Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 20:56
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Cum poate fi cunoscută o ființă iluminată spiritual (studiu - partea 2-a)


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Thunder
Practicant
Practicant

Thunder is offline

Joined: 16 Jul 2005
Member: #48
Posts: 162
Country Flag: Romania
Style: Unique4 (6)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Cum poate fi cunoscută o ființă iluminată spiritual (studiu - partea 2-a)
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 16.4.2008, 01:50 View PostDownload Post

Cum poate fi cunoscută o ființă iluminată spiritual


Partea aceasta a doua a studiului amplu și incitant, în patru părți, asupra procesului tainic de iluminare spirituală

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Prima parte a studiului definește iluminarea ca trezirea la lumina divină. Iluminarea spirituală este o experiență divină esențială care, împreună cu revelațiile ample și sublime pe care le aduce cu ea, fundamentează aproape toate textele spirituale esențiale pe care se sprijină diferitele tradiții ale înțelepciunii planetare. Este prezentat și un scurt istoric al ideilor științifice (psihologice) asupra acestui subiect fascinant. În cea de a doua parte a acestui studiu vom căuta cât de cât să definim, atât cât este posibil, ce este în realitate o ființă umană iluminată spiritual și cum poate fi ea recunoscută.

Bilanțul pe care îl vom face în continuare este extrem de sintetic și el se referă mai ales la expunerea stadiului actual al cercetărilor yoghine care sunt legate de transpersonal, îndeosebi aici ne vom ocupa de acele aspecte care privesc iluminarea spirituală. Mai concret, noi vom urmări să-i edificăm pe cei dornici de cunoaștere, care vor să se documenteze asupra fenomenelor complexe ce apar în situația trezirii față de divina Lumină.

Un prim obstacol de care deseori se izbește cercetătorul atunci când studiază iluminarea spirituală constă în definirea cât mai exactă a ceea ce este în realitate o ființă umană iluminată spiritual, pentru a putea apoi selecta mărturiile sau persoanele care vor fi studiate.

Iată câteva din criteriile noastre principale care au fost selectate mai ales în urma mărturiilor celor care practică YOGA despre care noi considerăm că pot fi utilizate cu succes:
a) Observarea atentă și cât mai detașată a comportamentului exterior al acestor ființe umane
b) Diagnosticul diferențial al nivelului lor de evoluție spirituală
c) Validarea consensuală a ființelor umane iluminate

Observarea atentă și cât mai detașată a comportamentului exterior al acestor ființe umane ne dezvăluie că în cazul lor comportamentul se manifestă cel mai adesea prin:

     - o deschidere spontană și aproape necondiționată către alții. Altfel spus, aceste ființe umane dăruiesc în mod firesc din preaplinul lor, în fiecare moment al existenței lor; prin exemplul lor personal constant, ele demonstrează că Iubirea oceanică, altruistă, necondiționată și spontană, este nu numai firească în cazul lor ci și posibilă;

     - o extraordinară aptitudine de concentrare a atenției, care este focalizată în aproape fiecare clipă, atât asupra a tot ceea ce se petrece în jurul lor cât și asupra a ceea ce se petrece în ele însele;

     - o uluitoare capacitate de adaptare la transformările de tot felul care presupune fără îndoială în cazul lor, o detașare completă;

     - o rezervă uriașă de energie subtilă benefică aproape inepuizabilă care le conferă o capacitate de muncă ce poate adeseori depăși 20 de ore în fiecare zi;

     - ele sunt în mod tainic “trezite” chiar și în timpul somnului și adeseori se scoală din pat în general înainte de răsăritul soarelui;

     - întreaga lor forță profund benefică este mai mereu manifestată și angrenată pentru a crea condițiile necesare iluminării spirituale a tuturor acelor ființe umane care le solicită în această direcție ajutorul;

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.      - ele sunt vehiculul unei Înțelepciuni primordiale care se traduce în și prin cuvintele lor și în acțiunile lor într-o manieră inefabilă și totodată infailibilă;

     - necesitățile lor personale sunt cel mai adesea reduse la un minimum necesar propriei subzistențe;

     - ele dețin permanent controlul asupra unor forme subtile de energie benefică asupra cărora ele păstrează însă o anumită discreție mai ales în fața oamenilor obtuzi și sceptici;

     - ele nu își exhibă niciodată puterile paranormale (SIDDHI-uri) decât în anumite cazuri bine determinate și întotdeauna fac aceasta numai în scopul de a-i ajuta pe aceia, care au într-adevăr nevoie de acest ajutor într-un sens benefic și armonios;

     - o aură (ambianță subtil energetică manifestată sub forma unui câmp de forță aproximativ sferic în jurul lor) de pace, compasiune, iubire, voioșie, seninătate și respect le înconjoară indiferent unde s-ar afla;

     - chiar dacă trăiesc complet izolate, ele fac acest lucru numai pentru beneficiul tuturor celorlalte ființe umane;

     - ele au aproape întotdeauna un simț practic extrem de dezvoltat care se aplică chiar și la cele mai mici detalii ale vieții cotidiene;

     - răbdarea lor este aproape inepuizabilă cu cei care cu adevărat merită, indiferent de împrejurările exterioare;

     - memoria lor în ceea ce privește aspectele fundamentale este excepțională.

Diagnosticul diferențial al nivelului lor de evoluție spirituală

O metodă curentă constă în a ne întreba dacă asemenea ființe umane au atins într-adevăr stadiul ultim de evoluție spirituală, respectiv exact ceea ce se numește starea transpersonală. În acest scop nouă ne este necesar să cunoaștem stadiile anterioare acestei ultime realizări, pe care le-am sintetiza astfel:

I – primul stadiu: punctează necunoașterea sau absența totală a cunoașterii și chiar a informațiilor minime care sunt legate de natura spiritului și a realului. Aceasta este, în general vorbind, cazul majorității ființelor umane din epoca actuală care se limitează să creadă orbește doar în cele cinci simțuri sau numai în știința și tehnologia mecanicistă;
   
II – al doilea stadiu: punctează sensibilizarea mai mult sau mai puțin accentuată față de alte stări de conștiință, care se poate produce fie fortuit fie într-o manieră organizată cum este, spre exemplu, practica YOGA; uneori, trezirea interesului pentru cele spirituale se produce datorită declanșării unor inefabile procese de REZONANȚĂ interioară în cursul lecturii unui text spiritual valoros, a mărturiei unui maestru, alteori doar prin trăirea unei experiențe privilegiate sau chiar la paradoxismul unei crize existențiale dureroase; în alte cazuri, frecventarea sistematică a unui seminar autentic spiritual, ori chiar abordarea unei terapii eficiente mai puțin convenționale, poate trezi gradat în ființa umană respectivă forțe subtile benefice nebănuite anterior;

III – al treilea stadiu: punctează căutarea plină de aspirație a unor metode de trezire eficiente și a unei căi spirituale autentice. Acest stadiu se caracterizează cel mai adesea printr-o căutare febrilă și nu de puține ori, livrescă: atunci noi nu ne mai gândim decât la obiectivul nostru iar ceva din interiorul nostru ne șoptește uneori că ne apropiem de adevăr; lecturile ne confirmă ulterior acest lucru; căutăm atunci cu ardoare o cale, un maestru; ne avântăm uneori în ceea ce un mare yoghin a numit “un Cocktail spiritual”, adică un fel de combinație de HATHA YOGA, de terapii, de lectură mai mult sau mai puțin, amestecate cu tehnici de meditație, cu arte marțiale sau practici gen TAI-CHI ori cu pase biomagnetice și chiar cu procedee de radiestezie.
Cu toate acestea există unele persoane care se fixează din nefericire în mod definitiv doar în acest stadiu și atunci ele cred cu tăria semidoctului mărginit că ele și-au găsit calea. Nu lipsesc din această categorie nici aceia care, imediat dupăo primă experiență spirituală se cred COMPLET iluminați spiritual și se opresc aici. Alții însă, își întâlnesc la capătul acestui periplu adevărata lor cale și Maestrul; abia atunci începând pentru ei marea aventură spirituală;

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.IV – al patrulea stadiu: punctează abordarea consecventă și plină de aspirație a unei căi spirituale autentice. În timpul acestui stadiu, ființa umană descoperă adeseori în mod gradat barierele ce împiedică adevărata cunoaștere și învață progresiv să dizolve toate aceste obstacole. Metodele specifice care sunt utilizate atunci variază în funcție de calea aleasă; ele se pot schimba la un moment dat în funcție de evoluția spirituală personală și în conformitate cu anumite condiții individuale. Totuși, dacă ființa umană respectivă urmărește să atingă stadiul spiritual ultim, ea nu trebuie să înceteze niciodată practica spirituală. Aceasta se va extinde astfel progresiv asupra întregii sale existențe cotidiene. Altfel, ea poate chiar să regreseze. Acest stadiu se prelungește și se menține practic neschimbat în toate celelalte stadii care urmează.

V – stadiul cinci: punctează stabilizarea emoțională și pacea profundă interioară. Pe măsură ce obstacolele se dizolvă și sunt complet înlăturate din calea conștiinței noastre – ceea ce aici corespunde cu identificarea și controlul originii ultime a sentimentelor și emoțiilor noastre distructive – agitația mentală a gândurilor noastre diminuează și o stare de pace euforică profundă se instalează în noi. Aceasta este o condiție absolut necesară pentru etapa ce va urma, cu toate că există unele căi spirituale care profită de toate conflictele ce apar în ființa umană folosindu-le ca pe niște mijloace directe și imediate de atingere a transcedenței. Acest stadiu este în general însoțit de o înțelegere profundă și corectă atât a naturii realului cât și a mentalului. Ființa umană respectivă aspiră acum cu putere ca această pace euforică profundă să cuprindă întreaga lume. În acest stadiu iubirea sa sporește foarte mult.

VI – stadiul șase: punctează realizarea sau cu alte cuvinte atingerea nondualității. Până la acest stadiu, ființa umană a fost adeseori teatrul manifestării numeroaselor fenomene în sensul cuvântului grecesc care desemneaz㠓aparențele”  iluzorii, cum ar fi viziunile de forme și lumini, audiția lăuntrică a unor sunete, perceperea unor vibrații subtil energetice care după aceea dau naștere unor manifestări parapsihologice de diferite naturi, regresii în viețile sale anterioare sau în faze anterioare ale existenței altor ființe umane care vin în contact cu ea etc., etc. Un maestru spiritual competent o va ajuta atunci să înțeleagă că aproape toate aceste fenomene sunt la fel de iluzorii ca și visul sau ca și universul fizic obișnuit. În toate aceste experiențe mai există încă vie iluzia separației dintre obiect și subiect, existând uneori chiar riscul întăririi și perpetuării acestei fantasme (iluzii) a separației.
Disoluția completă a acestei fantasme conduce progresiv la apariția unor trăiri holistice a-conceptuale și profund inefabile. De la stadiul inițial de necunoaștere dualistă se trece acum la adevărata Cunoaștere divină, la acea stare de prezență (impersonală) în care noi realizăm uimiți că nu mai există cineva anume care să cunoască… Iubirea uriașă pentru toate ființele umane devine atunci Lumina divină și ea ni se dezvăluie ca fiind ceea ce ea a fost în realitate dintotdeauna, dintru începutul fără de început…

VII – stadiul șapte: punctează eliberarea spirituală. În timp ce în stadiul precedent natura realului era sesizată numai sub forma unor flash-uri iluminatorii profunde, acum Prezența lui DUMNEZEU sau adevărata Cunoaștere este definitiv instalată și ea rămâne constantă și fără putință de a o mai pierde vreodată. Dihotomia relativ-absolut este acum depășită; nu mai există concepte și condiționări, ci numai un fel de Spațiu Suprem-Lumină incomensurabil și iradiant, în același timp descoperim uimiți că iubirea oceanică și Cunoașterea atotcuprinzătoare traversează acest corp dar fără să se limiteze la el. Realizăm abia atunci că aceasta este o stare primordială care în realitatea existat în ființa noastră dintotdeauna, dar permanent ea a fost voalată (ascunsă) de către ignoranța noastră anterioară. Acum, realizăm că voalul s-a dizolvat complet.

Această descriere realizată din punctul de vedere yoghin este, evident, cât se poate de schematică; ea ține însă cont de realitatea noastră occidentală. Cele două stadii finale sunt în general marcate de anumite subtilități ce separă, poate doar în aparență, căile tradiționale iudeo-creștină și hinduistă pe de o parte, și formele avansate ale budismului VAJRAYANA pe de altă parte.

Validarea consensuală a ființelor umane iluminate

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Cum putem noi ști într-adevăr dacă o ființă umană a atins cu adevărat stadiul final? Absolut totul ne indică de fapt că numai o ființă umană pe deplin iluminată spiritual poate recunoaște cu adevărat dacă o altă ființă umană este în totalitate iluminată spiritual; de unde și existența unor linii neîntrerupte – sau, din păcate, uneori întrerupte – de Maeștri care, la un moment dat, își recunosc perechea, numind un succesor. Încă mai există și azi asemenea căi spirituale tradiționale care s-au păstrat neîntrerupte până în zilele noastre. Atunci, de regulă se stabilește un fel de consens inefabil între asemenea maeștri iluminați și perechea pe care ei o recunosc ca fiind aptă să le continue linia spirituală. Un asemenea consens poate fi atunci întărit (confirmat) de către acei discipoli care i-au putut aprecia forța de transmitere spirituală în timp ce parcurgeau propriile lor cărări spirituale. Uneori, nu există decât validarea consensuală a discipolilor. Există însă fără îndoială și ființe umane iluminate fără nici un fel de validare consensuală în virtutea condiției lor de anahoret; datorită faptului că atunci ele rămân mereu departe de ceilalți oameni, nimeni nu le cunoaște pe acestea.

Am definit mai sus, mai ales pentru cei interesați să se documenteze, care ar trebui să fie primul pas în selecționarea unui eșantion reprezentativ de ființe umane mai mult sau mai puțin iluminate spiritual.

Asemenea ființe umane care deja se află în diferite stadii ale procesului de iluminare spirituală pot fi întâlnite la cursurile noastre de YOGA atât din țară cât și din străinătate.

Criteriile pe care noi le propunem aici sunt extrem de riguroase și ele se bazează, în general, așa cum am mai spus-o, atât pe propriile noastre observații și experiențe, care sunt legate de practica YOGA cât și pe felurite mărturii scrise (și care au fost lecturate de noi cu multă atenție) de sau despre multe ființe umane iluminate spiritual. Noi considerăm că majoritatea cercetărilor efectuate la ora actuală, pe bază de mărturii, inclusiv cele ale noastre, au fost fondate mai mult sau mai puțin conștient pe criteriul consensului; observația directă a comportamentului nefiind totdeauna posibilă (pentru toți cei analizați), iar în ceea ce îi privește pe cei “decedați” trebuie să recunoaștem că atunci nu ne mai rămân, decât mărturiile lor scrise (dacă ele există!) sau măcar relatările celor care le-au văzut și au discutat cu ele. În ceea ce privește criteriul evolutiv, evaluarea nu poate fi atunci făcută decât dacă ne bazăm pe mărturia propriei lor trăiri; și astfel iată că intrăm într-un fel de cerc vicios, căci pentru a defini ce este iluminarea spirituală pentru cei care sunt curioși să știe trebuie (dacă nu practicăm YOGA care, mai devreme sau mai târziu, ne permite gradat să ne edificăm practic prin experiență directă) să ne mărginim să studiem mărturiile celor care trec printr-o asemenea trăire excepțională; tocmai de aceea trebuie să fie făcută o selecție, iar pentru a putea discerne cu adevărat esențialul cu privire la starea de iluminare spirituală nu ne putem sprijini (în cazul unei abordări științifice) decât exact pe mărturiile existente din care după aceea vom urmări să extragem numai manifestările interioare ale iluminării spirituale.

Datorită acestui gen de obstacole, numeroșii cercetători care s-au aplecat plini de curiozitate asupra fascinantului domeniu al iluminării spirituale, au studiat cel mai adesea cam toate mărturiile care le picau în mână, fără a se preocupa prea mult de problemele care țin de stabilirea eșantionului reprezentativ. Se prea poate, prin urmare, ca ei să fi amestecat atunci ființele umane aflate în ultimul stadiu de evoluție spirituală cu altele aflate abia în stadiile șase, cinci sau patru (pe care noi deja le-am definit anterior).

La o analiză atentă a studiilor celorlalți cercetători care au urmărit să studieze procesul iluminării spirituale se poate remarca la toți că, datorită faptului că ei nu aveau niște noțiuni suficient de clare referitoare la nondualitate, au inclus în studiul lor ființe umane care avuseseră doar experiențe de moare clinică, de somn, de meditație, mai mult sau mai puțin profundă, de intoxicare cu droguri sau ciuperci halucinogene, de psihoză și chiar unele cazuri care erau stranii și care nu aveau nici o cauză aparentă. În comentariul pe care l-am făcut, se va putea vedea că noi am ținut de asemenea seama și de datele care meritau să fie luate în considerație și care deja au fost publicate în alte studii având același subiect. Aceasta ne va permite să precizăm care aspecte unt cu adevărat transpersonale, deci nonduale, sau care, cu alte cuvinte, se situează în afara egoului ființei umane ce observă un fenomen interior sau exterior.

Vom vorbi mai întâi despre cam toate fenomenele ce pot fi întâlnite pe parcursul unor asemenea investigații și vom remarca astfel că, clasificarea lor implică adesea aspecte teoretice de o mare complexitate ce depășesc cu mult limitele acestei expuneri succinte.

Prin urmare noi ne vom limita la o scurtă expunere a ceea ce am descoperit în această direcție, atât noi personal cât și alte ființe umane care s-au confruntat cu anumite experiențe de acest gen în urma practicii YOGA și care prezintă toate caracteristicile esențiale ale trăirii transpersonale, îndeosebi în ceea ce privește experiența tainică a Luminii Divine. Vom urmări de asemenea în continuare să definim pe cât posibil, ce este în realitate transpersonal și ce nu este transpersonal.

***

În cea de a treia parte a acestui studiu, vom examina diferitele aspecte ale diagnosticului referitor la transpersonal și astfel vom vedea cum poate fi înțeles ceea ce este cu adevărat transpersonal prin intermediul analizei mărturiilor ființelor umane iluminate spiritual. Citiți aici cea de-a treia parte a acestui studiu...

În cea de a patra parte a acestui studiu vom examina în ce condiții se vor putea întâlni până la urmă Știința și Tradiția milenară a înțelepciunii, și această trecere în revistă ne va permite totodată o analiză critică legată de posibilitatea transdisciplinarității în jurul fenomenului iluminării spirituale.

sursa: yogaesoteric
decembrie 2006
Back to top See my Info Personal Gallery of Thunder
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Spiritualitatea în diferite contexte, Știința și Spiritualitatea
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You cannot download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !