deosebite, conștient sau nu, suferim cu toții de a nu putea sa fim TOTUL. O asemenea aspirație spontana către totalitate se manifestă cu tendința de a îngloba mediul ambiant, de a-l absorbi in tine.
În YOGA aceasta se numește trecerea mediului extern în mediul intern al universului nostru lăuntric, iar omologarea acestei reflectări depline va fi nemijlocit autetificată în noi prin apariția unei armonii inefabile ce va fi trăita sub forma unei fericiri oceanice cu nuanțari nesfărșite.
Aceasta aspirație catre totalitate este proprie întregului real manifestat, dar numai la om, și nici aici întotdeauna, ea reușește cu adevarat. La nivelul organicului ea îmbracă forma inferioară a cuceririlormediului ambiant, a devorării lui, a unei instaurări despotice asupra lui. De altfel , în orice despot se află această invaliditate, această neputintă de a transforma ființa comunitații care îl cuprinde în mediul sau intern, o neputință de A FI, până la urmă. Există în despotism, zbaterea și ridicolul unei boabe de spumă care vrea sa se înstăpanească asupra mării într-un chip exterior: despotul nu absoarbe în el comunitatea care l-a făcut cu putință, ci o imbratișează silnic.
Trecerea mediului extern în mediul intern este, s-ar parea intrarea în condiția luiA FI. Aici trebuind sa se înteleaga ca dăm un sens plin lui A FI . În ordinea biologică, o primă încercare de a intra în condiția de A FI este FOAMEA. : ea este însă o încercare ratată, pentru că trecerea mediului extern în mediul intern se realizează parțial și ia forma simplei asimilari. Urmează apoi RESPIRAȚIA, pe care yoghinii o glorifică ca pe un mod foaarte important de acces la ființă deoarece permite o gamă nesfarșită de efecte extraordinare, dar și aceasta ramâne tot la nivelul asimilării, cu toate că este o asimilare mult mai amplă.
În ordine biologică , iubirea plenară , erosul pare singura ilustrare deplină a lui A FI.
Pentru că în momentele realizarii sale supreme complete , nelimitate, erosul beatific este analogic vorbind, Sângele pe care îl preiei sau îl predai, deci însăși specia, odată cu celelalte realitați caracteristice-cu alte cuvinte mediul extern-devenite toate interioritate. Sunt aici prezente în misterele fascinante ale erosului triumfator, ca în orice reușită de A FI, un mod de a-ți îmbrațișa transcendența. Căci sângele ca și orice mediu intern, este dincolo de purtător, el ramâne transcendent în imanența lui.
Probabil de aceea întelepții orientului afirmă că , atunci cand există dragoste nesfarșită posibilul devine cu usurința posibil.
Aceasta trecere , care este o împlinire în sfera lui A FI, este însuși miracolul omului. Nu poți să fii îndragostit făra să vrei să fii și iubirea însăși: nu poți să fii înțelept, fară să vrei, ca Buddha, să fii însăși înțelepciunea. Nu poți să fii poet fară să fii poezia însăși, Și implicit , nu poți să fii YOGHIN fără să vrei să fii însăși YOGA.
Există întotdeauna în spiritualitatea autentică (și nu in simpla dorința de a te preocupa superficial de spiritualitate, de a fi constant, parțial ÎN ea) un mod de a obține întregirea prin asimilarea restului care iți lipseste și care te împiedică să te implinești, sau cu alte cuvinte SĂ FII TOTUL.
Yoghinul vrea în fond ca prin intermediul contribuțiilor , aspirațiilor, trăirilor și ideilor sale sa asimileze mediul extern ajungând să îmbratișeze grație acestei oglindiri launtrice profunde, tot ceea ce îl îmbrațișeaza: natura, comunitatea , planeta, universul si chiar pe Dumnezeu însăși (aproape).
Yoghinul vrea aproape cu toată puterea ființei sale, pe deplin, ceea ce, mai mult sau mai puțin vrem cu toții: o dezmințire, o unificare, o ieșire din cotitura singurătății în care te simți îmbrațișat și limitat fără să îmbrațișezi și să cuprinzi la rândul tau.
De ce oare i s-a spus și i se spune lui ISUS adeseafiul omului și nu FIUL LUI DUMNEZEU? Tocmai pentru că el a făcut din întreaga umanitate, mediul sau intern. Iar divinitatea este sensul acestei totalități, devenită dimensiune interioară. Yoghinii cred datorită experienței dobândite de mii de ani prin practica directă , că aceasta transformare a mediului extern în mediu intern este sensul bun al infinitului în finit.
yogaesoteric |
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
Page 1 of 1 [ 1 Posts ]
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot post attachments in this forum You can download attachments in this forum
|
Orice sfârșit e un nou început !Cunoaște Adevărul și acesta te va face liber ! Powered by phpBB © 2001, 2024 phpBB Group All content is copyright © UNIQUE : FORUM - PORTAL spiritual romanesc and its original authors 492 pages loaded in last 5 mins | 696 unique hits in last 24 hours |