Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 14:58
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Sri Ramakrishna Das Pandit Baba


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Radha
Novice
Novice

Radha is offline

Joined: 24 Mar 2005
Member: #18
Posts: 35
Country Flag: France
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Sri Ramakrishna Das Pandit Baba
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 9.10.2007, 05:11 View PostDownload Post

SRI RAMAKRISHNA DAS PANDIT BABA


S-a născut într-o familie de brahmani Gauda în Samvat 1914, în Bhuratipa Pancagali in Jaipur. Fostul său nume de familie a fost Ram-pratap Mișra (Panda). Ram-pratap și-a pierdut tatăl in luna Samvat a anului 1922. Tatăl său a fost un Vaișnav Ramanandi iar mama sa provenea dintr-o familie inițiată în linia lui Vallabhacarya. Tatăl său aparținea linieri Vaișnavilor lui Ramanuja Acarya. Membrii familiei erau de profiesie învățători și erau patronați de regele din Jaipur.

Încă de la vârsta de 5-6 ani Ram-pratap era fascinat de bhakti-yoga (serviciul devoțional divin). Pe când avea 7-8 ani mergea zilnic să aducă apă de la o fântână îndepărată din Mayapur, pentru a-l venera pe Domnul Krișna. Odată pe când se afla în drum spre fântână, a văzut un tigru care mânca carne de om. În mod ciudat nu i-a fost frică și și-a continuat drumul spre Mayapur.

La vârsta de nouă ani Ram-pratap și-a terminat studiul gramaticii sanskrite de Panini.Se spune că pe atunci Ram-pratap a venit în contact cu Nrismha Ananda Bhatta în Jaipur, un brahmana din Karnataka , care mai târziu a devenit discipolul lui Siddha Nidyananda dasa Baba. Nrișimha das era un învățat erudit în cele șase ramuri ale filozofiei indiene și un muzician desăvrșit, Ram-pratap a devenit complet absorbit la vederea prezentării lui Gita-Govinda și Krișna Karnamrita.

După ce a venit în contact cu Nrișimha, Ram-pratap a fost atât de copleșit de calitățile acestuia încât a început să se minuneze de mărinimia gurului lui Nrișimha das. Ram-pratam s-a închinat în fața tuturor sfinților Vaișnavi. Mai târziu a plecat în Vrindavan și căutat adăpost la picioarele lui Nrișimha. Pe atunci el a venit de asemenea în contact cu Radha-caran Gosvami Kakaji ce aparținea Templului lui Govinda și a început să învețe Bengali de la profesorul Kanti-candra Sen.
La vârsta de 10 ani Ram-pratap stăpânea limba Urdu.
La vârsta de 11 ani a primit inițierea primirii șnurului sacru de brahman.
Preotul care l-a inițiat în Savitri Mantra i-a dat instrucțiunea să repete mereu mantra.
După aceea Ram-pratap a primit instrucțiunea divină de la Savitri-devi direct, de a pleca în Vrindavan, dar deși a încercat de 3 ori să fugă de acasă, a fost prins de mama sa și guvernul regal. La vârsta de 13 ani, pe când studia Vedele a reușit să ajungă în Vrindavan unde a locuit în Templul lui Govinda împreună cu Gosvami de acolo și a studiat
Nyaya Shastra sub îndrumarea lui Sudarșan Șastri din Templul Rangaji,
cele Șase Sandharba ale lui Raghunatha dasa Gosvami sub îndrumarea lui Nilamani Gosvami,
Șrimad Bhagavatam sub îndrumarea lui Nrișimha dasa și
Hari-bhakti-vilasa sub îndrumarea lui Gopilal Gosvami.

La vîrsta de 20 de ani Ram-pratap și-a terminat studiile. Între timp la îndemnurile mamei sale și-a vizitat de mai multe ori locul unde s-a născut, dar mereu a sfîrșit prin a se reîntoarce în Vrindavan. După ce și-a terminat studiile Rampratap a primit inițiere spirituală și Veșa de la Nityananda dasa Babaji, primind numele de Rama-Krișna Dasa. După ce a primit instrucțiuni în bhajan a memorizat întreaga Govinda-lilamrita.

După ce și-a însușit o bună stăpânire a procesului de contemplație (smaran-manan) Rama-Krishna Dasa a fost îndrumat de Siddha Baba să caute adăpostul lui Krișna-dasa Babaji pentru instrucțiuni suplimentare.După aceea Nityananda Baba l-a sfătuit pe Rama-Krishna dasa să se ducă în Varșana (locul apariției lui Radha – extraordinara iubită a Personalității Supreme Șri Krișna) pentru a practica bhajan (venerare). În Varșana el a auzit kritana executat de către Gaura-caran das Babaji și a început să ia lecții de muzică de la acesta. În acel timp el a neglijat bhajanul și și-a petrecut majoritatea timpului studiind muzică. Siddha Baba l-a chemat pe Rama-Krișna das în Vrindavan și l-a sfătuit să dedice mai mult timp practicării bhajanului.

Rama-Krișna Das Baba nu a vorbit niciodată direct cu gurul său, ci a purtat convorbiri prin intermediul fratelui său întru credință, mai în vârstă Șiromani.
Urmând instrucțiunile lui Siddha Baba, Rama-Krișna das s-a reîntors în Varșana, dar realizînd că nu se putea concentra, s-a hotărât să repete Gopala mantra ce cuprinde 18 silabe timp de 17 zile, după care a fost binecuvântat cu viziunea (darșan) lui Radha-Krișna sub un copac Kadamba la Uddhava Kyeri.
Când a fost întrebat care-i este dorința, Rama-Krișna Das Baba a spus că nu are ce să-și dorească, doar se roagă să aibă parte de grația Tânărului Cuplu Divin (Yugala Kișor). Aceștia l-au îndrumat să facă bhajan în grota lui Raghava. Baba s-a dus imediat la grotă, care la început era infestată de animale sălbatice și timp de șase ani a practicat bhajan fără a acorda vre-o atenție necesităților fizice.

Prin grația lui Radha-Krișna el a devenit un siddha în lila-smaran (perfect în contemplarea interioară a jocurilor divine ale lui Radha-Krișna). De la două dimineața până la două după amiza era cufundat în lila-smaran în interiorul grotei, după care ieșea afară.
În fața grotei se aflau adunați sadhus (sfinți) care căutau sfaturi privind bhajanul. Baba le îndepărta îndoielile și dificultățle. Apoi urmau patha (prelegeri despre jocurile Cuplului Divin) și kirtan (lauda Cuplului Divin și a sfinților vaișnavi însoțită de instrumente muzicale) care durau până seara, când Baba pleca la cerșit de mâncare (madhukari). După un anumit timp cufundarea lui Baba în lila-smaran devenise atât de profundă încât nu mai putea urma nici un program. Nimeni nu mai putea spune când se va așeza pentru lila-smaran și când va ieși din grotă.
Uneori rămânea cufundat în lila-smaran pentru 2-3 zile și nu mai mergea nici la cerșit de mâncare.Cei care se adunau în fața colibei sale erau deprivați de compania acestuia.

Într-o zi mama lu Rama-Krișna das Babaji veni în Vrindavan pentru a-l căuta. După ce a aflat de la niște Vaișnavi unde se afla fiul ei, a așteptat în fața ușii de la grota lui Raghava timp de trei zile. Când a ieșit din grotă, baba, care purta zdrențe și un vas plin de găuri, a trecut pe lângă mama sa și deși aceasta l-a urmat și a strigat după el, Baba nu s-a întors iar aceasta a plecat la Jaipur înlăcrimată.

Imediat după ce mama sa a plecat curgerea bhajanului lui Rama-Krișna das Babaji a fost întreruptă. Astfel că s-a gândit că fără să știe, trebuie să fi făcut vre-o ofensă. Unii Vaișnavi i-au spus că mama sa a venit la el, dar neprimind nici un răspuns, a plecat îndurerată. Fiindu-i teamă că durerea mamei sale îi va distruge bhajanul, Rama-Krișna das Babaji i-a scris mamei sale și a adus-o în Vrindavan, unde a aranjat să stea la Puchari, și a servit-o cu devoțiune. Curând s-a aflat în dilema devoțiunii către mama sau către bhajan.

Cam pe atunci, un băiat brahmana din Oriya pe nume Krișna-caitanya veni din Orissa și căută adăpost la picioarele lui Pandit Rama-Krișna das Babaji. Băiatul a primit inițiere spirituală și bheka de la Prabhu dasa-ji, precum și instrucțiuni în bhajan. Rama-Krișna das Babaji l-a angajat pe acest băiat Krishna-caitanya în serviciul mamei sale. În trei ani Krishna-caitanya a atins bhava siddhi practicând bhajan.
Madhava das din Puchari a fost discipolul lui Krișna Caitanya. După 7-8 ani mama lui Pandit Rama-Krișna das Babaji a părăsit această lume iar acesta a putut să se dedice în întregime bhajanului.

Câțiva ani mai târziu o controversă privind Gauranga (forma lui Krișna care a apărut acum aprox. 500 de ani in Mayapur Bengal) mantra a apărut în Gaudiya Vaișnavism. Apărătorii ei erau Kakaguru Gutikavala Krishna-dasa Baba, și Gopilal Gosvami, servitorul Zeității Radha-ramana. Oponenții erau Jethaguru Siddha Balarama dasa Babaji, Vidyaguru Nilamani Gosvami – învățat în Nyaya și Jagadananda dasa - Mahanta în Radhakunda.
De vreme ce Pandit Rama-Krișna das Babaji avea maeștri spirituali de amândouă părțile, se afla într-o mare dilemă. Și-a părăsit grota și a plecat în Varșana pentru a locui în Mayurkuti. A petrecut 8 ani trăind liniștit în asocierea lui Priyadasaji și Svamicarana Baba, devoți ai lui
Radha-vallabha.
De îndată ce controversa s-a terminat, Pandit Rama-Krișna das Babaji se reîntoarse în grota lui Raghava unde a practicat bhajanul cu deosebită concentrare timp de 10 ani. În acest timp au avut loc trei incidente deosebite.

1. Într-o noapte Pandit Rama-Krișna das Babaji a intrat în grotă purtând cărbuni aprinși, și necunoscând efectul otrăvitor al gazului ce emana din aceștia a închis ușa în urma sa. El și-a pierdut cunoștința dar cineva l-a scos afară pe Baba și l-a pus la poalele dealului Govardhana. Când s-a trezit baba a realizat că cineva l-a mutat din grotă. Timp de două zile a rămas acolo nemișcat.
2. Odată cu ocazia unui festival al lui Ganga-ji în Puchari a fost distribuită pua. Doi hoți din casta bhanghi doreau să obțină pua, dar nu puteau intra în templu, și crezând că poate Pandit Rama-Krișna das Babaji a primit pua s-au dus la ușa grotei sale și i-au cerut să le dea pua. Acesta le-a spus că nu are, iar unul dintre hoți l-au lovit în cap și l-au făcut să sângereze, iar celălalt a intrat în grotă, dar negăsind nimic, plin de remușcare l-au bandajat pe Baba.
3. Într-o dimineață un șarpe veninos s-a încolăcit în jurul gîtului lui Baba, după care a plecat. În acea noapte Pandit Rama-Krișna das Babaji a auzit o voce care i-a spus: „Trebuie să părăsești grota și să mergi în altă parte. Dupa aceea s-a mutat la Syama-kuti în Kusum-Sarovara.

În timpul șederii sale în grotă, Balwant Rao, fratele mai în vârstă al lui Madhava Rao, regele din Gwalior, a venit o dată la Baba, exprimându-și loialitatea față de acesta. S-au făcut aranjamente ca Balwant să fie inițiat de Pandit Rama-Krișna das Babaji. Când Krișna-Caitanya a părăsit brusc această lume, Balwant a fost inițiat de Keșava-dasa din Gopinatha-bag.
În timpul șederii lui Pandit Rama-Krișna das Babaji în Șyama-kuti, acest Balwant a adus în secret giuvaeruri în valoare de 600 000 de rupii din trezoreria maternă cu scopul de a dona suma Vaișnavilor. El i-a spus lui Rama-Krishna Das Baba: « Regele o să confiște banii dacă am să-i cheltuiesc publich. » Rama-Krishna Das Baba a refuzat să primească banii și după ce l-a admonestat, i-a spus să ia legătura cu Hari-carana dasa-ji, șișia mantra guru (cel ce dă îndrumări privind incantarea mantre) al lui Gaura Șiromani. Acesta a făcut aranjamente pentru a utiliza banii în construirea unui templu, serviciul devoțional al Zeității și asistarea Vaișnavilor renunțați. Un lakh (100 000) rupii au fost depuși în trezoreria guvernamentală dând o dobândă de 600 de Rupii pe lună care au fost folositi pentru întreținerea vaiSnavilor.
În timpul șederii lui Rama-Krișna Das Baba în Șyama-kuti, Gauranga dasa și Priya-șaran dasa au practicat bhajana sub îndrumarea acestuia. Din când în când regele Banamali Raya Bahadur și regele Manindra Candra Nandi au venit pentru a avea audiență (darșan) la Rama-Krișna Das Baba. De asemenea Kripa Sindhu dasa a venit și s-a predat la picioarele lui Rama-Krișna Das Baba.

În 1918 (după calendarul creștin) Baba s-ă îmbolnăvit de gripă. Kamini Kumar Ghoș și Dineș-Caran dasa au venit din Vrindavan și l-au luat cu ei pe Rama-Krișna Das Baba ducându-l în grădina templului Madana-Mohan. Rama-Krișna Das Baba a stat în Vrindavan timp de doi ani și a ascultat Hari-katha (petrecerile lui Krișna) de la Purușotam Bhatta din Mathura. Următorii trei ani Rama-Krișna Das Baba a stat în diferite locuri ca Keari Vana, Dharmașala în Delhi, și în gradita templului Madana-Mohan. În acest timp el l-a instruit pe Gauranga dasa în Vaișnava Șastra și pe Kripa-Sindhu în bhajan și vairagya (renunțare).

Trei ani mai tarziu în timpul șederii lui Rama-Krișna Das Baba în Baraha-ghat Barduri, un tâlhar s-a prezentat acestuia ca fiind Prințul Nepalului. Rama-Krișna Das Baba a aranjat ca acest bandit să ia inițiere de la Radha-Caran Gosvami și i-a dat instrucțiuni despre bhajan timp de două luni. Banditul însă, după ce a înșelat câteva persoane a fugit.

În timpul inundării Vrindavanei, Rama-Krișna Das Baba s-a adăpostit în Dharmașala din Mirjapur și după șase luni s-a îmbolnăvit foarte grav de malarie. Kripa-Sindu, care a fost foarte afectat de îmbolnăvirea lui Baba, a primit o instrucțiune divină în vis de la Domnul Caitanya și l-a dus pe Rama-Krișna Das Baba în grădina lui Dauji (Balarama), unde Baba și-a revenit. După aceea Baba și Kripa-Sindhu au făcut bhajan împreună. După un timp Kripa-Sindu nu a mai avut așa grijă de Baba și Domnul Caitanya i-a apărut din nou în somn admonestându-l că nu are grijă de Baba, iar Kripa-Sindu a început să fie mult mai atent cu Baba, care pierduse simțul acestei realități, fiind complet cufundat în bhajan. Într-o zi Baba l-a binecuvântat pe Bindo-Bihari Vedanta-ratna Gosvami, un descendent al familiei Gosvamilor Bhugarbha, dându-i Veșa-așraya.

Rama-Krișna Das Baba a fost foarte admirat de discipolii săi de vreme ce de-a lungul întregii sale vieți a fost cel mai înalt ideal privind Ișta-nișta (credința în Zeitatea mantrei), Vairagya-nișta (credința în renunțarea la această lume), Akincana Bhakti nișta (credința în Bhakti practicat fără ajutor financiar) Guru-nișta (credința în guru) Vrata-nișta (credința în respectarea zilelor sfinte și a jurămintelor solemne) și Sampradaya nișta (credința în școala neîntreruptă de discipoli).
Datorită rezultatelor bhajanului său el a fost stimat ca guru de către toți Gosvami, Vrajavasi și Virakta Vaișnavas.

În general Baba a fost respectat de către acarya tuturor școlilor disciplice din Vraja dhama, datorită devoțiunii și cunoașterii sale. El era cunoscător al scripturilor tuturor școlilor disciplice și a practicilor lor religioase. Pandita Amolada Rama Șastri și Baba Hamsa-dasa din Sampradaya Nimbarka Șri Sudarșan-acarya, Șri Dulari Prasada Șastri și Ganapati Șastri din Ramanuja Sampradaya, Sankrșan dasa-ji din Ramananda Sampradaya și Șri PuruSottama Bhatta-ji, faimosul învățat și vorbitor de katha din Puști Sampradaya, toți au venit la el pentru a cere sfaturi în legătură cu șastra (scriptura) și practica religioasă, iar Baba i-a îndrumat întotdeauna în conformitate cu filozofia și practica propriei lor sampradaya.

Șri Sudarșan Acarya din Ramanuja Sampradaya, un învățat erudit al celor șase ramuri ale teologiei a spus:” Totdeuna când am avut dificultăți în rezolvarea unei probleme filozofice, m-am dus la Pandit Baba (Rama-Krișna Das Baba) m-am așezat în fața lui și raspunsurile îmi veneau.” Prabhupada Prana-gopala Gosvami a avut aceeași experiență în asocierea lui Rama-Krișna Das Baba. Mulți credeau că această putere supranaturală pe care o poseda Pandit Baba se datora grației lui Nityananda dasa Babaji (gurul său).

Totuși niște persoane dintr-o anumită sampradaya au devenit invidioși pe el. Odată au incercat să-i defăimeze pe Șri Rupa și Șri Sanantan, cei mai respectați acarya din Gaudiya Sampradaya, spunând câ inițial au aparținut școlii lor disciplice și că ulterior datorită conduitei lor greșite au fost alungați. Baba s-a văzut forțat să-i critice. Ei s-au simțit foarte umiliți și au hotărât să-l ucidă.
Într-o zi s-au ascuns în apropierea grotei sale, ca atunci când pleacă pentru madhukari (cerșit de mancare) să îl atace pe drum. Dar când Baba a ieșit din grotă și s-a indreptat spre sat, au văzut că un leu îl urmărea, ca un câine domestic. Când baba a ajuns în sat, leul s-a ascuns în apropierea locului unde erau îngropați sfinții în samadhi (numai sfinții sunt îngropați), în dreapta satului. Când Baba s-a reintors leul l-a urmat din nou până la grotă, după care a dispărut. Cei ce doreau să-l omoare au fost surprinși și înfricoșați. Ei au realizat că Baba era un Siddha (perfect) Maha-purușa (Personalitate desăvârșită) iar atitudinea lor hostilă s-a transformat într-una de dragoste și devotiune.

După un timp sănătatea lui Baba s-a înrăutățit, iar acesta i-a cerut lui Kripa-Sindu-dasa să-l cheme pe Gadadhara Dasa Baba-ji kirtanya și grupul său din Govardana și să aranjeze pentru o lună de asta-kalina lila-kirtana în așram. Aceasta a fost o altă indicație pentru Kripa-Sindhu Baba că Pandit Baba se pregătea pentru ultimele zile în această lume, și a făcut toate pregătirile pentru kirtana. Lila-Kirtanul (muzica tradițională despre jocurile lui Radha-Krișna) a durat o lună, iar Pandit Baba a rămas tot timpul absorbit în lila (jocuri).

Într-o seară, când toți care erau apropiați de Baba se aflau în jurul său, acesta spuse:
“Când o să-mi părăsesc corpul, să părăsești bagici (gradina) și să te duci în altă parte.” Probabil că a spus acest lucru pentru ca nici unul din cei apropiați lui să se facă stăpân pe bagici.
Cineva l-a intrebat: “
- Baba, cum rămâne cu samadhi (locul de îngropare a corpului material și venerare al sfinților)?
- Nici un samadhi. Bhajanul vostru (lăudarea jocurilor transcendentale ale Cuplului Divin Radha-Krișna) o să fie samdhi-ul meu.
- Și cum rămâne cu utsava (festivalul de comemorare)?
- Nici o utsava. În acea zi toți să aduceți ce a-ți cules din cerșit, să vă așezați împreună și să mâncați.
Apoi Baba și-a întors ochii către tinerii practicanți (sadhaka) din așram și a spus:
- Salvați-i pe acești tineri de femei.
În următoarea zi a fost Radha-aștami (Ziua apariției Radhei – extraordinara iubită a Celui Atoate Atrăgător). Baba a postit ca de obicei. De Ekadași a postit din nou (fără să ia nimic în gură). Kripa Sindu a insistat în ambele zile ca să ia niște panca-amrita sau măcar niște apă, pentru că Baba era din ce în ce mai slăbit, dar fără succes. La marile insistențe ale acestuia Baba s-a rugat de el cu mainile impreunate în fața pieptului:
- Te rog nu mă face să întrerup postul.

După câteva zile l-a rugat pe Kripa-Sindhu să-l cheme pe Kușal Sinha-ji și Hari Sinha-ji prin telegraf. Kripa Sindu a considerat că situația lui Pandit Baba nu este atât de gravă și nu s-a conformat cererii lui Baba, dar Baba l-a întrebat a doua zi dacă a trimis o telegramă la Jaipur.
După aceea Baba a intrat în samadhi. Telegrama a fost trimisă.
Pe dvitiya, a doua zi din Krișna-pakșa a lunii Așvina, Baba a vorbit deodată:
- Uită-te, uită-te Priya (Cea dragă) și Priyatama (Cel drag) (adică Radha și Krișna) au venit.
- Priya-Priyatama sunt singuri, sau și forma ta spirituală de prietenă a lor (manjari svarupa) este acolo? L-a intrebat Kripa-Sindhu.
- Forma mea de manjari este acolo, spuse Baba.

De caturthi, a patra zi a lunii, Baba i-a cerut lui Kripa-Sindhu să-i pregătească un pat făcut din raja (rege) adică praful sfânt al Vrindavanei. Toți au fost șocați auzind această rugăminte. Patul a fost făcut și Baba s-a așezat în el. Chiar atunci au sosit Kușal Sinha-ji și Hari Sinha-ji din Jaipur cu o ghirlandă de la gâtul zeității Govinda (Nume al lui Krișna legat de asocierea sa cu gopiile - fetele celor ce au grijă de vaci în Vrindavan), care a fost pusă la gâtul lui Baba, și Baba a plecat.
Govinda a venit în forma ghirlandei pentru a-l lua pe Baba cu El.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Cea mai rapida cale de evolutie spirituala a femeii -
my Heart fire up for you          Adorandu-l pe Dumnezeu sub forma sa de IUBIT DIVIN !          my Heart fire up for you
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Maeștrii și învățătorii spirituali ai planetei, RAMA KRISHNA
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !