Tainele Universului și ale Spiritului sunt dezvăluite doar celui care le caută în mod sincer, cu o inimă curată ! FAZA CURENTA A LUNII
Username:   Password:  Auto Login    
 RegisterRegister 
It is currently 28.3.2024, 16:45
All times are UTC + 3 Hours
Fi binevenit calatorule !
Criterii de identificare a transpersonalului (studiu - partea 3-a)


Users browsing this topic: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests
Registered Users: None


View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
Thunder
Practicant
Practicant

Thunder is offline

Joined: 16 Jul 2005
Member: #48
Posts: 162
Country Flag: Romania
Style: Unique4 (6)
Medals: None
Groups:
Topic icon
Criterii de identificare a transpersonalului (studiu - partea 3-a)
Reply to topic Reply with quote Go to the bottom
PostPosted: 16.4.2008, 02:11 View PostDownload Post

Criterii de identificare a transpersonalului


Partea a treia a studiului amplu și incitant, în patru părți, asupra procesului tainic de iluminare spirituală

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.În cea de a doua parte a prezentului studiu s-a urmărit definirea, atât cât a fost posibil, a ceea ce este în realitate o ființă umană iluminată spiritual și cum poate fi ea recunoscută.

În aceasta cea de a treia parte a acestui studiu, vom examina diferitele aspecte ale diagnosticului referitor la transpersonal și astfel vom vedea cum poate fi înțeles ceea ce este cu adevărat transpersonal prin intermediul analizei mărturiilor ființelor umane iluminate spiritual.

Noi propunem în continuare o clasificare extrem de simplă, dar absolut necesară datorită confuziei foarte mari care cel mai adesea există la ora actuală, între unele manifestări precum percepția extrasenzorială, mediumitatea, amintirea vieților anterioare, ieșirea din corpul fizic (dedublarea), starea de transă etc. și iluminarea spiriuală sau cu alte cuvinte starea transpersonală. A pune, datorită ignoranței, o ființă umană iluminată spiritual, pe picior de egalitate cu un medium, cu un senzitiv, cu un șaman, cu un vindecător ori cu un astrolog, este o greșeală la fel de mare ca și aceea care l-ar compara în mod vulgar pe genialul savant ALBERT EINSTEIN cu un calculator.

Confuzia care încă mai persistă în această direcție este oarecum firească, căci se știe că marii yoghini sau mistici prezintă adesea toate aptitudinile parapsihologice; cum aceste puteri paranormale sau SIDDHI-uri se manifestă uneori în exterior și sunt prin urmare vizibile, spre deosebire de anumite stări spirituale interioare foarte înalte care sunt invizible, marea majoritate a oamenilor nu le sesizează în general și cel mai adesea ei nu apreciază decât aspectele superficiale, care îi impresionează până într-atât încât cel mai adesea ei nu ajung să sesizeze esențialul. Manifestările parapsihologice apar atunci ca o consecință firească a lărgirii uluitoare a câmpului de conștiință și ele sunt în asemenea cazuri un rezultat al dizolvării barierelor egoului care evidențiază trecerea la o altă stare de conștiință.

În toate aceste manifestări, la fel ca și în lumea fizică propriu-zisă, mai există încă relația obiect-subiect. Iată ce vreau să spun atunci când, spre exemplu, eu privesc foaia de hârtie pe care scriu: există un subiect (eu) care observă obiectul numit foaie de hârtie și care acționează apoi asupra lui (obiectului) prin intermediul mașinii de scris. În mod similar, dacă eu văd o fantomă, dacă am un anumit vis, dacă văd cu anticipație viitorul unei singure persoane, atunci există un subiect care percepe toate aceste imagini. Egoul, (sau, cu alte cuvinte, observatorul) există deci deopotrivă atât în psihologie cât și în parapsihologie. La nivel transpersonal sau cu alte cuvinte în cazul unei stări profunde de iluminare spirituală, această distincție dispare complet; fantasma separativității care este întreținută de ego se dizolvă în totalitate întocmai așa cum dispare un miraj. Aceasta nu înseamnă cumva că ființa umană iluminată spiritual nu mai percepe fenomenele fizice sau parapsihologice, ci că la nivelul ei aproape că nu mai există o discriminare sau judecată relativă; toate fenomenele sunt atunci pentru ea exact ceea ce ele sunt: niște aparențe. Ele sunt precum ceea ce nouă ne apare într-un vis sau analogic vorbind ele sunt pentru ea precum imaginile care sunt proiectate pe ecran într-un film. Atât subiectul cât și obiectul percepției nu mai sunt și nu mai reprezintă atunci decît niște aparențe, care se prezintă ca niște miraje indisociablie ale Spațiului Tainic care neîncetat le compune și în care ele toate se desfășoară și apoi dispar.

Prin urmare, atâta timp cât încă mai există separare, discriminare, judecată, observare, constatare, încă ne mai aflăm și în mod indubitabil mai existăm la un nivel personal în care EGOUL nu a fost depășit.

Atunci când cu adevărat nu mai există nici un fel de discriminare subiect-obiect și când cu adevărat realizăm că nu mai există nici un fel de dualitate, indiferent de ce natură ar fi ea, inclusiv discriminarea pe care noi o facem aici între personal și transpersonal, atunci și numai atunci putem recunoaște că EXISTĂ adevăratul “transpersonal”, acela care depășește chiar și discriminarea între relativ și absolut. Acesta este motivul pentru care noi preferăm să folosim în acest stadiu termenul de “holistic”.

În ultimă instanță, în cazul trăirii transpersonale noi nici nu putem măcar să vorbim de o experiență sau de o trăire holistică a realului, căci numai acolo “subiectul” (experienței) nu mai poate fi atunci de loc distins de realul văzut ca obiect, sau de experiența ori de trăirea sa.

De fapt, atunci se poate spune că parcă nu mai există cu adevărat decât Spațiul Tainic care se percepe pe el însuși; dând naștere unui fel de autoscopie a Ființei, sau altfel spus că cel în cauză asistă detașat la ceea ce am putea numi o holoscopie. Ființa umană iluminată spiritual se contemplă prin urmare doar pe sine însuși atunci când noi celilați credem, numai datorită ILUZIEI SEPARATIVITĂȚII CARE ESTE ÎNTREȚINUTĂ DE EGO, că privim un obiect sau o altă ființă umană. În continuare, noi ne vom limita la o prezentare a acelor manifestări pe care noi le considerăm ca fiind specifice pentru trăirile transpersonale. Pentru fiecare dintre ele noi vom urmări pe cât posibil să oferim o definiție operațională care după aceea, ne va permite identificarea lor în cadrul mărturiilor expuse.

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.• Sentimentul beatific de dizolvare completă a eului. Ființa umană își dă atunci într-un mod copleșitor seama de caracterul limitat, cu totul iluzoriu al egoului și se detașează în totalitate de identificarea sa cu corpul fizic.
• Trăirea nonduală. Dispare aproape în întregime difuncția eu-lume exterioară, sau interior-exterior. Apare în schimb sentimentul copleșitor de unitate deplină și continuă cu totul, de continuitate ce există permananet dincolo de aparenta discontinuitate.
• Sentimentul paradisiac al inefabilului. Această trăire sublimă și uluitoare nu poate fi descrisă în cuvinte. Există atunci doar senzația clară că orice cuvânt sau orice tentativă de descriere a acestei stări extraordinare nu ar face decât să o limiteze și să o schilodească.
• Realitatea ultimă. Convingere de nezdruncinat, indiscutabilă că trăirea respectivă reprezintă cu adevărat realitatea absolută, ea ni se dezvăluie în mod tainic ca fiind cu mult mai mult decât toate trăirile cotidiene.
• Atemporalitatea. Descoperirea uluitoare a caracterului relativ al celor trei dimensiuni ale timpului (TRECUT, PREZENT, VIITOR). Timpul aproape că nu mai există; orele și zilele ne apar adeseori ca fiind echivalentul unui minut.
• Caracterul paradoxal. Logica formală este aproape în totalitate depășită; în cazul iluminării spirituale vidul nu mai este deloc vid, ci ceva plin și beatific, întregul se regăsește reflectat în parte, partea se află intim integrată în întreg, lucrurile, fenomenele și ființele există și nu există în același timp etc.
• Aconceptualitatea. Gândirea conceptuală este acum (în cazul iluminării spirituale) percepută ca fiind un obstacol. Trăirea transcende complet acest tip de gândire, înțelegerea TOTALĂ este acum instantanee și nu filtrată prin concepte.
• Prezența. Sentimetul beatific al ominprezenței, al unei prezențe atotcuprinzătoare care îmbrățișează totul și care se regăsește pretutindeni în același timp, dar care cu toate acestea nu este nici interioară, nici exterioară. Această prezență tainică este simultan resimțită ca fiind profund sacră sau divină.
• Luciditate deplină. Ființa umană respectiv㠓trăiește” atunci simultan pe două planuri, cel al Absolutului și cel al fenomenelor, depășind însă în mod armonios această dihotomie. Percepția sa este deplină și nimic nu mai scapă acestei trăiri extraordinare.
• Mișcarea cosmică (MACROCOSMICĂ) este atunci conștientizată ca fiind oglindită în propria sa ființă. În virtutea caracterului profund atemporal al trăirii, există o percepție imediată (care este generată datorită acestei oglindiri) care este reflectată în mod inefabil în propriul său univers lăuntric (MICORCOSMOS) atât al ciclurilor cosmice cât și a caracterului lor relativ.
• Spațiul deschis. Vacuitatea spațiului, care totuși pentru ființa umană iluminată spiritual nu este niciodată gol este acum percepută ca fiind ceea ce “compune” în mod tainic toate fenomenele, inclusiv manifestările vitale, psihice și mentale; acest apațiu nu mai are pentru ea nici un fel de graniță.
• Lumină. Trăirea copleșitor beatifică are o luminozitate mirifică, infinită ce înglobează totul și care este pe drept cuvânt considerată a fi LOGOSUL lui DUMNEZEU sau iubirea Sa. Uneori ea devine prin intensitatea ei insuportabilă și orbitoare (mai ales pentru cei care încă mai au în ființă impurități).
• Luminozitatea mirifică, tainică a corpului fizic. Corpul iluminatului spiritual este adesori perceput de către alte ființe umane suficient de senzitive sau care sunt CLARVĂZĂTOARE ca iradiind o tainică și diafană lumină fulgurantă, care în unele situații apare ca fiind orbitoare.
• Instantaneitate. Atunci când trăirea stării de iluminare spirituală nu a devenit încă permanentă, ea survine în unele situații într-o manieră subită și imprevizibilă.
• Evenimentele posterioare primei experiențe a stării de iluminare spirituală. Apar: tendința de detașare completă, schimbarea aproape totală a sistemului de valori, dispariția pentru totdeauna a fricii de moarte, dezvoltarea extraordinară a iubiri și compasiunii.

Așa cum am mai subliniat anterior, există nenumărate alte fenomene care însoțesc iluminarea spirituală și care pot fi regăsite în analizele altor autori care au studiat aceste aspecte, dar acestea sunt întotdeauna de natură dualistă, inclusiv viziunile unor spirite binefăcătoare, îngeri, arhangheli, serafimi, zei, profeți sau sfinți, ori alte tipuri de revelații.

Caracteristicile care după părerea noastră sunt esențiale și pe care le-am enumerat mai sus nu sunt întotdeauna citate în toate mărturiile, dar totuși ele apar cu o anumită frecvență. Menționăm totuși că frecvența statistică nu este întotdeauna un semn sigur al importanței respectivei manifestări în caracterizarea unei ființe iluminate spiritual; spre exemplu, trăirea spațiului deschis ca îmbrățișare (cuprindere) prin dilatarea subtilă a ființei sau iradierea și iluminarea tainică a corpului fizic care se produce în cazul unei transfigurări extraordinare apar extrem de rar și nu au fost citate decât cazurile unor foarte mari iluminați spirituali, cum au fost MOISE, IISUS, RAMAKRISHNA, RAMANA MAHARISHI sau Simeon Ben Yochai (cel pe care discipolii săi îl numeau “Lampa”). Vom trece acum să examinăm ceva mai îndeaproape aspectul luminos propriu-zis așa cum apare el în cazurile iluminării spirituale.

De ce oare apare Lumina în cazul majorității manifestărilor Transpersonale?

Am ales dintre toate manifestările Transpersonalului pe cele tainic luminoase din următoarele motive:

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.• Lumina reprezintă deloc întâmplător o temă comună atât pentru Macrofizică cât și pentru Tradiția milenară a înțelepciunii, ea fiind adeseori considerată un obiectiv esențial al celei din urmă (atunci când ea este privită ca o înaltă trăire transpersonală). Avem astfel o excelentă ocazie de a “testa” operațional, pe un subiect precis, o posibilitate reală de interdisciplinaritate și poate chiar (de ce nu?) de transdisciplinaritate, între Tradiția milenară a înțelepciunii, Psihologia Transpersonală (care a intergrat deja metodele care provin din științele umane și biologice) și științele fizice a căror contribuție ar putea eventual depăși stadiul speculativ actual.
• Lumina în trăirea plenar transpersonală posedă și totodată evidențiază anumite calități sau proprietăți informatice, de transmisie extrasenzorială imediată și atemporală care amintesc în mod semnificativ de anumite teorii ale fizicii cuantice.
• Lumina este, am putea spune, un leitmotiv în trăirea transpersonală; ea apare adeseori sub diferite aspecte pe care noi le-am reunit parțial în investigațiile noastre. Dar oare chiar să fie vorba de aceeași lumină? Și, în caz că da, oare este vorba de aceeași lumină ca și în cazul particulelor subatomice?

Yoghinii sunt unanim de părere că atât în Tradiția milenară a înțelepciunii cât și în fizica cuantică, Lumina este privită ca un fel de mediator, de “obiect” intermediar, de “loc” sau câmp de transformare a spațiului considerat ca fiind vacuitate non-vidă, într-un SUI GNERIS (în felul său) potențial al tuturor manifestărilor fenomenale ale macrofizicii. Ea (LUMINA) ar putea fi astfel inseparabilă de vacuitatea non-vidă a Spațiului, dar și de forma cea densă a energiei pe care noi obișnuim să o numim materie în limbaj curent. Poate că (de ce nu?) ea este chiar potențialul însuși! Să vedem în continuare cum se prezintă Lumina în cercetările noastre de Psihologie Transpersonală care sunt intim corelate cu Tradiția Înțelepciunii YOGA. Așa cum am mai spus-o, mărturiile ce conțin referiri la lumină sunt foarte numeroase. Vă oferim în continuare proporția statistică în care apare această categorie în raport cu alte categorii, așa cum a fost ea stabilită de unii cercetători ai fenomenelor spirituale.

CATEGORIE                                                %
Întâlniri cu alte ființe                                    53,59
Experiența Luminii                                        52,28
Transcendența Spațiu-Timp                           48, 36
Cunoaștere prin revelație                               35,29
Instantaneitate                                           36,60
Experiența unității                                        32,02

După cum se poate vedea, “Experiența luminoas㔠apare, în mod indubitabil, chiar în vîrful acestei statistici, fiind aproape la egalitate cu “Întâlnirea cu ființe (entități) din alte dimensiuni (lumi sau tărâmuri paralele)”.

Noi considerăm astfel că aceste rezultate ar trebui să fie interpretate prin prisma faptului că eșantionul folosit de cercetători nu a cuprins totdeauna numai ființele iluminate; aproape fără îndoială că ei au cuprins în categoria “Lumin㔠orice referință la o experiență lăuntrică legată de viziunea unei lumini. Iată care ar fi, în viziunea noastră, textul criteriului operațional de clasificare: “Ființa umană în cauză vorbește despre iluminare, despre viziunea unei lumini atât de intense încât ea nu poate fi percepută în stare de conștiință normal㔠(rugăm a nu se confunda termenul de “iluminare spiritual㔠folosit aici cu metafora iluminării care exprimă o revelație și care a fost cuprinsă la rubrica “Cunoaștere imediată prin revelație”). În viziunea noastră, ar fi trebuit ca cercetătorii să-și precizeze clasificarea și să facă o distincție netă între fenomenele luminoase în care încă mai există în mod distinct un observator, și cele în care observatorul, începând chiar cu corpul său, s-a dizlovat complet în lumină și ajunge să facă parte integrantă din această lumină sau, și mai corect, este una cu lumina (DEOARECE ATUNCI EL A FUZIONAT COMPLET CU EA). Tocmai de aceea în prezentarea noastră noi vom considera prima categorie ca fiind o “Experiență personal㔠(ÎN CARE EGOUL NU A FOST ÎNCĂ TRANSCENS), în timp ce pe ce de a doua o vom considera o “Trăire transpersonal㔠(ÎN CARE EGOUL A FOST TRANSCENS). Deși ambele tipuri de categorii se situează în mod cert într-o dimensiune extrasenzorială, această distincție este absolut necesară. Să începem acum printr-o scurtă descriere și după aceea să realizăm o definire a diferitelor tipuri din prima categorie.

Experiențele personale

La această grupare noi vom distinge două categorii: percepțiile exteroceptive, adică acele viziuni specifice de lumină care sunt percepute în afara corpului fizic al observatorului și percepțiile interoceptive, care sunt identificate de către observator ca fiind în interiorul corpului (ființei sale) sau în interiorul minții sale.

Percepțiile exteroceptive

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.• Viziunea clară a unui halou luminos de culori diferite (este vorba de curenții subtili colorați care sunt acumulați în anumite proporții în AURĂ), în jurul capului, mâinilor sau a întregului corp. Această viziune clară, subtil obiectivă, care a fost identificată de către anumiți subiecți sub numele de AURĂ este însoțită de o cunoaștere intuitvă (PRIN EMPATIE!) a stării psihice și mentale sau chiar a stării de sănătate a persoanei observate. Viziunea apare uneori în toate parțile laterale în raport cu capul observatorului. Ea poate fi de asemenea observată de către observator și în jurul propriului său corp, sau chiar în jurul plantelor și a arborilor. Ea se distinge net (este fără îndoială dincolo de orice confuzie) de persistența negativului luminos al formei percepute pe retina observatorului (fenomen care după cum se știe este pur fiziologic).
• Viziunea unor puncte (FOCARE) sau cercuri (sfere) intens luminoase ce apar în spațiu. Acestea pot fi alb strălucitoare sau diferit colorate. Ele apar și dispar uneori în fracțiuni de secundă și se disting net de acele puncte văzute “cu ochiul” și care sunt banale particule fizice amestecate în secreția lacrimală a observatorului.
• Viziunea unei mirifice lumini albastre intense și diafane care umple întregul spațiu din jurul observatorului. Ea poate fi sporadică sau eventual poate face parte din experiența permanentă a iluminatului. Uneori anumite ființe umane vorbesc despre o pulsație a acesteia.
• Viziunea tainică a unor structuri atomice formate din particule intens luminoase sau de lumină. Mărturiile anumitor ființe umane competente afirmă uneori că în realitate este vorba chiar despre viziunea unor atomi și despre viziunea unor molecule.
• Viziunea tainică în corpul fizic al altor persoane a unor structuri luminoase – gen canale (NADI-uri) de lumin㠖 (ce țin de ANATOMIA CORPURILOR SUBTILE invizibile pentru vederea obișnuită) de diferite culori (acest aspect evidențiază acumularea în diferite proporții a curenților subtili colorați) care sunt percepute fie ca niște petale de lumină, fie ca niște diafane SPIȚE ENERGETICE și care sunt legate între ele prin canale (NADI-uri) la fel de luminoase, iar la nivelul acestora uneori este descrisă o circulație (lentă sau rapidă) de particule luminoase care curg prin aceste canale (NADI-uri), fie prin acel corp diafan, luminos. Anumite mărturii vorbesc adeseori despre sistemul tainic al CHAKRA-elor (CENTRII SUBTILI DE FORȚĂ CARE SUNT NIȘTE SUI GENERIS REZONATORI AI FIINȚEI UMANE).
• Viziunea diafană a unei transparențe luminoase a corpului fizic (TRUPULUI) unor ființe umane iluminate ca fiind aproape în totalitate alcătuit dintr-o lumină albă intens strălucitoate; această viziune este uneori însoțită și de alte fenomene intuitive. Viziunea respectivă poate fi sau nu percepută de către organele senzoriale vizuale (fizice ale altor observatori).
Un caz cu totul particular în această direcție îl constituie vizunea corpului (TRUPULUI) sub forma unui curcubeu intens colorat și strălucitor în cazul dematerializării fizice a unor LAMA-și tibetani.
• Viziunea clară a unor ființe (ENTITĂȚI) luminoase (cu corp DE LUMINĂ) fără corp fizic, care apar și dispar în spațiu și care se adresează uneori verbal sau intuitiv (TELEPATIC) observatorului.

Percepțiile interoceptive

• Viziunea tainică de lumini diafane intens colorate sau nu (aici este vorba de curenții subtili colorați care sunt acumulați în AURĂ), cu ochii închiși sau eventual atunci când ființa umană respectivă se află în întuneric și care atunci sunt percepute în interiorul minții sau ca și cum ele ar fi proiectate chiar pe ecranul pleoapelor.
• Viziunea tainică a circulației particulelor intens luminoase și diferit colorate în corpul energetic (subtil) al observatorului chiar de către observatorul însuși. Această lumină (PRANA) este atunci intuitiv percepută ca fiind dotată cu inteligență.
• Viziunea corpului (TRUPULUI) observatorului ca fiind complet și intens luminos, translucid.
• Viziunea tainică a unei lumini alb strălucitoare, parcă orbitoare ce apare la capătul unui tunel sau la capătul unui gen de canal ce se află undeva într-un spațiu misterios (TĂRÂM PARALEL).
• Viziunea tainică a unei pulsații luminoase ritmice intens și divers colorată sau albă strălucitoare.
• Viziunea tainică a unei energii subtile luminoase care ascensionează, pornind de la baza coloanei vertebrale și care cel mai adesea este însoțită de o căldură intensă (aici este vorba de trezirea lui KUNDALINI SHAKTI care este însoțită de urcarea sa); uneori, ea este percepută ca străpungând și energizând rând pe rând toți centrii subtili energetici (CHAKRA-ele); experiența respectivă este curent identificată în anumite mărturii ale celor care practică sistematic YOGA ca fiind trezirea lui KUNDALINI sau ea este legată de anumite manifestări legate de trezirea și amplificarea forței lăuntrice (SHAKTI).

Trăirea transpersonală

Posted image may have been reduced in size. Click image to view fullscreen.Cei care au ajuns cu adevărat la anumite trepte superioare în practica YOGA știu că TRĂIREA TRANSPERSONALĂ plenară este caracteristică mai ales pentru anumite forme superioare de SAMADHI (extaz divin).

• La acest nivel nu mai putem vorbi deloc despre “experiențe luminoase”, căci în această situație nu mai poate fi făcută distincția între lumina corpului observatorului, lumina spațiului și lumina mirifică a spiritului nemuritor.

Mărturiile cu privire la acestea folosesc adeseori (DELOC ÎNTÂMPLĂTOR) un limbaj aparent paradoxal, precum: nici înafară, nici înăuntru, pretutindeni și simultan. Ea este vacuitatea tainică, extatică a spațiului în care VIDUL realizat atunci ca fiind TOTUL emană totuși în mod paradoxal, compunând totul, inclusiv obiectele care sunt percepute drept materiale de către simțurile fizice.

Lumina tainică în cazul acestei trăiri (este vorba despre trăirea TRANSPERSONALĂ) este de asemenea simultan inseparabilă și indisociabilă atât de spațiu, cât și de toate fenomenele.

Această descriere, atât de “neutr㔠și de “obiectiv㔠pe cât ne permite la acest nivel complexitatea subiectului – subiect care, prin natura sa, pune sub semnul întrebării, mai ales pentru cei foarte sceptici, chiar posibilitatea “obiectivității științifice, va permite sperăm într-un viitor cât mai apropiat abordarea transdisciplinară a trăirii transpersonale a experienței Luminii divine, trăire care este ea însăși în același timp subiect, obiect și spațiu, sau care cel puțin este complet inseparabilă de toate cele trei.

Aceasta ne va permite să precizăm cât mai exact, acum, care ar putea fi demersul unei cercetări transdisciplinare și care sunt în viziunea noastră modalitățile și alternativele unei abordări cu adevărat holistice.

Înainte de toate, noi considerăm că acest demers ar trebui să pornească de la întrebări firești ce pot să apară în urma descrierii pe care noi tocmai am făcut-o. Să le reluăm:

Au oare aceeași natură diferitele tipuri de fenomene luminoase care au fost descrise de noi la rubrica “Experiențe personale”?
Are oare lumina care este specific㠓trăirii transpersonale” aceeași natură ca și cea care este percepută în alte trăiri? Noi credem în această direcție, că lumina aproape orbitoare ce se manifestă în cazul “trăirii transpersonale” are o natură diferită și că ea este în strânsă legătură cu CURENTUL SUBTIL SUPREM ALB STRĂLUCITOR.

Este oare identică lumina particulelor subatomice și caracterul său paradoxal de continuitate și discontinuitate cu lumina specific㠓trăirii transpersonale” și caracterul său la fel de paradoxal de a fi simultan spațiu și materie?

Pentru a amorsa la nivel planetar strategia unei sistematice cerecetări transdisciplinare noi considerăm că ar trebui să se înceapă prin a fi consultați specialiști care sunt foarte competenți în anumite discipline ale stiințelor umane și exacte, pe de o parte, și acei reprezentanți foarte competenți ai principalelor căi spirituale tradiționale (dintre care face parte și YOGA), pe de altă parte. În fiecare din aceste căi există, după cum se știe, descrieri și interpretări, uneori diferite, ale fenomenelor pe care noi tocmai le-am descris, dar oare sunt ele totdeauna aceleași? Pe de altă parte, disciplinele științifice precum fizica nulceară, biofizica, neurologia, psihologia experimentală, psihiatria, neurofiziologia glandei pineale, oftalmologia, între altele, ar putea avansa fiecare în această direcție, anumite ipoteze de lucru, creatoare. Vor fi însă atunci acestea identice sau vor fi diferite? Și cu această ocazie ne putem întreba, oare, ce ar mai putea adăuga atunci un antropolog, un filosof sau un epistemolog?

***

În cea de a patra parte a acestui studiu vom examina în ce condiții se vor putea întâlni până la urmă Știința și Tradiția milenară a înțelepciunii, și această trecere în revistă ne va permite totodată o analiză critică legată de posibilitatea transdisciplinarității în jurul fenomenului iluminării spirituale. Citiți aici partea a patra a acestui studiu...

sursa: yogaesoteric
decembrie 2007
Back to top See my Info Personal Gallery of Thunder
Display posts from previous:   
   Board Index
   -> Spiritualitatea în diferite contexte, Știința și Spiritualitatea
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 1  [ 1 Posts ]
 


Jump to:   
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot post attachments in this forum
You cannot download attachments in this forum

Style:  
Search:
Fii binevenit călătorule ! Tainele Cerului și ale Universului îți sunt pregătite. Cere și ți se va da ! Bate și ți se va deschide ! Caută și vei găsi !