Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 17:59
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Momente si aspecte privilegiate - conferinta publica - Gregorian Bivolaru - Herculane - Mai 2003


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


Goto page 1, 2, 3  Next
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Momente si aspecte privilegiate - conferinta publica - Gregorian Bivolaru - Herculane - Mai 2003
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:09 View PostDownload Post

Momente și aspecte privilegiate în care Dumnezeu Tatăl poate fi descoperit și simțit

- inregistari audio (vezi link fisier audio) si textul (vezi link denumire) -


01. Prefata

02. Teofania

03. Consacrarea-Inceput

04. Dumnezeu

05. Caderea

06. Absolutul

07. Adevarul

08. Imparatia Cerurilor

09. Podul

10. Corespondenta

11. TOT

12. Analogia

13. Centrul

14. Eternitatea

15. Secretul

16. Ignoranta

17. Intelectul transcendent


Momentele propriuzise


01. Iubirea

02. Tu-si-celalalt

03. Fericirea

04. Suferinta

05. Raul

06. Iertarea


Textul in varianta (PDF)

Sa va fie hrana to be fond of pentru sufletele voastre insetate de Dumnezeu !   thumbs

Teofania


Având în vedere că materialul este mult, este cu putință să nu putem încheia în această seară și vom continua la Costinești. Atunci, în finalul acestui material, va exista și o inițiere specială care este totodată și o teofanie. De aceea mai întâi am să definesc ce înseamn㠄teofanie”.

TEOFANIE este o manifestare sensibilă a lui Dumnezeu sau, altfel spus, o manifestare în care Dumnezeu este cu putință să fie simțit într-un anume mod de ființele umane, de cele care sunt pregătite să îl simtă în propia lor ființă, în universul lor lăuntric. Teofania este întotdeauna momentul unei comunicări rare și incomparabile între om și Creatorul său, a unui contact, a unei deschideri a Cerului în direcția lumii manifestate, a unei transmiteri sau revelații.

Se spune că Metatron, Îngerul chipului lui Dumnezeu Tatăl, este agentul prin excelență al teofaniilor. El este cel care reunește toți profeții și trimișii divini; deci este vorba despre Îngerul Metatron.

Orice învățătură divină autentică trebuie să-și aibă originea într-o teofanie, într-un act divin, care îi conferă acelei învățături o validitate sigură, într-o relație transcendentă, care va marca cu pecetea sa valoarea supraumană a textelor sau viziunilor celui care este obiectul acestei revelații. Tocmai de aceea, la începutul acestei Conferințe vom realiza consacrarea fructelor acestei Conferințe mai întâi lui Dumnezeu Tatăl și apoi, suplimentar, vom realiza o consacrare către Îngerul Metatron.

Înainte de a trece la subiectul propriu-zis pe care l-am indicat și anume: „Momente și aspecte privilegiate în care Dumnezeu Tatăl poate fi descoperit și simțit” am să vă definesc cât mai bine anumiți termeni fundamentali care apar în această expunere, pentru a vă fi astfel mai ușor să înțelegeți ceea ce doresc să vă comunic. În primul rând noțiunea de Dumnezeu.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Dumnezeu
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:11 View PostDownload Post

DUMNEZEU


Cuvântul Dumnezeu nu poate fi înțeles decât în indivizibila sa unitate și aceasta dincolo de diversele modalități care pot servi reprezentării Sale conform necesităților temporale ale manifestării. Astfel pluralul este un nonsens când este vorba despre Dumnezeu chiar din punctul de vedere hindus și nu doar cel iudaic, creștin și islamic, cum am avea tendința să ne imaginăm. Și aceasta pentru că, în esența Sa cea mai intimă, substanțialmente, am putea spune: Dumnezeu nu este doar Unu; El este Unul, Unicul, Fără al doilea.

Chiar dacă apare uneori în mod manifestat sub unul dintre cele trei aspecte principale ale Sale în tradiția vedică și anume: Brahma, Vishnu și Shiva, aspecte care, luate împreună, sunt cunoscute sub numele de Trimurthi sau Tripla manifestare, El nu-și păstrează mai puțin natura Sa primă, indivizibilă, care rămâne mereu neschimbată, întrucât este o natură imuabilă și eternă.

Cunoscută ca Ishvara, cu alte cuvinte, conform calificărilor Sale distinctive, această aparentă individualizare sau mai exact formalizare, nu-i afecteză deloc titlul dumnezeiesc care rămâne dincolo de orice determinare, personalitatea divină reprezentând efectiv o determinare, cu totul relativă firește, dar care caracterizează cu toate acestea Principiul dumnezeiesc care a îmbrăcat o anumită formă și nu trebuie să fie identificată cu autentica și invizibila esență a lui Dumnezeu. Prin urmare Dumnezeu ca persoană, Ishvara, ne permite sesizarea sursei și principiului manifestării universale dar El trebuie în mod imperativ gândit analogic și apofantic, sau altfel spus, prin intermediul negării oricărei limitări fenomenale dacă dorim să înțelegem sau să ne apropiem de veritabila Sa natură.

Deoarece Principiul Prim, Dumnezeu, este Universul informal cuprinzând, în același timp, nemanifestatul și manifestatul și depășind orice concepții-imagine, aflat dincolo de dualitate, El este Cel Dintâi, Unul, Supremul, Parabrahman, Fără al doilea, al cărui mod nesuprem – Aparabrahman sau Ishvara – nu se distinge de El decât în mod total iluzoriu, deoarece efectul nu este întru nimic cu adevărat și esențialmente diferit de cauză.

În infinitatea Sa Dumnezeu este absolut inaccesibil, neafectat și mereu necunoscut, deoarece El nu poate fi un obiect al cunoașterii pentru un altul decât El însuși; aceasta explicându-se prin faptul că în afara Lui nimic nu deține facultatea cunoașterii; orice cunoaștere, chiar relativă, nefiind decât o participare la cunoașterea absolută și supremă a Sa.

Scrierile tradiționale indiene îl definesc chiar ca fiind: „Dincolo de ceea ce nu este cunoscut, deoarece numindu-L Incognoscibil, Dincolo de Unul, aceasta însemnă că totala Sa transcendență depășește chiar și afirmarea inaccesibilității Sale absolute
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Căderea
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:13 View PostDownload Post

CĂDERE


Dincolo de ruptura pe care a determinat-o între Dumnezeu și om - ale cărei diferite momente ne sunt relatate de episoadele din Geneză, care arată clar aptitudinea pierderii și a dizgrației pe care le-a suferit Adam, pierdere care s-a înscris, din nefericire, în inima întregii Sale descendențe, îndepărtând oamenii de natura lor primară, veritabila lor condiție originară la care ei trebuie să se întoarcă - această cădere poate fi de asemeni interpretată drept o mișcare generală de îndepărtare de Principiul dumnezeiesc. Această mișcare care este foarte precis rezumată în „Doctrina ciclurilor sau a erelor succesive”, „Mandvantara”, antrenează, cu o rară putere de solidificare, întregul ansamblu al manifestării vizibile.

Într-adevăr, trecerea de la o yugă (epocă) la alta, produce o degenerescență ale cărei consecințe multiple ating toate nivelele realului, cea mai redutabilă fiind pierderea tradiției spirituale, ca urmare a distanței crescânde față de Principiul dumnezeiesc, distanță care se mărește din ce în ce, într-un mod regulat și inexorabil.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Absolut
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:15 View PostDownload Post

ABSOLUT


Cunoașterea Absolutului este, cu siguranță, una dintre bazele fundamentale a cărei atingere este indispensabilă oricărei abordări veritabile a cunoașterii metafizice spirituale. Evident, nu este posibil să oferim o definiție a ceea ce din principiu nu se lasă definit, care este prin urmare indefinibil, indicibil, inexprimabil. Cu toate acestea nu este interzis, chiar dimpotrivă, să ne punem întrebări cu privire la o noțiune eminamente centrală în cadrul perspectivei spirituale ce caracterizează calea tradițională spirituală, care conduce la realizarea spirituală.

Vom remarca de asemenea că expresia „Absolut” nu este folosită decât pentru a se indica ceea ce este semnificat mai curând sub numele de „Infinit”, „Posibilitate” sau chiar „Totalitate”.

Să mai adăugăm că Absolutul sau Posibilitatea se distinge de Ființă, care nu este decât o formă extrem de limitată de determinare. Într-adevăr Absolutul nu poate fi o parte a ceva; universalul nu ar putea fi închis sau cuprins în nu contează ce. Absolutul nu poate fi caracterizat decât de Infinit, deoarece, nefiind limitat de nimic, El nu lasă nimic în afara Lui.

Particularitatea ideii de Absolut impune deci ca ea să nu poată fi exprimată decât prin termeni sub formă negativă iar aceasta în măsura în care limbajul, ca oricare altă formă de afirmare pozitivă, este obligatoriu obiectivant și prin urmare limitat. În acest sens Absolutul fiind insesizabil în afara atributelor Sale doar folosirea negației exersată asupra determinării și limitării poate, într-un anume mod, să facă sensibilă dimensiunea autentică a Absolutului.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Adevăr
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:16 View PostDownload Post

ADEVĂR


Nu ar putea exista un Adevăr străin Principiului dumnezeiesc. Atunci când se vorbește de Adevăr ca atare se face referire întotdeauna și inevitabil direct la Principiul dumnezeiesc, deoarece în afara Principiului dumnezeiesc nimic nu-și are fundamentul său propriu. Această dependență față de Principiul dumnezeiesc primar face ca relația noastră cu Adevărul să treacă obligatoriu prin recunoașterea supunerii noastre la imperativele obiective ale imuabilei Legi Principiale Supraumane. Acesta este motivul pentru care s-a spus că numai Adevărul ne face liberi din punct de vedere spiritual, după cum subliniază apostolul Ioan în Evanghelie: „Veți cunoaște Adevărul și atunci Adevărul vă va face să deveniți liberi”. (Ioan, cap.8.32.)

Cum Principiului dumnezeiesc este Unul, știind că nu pot exista evident două Principii căci unul l-ar distruge pe celălalt, la fel cum, din aceleași motive, nu pot exista două Absoluturi, două Toturi sau o pluralitate de Infinituri, Adevărul este de asemenea Unul. Vorbim deci de caracterul unic al Adevărului deoarece, în esența Sa, El este identic cu Principiului dumnezeiesc, non-diferit de această Unitate originară.

Adevărul nu este un produs al minții umane. El își are prorpia Sa existență, independent de noi. Rolul nostru este, prin urmare, doar acela de a-L cunoaște și în afară de această cunoaștere trebuie să știm că nu subzistă decât eroarea.

Adevărul nu ține de un anumit spirit practic, de un pragmatism derizoriu; El aparține Ordinii Intelectuale Pure. Este obiectul propriu al inteligenței veritabile, al veritabilului intelect superior. De altfel trebuie să știm că la Adevăr se ajunge prin percepția imediată, directă. Trebuie să înțelegem astfel intim că doar intuiția intelectuală superioară ne permite să intrăm în contact cu domeniul suprauman care este Domeniul propriu al Principiului dumnezeiesc.

Perceput prin „cunoașterea inimii” cum o numesc orientalii, Adevărul ne este transmis conform propriei Sale Ordini, conform Naturii Sale: „Adevărul este Cel care face Adevărul”. Prin urmare este foarte important să intrăm într-o stare de perfectă disponibilitate față de Adevăr, să abandonăm mecanismele care se găsesc la baza convingerilor limitate ale omului vechi, pentru a ne deschide față de Lumina Clară a Adevărului.

Știința sacră, cunoașterea metafizică fundamentală spirituală, nu au altă sursă, nu sunt alimentate printr-un alt canal decât cel al Adevărului. Originar fiind, Adevărul este adevărul asupra originilor. El este adevărul cu privire la Principiului dumnezeiesc. El este cel mai profund nucleu care este Adevărul esențial, Adevărul total; toate adevărurile parțiale nefiind decât fragmente, scântei ale Sale.

Sinonim cu Absolutul cu care El este logic și pe bună dreptate identic Adevărul transcende și depășește toate aporiile și limitările contingenței lumii manifestate. Atemporalitatea Sa îi conferă un statut de universalitate care îi permite să-i lumineze în toate epocile și în toate tradițiile pe cei care se deschid față de Luminile suverane ale Realității esențiale dumnezeiești.

Dacă ne întrebăm: „Oare câți dintre cei care păstrează o orientare tradițională spirituală autentică se îndreaptă spre Adevăr pentru El însuși, în mod complet dezinteresat, dincolo de atașamentele afective și de spiritul îngust de dominare?” - răspunsul pare să ne indice că este vorba despre un număr destul de mic. Cu toate acestea, în cadrul acestui foarte mic număr de ființe care constituie cercul extrem de închis al prietenilor extrem de sinceri ai Adevărului, se găsește - din fericire ocrotit și firește transmis - Depozitul Eternei Înțelepciuni, Depozitul Adevărului atemporal și universal.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Împărăția Cerurilor
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:18 View PostDownload Post

ÎMPĂRĂȚIA CERURILOR


Imaginea Împărăției Cerurilor este o imagine subtilă, deoarece analogia cu Lumea creată, în ceea ce privește Împărăția Cerurilor - veritabilă firește - este deseori incapabilă să redea realitatea proprie a ceea ce constituie esența acestui domeniu non-uman.

Împărăția Cerurilor în sensul său plenar nu poate fi comparată cu elementele Lumii materiale. Ea nu este definită de contingență și impermanență, ea rămâna în Pura Lumină a Tainei, Lumina Obscură, plină de mistere, a lui Dumnezeu. Împărăția Cerurilor care este asimilată tradițional lui Atman, Sinele Suprem Nemuritor, este pur interioară, nu este vizibilă cu ochii trupești, după cum va reaminti și Iisus: „Împărăția lui Dumnezeu nu vine în așa fel ca să izbească privirile. Nu se va zice: ’Uite-o aici sau uite-o acolo!’, căci, iată, că Împărăția lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru”. (Latină, Regnum dei intra vos est” – Luca 17.21)

Invizibilă privirilor asemeni Centrului, Împărăția Cerurilor este locul cel mai ascuns, cel mai secret, locul perfectei tăceri, al marii uniuni cu Dumnezeu Tatăl, unde este celebrată nunta sufletului cu Dumnezeu Tatăl. Departe de a putea fi sesizată prin intermediul simțurilor grosiere, Împărăția Cerurilor - după cum constatăm - este de o esență pur spirituală, non-materială. Ea se află în cea mai profundă intimitate a ființei, în intimitatea intimității, în adâncul cel mai profund al sufletului, în Centrul sufletului, în Sinele Nemuritor Atman. Tocmai de aceea, prin această cunoaștere, ființa poate apoi să comunice cu această Împărăție a lui Dumnezeu care se află și în afara sa; inima și Centrul fiind, să nu uităm, locul nemanifestării.

Există, prin urmare, o strânsă corespondență între această calificare particulară ce caracterizează atitudinea anumitor țări de a se considera locul Centrului și ideea spirituală a Împărăției lui Dumnezeu ca domeniu unic. Și într-un caz și în celălalt apare importanța și importanta noțiune de inaccesibilitate, care este – nu întâmplător – centrală acestor domenii.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Pod
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:19 View PostDownload Post

POD


Podul, analogic vorbind, este o legătură. El stabilește o relație între două maluri, între două stări, între două lumi, între pământ și Cer, între om și Dumnezeu. El unește și reunește, face joncțiunea între Lumea manifestată și nemanifestată, între două stări ale ființei.

Podul, ca și frânghia sau scara, este mijlocul de trecere care, reunind ceea ce era separat, restabilește vechea unitate originară și primară, când lucrurile, în starea lor primară, nu erau încă divizate. Cele două Lumi reprezentate de cele două maluri sunt în sensul cel mai general Cerul și pământul, care erau unite la început dar au fost separate prin faptul însuși al manifestării, al cărui întreg domeniu este atunci asimilat cu un mal sau cu o mare care se întinde între ele. Podul va deveni, prin urmare, asemeni unui ax. El va realiza posibilitatea comunicării între două domenii și de aceea el trebuie să fie considerat ca fiind vertical.

Podul, ca trecere, este o cale. Dar asemeni oricărui drum el conduce către destinație și în același timp formalizează o distanță, fosilizează o ruptură. Dacă podul este realmente „calea” care unește cele două maluri și permite trecerea de pe unul pe celălalt, el poate, cu toate acestea, să fie de alminteri, într-un anumit sens, asemeni unui obstacol plasat între ele, ceea ce face trimitere la caracterul său periculos. Traversarea podului nu este prin urmare lipsită de pericol în măsura în care podul este chiar locul joncțiunii dar de asemenea și obstacolul care trebuie depășit, drumul care separă.

Putem observa că dublul sens simbolic al podului rezultă și din faptul că el poate fi parcurs în cele două direcții opuse; pe acest pod poți să te duci sau poți să te întorci. Odată ce ne-am angrenat în traversare, întoarcerea înapoi este însă interzisă întrucât ceea ce a fost deja parcurs trebuie să fie apoi pierdut din vedere; nu contează decât sensul drumului. Privirea atunci nu trebuie să uite perspectiva ultimă, astfel încât podul, care este un ajutor și un mijloc, să nu se transforme într-un obstacol și într-o piedică.

Podul concretizează posibilitatea întoarcerii. El oferă mijlocul tangibil și efectiv în acest scop. El ne amintește că orice perspectivă de regăsire a originii, de reintegrare a stării primordiale spirituale, de unire a ceea ce era separat, nu este un vis zadarnic, ci – dacă ființa se dovedește capabilă și perseverentă depășind anumite capcane – este un țel întru totul realizabil.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Tot
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:20 View PostDownload Post

TOT


Totul universal este lipsit de părți; este nelimitat. Nimic nu este exterior Totului. El înglobează ansamblul cel mai larg care poate exista; altfel el nu ar mai fi Totul.

Totul echivalent cu Infinitul nu este nici reductibil sau asimilabil unui obiect particular și determinat. Întrucât conține Totalitatea cea mai amplă, El nu lasă să subziste nimic în afara Lui. Neputând să fie conceptualizat și nici să constituie un obiect pentru minte ca gând specific, deoarece nici un concept nu este în măsură să-i poată cuprinde cu adevărat imensitatea și natura, Totul scapă în mod strict și riguros oricărei tentative de definire pozitivă limitată. Totul depășește în mod radical formele relative care sunt percepute din punct de vedere existențial și este superior sumei părților sale. Vom insista asupra acestui aspect deoarece o sumă aritmetică este incapabilă să redea cu adevărat ceea ce este Totalitatea ca atare.

Într-adevăr, Totul nu poate fi redus, într-o tentativă stângace de a ne face o reprezentare oarecare cu privire la El, la o simplă acumulare sau la o simplă adunare de termeni care să înlocuiască în acest scop reducția mentală sau o conceptualizare globalizantă, punând în acțiune instrumentele și mecanismele intelectuale clasice și care refuză să lase locul în acest domeniu purei intuiții intelectuale superioare. Iar în lipsa acestei intuiții pure nu se ajunge decât la crearea imaginară a unei „ens strationis”, o entitate care nu deține nici o realitate tangibilă și concretă în afara celei pe care i-o oferă gândirea. Totul trebuie, prin urmare, să fie privit în pura Sa transcendență și profunda imanență, renunțând la modurile obișnuite de evaluare, aceasta fiind singura manieră de a lăsa cât mai liber posibil, vacant și vid disponibil, spațiul interior necesar, astfel încât în subtila Sa „prezenț㔠să se manifeste Totalitatea autentică.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Corespondența
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:23 View PostDownload Post

CORESPONDENȚA


Legea ocultă a Corespondenței este o Lege situată la baza oricărei reflecții simbolice afirmându-se chiar că ea este rațiunea de a fi a oricărui simbolism deoarece orice expresie nu poate decât să fie tradusă în acest mod particular pentru a putea pretinde să enunțe o analiză validă simbolică.

Ținând de Principiul dumnezeiesc, din care își extrage substanța, deoarece Lumea nu este decât efectul originar al Logosului divin rostit la începutul timpurilor, Legea Corespondenței permite traducerea Planului superior în planul manifestării, prin intermediul legăturilor și corespondențelor nu imediat perceptibile și care, toate acestea, structurează armonia și echilibrul general al diferitelor planuri. Vom înțelege astfel că legile Domeniului material se găsesc într-o strânsă dependență de Legile Domeniului spiritual, întrucât ele particip㠖 și unele și celelalte – la Unitatea principială și originară pe care ele nu fac decât să o traducă.

Această unitate explică de altfel de ce fiecare element al Universului este înscris într-un strâns raport de analogie cu toate celelalte elemente ale acestuia.

Ca reprezentare a Legii unității, figura omului universal este o reprezentare perfectă a acestei corespondențe generale.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Analogie
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 27.11.2010, 22:26 View PostDownload Post

ANALOGIE


Sensul propriu al acestui cuvânt este precizat uneori luându-se ca bază simbolică faimoasa Pecete a lui Solomon formată prin suprapunerea a două triunghiuri opuse, unul cu vârful în sus, celălalt cu vârful în jos; în felul acesta rezultă steaua cu 6 colțuri.

Așa după cum imaginea unui obiect este inversată într-o oglindă în raport cu obiectul însuși, la fel, ceea ce este primar în Ordinea Principială este mai mic în Ordinea Manifestării; cel puțin în aparență. În același mod punctul geometric este nul pe plan cantitativ, el neocupând aproape nici un spațiu, cu toate că el este Principiul Dumnezeiesc prin care este generat spațiul în întregimea sa. De asemeni în matematică 1 sau unitatea este cel mai mic din seria vertiginoasă a numerelor, dar el este în realitate cel mai mare, deoarece le conține virtual pe toate, producând ansamblul prin propria sa repetare infinită.

Analogia dintre Macrocosmos și Microcosmos (Microcosmosul fiind însă și universul nostru lăuntric, pe care fiecare ființă umană îl are) are ea însăși la bază aceleași principii care tocmai au fost enunțate. Cea mai mică parte a Universului fiind, la nivelul său, o modalitate particulară a Unității originare, Sursă primară și fondatoare. Acesta este motivul pentru care modalitatea corporală a individualității umane poate fi folosită ca analogie pentru simbolizarea întregului Univers sau, altfel spus, al Macrocosmosului.

Ceea ce trebuie să reținem din această Lege este că analogia este întotdeauna „inversată”, acesta fiind de altfel semnul oricărei analogii veritabile, semn care poate fi decelat cu ușurință în Parabolele evanghelice unde ea apare prin noțiuni gen: cel mai mic, cel dintâi și cel din urmă, etc., ca și în Comentariile orientale asupra vieții înțelepților.

De asemeni, plecând de la studiul ciclurilor solstițiale, este necesară să fie făcută o distincție între Ordinea celestă, căreia îi aparține mersul Soarelui, și Ordinea terestră, căreia îi aparțin succesiunea anotimpurilor. Conform Legii Generale a Analogiei aceste două Ordini trebuie, în însăși corelarea lor, să fie inversate una față de cealaltă, astfel încât ceea ce este cel mai sus, urmând prima Ordine, devine cel mai jos, urmând-o pe a doua și reciproc. Astfel, conform rostirii ermetice care se află înscrisă pe „Tabla de Smarald” și care îi aparține lui Hermes Trismegistos „Ceea ce este sus (în Ordinea celestă) este precum ceea ce este jos (în Ordine terestră)”.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> Școli și orientări spirituale contemporane si Anunturi cu tematica ezoterica si grupuri spirituale, Școli și grupări spirituale din România -> MISA - Mișcarea de Integrare Spirituală în Absolut, Invățătura spirituală prezentată în cadrul MISA
   -> Prezentari texte, Conferinte publice, prezentari initiatice, invataturi spirituale - texte
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 3  [ 22 Posts ]
 

Goto page 1, 2, 3  Next
Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You cannot download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !