Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 3.3.2021, 09:19
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Yoga și parapsihologia


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Acustic
Milenar
Milenar

Acustic is offline

Joined: 30 May 2007
Member: #229
Posts: 1062
Country Flag: Romania
Style: subSilver (77)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Yoga și parapsihologia
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 24.2.2008, 06:08 View PostDownload Post

Yoga și parapsihologia


un articol de Gregorian Bivolaru


Tradiția yoghină conține nenumărate legende despre viețile minunate și înfăptuirile miraculoase ale marilor yoghini. Chiar și marii yoghini contemporani cu noi sunt deseori capabili să realizeze spontan miracole, sau altfel spus „fenomene paranormale”. Faptele insolite care abundă în relatările despre marii yoghini evocă vasta și complexa problemă a raporturilor dintre spiritualitate și parapsihologie sau, în cazul de față, putem spune mai curând dintre YOGA AUTENTICĂ și parapsihologie.

Miracolul însoțește evoluția spirituală

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Această problemă, plină de mistere, nu este deloc nouă. Este un fapt constatat istoric, de mii de ani, că acei oameni, plini de perseverență și fermi în credința lor care, inspirându-se în general din tradițiile spirituale autentice ale epocii lor, s-au străduit apoi, plini de dăruire, să atingă o anumită realizare divin㠖 devenind, atunci când au reușit din plin aceasta, ceea ce în Occident se numește mari REALIZAȚI SPIRITUALI sau mari sfinți și înțelepți iar în Orient Maeștrii desăvârșiți sau Eliberați în viaț㠖 aproape toți au manifestat, atât în cursul practicii lor spirituale cât și după ce aceasta a fost încununată de succes, multiple și uluitoare capacități paranormale (SIDDHIS) și uneori stranii puteri miraculoase, greu de înțeles și explicat mai ales pentru cei ignoranți.

Este așadar firesc și perfect natural să fie studiate - așa cum sunt analizate oricare alte fenomene fizice, biologice, psihologice sau mentale – manifestările paranormale ce se observă la unii subiecți privilegiați și care, corect înțelese, se pot chiar, în anumite condiții (cunoscute de cei inițiați) și într-o anumită măsură, trezi, integra și amplifica progresiv, grație unui antrenament sistematic și adecvat până și la persoanele înc㠄NEÎNZESTRATE” sau așa-zis „normale”. Nu putem deci contesta niciodată fundamentul și interesul mereu viu pentru cercetările parapsihologice, cu atât mai mult cu cât constatările și rezultatele lor, adeseori uluitoare, pot oferi gândirii umane limitate noi orizonturi surprinzător de vaste, conducându-ne astfel totodată la o viziune mai profund㠖 și mai corelată poate – care ne îmbogățește imens și adeseori determină în noi o revizuire neașteptată a valorilor unanim acceptate.

În această direcție, cercetătorii interesați de fenomenele paranormale și-au orientat de multe ori atenția, în mod firesc, asupra acelora care manifestau astfel de capacități extraordinare în ei înșiși, sau care le declanșau în jurul lor, marii yoghini sau sfinți creștini, faimoși înțelepți sau Maeștrii desăvârșiți spiritual ai Orientului.

Fenomenele paranormale manifestate de marii yoghini, înțelepți și inițiați sunt pentru parapsihologi un subiect normal de studiu. Dar o serie întreagă de asemenea fenomene, haotic trezite și manifestate, numite pe drept cuvânt „inferioare” de către marii yoghini sau înțelepți, pot să apară în anumite condiții pentru aspiranții orientați către ABSOLUT, drept niște aspecte indezirabile ce pot angrena ulterior influența factorilor demoniaci de dezorganizare și stagnare a căutării lor spirituale. Nu putem decât să subscriem fără rezerve la importanta remarcă plină de bun-simț a lui SWAMI RITAJANANDA, mai ales acum când în ROMÂNIA o serie de vraci dubioși și bioenergeticieni escroci se grăbesc „să trezeasc㔠mediumitatea, argumentând în mod aberant că în „cursuri” de 3-7 zile le oferă naivilor, candidați la un viitor dezechilibru psihic, „clarviziunea” sau „puteri curative”. Oricât de legitime ar fi și una și alta, practica spirituală pură, orientată către revelarea ABSOLUTULUI  ETERN din noi și cercetarea fenomenologică nu au o măsură comună, chiar dacă cea de-a doua ia adeseori ca obiect de studiu manifestările paranormale ce survin în cursul primeia.

Marii yoghini, ca și marii mistici, nu urmăresc să obțină puteri miraculoase

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Istoria misticismului religios ne oferă, nu odată, numeroase exemple de asceți faimoși care au regretat amarnic sau au fost deranjați foarte mult de aceste fenomene insolite de rezonanță cu anumite energii subtile care uneori se produceau în ei sau prin ei (chiar împotriva voinței lor datorită mediumității amplificate) – și pe care ei în realitate nu le căutaseră.

În Biserica Catolică, cazul TEREZEI de AVILA constituie unul din aceste exemple celebre care se află printre cele mai reprezentative. Această sfântă, ne spune ROGER BASTIDE în remarcabila sa lucrare „Problemele vieții mistice”, îl ruga adeseori fierbinte pe Dumnezeu să nu-i mai trimită stările de extaz care o cuprindeau spontan în fața tuturor, mai ales în timpul liturghiei sau chiar la ieșirea din biserică și care nu odată erau, pentru cei apropiați, un motiv de scandal mai mult decât o edificare divină și acumspirituală la care, în umilința sa, această sfântă nici măcar nu se gândea de altfel.

Pentru marii înțelepți și sfinți creștini sau chiar pentru yoghinii orientali care încă nu au atins suprema culme spirituală pe care se străduiesc s-o atingă, continuându-și progresiv, pentru a folosi limbajul sfântului Ioan-al Crucii, dificila „urcare a muntelui divin al lui CARMEL”, cea mai mare parte a acestor fenomene insolite (adeseori mediumice, mai ales când nu sunt pe deplin controlate LA VOINȚĂ) – și pe care ei nu le caută în mod deliberat și cu care se confruntă la un moment dat, sau pe care le provoacă, în deplină ignoranță de cauză, fără a înțelege utilitatea lor, au în ochii acestora un caracter evident parazitar, dacă nu chiar periculos (evident, trebuie să înțelegem că nu toate aceste puteri sunt periculoase).

Cu siguranță că, datorită faptului că aceste stranii puteri misterioase ce se manifestau în ei, sau prin ei, nu erau obiectivul clar urmărit, neînscriindu-se prin urmare pe firul drept al căutării lor spirituale de divin, apariția și efectele lor neprevăzute, deși adesea spectaculoase, îi surprindeau și îi deconcertau, creându-le îndoieli, sau uneori chiar suferință și teamă interioară.

Cei mai serioși, sau cu alte cuvinte, cei mai profunzi dintre aspiranții spirituali, se dedicau în întregime, trup și suflet, căutării sublime și delicate, meditative și inefabil tăcute, a unei Prezențe divine inefabile care, la o ultimă revelație, era însăși principiul esență al vieții lor și al oricărei vieți.

Detașați de tot ceea ce este efemer și iluzoriu (MAYA) – ei nu erau niciodată avizi de puterile paranormale (SIDDHIS) – care i-ar fi făcut, fără îndoială, capabili să realizeze NUMAI minuni exterioare. Prin urmare, ei nu erau deloc preocupați să se împodobească cu acea trecătoare aureolă de glorie personală cu care în special se înconjoară marii magicieni, vrăjitorii, magnetizatorii și unii vindecători avizi de renume. În sinceritatea și modestia deplină a inimii lor, în totala lor dăruire către țelul suprem divin, ei nu mai puteau dori (pentru ei, datorită nivelului spiritual REAL la care se aflau ar fi fost atât de pueril să se împăuneze cu deținerea și exilarea unor puteri extraordinare, evident indiscrete, susceptibile să confere persoanelor o efemeră strălucire mondenă, de care deja erau complet detașați).

Siddhi-urile (puterile paranormale) pot deveni obstacole

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Mulți dintre ei, din contră au fost, în anumite împrejurări, foarte afectați, chiar la modul penibil, de aceste forțe, fulgerător trezite, neașteptate și inoportune, dacă nu chiar indezirabile care, manifestându-se cu putere în ei sau prin ei, făceau din persoana lor un obiect de curiozitate generală, distrugându-i sau determinându-i, într-o anumită măsură, de căutarea lor esențială de ADEVĂR, riscând chiar să-i facă să se abată sau să se poticnească pe drumul simplu și direct al realizării de sine (ATMAN), acel drum central și ascendent vertical ce se poate vedea pe desenul Sfântului Ioan al Crucii, ilustrându-i cartea „Urcarea muntelui divin al lui CARMEL”.

Nemaiavând nici un fel de atracție spre împărăția temporară a acestei lumi, minunile, cărora ei le erau obiectivul sau adeseori cauza involuntară le apăreau, față de scopul lor sublim și crucial, ca un fel de efemer divertisment inutil sau precum masca seducătoare (mai ales pentru cei ignoranți și egoiști) a unei tentații către putere, susceptibilă să le compromită în parte sau chiar să le ruineze complet și aproape iremediabil toate rezultatele eforturilor lor anterioare. Ei mai vedeau, de asemeni, în aceste fenomene stranii prin care erau adeseori aruncați din nou într-un foarte chinuitor impas, zgura sclipitoare ce rezultă de la acea topire fuzionată a ființei lor. Aceasta este zgura de care trebuie să te detașează pentru ca astfel să fii adus la transfigurarea spirituală profundă.

De ce apar fenomenele paranormale în practica spirituală?

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Dar cum să interpretăm uneori iruperea bruscă a acestor fenomene paranormale enigmatice și nedorite în cursul practicilor spirituale autentice printre care se află în anumite cazuri chiar YOGA? Teologii, yoghinii, filosofii și psihologii s-au aplecat, nu odată, asupra problemei originii acestor stranii și efemer-lucitoare „sub-produse” ale căutării spirituale autentice și profunde.

În această direcție, abatele HENRI BREMOND și alți autori, arată că pătrunderea fulgerătoare și „PE NEPRĂGĂTITE”, dacă se poate spune așa, a unei prezențe real spirituale, grandioase, suverane, în interiorul psihicului uman, în care mentalul nu este suficient de puternic, analogic vorbind, întocmai ca și absorbția imediată a unei licori prea tari, pe bază de alcool, într-un anume fel care va perturba atât funcționarea psihicului nepregătit ÎNCĂ cât și a organismului fizic, toate acestea dând cu ușurință naștere la fenomene psihice secundare (datorită unor fenomene complexe de rezonanță cu ANUMITE energii subtile din univers – ce pot fi în mod firesc calificate drept extraordinare sau paranormale.

Cu toate acestea, cu timpul, acest fenomen de dezechilibru inițial provocat, datorită neadaptării mentale dispare, stabilindu-se un fel de coabitare armonioasă. Survine acum o stare de luciditate euforică și contactul liniștit cu esența, care destul de repede vor fi asimilate ca o obișnuință. În centrul acestei descoperiri spirituale care copleșește ființa apare un echilibru extatic, acesta este un echilibru care crește în amploare și în intensitate. Este ceea ce HENRI DELACROIX numește „starea TEOPATICÔ(sau, altfel spus, de simțire a lui DUMNEZEU).

În marea majoritate a cazurilor fenomenele paranormale încetează acum prompt să se mai manifeste involuntar și necontrolat. Stările spirituale de extaz nu mai provoacă acum nici o tulburare vizibilă a conștiinței sau a corpului care, datorită adaptării și integrării armonioase s-au familiarizat cu aceste manifestări.

Bineînțeles, aceasta nu înseamnă neapărat că puterile excepționale (SIDDHIS) care se manifestau în timpul ascezei sau a diferitelor practici spirituale nu mai subzistă atunci când încununarea acestei asceze sau a desăvârșirii lăuntrice a fost atinsă. Pot chiar sa apară și altele, toate fiind însă acum pe deplin controlate de maestrul yoghin sau inițiatul victorios care le poate oricând manifesta la voință, totdeauna când consideră aceasta necesar.

Marii yoghini folosesc puterile paranormale pentru a ajuta alți oameni

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Ce semnificații se pot acum atribui de îndată ce ajungem la această fază respectivelor puteri (SIDDHIS)? Ele nu mai sunt acum decât o simplă și înțeleaptă extindere a posibilităților divine de acțiune ale ființei umane în cauză. Această extindere, datorită unei înțelepte integrări nu antrenează niciodată nici un pericol, nu numai pentru el dar nici pentru alții. În această direcție se cuvine să reținem că marii yoghini, sfinții sau înțelepții ajunși pe culmea realizării spirituale afirmă întotdeauna: „Nu eu trăiesc, ci Dumnezeu trăiește și se manifestă permanent prin și în mine”. Ele se prezintă deci ca niște sublime și divine aptitudini noi, adăugându-se în mod natural acelora pe care deja le dețin oamenii obișnuiți. Orice orgoliu sau vanitate personală fiind șterse definitiv pe culmea vieții spirituale, aceste noi aptitudini, integrate perfect în ființă grație armoniei divine, nu mai sunt folosite în serviciul personalității celui care le deține, ci în serviciul unor sublime acțiuni inspirate de înțelepciune, dezinteresate și în mod manifest sau subtil caritabile și generoase.

Ajunși aici cu analiza noastră putem adăuga că spiritualitatea autentică este, de asemeni, în ea însăși, o „parapsihologie”, dacă înțelegem prin „parapsihologie” știința aptitudinilor uzuale ale ființei umane, debordându-le sau depășindu-le foarte mult pe acestea atât pe plan perceptiv cât și la nivel motor. Este însă evident pentru cel inteligent c㠄parapsihologia” pe care o reprezintă spiritualitatea autentică este de un cu totul alt ordin decât cea desemnată în mod obișnuit prin acest termen.

Mai ales la aceia pentru care spiritualitatea nu este un fenomen pur intelectual sau teoretic ci o realizare de sine echivalentă, unui gen de transmutație și sublimare perfectă care declanșează o mutație psihologică profundă, această realizare trezește plenar, atunci cân ea devine efectivă, stări divine, extatice de conștiință, pe care le-am putea numi paranormale sau, poate chiar supranormale. Fără să urmărească neapărat realizarea unor acțiune insolite sau minuni exterioare, conștiința ființei ajunsă la cel mai înalt grad de spiritualitate, poate totuși să treacă prin stări necunoscute de omul obișnuit, ajungând astfel să plonjeze în ceea ce s-ar putea numi o altă dimensiune a universului, dimensiune care corespunde unei frecvențe extraordinar de înalte de vibrație, pe care indivizii, conformați normelor obișnuite și care încă nu au trezirea spirituală necesară, nici măcar nu o bănuiesc și care tocmai din această cauză corespunde unui domeniu de percepție interioară sau de acțiune ce poate trece mai ales pentru cel ignorant drept parapsihologie.

Experiențele spirituale profunde sunt o sui-generis parapsihologie

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Mai mult încă, faptele incluse în acest domeniu enigmatic, pentru cel nerealizat spiritual, nu ar putea reieși din nici o cercetare materială organizată și nu ar putea rezulta din nici un sistem de teste utilizând o aparatură de detecție sau de control ce ar urmări să justifice recurgerea la metode statistice.

În plus, o asemenea „parapsihologie” nu ar putea fi descrisă în nici o limbă obișnuită, deoarece limbajul nostru uzual nu poate fi înțeles decât de cititorii sau de auditorii care au avut deja, la modul esențial, experiența inefabilă, lăuntrică a acelor stări pe care cuvintele acestui limbaj au misiunea de a le traduce. Dacă totuși înțelepții și marii realizați spiritual sau yoghinii ajung să se înțeleagă perfect folosind limbajul uzual într-o manieră analogică sau simbolică, aceasta se întâmplă numai pentru că ei au trăit plenar cu toții, indiferent de zona din care provin, aceleași experiențe interioare de natură spirituală, divină.

Unii autori susțin chiar, și pe drept cuvânt, că există la cei realizați spiritual „fenomene de înțelegere fără înțelegere explicită”, în care conștiința rezonează cu o realitate sublimă atât de bogată și profundă încât aceasta aproape că nu poate fi definită exact nici de cel care o trăiește.

Este însă oare întotdeauna așa, chiar și pentru cei mai mari mistici occidentali sau orientali? Desigur, mărturiile unanime ale acestora arată că da. Nu este adevărat de asemenea că inteligența comună, inteligența obișnuită, care este adeseori evocată de cuvântul „înțelegere” este, dând la o parte orice formă de delir sau paranoia, singura formă de inteligență pe care ființa umană o poate cunoaște.

Pentru a putea fi acel „animal tehnic” de care vorbește HENRI BERGSON și EDUARD LE ROY a trebuit ca omul să fie dotat cu o inteligență fără de care el nu și-ar fi putut face niciodată uneltele sau construi mașinile care l-au făcut stăpânul biologic al planetei sale natale.

Inteligență sau înțelepciune?

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Putem numi „inteligență tehnic㔠această formă de inteligență și se poate arăta că această inteligență tehnică, specializată în producerea de obiecte a influențat într-o anumită măsură tragic conștiința omului referitor la el însuși și referitor la semenii săi. „ȘTIINȚA FĂRĂ CONȘTIINȚĂ ESTE RUINA SUFLETULUI” spun înțelepții adesea.

Această inteligență tehnică are limite și singularități stranii. Este, de exemplu remarcabil că, deși se pot cu ușurință concepe grație ei, obiecte cu mai mult de trei dimensiuni și se poate ajunge să li se stabilească proprietățile geometrice, noi suntem, după toate aparențele, absolut incapabili să le imaginăm clar și să avem o imagine cât mai concretă despre ele, cu alte cuvinte să le vedem exact pentru numai o oră lăuntric. Dacă ea are limite evident perceptibile, ce ne-ar putea încredința că aceste limite sau deficiențe nu pot fi depășite? Pentru conștiința copilului în vârstă de până la trei ani, limbajul adultului este, în general, aproape neinteligibil.

Experiența spirituală veritabilă s-ar putea, desigur, exprima printr-o viziune uluitor de complexă asupra lumii care nu este aproape de loc ca aceea a celor mai mulți dintre noi. Chiar BIBLIA spune că: „ Experiența spirituală reprezintă o formă superioară de inteligență care scapă majorități oamenilor care n-au trăit-o încă în condițiile educaționale prin care au trecut și fiind astfel, tocmai de aceea, aproape intraductibilă în limbajul nostru obișnuit, întocmai așa cum sunt frazele unui adult pentru conștiința copilului care nu a dobândit încă sentimentul existenței personale separate. La urma urmelor, „a înțelege” nu este oare pentru fiecare din noi o anumită manieră personală de a intra în rezonanță cu realitatea complexă sau cu alte cuvinte de a vedea exercitarea unui „simț” psihologic care funcționează în mod specific în funcție de nivelul nostru caracteristic de vibrație interioară?

sursa: yogaesoteric.net
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
La început a fost Cuvântul ! Cuvântul sau Sunetul Primordial !
Back to top See my Info Personal Gallery of Acustic
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Spiritualitatea în diferite contexte, Parapsihologia și spiritualitatea
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You cannot download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !