Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 13:58
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Taina dezvaluita a celor trei zile petrecute de Iisus la templu


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


Goto page 1, 2, 3, 4  Next
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Taina dezvaluita a celor trei zile petrecute de Iisus la templu
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 02:30 View PostDownload Post

Taina dezvăluită a celor trei zile petrecute de Iisus la templu
"Omul nu trăiește numai cu pâine, dar și cu Cuvântul lui Dumnezeu" Iisus

Cuprins

Cuvânt înainte
Capitolul 1 - Obiceiul examinării atente a copiilor în Templul din Ierusalim
Capitolul 2 - Spiritualitatea cu totul excepțională a lui Iisus – copil venit la Templu. Dania bătrânului Simon. Problema dificilă ridicată de Iisus. Cuvântarea învățatului mai tânăr.
Capitolul 3 - Întrebarea înțeleaptă a băiatului - Iisus către învățați. Cine este atunci Fecioara și cine este Fiul Ei? Răspunsul corect al învățatului înțelept.
Capitolul 4 - Copilul lisus cere din nou să i se răspundă la întrebarea sa referitoare la Isaia 9
Capitolul 5 - Cuvântul superiorului sinagogii din Betleem și răspunsul băiatului - Iisus. Tentativa nereușită a bătrânuluifariseu de a întrerupe discuția.
Capitolul 6 - Confirmarea tânărului levit. Cuvântul disprețuitor al Înaltului Preot despre fiul tâmplarului din Nazaret;
Capitolul 7 - Răspunsul copilului - Iisus la cuvântul Înaltului Preot. Relatări despre misiunea fiului lui Zaharia și despre puterea fiului tâmplarului de a face minuni.
Capitolul 8 - Amenințarea Înaltului Preot și atenționarea severă din partea judecătorului
Capitolul 9 - Făgăduiala făcută de copilul Iisus judecătorului roman și mânia Preotului Superior. Cum poate în realitate omul însuși să devină cuvântul cel viu al lui DUMNEZEU și astfel să ajungă a fi una chiar cu DUMNEZEU. Combaterea argumentelor Preotului Superior de către copilul Iisus cu ajutorul catehismului popular.
Capitolul 10 - Încercarea nereușită a unui cărturar și a unui bătrân de a justifica și de a face credibile afirmațiile Preotului Superior. Amânarea discuției pentru ziua următoare. Copilul Iisus și Simon sunt invitați la han, ca oaspeți ai judecătorului roman.
Capitolul 11 - Consfătuirea secretă din timpul nopții
Capitolul 12 - Întrunirea colegiului de examinatori în ziua următoare, în sala de adunare. Încercarea fără succes a slujitorilor Templului de a întrerupe ședința
Capitolul 13 - Continuarea ședinței. Întrebarea copilului Iisus către slujitorii Templului: Ce-ați face dacă totuși Eu aș fi Mesia? Răspunsul precaut al talmudistului Joram referitor la Mesia.
Capitolul 14 - Mărturia copilului Iisus despre sine, ca fiind adevăratul mesager al lui DUMNEZEU. Atitutinea lui Joram care susține: să așteptăm ca timpul să decidă! Iisus arată că în el se află mereu prezentă Atotputernicia lui DUMNEZEU. Refuzul lui Joram.
Capitolul 15 - Obiecțiile lui Joram și ale profetului la convingerea că este Mesia a copilului Iisus și combaterea lor.
Capitolul 16 - Întrebarea batjocoritoare a lui Barnabe. Răspunsul dojenitor și replica Domnului. Jena și scuzele lui Barnabe. Minunea cu apariția urechilor de măgar și cu materializarea măgarului viu.
Capitolul 17 - Dispariția miraculoasă a măgarului. Minunea cu piatra. Uimirea judecătorului roman în fața puterii băiatului. Cuvintele lui Iisus despre venirea Împărăției lui DUMNEZEU.
Capitolul 18 - Minunile celor 27 de magicieni din Damasc, povestite de Iisus. Jena și uimirea lui Barnabe. Secretul atotștiinței lui Iisus.
Capitolul 19 - Explicarea cuvintelor Ierusalim și Melchisedek de către copilul Iisus. Sfânta Scriptură este cuvântul lui DUMNEZEU. Joram atrage atenția că textele lui Isaia nu fac o trimitere clară la Mesia.
Capitolul 20 - A doua noapte la han. Joram și Barnabe în căutarea pasajelor din textele lui Isaia.
Capitolul 21 - Începutul discuției în cea de-a treia zi. Încercarea nereușită a lui Joram de a pune capăt subiectului început. Intervenția agresivă a Preotului Superior și contrazicerea lui de către copilul Iisus.
Capitolul 22 - Cuvintele judecătorului roman de recunoastere a lui Iisus, urmate apoi de cuvântarea lui despre legile statului privind ordinea și Legea lui DUMNEZEU. Unele considerații privind dragostea față de aproapele tău.
Capitolul 23 - Citirea și explicarea lui Isaia (9, 5-6) de către judecătorul roman
Capitolul 24 - Cuvântul lui Joram despre esența lui DUMNEZEU, ca răspuns dat judecătorului roman.
Capitolul 25 - Cuvântarea severă a băiatului Iisus adresată slujitorilor Templului, pe care El îi consideră ipocriți și cei mai înverșunați adversari ai săi. Abuzurile existente în Templu.
Capitolul 26 - Replica mânioasă a Preotului Superior. Proorocirea lui Iisus referitoare la chemarea păgânilor în sânul lui DUMNEZEU, în locul iudeilor, și la distrugerea Tempiului și a orașului Ierusalim. Adevărul despre moartea lui Zaharia.
Capitolul 27 - Joram îl recunoaște pe copilul Iisu.s drept Mesia și îi cere un sfat și explicarea cât mai clară a versetelor 52, 14 și 53, 3 din Isaia. Răspunsul amănunțit care a fost oferit de Iisus.
Capitolul 28 - Dovada lui Iisus că Templul și țara întreagă nu se mai pot purifica și salva. Noul chivot al legii și apa blestemată.
Capitolul 29 - Întrebarea zeflemitoare a Preotului Superior. Replica înțeleaptă a lui Iisus. Rugămintea lui Barnabe de a i se explica din Isaia versetele 54, 49, și îndeplinirea ei de către Domnul Iisus.
Capitolul 30 - Întrebarea lui Nicodim despre polii pămăntului. Răspunsul lui Iisus. Legămăntul de prietenie dintre Nicodim și copilul Iisus.
Capitolul 31 - Cuvântul de încheiere al judecătorului roman. Întrebarea lui privind locul unde se află părinții lui Iisus și răspunsul acestuia.
Capitolul 32 - Întâlnirea lui Iisus cu Iosif și Maria la Templu. Întrebarea părinților și răspunsul Fiului. Discuția amicală dintre judecătorul roman, Nicodim și părinții lui Iisus. Palatul judecătorului roman. Întoarcerea la Nazaret.
Capitolul 33 - Cuvântul de încheiere al lui Jakob Lorber. Consemnările unui servitor care au fost făute la data de 13 ianuarie 1860.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Cuvânt înainte
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 02:30 View PostDownload Post

Cuvânt înainte

În Sfânta Evanghelie după Luca aflăm că la vârsta de doisprezece ani, Iisus a petrecut trei zile în Templu, în mijlocul învățaților Templului, ascultându-i și răspunzând cu o mare ușurință la întrebările lor. Și toți care Îl auzeau se minunau de priceperea și de răspunsurile Lui pline de adevăr care îi era inspirat de DUMNEZEU (2.47). Ce a discutat atunci Iisus, nu aflăm. Dar de atunci gândurile oamenilor revin tot mereu la întrebarea: oare ce s-a putut întâmpla în acele zile? Astfel se întreabă și pastorul evanghelic Hermann Luger (mort în 1947), într-o mică lucrare (Biblia și Noua Revelație): "Ce a putut spune Iisus cel de doisprezece ani învățaților din Templu, încât a stat cu ei de vorba timp de trei zile?" Pentru toți cei care îl iubesc pe Iisus și vor să afle amănunte despre copilăria și tinerețea Lui, a fost oferită această revelație. Ea a luat naștere într-o vreme când materialismul dialectic își serba primele triumfuri. În timp ce inimile se uscau sub arșița pustiitoare a ideilor care-l negau pe Cristos, într-un loc retras și liniștit, un suflet simplu și iubitor de DUMNEZEU l-a întâlnit în focarul cel viu al inimii sale pe Iisus. Binecuvântatul era misticul Jakob Lorber din Graz. Ca și în cazul profeților Vechiului Testament, prin el a vorbit Spiritul atotputernic al lui DUMNEZEU pe care el l-a simțit și l-a auzit ca pe o tainică voce interioară

Iisus Cristos a spus prin gura mesagerului său Iacob Lorber:

"Așa vorbește acum Domnul Dumnezeu pentru fiecare, și aceasta este perfect adevărat, exact și clar; cine vrea cu ardoare să vorbească cu Mine, acela să vină cu multă dragoste către Mine și când va fi pregătit Eu îi voi sădi răspunsul Meu chiar în inima sa. Dar trebuie să se știe dinainte că numai cei curați și cu inima plină de smerenie vor auzi vocea Mea. Și să nu uitați niciodată că cine Mă pune mai presus de lumea aceasta și Mă iubește cu o iubire mare și nesfârșită, precum iubește o gingașă mireasă pe mirele ei, cu acela eu voi merge braț la braț și îi voi spune când Mă va întreba. El Mă va putea privi oricând precum un frate pe celălalt frate și Mă va privi atunci precum Eu l-am privit din veci, înainte chiar ca el să fi existat."

"Cine nu va trăi din Cuvânt, va muri din judecata Cuvântului care i-a fost anunțat, în care nu a crezut și în care nu a avut încredere.
Așa cum Eu am în Mine puterea Tatălui de a da sau de a lua înapoi viața eternă, pe care omul, după propria sa voință, are puterea de a o primi și Cuvântul Meu poate face de asemenea acest lucru, deoarece Cuvântul Meu este expresia atotputernică și eternă a voinței Mele!
Cel care primește în el Cuvântul Meu, care trăiește și acționează fără a devia de la învățătura Mea, Mă primește cu toată iubirea, toată înțelepciunea și toată forța Mea, devenind astfel un adevărat copil al lui Dumnezeu, căruia Tatăl care este în Ceruri nu-i va refuza nimic."

Despre Iacob Lorber si felul in care Isus a vorbit prin el scrie mai jos.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 1
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 04:23 View PostDownload Post

Capitolul 1
Obiceiul examinării atente a copiilor în Templul din Ierusalim

Era un vechi obicei și o datină de necontestat în întreaga împărăție a iudeilor ca ei să-și aducă copiii la Ierusalim, la Templu, dacă aceștia împliniseră deja doisprezece ani, unde ei erau atent întrebați de bătrânii farisei și de către învățați despre tot ce-și însușiseră până la această vârstă, în special cu privire la învățătura despre DUMNEZEU și profeți.

Atunci pentru o asemenea examinare trebuia să fie achitată și o anumită taxă, după care cei examinați, în măsura în care o doreau și dacă în plus mai plăteau încă o mică taxă, puteau obține în final un fel de certificat de capacitate. Dacă copiii astfel examinați se dovedeau excepționali în toate privințele, ei puteau fi primiți după aceea și în școlile Templului, având astfel perspectiva de a deveni cândva slujitori aleși ai Templului.

Dacă părinții puteau într-un anume fel dovedi că ei și copiii lor proveneau din seminția lui Levi, atunci primirea în școlile Templului se făcea fără dificultăți. Dar dacă ei nu puteau dovedi acest lucru, atunci primirea se făcea mai greu, ei trebuind în mod formal să-și plătească cu o anumită sumă de bani admiterea în seminția Levi și totodată să aducă Templului o jertfă însemnată.

Fetele erau excluse de la acest examen - cu excepția cazurilor în care ele, fiind îndemnate de părinți, doreau să fie examinate, pentru a fi cât mai plăcute lui DUMNEZEU. În acest caz ele erau examinate foarte minuțios de bătrânele Templului, într-o clădire specială și în final primeau la rândul lor un certificat care atesta astfel toate cunoștințele și deprinderile care au fost dobândite de ele până atunci. Asemenea fete excepțional dotate ca inteligență și foarte frumoase puteau apoi să devină soțiile respectate ale preoților și leviților.

Examinarea băieților, dar mai ales aceea a fetelor, dura puțin. Erau atunci puse câteva întrebări principale care erau folosite aproape întotdeauna și pe care orice iudeu le învăța și le știa pe de rost cu mult înainte.

Răspunsurile respective la întrebările care erau bine cunoscute erau băgate dinainte în capul copiilor, astfel că nici nu apuca examinatorul să-și termine bine întrebarea, că examinatul era deja gata cu răspunsul.

În asemenea situații mai mult de zece întrebări nu primea nici un examinat, de aceea este ușor de înțeles că examinarea unui băiat abia dacă dura câteva minute. Mai ales că, dacă el răspundea foarte bine și rapid la primele întrebări, celelalte nu i se mai puneau.

După acest examen sumar băiatul respectiv primea un mic bilet cu care el și părinții lui se prezentau la aceeași casă la care se achitase taxa de examinare; după prezentarea bilețelului el și familia sa trebuiau să mai achite suplimentar o mică taxă, dacă doreau cumva ca în schimbul bilețelului să primească un certificat al Templului. Copiii cu părinți săraci trebuiau să prezinte într-o asemenea situație, un Signum paupertatis (certificat de sărăcie) căci altfel nu erau admiși la examen.

Perioada examenelor respective era fie de Paști, fie de sărbătoarea Tabenacolelor și ea dura de obicei cinci până la șase zile. Dar înainte de a începe examinările în Templu, chiar cu câteva zile înainte, anumiți slujitori ai Templului erau trimiți prin hanuri ca să afle cam câți candidați s-au adunat.

Cei care doreau atunci să fie remarcați puteau să o facă, contra unei taxe, pentru că în acest fel le venea mai repede rândul la examen. Cei fără taxă rămâneau de obicei ultimii, iar pentru examinarea lor examinatorii nu-și dădeau prea multă osteneală și de obicei aceștia nici certificate nu primeau. Este drept că lor li se promitea în final că le va fi trimis un asemenea certificat, dar în realitate totul rămânea doar o simplă promisiune.

Uneori se întâmpla însă și ca unii băieți de foarte mare spirit, înzestrare și talent să pună la rândul lor întrebări examinatorilor și să ceară felurite explicații despre un anumit aspect sau despre altul care fusese revelat în scrierile inspirate ale profeților. În asemenea împrejurări unii examinatori plini de orgolii și ifose deveneau de obicei arțăgoși și supărăcioși; căci la rândul lor examinatorii de atunci erau rareori mai buni cunoscători ai Scripturii și profeților decât deplorabilii noștri învățători de azi (această afirmație a fost făcută (scrisă) în anul 1859). Ei știau de multe ori foarte puțin, cunoscând doar atât cât să răspundă acceptabil la acele clasice întrebări. Dincolo de aceasta întunericul ignoranței se întindea chiar și în cazul examinatorilor.

Desigur că atunci asistau la examen, ca un fel de comisari de examen, și unii bătrâni și învățați. Ei însă cel mai adesea nu examinau, ci doar ascultau ceea ce se examina. Numai în cazuri cu totul deosebite, ca cel amintit mai înainte, dacă merita cu adevărat osteneala, începeau și ei să se agite și mustrau mai întâi pe un astfel de băiat care punea întrebări dificile, pentru îndrăzneala lui nechibzuită, de a se fi încumetat să-și pună examinatorii într-o situație delicată (în care ignoranța lor cu privire la acele subiecte ieșea și mai mult în evidență), răpindu-le pe deasupra și timpul.

Dacă un asemenea băiat excepțional ca pregătire și inteligență nu se lăsa astfel intimidat și insista cu hotărâre asupra a ceea ce-și propusese și dorea să cunoască, atunci mai mult pentru a salva aparențele față de popor decât de dragul adevărului, el era trecut în grupa celor care așteptau și atunci el trebuia să aștepte pentru a afla ulterior răspunsul la asemenea întrebări critice, până la o anumită oră din seară, și abia atunci era din nou chemat și audiat.

În final, atunci când venea ora stabilită, acești băieți care puneau întrebări dificile erau chemați, cu o oarecare stare de nemulțumire, din colțul lor și atunci fiecare trebuia să-și repete din nou întrebările puse de el mai înainte, iar unul dintre bătrânii sau învățații care se simțea cât de cât capabil îi dădea de obicei un răspuns cât mai abscons și foarte încâlcit, din care băiatul respectiv clar că nu devenea cu ajutorul lui mai deștept - iar poporul care asista și el, în timpul acesta, se bătea cu palma în piept și se minuna adânc cât este el de prost, mut, surd și orb, față de profunzimea necercetată a Spiritului lui DUMNEZEU, care era atunci exprimată prin gura unui bătrân sau a unui învățat și în cele din urmă unii dintre acești oameni simpli și neștiutori chiar îl dojeneau pe acel băiat pentru obrăznicia lui.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 2
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 04:29 View PostDownload Post

Capitolul 2
Spiritualitatea cu totul excepțională a lui Iisus – copil venit la Templu.
Dania bătrânului Simon.
Problema dificilă ridicată de Iisus.
Cuvântarea învățatului mai tânăr.

Dar un astfel de băiat cu adevărat spiritual nu a lăsat capul în jos în asemenea situație și a zis: Tot ceea ce există în marea și bogata lume a lui DUMNEZEU este luminat în timpul zilei de cea mai clară lumină solară și chiar și noaptea nu este niciodată așa de întuneric, încât să nu vezi nimic: de ce oare trebuie ca tocmai această importantă învățătură, care în esență are menirea de a arăta oamenilor cât mai clar și cât mai limpede calea cea dreaptă spre adevărata tămăduire și mântuire, ajunge să le fie dată acestora într-un mod atât de greoi și încâlcit, încât aproape că nu mai este cu putință să o înțeleagă nici un suflet?

Trebuie să știți că băiatul care tocmai reproșase bătrânilor învățați ai Templului acest lucru, eram Eu însumi (Iisus) și prin întrebarea mea simplă și precisă i-am pus astfel într-o mare încurcătură, mai ales că la unison cu Mine tot poporul aflat de față a început să-Mi dea dreptate spunând: "Pe DUMNEZEUL lui Abraham, Isaac și Iacob - iată că acest băiat este uimitor de deștept și fără îndoială că el trebuie să discute mai mult cu bătrânii și învățații! Vrem tocmai de aceea să depunem pentru el o danie însemnată în cutia milelor."

Un israelit foarte bogat din Bretania (și anume tatăl, pe atunci încă în viață, al lui Lazăr, Martha și Maria) a pășit atunci cu curaj înainte și pentru că Mă admira a depus pentru Mine o danie de 30 de pfunzi de argint și ceva aur pur și simplu pentru ca eu să pot discuta mai departe cu bătrânii și învătații Templului.
Bătrânii și învățații au acceptat, bineînțeles, cu o foarte multă plăcere această danie mare, iar Eu am căpătat astfel dreptul de a angaja cu bătrânii Templului o discuție cu totul extraordinară și care cu siguranță că era nemaipomenită până atunci.

Această problemă și primă întrebare deja amintită era însă din Isaia, iar răspunsul oferit la ea era extrem de mistic - fiind foarte abscons modul în care se răspundea la ea. După cum vom vedea, această întrebare a constituit motivul dezbaterii detaliate următoare, pe care o vom urmări și noi. Cine o va citi cu o mare atenție și cu inima bună și plină de o dragoste curată pentru DUMNEZEU, acela va obține fără îndoială din ea multe lucruri foarte valoroase pentru sufletul și mintea sa.

Înainte însă de a fi ajuns la dezbaterea care a avut loc după aceea mai pe larg, pentru că acum aveam plătită libertatea de a vorbi, am revenit la prima problemă pe care o ridicasem și am început să-i chestionez pe bătrâni și pe înțelepții de la Templu, punct cu punct.

Problema pe care Eu o ridicasem era însă luată din Isaia, cap.7, versetele 14, 15 și 16 și versetele respective sună astfel: "Domnul DUMNEZEU însuși vă va da un semn: priviți și veți vedea că o fecioară va fi însărcinată și în final ea va naște un prunc pe care îl va numi Emanuel. El va mânca lapte și miere, până când va ajunge să știe să respingă răul și să aleagă numai binele. Dar luați aminte căci mai înainte ca băiatul să învețe să respingă răul și să aleagă numai binele, țara, pentru care vă temeți, va fi părăsită de doi regi ai săi."

Prima parte a problemei este: cine este fecioara și cine este fiul ei Emanuel și când va fi necesar ca un asemenea fiu să vină pe lume. Timpul indicat ar trebui să fi sosit deja, de vreme ce iată că țara lui Iacob a rămas de mai mulți ani fără cei doi regi ai săi și este stăpânită de păgâni. Oare nu cumva acel băiat născut acum doisprezece ani la Betleem într-un staul de oi de către Fecioara Maria, cea care a fost încredințată tâmplarului Iosif - însă nu ca soție, ci ca pupilă, după vechea datină a Templului - băiat pentru care au venit magii de la răsărit, spre a-l saluta ca pe Marele Rege promis iudeilor și căruia, Ana și Simon i-au obținut de la Templu un certificat mare, cu ocazia tăierii împrejur - oare nu cumva El este tocmai acel Emanuel, despre care a prorocit Isaia?

Ei bine, la această întrebare, nu lipsită de importanță, un bătrân care în realitate era un amărât dornic de mărire deșartă, a început să pălăvrăgească niște lucruri cât se poate de încâlcite, pe care nu vreau să le fac cunoscute,. pentru că, printre altele, M-a numit un băiat prost crescut, deoarece știam doar câte ceva despre ce înseamnă a fi născut dintr-o femeie. Atunci un învățat mai tănăr și cu-o înfățisare ceva mai omenoasă s-a ridicat împotrivă și a spus că asemenea cunoștinte nu indică nici pe departe o proastă educație, deoarece, în special în Galileea, băieții se maturizează mai devreme decât în acest Ierusalim degenerat, unde nu întâlnești altceva decât lux, iar copiii sunt extrem de răsfățați. El a mai spus că s-ar putea să Mi se dea un răspuns mai bun și a adăugat că el garantează pentru Mine, deoarece consideră că Eu sunt bine familiarizat cu toate raporturile dintre oameni. Apoi a cerut ca ceilalți băieți să fie îndepărtați și să se discute cu Mine ca de la bărbat la bărbat.

Dar atunci bătrânul a bombănit ceva în barbă, iar Eu am întrebat apoi pe învățatul cu înfățișare ceva mai omenoasă despre situația cu nașterea din Betleem. Dar am remarcat că și acesta a spus cu privire la aceasta ceva destul de complicat:

(Învățatul mai tânăr a spus:) "Da, copil drag și binecuvântat, de acea povește aproape cu totul uitată, despre care s-a vorbit atât de mult la vremea aceea, nu s-a ales nimic, mai ales în ceea e privește prezicerea absconsă a profetului Isaia, care prevestea doar pentru timpul său, în imagini întotdeauna sumbre, căci din câte am auzit, după uciderea pruncilor din Betleem de către Irod - cu care prilej cu siguranță că a fost tăiat și cel care a fost salutat de Magii din Orient ca fiind Marele Rege al iudeilor - bătrânii respectivi au fugit din Iudeea și probabil nici nu mai sunt în viață; căci de atunci nu s-a mai auzit nimic de existența lor.

Trebuie însă să fi fost ceva adevărat cu toată povestea asta, pentru că ea a făcut foarte multă vâlvă atunci; dar, în mod ciudat, doar câțiva ani după aceea, ea s-a pierdut în oceanul uitării totale aproape complet, încât acum, iată că nici un om nu mai pomenește nici o iotă despre ceea ce a fost și, de fapt, nici nu merită să te ostenești să mai spui vreun cuvânt despre aceasta: Simeon și Ana sunt cunoscuți ca fiind doi bătrâni exaltați ai Templului, care au făcut mai multor copii prevestri mesianice pe un ton hermetic, de au înnebunit destul de mulți părinți slabi din fire.

Când Domnul DUMNEZEU i-a dat lui Moise Legile Sale pe Muntele Sinai, s-a cutremurat aproape întreg pământul, iar despre acea apariție miraculoasă din pustiu s-a tot vorbit după aceea aproape patruzeci de ani încheiați și tocmai de aceea aproape întreaga lume a trebuit să recunoască atotputernicia lui Iehova. Cu atât mai mult, eu cred că își va face apariția, zguduind întreaga lume, acel Mesia care va veni, despre care David cânta: "Deschideți larg porțile și ușile lumii înălțați, să intre Împăratul slavei ! Cine este acest împărat al slavei ? EL este Domnul cel tare și puternic, Domnul cel mereu puternic în luptă! Deschideți larg porțile și ușile lumii înălțați, să intre Împăratul slavei ! Cine este acest Împărat al slavei ? El este Domnul Savaot, El este Împăratul slavei ! (David, 23, n.tr.)

Si tu, copil bine-cuvântat, vei recunoaște, desigur, că povestea cu nașterea din Betleem s-a pierdut fără urmă, iar în ceea ce privește sosirea mult așteptată a lui Mesia, ea se va face pe căi bine stabilite! Gândește-te, numai, cum L-a prevestit David, și ce trebuie făcut mai înainte, când marele Împărat al slavei va coborî din cer la iudei: și mai gândește-te că, desigur, toți iudeii vor fi chemați cu câțiva ani mai înainte de mari profeți - de exemplu de Ilie, care va precede pe Domnul slavei - să pună cu toții în practică ceea ce a ordonat marele rege David, pentru a se pregăti în vederea sosirii atât de mărețe a Trimisului Lui DUMNEZEU Cel Atotputernic!

Gândește-te, copil binecuvântat, la tot ce ți-am spus, și vei înțelege că un Iehova Savaot, nu vine chiar așa de ușor pe lume. De aceea acum, că știi tot ceea ce Ți-am spus, du-te și nu mai întreba de așa ceva!
Abia după asta am rostit Eu remarca amintită mai înainte, care a determinat pe omul bogat din Bretania să plătească pentru Mine acea taxă mare, spre a-Mi da posibilitatea de a aduce noi obiecții la problema pusă de Mine și de a Mă pronunța în continuare cu privire la textele din Isaia referitoare la Mesia; căci el era unul din puținii care așteptau sosirea Împâratului slavei după Ilie, nu cu furtună și foc, ci în vârtejuri ușoare de vânt.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 3
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 04:36 View PostDownload Post

Capitolul 3
Întrebarea înțeleaptă a băiatului - Iisus către învățați
Cine este atunci Fecioara și cine este Fiul Ei?
Răspunsul corect al învățatului înțelept.

După ce am căpătat astfel dreptul de a vorbi, M-am adresat Bătrânilor și înțelepților, care Mi-au dat de înțeles că acum pot să vorbesc și să întreb ce vreau, iar ei îmi vor răspunde cum se cuvine. Și astfel Eu am reluat problema pusă mai înainte și am spus: Cuvintele voastre, care aparent sunt atât de sigure, nu pot liniști marea și nu pot opri foșnetul vântului. Doar un orb nu observă nimic din semnele acestui timp și doar un surd nu este capabil să audă tunetele puternice ale istoriei acestui timp cu totul memorabil pentru întreg pământul. În timp ce Karmel și Sion și-au plecat capetele în fața Împăratului slavei, care sosește, iar Muntele Horeb deja face să curgă lapte și miere pe versantele sale, voi, care cei mai degrabă ar trebui să știți și să vestiți și poporul care așteaptă, voi iată că nu știți nici măcar o iotă!

În acel moment toți au făcut ochii mari, uitându-se când la Mine, când unii la alții, neștiind ce să-Mi răspundă.

După un timp unul dintre ei a spus: "Atunci vorbește tu mai departe despre ceea ce știi!"

Eu am spus: "Ceea ce Eu știu, știu foarte precis; și să știți că nu vă întreb ca să vă pun să-Mi explicați ceea ce Eu și așa știu, ci vă întreb numai ca voi să-Mi arătați cine este fecioara însărcinată despre care vorbește profetul Isaia, care va naște pe Fiul Atotputernicului DUMNEZEU! De ce ea îi va da numele Emanuel? (DUMNEZEU este cu noi!) - De ce va mânca El lapte și miere, ca să respingă răul și să aleagă numai binele? Voi, ca învățați, ar trebui totuși să știți ce a înțeles profetul prin fecioara care rămâne însărcinată și care va naște pe Fiul amintit!

Eu sunt de părere că în acea poveste cu nașterea din Betleem se ascunde ceva mai mult decât credeți voi, iar perechea aceea, cunoscutul tâmplar Iosif din Nazaret și fecioara, devenită mai târziu soția lui, inclusiv pruncul născut la Betleem, sunt încă în viață; căci, prin mijlocirea, cu adevărat înțeleaptă, a căpitanului roman Cornelius, ei au scăpat de grozăvia dezlănțuită de bătrânul Irod, iar acum ei trăiesc liniștiți la Nazaret, în Galileea.

Asemenea lucruri știu foarte bine Eu, un băiat de doisprezece ani, și vouă, care le știți pe toate, cum este cu putință să vă fie necunoscute? Mai ales că Iosif, care este unul dintre cei mai capabili tâmplari, a primit în toți acești ani câte ceva de lucru pentru Ierusalim, iar voi îl cunoașteți destul de bine atât pe el, cât și pe femeia lui, care este din Ierusalim și a fost crescută la Templu până la vârsta de paisprezece ani. Nu este ea o fiică a Anei și a lui Ioachim care, conform consemnărilor din cronicile voastre, a venit pe lume într-un mod ciudat? Ana era după cum se știe, la o vârstă destul de înaintată, iar sarcina ei ar fi fost de neimaginat fără o minune Dumnezeiască!

Ei, acești soți, împreună cu pruncul lor nou-născut, au trăit după fuga lor din Betleem vreo trei ani în Egipt, anume în apropierea orășelului Ostrazine, în limba veche egipteană Austrazhina, care echivalează în traducere cu lucru de groază, deci cu o fortăreață în care și-au găsit moartea toți dușmariii din epoca faraonilor. Mai târziu, dușmanii mai puternici ai vechiului Egipt au cucerit acest loc de groază, ca și multe altele, de aceea, în zilele noastre, n-a mai rămas din locul și lucrul de groază de odinioară nimic altceva decât vechiul nume, degenerat, căruia romanii i-au dat, firește, un alt înțeles decât vechii egipteni.

Asta n-are nici o legătură, dar să știți că am vorbit despre aceste lucruri care sunt cunoscute Mie, doar ca să vă numesc cât mai exact locul unde a stat timp de trei ani familia despre care vorbim. Se pare că de acolo s-au întors acasă la Nazaret, ca urmare a unei dispoziții secrete de ordin superior, iar acum ei trăiesc cuvioși și foarte retrași, deși despre băiat, pe care și Eu am cinstea să-L cunosc, se povestesc o mulțime de minuni. Căci iată, chiar elementele naturii ascultă de El, iar cele mai sălbatice animale ale pădurilor și pustiurilor fug, dacă El vrea aceasta, din fața privirii lui, mai speriate decât din fața a mii de vânători. Căci, în această privință, El este de mii de ori mai tare decât cel mai iscusit vânător! - Și cum este cu putință că despre toate acestea voi chiar nu știți nimic?! Spuneți-Mi însă absolut sincer și corect, dacă, într-adevăr, chiar n-ați auzit nimic despre toate acestea!"

Atunci a spus un alt bătrân, care era animat de gânduri ceva mai bune: "Da, recunosc că despre toate acestea am auzit deja câte ceva, ca și despre faptul că tâmplarul, pe care-l cunoaștem destul de bine, și tânăra lui soție Maria, s-ar fi stabilit la Nazaret. Dar că băiatul care face asemenea minuni ar fi același cu cel născut acum doisprezece ani la Betleem, nu știm și chiar ne îndoim că ar fi același! Și oare cum s-ar putea ști dacă acel băiat este chiar "Emanuel", despre care vorbește profetul?"

Eu am spus: "Dacă nu este El acela, de unde îi vine atunci toată puterea Sa nemaipomenită pe care o are asupra tuturor forțelor naturii? Și atunci cine este fecioara de care vorbește profetul și cine este Emanuel?"

Bogatul din Betania a spus: "Ascultați și luați aminte că acest băiat posedă o inteligență uriașă! Îmi vine să cred că el ar fi un Ilie tânăr, pe care acel copil-minune din Nazaret îl trimite la noi, pentru a ne pregăti că de fapt acel Emanuel prezis de profet există acolo! Căci, când i s-a mai întâmplat vreodată unuia dintre noi să audă vorbind într-un mod atât de înțelept pe un băiat de doisprezece ani, afară doar de Samuel?!
De aceea eu consider că trebuie să purtați cu acest băiat o discuție cât mai convingătoare, altfel nu scăpați de el! Va trebui prin urmare să i-l explicați cât mai limpede pe profet și, în același timp, trebuie și voi să aflați ce știe el despre Fecioara Maria, fiica miraculoasă a lui Ioachim și Ana, care, când au murit, au încredințat Templului toate bunurile lor mai importante. De fapt, eu știu că Templul le-a luat cu forța, drept plată pentru creșterea fiicei Maria la Templu și le-a confiscat ca pe niște bunuri fără stăpân.

Ce credeți voi, absolut sincer și drept, despre acea fecioară? Dacă e să ne luăm după profet, atunci ar însemna că timpul, descris de el cu precizie, a sosit, iar miracolul Dumnezeiesc privind fecioara în discuție nu mai poate fi contestat! Și dacă, în ciuda evidenței, ar mai fi ceva de contestat, atunci aceasta ar însemna un sacrilegiu din partea noastră a tuturor, dacă aflând toate acestea nu ne-am interesa mai în amănunt și mai îndeaproape!
Atunci, bătrânul supărat a spus: "Tu nu înțelegi nimic, dar cu toate acestea vorbești precum orbul care laudă splendoarea culorilor și dai astfel băiatului apă la moară!"
La aceste cuvinte Eu am spus: "Este într-adevăr un lucru foarte ciudat, că un sărman flâmând își închipuie că toți cei care sălășluiesc împreună cu el sunt la fel de flămânzi ca și el! Întotdeauna un prost îi consideră, fără să ezite, pe ceilalți mai proști decât el. Pentru un orb este orb chiar și omul cu vederea cea mai bună, iar pentru surd toți ceilalți sunt niște surzi!

Crezi tu, bătrân furios, că în afară de tine nimeni nu mai știe nimic? O, aici află că te înșeli foarte tare! Privește, Eu sunt doar un băiat, dar cu toate acestea aș putea să-ți povestesc și să-ți fac cunoscute multe lucruri, pe care înțelepciunea ta ursuză nici nu le-a visat!

De ce crezi tu că bogatul Meu Simeon din Betania, care a străbătut India, Persia, Arabia, Egiptul, Spania, Roma și Atena, n-ar putea ști ceva, ceea ce tu nici în vis n-ai visat?! Atunci, cu ce drept vrei să-l acuzi de neștiință?! - Eu însă îți spun, că el judecă absolut corect, iar voi trebuie, de aceea, să faceți ceea ce el vă cere pentru banii plătiți!

Dacă cineva tocmește o slugă pentru o treabă, atunci sluga trebuie să facă acea treabă pentru care este plătită. Dacă nu vrea, sau nu poate, atunci stăpânul are, desigur, dreptul să ceară, de la sluga leneșă sau nepricepută, banii înapoi! - Voi iată că ați acceptat o plată bună - dar nu vreți să faceți nimic în schimb, sau nu puteți! Nu are acum Simon dreptul să-și ceară înapoi banii pe care vi i-a dat?"

A spus atunci un comisar și judecător roman, care era un bun cunoscător al dreptului: "Priviți-l pe acest băiat! Este un jurist desăvârșit, el ar putea chiar acum să fie judecător pentru orice neînțelegere. Depoziția sa se întemeiază cu totul pe principiile noastre de drept și, dacă Simon din Betania îmi cere acest lucru, eu trebuie în final să declar deschis Exequatur! (să fie adus la îndeplinire!)".

După aceasta el s-a apropiat de Mine, M-a mângâiat, M-a alintat și apoi mi-a spus: "Tu ești un copil atât de drăgălaș și cu buclele acestea atât de frumoase și bogate, să știi că sunt fermecat de Tine și simt că Te iubesc nespus de mult. Pentru tine vreau să folosesc de acum înainte toate bunurile mele și să-ți port de grijă, ca să ajungi cineva mare!"

Eu am spus: "Că Mă iubești, știu și simt aceasta foarte bine, căci în pieptul tău bate o inimă bună și credincioasă, și poți fi sigur că și Eu te iubesc foarte mult! Dar de creșterea Mea nu este nevoie să te îngrijești, căci deja există Cineva (DUMNEZEU), care are permanent grijă de asta!"

Atunci a venit însă și Simon din Betania la Mine și M-a întrebat foarte uimit: "Spune-mi, copile, care ești dintre toți copiii cel mai frumos, cel mai drag și cel mai drăgălaș, de unde ai aflat Tu cum mă numesc și pe unde am umblat?

Eu am spus: "O, nu trebuie să te miri deloc, căci dacă vreau să știu ceva, atunci află că stă în firea Mea să știu acel lucru! În ce fel, nu are rost să-ți explic căci n-ai putea înțelege acum! - Dar să ne întoarcem acum la problema noastră și să vorbim despre acea "fecioară"! Voi, preoți și învățați, vreți să lămuriți mai îndeaproape această problemă sau nu?!

Atunci unul dintre capetele mai luminate care se afla printre bătrânii de la Templu a spus: "Da, da, da, nu este altceva cu putință, decât să-i spunem băiatului acestuia adevărul curat, așa că trebuie să i-l explicați pe Isaia în conformitate cu teoria corespondențelor oculte din Kabbala și atunci el nu va mai găsi nici o portiță prin care să strecoare o nouă întrebare!"

După aceasta a pășit în față un învățat care părea a fi foarte înțelept și a spus: "Acum, tinere însetat de învățătură, adună-ți bine gândurile, ascultă cu atenție și pricepe: Prin fecioară trebuie să știi că profetul nu a înțeles o fată din carne și oase, ci s-a referit numai la învățătura pe care DUMNEZEU a dat-o prin Moise copiilor acestei lumi. În sens restrâns, noi, preoții, menținem vie această învățătură și legea.

Iar noi, în calitate de reprezentanți ai cuvântului viu al lui DUMNEZEU, nutrim cea mai adâncă speranță că vom face astfel ca această învățătură să se nască și să se răspândească în întreaga lume, ca să-i aline pe păgâni. Și această speranță vie și adevărată este ceea ce profetul a înțeles prin sarcina fecioarei; iar fiul, pe care ea urmează să-l nască și îl va naște, sunt tocmai păgânii care vor accepta învățătura noastră, aceștia vor spune atunci și, deci, vor fi numiți: Emanuel, adică DUMNEZEU este și cu noi! Și mai trebuie să afli că asemenea lucruri s-au întâmplat și înainte de noi și se întâmplă și acum, chiar mai puternic și cu mai multă ardoare!

Și acest fiu va mânca miere și lapte, va respinge răul și va alege numai binele. Prin miere profetul a simbolizat acolo dragostea curată și tot ceea ce este cu adevărat bun în ea, iar prin lapte el a simbolizat înțelepciunea lui DUMNEZEU, de care au parte oamenii care urmează neabătut învățătura și legea; căci cine și-a însușit cu adevărat și într-un mod viu iubirea și înțelepciunea lui DUMNEZEU, acela aruncă singur de la sine tot ce este rău și vrea și alege numai binele!

Vezi, deci, dragă copile, că în vorbele tainice pline de Spirit, în maximele și spusele profetului se ascund cea mai profundă înțelepciune și purul adevăr! Ele au toate doar un sens ascuns, spiritual, care însă se descoperă doar pentru acela care este cu adevărat un învățat și i se dezvăluie prin simboluri și imagini materiale, prin învățătura fidelă și adevărată a analogiilor. Un profan nu poate intui așa ceva căci dacă oricine ar putea aceasta, atunci toate școlile înalte ar fi absolut de prisos, iar Moise n-ar fi avut nevoie să-și numească proprii preoți și învățați pentru administrarea învățăturilor și legilor Domnului! - Înțelegi tu acum această singură interpretare adevărată și corectă a profetului tău, care până acum a fost neînțeles de tine!"
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 4
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 04:41 View PostDownload Post

Capitolul 4
Copilul lisus cere din nou să i se răspundă la întrebarea sa referitoare la Isaia 9, 5-6

Eu am spus: "O, da, află că ceea ce ai prezentat tu atât de bine, Eu am știut de mult, și consider că ai fi putut să nu te mai ostenești atâta să-Mi explici. Eu însă rămân pe poziția mea și nu scap din vedere pe Fecioara Maria!"

De ce oare a spus profetul (Is. 9, 5-6) "Ni s-a născut un prunc, un fiu ne-a fost dat, a cărui stăpânire este pe umerii Lui și El se numește: Minune, Sfetnic, Putere, Erou, Trimisul Tatălui-cel-veșnic (DUMNEZEU), Domn-al-păcii; pentru că stăpânirea lui să fie mare, iar pacea pe care El o va instaura să fie fără de sfârșit pe scaunul lui David și în împărăția lui, pentru ca astfel s-o întemeieze și s-o întărească cu înțelepciune și dreptate, de-acum în vecii vecilor! - Asemenea lucruri va face râvna Domnului Savaot.

Ce fel de prunc și ce fel de fiu este acela, care ne este dat? N-o fi totuși chiar acel copil născut la Betleem într-o iesle? Căci ni se mai spune de asemenea: La Betleem într-o iesle și se va naște un rege iudeilor: acesta va întemeia o nouă împărăție, care nu va avea sfârșit în vecii vecilor! - Cum înțelegi tu, kabballstule, toate acestea?

Toți s-au privit atunci încurcați unii pe alții și au spus:

Dar de unde și-a însușit băiatul acesta astfel Scriptura? Noi știm că în total există foarte puține copii, dintre care sunt complete doar vreo zece, iar acestea doar noi știm unde se află și nici un profan nu poate ajunge în apropierea lor. Ce-i drept, trebuie să adaugăm că samaritenii mai au un al unsprezecelea exemplar, care însă este fals și conține o serie de adaosuri, ce nu sunt altceva decât curată poezie orientală.

După aceea unul mai răutăcios M-a întrebat: Acum să-mi spui tu mie ceea ce am să te întreb: de unde și când ți-ai însușit tu cunoașterea atât de desăvârșită a Scripturii și, mai ales, a profeților?

Eu am spus: Tu ai la fel de puțin dreptul să Mă întrebi pe Mine așa ceva, pe cât am Eu să te întreb pe tine cum se face că tu, ca preot, nu ți-ai însușit încă deloc Scriptura - nici în cuvinte și, cu atât mai puțin, în fapte! Dă-mi acum un răspuns la ceea ce te întreb și pentru ceea ce ți s-a plătit! De toate celelalte fă-ți griji mai puține sau deloc, căci pe tine toate acestea nu te-au costat nimic, nici osteneală, nici timp, nici vreo grijă cât de mică sau vreo altă jertfă. De altfel, voi nu faceți nici o cinste deosebită învățământului vostru de aici, din Ierusalim, dacă instruirea evident foarte bună a unui băiat din Galileea vă provoacă atâta admirație, căci reacționând în acest fel dovediți că băieții voștri de aici abia se ridică deasupra animalelor în ceea ce privește instruirea!

La această observație a Mea, puțin cam dură, comisarul roman a început să râdă tare și chiar Simon abia își putea ține râsul. Comentatorul cel tăios s-a retras însă și s-a așezat foarte oțărât în spate, pe o bancă.

A urmat apoi un superior al sinagogii din Betleem, care era, de asemenea, prezent la examinarea băieților în Templu: Văd deja, că trebuie să încerc să găsesc o soluție, altfel nu mai terminăm cu acest băiat! El are dreptul, obținut prin plată, de a ne întreba o săptămână întreagă; trebuie să-i stăm la dispoziție, fie că vrem sau nu! Dacă ne dă atăta bătaie de cap cu prima întrebare, atunci să încercăm să răspundem mai întâi la întrebările sale ulterioare!

Minte, observăm cu toții că are destulă și o inteligență sclipitoare naturală din belșug așa că eu consider că nu o vom scoate cu el la capăt, până n-o să vrem și noi, ceea ce vrea el. El dorește o relatare obiectivă despre nașterea unui prunc, acum doisprezece ani, într-o iesle la Betleem, și aceasta pot să i-o ofer eu, deoarece eram atunci, ca și acum, superiorul sinagogii de acolo!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 5
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 05:09 View PostDownload Post

Capitolul 5
Cuvântul superiorului sinagogii din Betleem și răspunsul băiatului - Iisus.
Tentativa nereușită a bătrânului fariseu de a întrerupe discuția

Zicând acestea Superiorul sinagogii s-a întors către mine și Mi-a spus: Nu-i așa că tu vrei să afli de la noi toate amănuntele despre acea naștere memorabilă din Betleem?

Eu am zis: O, în privința asta poți să stai liniștit, căci referitor la aceasta mie totul îmi este cu mult mai familiar și mai cunoscut decât oricăruia dintre voi! De la voi eu nu doresc acum să aflu decât dacă și în ce măsură întâmplările de atunci din Betleem au vreo legătură cu prezicerile profeților și în special cu prezicerile lui Isaia. Despre asta este vorba înțelepților și nu despre altceva!

Superiorul sinagogii din Betleem a spus atunci: Ei bine, dragul meu copil, vezi, tu ceri de la noi niște lucruri pe care noi nu suntem în stare să ți le dăm decât cu greu, sau chiar deloc! Este adevărat că între prorocirile profetului Isaia și acea naștere, petrecută acum doisprezece ani într-o iesle din Betleem - deci într-un loc care a fost desemnat de un profet - putem căuta, și chiar găsi cu oarecare ușurință, o anumită legătură: dar, dragul meu, câte asemenea lucruri nu s-or fi petrecut, din vremea lui Isaia până azi, și totuși, iată că nici urmă de vreun Emanuel!

Iudeea a rămas deja în mai multe rânduri fără rege, iar unele fete din Betleem au mai născut câte un copil în câte o iesle, uneori chiar cu mare ceremonie - deși arareori - dar totul a fost considerat atunci ca o întâmplare naturală.
Oamenii slabi și superstițioși, influențați și de magicieni din India și din Persia, dornici de câștig, și de ghicitori în stele - de care nu am dus niciodată lipsă - au știut să profite de o asemenea situație. Cunoscând prezicerile profeților, ei au folosit aceste situații speciale, și, cu o mână de profeți serioși au prezis evreilor orbi cum că, iată, s-a născut acel Mesia pe care îl așteptau.ar timpul, această putere implacabilă care distruge tot ce creează omul - opere, legende și poezii, a demonstrat până la urmă cu totul altceva și astfel totul s-a prăbușit în prăpastia fără fund a uitării, iar nouă ne-a parvenit doar o poveste trecătoare, vanitoasă și încâlcită peste poate. Prezicerile profeților sunt niște tablouri mistice, la care omenirea va mai rumega fără îndoială, sute de ani; și cu greu va putea vreun popor să găsească o soluție pe acest pământ.

Vezi, deci, copile drag, așa stau lucrurile și cu povestea de acum 12 ani ani Betleem, căci toți magicienii, povestitorii și cititorii în stele se tot învârt în jurul acestui loc, tocmai pentru că a fost descris de profeți, iscodind dacă nu se întâmplă cumva ceva, ce ar putea fi exploatat în folosul lor. Nașterea de acum 12 ani a fost pentru ei ca o ploaie mare pentru ogoarele lor uscate.

Pentru darurile oferite Fecioarei, cei trei magi din Persia, au fost recompensați de păstori cu o mulțime de oi, viței, vaci și boi. Și n-au făcut zadarnic călătoria lor. Dar iată că s-au scurs abia 12 ani de atunci și deja nimeni nu se mai gândește la această poveste!

Nu mă minunez câtuși de puțin că tu, care vii din Galileea, aduci cu tine această istorie, căci Galileea a fost întotdeauna o țară plină de exaltare, din care motiv a și fost numită de cei bătrâni țară din care niciodată nu va ieși un profet adevărat.

Cu asta, dragul meu copil, sper să-ți fi răspuns complet la așa zisa ta întrebare-cheie! Se prea poate ca Iehova să fi promis cândva evreilor năpăstuiți un erou, care să-i ridice din nou la rangul de popor liber: dar așa cum se prezintă acum situația, nu există nici cea mai mică perspectivă.

Cum ar trebui să arate un asemenea erou și de unde ar putea veni el, ca să se poată măsura cu forța uriașă a românilor?!

Asta s-ar putea întâmpla poate peste vreo mie de ani, dacă toate celelalte mari puteri ale lumii, inclusiv Roma, ar slăbi, dar acum nu se întrevede nici o speranță, iar problema ridicată de tine se risipește în van, adică nouă nu ne vorbește despre nimic și se pierde într-un nimic absolut. Ei, acum te-ai lămurit?

Eu am răspuns: Da, da, așa cum judeci tu îngust totul, cu măsura acestei lumi, ai putea avea dreptate. Dar aici trebuie să fie folosită o măsură spirituală, de care tu pari să nu ai habar, așa că, până la urmă, cu toată vorbăria ta, aparent plină de experiență, despre problema care Mă interesează pe Mine, n-ai spus aproape nimic.

Căci Mesia, când va veni, nu va întemeia pe pământ o împărăție materială, ci una spirituală, iar această împărăție nu va avea sfârșit, așa cum și profetul Isaia a prorocit despre venirea lui Mesia.

Ce înseamnă o împărăție spirituală pe pământ? Aceasta nu este o împărăție cu aspect exterior, căci în realitate ea se va revela în oameni, iar omul care va ajunge cu adevărat în această împărăție când încă este pe pământ, va fi cu adevărat viu în veșnicie, și nu va mai vedea, nici simți moartea în veci, așa cum au prezis David, Daniel și Isaia.

Dacă voi spuneți că așa se pune problema cu făgăduitul Mesia, din care motiv acea naștere minunată din Betleem vă apare atât de lipsită de importanță? DUMNEZEU a ferit cu puterea Sa pe acel copil minunat de mâna ucigașă a lui Irod, și iată că el trăiește și azi, desigur foarte retras, și are o putere imensă asupra elementelor din jur, așa cum numai DUMNEZEU mai are. Nimeni nu se poate ascunde niciodată de El; dar dacă El vrea să se ascundă de ceilalți oameni, apoi atunci, nimeni nu mai este în stare să-L găsească, până când El însuși nu se lasă găsit.

El nu a învățat niciodată să scrie și să citească, dar cu toate acestea nu există nici o scriere pe lume pe care El să n-o poată citi, și în plus el poate scrie în toate limbile și este extraordinar de priceput în toate formele de artă existente pe pământ, și are o putere uriașă, în fața căreia se cutremură munții, iar cedrii cei puternici își pleacă vârfurile până la pământ și chiar soarele, luna și stelele pot să asculte de voința Lui. Ceea ce vă spun Eu aici nu-i nici o exagerare ci adevărul curat.

Dacă este așa și nu altfel, atunci cred că merită din plin osteneala voastră, să vă interesați mai îndeaproape și să cercetați dacă nu cumva prezicerile profetului Isaia nu corespund cu datele despre părinții copilului și despre acest copil, cu nașterea sa și locul unde s-a născut, cu epoca, cu locul șederii sale acum și cu unele semne care s-au arătat deja!

Acest fapt, de o mare importanță, n-ar trebui să fie neglijat de voi, preoți, înțelepți, învățați și bătrâni, deoarece voi ocupați funcții însemnate, de la care poporul așteaptă anunțarea venirii lui Mesia. Eu vorbesc acum în baza dreptului meu, obținut prin plată și nimeni nu poate să mă facă să tac! Iată-l pe judecătorul roman, singurul care ar avea acest drept!

Eu nu l-aș fi invocat pe judecător, dacă în cursul cuvântării mele un fariseu bătrân și mândru nu mi-ar fi spus să tac, pentru că vorbesc despre lucruri pe care un mucos de porcar din Galileea nu are cum să le înțeleagă.

Dar judecătorul, care era cu totul de partea mea, a reproșat fariseului grosolănia sa și i-a interzis să se mai manifeste cu un asemenea limbaj în fața sa. Căci știrea Mea despre copilul minune ce locuiește în Nazaret este chiar și pentru romani mai importantă decât încâlceala cea evreiască, învechită și cusută cu ață albă. El le-a spus apoi fariseilor pe șleau: Învățătura voastră, mai mult decât oricare alta de pe acest pământ, necesită o reformă totală, căci altfel n-o să mai reziste nici cincizeci de ani de acum încolo! Mie îmi este clar că, față de cum se prezintă acum, credința voastră și slujbele voastre religioase, bacanalele Romei sunt ca un soare pârjolitor, deși, în ceea ce privește slăvirea unei divinități, ele sunt un adevărat eșec al minții omenești. Iar tu, băiat minunat, vorbește liniștit mai departe! Nimic rău nu poate să ți se întâmple, căci în tine pare să fie mai multă minte decât în întreg Templul. Așa că te rog să vorbește mai departe, copil minunat!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 6
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 05:12 View PostDownload Post

Capitolul 6
Confirmarea tânărului levit.
Cuvântul disprețuitor al Înaltului Preot despre fiul tâmplarului din Nazaret;

Dar iată că a ieșit atunci în față un tânăr fariseu, care, de fapt, era încă levit și a cerut permisiunea de a spune câteva cuvinte. Judecătorul i-a dat voie, cu condiția să vorbească fără patimă și pe înțelesul tuturor.
Atunci levitul a luat cuvântul și a început să vorbească, spunând: Eu provin din Galileea și anume din apropiere de Nazaret, și pot să-mi amintesc că am auzit câte ceva despre acel copil-minune, despre care băiatul din fața noastră face o mărturisire nu tocmai de neluat în seamă. Nu susțin că l-aș fi cunoscut personal, dar am auzit de multe ori vorbindu-se despre el.

M-am interesat, atât cât am putut, de părinții lui și am aflat că tatăl lui este un tâmplar pe nume Iosif, iar a doua lui soție se numește Maria și că amândoi se trag direct din David. Acest lucru se potrivește cu prezicerile profeților.

Așa că eu sunt de părere că merită osteneala de a cerceta mai îndeaproape această problemă, care, cred eu, ne privește direct pe toți. Eu însă nu pot să vă ordon, ci doar să-mi exprim cu smerenie părerea, deoarece consider aceasta de datoria mea; toate celelalte aspecte sunt de competența consiliului Templului. - Am vorbit cu toată smerenia.

Atunci se ridică un Înalt Preot (se pare același de mai înainte) și a spus: Ce să facă Templul cu mărturia unui băiat smintit?! Templul are nevoie de indicii superioare! Asemenea discuții au existat adesea printre evrei, ba, uneori, s-au mai întâmplat chiar unele minuni, dar-nici urmă n-a fost de Mesia!

Cât timp a trecut de când Zaharia era preotul șef al Templului?! Femeia lui, Elisabeta, i-a născut un fiu, la o vârstă foarte înaintată, și acest lucru i-a fost prezis de un înger, ce i s-a arătat în Templu în timp ce aducea jertfe. Zaharia nu a crezut această prevestire, pentru că femeia lui era prea bătrână. De aceea el a fost lovit de muțenie și a rămas așa până când femeia lui a născut, în ziua când i-a parvenit vestea la Templu, anume că femeia lui îi născuse un fecior, și a fost întrebat ce nume să-i pună, abia atunci i s-a dezlegat limba și a grăit: Ioan. Și - fiți atenți - acesta era exact numele pe care i-l spusese cu zece luni mai înainte îngerul Domnului!

Zaharia însă l-a întrebat pe înger: Ce se va alege de acest băiat? Ajută-mă să cunosc voia Domnului!

Îngerul însă a zis: Acesta este acela despre care Isaia a spus: Va fi vocea unui predicator în pustiu; pregătiți Domnului calea și neteziți-i cărările! Să fie umplute toate văile, și toți munții și toate dealurile să fie netezite; ceea ce este strâmb să fie îndreptat, iar ceea ce este denivelat să devină drum neted! Căci toată suflarea îl va vedea pe Mântuitor!

S-au făcut atunci cercetări mai amănunțite și s-a descoperit că, de fapt, Zaharia, setos de putere, a vrut să întemeieze o dinastie spirituală, cu ajutor secret din partea esenienilor. Dar dreptatea l-a prins până la urmă în brațele ei și l-a făcut să plătească cu viața o asemenea nesăbuință.

Ce s-a întâmplat acum cu speranța venirii unui Mesia? Nici un om nu se mai gândește la ea! Totul a dispărut în fața Templului sfințit de DUMNEZEU pentru toate timpurile viitoare, asemenea unei perdele de ceață în fața puterii soarelui! Și totuși, acea întâmplare a pornit chiar de la Înaltul Preot. Deoarece, însă, era un lucru necurat și amenința să profaneze împărăția lui DUMNEZEU, Domnul nu a întârziat să împiedice la timp nelegiuirea.

Chiar dacă întâmplarea aceea a avut un asemenea sfârșit, acum iată că ne apare povestea despre Mesia cunoscut ca fiu al tâmplarului Iosif, în spatele căreia nu este altceva decât înșelăciune eseniană sau magie indiană! Băiatul să-și facă deci minunile sale în fața privirilor noastre clarvăzătoare și noi vom ști apoi să explicăm prostimii, arătându-i-l pe presupusul Mesia.

Când acesta va veni, vor apărea mai întâi pe firmament semne mari, care să poată fi văzute de lumea întreagă. Abia atunci va apare Cel-mult-așteptat, cu toată slava cerului, să-și izbăvească poporul de sub domnia păgânilor, și va fi pentru ei domn și rege peste toate țările pământului, iar copiii lui Abraham vor fi poporul său și așa va rămâne în vecii vecilor!!!

Cine cunoaște toate acestea din cărțile ce cuprind vechile profeții despre venirea lui Mesia, nu poate să creadă că DUMNEZEU, care și-a anunțat venirea într-un mod atât de măreț în fața oamenilor și a tuturor creaturilor, poate să apară într-un mod atât de nespectaculos, ca un copil nelegitim și ca un om oarecare, supus morții ca noi toți!

Căci noi știm cu toții că Maria, fiica lui Ioachim, a rămas însărcinată înainte de a-i fi încredințată lui Iosif de soție la Templu. Fata a fost încredințată cunoscutului constructor din neamul lui David mai întâi spre îngrijire, iar acum, pentru a nu fi condamnat, a fost sfătuit prietenește să ia fata de soție, înainte ca lumea să afle toată povestea, ștergând astfel toată rușinea.

Băiatul acela, însă, este și rămâne un copil nelegitim, așa că este prea puțin probabil să ajungă vreodată acel Mesia făgăduit, chiar de ar fi el în stare să mute și munții din loc cu vrăjitoriile lui!

Din toate acestea oricine poate să-și dea seama ce este posibil și ce este și trebuie să rămână imposibil, după starea lucrurilor.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 7
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 05:20 View PostDownload Post

Capitolul 7
Răspunsul copilului - Iisus la cuvântul Înaltului Preot
Relatări despre misiunea fiului lui Zaharia și despre puterea fiului tâmplarului de a face minuni.

Judecătorul Mi-a spus: Ei, tu ce spui, copil minunat, referitor la această cuvântare atât de plauzibilă a Înaltului Preot?
Eu am răspuns: Ce altceva aș putea spune decât: ori el are dreptate, iar atunci profetul este un mincinos și n-are dreptate, ori Înaltul Preot nu are dreptate și atunci are dreptate profetul! Dar este cu totul imposibil ca amândoi să aibă dreptate, de vreme ce Înaltul Preot susține exact contrariul față de ceea ce a prorocit profetul despre venirea lui Mesia!

Profetul vorbește astfel: Privește, o fecioară - deci nu o nevastă - este însărcinată și va naște un copil, pe care îl va numi Emanuel (ceea ce înseamnă, DUMNEZEU este cu noi!). Atunci cum susține Înaltul Preot că Mesia va apare sub niște semne mărețe pe firmament, ca un războinic atotputernic, că va coborî din cer, ca un rege gata făcut pentru toate popoarele pământului, cu mare pompă cerească?! Dacă ar fi așa, ce ar avea de câștigat oamenii sărmani și slabi, care s-ar tulbura foarte tare, mai mult de jumătate de teama evenimentelor ce vor veni?!

Aș vrea de aceea să afirm cu convingere că o asemenea sosire a lui Mesia nu le-ar conveni nici măcar domnilor din Templu, care ar prefera ca Mesia să sosească în acel fel modest și fără pretenții, cum tocmai l-a descris profetul Isaia.

Preotul Superior a spus însă adineauri că povestea neobișnuită cu fiul lui Zaharia, care a fost sugrumat chiar de preoți, odată cu realizarea altor jertfe în fața altarului și a Atotputernicului, este de domeniul trecutului și nimeni nu se mai gândește la ea.

Eu însă spun că ea nici pe departe nu s-a terminat, așa cum consideră acești domni, și va veni odată vremea când același Ioan va trece ca un fulger printre ei și îi va chema pe ei, la o mare judecată. Cuvintele lui vor fi atunci pentru voi mai ascuțite decât cele mai ascuțite săgeți!

Și, asemenea lui Ioan, despre care tocmai am vorbit, și acel copil minune din Nazaret, vă va chema mai târziu la o judecată și mai aspră și atunci vi se va arăta în toată slava lui cerească, însă, luați aminte, nu pentru înălțarea voastră, ci pentru căderea voastră!

La aceste cuvinte Înaltul Preot s-a mâniat și a spus: De unde știi tu toate acestea, băiat smintit? Cine ți-a zăpăcit capul cu asemenea lucruri și cine ești tu, de fapt, de îți permiți să ne spui nouă asemenea obrăznicii?!

Eu sunt Cel care sunt, și de unde vin, este deja consemnat în scrierile voastre. Atunci de ce Mă mai întrebați iar cine sunt și de unde vin? Tocmai v-am spus că vin din Galileea, din Nazaret și că de aceea cunosc bine pe băiatul despre care este vorba, și nu sunt deloc prost, încât să nu deosebesc faptele unui magician, fie el chiar din India, de acelea ale copilului minune.

Dacă poate, atunci să-mi facă unul din voi zece vrăbii din lut și apoi să le dea viață doar prin puterea tainică a cuvântului, încât să înceapă imediat să zboare și să-și caute hrană, ca toate celelalte păsări!

Care dintre voi este în stare, printr-un singur cuvânt, să readucă din nou la viață un copil care a căzut și era mort, și cu oasele sfărâmate, și să-l facă din nou întreg, nevătămat și sănătos?!

Care dintre voi este în stare să ordone trăsnetului să se deplaseze conform voinței sale și să lovească o hienă, care tocmai îi răpise mamei pe singurul ei copil, îndreptându-se cu el spre pădure?!

Care dintre voi poate - asemeni acelui băiat - să comande să se iște brusc o furtună într-o noapte fără pic de vânt, pentru a feri de pericol câteva orașe care erau amenințate de o ceată de bandiți de pe o corabie, care se apropia de Capernaum având la bord 200 de oameni puternici, înarmați până-n dinți?!

Băiatul acela, care tocmai se afla cu tatăl său în Capernaum, a salvat astfel întreaga regiune! Căci, la cuvântul și la voința sa, s-a iscat o îngrozitoare furtună pe mare, care după aceea a mânat corabia ca pe o săgeată, departe de țărm, până în largul mării, unde ea a fost distrusă de valurile uriașe ale mării, care au înghițit-o cu cele două sute de răufăcători cu tot...

Așa și multe asemenea lucruri a făcut băiatul acela, întotdeauna numai pentru binele oamenilor năpăstuiți, și nimeni vreodată n-a trebuit să plătească în vreun fel pentru aceste fapte ale sale. Și trebuie să știți că aceste întâmplări nu sunt deloc închipuiri ale Mele, ci corespund adevărului curat și spre confirmarea lor stau oricând mărturie întreg Nazaretul și Capernaumul.

Prin urmare, este acel băiat doar un vrăjitor profund instruit, sau el face totul datorită unei forțe Dumnezeiești aflată în el? Sau dacă este altfel, atunci explicați-Mi voi după părerea și înțelepciunea voastră, cum și pe ce căi reușește El toate acestea!

Voi ați răspuns prost la întrebarea inițială, pusă de mine. Să vedem acum ce răspuns veți da la întrebarea aceasta și apoi vom reveni la întrebarea inițială, să o discutăm. Vorbiți însă concis și mai repede, căci ziua este pe sfârșite și trebuie să ne îngrijim și de cină!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
1%
Milenar
Milenar

1% is offline

Joined: 31 Aug 2006
Member: #83
Posts: 1069
Country Flag: Romania
Style: subSilver (582)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Capitolul 8
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 10.3.2018, 05:25 View PostDownload Post

Capitolul 8
Amenințarea Înaltului Preot și atenționarea severă din partea judecătorului

Înaltul Preot a spus: Dacă băiatul acela face asemenea lucruri fără știrea noastră, deci, cu de la sine putere, atunci pentru noi este limpede ca lumina zilei că el este stăpânit și inspirat de Belzebut, cel mai mare dintre diavoli! Puterea Dumnezeiască noi știm cu toții că nu poate exista în afara Templului! Fiecare dintre noi știm de câtă puritate este atunci nevoie pentru a dobândi o părticică din puterea divină, iar acest lucru nu este posibil decât în cel mai sfânt dintre temple, așa ne arată învățătura lui Moise și a altor profeți!

Cine cunoaște bine acest lucru din Sfânta Scriptură, își dă imediat seama ce înseamnă asemenea minune în afara Templului! Așa că este de datoria Templului, să stârpească de pe fața pământului asemenea copii și oamenii și dacă cercetările noastre vor adeveri ceea ce ne povestești despre băiatul acela, atunci și el va fi stârpit, ca fiind doar aliat al lui Belzebut!

Judecătorul a spus: Acela este un obicei care a fost creat de voi, dar, câtă vreme noi, romanii, suntem stăpânii și conducătorii voștri, așa ceva nu se va mai întâmpla, căci, sabia dreptății este acum în mâna noastră și cine vrea s-o ridice fără știrea și consimțământul nostru va fi tratat ca instigator și criminal, fără să ținem deloc seama de clasa din care provine!

Eu însă am aflat de la acest băiat, ca și de la tine însuți, că voi, în fanatismul vostru, ați omorât până și pe un Preot Superior, chiar în Templu, numai pentru că el a îndrăznit să aibă un alt punct de vedere decât al vostru. Mai mult ca sigur că el v-a trezit o mare invidie, ceea ce vouă v-a fost de ajuns ca să decideți să-l scoateți din această lume. Acest lucru nu uitați însă că s-a întâmplat acum doisprezece ani, deci în timpul stăpânirii noastre. Acest caz va fi cercetat mai îndeaproape și nu este exclus ca, înainte ca acel băiat minune să cunoască răzbunarea voastră, să faceți chiar voi cunoștință cu sabia dreptății romane! Eu vă avertizez, în virtutea funcției pe care o dețin, că, oricine va îndrăzni să facă vreun rău acelui băiat, va fi pedepsit cu sabia! - Mai mult nu este nevoie să vă spun!

Preotul Superior a spus: Noi avem însă promisiunea fermă a împăratului, care ne-a asigurat libertatea justiției la Templu, de care nu trebuie să se atingă nici un judecător laic!

Judecătorul a spus: Eu știu exact cât se întinde libertatea voastră. Puteți să practicați liberi o disciplină înțeleaptă, dar de aici până la ius gladii (dreptul sabiei, dreptul de a înfăptui o execuție) este o prăpastie mare și adâncă! Și vai de acela dintre voi care îndrăznește să o treacă!

Preotul Superior a spus: Ce se întâmplă atunci cu puterea lui Irod, care este și tetrarh în Galileea, nu deține el și ius gladii (dreptul sabiei, dreptul de a înfăptui o execuție)?

Judecătorul a spus: Irod și toți ceilalți principi din provinciile iudeilor sunt doar niște vasali și ei dețin ius gladii (dreptul sabiei), doar pentru servitorii, slugile și sclavii lor. Ei își cumpără acest drept la fiecare zece ani și dacă se poartă rău cu aceștia, pot chiar să rămână fără servitori, pentru că noi nu obligăm pe nimeni să intre în serviciul lor, așa că ei nu pot să abuzeze de un drept cumpărat atât de scump, cu atât mai mult cu cât, oricare dintre slujitorii lor - cu excepția câtorva sclavi - poate părăsi slujba oricând dorește și, din acel moment, nu se mai află sub jurisdicția acelui principe, ci sub aceea a noastră.

Apoi ei mai au dreptul de a ridica impozitele ce li se cuvin, la nevoie cu forța, dar fără ius gladii! Pentru execuții ei trebuie să ni se adreseze nouă și trebuie să plătească pentru asta.

Acestea sunt de fapt drepturile lui Irod, ca și ale celorlalți vasali; tot ce depășește aceste drepturi este pasibil de pedeapsă și se pedepsește de la prima încălcare cu pierderea dreptului de vasalitate.
Așa că, dacă tu crezi că poți să te pornești în urmărirea acelui copil-minune folosind puterea lui Irod, te înșeli amarnic, pentru că trebuie să știți că Irod se va feri să-și depășească atribuțiile!

Acest băiat se află însă și sub protecția mea și, pentru că mi-am dat seama că el are dreptate, eu îi dau tot dreptul să vă sâcâie cu întrebările lui și am să rămân și eu de partea lui, căci am constatat că în capul și în sufletul lui se află mai multă înțelepciune sănătoasă decât în voi toți și în tot lăcașul vostru sfânt.

Acum, dragul meu copil, poți să vorbești din nou, căci am curățat terenul pentru tine.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Totul cu si alaturi de Dumnezeu !
Back to top See my Info
Display posts from previous:   
   Board Index -> UNIQUE - La răscruce de drumuri, Biblioteca Unique - tematică specifică -> Biblioteca - Din seria Spiritual, Spiritual Crestinism
   -> Biblioteca - Creștinism, Jakob Lorber - "Scribul lui Dumnezeu"
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 4  [ 35 Posts ]
 

Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You can download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !