Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 15.3.2024, 08:35
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
YOGA: o cale către Infinit


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Hoper
Initiator
Initiator

Hoper is offline

Joined: 31 May 2007
Member: #232
Posts: 642
Country Flag: Romania
Style: InvisionBlue (574)
Medals: None
Groups:
Topic icon
YOGA: o cale către Infinit
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 15.10.2010, 15:44 View PostDownload Post

YOGA: o cale către Infinit

de profesor yoga Gregorian Bivolaru


Printre nenumăratele definiții și denumiri simbolice care au urmărit să aducă mai multă lumină asupra semnificației profunde a sistemului YOGA se numără și aceea de “Cale a Infinitului Divin” sau “Calea către Infinit”. Prin aceasta ni se sugerează faptul că scopul ultim al practicii YOGA este revelarea directă, efectivă a Realității Divine, cu alte cuvinte, realizarea unui contact continuu, conștient cu Cauza Primordială Supremă, care este Dumnezeu Tatăl.

Exprimându-ne în terminologia creștină, am putea spune că YOGA este o modalitate rapidă de a intra conștient în contact pentru a fuziona cu realitatea divină, supremă pe care Iisus a numit-o “Împărăția lui Dumnezeu” sau “Împărăția Cerurilor”. Despre această împărăție Iisus afirma fără echivoc că, pe lângă faptul că ea există într-o anumită dimensiune tainică, totodată ea are un punct - focar în fiecare din noi înșine. De altfel, oricât ar părea de paradoxal, această experiență fundamentală nu poate fi situată nici măcar în timp, așa cum îl considerăm noi în mod obișnuit: drept o coordonată rectilinie, având un unic sens, dinspre trecut spre viitor, încorsetând un univers strict material.

O experiență spirituală se desfășoară între timp și "non-timp"

Momentul sacru în care se desfășoară orice experiență spirituală yoghină se situează de fapt la intersecția dintre timp și “non-timp”, în acel punct misterios în care “înainte” și “dup㔠se neutralizează în momentul unic “acum” sau, cu alte cuvinte, într-un prezent continuu. De fapt, acest inefabil și tainic ACUM, care ne revelează ETERNITATEA, este acela în care poate fi realizată experiența cunoașterii directe a Prezenței Divine.

De altfel, analogic vorbind, existența noastră prezentă poate fi asemuită cu o jerbă de scântei, fiecare scânteie durând câteva secunde, iar jerba însăși nu mai mult de câteva minute. Realitatea esențială divină nu poate fi momentană ori trecătoare. Ea este atemporală și veșnică.

Fiecare om este în esență ultimă propiul său "Dumnezeu"

Sentimentul Prezenței Divine, trăit într-un timp tainic, de o calitate aparte, într-un prezent continuu, a fost intuit și descris într-un mod asemănător de yoghini și de către marii mistici creștini. Astfel, marele mistic creștin SFÂNTUL IOAN al CRUCII afirmă la unison cu marii inițiați ai Orientului că secretul esențial al realizării spirituale constă în a înțelege în mod real, prin experiență directă, că Dumnezeu este de fapt Conștiința Unică Supremă. El afirmă în continuare că, în virtutea unei logici divine, deoarece Dumnezeu este Conștiința Unică Supremă, această Conștiință este totodată în mod necesar și conștiința fiecărui om, conștiința fiecăruia dintre noi. Prin urmare, fiecare om este în esență ultimă propriul său “Dumnezeu”, el fiind în același timp pentru sine un creator, un păstrător și un distrugător. Prin urmare, din conștiința sa individuală trebuie să răsară tot ceea ce este necesar pentru mântuirea sau realizarea sa spirituală, în cursul existenței terestre. Această conștiință individuală, urmând modelul Conștiinței Universale pe care noi toți o numim Dumnezeu, afirmă în mod constant: “Eu Sunt”. Calea jnana-yoghinilor, acei practicanți YOGA care se îndreaptă în evoluția lor spre o cunoaștere desăvârșită a Totului, este calea lui “Eu Sunt”. Remarcăm astfel o corespondență perfectă, care merge până la identitatea de termeni, cu metoda propusă de marele mistic creștin SFÂNTUL IOAN al CRUCII.

Grația divină ne este suficientă pentru o existență fericită

Aceasta este în esență aceeași cale divină pe care Lao Tse o numea Tao. Yoghinul, la rândul său, o numește “Cărarea”, dar de fapt în esență este vorba de același aspect și anume de a deveni conștienți că adevărata noastră identitate este pur spirituală. Cunoscând aceste lucruri ne putem întreba cum putem ajunge oare la acea priză de conștiință unificatoare și continuă, care ne poate asigura ființarea în dimensiunea noastră divină. Sistemul YOGA își bazează acest demers spiritual în special pe meditație, care este cu adevărat o poartă deschisă către Împărăția Grației Divine sau Împărăția Cerurilor.

Deoarece această împărăție nu este din această lume, așa cum de altfel Iisus Christos a precizat foarte clar, meditația, pentru a fi cu adevărat eficientă, trebuie să ne eleveze, ducându-ne gradat “deasupra” acestei lumi, debarasându-ne mai întâi de toate noțiunile false cu privire la ceea ce noi numim “eu”. În felul acesta ne detașăm de acele noțiuni greșite pe care le-am întreținut încă din copilărie și de care ne-am atașat după ce ne-au devenit foarte dragi.

Într-adevăr, dacă ne analizăm lucid și cu detașare, constatăm că adeseori ne cramponăm de aceste false identificări cu felurite ipostaze efemere pe care și le asumă egoul nostru, fiind incapabili de o conștiință mai vastă, limitându-ne doar la ceea ce noi numim “pacea mea”, “banii mei” sau “sănătatea mea”. Cel mai adesea nu realizăm că, de fapt, toate acestea au un caracter iluzoriu. În realitate, nu există decât pacea Sa, a Conștiinței unitare a lui Dumnezeu, pace care transcende puterea noastră obișnuită de înțelegere, și Grația Sa, care ne este suficientă pentru o existență cu adevărat fericită.

Fără trezirea Conștiinței Divine în noi nu avem în realitate nimic

Dar, de fapt, a cui este această pace și grație? Ea este a acestei Ființe Supreme a cărei prezență eternă se exprimă într-o extremă simplitate prin sintagma “Eu Sunt”, căci în realitate nu există nimic altceva despre care să se poată cu adevărat spune că există. Toate pretențiile falsului “eu”, limitat și efemer, care este fericit sau nefericit, după propriile sale criterii eronate și relative, trebuie să fie complet eliminate înainte de a putea deveni cu adevărat conștienți de Prezența noastră Reală Unică, Divină. Deoarece în noi există suverană Conștiința Divină, avem în același timp tot ceea ce ea conține, cu alte cuvinte întreg Universul este oglindit în noi, într-o expresie latentă. Dar dacă această conștiință a prezenței Divine din noi nu este trează, nu avem în realitate nimic, chiar dacă momentan părem a avea o situație prosperă, deoarece ipostazele în care ne aflăm momentan nu sunt decât aparențe pline de efemer, ce se pot schimba de la o zi la alta, lăsându-ne adesea neputincioși în fața derulării unor evenimente destinice aparent inexorabile. Din contră, dacă deja am descoperit modul înălțător în care putem intra în contact conștient cu Sursa inepuizabilă divină care se află prezentă în fiecare dintre noi, oricare ar fi circumstanțele exterioare, noi nu vom fi niciodată privați de acea fericire plină și pură a existenței noastre în Sine.

Desăvârșește-te în Taină și în Tăcere

Adesea Ghizii spirituali insistă asupra faptului că această sinceră căutare interioară trebuie să se realizeze în Tăcere și în Taină. Taina ne este adeseori indispensabilă, deoarece dacă vom vorbi prietenilor noștri înainte de a fi momentul potrivit despre natura noastră divină, riscăm să pierdem această grație a Luminii Conștiinței Divine care există în noi și este posibil ca apoi să nu o mai putem obține decât cu mare greutate în această existență. Atunci când însă am înțeles cu claritate adevărata noastră identitate, vom fi într-adevăr capabili să înțelegem natura veritabilă a mesajului pe care ni-l oferă cu generozitate YOGA, realizând totodată de ce a fost ea numită Calea Infinitului Divin. Această cale poate fi condensată într-un singur cuvânt: Sinele.

Misticii creștini, la rândul lor, au vorbit despre Conștiința Christică ce a unit Eu-Tatăl cu Eu-Fiul într-un Tot indisolubil. Eroarea creștinismului vulgar, profan, a fost aceea de a voala timp de 20 de secole acest sublim adevăr divin al “Unicului Eu” sau al lui “Eu Sunt”, prezentându-l cel mai adesea pe Iisus Christos drept un obiect de cult, păstrând pretenția inacceptabilă că un singur om, de-a lungul vremurilor, om care era situat cu mult deasupra tuturor celorlalți, a fost Fiul Unic al lui Dumnezeu. Această falsă umilință este taxată de marele mistic creștin SFÂNTUL SILUAN ANTONITUL drept “curat㔠prostie, acesta precizând, totodată, că adevărata umilință constă în a recunoaște că de fapt Iisus Christos sau Fiul lui Dumnezeu este totodată expresia Spiritului nostru Divin, care există cu adevărat în fiecare dintre noi.

Pentru a atrage Soarele, oglinda trebuie doar să se mențină pură și limpede. Prin urmare, El este al nostru și este Eul nostru Suprem. În consecință, orice alt eu limitat și impur, cu care noi ne identificăm adesea, trebuie în mod definitiv exclus din mintea noastră. Strădaniile noastre mentale nu pot atinge starea de spontaneitate și naturalețe care sunt specifice conștiinței divine. De aceea, comparând mentalul nostru cu o oglindă, realizăm că de fapt oglinda nu poate face nimic pentru a atrage Soarele. Ea poate doar să se mențină limpede și pură. Astfel, am putea spune că, de îndată ce mintea noastră este pregătită, Soarele conștiinței divine va începe să strălucească în ea. Bineînțeles, orice ființă umană ce nu a atins un nivel de conștiință suficient de elevat consideră, prin prisma mentalului său limitat, neiluminat, pe care sfântul Pavel îl numea într-un mod sugestiv Spiritul carnal, că este inacceptabilă o asemenea viziune unificatoare divină. Tocmai de aceea secretul se impune neofitului atât timp cât el nu a obținut încă pe deplin conștiința adevăratei sale identități divine.

YOGA - artă a vindecării spirituale

În continuare, îndreptându-ne așa cum trebuie atenția asupra aspectelor divine pe care YOGA, în calitate de Cale a Infinității Divine, le revelează, iată câteva principii fundamentale pe care trebuie să se bazeze orice practică YOGA eficientă, care vizează realizarea Sinelui Divin Nemuritor. Aceste principii se referă în special la natura lui Dumnezeu și la natura greșelii (păcatului) sau a răului, acestea fiind adeseori subiecte care au trezit nenumărate controverse în lumea creștină, întocmai ca și la natura rugăciunii și a meditației.

Punerea cât mai des în practică a acestor trei principii fundamentale pe care tocmai le-am expus trebuie să reprezinte obiectivul activității cotidiene a oricărui yoghin însuflețit de o sublimă abnegație, care merge cu adevărat pe Calea către Infinitatea Divină. Cel care practică JNANA YOGA sau Calea către Infinitatea Divină are astfel o modalitate cu totul excepțională de a-i ajuta pe ceilalți. El nu se preocupă cu atașament sau implicare nici de persoana particulară aflată în dificultate, și nici de problema cu care ea pare a se confrunta, deoarece el știe că în mod real o problemă nu poate fi definitiv rezolvată printr-o acțiune aflată pe același nivel cu problema respectivă. În primul rând, el este conștient că nu tratează nici problema și nici persoana care se confruntă cu ea, ci că se tratează de fapt pe el însuși. El tratează astfel propria sa conștiință de a fi. Atunci când în el ajunge să se manifeste cu adevărat conștiința divină infinită sau conștiința Christică, exprimată prin credința de nezdruncinat c㠓Eu și cu Tatăl Unul suntem” și c㠓Tot ceea ce are Tatăl este, de asemenea, al meu”, abia atunci problema persoanei pentru care el a început meditația ajunge să-și găsească soluția. Conform acestei forme de YOGA, întreaga artă a vindecării spirituale rezidă în faptul de a “uita” mai întâi atât de pacient, cât și de problema lui. Apoi jnana-yoghinul se orientează către interiorul propriei sale ființe pentru a contacta aici Prezența Divină, acea Grație omniprezentă a lui Dumnezeu care impregnează toate lucrurile.

“Nu mai accept nici un motiv omenesc pentru care ar trebui să mă rog” - un jnana-yoghin este dincolo de viață și moarte. Ceea ce noi considerăm ca fiind inevitabil - a fi născut și a muri - lui i se pare doar un mod de a exprima mișcarea în ceea ce este nemișcat, schimbarea în ceea ce este neschimbat, sfârșitul în ceea ce este fără de sfârșit.

Pe această cale, SADHANA sau, altfel spus, practica spirituală nu constă numai în a medita fiind așezați într-o postură YOGA de meditație, cu ochii închiși, urmărind să eliminăm din minte toate gândurile într-o așteptare pasivă a vreunei experiențe miraculoase care să ne copleșească prin forța sunetelor și a luminilor subtile ce sunt percepute în interior, ci în impregnarea profundă și continuă a ființei noastre cu principiile fundamentale pe care le-am enunțat anterior.

Pentru a realiza aceasta cât mai eficient putem face cât mai des rugăciuni de genul:
“Aspir plin de umilință să primesc Grația lui Dumnezeu. Aspir să primesc cu toată ființa mea cuvântul care iese din gura lui Dumnezeu. Nu mai accept nici un motiv omenesc pentru care ar trebui să mă rog; de aceea eu nu mă rog acum pentru a obține vreun lucru din această lume. Eu ascult cu atenție vocea Ta, eu aștept să vibreze în mine Cuvântul Tău, Doamne.”

O asemenea rugăciune, realizată cu fervoare și sinceritate de cel puțin 21 de ori pe zi, sfârșește prin a ne transforma fundamental întreaga viață. Această transformare ajunge chiar să fie evidentă după aproximativ o lună. Pentru a fi cu adevărat eficientă trebuie, însă, ca această rugăciune să pornească din inimă și să-l înalțe pe cel care o pronunță interior până la starea “Conștiinței Christice”. În acel moment ea prinde cu adevărat viață și devine Cuvântul Divin. Numai Cuvântul Divin are puterea de a opera ceea ce noi, datorită ignoranței, numim miracole. Procedând astfel înțelegem de ce în Psalmul 127 se afirmă: “Dacă Dumnezeu nu ar fi acceptat să fie clădită casa, cei care o construiesc ar fi muncit în zadar”.

Această cale spirituală yoghină nu implică nici un ritual și nu are nici o regulă în afara Iubirii Divine, universale și impersonale. Singurul său cult se îndreaptă de fapt către Flacăra interioară eternă care strălucește mereu în altarul sufletului nostru. Această uniune spontană și naturală cu Dumnezeu reprezintă totodată condiția plină de libertate a fraternității spirituale, care este o disciplină a sufletului. Noi ne bucurăm astfel de o libertate fără îngrădiri, într-un univers unificat, ce nu cunoaște limitele fizice, în care îl adorăm frenetic și mereu pe Dumnezeu, fără ceremonial.

Procedând astfel iluminarea spirituală care apare gradat dizolvă toate legăturile materiale, unificând oamenii între ei prin firele de aur ale Realizării de Sine.

Citiți și:

YOGA: un mod de viață, o știință milenară, o tradiție practică universal valabilă
Puterea formidabilă a gândirii pozitive  

`sursa: yogaesoteric
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> Spiritualitatea Universală, Yoga
   -> Yoga, Generalitati Yoga
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !