Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 17.4.2024, 00:43
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Șrinivas acarya


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Radha
Novice
Novice

Radha is offline

Joined: 24 Mar 2005
Member: #18
Posts: 35
Country Flag: France
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Șrinivas acarya
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 9.10.2007, 06:01 View PostDownload Post

Șrinivas acarya


Relația de afecțiune Dintre Șrinivas și discipolul său Rama-ceandra Das este fără de pereche. Iată câteva extase din Kamananda lui Yadunandan Das și alte lucrări hagiografice pentru a ilustra frumusețea și profunzimea acestor două mari suflete (maha-purușas). Prima serie de postări face parte din cel de-al treilea capitol al lucrării. Sursa este o traducere anonimă, sub forma unui text electronic, puțin editat de mine, acolo unde a fost nevoie, și verificat prin compararea cu textul bengali original. (Nu a avut loc o corectare amănunțită.)

Capitolul trei

Prin mila lui Șri Krișna Caitanya, Nityananda Prabhu, Advaita-ceandra, și a tuturor devoților lui Gaura (Șri Caitania), voi expune anumite istorii nerevelate care sunt binefăcătoare pentru cei ce ascultă. Mai întâi voi încerca să descriu gloriile lui Ramacandra Das,a cărui generozitate este fără de limită.

Într-o zi maestrul meu spiritual, Șri Hemalata, mi-a revelat gloriile lui Ramacandra Kaviragi. După ce am ascultat descrierea caracterului său exaltat, am fost umplut de plăcere divină. Prabhu Ramacandra a fost un om foarte grav, totuși inima sa era plină de dragoste și bunătate. El a fost un psihiatru faimos, fiind de asemenea cunoscut pentru dispoziția sa dulce și iubitoare.

Odată Srinivas se afla împreună cu cele două soții ale sale în casa sa din Vișnu-pura. Soțiile sale se considerau deosebit de fericite pentru a avea un asmenea bărbat exaltat și atractiv. Atunci, Srinivas a început să vorbească despre petrecerile lui Șri Krișna, atrăgând mințile soțiilor sale. În timp ce vorbea, deodată Prabhu a intrat într-o stare extatică. Fiind copleșit de emoție, a căzut la pământ și a leșinat, chemând numele lui Șri Gauracandra (Șri Cetanya). În această stare extatică, uneori chema numele lui Șri Rupa, Șri Sanatan, iar uneori numele lui Șri Gopal Bhatta Gosvami. După un timp îndelungat și-a revenit, și a mers să facă baia rituală.

După baie și-a pus îmbrăcăminte proaspătă, s-a așezat apoi în fața zeităților, purtând o eșarfă pe care era imprimat manakșana, și-a marcat fruntea cu tilak și a început cu voce dulce să recite rugăciuni. Srinivas l-a venerat pe Șri Vamșivadana simțind mare fericire, folosind pastă din lemn de santal și frunze de tulasi, apoi s-a așezat absorbit în meditație. In această stare a fost capabil să fie martorul jocurilor divine ale lui Radha și Krișna. Cu mare plăcere, el i-a văzut pe Radha și Krișna făcând baie în Yamuna. Înconjurat de gopii, Krișna apărea asemenea unui nor încojurat de fulgere. Gopiile au decorat corpul lui Krișna cu multe ornamente. Apoi Krișna a intrat în apă. Șri Rupa Manjari, Șri Lavanga Manjari, Șri Guna Manjari, și Șri Rati Manjari au rămas pe malul râului pentru a observa frumosele petreceri ale lui Krișna. Având sariurile lipite de corp, celelalte gopii începură să-l stropească pe Krișna din față.

Observând scena, Șrinivas a fost fermecat de frumusețea gopiilor, mișcarea corpurilor lor, legănarea șoldurilor , a mâinilor și a picioarelor lor. Chiar și când se încruntau, erau minunate.
El a fost fascinat de discuțiile lor dulci cu Krișna, și de felul cum Îl stropeau pe Krișna cu apă direct în ochi; râdeau tare și luptau cu Krișna, uneori în apă până la glezne, uneori în apă până la brâu, uneori în apă până la piept, iar alteori în apă până la gât.
Uneori luptau cu Krișna față în față, uneori piept la piept, uneori ochi la ochi, iar alteori unghie la unghie.
În timpul luptei apa râului dădea peste margini, inundând malurile.
După aceea Șri Krișna le-a furat îmbrăcămintea gopiilor și s-a urcat într-un copac, de unde putea observa frumusețea corpurilor gopiilor în apa albastră a Yamunei.

După ce Și-a terminat baia Radha a ieșit din apă. Totuși făcând acest lucru nu a observat că ornamentul de la nas I-a căzut.
Gopiile au urmat-o, iar Krișna le-a dat înapoi îmbrăcămintea și ornamentele. Frumos îmbrăcate, ele au intrat în kunja-vana. Vrinda le-a adus diferite feluri de fructe, dluciuri, și numeroase preparații și fericite au luat cina împreună.
Gopiile erau captivate de frumusețea Radhei și a lui Krișna și I-au servit pe aceștia cu mare atenție.

Brusc au remarcat că Radha și-a pierdut ornamentul de la nas. Crezând că desigur, acesta a fost pierdut în apă, gopiile au devenit disperate.
Șri Rupa Manjari și Șri Guna Manjari i-au făcut cu ochiul lui Șri Mani Manjari, și i-au spus că de vreme ce cunoaște mintea (Mani) Radhei și este obișnuită în a căuta ornamentele pierdute ale Radhei, ar trebui să se ducă și să caute ornamentul de la nas.
De vreme ce Radha obișnuia să-și piardă ornamentele, uneori în apa unui lac sau în Yamuna, uneori ziua iar alteori noaptea, Mani Manjari era în mod frecvant trimisă să le caute.

Nectarul divin al acestor petreceri nu poate fi înțeles de persoanele obișnuite. Kaviraja Gosvami a explicat în continuare această întâmplare în cartea sa, Șri Govinda-lilamrta."

Notă: Srinivas Acarya este Mani Mangiari menționat în povestirea petrecerilor cuplului divin Radha-Krișna.

--------------------------------------------------------------------------------

Mani Mangiari plină de fericire se duse pe malul Yamunei în căutarea ornamentului de la nas, pierdut, dar nu reuși să-l găsească acolo. Apoi intră în apele Yamunei, care strălucea în soare asemenea unei oglinde, dar spre dezamăgirea ei nu-l găsi nici acolo. Cercelul de la nas căzuse de fapt în urmele lăsate de picioarele Radhei, fiind apoi acoperit de o frunză de lotus – de aceea Mani Manjari nu a fost în stare să-l găsească.

Între timp, soțiile lui Șrinivas au realizat că soțul lor rămăsese într-o stare de adâncă meditație. Venise seara, și totuși Șrinivas nu-și întrerupsese meditația. Soțiile observară că de fapt corpul soțului lor devenise țeapăn, respirația părea să i se fi oprit, iar burta îi era nemișcată. Văzând starea extraordinară a lui Srinivas soțiile sale și-au reamintit de Șri Caitanya Mahaprabhu. Temându-se pentru viața soțului lor iubit, ele începură să incanteze tare numele sfânt în urechea acestuia, dar acesta nu se reîntoarse la conștința externă.
De vreme ce Prabhu rămase în această stare până târziu în noapte, soțiile sale începură să se gândească la multe semne rele, plângând tare și rostogolindu-se de durere pe pământ.
După un timp s-au liniștit și au început să-i facă vânt soțului.

Când regele a auziut de condiția în care se afla Șrinivas, inima i s-a umplut de durere și se grăbi spre casa acestuia. Căzând, lipit de pământ în fața lui Srinivasa, a încercat să simtă respirația acestuia, punându-și mâna în apropierea nărilor lui, dar neputând detecta nici un semn de viață în acesta. Când soțiile i-au explicat că Prabhu se afla în această condiție de la începutul zilei, regele a devenit neliniștit și a încercat să găsească o modalitate pentru a-l face să-și vină în fire.

Disciploli ca Vallabhi Kaviraja, Sri Vyasacarya, Sri Krișna Vallabha, Janaki Das, și Prasada Das se grăbiră la maestrul lor spiritual.
Și ei au încercat tot ce le-a stat în putință pentru a-l reînvia pe Șrinivas Prabhu.
După ce au eșuat în încercările lor, și-au pierdut orice speranță pentru viața acestuia. După primele trei ore ale nopții soțiile lui Șrinivas au început să plângă tare și să se rostogolească pe pământ de durere. Discipolii lui Șrinivas încercară să le împace, explicându-le că Prabhu se afla pur și simplu absorbit într-o înaltă stare spirituală, și cu siguranță își va reveni în firea externă după un timp. Această știre le-a împăcat pe soții într-o oarecare măsură, așa că s-au așezat lângă soțul lor gândindu-se la o modalitate de a-l readuce în firea externă. În felul acesta noaptea trecu și apărură zorile și totuși Șrinivas nu se reîntoarse la conștiința externă.

Regele și toți discipolii s-au așezat de asemenea îngrijorați, așteptând ca Șrinivas să-și recâștige conștiința. În felul acesta trecură primele trei ore ale zilei. Cu timpul discipolii acestuia începură să se gândească că și-au pierdut maestrul spiritual și gândindu-se că nu vor mai avea niciodată oportunitatea de a se bucura de o asemenea asociație exaltată, începură să plângă tare.
Thakurani puse după aceea vată de bumbac sub nasul lui Șrinivasa pentru a detecta orice respirație. Acestea nu se mișcară de loc și în disperarea ei începu să se apuce de păr și căzu la pământ.

Deodată Srimati Ji și-a amintit ceva care i-a dat curaj, făcând-o să se calmeze. Văzând că Șri Isvari și-a schimbat dispozitia, toți întrebară curioși, ce a făcut-o să se calmeze. Ea replică, „Cu mult timp în urmă, Srinivas Prabhu mi-a spus că Șri Ramacandra Kaviraja, era în stare să înțeleagă tot ce era în legătură cu Șri Acarya". Ea le spuse că e sigură că Ramacandra Kaviraja va sosi în curând, iar acest lucru i-a fost prevestit într-un vis.

În timp ce vorbea, Ramaceandra Kaviraja apăru deodată acolo. El căzu la picioarele lui Srinivas, recitâng rugăciuni cu mâinile în fața pieptului.

Chemând numele Radhei și implorând-o să-l benecuvânteze, Ramacandra acoperi corpul lui Șrinivasa cu o pătură și alunecă sub pătură împreună cu Prabhu. Exercitând puterile pe care Șrinivas i le dăduse, Ramaceandra intră de asemenea într-o stare profundă de meditație în corpul spiritual (siddha-deha) și astfel înțelese ce se întâmpla cu Srinivas. După aceea Ramaceandra a asigurat-o pe Thakurani că dacă după ora două Srinivas nu-și vine în fire, va trebui să incanteze tare numele sfânt în urechea acestuia.

După aceea, Ramacandra, în siddha-deha, se duse pe malul Yamunei spirituale unde Șri Mani Manjari (Srinivas acarya) căuta cercelul folosit ca ornament pentru nasul Radhei, cercel ce căzuse pe urmele lăsate de picioarele cuplului divin Radha Krișna sub apă, și fusese acoperit de o frunză de lotus.
Mani Manjari, a întâmpinat-o fericită pe prietena ei intimă, și împreună au continuat să caute cercelul de la nasul Radhei. Au intrat în apă și în cele din urmă au gasit cercelul sub frunza de lotus. Mani Manjari a lăudat-o pe prietena ei (Ramacandra Kaviraj în forma sa spirituală de mangiari) pentru că a ajutat-o să găsească cercelul. Apoi împreună s-au dus în locul unde Radha și Krișna se odihneau.

Toate prietenele intime ale Radhei erau nerăbdătoare să o vadă pe Mani Manjari reîntorcându-se cu cercelul de nas. De îndată ce le-au văzut pe Mani Manjari și Ramacandra (în forma sa spirituală de mangiari), le-au primit cu mare bucurie, ușurate la vestea că ornamentul pierdut fusese recuperat. Șri Rupa Manjari luă cercelul pentru nas și cu iscusință îl băgă prin gaura din nasul Radhei. Pus înapoi în locul potrivit, cercelul începu încet să vibreze datorită respirației Radhei.

Rupa Manjari apucă cu tandrețe unul dintre picioarele Radhei și începu să-l maseze. După un timp Guna Manjari îi ceru lui Mani Manjari să maseze și celălalt picior al Radhei. Foarte fericită, Mani Manjari acceptă acest serviciu, plină de iubire. Mai târziu Guna Manjari îi spuse că a păstrat pentru ea o parte din frunzele de betel pe care le mestecase Însăși Radha. Foarte fericită Mani Manjari a acceptat aceste frunze de betel și a păstrat o porție și pentru prietena ei intimă (Ramacandra).

În acest timp, Srimati, soția lui Șrinivasa, trase cu ochiul sub pătură și văzu că soțul ei se afla încă pierdut în meditație, după care i-a instruit pe discipoli să incanteze numele sfânt. Ea însăși incantă cu voce tare numele sfânt în urechea soțului ei, în timp ce ceilalți care se aflau afară cântau cu mare putere numele sfânt făcând kirtan. Tăgând din nou cu ochiul sub pătură, Srimati văzu că atât Srinivas cât și Ramacandra se aflau încă în transă profundă. Totuși după un timp, Harinama (Numele Domnului) penetră urechea lui Srinivasa, iar acesta se trezi imediat.

Prabhu privi în jurul său, într-o parte și alta, ca și cum ar căuta pe cineva. Discipolii săi dădură pătura la o parte și fură fermecați de frumusețea celor doi maeștri spirituali. Totuși Srinivas păru să fie mai degrabă deranjat – un timp privi grav, apoi deveni neliniștit. După un timp fu în stare să-și controleze emoțiile și începu să converseze cu discipolii săi. În cele din urmă atmosfera se relaxă și discipolii săi răsulfară ușurați, bucurându-se de compania lui Șrinivas.

El îl îmbrățișă pe Ramacandra Kaviraja, și îl întrebă cum se simte. Kaviraja replică, " Fără a avea darșanul tău (a te vedea pe tine) cum m-aș putea oare simți bine?" Prabhu îl luă în brațe și îl așeză alături de sine. Cu mare fericire au început să discute despre petrecerile lui Krișna. După ce au făcut baia rituală au continuat să discute subiecte spirituale. Copleșiți de emoții au început să plângă, chemând cu tărie numele lui Rupa, Sanatan, Șri Bhatta Gosvami și Radha-Krișna.

Observând relația intimă dintre Șrinivas și Ramachandra Kaviraja, Isvari remarcă faptul că Ramacandra era cel mai drag asociat al lui Șrinivas, așa cum Ramananda îi e drag Domnului Caitanya Mahaprabhu, și Subal îi este drag lui Krișna.
Intrigată de această relație intimă, ea întrebă cum este posibil pentru Ramacandra să-l reînvie pe Srinivas când a fost absorbit în meditație timp de trei zile. Cu mâinile împreunate în fața pieptului Ramceandra i-a explicat în mod umil soției Ișvari că în meditația sa, Șrinivasa se bucura de compania Radhei și a lui Krișna în timp ce făceau baie în Yamuna, și descrise tot ce s-a întâmplat. Ișvari îl ascultă pe Ramaceandra apreciind foarte mult cele auzite. Plângând de bucurie, îl binecuvântă pe Ramacandra din toată inima, simțindu-se fericită pentru că are un fiu asemenea lui.

Șrimati se apropie de Șrinivas și foarte umilă spuse că fiind ignorantă și necalificată, este complet dependentă de mila soțului ei pentru a înțelege ceea ce e corect și ceea ce este greșit. Dedicângu-se în întregime lui Șrinivas Acarya, s-a rugat de soțul ei să o trateze și pe ea în mod confidențial aș cum face cu discipolul său Ramacandra.

Fiind mulțumit de atitudinea ei umilă, Șrinivasa a luat-o pe ea și pe Ramacandra într-un loc singuratic, și le spuse că a legat într-un colț al îmbrăcăminții o bucată dintr-o funză de betel, care fusese mestecată de Radha. A scos apoi acea frunză și mai întăi i-a dat lui Ramaceandra și apoi soției sale. Gustul și mirosul dulce i-a dus departe într-o stare de extaz divin. Nu au fost în stare să-și controleze emoțiile și lacrimi de fericire au început să le curgă din belșug din ochi.
Șrinivas le reaminti soțiilor lor cât de extraordinar de norocoase au fost de primi din frunza mestecată de betel, o binecuvântare pe care însuși Domnul Brahma și-o dorește. El le spuse în continuare, că acum ele se ridicaseră la un nivel al serviciului devoțional divin egal cu cel al lui Ramaceandra. Șri Acarya afirmă că Ramacandra, ca și Narottama erau viața sa. El nu se putea despărți de acești doi discipoli.

Când ceilalți discipoli ai lui Șrinivas au auzit despre această afirmație, făcută de gurul lor, au căzut la picioarele acestuia, cerându-i să-i binecuvânteze și pe ei cu aceeași favoare pe care o are pentru Ramacenadra. Sperând să atingă mila lui Șrinivas discipolii săi s-au străduit cu sinceritate să-l mulțumească. În ochii lor Șrinivas era singurul în măsură să-i salveze din viața materialistă, păcătoasă. Văzând sinceritatea discipolilor săi, inima lui Șri Acarya s-a înmuiat și i-a asiguratcă ei erau cu toții discipolii săi dragi.

Bucurați de cuvintele lui Șrinivas discipolii îl rugară să le explice ce s-a întâmplat în timpul meditației sale, care durase trei zile. Șrinivas le spuse că Ramacandra știa totul, și ar putea să le spună el toate acestea. Întorcându-se spre Ramacandra, Șrinivas îi ceru acestuia să nareze ceea ced se întâmplase. Toți au rămas în casa lui Șrinivas pentru a asculta plini de nerăbdare și bucurie divină petrecerile extraordinare ale gurului lor. După aceea fiindu-i ordonat de Acarya, Șrimati s-a îmbăiat și s-a dus în bucătărie pentru a face de mâncare. Între timp, Ramacandra și ceilalți discipoli s-au dus la râi să facă baie.

După acestea toți au înțeles că Ramaceandra Kaviraja este cel mai intim disciplol al lui Srinivas. Astfel Șrimati plină de fericire, a cântat gloriile lui Ramacandra. De asemenea și ceilalți devoți au remarcat că bunele calități ale lui Ramacandra erau profunde asemenea oceanului, și au apreciat în mod deosebit valoarea asocierii neprețuite cu acesta.

Srinivas plecă în fața Zeității lui Șri Vamșivadana, își puse îmbrăcăminte proaspătă se marcă cu pastă de tilak pe frunte. În mod repetat a chemat numele lui Șri Radha Kunda (lacul unde se îmbăiază Radha) și Dealul Govardhana (al petrecerilor lui Radha Krișna). După ce a udat planta sfântă Tulasi, a venerat Șalagrama-șila și i-a oferit diferite feluri de dulciuri. Apoi i-a oferit frunze de betel Zeității și a executat venerarea arati. Tot timpul s-a prosternat cu umilință în fața Zeității.
Reântorcându-se acasă a mâncat prasadam și l-a onorat pe Ramacandra dându-i restul mâncării sale, așa cum e relatat mai jos.

Soțiile lui Srinivasa au gătit și i-au oferit mâncarea soțului lor.
Prabhu a oferit mai întâi mâncarea Zeității Șalagrama-șila.
Apoi a pus Zeitatea Domnului să se odihnească, făcându-i vânt pentru a-L răcori pentru un timp. După aceea Șrinivas ieși afară din templu și se prosternă în fața Zeității, întinzând-se complet ca un băț la pământ.
După aceea i-a invitat pe toți devoții care așteptau în casa lui să ia cina împreună cu el.
După ce i-a satisfăcut cu prasad din belșug le-a oferit frunze de betel și i-a invitat să se odihnească.
Apoi a intrat în camera sa și a fost mulțumit să-l găsească pe Ramacandra Kaviraja așteptându-l acolo.

După ce devoții au mâncat, soțiile sale au curățat locul unde se cinase cerându-i lui Prabhu să ia loc alături de Kaviraja pentru a le servi prasad. Totuși Srinivas spuse că Ramacandra Kaviraja va primi mâncare după el, iar Kaviraja începu să-i facă vânt lui Srinivas în timpă ce acesta respecta (mânca) prasadul.
În timp ce mânca, soțiile sale își întinseră mâinile pentru a primi mila lui Acarya sub forma mâncării luate direct din mâna acestuia. Ceea ce a primiră mâncară cu multă bucurie, o parte totuși distribuind-o discipolilor.
După ce Srinivas a terminat, Kaviraja s-a așezat pentru a mânca din aceeași farfurie cu cea a lui Prabhu. În timp ce mânca, Ramacandra Kaviraja se umplu de emoții spirituale. După ce a terminat de mâncatl, Kaviraj s-a așezat alături de Prabhu, iar Șrinivasa i-a oferit frunzele de betel pe care le mestecase el însuși. Srinivas s-a întins apoi pentru a se odihni, în timp ce Ramacandra îi masa picioarele.

După ce Șrinivas a adormit, Ramaceandra a părăsit încăperea, și s-a așezat printre ceilalți discipoli. Fiind rugată de discipoli, Șrimati începu să nareze întâmplările pe care le auzise despre Ramaceandra. Întâi a mărturisit că descrierea petrecerilor de pe malurile Yamunei, ale cuplului divin Radha-Krișna sunt dincolo de capacitatea ei de descriere, dar cu binecuvânatrea lui Șrinivas începu spă descrie cum Radha și-a pierdut cercelul de la nas în timp ce se îmbăia în Yamuna, și cum Guna Manjari a trimis-o pe Mani Manjari (Șri Acarya) să-l caute.

De vreme ce cercelul era acoperit de o frunză de lotus, Mani Mangiari nu a fost în stare să-l găsească. Ramacandra, fiind cel mai intim asociat al lui Acarya, se duse să o ajute pe Mani Manjari (Șri Acarya) în căutarea ei. Acesta fusese motivul pentru care Șrinivas rămăsese în transă timp de trei zile. Cine altul în afară de Ramacandra ar fi putut realiza acest lucru? După ce au ascultat această narațiune, discipolii lui Șrinivasa had an even greater appreciation of Ramacandra. Overcome with emotion, they glorified au apreciat și mai mult iscusința lui Ramacandra, admițând faptul că nici unul dintre ei posedă o asemenea mare putere. În acest fel se predară cu umilintă lui Ramacandra.

După un timp, Srinivas se trezi. Soțiile sale i se adresară acestuia, "O Prabhu, mai înaite ai vorbit cu mare admirație despre Kaviraj. Acum am văzut cum mănâncă din farfuria ta și bea din paharul tău fără nici o ezitare. Explică-ne și nouă, cum este cu putință așa ceva?" Șrinivas spuse că Ramacandra este un devot excepțional, peste puterea lor de înțelegere și că oarecum cu timpul vor afla mai mult despre el. Soțiile au fost foarte mulțumite să audă acestea, și i-au cerut lui Prabhu să le de-a și lor frunze de betel din gura lui.

comparat pe Ramaceandra Kaviraj cu Argiuna, citând o istorie din Mahabharata:

„Odată de mult, Drona-acearya era angajat în a-i învăța arta de a folosi armele pe cei 100 de fii ai lui Dritaraștra (Kauravi) și pe cei cinci fii ai lui Pandu (Pandavi).
Dronacearya puse o țintă-pasăre pe creanga cea mai de sus a unui copac și le ordonă să țintească ochiul acesteia cu o săgeată. Duryodhan și frații săi (cei 100 de Kauravi) puseră mâna pe arcuri, gata de a săgeta ochiul țintei.
Drona-acearya îi întrebă ce văd în acel moment, iar ei spuseră că văd copacul, ramurile acestuia și pasărea. Drona se înfurie și fiind nemulțumit de răspunsul lor îi mustră, spunându-le că n-or să fie niciodată în stare să învețe arta de a folosi armele.

Apoi l-a chemat pe Argiuna spunându-i să țintească ochiul păsării, și-i puse aceeași întrebare.
Argiuna îi răspunse că nu vede decât ochiul păsării, nimic altceva. Drona îi ordonă să tragă, iar săgeata lui Argiuna pătrunse ochiul păsării. Foarte satisfăcut, Drona le-a explicat tuturor că Arjuna nu și-a distras nici un moment atenția de la ochiul păsării, și de aceea a trecut testul. Argiuna s-a plecat în fața maestrului și și-a luat locul printre ceilalți discipoli.
Mulțumit, Drona i-a spus lui Argiuna că el ar fi singura persoană care se poate ridica la nivelul său, și că este cel mai bun discipol.”


Șrinivas simți mare plăcere descriind această întâmplare și comparându-l pe Ramaceandra Kaviraj cu Arjuna, pentru că Ramaceandra nu a ieșit niciodată din cuvântul maestrului.
(Acest incident este un exemplu celebru pentru modul în care să te concentrezi asupra iubirii divine, lăsând orice altceva deoparte).

Ramaceandra l-a ascultat întotdeauna pe maestrul său, chiar și atunci când i s-a spus să fie ultimul care să ia prasadam (să mănânce mâncarea oferită). Șrinivas a descris îm continuare încrederea lui Ramaceandra descriind cum el a luat o împletitură din paie drept șarpe, și deși Ramaceandra a știut acest lucru, nu l-a contrazis pe Șrinivas, ci a încercat să găsească șarpele așa cum îi ordonase Șrinivas. Totuși maestrul îi spuse că a fost o împletitură de paie, nu un șarpe, iar Ramaceandra Kaviraj a acceptat această opinie imeditat, fără nici un comentar.

Ramaceandra s-a supus cum umilință lui Șriniva, spunând că fără favoarea maestrului spiritual, cum poate el să știe ce este corect și ce este greșit. Astfel Șrinivas declară deschis că așa cum Arjuna a fost cel mai drag discipol al lui Dronacarya, la fel Ramaceandra este discipolul său cel mai drag. „De acum înainte, spuse Șrinivas, toți să știe că opinia lui Ramaceandra este propria mea opinie.” Șrinivas spuse că Ramaceandra Kaviraj și Narottam erau ochii săi, astfel amândoi erau identici.

Kaviraj Govinda și Ceakravarti Govinda au fost cele două persoane care au înțeles caracteristicile lui Ramaceandra și Narottam.

Șrinivas spuse:
„Cel care primește favoare lui Ramaceandra, atinge de asemenea binecuvântările lui Krișna.”
În acest fel Șri Acarya a găsit mare plăcre glorificându-l pe Ramaceandra.

În acest sens, una dintre soțiile lui Șrinivas a povestit o întâmplare discipolilor. Odată Șrinivas lua prasadam iar Ramaceandra sta de-o parte a sa iar Narottam de cealaltă parte. Pline de bucurie vorbeau despre Șri Krișna, în timp ce Prabhu accepta prasadam direct din mâna celor doi discipoli. Acest comportament din partea lui Șrinivas Acarya era ieșit din comun, și de aceea soțiile acestuia au căutat o oportunitate de a-l întreba despre acest lucru.
După ce au mâncat și s-au spălat pe mâini și în gură, Șrinivas și cei doi discipoli ai săi au devenit absorbiți în discuții despre Krișna. Toți trei au devenit extrem de emoționați și au vărasat lacrimi de bucurie.

Când s-a ivit prilejul, Ișvari l-a întrebat pe soțul ei, despre întrebarea pe care o avea în minte în legătură cu acceptarea prasadamului direct din mâna discipolilor, iar Șrinivas le explică faptul că Ramaceandra și Narottam erau ca propriile sale mâini și ochi, și de aceea acceptarea prasadamului direct din mâinile lor nu era nici o ofensă.

În timp ce discutau aceste lucruri , ochiul stâng al lui Ișvari începu deodată să danseze. Coapsa stângă și toată partea stâng începu să-i tremure. Prin aceasta înțelese că Ramaceandra va sosi curând acolo. În mod similar ochiul drept ai bărbaților începu să se zbată. Astfel nu au fost surprinși când Ramaceandra sosi. Toți l-au primit cu mare bucurie, inclusiv soțiile lui Șrinivas, care s-au grăbit să-l întâmpine.

Cei care ascultă cu atenție despre gloriile lui Ramacandra Kaviraj, așa cum au fost descrise de soțiile lui Șri Acarya va fi cu siguranță binecuvântat de Șri Krișna, și inimile lor vor fi umplute cu iubire divină. Cei care și numai o dată aud astfel de descrieri, nu le mai pot uita toată viața. Astfel setea de a citi Karnananda va ajuta orice Vaișnava în atingerea iubirii divine. Luând ca adăpost picioarele asemenea lotușilor ale lui Șri Hemalata, fata lui Șrinivas Acarya I, Yadunandana dasa istorisesc Karnananda.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Cea mai rapida cale de evolutie spirituala a femeii -
my Heart fire up for you          Adorandu-l pe Dumnezeu sub forma sa de IUBIT DIVIN !          my Heart fire up for you
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Maeștrii și învățătorii spirituali ai planetei, KRISHNA
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !