Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 29.3.2024, 16:58
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Câteva mici info despre Sri Yukteswar


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Light
SuperModerator
SuperModerator

Light is offline

Joined: 03 Mar 2005
Member: #11
Posts: 105
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Câteva mici info despre Sri Yukteswar
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 26.7.2005, 01:32 View PostDownload Post

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Referindu-se la Sri Yukteswar, celebrul yogin Yogananda Pramahamsa spunea: "Profetii tuturor religiilor si din toate timpurile au izbutit in cautarile lor sa-l afle pe Dumnezeu. Cufundandu-se in starea de adevarata iluminare (nirbikalpa samadhi), acesti oameni sfinti au realizat Suprema Realitate, dincolo de toate vorbele si formele. Intelepciunea si indemnurile lor spirituale au devenit "Scripturile" acestei lumi. Acestea toate, desi diferite ca limba si mod de exprimare, nu sunt altceva decat expresii - unele adevarate si limpezi, altele simbolice si ascunse - ale adevarurilor fundamentale ale Spiritului. Maestrul jnanavatar Swami Sri Yukteswar (1855-1936) de la Serampore, , era inzestrat in cel mai inalt grad sa desluseasca unitatea fundamentala a Scripturilor crestine si a cartilor sacre indiene. Cercetandu-le cu inteligenta sa vie si ascutita, cu bisturiul ratiunii intuitive, el a separat interpolarile si falsele interpretari ale diferitelor scoli de adevarurile revelate de profeti. Datorita acestei infailibile patrunderi intelectuale a lui Swami Sri Yukteswar si cartii sale, acum se poate stabili armonia fundamentala - atat de dificil de sesizat, de altfel - intre cartea Apocalipsului si filozofia Samkya a Indiei." O alta mare personalitate care l-a cunoscut pe Sri Yukteswar, de data aceasta occidentala, W. Y. Evans-Wenz, spunea despre el: "A fost un mare privilegiu sa-l intalnesc pe Sri Yukteswar Giri. O imagine care reproduce chipul acestui venerabil sfant a aparut si pe coperta cartii mele Yoga tibetana si doctrinele secrete. Puri, oras aflat in tinutul Orissa, in apropierea Golfului Bengal, a fost locul unde l-am intalnit pe Sri Yukteswar. Pe vremea aceea el conducea un mic ashram situat in apropierea tarmului si se dedicase profund practicii spirituale a unui grup de tineri discipoli… avea o infatisare placuta si o voce calda, o prezenta agreabila, si se arata plin de demnitate fata de veneratia pe care discipolii sai i-o acordau in mod spontan. Oricine il cunostea, fie ca facea parte sau nu din comunitatea lui, ii arata cel mai adanc respect. Imi amintesc perfect chipul lui ascetic, statura lui inalta si dreapta, invaluita in pelerina de culoarea sofranului - vesmantul celui care a renuntat la caile lumii - asa cum ma astepta la intrarea lacasului sau, ca sa-mi ureze bun venit. Isi alesese drept vremelnica locuinta pe acest pamant sfantul oras Puri, loc unde o multime de hindusi cucernici, reprezentand aproape toate tinuturile Indiei, veneau zilnic in pelerinaj la faimosul templu Jagannat, "Domnul Lumii". Si tot la Puri a inchis Sri Yukteswar ochii sai lumesti, in 1936, parasind scena efemerei sale conditii de faptura omeneasca, si a trecut dincolo, stiind ca incarnarea sa atinsese o desavarsire deplina. Sunt intr-adevar fericit sa depun aceasta marturie in privinta caracterului desavarsit si a inaltei sfintenii a lui Sri Yukteswar.
Back to top See my Info
Light
SuperModerator
SuperModerator

Light is offline

Joined: 03 Mar 2005
Member: #11
Posts: 105
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Invierea marelui avatar divin SRI YUKTESHWAR GIRI
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 26.7.2005, 01:57 View PostDownload Post

Invierea marelui avatar divin SRI YUKTESHWAR GIRI


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Într-o zi, forma glorioasă a grandiosului AVATAR KRISHNA îmi apăru învăluită de o lumină orbitoare, în camera mea din Regent Hotel, la Bombay. Viziunea se manifestă în fața ochilor mei uluiți, pe acoperișul marelui imobil din față, pe când priveam spontan pe fereastra larg deschisă de la etajul al doilea. Fascinanta formă îmi făcu surâzând un semn prietenesc. Tocmai începusem să mă întreb ce putea să însemne acest mesaj, când iată că imaginea lui KRISHNA dispăru, după ce făcu un gest de binecuvântare. Profund ușurat și cuprins de o extraordinară emoție plăcută, am presimțit că această viziune va fi pentru mine preludiul unor mari evenimente de ordin spiritual. În ziua de 19 iunie 1936, la exact o săptămână după viziunea măreață a lui KRISHNA pe care am avut-o, tocmai meditam în aceeași cameră de la hotel când, deodată, o strălucire cu totul uimitoare mă trezi din profunda mea stare de sublimă reculegere; întreaga cameră se transformase parcă într-o feerică lume de vis, în care lumina soarelui se transmutase subit într-o splendoare supranaturală. îmbătat de extaz, am remarcat atunci uluit că îl puteam contempla din nou pe SRI YUKTESHWAR, el însuși în carne și oase, materializat acum instantaneu, la câteva luni după moarte, în fața mea.

- Fiul meu! Maestrul vorbea blând și un sublim surâs îi lumina fața sa angelică.

Pentru prima dată în viața mea nu am îngenuncheat la picioarele sale sacre, ci i le strângeam cu frenezie în brațe. Angoasa ultimelor luni în care îi simțisem atât de intens lipsa nu mai însemna nimic pe lângă fericirea pură, nesfârșită pe care o simțeam acum.

- O, iubitul meu învățător, pentru ce m-ai părăsit?

Excesul de bucurie făcea să pară aproape incoerente cuvintele mele.

- Pentru ce m-ai lăsat să plec la KUMBHA MELA? Căci, cu câtă amărăciune mi-am reproșat atunci că te-am părăsit!

- Nu vroiam să-ți spulber speranța de a-l întâlni iar pe BABAJI în același loc în care el îmi apăruse și mie. În fond, iată că nu te-am părăsit decât pentru un scurt interval; căci — privește-mă - nu sunt eu oare acum, din nou, alături de tine?

- Dar oare ești chiar tu, Leul lui DUMNEZEU? Porți tu acum același înveliș carnal care este identic cu acela pe care eu l-am îngropat în nisipul uscat de la Puri?

- Da, fiul meu, sunt chiar eu în persoană. Acesta este corpul meu din carne și sânge. El pare eterat în ochii spiritului meu, dar pentru tine el este perfect material. Am realcătuit și materializat din atomii cosmici un trup în întregime nou, care este în mod exact asemănător cu acela - care era un efemer vis cosmic - pe care tu l-ai înmormântat în nisipul iluzoriu de la Puri, în sânul acestei lumi fizice de vis. într-adevăr, trebuie să știi că eu am reînviat, dar nu pe pământ, ci pe o sublimă planetă a Universului astral superior, ai cărei locuitori sunt extrem de evoluați spiritual; de altfel, ei sunt cu mult mai pe măsura nivelului meu de evoluție lăuntrică decât umanitatea terestră. Acolo sus, tu și aceia care sunt suficient de evoluați spiritual și pe care tu îi iubești veți veni probabil într-o zi să mă regăsiți.

- GURU nemuritor, povestește-mi tot, te implor! Vreau să știu care este misterul acestei reîntoarceri.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Maestrul schiță un zâmbet.

- Te rog însă, copilul meu, să-ți slăbești puțin strânsoarea brațelor! într-adevăr, atunci mi-am dat seama că îl strângeam pe GURUL meu cu o forță herculeană, fericit să regăsesc aceeași aromă familiară care emana din corpul său fizic. Chiar și acum, de câte ori îmi amintesc, mai simt încă în palme contactul cu carnea sa divină și de fiecare dată îmi apare această senzație atunci când evoc acele ore de neuitat.

- Așa precum profeții au ca misiune să ajute umanitatea să evolueze spiritual sau să-și ispășească KARMA ei fizică, tot așa DUMNEZEU mi-a încredințat, într-o lume superioară, misiunea de ghid spiritual salvator - îmi explică SRI YUKTESHWAR. Această lume se numește HIRANYALOKA („Planeta astrală iluminată"). Sarcina mea esențială acolo este să ajut ființele care sunt suficient de evoluate să-și ispășească KARMA astrală, pentru a se elibera astfel pentru totdeauna de renașterile astrale. Locuitorii din HIRANYALOKA sunt înzestrați cu un înalt grad de evoluție spirituală, fiecare dintre ei atingând, în cursul ultimei lor reîncarnări terestre, datorită practicii YOGA și a meditației profunde, puterea de a părăsi în stare de deplină conștientă propriul corp fizic în momentul morții. Nimeni nu este altfel demn și, prin urmare, nu poate absolut deloc să intre în HIRANYALOKA dacă nu a depășit, pe când exista încă în sfera terestră, stadiul de SAVIKALPA SAMADHI, pentru a-l atinge apoi pe acela de NIRVIKALPA SAMADHI (Nota lui YOGANANDA: în SAVIKALPA SAMADHI, adeptul YOGA a atins, din punct de vedere spiritual, starea interioară de comuniune cu Divinul, dar el nu poate păstra în mod neîntrerupt această stare de conștiință cosmică decât în starea de transă extatică yoghină. Meditația yoghină profundă îi permite în continuare să ajungă la starea plenară de conștiință cosmică NIRVIKALPA SAMADHI, în care el își realizează toate activitățile zilnice fără a mai pierde deloc contactul cu Divinul (DUMNEZEU)).

- Locuitorii din HIRANYALOKA au trecut deja prin acel tărâm al astralului unde oamenii stau, în general, pentru un timp mai lung sau mai scurt după moarte, în funcție de KARMA lor; toți au rupt deja multe dintre lanțurile acțiunilor lor trecute în lumea astrală, căci numai ființele care sunt suficient de avansate pot să ducă la bun sfârșit această acțiune de mântuire. Pentru a-și purifica în întregime de orice reziduu KARMA-ic corpul lor astral, aceste ființe superioare renasc prin intermediul legilor cosmice, specifice acestui tărâm, cu un nou corp astral mult mai rafinat, în lumea din HIRANYALOKA, soare (adevărat focar sublim) al Universului astral, în care eu am reînviat după părăsirea corpului fizic, pentru a le oferi felurite sfaturi spirituale acestor ființe de acolo. HIRANYALOKA cuprinde, de asemenea, unele ființe care sunt extrem de avansate spiritual, care au venit dintr-un tărâm net superior, încă și mai subtil, Universul cauzal.

O asemenea fuziune profund spirituală se stabilise între Maestrul meu și mine încât el îmi comunica atunci aproape totul printr-un fel de subtilă viziune reciprocă, atât prin intermediul cuvintelor, cât și prin intermediul transmisiei telepatice a gândurilor.

- Scrierile yoghine străvechi arată, continuă SRI YUKTESHWAR, că DUMNEZEU a îmbrăcat spiritul uman nemuritor cu trei învelișuri succesive: CORPUL CAUZAL, țesut și alcătuit numai din idei, CORPUL ASTRAL SUBTIL, reședință sau, altfel spus, vehicul al mentalului (MANAS) și al afectivității și, în sfârșit, CORPUL FIZIC GROSIER. Pe pământ, omul este înzestrat cu un aparat senzorial, care corespunde la ființa astrală conștiinței și afectivității, într-un corp care este format din PRANA. (Nota lui YOGANANDA: SRI YUKTESHWAR folosește aici cuvântul PRANA, dar eu aș fi tentat să traduc mai bine acest termen prin „BIOTRONI". Scrierile YOGHINE secrete menționează, printre alte energii subtile, ANU = „atomul" și PARAMANU = „ceea ce depășește atomul", care în realitate sunt finele energii tainice care susțin și energizează electronii și, în sfârșit, mai există PRANA, forța cea subtilă esențială care este creatoare a vieții. Atomii și electronii sunt cel mai adesea orbi și într-o oarecare măsură automatici, PRANA însă este dotată cu o SUI GENERIS inteligență. Astfel, de exemplu, în cazul concepției, PRANA („BIOTRONII") spermatozoidului și cea a ovulului determină dezvoltarea ulterioară a embrionului într-o precisă conformitate cu legea KARMA-ei).

Ființa cauzal㠄TRĂIEȘTE" și se mișcă în sfera grandioasă, extrem de subtilă, beatifică, a ideilor pure. Activitățile mele actuale mă pun mai mereu în contact cu ființe evoluate ale astralului care se pregătesc cu asiduitate să pătrundă și să rămână pentru totdeauna în universul cauzal.

- Învățătorule adorat, mai oferă-mi, te rog, și alte detalii semnificative asupra vieții eterate a Universului astral.

- Există o infinitate uluitoare de planete astrale care sunt populate cu ființe astrale, care mai de care mai frumoase și înzestrate cu felurite calități extraordinare, îmi explică Maestrul. Pentru a călători de la o planetă astrală la alta, locuitorii lor se servesc în mod spontan de simțurile lor astrale, utilizând instantaneu diferitele energii astrale subtile, ce sunt mult mai rapide și mai puternice decât electricitatea sau radiațiile invizibile ce sunt folosite în lumea fizică de către oameni.

Universul astral, care este alcătuit din formele subtile rafinate ale luminii diferențiate (AKASHA TATTVA), este surprinzător de mult mai frumos, mai plin de iubire și mai vast decât cosmosul material. întregul univers fizic, deși pare infinit pentru oameni, este - analogic vorbind - suspendat precum o mică cabină (nacelă) solidă, la aeronava cea gigantică a universului astral. Nenumărate sunt într-adevăr galaxiile materiale care se găsesc împrăștiate în puzderia stelelor și constelațiilor, dar infinit mai numeroase sunt galaxiile și constelațiile universului astral, ale căror sisteme solare au niște planete astrale care sunt incomparabil mai frumoase și mai uluitoare decât acelea ale voastre; acolo, în zori, sorii lor fascinanți strălucesc în mii de indescriptibile aurore boreale, oglindindu-se în ochii plini de dragoste și fericire ai locuitorilor lor. Ziua și noaptea acolo sunt mult mai lungi decât pe pământ.

Universul astral este, în general, cu mult mai frumos, mai diafan, mai plin de dragoste și mai pur, el este incomparabil mai armonios și mai bine organizat decât lumea fizică. Acolo nu există nici zone ciudate de deșert și nici planete care nu pot fi locuite. Toate flagelurile terestre: ierburile veninoase sau rele, microbii, insectele sau șerpii sunt aproape complet necunoscute în lumea astrală, ca de altfel și diferențele de climat sau de anotimp; o eternă vară paradisiacă domnește acolo și este temperată de fermecătoare ploi torențiale, care au milioane de picături multicolore; acolo, în anumite zone, apar uneori ninsori de o albeață orbitoare. Pe aceste planete astrale se află de asemenea lacuri de opal, mări luminoase, râuri cristaline de culoarea curcubeului, care le înfrumusețează peisajele de paradis. Locuitorii astralului trăiesc acolo stări indescriptibile de fericire și, plini de bucurie și armonie, se iubesc fiind mereu plini de altruism și bunătate.

Universul astral obișnuit, dar nu lumea superioară a lui HIRANYALOKA, este populat de zeci de milioane de suflete umane care au venit mai mult sau mai puțin recent de pe pământ, ca și de sute de miliarde de alte ființe. Pești, animale, FEE (IELE), SIRENE, SALAMANDRE, GNOMI (PITICI), SEMI-ZEI sau alte spirite superioare net diferențiate locuiesc pe diferitele planete astrale, fiind amplasate acolo în mod exact, după afinitățile care le sunt specifice în ceea ce privește frecvența de vibrație predominantă și în conformitate cu aspectele caracteristice ale KARMA-ei lor. Tărâmuri întregi cu diferite frecvențe vibratorii sunt aici, în Universul ASTRAL, rezervate atât ființelor bune, cât și celor rele; primele (cele bune) pot să se deplaseze aproape instantaneu, liber, de la o zonă la alta, pe când cele care sunt rele se afla în mod strict limitate și rămân închise pe planeta sau în tărâmul lor. întocmai precum oamenii trăiesc la suprafața globului, viermii în pământ, peștii în apă, păsările în aer, într-un mod care este analogic asemănător, diferitele specii sau categorii de ființe subtile astrale, de la cele superioare până la cele inferioare, sunt mai mult sau mai puțin limitate într-un mod adecvat, în conformitate cu propriul lor domeniu de vibrație lăuntrică ce le este caracteristic sau, altfel spus, după propria frecvență dominantă de emisie-recepție.

Îngerii decăzuți (involuați), care au fost expulzați din zonele superioare ale Universului astral, sunt cel mai adesea într-un război perpetuu chiar ei între ei și utilizează pentru aceasta niște SUI GENERIS bombe cu „energii malefice", forțe subtile rele pe care ei le captează prin anumite MANTRA-e (MANTRA este o frecvență de vibrație care determină un proces de rezonanță și face posibilă acordarea pe o subtilă frecvență de manifestare energetică. O MANTRA este emisă cel mai adesea în mod mental, cu o continuă și cât mai focalizată putere de concentrare). PURANA-ele și SHASTRA-ele, cât și scrierile secrete yoghine, descriu de multe ori războaiele care au fost susținute cu ajutorul unor MANTRA-e între DEVA-și (Zeii cei binefăcători) și ASURA-și (titanii cei demoniaci). Se spune că, odată, un ASURA (o ființă demoniacă gigantică) a încercat să-l ucidă pe un DEVA (Zeu binefăcător) cu ajutorul energiei subtile a unei MANTRA malefice. Totuși, datorită greșelilor de emisie a sunetului mental de acordare pe acea lungime de undă a acelei energii rele pe care vroia s-o utilizeze, efectul obținut a fost orientarea acelei energii subtile malefice într-un SUI GENERIS efect de bumerang care întorcâhdu-se asupra lui prin oglindire, l-a ucis imediat exact pe acel titan. Aceste ființe egoiste, sadice și răufăcătoare bântuie îndârjite numai prin întunecatele regiuni infernale ale astralului inferior, care este plin de energii malefice, fiind tocmai de aceea întunecat și apăsător. Acolo ele își ispășesc până la urmă, într-un interval de timp de zeci sau sute de ani astrali, KARMA lor cea rea, prin multe suferințe, chinuri cumplite, coșmaruri îngrozitoare și spaime de nedescris.)

În vastul Univers astral superior, care se află deasupra negrei și înfiorătoarei închisori astrale, care este adevăratul infern, totul nu este decât frumusețe, iubire, armonie și splendoare. Universul astral, fiind la modul cel mai natural în deplină armonie cu perfecțiunea divină, fiecare lucru, ființă sau aspect care există acolo este creat în mod direct prin Voința și imaginația divină și în mod indirect și parțial prin voința și imaginația ființei astrale respective. Ființa astrală posedă, deci, capacitatea de a modela după voie - prin imaginație și prin gând - orice formă sau, altfel spus, i se permite să perfecționeze și să înfrumusețeze tot ceea ce Creatorul Suprem (DUMNEZEU) a creat deja, căci El a oferit fiilor săi din astral privilegiul sublim de a putea să modifice la voință universul lor astral. Dacă pe pământ materia solidă este modificată prin laborioase și complexe procese chimice și fizice, aici, în acest univers superior, un simplu act de voință și de imaginație este suficient pentru a modifica fulgerător în lichid, gaz sau energie materia cea subtilă care este caracteristică lumii astrale.

Umanitatea este confruntată cu războaie care au loc pe pământ, pe mări și în aer. Lumea astrală, dimpotrivă, este lumea bucuriei, a armoniei, a jocurilor amoroase, a iubirii profunde și a egalității. Ființa astrală își modifică instantaneu, prin materializare sau dematerializare adecvată, corpul astral, la voință. Flori, pești sau animale pot aici să se transforme temporar în ființe omenești astrale sau chiar să ia nu contează ce formă care este aproape identică cu aceea a altor făpturi astrale. Toți locuitorii astralului comunică între ei cu o extraordinară ușurință, telepatic, fără nici un fel de aparat. Nici o lege bine definită a naturii, în afara Legii rezonanței cu energiile binelui, iubirii și armoniei divine, nu li se impune; astfel, aici un arbore astral poate fi determinat instantaneu, prin același act de voință care a fost descris anterior, să producă o portocală sau orice alt fruct, ori o floare sau, uneori, chiar obiecte. Există totuși în lumea astrală și anumite restricții de ordin KARMA-ic, care fac să nu fie chiar orice permis, dar în general nu există, cu excepția valorilor supreme divine, nici un fel de scară a valorilor care să fie rigidă cu privire la diferitele ființe și obiecte ale astralului, totul aici fiind pătruns de lumina divină esențială, creatoare (AKASHA TATTVA).

Nimeni dintre locuitorii astralului nu se mai naște din femeie, cu toate că ființele astrale de sex opus se unesc adeseori amoros într-o deplină libertate; copiii, în cazul cuplurilor amoroase astrale, sunt în mod direct și fulgerător materializați de ființa astrală care îi dorește, datorită voinței sale cosmice, și apoi ei se manifestă într-o formă astrală care este precis definită. Sufletele care sunt recent lipsite de corpuri fizice pentru că părăsesc lumea terestră sau, altfel spus, planul fizic al altor planete prin așa-zisa MOARTE sunt uneori atrase într-un „cămin" al unui cuplu astral printr-o subtilă armonie care apare între frecvențele subtile de vibrație care le sunt caracteristice sau, cu alte cuvinte, grație afinităților psihice, mentale și spirituale pe care le prezintă sufletul în cauză care tocmai a părăsit lumea pământească (fizică).

Un corp astral este total insensibil la frig, la căldură sau la orice altă condiție naturală care există pe Pământ. Anatomia caracteristică a corpului astral comportă un fel de creier subtil astral sau „lotusul cu 1000 de petale de lumină" (SAHASRARA) și cei 6 centri subtili de emisie și de captare a subtilelor energii astrale - CHAKRA-e - ce se află plasați de-a lungul lui SUSHUMNA NADI sau axul subtil esențial cerebro-spinal. Inima astrală care este reprezentată de ANAHATA CHAKRA își ia energia subtil afectivă cosmică și lumina iubirii divine care îi trezește și îi amplifică o stare de iluminare interioară extatică chiar din subtilul creier astral (SAHASRARA) și apoi o retrimite și o difuzează spre a fi transformată în nenumărate feluri, în tot corpul astral sub forma „biotronilor" sau a diferitelor forme de PRANA. Ființa astrală acționează, deci, asupra corpului său astral prin intermediul acestor energii subtile PRANA-ice (BIOTRON-ice) sau cu ajutorul vibrațiilor subtil energetice ale unor MANTRA-e care permit acordul aproape instantaneu sau vibrația la unison cu anumite energii astrale, care prezintă fiecare o anumită frecvență specifică de vibrație.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Corpul astral al unei ființe din lumea astrală se modelează întocmai ca o copie care este realizată în mod exact după forma fizică a ultimei încarnări în lumile fizice ale materiei solide. Ființa astrală își păstrează, de regulă, aparența corporală exterioară pe care a avut-o, în ceea ce privește frumusețea și armonia fizică, la apogeu, în tinerețea sa, după ultima naștere pământească. Totuși, uneori, o ființă astrală care este foarte detașată preferă să-și mențină mai departe aparența corporală pe care a avut-o la bătrânețea sa pământească, precum remarci că fac eu - în această manifestare.

Și Maestrul meu, care era el însuși încarnarea eternei tinereți și a iubirii, surâse la aceste cuvinte în mod semnificativ.

Deosebindu-se în mod net de lumea fizică, a celor trei dimensiuni spațiale, care sunt percepute doar prin cele cinci simțuri, lumea astrală ne devine în special perceptibilă prin cel,de-al 6-lea simț: intuiția astrală. Numai prin intermediul acestui simț al intuiției astrale sau, altfel spus, prin cel de-al 6-lea simț, ființa astrală primește instantaneu sau, altfel spus, recepționează toate senzațiile vizuale, auditive, olfactive, gustative și tactile. Ființa astrală posedă sau, altfel spus, este înzestrată cu trei ochi, primii doi pe jumătate închiși; al treilea, care este supranumit de yoghini ochiul lui SHIVA sau AJNA CHAKRA, este acum larg deschis, fiind chiar ochiul care permite să se perceapă totul în universul astral. Acest ochi se află chiar în mijlocul frunții corpului astral. Ființa astrală este înzestrată, de asemenea, cu toate organele exterioare ale simțurilor: nas, limbă, ochi, piele, urechi, organe sexuale, dar intuiția sa astrală sau deplina trezire și activare a celui de-al 6-lea simț, care la ea își are centrul în mijlocul frunții, îi permite să recepteze și să transmită fulgerător diferitelor părți ale corpului ei felurite categorii de senzații. Tocmai de aceea, ea poate „să vadă" spontan cu urechea, cu nasul sau cu ochii, „să audă" prin intermediul ochilor sau al limbii ori să comunice simțul gustativ urechilor, pielii etc. (Exemple de acest mod curios de percepție nu lipsesc nici chiar pe pământ, precum în cazul lui HELENE KELLER și al altor ființe umane excepționale.)

Corpul uman fizic este expus la tot felul de accidente; corpul astral, eterat al unei ființe astrale, poate și el, de asemenea, sa sufere uneori o leziune oarecare dar, cu toate acestea, el este imediat vindecat printr-un act instantaneu de voință și prin focalizarea imaginației creatoare, care imediat după aceea îl va face să arate exact așa cum arăta înainte.

- GURUDEVA, locuitorii astralului sunt frumoși?

- Pentru ei frumusețea este, mai presus de orice, spirituală și nu doar fizică, răspunse SRI YUKTESHWAR. Iată de ce ființa astrală nu acordă o prea mare importanță exteriorului sau, altfel spus, formei exterioare a corpului său astral. Ea poate, prin urmare, să îmbrace sau să se metamorfozeze, după voie, în toate formele sau ipostazele exterioare pe care la un moment dat le dorește. întocmai așa cum în lumea fizică un om se îmbracă oricum dorește, împodobindu-se după cum vrea el să apară într-un anumit context- spre exemplu pentru o gală - tot așa într-un mod asemănător și ființa astrală își asumă uneori felurite forme exterioare, corporal-astrale, care pot fi extraordinar de frumoase.

Pe planetele superioare ale astralului precum HIRANYALOKA, feerice și sublime ceremonii divine sărbătoresc eliberarea spirituală a unei anumite ființe astrale care, datorită eforturilor ce au fost făcute pe calea spirituală, a meritat până la urmă să se ridice până în sferele tainice de existență ale universului cauzal. În asemenea ocazii, Spiritele divine invizibile cele mai înalte, cum ar fi IISUS CRISTOS, eu însumi și sfinții care sunt resorbiți sau care, cu alte cuvinte, sunt plenar identificați în eternitate cu DUMNEZEU Tatăl se materializează temporar în formele astrale pe care și le aleg, pentru a prezida asemenea solemnități divine. Pentru a-l răsplăti prin infinita Sa Grație și dragoste pe iubitul său fiu credincios, Domnul DUMNEZEU însuși i se poate manifesta atunci așa cum vrea acesta și El îmbracă toate formele dorite. Într-o asemenea situație, dacă credinciosul respectiv a urmat predominant calea devoțiunii cea plină de iubire sau a abnegației totale, DUMNEZEU îi apare atunci sub aspectul Mamei Divine. Iisus, de exemplu, a adorat permanent, dincolo de orice expresie, aspectul de Tată al Divinului. DUMNEZEU adoptă, prin urmare, în mod provizoriu o infinitate de forme sau emanații divine care sunt totdeauna în perfectă conformitate cu nuanța sau predominanța afectivă a iubiților Săi credincioși.

Prietenii, soții sau iubiții din viețile fizice (pământești) trecute se regăsesc cu o mare ușurință în lumea astrală. Plini de fericire și încântare, ei exaltă într-o prietenie mereu reînnoită, care este plină de fericire și dragoste, atingând astfel în sfârșit certitudinea că iubirea intensă, copleșitoare și adevărată este indestructibilă, aspect asupra căruia ei au avut de atâtea ori ocazia să se îndoiască cu ocazia chinuitoarelor lor separări pământești.

Intuiția perfectă a ființei astrale, care este intim legată de gradul de trezire al celui de-al 6-lea simț, care are ca centru de manifestare AJNA CHAKRA sau „cel de-al treilea ochi", străpunge fulgerător, la voință, perdeaua ce separă lumea astrală de universul fizic, pământesc, pentru a observa în felul acesta nestingherită absolut toate activitățile omenești, chiar și cele mai intime.

Însă omul care nu este suficient de evoluat spiritual nu poate vedea universul astral decât dacă cel de-al 6-lea simț al său, care este strâns legat de gradul de trezire a centrului de forță AJNA CHAKRA sau Ochiul lui SHIVA, este suficient de dinamizat în urma practicii YOGA. Mii de ființe umane care sunt astfel privilegiate au scurte și uluitoare viziuni ale diferitelor tărâmuri sau sfere încântătoare de existență ale astralului.

Majoritatea ființelor avansate care populează HIRANYALOKA rămân mai mereu treze și stau scufundate în extaz divin în timpul zilelor și nopților care aici sunt cu mult mai lungi, ajutând astfel în mod telepatic, mental și spiritual la rezolvarea problemelor foarte complicate ale cosmosului fizic și ale universului astral, cât și la eliberarea sau izbăvirea copiilor - oameni care sunt genial înzestrați sau care sunt uimitori prin potențialitățile lor spirituale - ce sunt încă legați de pământ. În somn, un locuitor de pe HIRANYALOKA are vise extatice astrale. Totuși, cel mai adesea, spiritul lor este scufundat în starea extatică de super-conștiință ce survine atunci când atingem NIRVIKALPA SAMADHI.

Locuitorii universului astral, în totalitatea sa, mai sunt încă, în diferite grade (în funcție de nivelul lor specific de evoluție), pradă suferințelor morale, psihice și mentale. Erorile lor de comportament sau greșelile care la ele sunt legate de perceperea adevărului le mai fac uneori să se zbuciume teribil pe aceste ființe hipersensibile și foarte evoluate ce există în HIRANYALOKA. în asemenea situații, ele se străduiesc din toate puterile să se acordeze mental și psihic pentru a fi într-o cât mai deplină armonie, atât în act cât și în gândire, cu perfecțiunea legilor spirituale ale lui DUMNEZEU.

Toți locuitorii lumii astrale comunică între ei instantaneu prin telepatie, empatie și clarviziune psihică spontană; în felul acesta sunt evitate aberațiile care sunt determinate de excesul de imaginație, de scepticismul stupid, de raționalismul limitat, fiind eliminate toate erorile de interpretare și toate confuziile penibile care rezultă din limbajul scris sau vorbit și care sunt atât de comune pe pământ. La fel cum pe ecran, la cinema, personajul filmului respectiv pare că își joacă rolul datorită razelor luminoase fără a avea deloc nevoie să respire, într-un mod oarecum asemănător, ființa astrală acționează neobosită, fiind mereu plină de forță și de dragoste, fără a fi nevoie să-și extragă energie fizică din oxigen. Pentru a trăi în lumea fizică, omul are nevoie de elemente solide, lichide și gazoase și de alte forme de energie, în timp ce ființa astrală se hrănește instantaneu, la modul esențial apelând numai la lumina subtilă cosmică.

- GURU, locuitorii astralului mai mănâncă în starea lor astrală ceva? Urmăream extraordinarele revelații cu întreaga mea ființă exaltată: inima, inteligența și mintea, acum la unison, erau focalizate intens în acele unice momente. Percepțiile super-conștiente, sublime ale adevărului sunt singurele care sunt mereu stabile și imuabile, în timp ce experiența senzorială, superficială, temporară și relativă se degradează în absența unei puteri cu totul excepționale de concentrare lăuntrică. Cuvintele Maestrului meu mi se imprimau atunci în minte într-un mod de neuitat, astfel că, fiind scufundat în starea de super-conștiință, eu pot, în nu contează ce moment, să fac să reapară și să fie complet retrăită de mine divina experiență pe care am avut-o atunci.

- Legumele și fructele care sunt alcătuite din finele raze luminoase ale substanței astrale abundă pe solul astral, răspunse SRI YUKTESHWAR. Ființa astrală mănâncă, imediat ce își dorește, cele mai diverse legume și fructe pe care le vrea și ea savurează plină de încântare un tainic nectar sublim care este cunoscut de yoghinii avansați sub numele de SOMA. Acest nectar țâșnește în glorioase cascade de foc pe care ființa astrală și—l extrage singură, în mod fulgerător, din apele astrale ale universului său ambiant. Așa cum pe pământ imaginea invizibilă a persoanelor îndepărtate poate fi scoasă în mod instantaneu din eter și făcută să fie vizibilă prin televizor, pentru ca apoi ea să dispară din nou pentru noi, în spațiu, atunci când oprim televizorul, într-un mod oarecum similar, locuitorul unei planete astrale va materializa instantaneu acolo atât ideea-formă, cât și conținutul fructelor sau al legumelor astrale ce au fost create de DUMNEZEU și care plutesc mereu în eter (AKASHA TATTVA). Printr-un procedeu oarecum identic, imaginația exuberantă a acelei ființe creează fulgerător niște fascinante grădini cu flori multicolore, care atunci sunt înzestrate cu mii de miresme paradisiace ce sunt nebănuite de un pământean, pentru a le face apoi brusc să se topească și să dispară imediat în irealitatea lor magică. Locuitorii evoluați ai planetelor astrale, precum HIRANYALOKA, sunt aproape eliberați de nevoia de a mai mânca ceva, datorită faptului că ei asimilează în mod direct energia sublimă astrală. Sufletele care sunt în întregime eliberate, ce aparțin sferelor cauzale de existență, nu mai absorb nimic altceva în afară de MANA - o tainică energie supramentală care este extraordinar de rafinată și care totodată este generatoare a beatitudinii - și astfel ele se bucură permanent de o formă beatifică de existență, infinit superioară.

Ființa astrală care este eliberată în întregime de lanțurile sau legăturile terestre întâlnește, în diferitele sfere de existență ale universului astral în care ea ajunge și apoi rămâne, în deplină conformitate cu predominanța propriilor sale frecvențe de vibrație sau, altfel spus, în funcție de acordul vibratil care se creează între ființa sa astrală și frecvența specifică de vibrație a unei anumite planete ce se află acolo (în universul astral), o mulțime de ființe dragi, cu care ea a fost cândva în legătură foarte apropiată sau chiar intimă, în decursul diferitelor sale încarnări terestre: tați, mame, frați, surori, soții, soți, iubite, iubiți sau prieteni. (Într-o bună zi, BUDDHA, marele înțelept și eliberat, a fost întrebat pentru ce trebuie să se iubească atât de mult între ei toți oamenii fără nici o distincție. El a răspuns: "Pentru că în cursul nenumăratelor încarnări și renașteri ciclice, fiecare dintre ei v-a fost foarte drag la un moment dat.") Neștiind, mai ales la început, pe care dintre aceste ființe să o prefere, ea va oferi acum aceeași iubire intensă și profundă tuturor, fiind în sfârșit complet lipsită de egoism, posesivitate și gelozie, transfigurându-le pe toate în calitate de fii minunați ai lui DUMNEZEU. Aspectul astral exterior al ființelor foarte dragi fiind acolo transformat, în funcție de gradul de dezvoltare și de perfecționare a calităților lor lăuntrice care au apărut după perioada ultimei încarnări, minunatele ființe ale astralului își vor pune atunci în acțiune întreaga lor putere de intuiție pentru a recunoaște pe acela sau pe aceea pe care ele simt că îl/o iubesc în acest mod nou de existență, atunci când îl vor primi în noua lor reședință astrală. Deoarece, în realitate, fiecare atom al întregii creații este înzestrat cu o individualitate nepieritoare („Pământul, apa, focul, aerul, eterul, intelectul, rațiunea și, de asemenea, ego-ul, aceasta este diviziunea octuplă a naturii Mele" - BHAGAVAD GITA, VII, 4), atât iubiții și iubitele, cât și prietenii sunt recunoscuți - acolo, în lumea astrală - cu ușurință, indiferent care ar fi noua lor aparență astrală, așa cum pe pământ identitatea unui mare actor transpare foarte clar pentru intuiția noastră, indiferent de deghizarea sa sau de machiajul care este folosit de el.

Ființa astrală trăiește în medie cu mult mai mult timp decât voi, pământenii; convertită în timp terestru, durata vieții sale ar fi de la 500 la 1000 de ani. Dar, așa cum anumite specii de arbori trăiesc în lumea fizică mai mult de 1000 de ani și așa cum există pe pământ yoghini în vârstă de mai multe sute de ani, în timp ce, la modul general vorbind, majoritatea oamenilor nu depășesc vârsta de 60 de ani, tot așa și acolo, în universul astral, anumite ființe ale astralului trăiesc, datorită unor mari acumulări de energie vitală, astrală, cu mult mai mult decât altele. Vizitatorii pasageri ai lumilor astrale, care deocamdată nu s-au eliberat în întregime de încarnarea fizică, rămân aici, în astral, mai mult sau mai puțin timp, în perfectă conformitate cu caracterul KARMA-ei lor fizice (pământești) care, la un moment dat, îi readuce, printr-o fatală atracție, înapoi pe pământ după terminarea acelor intervale astrale pe care ei le merită.

În momentul în care trebuie să-și coboare corpul de lumină sau, altfel spus, să se reîncarneze într-un corp pământesc (fizic), această situație va face ca acest corp astral, odată coborât pe pământ, să-și piardă aproape în totalitate conștiința astrală precum și toate puterile sau caracteristicile ce decurg din aceasta, mulându-se într-un anume mod pe noul său corp fizic (terestru). În cazul reîncarnării, diferența este că ființa astrală nu cade niciodată pradă penibilelor chinuri ale morții astrale pentru a se naște din nou în lumea pământească sau fizică.

Cu toate acestea, unele dintre aceste ființe astrale resimt o anumită neliniște la gândul că, la o anumită treaptă de evoluție, trebuie să-și abandoneze învelișul sau corpul lor astral pentru corpul cauzal, care este mult mai rafinat și mai subtil decât cel astral. Lumea astrală este în întregime lipsită de morți accidentale, de boli și de bătrânețe. Aceste trei flageluri sunt specifice numai planului fizic și pământului, căci acolo omul nu se cunoaște, în general, decât în ipostaza de corp fizic, care își datorează în mod aproape exclusiv existența aerului, hranei și somnului.

Moartea fizică este semnalată prin oprirea respirației și prin descompunerea sau dezagregarea celulelor trupului, moartea astrală se manifestă prin dezintegrarea „BIOTRONILOR" (PRANA) din care este alcătuit㠄carnea" ființei astrale. După moartea sa fizică, omul pierde noțiunea sau, altfel spus, conștiința învelișului său fizic, carnal, și el devine perfect conștient de un nou corp subtil, astral, care este specific lumii astrale. Prin urmare, moartea fizică face întotdeauna ca ființa să se nască în astral, iar moartea astrală face ca ființa să se nască sau, cu alte cuvinte, să se reîncarneze în lumea fizică, terestră. O ființă trece astfel de la conștiința unei nașteri și a unei morți astrale la conștiința nașterii și a morții fizice. Aceste cicluri care alternează - renașteri astrale și reincarnări pământești - constituie soarta inevitabilă a tuturor acelora care n-au atins încă eliberarea spirituală. Descrierile ample care se referă la așa-numitele ceruri și infernuri care abundă în textele yoghine, magice sau religioase, trezesc uneori, pentru anumite ființe umane, uimitoare și inexplicabile intuiții sau amintiri, care sunt adânc scufundate în anumite straturi ale subconștientului, despre acele lungi și minunate stări și experiențe care le-au apărut cândva în lumea astrală, în paradisiacele tărâmuri ale preafericiților, toate acestea generându-le stranii nostalgii, în comparație cu dezolantul și sărăcăciosul loc de ședere fizic, pământesc.

- Învățătorule preaiubit - am întrebat eu - explică-mi te rog în detaliu care anume este diferența dintre renașterile pe pământ și renașterile în lumea astrală și cea cauzală?

- Spiritul uman, individual, este esențialmente cauzal - a răspuns GURUL meu. El servește drept matrice fundamentală pentru cele 35 de idei-forță ale corpului cauzal. Corpul subtil, astral, la rândul său, nu este compus decât din 19 elemente subtile, iar corpul fizic, grosier, este în general alcătuit din 16 elemente fizice.

Cele 19 elemente componente ale corpului astral se împart în trei grupe principale:
1) MENTAL;
2) AFECTIV și
3) PRANA-ic (BIOTRONII).

Cele 19 componente ale sale sunt respectiv: 1) INTELIGENTA 2) EGO-ul, 3) SENTIMENTUL, 4) MENTALUL (conștiința simțurilor); cele 5 instrumente de cunoaștere, care sunt replicile subtile ale simțurilor fizice: 5) MIROS, 6) GUST, 7) VĂZ, 8) PIPĂIT, 9) AUZ; 5 instrumente specifice de activitate: 10) PROCREAȚIE, 11) EXCREȚIE, 12) VORBIRE, 13) MERS, 14) ABILITATE MANUALĂ; cele 5 instrumente ale forței vitale corespunzând diferitelor funcții ale corpului astral: 15) CRISTALIZARE, 16) ASIMILARE, 17) ELIMINARE, 18) METABOLISM și 19) CIRCULAȚIE. Acest compus subtil sau corpul astral, care este alcătuit din 19 elemente subtile, supraviețuiește totdeauna morții corpului fizic care, la rândul său, nu este compus decât din 16 elemente grosiere, care sunt de fapt metale sau metaloizi.

DUMNEZEU elaborează, în sânul propriei Sale esențe ultime, anumite idei-forță pe care tot El le exteriorizează în niște sui generis vise. În felul acesta, el se manifestă pe mai multe niveluri, 7 ca număr, diversificându-se în acest mod, aproape la nesfârșit, visul macrocosmic, creator, în întreaga bogăție inepuizabilă a formelor și a aspectelor sale relative.

Din sânul celor 35 de categorii esențiale de gândire ale corpului cauzal, DUMNEZEU extrage 19 elemente subtile complexe ale corpului astral și cele 16 elemente grosiere ce alcătuiesc corpul fizic. DUMNEZEU îl creează mai întâi pe primul, CORPUL ASTRAL, și după aceea îl materializează pe cel de-al doilea, CORPUL FIZIC. În conformitate cu principiul relativității, prin care UNITATEA PRIMORDIALĂ se separă într-o infinitate de forme ce păstrează fiecare caracteristicile TOTULUI, universul cauzal și corpul de aceeași categorie al ființei cauzale se deosebesc fiecare de universul astral și de corpurile astrale ale ființelor astrale, universul fizic și corpurile fizice ale ființelor fizice distingându-se, la rândul lor, în aceeași măsură, de celelalte forme ale creației, datorită frecvențelor de vibrație net diferite ale aspectelor care le compun.

Învelișul carnal sau corpul fizic este un alt vis obiectiv al Creatorului (DUMNEZEU). Dualitatea este caracteristică mai ales existenței terestre: sănătate-boală, plăcere-durere, iubire-ură, câștig-pierdere. Oamenii sunt foarte limitați în lumea lor fizică cu trei dimensiuni. Atunci când voința lor de a trăi este distrusă de boală sau de alte cauze diverse, survine mai devreme sau mai târziu moartea și atunci greul veșmânt carnal cade temporar. Cu toate acestea, Spiritul cel nemuritor (ATMAN) rămâne în continuare întemnițat în corpul astral și în corpul cauzal („corp" indică aici învelișul grosier ori mai mult sau mai puțin subtil în care Spiritul nemuritor (ATMAN) este întemnițat. Cele trei „corpuri" închid în colivie Pasărea Divină a Paradisului).

DORINȚA FIZICĂ, DORINȚA ASTRALĂ și DORINȚA CAUZALĂ reprezintă forța fundamentală de coeziune care reține sau menține în continuare cele trei corpuri. Puterea tuturor dorințelor nesatisfăcute sau, altfel spus, nepotolite este totdeauna garanția sclaviei omului.

DORINȚA FIZICĂ își are rădăcina în egoism și în plăcerile grosiere și limitate ale simțurilor fizice. Ea exercită, de altfel, adeseori o atracție cu mult mai mare pentru omul de rând decât dorințele care rezultă din afectivitatea și iubirea astrală sau decât dorințele și aspirațiile percepțiilor cauzale, sublime.

DORINȚA ASTRALĂ ne conduce către toate formele subtile și elevate de stări sau vibrații. Ființa astrală se bucură mai mereu de eterata și sublima muzică tainică a sferelor, de o iubire copleșitoare nesfârșită, de fascinantul spectacol diafan al creației astrale, care este mai mereu desfășurat într-o uluitoare și sublimă bogăție și libertate, în infinita diversitate a razelor subtile luminoase. Atunci ea gustă, respiră sau atinge extaziată lumina. Dorința astrală este, de asemenea, în strânsă legătură cu facultatea sau capacitatea ființei astrale de a crea toate obiectele ce se manifestă ca niște forme mirifice de lumină sublimă și foarte divers colorată sau ca proiecții-condensări ale tuturor viselor, aspirațiilor și gândurilor. În lumea astrală se poate oricând manifesta liberă capacitatea subtilă de a concretiza sau de a proiecta în forme exterioare de lumină toate gândurile și dorințele.

DORINȚA CAUZALA se satisface în special prin feluritele moduri de percepere supramentală sau prin stări de contemplare profundă, elevată. Ființa care este aproape în întregime eliberată spiritual și care atunci nu mai are drept înveliș exterior decât corpul cauzal vede totul într-un mod inefabil, grandios și se identifică aproape în totalitate cu întregul univers cauzal, pe care îl consideră ca fiind obiectivarea suprem mentală a ideilor-forță, surori ale CREATORULUI ABSOLUT (DUMNEZEU); ființa cauzală poate „materializa" atât în lumea astrală cât și în cea fizică nu contează ce anume, numai printr-un act instantaneu de supremă voință determinativă și gândire. Iată de ce toate senzațiile fizice, chiar foarte plăcute, care sunt legate de corpul fizic grosier sau chiar cele care sunt legate de starea de fericire astrală nesfârșită le apar ca fiind destul de grosiere și oarecum inferioare acestor ființe cauzale, care sunt deosebit de evoluate spiritual. Ființa cauzală își epuizează în mod instantaneu dorințele sale, manifestându-și sau obiectivându-și imediat fenomenul, obiectul sau aspectul la care ea aspiră atunci, printr-un act fulgerător de voință și gândire determinativă (în același mod precum marele yoghin BABAJI care, tocmai pentru că atinsese starea cauzală, i-a permis lui LAHIRI MAHASAYA să-și epuizeze o anumită dorință subconștientă, care era un vestigiu al unei vieți anterioare, creând și materializând pentru el un palat magnific). Acea ființă cauzală care nu are drept veșmânt decât voalul ultrarafinat al corpului cauzal este cu ușurință capabilă să manifeste și să insufle chiar viață unor universuri fizice sau astrale, după exemplul divin al Creatorului absolut (DUMNEZEU). Structura oricărei lumi manifestate fiind un iluzoriu vis cosmic, spiritul divin care are drept corp numai finul voal cauzal este înzestrat cu o imensă și uluitoare putere creatoare, care se manifestă totdeauna după modelul spiritului absolut și infinit atotputernic al lui DUMNEZEU.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Un Spirit Nemuritor (ATMAN) fiind invizibil prin natura sa, el nu poate fi pus în evidență decât prin prezența unui corp fizic, astral sau cauzal, care totdeauna ne dovedește că încă mai există dorințe fizice, dorințe astrale sau dorințe cauzale nesatisfăcute. („Și atunci El a răspuns: acolo unde va fi corpul, acolo se vor aduna vulturii dorințelor", LUCA, XVII, 37). Fie că Spiritul Nemuritor (ATMAN) este închis în corpul fizic, în corpul astral sau în corpul cauzal, vulturii dorințelor fizice, astrale sau cauzale - care se hrănesc din toate slăbiciunile umane, din toate atașamentele astrale sau din toate percepțiile rafinate cauzale - se adună repede pentru a înlănțui și pentru a întemnița Spiritul Divin sau Sinele Etern (ATMAN).

Atâta timp cât Spiritul Etern (ATMAN) este încă întemnițat într-una, două sau trei teci care sunt formate mai ales din ignoranță și din dorințe nesatisfăcute, acesta nu se poate încă scufunda pentru totdeauna în Oceanul Absolut al Spiritului Suprem al lui DUMNEZEU (PARAMATMAN). Atunci când moartea distruge receptaculul fizic grosier, celelalte două învelișuri, cel astral și cel cauzal, subzistă încă, împiedicând astfel Spiritul Etern (ATMAN) să realizeze unirea totală și definitivă cu Supremul Divin (PARAMATMAN). Când iluminarea divină ultimă și înțelepciunea perfectă purifică în mod definitiv ființa de toate dorințele, abia atunci Spiritul Suprem (ATMAN) poate, fiind încă încarnat în lumea fizică, să se detașeze complet și să dezintegreze la rândul său ultimele două învelișuri, cel astral și cel cauzal. Spiritul uman Etern (ATMAN) abia atunci este în sfârșit liber pentru a se integra în Absolutul Divin (DUMNEZEU).

L-am rugat în continuare pe GURUL meu să descrie cu un și mai mare lux de amănunte enigmatica lume cauzală.

- LUMEA CAUZALA este de o subtilitate și de o complexitate extrem de mare, mi-a explicat învățătorul meu. Pentru a o conștientiza și a o înțelege cu adevărat, este necesar să fim înzestrați cu o putere de concentrare mentală și de interiorizare cu totul extraordinară, care să ne permită să vizualizăm ori, altfel spus, să conștientizăm simultan, închizând ochii, atât universul fizic, cât și universul astral în întreaga lor imensitate - aeronava astrală luminoasă și micuța sa cabină solidă sau fizică - ca neexistând decât numai în gândire, fiind atunci complet obiectivate. Dacă prin această formă de concentrare mentală supremă s-ar reuși în final să se convertească, să se „sublimeze" sau, altfel spus, să se transforme numai în idei pure cele două universuri, cel fizic și cel astral, cu întreaga lor complexitate care le caracterizează, s-ar putea astfel atinge imediat universul cauzal, ce există la limita dintre materie și spirit. Atunci noi vom putea să conștientizăm foarte clar întreaga creație - solide, lichide, gaze, electricitate, plante sau microbi - ca fiind întocmai ca niște forme specifice ale Conștiinței lui DUMNEZEU Tatăl. Acest mod de a concepe, cu totul special, este oarecum asemănător cu acela în care un om poate să închidă ochii și apoi să-și spună că el există, deși corpul său fizic este momentan invizibil ochilor săi fizici, nefiindu-i atunci prezent în minte decât ca o foarte clară idee.

Tot ceea ce o ființă umană poate să facă numai în minte, ființa cauzală o face atunci instantaneu în realitate. Inteligența umană cea mai puternică, cea mai vastă, cea mai complex imaginativă, cea mai profundă, cea mai bogată este totdeauna în legătură cu corpul cauzal și tocmai în felul acesta ea ne permite, printre altele, să îmbrățișăm simultan un câmp foarte vast de idei, făcând cu putință să trecem, cu o viteză care este cu mult superioară aceleia a luminii, în mod supramental, din planetă în planetă, rostogolindu-ne în abisuri misterioase, fără fund, evoluând întocmai ca o cometă printre galaxii, pentru a ne pierde instantaneu în nesfârșita lor puzderie de stele. Entitatea cauzală se bucură în permanență de o astfel de libertate și forță, care este extrem de mare, putând întotdeauna, aproape fără efort, să-și obiectiveze imediat toate gândurile sau aspirațiile, fără ca vreodată să poată exista în calea acestora vreun obstacol material (fizic) ori astral, și fără ca vreodată ea să sufere cea mai infimă limitare KARMA-ică. Pentru entitatea cauzală, absolut totul îi este cu putință, dar nu orice îi va fi permis. În cazul entității cauzale, privind totul din perspectiva conștiinței acesteia, se poate afirma că, de fapt, universul material se obiectivează altfel și atunci el nu mai este deloc compus din „electroni", așa cum universul astral este alcătuit din „biotroni" sau „PRANA". Atunci cele două lumi apar pentru ea ca fiind constituite în realitate din infime parcele ale Gândirii lui DUMNEZEU, ce sunt modelate și diferențiate de către MAYA, legea relativității, ce separă doar în aparență NUMELE energiilor, fenomenelor, ființelor sau lucrurilor.

Sufletele lumii cauzale se recunosc ca fiind niște parcele individualizate ale Spiritului Etern al lui DUMNEZEU; gândurile lor, care sunt întotdeauna fulgerător manifestate ca obiecte, sunt singurele care le înconjoară. Ființa cauzală percepe instantaneu, indiferent de distanță, orice diferență, oricât de infimă, care există între corpuri, ființe, energii sau gânduri, aceasta numai prin intermediul unor idei pure și simple. întocmai cum un om care, la un moment dat, închizând ochii, poate vizualiza clar și continuu o lumină alb strălucitoare sau o sferă subtilă luminoasă de culoare albăstrie, într-un mod asemănător entitatea cauzală, numai prin simpla ei gândire, care este manifestată fulgerător, recepționează impresii vizuale, auditive, gustative, olfactive sau tactile care totdeauna sunt absolut reale; ea creează imediat orice energie, fenomen sau lucru și apoi, fulgerător, îl face să dispară prin nelimitata și extraordinara putere a conștiinței sale atotputernice care se poate manifesta permanent la nivel Macrocosmic.

Nașterea și moartea se realizează numai prin gândire în universul cauzal. Ființele cauzale absorb în universul cauzal numai ambrozia cea tainică a cunoașterii care în eternitate este înnoită. Ele își potolesc setea de ABSOLUT în fluviul calmului beatific, străbat căile încă nestrăbătute ale percepțiilor de tot felul, explorează potențialitățile misterioase nesfârșite, plutesc în nesfârșitul Ocean al beatitudinii divine. Prin corpurile lor impalpabile de dimensiuni cosmice curg vârtejurile multiple ale lumilor, bulele galactice ale Macrocosmosului, stele ale înțelepciunii, vise "ale nebuloaselor de aur ce se expansionează apoi mereu pe fondul azuriu al infinitului Absolut sau DUMNEZEU, care permanent îmbrățișează TOTUL.

Nenumărate sunt ființele care, datorită KARMA-ei lor cauzale, vizitează provizoriu universul cauzal timp de zeci de milioane de ani. Fiind într-o stare neîntreruptă de extaz divin profund și perfect, spiritul care este pe deplin eliberat se detașează apoi pentru totdeauna și de minuscula sa teacă cauzală, ajungând astfel să țâșnească în imensitatea nesfârșită a Esenței absolute Ultime a lui DUMNEZEU. Întocmai ca niște valuri oceanice nenumărate, atunci totul -idei, putere, iubire, voință, bucurie, energie, pace, intuiție, feminin, masculin, calm, stăpânire de sine, cunoaștere, concentrare -se topește în Esența Eternă Absolută a TOTULUI, unificându-se într-un singur Ocean misterios nesfârșit, inefabil, unic, de o insondabilă beatitudine și libertate.

Spiritul nemuritor divin (ATMAN) încetează atunci să-și mai exprime fericirea în calitate de val individual și, fuzionând complet cu Absolutul etern, nu mai este decât UNA cu marele Tot unic, ce se manifestă în eternitate în Oceanul macrocosmic nesfârșit cel cu torente fără număr. Aceasta este ultima și suprema Eliberare Spirituală care face să apară astfel nemurirea în ETERNITATE.

Atunci când SPIRITUL NEMURITOR (ATMAN) a sfărâmat pentru totdeauna gogoașa de mătase a celor trei corpuri pentru a scăpa în mod definitiv de principiul relativității, el devine Ființa cea Veșnică ce este cu adevărat divină, inefabilă, nemuritoare, mereu existentă. („Acela care până la urmă va învinge, Eu voi face din el o coloană eternă în templul cel suprem al lui DUMNEZEU și, fiind acum pe deplin liber, el nu va mai ieși niciodată [cu alte cuvinte nu se va mai încarna deloc]... Pe acela care va învinge Eu îl voi face să se așeze cu mine pe tronul meu, precum eu însumi am învins și m-am așezat lângă Tatăl meu ceresc pe tronul său" APOCALIPSA, III 12,21). Unit mereu cu DUMNEZEU, SPIRITUL ETERN și liber poate fi atunci contemplat în ipostaza sa tainică de fluture al Omniprezenței, cu aripile împodobite de stele, de luni și de sori! SPIRITUL VEȘNIC care se arată în Supremul Spirit Absolut al lui DUMNEZEU rămâne în eternitate în marea GLORIE, într-un tărâm de claritate fără lumină, de tenebre fără umbră, de gânduri fără idee, fiind mereu îmbătat de infinitul extaz veșnic, scufundat în Visul Misterios al ABSOLUTULUI SUPREM, Martor Tăcut al jocului divin al Creației Macrocosmice ce se manifestă în universurile fizic, astral și cauzal.

- Un spirit divin veșnic în deplină libertate, am exclamat eu cu uimire.

-Atunci când SPIRITUL ETERN (ATMAN) s-a smuls în sfârșit din plasa iluziei celor trei corpuri, continuă SRI YUKTESHWAR, el devine în felul acesta UNA cu Absolutul, fără a pierde totuși nimic din individualitatea sa.

CRISTOS a atins eliberarea supremă și definitivă, înainte chiar să se fi născut ca IISUS. În cele trei faze ale trecutului său, care sunt simbolizate prin cele trei zile ale morții și ale învierii Sale pe pământ, El a atins astfel desăvârșirea ABSOLUTĂ care i-a permis ascensiunea în Spirit.

Atâta timp cât omul nu a atins încă eliberarea spirituală ultimă sau finală, el trece prin nenumărate încarnări terestre, astrale sau cauzale, pentru a se dezbrăca gradat, în mod succesiv, de tripla teacă a celor trei corpuri ale sale. Un astfel de Spirit divin sau, cu alte cuvinte, un Mare maestru eliberat poate acum în deplină libertate să aleagă între a se întoarce pe pământ ca profet sau ca un mare înțelept, pentru a-i readuce pe ceilalți oameni la DUMNEZEU sau - întocmai ca mine acum - a rămâne în sânul universului astral.

În această lume astrală, un salvator ia, de asemenea, asupra sa o anumită fracțiune a KARMA-ei colective a locuitorilor acesteia, ajutându-i totodată să-și completeze ciclul lor de încarnări în sânul universului astral pentru a se înălța către sferele cauzale. (SRI YUKTESHWAR înțelege prin aceasta că, întocmai ca în viața sa terestră, unde el a transferat pe corpul său fizic unele dintre bolile discipolilor săi pentru a le ușura în felul acesta KARMA fizică, la fel, în lumea astrală, misiunea sa de salvator îi permite, de asemenea, să ia asupra sa o parte din KARMA locuitorilor din HIRANYALOKA, grăbindu-le astfel ascensiunea către lumea cauzală). La fel, un spirit care este complet eliberat poate de asemenea să pătrundă în universul cauzal pentru a ajuta ființele cauzale de acolo să-și scurteze timpul de exil în corpul cauzal, pentru a atinge astfel cât mai repede eliberarea spirituală ultimă.

- O, Învățătorule reînviat din morți! Aș vrea să mai aflu și alte detalii referitoare la KARMA fizică, astrală și cauzală care le solicită pe suflete să se reîntoarcă mereu și mereu în cele trei lumi.

L-aș fi putut asculta atunci pe învățătorul meu o eternitate. Mai ales pentru că niciodată, în cursul vieții sale terestre, el nu-mi permisese să aflu, intr-un timp atât de scurt, atâtea adevăruri esențiale de la el. Astăzi, pentru prima dată, el îmi lumina domeniul atât de controversat și misterios al vieții de dincolo de așa-zisa moarte fizică.

- KARMA cea fizică a dorințelor pământești, omenești, trebuie, în prealabil, să fie complet epuizată pentru a-i permite ființei umane să rămână pentru totdeauna în universul astral. Două categorii de ființe locuiesc în acest univers. Aceia care încă mai au o KARMA fizică trebuie și ei, în consecință, să revină mai devreme sau mai târziu sau, altfel spus, să se reîncarneze într-un corp fizic, grosier, pentru a-și plăti în felul acesta datoria KARMA-ică. Ei sunt, după moartea lor umană, vizitatorii temporari ai universului astral.

După moartea astrală, ființele care încă nu și-au ispășit KARMA lor pământeană nu sunt admise în lumea cauzală, superioară, a ideilor. Asemenea ființe trec alternativ din lumea fizică în lumea astrală, în mod succesiv, conștiente doar de cele 16 elemente grosiere ale corpului fizic sau numai de cele 19 elemente subtile ale corpului lor astral.

Există și unele situații în care, după ce și-a pierdut complet corpul fizic, ființa care este prea puțin sau deloc dezvoltată din punct de vedere astral rămâne scufundată chiar și aici, pentru majoritatea timpului, în letargicul somn al morții, neputându-se bucura deloc de splendorile indescriptibile și de fericirile lumii astrale. În urma acestui larvar repaus în astral, un asemenea om recade aproape complet inconștient în planul fizic material și, într-un interval foarte lung de timp, în mod progresiv, ca urmare a renașterilor sale succesive, dintr-o lume într-alta, devine în mod gradat conștient de corpul său astral și de realitățile tărâmurilor astrale.

Locuitorii permanenți ai universului astral sunt numai aceia care, fiind în întregime eliberați de DORINȚELE MATERIALE, FIZICE, nu mai au deloc nevoie să recadă sau, altfel spus, să se reîncarneze într-o formă fizică grosieră. Acestor ființe privilegiate nu le mai rămâne după aceea nimic altceva în afara KARMA-ei lor astrale și cauzale. La moartea lor astrală, ele trec atunci în lumea cauzală, care este infinit mai subtilă și mai rafinată. La capătul unui anumit interval de timp, care este prevăzut cât se poate de clar de către legile divine cosmice, o asemenea ființă evoluată abandonează învelișul cauzal care este țesut din vibrații ale gândirii, pentru a se reîntoarce din nou în HIRANYALOKA sau pe o altă planetă astrală superioară, pentru ca să-și ispășească acolo, într-un nou corp astral, ceea ce îi mai rămâne din KARMA astrală.

Fiul meu, sper că acum tu ai înțeles și mai bine că eu am reînviat acolo printr-o hotărâre divină, continuă SRI YUKTESHWAR, în calitate de salvator al sufletelor care vin mai degrabă din sferele cauzale, decât pentru sufletele care vin de pe pământ. Trebuie să știi că toate aceste suflete ce vin de pe pământ în universul astral, dacă mai subzistă totuși în ele cea mai mică urmă de KARMA materială, nu ajung prea repede pe planetele astrale atât de evoluate precum este HIRANYALOKA

Majoritatea locuitorilor pământului pe care viziunile paradisiace, sublime, ce apar uneori în ei în stările de meditație profundă nu i-au făcut încă să intuiască indescriptibilele trăiri beatifice ale vieții astrale, se grăbesc, imediat după moartea astrală, să se reîntoarcă la infimele plăceri meschine, care sunt limitate și grosiere, ale acestei planete. Este, de asemenea, necesar să știi că nenumărate sunt ființele universului astral care, în timpul trecerii lor prin sferele cauzale, ca urmare a dezintegrării normale a învelișului (corpului) lor astral, rămân totuși inconștiente față de stările spirituale superioare de extaz, fiindcă sunt alterate de această fericire astrală mai puțin rafinată. Ele aspiră să se înapoieze cât mai repede în paradisul lor astral, refuzând să rămână pentru totdeauna în lumea cauzală, care este țesută din vibrațiile elevate și beatifice ale gândirii și pe care doar un voal subțire o mai separă de Creatorul Suprem (DUMNEZEU).

Singură ființa pentru care nu mai există deloc tentația plăcerii astrale, la care ea ar putea să fie obligată să se reîntoarcă și de care ea s-a detașat definitiv, aspirând acum frenetic numai la extazul sublim al lumii cauzale, poate sa rămână pentru totdeauna în universul cauzal. După ce o astfel de ființă cauzală și-a terminat complet de fructificat KARMA sa cauzală ori germenii dorințelor sau ai aspirațiilor sale cauzale din trecut, spiritul abandonează atunci definitiv ultimul voal al ignoranței sau corpul cauzal și, ieșind din învelișul cauzal, se contopește pentru totdeauna cu Eternul Absolut sau DUMNEZEU.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dumnezeu este LUMINĂ !
Back to top See my Info
Light
SuperModerator
SuperModerator

Light is offline

Joined: 03 Mar 2005
Member: #11
Posts: 105
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Invierea marelui avatar divin SRI YUKTESHWAR GIRI - continuare
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 26.7.2005, 02:06 View PostDownload Post

Acum cred că ai înțeles și mai bine, a adăugat Maestrul meu cu un surâs fascinant.

- Da, dar aceasta grație bunătății tale; și nici nu știu cum aș putea exprima întreaga profunzime a recunoștinței mele.

Niciodată vreun cântec sau vreo povestire spirituală nu mă exaltase într-un asemenea grad. Scrierile secrete yoghine sau cele tradiționale ale Orientului conțin unele descrieri referitoare la lumile cauzală și astrală, ca de altfel și unele care se referă la cele trei corpuri ale omului, dar cât de parțiale și sărăcăcioase îmi apăreau acum aceste texte pe lângă via și uluitoarea mărturie a învățătorului meu reînviat din morți! Pentru mine, mărturisesc că nu mai exista acum acea „lume misterioasă de dincolo din care nimeni nu se mai întoarce".

- întrepătrunderea celor trei corpuri se dezvăluie în multe moduri în tripla natură a omului, continuă marele meu GURU. Pe pământ, fiind în stare de veghe, omul este mai mult sau mai puțin conștient de aceste trei vehicule ale Spiritului său Nemuritor, divin (ATMAN). Atunci când el primește felurite impresii olfactive, gustative, vizuale, tactile sau auditive, corpul fizic este acela care este cel mai mult utilizat și angrenat. Vizualizarea mentală sau orice act ferm de voință provine și este în strânsă legătură cu corpul astral; la rândul său, corpul cauzal se exprimă mai ales prin stările de gândire pură și elevată care ne apar în cazul introspecției și mai ales în meditația profundă divină. În această ordine de idei, este cât se poate de normal să vorbim despre trei categorii general-umane: „materialistul", „voluntarul" și „intelectualul rafinat", toate acestea fiind în funcție de predominanța, care deja există în ființa umană, a corpurilor fizic, astral și cauzal.

Un om se identifică cel mai adesea cu corpul său fizic aproximativ 16 ore pe zi. Abia în timpul somnului cu vise, el evadează în corpul său astral, creând atunci spontan, fără eforturi, obiectele, situațiile sau ființele, într-un anume mod care îi este caracteristic ființei astrale. În somnul cel profund fără vise același om își deplasează chiar fără să știe centrul conștiinței, simțul cel tainic al eu-lui, în corpul cauzal; numai acest gen de somn este profund reconfortant și, în mod tainic, unificator. În timpul viselor, cel care doarme este într-o anumită măsură în contact cu corpul său astral; acest gen de somn, tocmai din această cauză, nu este totdeauna în întregime odihnitor."

Îl urmăream cu o mare dragoste pe SRI YUKTESHWAR în timp ce el îmi dezvăluia enigmele insondabile ale lumilor DE DINCOLO.

- GURU angelic, am spus eu, corpul tău actual este cu totul asemănător cu acela pe care eu l-am plâns atât de mult în ASHRAM-ul de la Puri.

- Bineînțeles, deoarece, după cum vezi, noul meu corp fizic este o fidelă copie materială a aceluia vechi. Eu îl materializez sau îl dematerializez la voință, mult mai frecvent decât o făceam pe pământ. Dezintegrându-l într-o clipită, eu zbor apoi cu viteza luminii de la o planetă la alta, din universul astral în cel cauzal sau chiar în cel fizic, dacă este nevoie.

Divinul meu învățător surâse:

- După cum vezi, cu toate că tu te-ai deplasat atât de des în aceste ultime zile, eu n-am întâlnit nici o dificultate în a te regăsi la Bombay!

- O, Învățătorule, moartea ta m-a făcut să sufăr atât de mult!

- Sunt eu oare mort? însăși ideea ta este absurdă!

Ochii lui SRI YUKTESHWAR străluceau de dragoste și de un umor fin.

- Tu nu ai făcut decât să visezi uneori pe acest pământ și nu ai văzut decât corpul meu fizic de vis. Apoi ai îngropat această imagine fizică, care este o operă a visului. În prezent, corpul meu de carne, acela pe care tu acum îl contempli și pe care l-ai strâns cu brațele atât de tare, a reînviat pe o altă planetă, care și ea este tot un vis divin. Într-o zi, acest corp mai subtil și chiar această planetă - vise efemere amândouă - vor dispărea și ele de asemenea căci, așa cum ți-am spus, toate sunt trecătoare. Orice asemenea balon de vis trebuie în final să explodeze cu ocazia trezirii spirituale. YOGANANDA, fiule, învață să distingi între vis și Realitatea Ultimă!

Această idee VEDANTA-ică a reînvierii mă umple chiar și acum de uimire. (Viața și moartea sunt niște relativități ale gândirii. VEDANTA ne învață că DUMNEZEU singur sau, altfel spus, ABSOLUTUL SUPREM este REAL; întreaga creație, orice existență separată este de fapt MAYA sau iluzie. Înțeleptul SHANKARA este acela care, în comentariile sale la UPANISHADE, a exprimat cel mai bine această filozofie monistă). Acum îmi era rușine că l-am plâns pe învățător la PURI, văzându-i corpul său fizic neînsuflețit. Acum eram definitiv convins că GURUL meu rămăsese totdeauna treaz în DUMNEZEU și că pentru el această viață fusese tot atât de efemeră ca și reînvierea sa actuală; acum eram convins că toate acestea nu reprezentau pentru el decât ceva relativ în sânul Visului divin al creației.

- Acum, YOGANANDA, tu cunoști adevărul asupra vieții, morții și reînvierii mele. Nu mai plânge deloc de acum înainte. Răspândește mai bine vestea acestei reînvieri - după o viață petrecută pe acest pământ, care este un vis divin - pe o altă planetă care este populată de ființe ce sunt împodobite cu tunică astrală, și ea, de asemenea, tot un vis divin. La glasul tău, speranța va renaște atât în inimile umane ce sunt frământate de mizerie, cât și în sufletele celor adormiți sau sceptici pe care moartea îi îngrozește.

- Da, Învățătorule. Cu tot entuziasmul voi împărtăși întregii lumi bucuria acestei învieri!

- Pe pământ, sufletul meu, care era prea mare, se afla cu mult deasupra nivelului obișnuit al celorlalți oameni. Tocmai pentru că am vrut permanent ca tu să te depășești, uneori recunosc că te dojeneam mai mult decât ar fi trebuit s-o fac. Cu toate acestea, iată că dragostea ta a traversat victorioasă focul acestor reproșuri!

Apoi el adăugă cu blândețe:

- Astăzi am revenit să-ți mai spun și că niciodată nu voi mai purta masca severității; niciodată nu te voi mai mustra.

Cât de mult regretam acum critica ce era totdeauna justă a GURU-lui meu. Fiecare reproș al său îmi era un fel de protecție, întocmai ca un înger gardian.

- Învățătorule iubit! Mustră-mă mereu și mereu, de fiecare dată când voi greși, de milioane de ori.

- Nu, să știi că aceasta nu se va mai produce niciodată.

Divina sa voce era gravă, cu toate că ea ascundea o bucurie secretă.

- Tu și cu mine vom zâmbi împreună atât timp cât cele două forme ale noastre vor fi distincte una de cealaltă în sânul visului divin al lui MAYA (iluzia). Într-o zi, noi nu vom mai alcătui decât o singură ființă ce se va contopi cu Preaiubitul DUMNEZEU; și atunci, zâmbetele noastre vor fi ale Sale, iar bucuria noastră va fi bucuria Sa, în Eternitate!

SRI YUKTESHWAR mi-a mai dat atunci și alte lămuriri pe care nu le pot dezvălui aici. În intervalul celor două ore care au fost petrecute cu mine, în camera de la Bombay, el mi-a răspuns plin de înțelepciune la toate întrebările. Un anumit număr de profeții mondiale ce au fost făcute în iunie 1936 s-au realizat deja după aceea.

-Acum te părăsesc, dragul meu!

La aceste cuvinte, am simțit fulgerător că învățătorul scăpa strânsorii brațelor mele.

- Copilul meu! Vocea sa răsună trezind un ecou sublim în străfundurile ființei mele.

-Totdeauna când, fiind profund scufundat în NIRVIKALPA SAMADHI, tu ai să mă chemi, voi fi lângă tine, în carne și oase, întocmai precum astăzi!

Cu această promisiune, SRI YUKTESHWAR dispăru. Dar vocea sa cu accente divine mai răsună totuși în ființa mea extaziată.

- Spune-le tuturor! Că acela care, prin intrarea sa în starea de NIRVIKALPA SAMADHI, se va convinge că acest pământ este visul lui DUMNEZEU, va fi admis în paradisul din HIRANYALOKA, care el însuși este țesut din vise, și mă va regăsi acolo, fiind reînviat, într-un corp care este exact asemănător cu cel terestru. YOGANANDA, spune-le tuturor!

Tristețea separării dispăruse. Suferința care mă scosese din liniștea mea interioară dispăruse pentru totdeauna. O fântână de fericire, mereu reînnoită, îmi țâșnea din toți porii, îmbătându-mă de un divin extaz. Gândurile și sentimentele subconștiente cele mai pure reapăreau, vărsându-și nuanțele lor delicate care fuseseră trezite de radioasa vizită a lui SRI YUKTESHWAR.

În prezenta relatare mă supun ordinului Învățătorului meu, anunțând vestea reînvierii sale, chiar dacă ea va trebui, poate, să se izbească de indiferența unei generații materialiste. Toată josnicia, ca și toate nefericirile omului nu constituie însă fondul adevăratei sale naturi divine. Un efort energic de voință îi va fi întotdeauna suficient pentru a-l angaja pe cărarea eliberatoare; prea mult timp omul a zăcut în pesimismul care i-a fost impus de răii sfătuitori. Aceștia nu iau în considerare decât trupul care „va redeveni țărână", uitând SPIRITUL, care este nepieritor și de neînfrânt.

Mi se pare, de asemenea, necesar să menționez că eu nu am fost singura ființă care a fost martoră a reînvierii GURU-lui meu.

Una dintre discipolele lui SRI YUKTESHWAR, o bătrână femeie pe care el o numea cu afecțiune MA (mama), locuia în apropiere de ASHRAM-ul de la Puri. Pe când trăia, învățătorul avea obiceiul de a se opri la poarta sa pentru a vorbi cu ea, în cursul plimbării sale de dimineață. La 16 martie 1936, seara, MA s-a prezentat la ASHRAM cerând să-l vadă pe GURUL său.

- Bine, dar învățătorul a murit deja acum o săptămână! SWAMI SEBANANDA, care preluase conducerea ASHRAM-ului, o privea cu tristețe.

- Imposibil!

Și ea schiță un zâmbet:

- Fără îndoială că vreți pur și simplu să-l feriți pe învățător de vizite supărătoare?

- Nu, deloc!

Și SWAMI SEBANANDA îi povesti detaliile ceremoniei funebre.

- Vino, spuse el, te voi conduce chiar acum la mormântul său. MA clătină din cap:

- Pentru el nu există mormânt! Dimineața aceasta pe la ora 10 el a trecut prin fața porții mele, în cursul plimbării sale obișnuite! I-am vorbit chiar câteva minute.

- Vino să mă vezi la ASHRAM, mi-a spus el la sfârșitul discuției noastre.

- Iată-mă, deci, și mă jur pe părul meu alb că într-adevăr așa stau lucrurile! Nemuritorul GURU dorea ca eu să știu în ce corp transcendental mă vizitase în acea dimineață.

Cuprins atunci de o mare uimire, SWAMI SEBANANDA a îngenunchrat în fața ei:

- MA, a spus el, de ce greutate mi-au eliberat cuvintele tale inima! Maestrul a reînviat! Acesta este un mare miracol!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dumnezeu este LUMINĂ !
Back to top See my Info
Light
SuperModerator
SuperModerator

Light is offline

Joined: 03 Mar 2005
Member: #11
Posts: 105
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Stiinta Sacra - fragment
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.7.2008, 22:32 View PostDownload Post

KAIVALYA DARSANAM
ȘTIINȚA SFÂNTĂ
de JNANAVATAR swami sri YUKTESWAR GIRI

Editura Self-Realization Fellowship, Los Angeles, California, U.S.A. - 1978

Cuvânt introductiv
Profeții tuturor țărilor și tuturor religiilor au izbutit în căutările lor de a-l găsi pe Dumnezeu, deoarece s-au scufundat în starea de adevărată iluminare - nirbikalpa samadhi, singura în care se poate afla Adevărul Suprem, dincolo de vorbe și forme. Înțelepciunea și îndemnurile lor spirituale constituie "Scripturile" acestei lumi. Acestea, deși diferite ca forme de limbaj și de exprimare, sunt toate expresii adevărate, unele limpezi și evidente, altele simbolice și ascunse; sunt de fapt adevăruri fundamentale ale Spiritului.

Guru-l meu, Jnanavatar* Swami Sri Yukteswar (1855-1936) de la Serampore, era cel mai în măsură să aprecieze unitatea intrinsecă a scripturilor creștine și a celor Sanatan Dharma. Cu mintea lucidă, a disecat cu scalpelul rațiunii intuitive, separând interpolările și falsele interpretări ale diferitelor școli - de adevărurile revelate de profeți.

Grație acestei infailibile perspicacități intelectuale a Jnanavatar Swami Sri Yukteswar și cărții sale, se poate stabili acum armonia fundamentală între cartea Apocalipsului - atât de greu de sesizat - și filozofia Samkya a Indiei.

Așa cum gurudeva a precizat în introducerea sa, el a scris aceste pagini la îndemnul stăruitor al lui Babaji, sfântul gurudeva al lui Lahiri Mahasaya, el însuși gurudeva lui Sri Yukteswar. Am scris despre viața sfântă a acestor trei mari maeștri în cartea intitulată "Autobiografia unui yoghin" (Paris, Adyar).

Voi adăuga doar că aforismele sanskrite citate în "ȘTIINȚA SFÂNTĂ", vor clarifica mult Bhagavad-Gita ca și celelalte scrieri ale Indiei.

Paramahamsa Yogananda
249 Dwapara (1949 după Christos)


Avertismentul celei de-a VII-a ediții engleze.

In ediția din 1936, Self-realization Fellowship a încorporat un apendice menit a înlesni cititorului occidental înțelegerea acelor aforisme sanscrite citate de Sri Yukteswar în caractere devanagari. Când a fost revăzută ediția, în 1972, a fost posibil ca textul sanscrit al aforismelor (precepte ce rezumă învățătura vedică) să fie urmat de tyraducerea în limba engleză și apoi de comentariul lui Swami Sri Yukteswar.

SELF-REALIZATION FELLOWSHIP
Los Angeles California
4 mai 1972

Avertismentul primei ediții în limba franceză.

Sri Yukteswar a scris "ȘTIINȚA SFÂNTĂ" în limba engleză. Traducerea preia expresiile englezești dându-le o nouă interpretare. Astfel "Substanța", "Creația lui Darkness", "Electricității" au primit o nouă semnificație, lămurită dealtminteri în context. În general au fost utilizate exact aceleași cuvinte în traducerea franceză: "Substanța", "Creația tenebrelor", "Electricității". și în acest caz, contextul clarifică sensul mai particular al acestor cuvinte în limba franceză.
SELF-REALIZATION FELLOWSHIP
Los Angeles California
4 mai 1972
INTRODUCERE

Această Kaivalya Darsanam (descrierea Adevărului Final) a fost scrisă de Priya Nath Swami*, fiul lui Kshetranath și al lui Kadambini, din familia Karar. A fost publicată la Allahabad, aproape de sfârșitul secolului 19 anul prezentei Dwapara Yuga, la îndemnul expres al Marelui Învățător (Mahavatar Babaji) pentru binefacerea omenirii.

Conținutul acestei cărți are scopul de a arăta cu limpezime ca există în toate religiile o unitate esențială; că diferitele învățături ale diferitelor confesiuni nu se deosebesc; că lumea exterioară și lumea interioară au evoluat în același mod în același timp; că toate Scripturile admit același țel suprem pentru om.

Dar aceste adevăruri fundamentale nu sunt ușor de înțeles. Este aproape cu neputință - având în veder divergențele dintre diferitele religii și ignoranța oamenilor - să ridici vălul (astfel acumulat) pentru a arunca o privire asupra acestor adevăruri. Credințele favorizează un spirit de ostilitate și disensiuni iar ignoranța omenească adâncește prăpastia ce separă o credință de alta. Doar puține persoane dotate excepțional se pot sustrage influențelor acestor credințe pe care le au, spre a vedea unicitatea absolută a adevărurilor propovăduite de toate marile religii.

Scopul acestei cărți este așadar, de a demonstra armonia funciară a diferitelor religii, contribuind astfel la unificarea lor. Totuși sarcina mi-a fost încredințată de un mare sfânt.

Asta a fost la Allahabad. Acolo, în colțul sacru Prayaga Tirtha unde apele râurilor Jamuna și Sarasvati se varsă în Gange, mulțimea și acei oameni a căror viață a fost închinată spre spirit, se întâlnesc în perioada Kumba Mela. Primii nu pot transcende limitele lumii în care se află. Ceilalți, după ce au renunțat la cele lumești, nu pot accepta să se coboare iar la nivelul ei, ori să se amestece din nou în frământările ei. Cu toate acestea, oamenii preocupați exclusiv de cele lumești, au mare nevoie să fie îndrumați și ajutați de sfinții ce veghează la lumina veșnică a ființei umane. Așa că trebuie să existe locuri anume unde întâlnirea acestor două categorii de grupuri să fie posibilă. Tirtha este unul din aceste locuri. Situat așa cum este, pe malurile apelor, nu ajung până acolo ecourile lumii iluzorii. Sadhu-șii (asceții), care au de dus un mesaj spre binele omenirii, găsesc prilejul și locul ideal, cu ocazia Kumbha Mela, să transmită și să dea îndrumări celor capabili să le recepteze. Mi s-a încredințat un asemenea mesaj în ianuarie 1894. Mă aflam la Kumbha Mela ce se ținea la Allahabad. Plimbându-mă de-a lungul malului Gangelui, un om mi-a cerut să-l urmez și am avut astfel ocazia de a vorbi cu un mare sfânt, *..........hasaya din Benares. Acest mare sfânt de la Kumbha Mela era deci propriul meu paramguruji maharajah*. Aceasta a fost prima noastră întâlnire.

În timpul convorbirii mele cu Babaji, am discutat despre categoria oamenilor ce vizitau atunci locurile sfinte. Mi-am expus părerea cu umilință, cam în acești termeni. Există în locuri îndepărtate ale globului, în Europa și în America, oameni depășind mult în inteligență cea mai mare parte a celor veniți aici, având alte credințe religioase și neavând habar de adevărata semnificație a Kumbha Mela. Aceștia sunt în stare să se pună de acord pe planul inteligenței cu credincioșii reflectând spiritualitatea. Din nefericire, acești intelectuali străini sunt, în multe cazuri, robi ai unui materialism grosolan. Pe de altă parte, unii dintre ei, reputați pentru lucrările lor din domeniile științei și filosofiei, nu recunosc *itatea esențială a religiei. În sfârșit, credința ce o practică, ridică bariere de netrecut aproape, amenințând cu dezbinarea omenirii în veci.

Paramguruji maharajah Babaji a surâs și, onorându-mă cu titlul de Swami, m-a obligat, m-a însărcinat să scriu această carte. Am fost deci ales, pentru care motive anume nu știu, să dărâm aceste bariere și să ajut la stabilirea adevărului fundamental al tuturor religiilor.

Cartea este împărțită în patru părți, după cele patru etape ale cunoașterii în dezvoltarea ei. Εelul suprem al religiei este ATMAJNANAM cunoașterea de sine. Pentru a atinge acest țel este necesară cunoașterea lumii exterioare. De asemenea, prima parte a cărții, va trata Veda, evanghelia și va încerca să descrie evoluția lumii, crația dar și disoluția.

Pe toate treptele de dezvoltare ale creației, toate creaturile, de la cea mai mică la cea mai mare, urmăresc să atingă trei ținte: existența, conștiința și fericirea. Analiza acestor țeluri sau scopuri va face obiectul celei de-a doua părți a cărții. Partea a treia se va ocupa de metodele ce trebuiesc urmate pentru atingerea celor trei țeluri. În fine, cea de-a patra parte se va opri asupra revelațiilor cu care sunt dotați cei mai avansați în realizarea celor trei scopuri pe care aproape le-au atins.

Sistemul adoptat este mai întâi enunțarea propozițiilor în termenii sanskriți ai înțelepților orientului și apoi explicarea lor cu referire la sfintele scripturi ale occidentului. Am făcut tot ce mi-a stat în putință pentru a demonstra că nu există dezacorduri reale, contradicții, între învățăturile orientului și cele ale occidentului. Este perioada în care se dezvoltă rapid toate ramurile științei, când am scris această lucrare - perioada Dwapara - sub înrâurirea lui paramgurudeva al meu. Nădăjduiesc că semnificația sa să nu scape celor cărora le este destinată.

Un scurt expozeu despre Yugas sau vârste, cu calcule matematice, pentru a explica că actuala vârstă a omenirii este DWAPARA YUGA, este cât se poate de necesar. Sunt 194 de ani de când a început această yuga (1894 după Christos), aducând o rapidă dezvoltare în cunoașterea umană.

Cunoaștem din astronomia orientală aceste cicluri succesive. Lunile se învârtesc în jurul planetelor lor. Planetele învârtindu-se în jurul propriilor lor axe, graviteaza împreună cu lunile lor în jurul Soarelui. Soarele, cu planetele sale și fiecare din lunile acestora, se învârtesc în jurul unei stele duble, în aproximativ 24.000 de ani tereștri. Acest fenomen celest provoacă succesiunea și precizia echinocțiilor în jurul zodiacului. Soarele are și el altă mișcare. El este locul puterii creatoare, Brahma, magnetismul universal. Brahma dirijează dharma, virtutea mentală a lumii interioare.

Rezoluția Soarelui în jurul dublurii sale, îl duce, când echonocțiul de toamnă cade la începutul Berbecului, în punctul cel mai apropiat de acest mare centru, în care sălășluiește Brahma. Dharma sau virtutea mentală, atinge atunci un asemenea grad de dezvoltare încât omul poate pricepe atunci totul, chiar și tainele Spiritului.

La începutul secolului XX, echinocțiul de toamnă va cădea printre stelele constelației Fecioarei și la începutul ascendent al DWAPARA YUGA.

După 12.000 de ani, când echinocțiul de toamnă intră în Balanță, soarele se află pe orbita sa în punctul cel mai îndepărtat de Brahma, sau marele centru. Dharma sau virtutea mentală atinge un asemenea grad de scădere, încât omul nu poate înțelege nimic altceva decât crearea lumii fizice. Când revoluția Soarelui îl aduce din nou în punctul cel mai apropiat de marele centru, dharma sau virtutea mentală, reâncepe să se dezvolte, iar creșterea fiind graduală, necesită o perioadă de alți 12.000 de ani ca să se împlinească.

Fiecare dintre aceste două perioade de 12.000 de ani aduce o schimbare totală. Este o schimbare externă, în lumea materială, și internă, în lumea spirituală și electrică. Fiecare perioadă este denumită DAIVA YUGA. Ambele formează o Pereche Electrică. Astfel, într-o perioadă de 24.000 de ani, Soarele efectuează o rotație completă în jurul dublurii sale și încheie un ciclu electric conținând un arc ascendent de 12.000 de ani și unul descendent tot de 12.000 de ani.

Dezvoltarea Dharmei sau virtutea mentală, se produce treptat.

În cursul a 12.000 de ani, acest proces parcurge patru etape diferite. Timp de 1.200 de ani, perioada în care Soarele parcurge a 20-a parte din orbita sa se numește Kaly Yuga. Dharma sau virtutea mentală se află atunci în primul său stadiu reprezentând un sfert din dezvoltarea sa. Înțelegerea umană este incapabilă să înțeleagă altceva decât lumea exterioară, în perpetuă schimbare.

În perioada următoare de 2.400 de ani Soarele parcurge alte două douăzecimi ale orbitei, acest interval de timp numindu-se Dwapara Yuga. Dharma sau virtutea mentală se află în cel de-al doilea stadiu și la jumătatea ciclului său de dezvoltare. Înțelegerea umană poate sesiza atunci materiile subtile sau electrice și însușirile lor, care sunt principiile creatoare ale lumii exterioare.

Perioada de 3.600 de ani în care Soarele parcurge trei douăzecimi din orbită se numește Treta Yuga. Dharma sau virtutea mentală se află în al treilea stadiu. Înțelegerea umană este în stare să perceapă magnetismul divin, izvor al tuturor forțelor electrice de care depinde creația spre a putea exista.

Perioada de 4.800 de ani, timp în care Soarele străbate patru douăzecimi ale orbitei se numește Satya Yuga. Dharma sau virtutea mentală intră în cel de-al patrulea stadiu, atingând completa dezvoltare. În acest stadiu, înțelegerea umană poate înțelege totul, chiar și pe Dumnezeu, Spiritul de dincolo de această lume.

În pasajul ce urmează, reproducem Samhita lui Manu, un mare înțelept iluminat (rishi) al Saty-ei Yuga; acesta descrie cât se poate de limpede aceste Yugas.

Krita Yuga (Satya Yuga sau "vârsta de aur" a omenirii) are o durată, se spune, de patru ori câte o mie de ani. Răsăritul și apusul durează sute de ani (adică 400+4.000+400=4.800). În ***** sutelor descrește cu câte o unitate (adică 300+3.000+300=3.600) etc. Acest ciclu are patru faze cu o durată totală de 12.000 de ani, numindu-se o vârstă a lui Dumnezeu. Suma miilor de vârste ale Dumnezeilor, constituie o zi a lui Brahma. O noapte a lui Brahma durează tot atât.

Durata propriuzisă a perioadei Satya Yuga este de 4.000 de ani. Cei 400 de ani ce o preced și cei 400 de ani care o încheie sunt numite SANDHIS sau perioade de tranziție, împreună cu respectivele Yuga precedente și următoare. În consecință, durata Satya Yuga completă este de 4.800 de ani.

Spre a calcula durata altei yuga și a celor două sandhis, principiul este de a reduce cu o unitate numărul miilor și cel al sutelor, reprezentând durata yuga anterioarși pe cea a sandhis-urilor acesteia. Conform acestei reguli, se poate vedea că durata perioadei Treta Yuga este de 3.000 de ani, iar cele ale sandhis-urilor sale de dinainte și de după ea (perioadele de tranziție) sunt de 300 de ani, ceea ce ne dă un total de 3.600 de ani. Durata perioadei Dwapara Yuga este de 2.000 de ani, cea a sandhis-urilor este de câte 200 de ani fiecare, în total 2.400 de ani. În final, Kali Yuga are o durată de 1.000 de ani, cea a sandhis-urilor de câte 100 de ani, total 1.200 de ani.

Astfel, 12.000 de ani, durata totală a tuturor diviziunilor acestor patru Yugas, este durata unui Daiva Yuga sau Pereche Electrică ce durează 24.000 de ani și alcătuiește un ciclu electric complet.

În 11.501 înainte de Christos, când echinocțiul de toamnă intra în Berbec, Soarele începea să se îndepărteze de cel mai apropiat punct al orbitei sale față de Marele Centru și se îndrepta spe punctul cel mai îndepărtat. Din această cauză, puterea intelectuală a omului începe să scadă. Pe parcursul celor 4.800 de ani cât îi sunt necesari Soarelui ca să traverseze una din cele două Satya Yuga sau patru douăzecimi ale orbitei sale, înțelegerea umană își pierde total capacitatea de a înțelege spiritualitatea. În timpul următorilor 3.600 de ani care-i sunt necesari Soarelui pentru a străbate Treta Yuga, descendent fiind, înțelegerea umană își pierde puțin câte puțin orice forță de înțelegere a magnetismului divin. În timpul următorilor 2.400 de ani ce urmează, în cursul cărora Soarele traversează Dwapara Yuga tot în coborâre, înțelegerea umană își pierde orice capacitate de a sesiza electricitatea și atributele acesteia. Urmează apoi perioada de 1.200 de ani în care Soarele străbate coborând Kaly Yuga în care atinge cel mai îndepărtat punct față de Marele Centru.

Echinocțiul de toamnă a cazut atunci la începutul Balanței iar puterea intelectuală a omului a fost atât de redusă încât nu a fost în stare să înțeleagă altceva decât lumea fizică. Perioada ce se situează aproximativ în jurul anului 500 după Christos, a fost cea mai întunecată din Kaly Yuga și a întregului ciclu de 24.000 de ani. Istoria a confirmat exactitatea acestor calcule ale ale rishi-lor Indiei, confirmând existența ignoranței și suferinței ce cuprindea atunci toate ținuturile.

Începând cu 499 după Christos, Soarele a început să se îndrepte către Marele Centru iar capacitatea umană de înțelegere a început treptat să se dezvolte.

***

Pe perioada de 1.100 de ani din Kali Yuga ascendent, ceea ce ne duce până în 1599, înțelegerea umană a fost atât de mărginită, încât a fost incapabilă să sesizeze electricitatea - SUKSHMABHUTA - substanța subtilă a creației. Deasemenea, în domeniul politic, în nici un regat nu a domnit pacea. După acea dată, sandhi-ul Kali Yugai a asigurat pentru 100 de ani tranziția acestei Yuga cu Dwapara Yuga următoare. Oamenii au început atunci să facă observații asupra materiilor subtile, atributele celor cinci electricități (panchatanmatra) i pacea politică a început să se restabilească.

Așa se face că, spre 1600, William Gilbert a descoperit forele magnetice și a sesizat prezența electricității în toate substanțele materiale. În 1609, Kepler a descoperit importante legi ale astronomiei iar Galilei a inventat telescopul. În 1612, olandezul Drebbel a inventat microscopul. Către 1670, Newton a descoperit legea gravitației. În 1700, Thomas Savery a folosit mașina cu aburi pentru a pompa apă. Douăzeci de ani mai târziu, Stephen Gray a descoperit acțiunea electricității asupra corpului omenesc.

Lumea în lumea politică, a început să fie respectată ființa umană iar civilizația a avansat în multe privințe. Anglia s-a unit cu Scoția, devenind un regat puternic. Napoleon Bonaparte a introdus codul civil, lucru inedit în sudul Europei. America și-a cucerit independența și mare parte din Europa a avut parte de liniște și pace. Odată cu progresele științei, pământul s-a acoperit cu căi ferate și fire de telegrafie.

În 1899, când cei 200 de ani sandhi din Dwapara - perioada de tranzit - s-a scurs, a început adevărata Dwapara Yuga de 2000 de ani care va dărui omenirii totală înțelegere a electricității și atributelor ei.

Așa influențează timpul legile universului. Nimeni nu se poate sustrage acestei influențe, în afara celor ce sunt dotați cu darul Divin al Naturii de a deveni ei înșiși divini. Aceștia, botezați în curentul sacru Pranava (vibrația sfântă a "AUM-ului") vor înțelege împărăția lui Dumnezeu.

Almanahurile (calendarele) hinduse nu redau corect actuala poziție a lumii (1894 după Christos) în era sandhi-ului din Dwapara. Astronomii și astrologii ce au stabilit aceste coordonate s-au bazat pe adnotațiile greșite ale unor erudiți sanskriți precum Kalluka Bhatta, care a trăit pe vremea tulbure din Kali Yuga. Aceștia susțin acum că durata Kali Yuga este de 432.000 de ani, din care s-ar fi scurs 4994 de ani până în 1894 după Christos, ceea ce ar face să râmână încă 427006 de ani în viitor. Perspectiva este destul de sumbră, dar din nefericire neadevărată.

Eroarea s-a strecurat pentru prima oară către anul 700 înainte de Christos, pe vremea regelui Parikshit, de la sfârșitul perioadei Dwapara Yuga descendent. La acea dată, marele rege Yudhisthira, menționând apariția perioadei Kali Yuga, a lăsat tronul moștenire nepotului său, regele Parikshit. Împreună cu toți înțelepții curții, marele rege Yudhistira s-a retras în munții Himalaya, paradisul lumii. Astfel nu a mai rămas nimeni la curtea noului rege, care să înțeleagă principiul calcului corect al duratei diferitelor yugas.

Odată încheiați cei 2400 de ani din Dwapara Yuga în curs pe atunci, nimeni n-a mai îndrăznit să atragă atenția asupra întunericului Kali Yuga, luând drept bază de calcul primul an al acestuia, punând astfel capăt numărului anilor din Dwapara. Așa se face că, pornind de la această eroare, anul 1 din Kali Yuga a devenit anul 2401 din Dwapara Yuga. 1200 de ani mai târziu, în 499 după Christos, când Kali Yuga propriu-zisă a luat sfârșit și când soarele s-a aflat în cel mai îndepărtat punct al orbitei sale față de marele centru - echinocțiul de toamnă se află pe cer la începutul Balanței - perioada Kali Yuga cea mai întunecată a fost evaluată la 3600 de ani, în loc de 1200.

Din anul 499 după Christos, cu începutul ascendent în Kali Yuga, soarele a început să se apropie de punctul cel mai apropiat de marele centru, iar forța intelectuală a omului a început să se dezvolte. Intelectualii vremii, au descoperit și ei fixarea eronată a duratei Kali Yuga la doar 1200 de ani, atrăgând atenția asupra greșelii tipărite. Dar, deoarece nici gradul lor de înțelegere nu a fost suficient de mare, ei au arătat doar greșala, fără a putea să o și explice. Ei și-au imaginat că cei 1200 de ani din Kali Yuga, nu ar fi ani tereștri ci ani divini (anii dumnezeilor), conținând 12 luni divine cu căte 30 de zile divine fiecare, și că fiecare zi divină ar fi echivalentă cu un an solar al globului nostru terestru.

- schita -
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dumnezeu este LUMINĂ !
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Maeștrii și învățătorii spirituali ai planetei, YUKTESHWAR
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 4 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !