UNIQUE : FORUM - PORTAL spiritual romanesc

Ce urmãreºte yoghinul prin practica yoga

Author:  Hoper [ 15.10.2010, 15:51 ]
Post subject:  Ce urmãreºte yoghinul prin practica yoga

Ce urmãreºte yoghinul prin practica yoga

un articol de profesor yoga Gregorian Bivolaru


Ce urmãreºte de fapt yoghinul?
Ce vrea el prin practica yoga?


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
El vrea ceea ce mai puþin sau mai mult vrem cu toþii, cel mai adesea poate farã sã ºtim foarte clar. Yoghinul aspirã frenetic sã îmbratiºeze cu microcosmosul sau conºtientizat Macrocosmosul sau Universul care întotdeauna îl îmbrãþiºeazã, el cautã sã cuprindã cuprinderea infinitã ce îl cuprinde neîncetat.

Prin urmare yoghinul vrea sa îmbraþiºeze ºi nãzuieºte sã cuprindã cuprinderea ce îl cuprinde. Fie ca suntem yoghini sau fiinþe umane comune, farã preocupãri spirituale deosebite, conºtient sau nu, suferim cu toþii de a nu putea sa fim TOTUL. O asemenea aspiraþie spontana cãtre totalitate se manifestã cu tendinþa de a îngloba mediul ambiant, de a-l absorbi in tine.

În YOGA aceasta se numeºte trecerea mediului extern în mediul intern al universului nostru lãuntric,  iar omologarea acestei reflectãri depline va fi nemijlocit autetificatã în noi prin apariþia unei armonii inefabile ce va fi trãita sub forma unei fericiri oceanice cu nuanþari nesfãrºite.

Aceasta aspiraþie catre totalitate este proprie întregului real manifestat, dar numai la om, ºi nici aici întotdeauna, ea reuºeºte cu adevarat. La nivelul organicului ea îmbracã forma inferioarã a “cuceririlor”mediului ambiant, a devorãrii lui, a unei instaurãri despotice asupra lui. De altfel , în orice despot se aflã aceastã invaliditate, aceastã neputintã de a transforma fiinþa comunitaþii care îl cuprinde în mediul sau intern, o neputinþã de A FI, pânã la urmã. Existã în despotism, zbaterea ºi ridicolul unei boabe de spumã care vrea sa se înstãpaneascã asupra mãrii într-un chip exterior: despotul nu absoarbe în el comunitatea care l-a fãcut cu putinþã, ci o imbratiºeazã silnic.

Trecerea mediului extern în mediul intern este, s-ar parea intrarea în condiþia lui”A FI”. Aici trebuind sa se înteleaga ca dãm un sens plin lui A FI . În ordinea biologicã, o primã încercare de a intra în condiþia de A FI este FOAMEA. : ea este însã o încercare ratatã, pentru cã trecerea mediului extern în mediul intern se realizeazã parþial ºi ia forma simplei asimilari. Urmeazã apoi RESPIRAÞIA, pe care yoghinii o glorificã ca pe un mod foaarte important de acces la fiinþã deoarece permite o gamã nesfarºitã de efecte extraordinare, dar ºi aceasta   ramâne tot la nivelul asimilãrii, cu toate cã este o asimilare mult mai amplã.

În ordine biologicã , iubirea plenarã , erosul pare singura ilustrare deplinã a lui “A FI”.
Pentru cã în momentele realizarii sale supreme complete , nelimitate, erosul beatific este analogic vorbind, Sângele pe care îl preiei sau îl predai, deci însãºi specia, odatã cu celelalte realitaþi caracteristice-cu alte cuvinte mediul extern-devenite toate interioritate. Sunt aici prezente în misterele fascinante ale erosului triumfator, ca în orice reuºitã de “A FI”, un mod de a-þi îmbraþiºa transcendenþa. Cãci sângele ca ºi orice mediu intern, este dincolo de purtãtor, el ramâne transcendent în imanenþa lui.

Probabil de aceea întelepþii orientului afirmã cã , “atunci cand existã dragoste nesfarºitã posibilul devine cu usurinþa posibil”.

Aceasta trecere , care este o împlinire în sfera lui “A FI”, este însuºi miracolul omului. Nu poþi sã fii îndragostit fãra sã vrei sã fii ºi iubirea însãºi: nu poþi sã fii înþelept, farã sã vrei, ca Buddha, sã fii însãºi înþelepciunea. Nu poþi sã fii poet farã sã fii poezia însãºi, ªi implicit , nu poþi sã fii YOGHIN fãrã sã vrei sã fii însãºi YOGA.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Existã întotdeauna în spiritualitatea autenticã (ºi nu in simpla dorinþa de a te preocupa superficial de spiritualitate, de a fi constant, parþial ÎN ea) un mod de a obþine întregirea prin asimilarea restului care iþi lipseste ºi care te împiedicã sã te implineºti, sau cu alte cuvinte SÃ FII TOTUL.

Yoghinul vrea în fond ca prin intermediul contribuþiilor , aspiraþiilor, trãirilor ºi ideilor sale sa asimileze mediul extern ajungând sã îmbratiºeze graþie acestei oglindiri launtrice profunde, tot ceea ce îl îmbraþiºeaza: natura, comunitatea , planeta, universul si chiar pe Dumnezeu însãºi (aproape).

Yoghinul vrea aproape cu toatã puterea fiinþei sale, pe deplin, ceea ce, mai mult sau mai puþin  vrem cu toþii: o dezminþire, o unificare, o ieºire din cotitura singurãtãþii în care te simþi îmbraþiºat ºi limitat fãrã sã îmbraþiºezi ºi sã cuprinzi la rândul tau.  

De ce oare i s-a spus ºi i se spune lui ISUS adesea”fiul omului” ºi nu “FIUL LUI DUMNEZEU”? Tocmai pentru cã el a fãcut din întreaga umanitate, mediul sau intern. Iar divinitatea este sensul acestei totalitãþi, devenitã dimensiune interioarã. Yoghinii cred datoritã experienþei dobândite de mii de ani prin practica directã , cã aceasta transformare a mediului extern în mediu intern este sensul bun al infinitului în finit.

yogaesoteric


:  
: