Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 29.3.2024, 00:05
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Misterele meditatiei yoghine


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Misterele meditatiei yoghine
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 15.10.2010, 12:50 View PostDownload Post

MISTERELE MEDITAȚIEI YOGHINE

de profesor yoga Gregorian Bivolaru

Meditația
Mulți se întreabă uneori ce este de fapt meditația. Pentru cei ignoranți și gata oricând să-și bată joc, „a medita” înseamnă să închizi ochii, să-ți „înnozi” picioarele și să-ți așezi apoi mâinile într-o MUDRA (gest) simbolică pentru a te gândi apoi la „NEMURIREA SUFLETULUI”. Pentru cei care au totuși unele idei superficiale, „a medita” înseamnă să urmărești niște idei metafizice, fiind necesar să te consacri unor practici monastice sau să te forțezi să treci prin experiențe lăuntrice de nedefinit, mai mult sau mai puțin lipsite de un țel precis.

Fără îndoială că nu este deloc ușor să definești meditația, cu atât mai mult cu cât meditația orientală se depărtează cu mult de ceea ce înțelege un occidental prin acest termen. Tocmai de aceea am considerat că este de preferat să urmărim descrierea cât mai clară a procesului meditației yoghine. Un mare yoghin hindus a spus: „Meditația este pentru ființa umană profund echilibrată mental și plină de energie, lucrul cel mai simplu și mai natural care poate exista. Tocmai de aceea este bine să ne ferim s-o complicăm, fiindcă de aceasta niciodată nu este nevoie”. Această expunere nu are pretenția de a fi o introducere în meditație, ci, mai degrabă, un studiu psihologic realizat în stilul occidental: vom trata în continuare despre structura și apariția modificărilor binefăcătoare ale stării de conștiență în cursul procesului de meditație. Vom aborda de asemenea problema desfășurării și a calității integrării personalității umane în cursul stării de meditație.

Obiectivele meditației trebuie totdeauna să fie precise și prețioase, mai ales atunci când intuim că ele reprezintă tot ceea ce ființa umană poate realiza mai elevat în cursul existenței sale.

Dacă vom compara atent obiectivele sale cu acelea din HATHA- YOGA, vom putea apoi afirma că tot ceea ce HATHA- YOGA dă corpului, meditația yoghină oferă pentru sfera mentală și psihică a ființei umane.

Meditația yoghină aduce liniștea și pacea profundă pentru ființa umană conștientă ce se află pe calea către omul DIVIN, interior; ea face de asemenea posibilă amplificarea și interiorizarea funcțiilor mentalului și ale proceselor psihice. Cel care meditează se întoarce cu ușurință și cu detașare spre sine însuși, spre valorile sale interioare; el își eliberează cu adevărat conștiința și o face din ce în ce mai disponibilă pentru acțiunea forțelor subtile, benefice, creatoare care sunt atrase prin REZONANȚĂ în aura ființei umane. Meditația îmbunătățește tehnica de concentrare mentală și permite desfășurarea armonioasă a forțelor benefice mentale, concomitent cu eliberarea psihicului.

Prin meditația yoghină sunt eliminate gradat zăpăceala, superficialitatea, lipsa de concentrare, anxietatea, depresia, problemele false ridicate de prejudecăți și complexele de inferioritate. Îndoiala, slăbiciunea, tulburările de echilibru psihic, lipsa de activitate spirituală, epuizarea psihică, toate sunt progresiv anihilate de meditația yoghină, care dă naștere creșterii activității creatoare a omului. Prin meditația yoghină, devine totodată posibilă o regenerare rapidă și profundă a personalității. Meditația yoghină în mod consecvent realizată deschide calea realizării plenare potențialităților divine, înnăscute ale oricărei ființe umane. Meditația yoghină este, totodată, o tehnică eficientă de revelare a Sinelui ETERN din noi (ATMAN), care face cu ușurință posibilă integrarea armonioasă a personalității. Integrarea armonioasă a personalității noastre înseamnă atât evoluția conștientului, cât și a inconștientului.

Această evoluție accelerată a conștiinței prin diferite stratificări ale funcțiilor noastre psihice expansionează conștiința și îndepărtează extraordinar de mult granițele posibilităților noastre de experiență și pe acelea ale categoriilor noastre de gândire. Omul cu conștiința dilatată devine mai universal și atunci se află în măsură să atingă niveluri noi, sublime, divine de experiență.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Această evoluție accelerată culminează în beatifica stare de SAMADHI – așa cum o numesc yoghinii - care este o stare divină de armonie absolută și de echilibru spiritual, mental și psihic total. Acesta este de fapt acel stadiu ideal în care psihologul occidental situează integrarea armonioasă a personalității, atunci când sunt pe deplin eliminate contradicțiile din domeniul psihic și mental. În același timp, ATUNCI personalitatea perfect integrată poate totdeauna să privească în transparența ființei sale cele mai profunde. Ea se eliberează pe deplin de fantasmagorii, aberații și iluzii și dezvoltă o disponibilitate totală față de activitățile sale psihice profunde. Conștiința devine atunci perfect lucidă, calmă și transparentă față de adevărurile divine cele mai elevate. Această stare sublimă este aceea în care ființa umană a înțeles în sfârșit adevărurile cele mai profunde ale propriei sale ființe. Ea este atunci focalizată asupra sa însăși și nimic nu mai poate să o zdruncine sau să o facă să iasă din refugiul divin (ATMAN) ce există în adâncurile ființei sale intime. Meditația culminează astfel cu o identificare (FUZIUNE) perfectă a ființei umane, cu o stare beatifică de perfecțiune ideală. Ființa umană, care cu adevărat a atins acest nivel, trăiește în mod plenar și evident într-o stare de paradisiacă perfecțiune ideală. De acum înainte, ea transcende cu ușurință orice problemă. Pentru ea, orice dualitate, orice sciziune este deja depășită. „Orice respirație și orice acțiune a sa devine și totdeauna se manifestă ca un singur și unic OM”, spune un mare Maestru tibetan. „Noi medităm 24 de ore din 24, atât în cursul activităților noastre de tot felul, cât și în repaus; procedând mereu astfel, noi ne îndeplinim mult mai corect sarcinile. Atunci când aspirăm să găsim o sporire a ajutorului divin, ne refugiem în Himalaya ca să medităm mai profund”- așa se exprimă un lama tibetan. Pentru acești oameni minunați meditația este ceea ce ar trebui să fie mereu, pentru fiecare dintre noi, un mod firesc de viață în lumea obișnuită. Privită din acest punct de vedere, meditația, CA MOD DE VIAȚĂ, se confruntă cu munca și cu acțiunea, devine norma etică, lege socială față de ceilalți oameni, față de natură, față de Dumnezeu și față de toate creaturile. În acest stadiu, meditația devine adevărata noastră viață, armonios și profund trăită și încetează să mai apară ca un steril sistem intelectual, așa cum ne-o reprezentăm adesea în Occident, datorită ignoranței. Cel care totdeauna meditează în acest fel se află cu adevărat în meditație, fiindcă ea a devenit cu adevărat pentru el totalitatea, dumnezeirea, esența, realitatea, împlinirea, lucrurile și faptele.

Meditația este o maturizare accelerată și armonioasă, datorită punerii noastre în REZONANȚĂ cu energiile sublime ale MENTALULUI lui DUMNEZEU. Maturitatea semnifică în același timp plenitudinea tuturor puterilor, stăpânirea și punerea echilibrată în acțiune a tuturor funcțiilor binefăcătoare ale ființei noastre.

În funcție de dispozițiile fiecăruia, una dintre ele - gândirea de exemplu - devine preponderentă. Ea este calificată drept „funcție superioară”. Această funcție atinge atunci stagiul cel mai diferențiat, nivelul de conștiență cel mai înalt și își găsește cele mai diverse aplicații în viața respectivei ființe umane. De cealaltă parte și la opusul acestei funcții principale, se găsește o altă funcție, care a devenit inferioară și subalternă, care de-abia atinge nivelul conștiinței, care atunci rămâne aproape inconștientă.

Alături de funcția principală, omul utilizează de asemenea și funcții accesorii. Gradul lor de conștiență este mai elevat decât acela al funcției subalterne, dar ele sunt considerate mai puțin importante decât funcția superioară.

Dacă vom dispune aceste patru funcții în formă de cruce, pentru o mai clară reprezentare vom avea:


INTUIȚIE
PERCEPȚIE  ________|______   REFLECTARE
                                    |                (OGLINDIRE)
SENZAȚIE


Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Din punct de vedere psihologic, calea integrării psihice înseamnă că funcțiile accesorii și chiar funcția subalternă sunt puse în acțiune și făcute conștiente la o anumită ființă umană. Calea psihologică a integrării personalității înseamnă că, printr-o muncă susținută și sistematică asupra noastră înșine, învățăm să ne servim în mod inteligent de funcțiile subalterne și, de asemenea, chiar de funcția cel mai puțin importantă. Rezultatul evident al unei astfel de meditații profunde este posibilitatea mult crescută de a ne lărgi permanent sfera de conștiență pentru a pătrunde astfel în continuare, cu ajutorul acestor instrumente noi, în sferele infinit lărgite ale gândirii și percepției lui Dumnezeu.

Dezvoltarea gradată și stăpânirea deplină a funcțiilor accesorii pentru a le perfecționa până la același nivel cu funcția principală, trece prin etapa dinamizării armonioase a funcțiilor auxiliare și nu printr-o acțiune directă a funcției cel mai puțin puse în valoare. Drumul integrării psihologice, atunci când ea este reprezentată grafic, urmează o curbă în formă de S care, fără să vrea, reproduce semnul esoteric chinezesc al lui TAO. Orientul numește, deloc întâmplător, acest simbol „Calea”. Aceasta înseamnă, mai ales pentru cei inițiați, calea integrării armonioase a tot ceea ce este clar cu tot ceea ce este obscur, a tot ceea ce este inferior cu tot ceea ce este superior, a masculinului (+), cu femininul (-), a Cerului cu Pământul, a lui YANG (+), cu YIN (-), adică a tot ceea ce înțelepciunea Indiei și știința occidentală desemnează prin termenii de „integrare” sau de „realizare”.

Privind din acest punct de vedere, este posibilă o reprezentare grafică a funcțiilor psihologice și a simbolurilor tradiționale ce apar în cazul DHYANI-BUDDHAS-ilor pentru a ilustra divinele lor calități umanizate.

Integrarea spirituală vrea, de asemenea, să însemne o perfectă priză de conștiință, care implică controlul deplin asupra propriului inconștient. Tot ceea ce este inconștient, izolat, reprimat, refulat, uitat este integral transmutat, sublimat și devine astfel disponibil în totalitatea unei personalități restructurate, fiind determinat să devină benefic, productiv și creator. Când un oriental meditează intens asupra semnificației unei YANTRA ( figură geometrică simbolică, ce facilitează rezonanța cu ceva bun), el caută de fapt aceleași principii, dar sub alte (re)prezentări, ca și occidentalul care vizează integrarea acestor forțe.

Acest fapt apare și mai pregnant dacă luăm în considerare unele mărturii ale lui DALAI-LAMA (cel ACTUAL), care a indicat aceleași identificări ale DHYANI-BUDDHAS-ilor cu funcțiile pe care anterior noi le-am pus în evidență. DALAI-LAMA afirmă că aceasta implică faptul că, în cursul meditației profunde, noi ne părăsim gradat toate limitările, pentru a deveni, o anumită perioadă de timp, BUDDHAS-i sau, cu alte cuvinte, eliberați în această viață.
Exprimat mai pe înțelesul nostru, în terminologia occidentală, aceasta înseamnă că, prin meditație profundă, noi trebuie să facem plenar disponibile și să dezvoltăm la maximum, facultățile de percepție, de senzație, de reflectare și de intuiție.
Așadar, reiese clar de aici că acest proces produce o evoluție accelerată, o dezvoltare extraordinară a conștiinței, care îl conduce gradat, pe cel ce meditează sistematic, la noi percepții sublime, permițându-i ATUNCI să integreze noi planuri divine de conștiință și să fuzioneze cu sfere paradisiace de forță complet nebănuite și nepercepute înainte. Aici nu este vorba de speculații metafizice, ci de experiențe extatice reale, care sunt urmarea logică a trezirii superioare și a sensibilizării individului și a dinamizării depline a funcțiilor sale perceptive.

1. PRIZA DE CONȘTIINȚĂ A TRANSCENDERII PERSONALITĂȚII

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Lumea noastră obișnuită, de toate zilele, este totdeauna aceea a obiectelor și obiectivității. Ceea ce noi putem lua, asimila și înțelege reprezintă, pentru majoritatea dintre noi, ceea ce este real, obiectiv și care, cu alte cuvinte, există. Casa în care locuim, camerele în care trăim și ne deplasăm, scaunul pe care suntem așezați, hrana pe care o mestecăm, toate acestea și multe altele sunt pentru noi realități. Munții, lacurile, peisajul care ne înconjoară fac de asemenea parte din imaginea curentă pe ne-o creăm despre realitatea obișnuită. Pentru multe ființe umane, acest decor reprezintă totodată limitarea pentru ceea ce ele consideră a fi realitatea obiectivă, singură pe care ele pot s-o perceapă și s-o admită ca atare. Ceea ce este pentru ele perceptibil prin simțuri reprezintă totalitatea realității și nimic altceva nu pătrunde în conștiința lor limitată, care nu poate, datorită condiționărilor, să intre în REZONANȚĂ cu nimic altceva.

Rolul primei mutații a conștiinței perceptive este tocmai de a ne elibera cât mai repede din această limitare elementară. Tibetanii reprezintă, în mod simbolic, această primă etapă prin DHYANI BUDDHA AKSOBYA, care indică drumul acestei expansiuni extraordinare a conștiinței. MUDRA (gestul simbolic ce facilitează REZONANȚA) pe care o formează mâna sa indică, în mod inefabil, faptul că el încă rămâne atașat de materialitate, fiindcă mâna sa atinge pământul. Aceasta înseamnă, pentru noi, că el rămâne foarte aproape de realitatea cotidiană sau, altfel spus, „cu picioarele pe pământ”.

Aceasta înseamnă că, prin naștere, suntem făpturi umane, ceea ce implică totodată o sarcină, o vocație și o posibilitate de a ne ridica cât mai repede deasupra acestei condiții. Chiar și în această atitudine – „cu picioarele pe pământ” - AKSOBYA este profund meditativ și contemplativ. Conștiința sa a ajuns dincolo de aparențe. El este conștient c㠄lucrul” care apare în câmpul conștiinței noastre nu închide toată realitatea și că el nu este singurul „lucru” adevărat și real. Prin urmare, el a transcens obiectul și a ajuns la percepția cauzei sale, trecând în spatele său, printr-un inefabil proces care îl face să treacă fulgerător de la percepția „grosier㔠la percepția subtilă. Orientul folosește adeseori comparația cu o oglindă. Oglinda arată întotdeauna imaginea clară a unui obiect dar, cu toate acestea, RESPECTIVA imagine nu este obiectul însuși; ceea ce noi vedem în oglindă nu este decât reflectarea acestuia. Dacă, gândind adeseori, vom înțelege cu adevărat sensul acestei comparații, am făcut deja un pas important spre mutația percepției, împreună cu aceea a conștiinței și aceasta înseamnă că începem să recunoaștem și să intuim că în spatele aparențelor se află ascunsă adevărata realitate care permanent produce în mod tainic aceste obiecte. Conștiința noastră începe să intuiască faptul că doar ea reflectă obiectul, dar nu „lucrul” în sine.

Cel care se limitează astfel doar la universul sensibil este neîncetat victima unei iluzii (MAYA), fiindcă aceasta nu este realitatea transcendentală și ultimă. A recunoaște plenar și mai mereu aceasta este prima etapă în transmutarea și sublimarea conștiinței. Fiecare obiect sau ființă este fulgerător construită, prin REZONANȚĂ, în psihicul nostru, prin intermediul facultății noastre de imaginație. Ceea ce permanent se găsește în spatele obiectelor și ființelor aparente, ceea ce cu adevărat le-a produs – Spiritul divin MACROCOSMIC și puterea s-a creatoare (SHAKTI) - numai aceasta are o deplină și realitate și tocmai de aceea NUMAI cu această putere noi trebuie să ne acordăm, prin REZONANȚĂ și transfigurare continuă. Cu cât suntem mai mult prizonierii modului de gândire materialist, cu atât mai greu ne va fi să ne eliberăm, cu atât mai mari vor fi, numai pentru noi, dificultățile.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Chiar dacă, în asemenea cazuri (de exacerbare a materialismului), ni se pare că părăsim solul ferm al realității și obiectivității, cu toate acestea, la un moment dat, vom descoperi că numai în spatele aparențelor se ascunde existența reală, permanentă și intangibilă. Scaunul pe care acum m-am așezat nu exista cu o mie de ani în urmă, nici casa care mă protejează, nici obiectele pe care ea le are înăuntru. Peste 10.000 de ani este iarăși ABSOLUT SIGUR că ele nu vor mai exista. Dar, cu toate acestea, milioane de ani de acum înainte, energia enigmatică care s-a obiectivat în aceste obiecte, care produce viața, existența și lucrurile, va fi mereu prezentă și mereu va exista. Această energie misterioasă (SHAKTI), acest psihic universal, această putere subtilă MACROCOSMICĂ este cea care reprezintă adevărata condiție ASCUNSĂ a oricărei existențe. A înțelege pe deplin aceasta ne eliberează pentru totdeauna de sclavia obiectelor și a ființelor, oricât de frumoase și de tentante ar fi ele. Aceasta este ADEVĂRATA DETAȘARE, pe care va trebui să o realizeze yoghinul și tot aceasta este lecția esențială pe care cu adevărat a ajuns să o învețe orice adept avansat. Posibilitatea, accesibilă oricui, a trăirii plenare și permanente a experienței trecerii de la percepția grosieră la percepția subtilă energetică există mai ales în PRANAYAMA, adică în reglarea conștientă a suflului subtil.

Suflul subtil sau mai degrabă PRANA poate să fie perceput , cu toate că nu este palpabil. Dinamismul care este angrenat permanent și vehiculat de respirație există cel mai adesea fără să poată fi totuși obiectivat. Suflul subtil leagă totdeauna existența corporală de tot ceea ce se găsește și acționează de dincolo de corpul fizic. În respirația conștientă, noi legăm strâns corporalitatea de mentalul subiacent, care acționează nebănuit în interiorul corpului nostru. Suflul subtil extrage permanent, prin REZONANȚĂ, energii mai mult sau mai puțin subtile din imensul și nesfârșitul rezervor energetic al MACROCOSMOSULUI, pentru a însufleți într-un mod specific organismul.

Ritmul caracteristic al suflului nostru subtil devine ritmul de bază al existenței noastre și ne conduce la o nouă experiență, minunată, accesibilă într-o anumită măsură chiar și debutantului în YOGA. Acesta ia astfel cunoștință de realitatea transcendentă a sursei subtil energetice și creatoare de care se leagă suflul, fiindcă, pentru orice YOGHIN, puterea regeneratoare și profund relaxantă care se manifestă în cazul realizării tehnicilor de PRANAYAMA este o realitate. Izolarea și abstragerea gradată a simțurilor din realitatea exterioară este o altă etapă în YOGA, destinată să ne deschidă larg calea spre viața interioară. Această izolare și abstragere este condiția prealabilă interiorizării și detașării de senzația primară a percepției obiective. În limba sanscrită, această retragere deplină a simțurilor de la obiecte exterioare se numește PRATYAHARA. Cel care gustă este legat de ceea ce gustă. Cel care aude este legat de ceea ce aude. Cel care vede este legat de ceea ce vede. Cel care miroase este legat de ceea ce miroase. Pentru un yoghin veritabil, orice atașament față de ceea ce este exterior și senzorial constituie un obstacol, un lanț în sens literal. A te elibera de toate aceste lanțuri înseamnă a-ți deschide calea spre eliberare, pentru a ascensiona pe drumul purificării și al păcii interioare profunde. Cel care se poate elibera cât mai repede de orice atașament față de obiectele sensibile, acela este realmente liber și fericit. El este ATUNCI extrem de sărac în dorințe, dar este și rămâne infinit bogat în fericire.

În lumea gândirii noastre superficiale și obișnuite, al cărei instrument este constituit de intelectul analitic, obiectul, ca reprezentare, este cel mai adesea izolat de cauza sa și de „fundalul” său real. Iată de ce, în foarte multe situații, intelectul speculativ poate constitui un obstacol în dezvoltarea personalității noastre.

Percepția sintetică este aceea care trebuie să i se substituie (intelectului speculativ) pentru a permite o percepție interioară globală, simultană și intuitivă a totalității. Interiorizându-ne perfect transcendem fulgerător aparențele iluzorii și ne întoarcem spre principiul cauzal, care este totodată principiul creator (DUMNEZEU).

2. PRIZA SUPERIOARĂ DE CONȘTIINȚĂ ASUPRA UNITĂȚII ÎNTREGII EXISTENȚE

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Acest înalt ideal este figurat de către DHYANI-BUDDHA-RATNASAMBHAVA. Acesta este reprezentat, deloc întâmplător, într-o postură de meditație; el își îndreaptă plin de iubire palmele spre cel care îl privește, în semn de ofrandă. Aceasta înseamnă că, în acest stadiu al mutației conștiinței, încă ne mai găsim la nivelul și în contact cu pământul matern, care ne învăluie și ne protejează. Funcția personificată de către RATNASAMBHAVA este senzația. Obiectul este conștientizarea faptului că egocentrismului trebuie să i se substituie percepția continuă a unei iubiri divine, universale, care permanent înglobează, ÎN MOD EGAL, toate ființele. Și aici este vorba de o dezvoltare superioară a personalității, care ne ghidează de la senzația subiectivă la orientarea net obiectivă către aproapele nostru și, în general, spre orice creatură. Gestul de ofrandă simbolică a lui RATNASAMBHAVA semnifică faptul că această nouă etapă implică o permanentă ofrandă și o deplină dăruire de sine. A iubi oceanic, permanent și a te simți sublim empatic legat de toate creaturile Universului este sentimentul de bază al acestei atitudini. Inima plină de dragoste exprimă direct această senzație prin caracterul său spontan, instantaneu și reflexiv.

Judecățile de aparent㠄valoare” și de „posesiune” dispar, fiindcă aici se șterge orice distincție între „al meu” și „al tău”. Unitate, sinteză, unificarea și reunirea divină la rădăcina cea mai profundă a existenței, a izvorului ultim al individualității, iată care sunt motivațiile unificatoare.

Nemaifiind deloc egocentrică, voința proprie se integrează și se subordonează pe deplin voinței universale, atotputerniciei lui DUMNEZEU.

Acum nu mai persistă aproape deloc voința de supraviețuire. Yoghinul care a ajuns în această fază a supus COMPLET propria sa voință Voinței lui DUMNEZEU, prin această expresie înțelegându-se subordonarea față de forțele DIVINE originare, matriciale, ce se află în spatele oricărei existențe. Cel care permanent dorește NUMAI ceea ce dorește DUMNEZEU, cel care își canalizează TOATE eforturile în sensul planului DIVIN MACROCOSMIC, prin dăruirea sa totală către DUMNETEU, vede cum dispar toate obstacolele din calea sa, pentru că voința sa, ÎN DEPLINĂ REZONANȚĂ CU VOINȚA LUI DUMNEZEU, este irezistibil legată de MARILE PUTERI ce există în MACROCOSMOS. Cel care recunoaște faptul că numai cu voința sa individuală, RUPTĂ DE VOINȚA LUI DUMNEZEU, nu poate să atingă nimic etern și de valoare, acela face un mare pas spre expansiunea infinită a percepției sale. Accesul adevărat spre ființa noastră NEMURITOARE (ATMAN), interioară, nu poate să treacă decât prin intuiție și introspecție. Contemplarea și meditația, autoobservarea complet eliberată de contradicții, iată tehnicile YOGA fundamentale ce sunt puse în joc la acest nivel.

Yoghinul se comportă acum față de inconștientul său ca față de un bun prieten, în timp ce pentru occidental subconștientul este cel mai adesea sumbru și inaccesibil. Cel care este complet integrat și armonios, conversează liniștit cu inconștientul său, îl consultă și găsește adeseori acolo izvorul adevărurilor și al forțelor subtile benefice, eterne, intangibile. Acțiunile sale sunt atunci profund adevărate și juste: nici nu mai pot fi altfel, fiindcă permanent el urmărește planul creației lui DUMNEZEU.

Aici el rezonează oricând cu curenții de putere subtili, binefăcători ce emană de la transcendent, la care ACUM lui îi este instantaneu posibil să se branșeze.

Aici DOAR LUI ȘI CELOR CA EL totul le apare și se petrece, așa cum trebuia să apară și să se petreacă și AȘA cum este posibil să apară și să se petreacă. Cel care trăiește într-un perfect acord (REZONANȚĂ) cu forțele DIVINE originare, trăiește cu adevărat : „el este ceea ce cu adevărat este”. El descoperă că, la origine, fiecare ființă provine din izvorul comun al lui DUMNEZEU. Chiar dacă se diferențiază prin specie și prin caracteristicile personale, de unde provine, de altfel, și individualitatea sa, rădăcina lui (ca și a oricui de altfel) se scufundă totuși în profunzimile cauzale unde toate originile se confundă într-un același unic izvor (DUMNEZEU).

O profundă înțelepciune se ascunde în spatele recunoașterii indivizibilității oricărei existențe și a recunoașterii faptului că totul și toate se leagă împreună. Tot ceea ce separă este acum în întregime îndepărtat, fiind înlocuit de o iubire și dăruire universală către DUMNEZEU.

Individualitatea se dizolvă acum în experiența ultimă a percepției totului care este DUMNEZEU. Din acest moment, separarea, izolarea, egoismul sunt pentru totdeauna învinse și depășite; mutația deplină a conștiinței a dus la recunoașterea egalității și indivizibilității lui „tu” și „eu”. Rezultatele psihologice ale unei astfel de percepții și ale acestui mod de viață sunt o reducere, o suprimare aproape totală a oricărei exigențe egocentrice. La acest nivel, sunt transcense pe deplin bucuria și durerea. „Eul” nu mai este acum măsura oricărui lucru. Această etapă duce la marea sinteză spirituală prin depășirea deplină a atașamentului egoist.

3. PRIZA DE CONȘTIINȚĂ ÎN PERCEPȚIA INTUITIVĂ LUCIDĂ

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Pentru a simboliza această nouă etapă superioară, DHYANI-BUDDHA este acum reprezentat în postura clasică de meditație YOGA, adică în postura lotusului (PADMASANA), cu mâinile așezate în brățară.

Viziunea înalt intuitivă, lucidă, îl face acum pe cel care meditează astfel să fie TOTAL RECEPTIV și transparent la adevărurile DIVINE cele mai profunde ale existenței și la toate aspectele legate de aceasta. Spiritualul câștigă primatul asupra corporalului. Intelectul nu mai este deloc acum unicul etalon de măsură pentru toate lucrurile, fiindcă, la acest nivel, toate categoriile esențiale și temporale sunt deja depășite. Aici nu mai avem de-a face cu valori și cu măsuri, ci cu o viziune divină, sintetică. Ceea ce trebuia până acum să rămână ascuns pentru intelect este recunoscut în totalitate de intuiție, care devine pe deplin disponibilă pentru cel care meditează. Rolul principal pe care de obicei îl joacă percepțiile senzoriale, trece acum progresiv pe treapta unei percepții profund spiritualizate și lucide. Omul a devenit esențialmente divin și spiritual. Logica nu mai este instrumentul adecvat pentru obținerea cunoștințelor totale și profund adevărate în această etapă. La acest nivel, dorința și repulsia, fericirea și suferința, bucuria și durerea nu mai sunt categorii ale experienței, deoarece ACUM ele s-au dizolvat în transparența și luciditatea viziunii divine a fondului spiritual. Corporalitatea se resimte atunci ca o expresie transfigurată a spiritualului și nu ca o realitate dramatică și penibilă, așa cum în general o trăiește omul care încă nu s-a eliberat. „Eul” își pierde ACUM actualitatea legată de corporalitate, iar limitările finalității sunt complet depășite și pentru totdeauna eliminate.

Atingând cu adevărat acest nivel, yoghinul s-a reîntors la sine însuși, el ESTE ACUM CU ADEVĂRAT el însuși. Contradicțiile nu mai apar acum deloc să-i tulbure unificarea sa interioară divină. Lumea exterioară cu toate conflictele sale, cu antinomiile sale, cu iluziile sale încetează să mai joace rolul esențial în existența sa. La această treaptă, ființa umană a găsit, parcurgând calea spirituală, nestemata iluminării infinite, simbolizată de piatra prețioasă ținută în mâini de AMITABHA care meditează. În meditație, mentalul nu mai este aproape deloc extrovertit, ci este orientat către introspecție. În această etapă, yoghinul realizează că forțele binefăcătoare nesfârșite de care dispune nu vin din interior, ci țâșnesc și se manifestă prin rezonanță din sferele gigantice de forță ale MACROCOSMOSULUI în care el este integrat. Salvarea ACUM nu mai este căutată în eliminarea vicisitudinilor lumii materiale, ci ea se revelează prin conștientizarea SINELUI NEMURITOR (ATMAN) ce se află în centrul ființei noastre în interior. Viața în lumea exterioară și contactul cu aceasta nu îi mai aduc deloc probleme și suferinți. Eliberat pentru totdeauna de câmpul de atracție al domeniului senzorial, cel care meditează transcende aceste aspecte deoarece a ajuns să găsească adevărata eliberare și trăiește plenar starea de libertate adevărată.

4. PERCEPȚIA REALITĂȚII ȘI A PREDOMINANȚEI SPIRITUALULUI

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Yoghinul este acum pregătit pentru realizarea idealului său divin, personificat prin DHYANI-BUDDHA-AMOGASIDDHI: atotputernicia spiritului lui DUMNEZEU și revelarea înțelepciunii universale. Mâna sa ridicată face acum gestul (MUDRA) binecuvântării; absența oricărei frici exprimă certitudinea de nezdruncinat că nici o nenorocire nu i se mai poate întâmpla. Viața și-a pierdut pentru el orice aspect înspăimântător, deoarece se simte pe deplin eliberat de toate limitările proprii. Tot ceea ce îl mai atrage acum este definit prin chiar fundamentul ființei sale, anume: esența divină (ATMAN). Această etapă înseamnă sfârșitul tuturor limitărilor. Aici se situează de fapt momentul decisiv al mutației spirituale a conștiinței sau, altfel spus, marea evoluție, în care Spiritul devine realitatea și singurul aspect inalienabil, unde corporalitatea și senzorialul sunt angrenate într-o integrală transmutare și într-o divină sublimare, care le aduce sub conducerea principiului spiritual. Corpul fizic devine acum un instrument perfect pentru spiritul care se află dincolo de el. Orice act corporal (cum ar fi, de exemplu, AMORUL) devine, grație transfigurării perfecte, o realitate cu ecouri MACROCOSMICE și este perceput ca o realitate spontană, multiplu conectată, adevărată și lipsită de orice falsificare. Meditația realizează, la acest nivel, sinteza perfectă între interior și exterior. În felul acesta, chiar și moartea este învinsă, pentru că trupul încetează să mai fie esența vieții. Dacă trupul este perfect regenerat și dominat și moartea este transcensă și stăpânită. Mutația profundă a conștiinței ce se produce în această etapă, semnifică simbolic sfârșitul corporalității și simultan, indică nașterea reală a Spiritului în libertate. Adevărata libertate spirituală nu poate fi atinsă decât la acest nivel. A FI se substituie acum lui A EXISTA. În aceste momente, începe existența pe deplin eliberată de KARMĂ, care, de acum înainte, nu mai creează suferințe sau limitări.

Toate limitările născute din timp și spațiu sunt complet suprimate pentru totdeauna, iar existența cunoaște o nouă dimensiune divină. Spiritul (ATMAN) își revelează acum cea mai elevată putere a sa, care ne apare a fi practic nelimitată. Această infinită putere divină este în mod sugestiv reprezentată de sceptrul dublu pe care AMOGASIDDHI îl ține în mâna sa ridicată. Acest VAJRA (trăznet) este, în tantrismul tibetan, indiciul pentru cea mai înaltă putere spirituală a unui yoghin sau a unui lama. Dublul sceptru reprezintă totodată cele patru puncte cardinale ocupate de cei patru DHYANI-BUDDHA, având lumea la mijloc și care are în centru Muntele MERU. Acest focar de integrare spirituală ultimă, cere se găsește în centru, este reprezentat și el de VAIROCANA-BUDDHA. Spiritul lui DUMNEZEU și sufletul Său au ca atribute nontemporalitatea, nonspațialitatea. Ele sunt fără început și fără sfârșit. Acela care a realizat această etapă și care cu adevărat ajunge să trăiască plenar aceste realități divine, este într-adevăr liber și se află pe calea îndumnezeirii.

5. PRIZA PERFECTĂ DE CONȘTIINȚĂ A PROTECȚIEI ȘI A ATOTPUTERNICIEI ETERNE A LUI DUMNEZEU

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Aici se situează desăvârșirea conștientă a integrării divine a tuturor contradicțiilor. Aici se realizează pe deplin procesul de îndumnezeire a ființei umane. Claritatea fuzionează în mod inefabil cu obscuritatea, jos și sus se reunesc, femininul se unește în deplină armonie cu masculinul, aici fiind pe deplin transcense cele două aspecte, ultimele contradicții se dizolvă pentru totdeauna, într-o ultimă și supremă sinteză. Individul a devenit în mod definitiv SINELE SUPREM (ATMAN) în ETERNITATE și, atingând starea de NEMURIRE, prin reunirea sa în SÂNUL TATĂLUI CERESC (DUMNEZEU), rămâne în veci fuzionat cu forțele divine originare și este pururea liber. Cuvântul sanscrit YOGA este tocmai expresia acestei uniri supreme cu transcendentul, cu divinul, cu Creatorul, cu DUMNEZEU și, în cazul yoghinului desăvârșit, indică această realitate. Ființa umană care s-a stabilit pentru totdeauna în esența sa divină (ATMAN) a devenit în întregime una cu SINELE său SUPREM. Prin abandonarea voinței sale nearmonioase, ea se va branșa la voința dumnezeiască transcendentă. Orice diferențieri perturbatoare, tot ceea ce ne separă de DUMNEZEU a dispărut în această ultimă viziune a protecției divine universale. La acest nivel, ființa umană se unește în eternitate cu potențialul divin, cu infinitul, cu forțele binefăcătoare inepuizabile ale MACROCOSMOSULI și de acolo își va extrage în eternitate propria sa viață veșnică. Conștiința, la început egocentrică și limitată, s-a lărgit transcenzând EGOUL într-o ultimă mutație, prin fuziunea cu conștiința transinfinită, MACROCOSMICĂ a lui DUMNEZEU. Indisolubilitatea aparentă a individualității a fuzionat în cele din urmă cu realitatea divină eternă. Prin revelarea deplină a Spiritului Suprem (ATMAN), ființa umană a devenit un instrument perfect al atotputerniciei lui DUMNEZEU. Unit pe deplin cu DUMNEZEU, spiritul divin (ATMAN) fuzionează plenar cu claritatea și pacea eternă cea fără amestec. Această etapă ultimă nu este prezentată sub forma lui VAIROCANA-BUDDHA, care simbolizează integrarea DIVINĂ ultimă a Spiritului (ATMAN) și transcenderea completă a personalității. Spiritualizarea deplină și iluminarea acestei reprezentări a lui BUDDHA este de o mare putere inspiratoare  și constituie, întocmai ca și alți DHYANI- BUDDHAS-i, o reprezentare auxiliară foarte sugestivă pentru meditații.

VAIROCANA, ale cărui mâini sunt acum unite pe piept, simbolizează aici unirea ultimă însoțită de o perfectă TRANSCENDERE a masculinului și a femininului, grație unei transmutații adecvate însoțite de o armonioasă sublimare. Totodată, acest gest (MUDRA) indică faptul că orice polaritate dispare în totalitate în etapa ultimă a realizării supreme. Mutația ultimă a conștiinței a atins aici simultan obiectivul suprem și încununarea sa, cel care meditează fiind ACUM gata pentru experiența extazului divin ultim, care este cunoscut în YOGA sub numele de MAHASAMADHI.

SCURTĂ RECAPITULARE, ÎN CARE SE REVELEAZĂ SECRETUL ULTIM AL MEDITAȚIEI

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Efectele complexe psihice, mentale și spirituale ale meditației yoghine profunde pot fi comparate cu acelea din HATHA-YOGA. HATHA- YOGA, în primele faze ale sale, ne permite să depășim limitările corpului fizic; în etapele ulterioare, meditația yoghină profundă face același lucru în domeniul psihic, mental și spiritual.

Cel care meditează profund și sistematic dobândește, datorită intrării în rezonanță cu MINTEA și cu Energiile Divine Subtile ale MENTALULUI lui DUMNEZEU, stăpânirea perfectă asupra psihicului și mentalului propriu, tot așa precum hatha-yoghinul obține progresiv controlul asupra propriului corp. ACESTA ESTE SECRETUL FUNDMENTAL, ULTIM AL MEDITAȚIEI. Cel inteligent își va da repede seama de ceea ce se dezvăluie AICI. Ceea ce ne apare uneori în HATHA-YOGA, mai ales la început, când nu prea putem să executăm asanele, drept o limitare corporală, cum ar fi, de exemplu, postura lotusului (PADMASANA) ori postura statului pe cap (SHIRSHASANA), devine gradat, printr-un antrenament sistematic și răbdător, nu numai posibil, ci chiar ușor și dătător de mari bucurii psihice și mentale. În mod asemănător, tot ceea ce ni se pare la început dificil și inaccesibil în meditație devine perfect posibil și dătător de mari extazuri, printr-o practică gradată și perseverentă. Ceea ce considerăm la început că sunt limite spirituale, mentale și psihice de netrecut sunt depășite la un moment dat NUMAI prin exercițiu. Să nu uităm că pe MAESTRUL ÎN MEDITAȚIE ÎN FACE NUMAI PRACTICA MEDITAȚIEI. Meditația yoghină profundă permite o extraordinară lărgire a câmpului conștiinței în domenii și lumi paralele ascunse, totodată ea permite accesul cu ușurință la categoriile transcendentale ale ființei. Meditația yoghină profundă permite integrarea armonioasă a personalității; face posibilă depășirea opozițiilor și rezolvă cu ușurință problemele psihomentale de tot felul. Aceasta înseamnă că, meditând în mod consecvent, yoghinul acționează pentru accelerarea propriei sale perfecționări și totodată el dobândește însutit forțele binefăcătoare și puterile divine care corespund înzestrărilor sale potențiale. Fără un antrenament asiduu și consecvent în meditație, această împlinire divină accelerată este imposibilă pentru un ființa umană.

În concluzie, putem spune că, în meditația yoghină profundă, drumul este următorul :
1. Printr-o meditație profundă consecvent realizată, trebuie să ajungem să realizăm plenar că lumea materială, așa cum ne-o reprezintă simțurile, nu este niciodată totul și nu poate reprezenta în nici o ipostază totalitatea.

Expansiunea gradată a conștiinței noastre (datorită intrării în REZONANȚĂ cu Energiile Divine ale MINȚII LUI DUMNEZEU) trebuie să se continue până când ajungem să percepem pe deplin și să trăim extaziați realitatea divină transcendentală care se ascunde dincolo de aparențele iluzorii (MAYA) exterioare.

Prin meditația yoghină și sistematică, ne putem detașa cu ușurință de toate lucrurile și aspectele exterioare neimportante care ne înlănțuie. Procedând astfel, putem evita orice falsă grabă, ca și toate problemele care iau naștere dintr-un atașament excesiv față de ființe și față de obiectele materiale.

2. Totul este expresia UNITĂȚII DIVINE. Orice creatură, orice viață, orice aspect, orice energie își trage existența din același fond MACROCOSMIC creator, care este permanent susținut de DUMNEZEU. Să lăsăm deoparte toate disensiunile care aparent ne separă, să urmărim să ne depășim toate îngrădirile și să ne deschidem plini de dragoste și bunăvoință către orice ființă umană care merită atenția și simpatia noastră. Să ne depășim cât mai repede orice egoism și să realizăm pe deplin în noi marea sinteză divină și universală.

Atunci când, permanent inundați de iubirea ce ne străbate ființa venind de la DUMNEZEU, realizăm că a dispărut orice separare, toate meschinăriile noastre se șterg și, odată cu acestea, acele probleme care decurg de aici. Acționând astfel, ne eliberăm pentru totdeauna de ură și de animozitățile care ne chinuie, dobândind totodată o uriașă energie benefică care ne facilitează libertatea psihică și mentală.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Prin creșterea gradată a profunzimii și a fineții intuiției, devenim rapid clarvăzători, iar luciditatea noastră crescută ne permite să rezonăm permanent și să fim la unison cu adevărurile divine, eterne ale MACROCOSMOSULUI. Astfel ajungem să fuzionăm și să ne confundăm cu izvorul divin originar al oricărei existențe. Pentru a ajunge cât mai repede aici, este bine să lăsăm deoparte raționamentele intelectuale speculative și sterile, care nasc numai separații, izolare, suspiciuni, sofisme, complicații și dificultăți de tot felul. Să ne învățăm să gândim global și armonios în categorii sintetice și să abandonăm orice formă de evaluare superficială și pripită. Orice atracție preponderent inferioară, orice repulsie nefundamentală, orice pasiune josnică ce ne înlănțuie și orice judecată lipsită de înțelepciune trebuie să dispară: în felul acesta, conștiința noastră devine limpede și pură. Să operăm permanent o selecție riguroasă printre miile de impresii cotidiene, care adeseori ne fac să rezonăm inconștient cu energii subtile mai mult sau mai puțin rele și să nu ne lăsăm niciodată conștiința să se încarce, prin REZONANȚĂ, cu energii subtile rele pentru ca apoi să se „îmbolnăvească”. Să depășim gradat și repede toate limitările noastre născute de timp (ca energie) și de spațiu (ca energie) și să ne eliberăm în felul acesta mentalul de anumite condiționări.

3. Prin meditație profundă, conștiința noastră poate realiza accelerat experiența eliberării decisive de orice lanțuri și de orice iluzii ale existenței înlănțuitor și preponderent materiale. Noi putem trăi atunci experiența sublimă că mentalul poate mai mult decât corpul fizic și că ajungem să ne conducem cu adevărat viața prin inspirații venite de la Spiritul nostru divin (ATMAN), care se reflectă chiar și la nivelul psihicului. Voința noastră, pusă permanent la unison cu VOINȚA lui DUMNEZEU, devine o putere benefică profund creatoare și ordonatoare, ce acționează în deplină armonie cu ordinea macrocosmică și cu legile sale divine. Astfel poate fi amânată și transcensă moartea corpului fizic, suferința, boala, nefericirea și în general orice rău, fiindcă, datorită rezonanței noastre cu energiile sublime divine, acestea nu pot atinge decât carnea. Spiritul, mentalul și sufletul sunt atunci în afară de timp și rămân perioade enorme de timp INVULNERABILE. La această treaptă, ființa umană realizează sinteza spirituală perfectă a interiorului și exteriorului.

4. Conștiința noastră a parcurs accelerat, prin meditație yoghină, drumul indicat cu anticipație de DUMNEZEU pentru fiecare ființă umană, ea s-a lărgit prin expansiune, s-a luminat și a devenit extraordinar de pătrunzătoare prin meditația yoghină profundă. În felul acesta, s-a dezvoltat suficient de mult posibilitatea divină de a percepe în mod direct transcendența. Aceasta a atras după sine o evoluție amplă și rapidă a conștiinței. Noi ne-am deschis acum plenar față de forțele binefăcătoare, divine atotputernice ale MACROCOSMOSULUI și ne-am oferit să devenim instrumentele umile ale lui DUMNEZEU în jocul divin al Creației. Acțiunea și abținerea noastră de la acțiune urmează acum în mod spontan planul divin și împlinesc întru totul voința atotputernică a lui DUMNEZEU. ÎN PLUS, NOI OFERIM TOATE FRUCTELE ACȚIUNILOR NOASTRE NUMAI LUI DUMNEZEU. În felul acesta, noi devenim un perfect canal de manifestare, permeabil și transparent care, lăsând (ATUNCI CÂND DUMNEZEU VREA) să treacă prin el forțele divine care ajung aici prin noi, totodată ne încarcă și pe noi și ne transformă, făcându-ne să radiem divina armonie atât din interior, cât și din exterior. Noi SUNTEM atunci fuzionați cu realitatea.

Aceasta ne permite totodată să avem revelația SINELUI SUPREM (ATMAN), prin meditație profundă.

Acum devine cu ușurință posibil să intrăm în orice moment în starea de extaz divin cunoscută de yoghini sub numele de SAMADHI. Treapta cea mai înaltă a sistemului YOGA este astfel atinsă.

„Așează-te nemișcat, Meditează adânc, apoi Detașează-te de toate pentru a-l descoperi pe DUMNEZEU.” Așa a exprimat în câteva cuvinte marele yoghin SWAMI SIVANANDA această experiență. La rândul său, marele yoghin SWAMI VIVEKANANDA a spus, cu privire la meditație: „Atașează-te numai de ceea ce este DIVIN și esențial (ATMAN) și detașează-te complet de tot ceea ce este accesoriu”.

SAMADHI: EXTAZUL DIVIN ÎN YOGA

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.În cazul în care ființa umană a ajuns în cele din urmă la sursa DIVINĂ transcendentă, ea are prin aceasta permanent acces la forțele divine atotputernice din MACROCOSMOS și, în plus, ea este străbătută și permanent inundată de o fericire oceanică și de forța infinită a înțelepciunii și armoniei, care indică faptul că, în cazul ei, procesul de îndumnezeire se apropie de desăvârșire.

Starea extatică de superconștiință (SAMADHI) închide ultima etapă a înfloririi spirituale a ființei umane și finalizează transmutarea deplină a conștiinței care culminează în diferitele forme de SAMADHI.

Când această ultimă etapă, SAMADHI, este plenar realizată, totul în ființă devine transparent, divin, esențial și lipsit de iluzie.

Aici nu rămâne decât experiența divină, extatică trăită în mod direct. Acest fruct beatific (SAMADHI) se coace numai printr-o lungă și perseverentă practică a meditației yoghine profunde. Cel care a ajuns aici se integrează perfect ÎN SFERA ULTIMĂ A LUI DUMNEZEU și devine o parte NEMURITOARE a Acestuia. De acum înainte, celui eliberat spiritual nu i se mai poate întâmpla nimic în afara a ceea ce este divin, beatific, etern și esențial. El s-a branșat pentru totdeauna, în veșnicie, la marile izvoare infinite, nemuritoare și divine, deoarece evoluția sa spirituală accelerată și de o înaltă calitate a rezolvat pentru TOTDEAUNA toate problemele existenței. Extazul său divin, permanent reînnoit clipă de clipă, este marcat de conștiința totalității lui Dumnezeu. El a ajuns o FIINȚĂ DIVINĂ reală, care și-a găsit izvorul ultim în unitatea TOTULUI lui DUMNEZEU.

Aceasta a fost, aceasta este și aceasta va fi mereu scopul final al practicilor YOGA și al meditației yoghine profunde. Conștiința divină individuală (ATMAN) se branșează și în final fuzionează cu Conștiința Spirituală, Macrocosmică, Infinită (Dumnezeu), care este înțelepciunea infinită și atotputernică a Universului, din care totul s-a născut și în care, în final, totul se va întoarce. Aici încetează pentru totdeauna devenirea, disoluția, iluzia, ignoranța, constrângerea, moartea și nu mai există decât ființa divină absolută în forma sa ORIGINARĂ ULTIMĂ, care acum este îndreptățită să gândească unită cu DUMNEZEU în eternitate: „EU SUNT CEEA CE SUNT”.

sursa: yogaesoteric
iulie 2007
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> Spiritualitatea Universală, Yoga
   -> Yoga, Generalitati Yoga
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !